ေရွ႕စိတ္ ကို ေနာက္စိတ္ႏွင့္ ႐ႈလုိ႔ရပါ့မလား
y Zay Ya on Saturday, July 21, 2012 at 10:39am ·
(၁၀-၇-၆၂)
ဦးလြန္းေဖ၏ ေမးျမန္းခ်က္
တပည့္ေတာ္ ေလွ်ာက္ထား လုိတာက ေရွ႕စိတ္ ကို ေနာက္စိတ္ က သိရမယ္ ဆိုတဲ့ ကိစၥ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ၀ိသုဒၶိမဂ္ မွာ အရွင္ ဗုဒၶေဃာသ ကလည္း ဒီလုိပဲ ေဟာထား ပါတယ္၊ ဒီ အရွင္ဘုရား ရဲ႕ တရား မွာလည္း ေရွးစိတ္ ကို ေနာက္စိတ္ နဲ႔ ေတြ႕ရမယ္ ဒီလို ဆိုထား ေတာ့ တပည့္ေတာ္ မ်ား လက္ေတြ႕ လုပ္ၾကည့္ ေတာ့လည္း ဒီအတိုင္းပဲ လုပ္လို႔ ရပါ သလား ဆိုေတာ့၊ ရပါတယ္။
တပည့္ေတာ္ ၀ီထိ ေလ့လာ ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အေနနဲ႔ ဒါဟာ ကိုက္လုိ႔ မရဘူး ျဖစ္ေနတယ္၊ စိတ္ အစဥ္ တုိ႔ မည္သည္ မွာ အင္မတန္ လ်င္ျမန္စြာ သြားေနေတာ့ ေဇာစိတ္ေတြ နဲ႔ ဒီလို တစ္၀ီထိ ၿပီး တစ္၀ီထိ သြားေနတဲ့ အခါ က်ေတာ့ ေရွ႕စိတ္ ကို ေနာက္စိတ္နဲ႔ ၀ီထိ ဒီေလာက္မ်ား ေနပါလ်က္ နဲ႔ ေရွ႕စိတ္ ကို ေနာက္စိတ္ လုပ္လုိ႔ မရႏိုင္ဘူး၊ ဒါဟာ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ မက်ႏိုင္ဘူး လုိ႔ ဒီလို နားလည္ ထားပါတယ္။
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရား၏ ေျဖၾကားခ်က္
ဒီလို နားလည္ ထားေတာ့ ဘုန္းႀကီး ရွင္းျပပါမယ္၊ ဒကာ ဒကာမေတြ မွတ္ၾကေပါ့၊ ဒါဟာ ေရွ႕စိတ္ပါ ပဲတဲ့၊ မေနာယတန ဆိုတာ (တင္ပါ့)။ ကိေလသာ၀ီထိ မပါရင္ ၿပီးပါတယ္
ေရွ႕စိတ္ (၃၇) ပါး ပုထုဇဥ္ မွန္က ရွိပါတယ္၊ အဲဒီ စိတ္ကေလး ေတြ ပ်က္တဲ့ အခါက်လုိ႔ ရွိရင္တဲ့ ေနာက္စိတ္နဲ႔ ႐ႈ ဆိုတာ “မဂ္” ကို ဆိုလို ပါတယ္၊ ၀ိပႆနာ မဂ္ ကို ဆိုပါတယ္၊ အဲဒီေတာ့ သူက တစ္၀ီထိ ပါ၊ ဒီၾကား ထဲမွာ ဘ၀င္ေတြ ျခား ပါတယ္၊ အမ်ားႀကီး ျခားပါ တယ္၊ ျခား ပင္ ျခားျငားေသာ္လည္း ကိေလသာျခား တာ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျမင္ႏိုင္ပါတယ္ ကိေလသာ အျခားမရွိဘူး (တင္ပါ့) တစ္ပါးေသာ ၀ီထိ အျခား မရွိ ဘူး၊ ဘ၀င္ေတြသာ ျခားတယ္၊ (တင္ပါ့) တစ္ပါးေသာ ၀ီထိျခားတယ္လုိ႔ ထင္လုိ႔ရွိရင္လည္း ကိေလသာ ၀ီထိ မပါရင္ ၿပီးတာပဲ၊ (တင္ပါ့)။
အဲဒီေတာ့ ေရွ႕စိတ္ က မေနာယတန ေနာက္စိတ္ ကလည္း မနာယတန ပါပဲ (တင္ပါ့) မနာယတန မနာယတန ခ်င္း အာ႐ံု ျပဳတယ္ လုိ႔ မွတ္ပါ၊ ဒါျဖင့္ ေရွ႕ မနာယတန က ျဖစ္ပ်က္၊ ေနာက္ မေနာယတန ကလည္း ျဖစ္ပ်က္၊ ေရွ႕ ၀ီထိကို ေနာက္ ၀ီထိနဲ႔ ၾကည့္၊ အလယ္ မွာ ဘ၀င္ ေတြ ဘယ္ေလာက္ ျခားျခား၊ ကိုယ့္ သႏၲာန ္မွာ ျဖစ္တဲ့ ဘ၀င္က အာ႐ံု တစ္ခု ကို ကိုယ္ ယူတာ ကိုယ္ မသိပါဘူး (တင္ပါ့)။
ေနာက္ ဆိုတာ အေ၀းႀကီး လုိ႔ မွတ္ပါ
ကိုယ္ ယူတာ ကိုယ္ မသိတဲ့ အတြက္ ယူထား တဲ့ အာ႐ ံုပဲ မဂ္က ေနၿပီး စူးစိုက္တဲ့ အတြက္ ေရွ႕စိတ္ ကို ေနာက္စိတ္ နဲ႔ ႐ႈရတယ္၊ ေနာက္ ဆိုတာ အေ၀းႀကီးလုိ႔ မွတ္လိုက္ပါ၊ (တင္ပါ့) ကိေလသာ မျခားရင္ ဘယ္ေလာက္ ေ၀းေ၀း႐ႈႏိုင္ပါတယ္၊ ေပၚၿပီလား၊ ကိေလသာ မျခားရင္ ၿပီးတာပဲ၊ ဘ၀င္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ျခားျခား ဥပမာ - ဘ၀င္က မ်က္ေစ့တစ္မွိတ္ကို ကုေဋ တစ္သိန္း ထား၊ ျခားေပမဲ့ ခင္ဗ်ား တုိ႔မွာ အျဖစ္ မရွိ ဘူး၊ ဘ၀င္ဆုိတာ အိပ္ေနတုန္းလည္း ျဖစ္ေနတာပဲ တစ္၀ီထိနဲ႔ တစ္၀ီထိအၾကားမွာလည္း သူမပါဘဲ မၿပီးဘူး၊ အဲဒီေတာ့ အဲဒီ ၾကား ကို သူတုိ႔ ကလည္း ေနာက္စိတ္ ေခၚႏုိင္ တာပဲ၊ ေခၚႏိုင္ ေပမဲ့ သူတုိ႔ က အတိတ္ က အာ႐ံုေတြကိုပဲ ယူတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ၀ီထိ တစ္ခု မျခားဘူး လုိ႔ ယူလိုက္ ပါ၊ ဘ၀င္ ကေတာ့ မ်ားစြာျခားတယ္ လုိ႔ ယူပါ။
ကိေလသာ မျခား တာကို ဆိုတယ္
ဒါေပမယ့္ “ေရွ႕စိတ္ ကို ေနာက္စိတ္ နဲ႔႐ႈ” ဆိုတာသည္ၾကားထဲမွာ ဘာပဲျခားျခား ကိေလသာ မျခားတာကို ဆိုသည္။ ရွင္းၿပီလား?
ကိေလသာ မျခား လုိ႔ ရွိရင္ျဖင့္ ေရွ႕စိတ္ နဲ႔ အပ်က္ ကို ေနာက္စိတ္ နဲ႔ ျမင္ႏိုင္ တယ္၊ ကိေလသာ ျခားလုိ႔ ရွိရင္ ကိေလသာ အေမွာင္ကြယ္ တဲ့ အတြက္ ေရွ႕စိတ္ ကို မျမင္ ႏိုင္ဘူး။
ဒါျဖင့္ ေရွ႕စိတ္ ေနာက္စိတ္နဲ႔ ႐ႈ ဆိုတဲ့ ၀ိသုဒၶိမဂ္ က ေရးေရး၊ သရာဂံ၀ါ စိတၱံ သရာဂံ စိတၱႏၲိ ပဇာနာ တိ လို႔ သတိပ႒ာန္ က ေရးေရး၊ ဒါက သရာဂ စိတ္ ထားပါေတာ့၊ ဥပမာ - ဒါက ပဇာနာတိ မျဖစ္ႏိုင္ ဘူးလား (ျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္) ဒါျဖင့္ ေရွ႕စိတ္ ကို ေနာက္စိတ္နဲ႔ ႐ႈ ဆိုတာနဲ႔ သရာ၀ံ၀ါ စိတၱံ သရာဂံ စိတၱႏၲိ ပဇာနာတိ ဆိုတာ ကိုေကာ မကိုက္ ဘူးလား (ကိုက္ ပါတယ္) ဒီပါဠိ ကို အကိုးအကား ထားၿပီး ၀ိသုဒၶိမဂ္ က ေရွ႕စိတ္ ကို ေနာက္စိတ္ နဲ႔ ႐ႈပါ ဆိုတာပဲ။ ဒီၾကား ထဲ စိတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ရွိသတံုး၊ မသိႏိုင္ ပါဘူး။ ၾကားထဲက စိတ္ေတြ ကိုယ့္ ဟာ ကိုယ္ ျဖစ္တာ ကို ကိုယ္ မသိပါ ဘူး ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္ ျဖစ္တာ ကို ကိုယ္ မသိတဲ့စိတ္ ျခားေသာေၾကာင့္ “ျခားတယ္လုိ႔ မယူပါ နဲ႔ေတာ့” ျခား ခဲ့ေသာ္ ကိေလသာ ျခားရင္လည္း ေရွ႕စိတ္ ကို ေနာက္စိတ္နဲ႔ မျမင္ပါဘူး (တင္ပါ့) အေျဖ ေပးလိုက္ပါတယ္။
ကိေလသာ မျခား လုိ႔သာ ျမင္တာ
ေရွ႕စိတ္ ခ်ဳပ္သြား တာကို ေနာက္စိတ္က ျမင္တယ္ ဆုိရင္ ၾကားမွာ ကိေလသာ မျခား လုိ႔သာ ျမင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္၊ ေပၚၿပီလား၊ ဒါျဖင့္ ၾကားထဲမွာ ဘ၀ေပါင္း ကုေဋတစ္သိန္းျခား၊ ကိေလသာမဟုတ္တဲ့ အတြက္ ဘ၀င္ကလည္း သိမ္ေမြ႕တဲ့အာ႐ံုကိုယူတယ္။ ကံ, ကမၼ နိမိတ္, ဂတိ နိမိတ္ သံုးပါး အတိတ္ က အာ႐ံု ကို ယူေနတဲ့ အတြက္ သူနဲ႔ က်ဳပ္ တုိ႔နဲ႔ ဘာမွ် မဆိုင္ (တင္ပါ့)။
ကိုယ့္ သႏၲာန္ မွာ သက္ေစာင့္ သာ သူ ျဖစ္တယ္၊ မေသ ေအာင္ ေစာင့္ တာသာ ျဖစ္တယ္၊ အာ႐ံု ကို ကန္႔ကြက္ တဲ့ သေဘာ နဲ႔ မယူ ပါနဲ႔၊ ကန္႔ကြက္တဲ့ သေဘာနဲ႔ မယူပါနဲ႔၊ ဒါျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ မဂ္ ဆိုတာ သေဘာက်ၿပီ လား၊
.................
အမ ထားထားမိုး ထံမွ
.................
0 comments:
Post a Comment