ႏြယ္
ရွင္းသန္႔ေသာ စိတ္ဟာ မာန္မာနမရွိဘူး။
ဒီ စကား ဟာ ေလးနက္တဲ့ စကား ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ တို႔ရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အမွီအခို လိုလား စိတ္၊ မွီတြယ္မႈ စရိုက္ ( Psychological Dependence ) တို႔ရဲ႕ ျပႆနာ အတြင္းပိုင္းထိ နက္နက္ ရွိဳင္းရွိဳင္း ဝင္ေရာက္ ထားတဲ့ အဆို ျဖစ္တယ္။ ခင္ဗ်ား ရဲ႕ စိတ္ကို ငံုလ်ွိဳး တိုးဝင္ၾကည့္ပါ။ အဲ့အခါ ေတြ႕ ရမွာက – က်ေနာ္တုိ႔ အားလံုး နီးပါး တစ္ကိုယ္တည္း အထီး တည္း ျဖစ္ ေန တာ ေတြ႔ရ မယ္။ ေၾကာက္လန္႔ စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ အထီးတည္း တစ္ဦး တည္း ျဖစ္ေန ပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္ ? တကယ္လည္း က်ေနာ္တို႔ အမ်ားစုရဲ႕ အတြင္းပိုင္း ဟာ ဗလာ သက္သက္ ျဖစ္တယ္။ အႏွစ္သား မရွိဘူး။ စိတ္အစဥ္ သက္သက္ က ျပတ္ေတာက္ ေနပါတယ္။
ဆိုပါစို႔။ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ !!! အဲ့ဒီ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ ကို တကယ္ စင္စစ္ နားလည္ တဲ့သူ ရွား ပါတယ္။ မိမိ အဇၥ်တၱ မွာ အထီးက်န္ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတဲ့ အသိ၊ မိမိ တစ္ကိုယ္တည္း မလံုေလာက္၊ မျပည့္စံု ဘူး လို႔ နားလည္မိ ထားတဲ့ အသိ လူတိုင္းမွာ ရွိတယ္။ ဘဝရဲ႕ အရင္းခံမွာ တြယ္ရာ မဲ့ေနတယ္ ဆိုတဲ့ အသိ က်ေနာ္တို႔ ရင္မွာ တြယ္ညိရက္သား ရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ လည္း က်ေနာ္တို႔ ရရာ တစ္စံုတစ္ခုကို ဆြဲကိုင္ စြဲျမဲ ထားေလ့ ရွိတယ္။ တြယ္ခ်ိတ္တတ္ တယ္။ တြယ္တာတယ္။
ဒီအခ်က္ ဟာ မိသားစု တစ္စု ဘဝကို သာယာေအာင္ ပံုေဖာ္မယ္ ဆိုတဲ့ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ တိုင္း ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္ အေၾကာင္း တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ မိသားစု သိုက္ျမံဳ ကို က်ေနာ္တို႔ မွီခိုတတ္ တယ္။ အိမ္လြမ္း သူ ေတြ အမ်ားအျပား ရွိတယ္။ စင္စစ္ မိသားစု တစ္စုရဲ႕ - ဇနီးမယား (ဝါ) လင္ေယာက်ၤား ဆိုတဲ့ အျဖစ္ဟာ အဲ့ဒီ အထီးတည္း ျဖစ္တည္ေနမႈ ဆိုတဲ့ က်ေနာ္ တို႔ အတြင္း သရုပ္ကို မျမင္ ရေအာင္ - က်ေနာ္ တို႔ ဘဝ အရင္းခံ ကို အေဝးပို႔ ပစ္ တယ္။
အိမ္ေထာင္ ရဲ႕ အရင္းခံျပႆနာ ဟာ ဣႆာ၊ မစၦရိယ လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘာလို႔ ဣႆာ၊ မစၦရိယ ျဖစ္ရ သလဲ။ စင္စစ္ သိမ္းပိုက္မႈ ဆိုတဲ့ အတြင္း ေနာက္ေက်ာကို ထိုးခြဲၾကည့္ပါ။ စင္စစ္ သိမ္းပိုက္မႈ ဆိုတာဟာ "အျခားသူတစ္ဦး ဆီမ်ား ခြဲထြက္ ပိုင္ဆုိင္ သြားေလ မလား" ဆိုတဲ့ အဲ့ဒီ ဣႆာ၊ မစၦရိယ ၊ မနာလို၊ ဝန္တိုစိတ္ ရဲ႕ သရုပ္သကန္ တြန္းအား သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ လား။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေအးျမတဲ့ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာရဲ႕ နာမည္ကုိ အသြင္ခံယူျပီး - ဒီ ဣႆာ မစၦရိယ စိတ္နဲ႔ အစားထိုးတာဟာ အရုပ္ဆိုး လြန္းပါတယ္။ စင္စစ္ မနာလိုမႈ၊ ဝန္တိုမႈ ဆိုတဲ့ ဒီအရာ၊ ဒီစိတ္ဟာ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ မဟုတ္ဘူး။ လူ႕အသိုင္းအဝိုင္း က သိမွတ္ျပဳ ထားတဲ့ မိသားစုတစ္စုရဲ႕ ေမတၱာ ရပ္ဝန္း ဟာ ေလးစားစရာ ေကာင္းေနရတယ္။ ဣႆာ တန္ခိုးေတြနဲ႔ မပူေလာင္ဘူး။
မိသားစု တစ္ခု - ေပ်ာ္ရႊင္ေအးျမမႈ ရွိေနရင္ အမ်ား ေလးစား တတ္ၾကတယ္- ဟုတ္ပါတယ္။ မိသားစု အိမ္ေထာင္ သမႈကိုလည္း ျမတ္ႏိုးတတ္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီ ေလးစား ျမတ္ႏိုးဖြယ္ျခင္းေၾကာင့္ လည္း ဒီကေန႔ လူသားေတြ ထြန္းကား လာခဲ့တာ ျဖစ္ ပါတယ္။ ဒါေပတဲ့ တစ္ဖက္မွာ ဆင္ျခင္စရာ ေတြ ရွိတယ္။ အိမ္ေထာင္မႈ ျပဳျခင္း ရဲ႕ တစ္ဘက္ျခမ္း မွာ လြတ္ေျမာက္ ခ်မ္းေျမ႕ျခင္း ကို ပံုေဖာ္ ျဖည့္စြမ္းမႈ ရွိတယ္။ သူ႕ရဲ႕ အျခား တစ္ဘက္ျခမ္းမွာ တုပ္ေႏွာင္မႈ၊ တြယ္တာမႈ ကလည္း ရွိတယ္။ ကေန႔ အိမ္ေထာင္ေရး တိုင္ဟာ ေႏွာင္တြယ္မႈ ကို အသားေပးတယ္။ တြယ္တာမႈကို အသားေပး ပါတယ္။ စင္စစ္ ေႏွာင္တြယ္ တယ္ ဆိုကေရာ ဘာလဲ။
ေႏွာင္တြယ္မႈ၊ လက္လြတ္ မခံလိုမႈ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းဟာ - တကယ္ ျဖစ္ရွိေနတဲ့ အထီးတည္း ျဖစ္ေနရျခင္း၊ မိမိ ရင္တြင္း မိမိ ျပန္မၾကည့္လိုျခင္း၊ အေၾကာက္အကန္ ျငင္းဆန္ျခင္း သရုပ္ပဲ လို႔ က်ေနာ္ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ အထီးက်န္ေနတဲ့ မိမိ အျဖစ္ ကို မိမိ သႏၱာန္ မွာ လက္မခံ ႏိုင္ဘူး လို႔ ဆိုလိုတယ္။
ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ ~ တကယ္ စင္စစ္ ေရာက္ရွိလာတဲ့ “မိမိ အျဖစ္” ကို လက္မခံႏိုင္တဲ့ ပံုစံ – ဘယ္ပံုစံ မဆို – မွီတြယ္ေနျခင္း၊ မွီခိုလိုျခင္း ( Dependence ) အျဖစ္ကို အေထာက္အပံ့ အားျပဳတယ္။ ဒီလိုပဲ ေျပာရပါမယ္ ။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္ ? ။ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း – “မွီတြယ္တဲ့ စိတ္ဟာ ဘယ္လိုမွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ဘူး” ဆိုတာကိုလည္း ေကာင္းေကာင္း နားလည္သြား ႏိုင္ပါတယ္။
လြတ္ေျမာက္တဲ့ စိတ္ ဟာ မာန္မာန မရွိေၾကာင္း သိဖို႔ ဆိုရင္ ခင္ဗ်ား ရဲ႕ စိတ္ ကလည္း စင္စစ္ လြတ္လပ္ ေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီလြတ္လပ္ တဲ့ စိတ္၊ ဒီလို မာန္မာန ကင္းဆိတ္တဲ့ သႏၱာန္ကသာ အခုအခံ ကင္းမဲ့ျခင္း အျဖစ္ ကို ေကာင္းေကာင္း သိႏိုင္တယ္။ အခုအခံ ကင္းဆိတ္ေနမွ လည္း – အရာရာ ကို သင္ယူ သမႈ ျပဳႏိုင္တယ္။
ဒီေနရာမွာ – သင္ယူတယ္ ဆိုတဲ့ အျဖစ္ကို ခင္ဗ်ား နားလည္ပါသလား။ သင္ယူျခင္း ဆိုတာ- စင္စစ္ အခ်က္အလက္ေတြ လိုက္ စုစည္းတာ မဟုတ္ဘူး။ အခ်က္အလက္ေတြ စုစည္းျပီး သိတာ နဲ႔ သင္ယူတာ ဟာ မတူညီဘူး။ က်ေနာ္တို႔ အသိပညာ၊ အသိသညာ ဗဟုသုတ လို႔ ေခၚတဲ့ အရာေတြဟာ စုစည္းထားႏိုင္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ေခါင္းေျခာက္ေအာင္ က်က္မွတ္၊ တြဲစပ္၊ ေတြးေခၚ ေနႏိုင္ တယ္။ အခ်က္အလက္ တစ္ခုကေန အျခားအခ်က္အလက္ တစ္ခုကို ကူးေျပာင္းသြားႏိုင္တယ္။ ဒါေပတဲ့ သင္ယူတယ္ ဆိုတာ ကေတာ့ အခ်က္အလက္ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား မသိတဲ့ သႏၱာန္ တစ္ခု ကေန သိမႈ သက္သက္ေလး ဆီ ကူးေျပာင္းသြား တာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ နိစၥဓူဝ သင္ယူမႈဟာ အဲ့ဒီ အတိုင္း ျဖစ္မွသာ တကယ္ သင္ယူမႈ ျဖစ္တယ္။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္ ?
အစကို ျပန္သြားမယ္။ - က်ေနာ္တို႔ ဘာလို႔ မွီတြယ္ပါသလဲ။ စိတ္ အတြင္းပိုင္းကို ငံု႕ဝင္ၾကည့္ရင္ ေတြ႕ရမွာက – က်ေနာ္တို႔ မွီခိုေနတာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနတယ္။ ဥပမာ - မိမိ ယံုၾကည္မႈ အေပၚ မွီခို တယ္။ မိမိ ေနထိုင္ပံု စနစ္ အေပၚ မွီခိုတယ္။ မိမိ စြဲျမဲရာ ဒႆန အေပၚ မွီခို တယ္။ ဒါကိုမွ မေက်နပ္ေသးရင္ - အျခား အမွီအတြယ္ တစ္ခု ဆက္စပ္ ထပ္ ရွာ မယ္။
ဆိုစို႔ - က်ေနာ္ တုိ႔ကို ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ ေကာင္းေတြ ေပးႏိုင္မလား ~ အဲ့လို ေပးႏိုင္မယ့္ ဆရာသခင္ ရွိမလား ~ ဒါဆို ယံုၾကည္ လိုက္ - ကိုးကြယ္ လိုက္မယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရရွိႏိုင္မယ္ လို႔ ထင္မိသလား ~ ထင္မိတာနဲ႔ စူးစမ္းၾကည့္ ခ်င္စိတ္ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ဟာ အမွီအတြယ္ တစ္ခုကို အျမဲ မျပတ္ ရွာေဖြ ေနတာပဲ လို႔ ဆိုရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္စံု တစ္ခုကို မွီတြယ္ ရင္း လံုျခံဳ စိတ္ခ် ေနတဲ့ အျဖစ္ ကို အျမဲ ရလိုေနတာလဲ အမွန္ပဲ။ ဒါဆို က်ေနာ္တို႔ စိတ္ဟာ အဲ့ဒီ အမွီ အတြယ္ ေတြ အေပၚ ကပ္ညိေနတယ္ ဆိုတဲ ့ တကယ့္လက္ေတြ႕ အတြက္ ဒီ ညိတြယ္သမ်ွ၊ ဒီလိုႏြယ္ပတ္ေန သမ်ွ၊ ဒီလို အညႊန္းေဘာင္ ေတြကေန လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ဆိုတာ ဘယ္လို နည္းနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္မလဲ။
……………………….
Feb. 3rd. 2012 at 9:20 PM
………………………
— with Lin Lin Latt.
0 comments:
Post a Comment