ဘယ္သူဖန္တီးတာလဲ
တစ္ေန႔သ၌ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ေလာ့အိန္ဂ်လစ္ၿမိဳ႕ရွိ ဇင္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသို႕ က်နစြာဝတ္စားထားသည့္ ကိုးရီးယား လူၾကီးလူေကာင္းတစ္ေယာက္ ေရာက္ရွိလာေလသည္။ သူ၏ ခပ္ရွည္ရွည္ အျဖဴေရာင္ဆံပင္ႏွင့္ မုတ္ဆိတ္ေမႊးျဖဴျဖဴတို႔သည္ သူအားပိုမိုခန္႔ညား ေတာက္ပေစသည္ဟု ထင္ရေလသည္။ သူသည္ အသင့္ယူေဆာင္လာေသာ သစ္သီးပန္းျခင္းႀကီးကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးအား ေပးအပ္လိုက္ေလ၏။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးလည္း သူ႕လက္ေဆာင္ကို လက္ခံၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္အား ဦးဦးဖ်ားဖ်ားကပ္လွဴရန္ ျပင္ဆင္ေလသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ အျပဳအမူကို ျမင္ေသာအခါ လူႀကီးက “ႏိုး..ႏိုး..၊ ဒါေတြဟာ ဗုဒၶအတြက္ လွဴတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးအတြက္ သီးသန္႔ေပးလွဴတာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု တူးတူးခါးခါး တားျမစ္ေလသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးလည္း “ ဒီလူႀကီးေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဟုတ္ဟန္မတူေပဘူး၊ အိုေက၊ ကိစၥမရွိဘူး၊ နည္းနည္းေတာ့ တီးေခါက္ၾကည့္ဦးမွ ျဖစ္မယ္” ဟုအေတြးေပါက္ၿပီး “ အာ၊ ေက်းဇူးပါပဲ၊ ဒါဆို အခန္းထဲပဲ ထည့္ထားလိုက္ေတာ့မယ္” ဟုဆိုကာ သူ႔အခန္းထဲသို႔ သြားထားလိုက္ေလသည္။
လူႀကီးသည္ ဗဟုသုတ အေတာ္အတန္ႏွံ႔စပ္သူတစ္ဦး ျဖစ္ေလသည္။ လကၻက္ရည္စားပြဲ၌ ထိုင္မိၾကသည္မွစ၍ ကြန္ျဖဴးရွပ္ဝါဒ၊ တာအိုဝါဒ၊ ဗုဒၶဝါဒမ်ားအေၾကာင္းကို မနားတန္းေျပာေလေတာ့သည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ အလွည့္ကား ေပ်ာက္ဆံုးေနသကဲ့သို႔ပင္ ထင္ရေလ၏။ လူႀကီးသည္ ေဆာ့ခရတၱိ၊ ပေလတို၊ အရစၥတိုတယ္တို႔ အေၾကာင္းကို ေပါ့ပါးလြယ္ကူစြာ ေျပာဆိုႏိုင္သကဲ့သို႔ ေမာ္ဒန္ဖီးစစ္၊ သိပၸံ၊ စိတ္ပညာ၊ စာေပေရးရာ မ်ားကိုလည္း ေရတံခြန္စီးသည့္ႏွယ္ မနားတန္း ဆက္လက္ေျပာဆိုႏိုင္ေလသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကား “ဟုတ္တာေပါ့၊ သိပ္ဟုတ္တာေပါ့၊ အမွန္ပါပဲ၊ မွန္လိုက္တာ၊ ဟုတ္ပါ့” ဟူေသာ စကားေထာက္မ်ားမွလြဲ၍ ေျပာဆိုစရာ တေပါက္မွ မသာခဲ့ေခ်။ ေနာက္ဆံုးႏိႈက္ လူၾကီးသည္ လကၹက္ရည္ခြက္ကို လက္ညိႈးထိုးျပလိုက္ၿပီး “ဇင္ဆရာေတာ္၊ ဒီခြက္ဘယ္ကေန ဘယ္လို ေရာက္လာတာလဲ” ဟု ေမးျမန္းေလသည္။ လူၾကီး ေကာက္ကာငင္ကာေမးလိုက္ေသာ ေမးခြန္းသည္ ဇင္စတိုင္ေမးခြန္း ျဖစ္ေန ရကား “ဒီလူၾကီးဟာ ဇင္ဘုန္းႀကီးမ်ား ျဖစ္ေနေရာ့သလား” ဟူေသာအေတြးျဖင့္ ဇင္ဘုန္းေတာ္ႀကီးသည္ပင္ အံ့ၾသသင့္သြားခဲ့ေလသည္။
ဇင္ဘုန္းေတာ္ႀကီး။ ။ အင္း၊ ဒီခြက္ ဘယ္လိုကဘယ္လို ေရာက္လာတယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားသိၿပီးသားျဖစ္မွာေပါ့။
လူၾကီး။ ။ သိပ္သိတာေပါ့၊ တစ္ေယာက္ေယာက္က စတိုထဲကေန ဒီေနရာကို ယူလာတာေပါ့။
လူႀကီး၏ အေျဖသည္ ဇင္စတိုင္အေျဖမ်ိဳးမဟုတ္ခဲ့ေခ်။ ဇင္ဘုန္းေတာ္ႀကီးကား “ဒီလူၾကီးဟာ အေၾကာင္းအရာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကိုေတာ့သိပါရဲ႕၊ သို႔ေပမဲ့ သူသိတာေတြက မျပည့္စံုေပဘူး၊ ဒီခြက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ႔မွာ ရွင္းလင္းတဲ့ သဘာဝအသိဉာဏ္ မရွိဘူး။ သူဖတ္ဖူးခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေတြထဲက စကားလံုးေတြ၊ သေဘာထားေတြကိုေလာက္ပဲ သူသိတာကိုး၊ တကယ္ေတာ့ ဒါေတြဟာ အယူအဆေတြ အေပၚ အေျခခံတဲ့ သာမန္နားလည္မႈေလာက္ပါပဲ”ဟု ေတြးၿပီး… “ဟုတ္တာေပါ့၊ တစ္ေယာက္ေယာက္က စတိုထဲကေန ဒီေနရာကို ယူလာတာေပါ့၊ ဒါနဲ႔... ဒီခြက္ဟာ စတိုထဲကို ဘယ္ကေနဘယ္လို ေရာက္လာတာလဲ” ဟု ထပ္ဆင့္ ေမးခြန္း ထုတ္လိုက္ေလသည္။
လူႀကီး။ ။ ပန္းကန္စက္ရံုကေနမွာေပါ့။
ဇင္ဘုန္းေတာ္ႀကီး။ ။ ဒါျဖင့္.. ပန္းကန္စက္ရံုမတိုင္ခင္ကေရာဗ်ာ။
လူႀကီး။ ။ ေကာင္းၿပီေလ၊ စက္ရံုမွာ စက္ရံုမွဴးဆိုတာရွိတယ္။ အရာရာကို ကြပ္ကဲသူေပါ့။ ဒီခြက္ကို သူလုပ္လိုက္တာ။
ဇင္ဘုန္းေတာ္ႀကီး။ ။ အာ၊ ဟုတ္ပါ့၊ ဟုတ္ပါ့။
လူႀကီး။ ။ ဒါေၾကာင့္၊ ဒီစက္ရံုမွဴးဟာ အင္မတန္အေရးပါသူ ျဖစ္တာေပါ့။ အရာရာကို သူလုပ္တာပဲေလ၊ ၿပီးေတာ့ စတိုးဆိုင္ေတြကို ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်တာေပါ့။ လူေတြကေတာ့ စတိုးဆိုင္ေတြကေန ဝယ္လိုက္ရံုပါပဲ။
ဇင္ဘုန္းေတာ္ႀကီး။ ။ မွန္တာေပါ့၊ မွန္တာေပါ့။
လူႀကီး။ ။ အဲသလိုပါပဲ။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကပဲ ေနလနကၡတ္ ၾကယ္တာရာ၊ ေတာ ေတာင္ ျမစ္ေခ်ာင္းေတြနဲ႔ လူသားေတြကို ဖန္တီးျပဳလုပ္ထားတာပဲေလ။
ဇင္ဘုန္းေတာ္ႀကီး။ ။ အစစ္ပါပဲ၊ တစ္ေယာက္ေယာက္က ဒါေတြအကုန္လံုးကို ဖန္တီးျပဳလုပ္ထားတာပါပဲ။
လူၾကီးသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို နည္းမွန္လမ္းက်မဟုတ္ေသာ အရာမ်ားျဖင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ တိုက္ခိုက္လိုေနသည္မွာ ထင္ရွားလာဘိ သကဲ့သို႔၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသည္လည္း သည္လူႀကီးမွာ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာ ရိပ္မိလာေလသည္။ လူၾကီးသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးအား ဆက္လက္ ေမးခြန္းထုတ္ေလသည္။
လူႀကီး။ ။ ဒါေတြအကုန္လံုးကို ဘယ္သူက ဖန္တီးျပဳလုပ္တာလဲ။
ဇင္ဘုန္းေတာ္ႀကီး။ ။ ခင္ဗ်ားပါပဲ။
လူႀကီး။ ။ က်ဳပ္လုပ္တာ၊ ဟုတ္လား၊ ဘယ္လိုေျပာလိုက္တာလဲ။
လူႀကီးသည္ လြန္စြာတုန္လႈပ္သြားၿပီး သက္ေတာင့္သက္သာ ထိုင္ေနေသာ သူ႔ေက်ာကုန္းမွာ ေရွ႕သို႔ ဆန္႔တက္လာသကဲ့သို႔ သူ႔မ်က္ႏွာသည္လည္း ေသြးဆုတ္သြားသည့္အလား ရုတ္ခ်ည္းပင္ ျဖဴဖတ္ျဖဴေရာ္ ျဖစ္သြားေလသည္။
ဇင္ဘုန္းေတာ္ႀကီး။ ။ က်ဳပ္သိတယ္။ ဘုရားသခင္က ဒါေတြအားလံုးကို ဖန္တီးျပဳလုပ္တာပါလို႔ က်ဳပ္ေျဖလိမ့္မယ္လို႔ ခင္ဗ်ား ထင္ထားခဲ့တာမလား။ က်ဳပ္က ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးပါ။ ဒါေတြအကုန္လံုးကို ဘုရားသခင္ ဖန္တီးျပဳလုပ္တာပါလို႔ က်ဳပ္ဘယ္လိုလုပ္ ေျဖႏိုင္မလဲ။
လူႀကီး။ ။ ေနေတြ လေတြ ၾကယ္တာရာေတြကို က်ဳပ္ဖန္တီးျပဳလုပ္တာလို႔ ခင္ဗ်ားဘယ္လိုေျပာနိုင္တာလဲ။ ခင္ဗ်ား ရူးေနတာလား။
ဇင္ဘုန္းေတာ္ႀကီး။ ။ က်ဳပ္ေျပာတာ ေသခ်ာနားေထာင္ပါ။ ေဟာဒီမယ္ သက္တန္႔တစ္ခုရွိတယ္ ဆိုၾကပါစို႔။ အဲဒီသက္တန္႔ကို ဘယ္သူဖန္တီးတာလဲ၊ ေဂါ့ဒ္လား၊ ဗုဒၶလား။
လူႀကီး။ ။ ေကာင္းၿပီးေလ၊ အင္း..၊ ေနေရာင္ျခည္နဲ႔ ေရမႈန္ကေလးေတြ ထိရာကေန သက္တန္႔ဆိုတာ က်ဳပ္မ်က္စိေရွ႕မွာ ေပၚလာ ရတာပဲ။
ဇင္ဘုန္းေတာ္ႀကီး။ ။ ဟုတ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္ ေမးတာက ဒီသက္တန္႔ကို ဘယ္သူဖန္တီးတာလဲလို႔ ေမးေနတာပါ။
လူႀကီးသည္ တစ္ခ်ိန္လံုး မာန္တက္ေနခဲ့သူျဖစ္၏။ ယခုမူ သူ အေျဖမေပးနိုင္ေတာ့။ လူႀကီးသည္ ဦးေခါင္းကို အသာငံု႕လိုက္ရင္းက “က်ဳပ္ကို သင္ျပေပးပါ” ဟု ျပန္ေျပာလိုက္ရေလသည္။
ဇင္ဘုန္းေတာ္ႀကီး။ ။ ေနေရာင္ျခည္ရယ္၊ ေရမႈန္ကေလးေတြရယ္၊ ၿပီးေတာ့ ခင္ဗ်ားရဲ႔ မ်က္စိရယ္၊ အဲဒါေတြ အကုန္ေပါင္းၿပီး ဒီသက္တန္႔ကို ဖန္တီးလိုက္ၾကတာျဖစ္တယ္။ အဲဒါအမွန္တရားပဲ။ ဒါ့အျပင္၊ က်ဳပ္ကဒီမွာ ရွိေနရင္ ေဟာ..ဟိုနားကဟာက က်ဳပ္ရဲ႕သက္တန္႔ပဲ။ အဲ.. က်ဳပ္ ဒီမွာ မရွိဘူးဆိုရင္ က်ဳပ္ရဲ႕သက္တန္႔လည္း အဲနားမွာ ရွိမွာ မဟုတ္ေပဘူး။ ခင္ဗ်ား သေဘာေပါက္ရဲ႕လား။ ေကာင္းၿပီ။ ဒီနားမွာ လူငါးေယာက္ရွိေနမယ္ဆိုရင္ ေဟာ..ဟိုနားမွာ သက္တန္႔ ငါးခုရွိေနမွာပဲ။ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီဟာ သက္တန္႔ကို ျမင္ေတြ႔ရမွာပဲ။ ရိုးရိုးေလးပါ။ က်ဳပ္က ဒီမွာ ရွိေနမယ္ဗ်ာ၊ ေနာက္တစ္ေယာက္ေယာက္က ဆယ္ေပအကြာမွာ ရွိမယ္ဆိုပါစို႔၊ က်ဳပ္ရဲ႕သက္တန္႔က ေဟာဒီနားမယ္ ရွိလိမ့္မယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူရဲ႕ သက္တန္႔ကေတာ့ ေဟာဟိုနားမယ္ ရွိလိမ့္မယ္။ က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ သက္တန္႔ေတြဟာ မတူညီႏိုင္ေပဘူး။ က်ဳပ္အတြက္ေတာ့ ဒီနားမွာ၊ သူ႔အတြက္ေတာ့ ဟိုနားမွာ ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။
က်ဳပ္ေရွ႕ကၾကမ္းျပင္မွာ ခြက္တစ္လံုးကို ခ်ထားလိုက္မယ္၊ က်ဳပ္ေျခေထာက္နဲ႔ ေျခာက္လကၼေလာက္အကြာမွာေပါ့။ က်ဳပ္အတြက္ေတာ့ အဲခြက္ဟာ ‘ဒီမွာ’ ပဲ၊ ဒါေပမဲ့ ခင္ဗ်ားထိုင္ေနတဲ့ေနရာက ေျပာမယ္ဆိုရင္ အဲခြက္ဟာ ‘ဟိုမွာ’ လို႔ ေျပာရမွာပဲ။ အဲသလိုပဲ၊ လူဆယ္ေယာက္ ဆိုရင္ သက္တန္႔လည္း ဆယ္ခု၊ လူအေယာက္ ႏွစ္ဆယ္ရွိရင္ သက္တန္႔လည္း အခု ႏွစ္ဆယ္ေပၚလာမွာပဲ။ က်ဳပ္ရဲ႕သက္တန္႔ဆိုတာ က်ဳပ္ဖန္တီးလိုက္တဲ့ သက္တန္႔ပဲ။ တကယ္လို႔ ေကာင္းကင္ကို က်ဳပ္မၾကည့္ခဲ့ဘူးဆိုရင္၊ က်ဳပ္ရဲ႕သက္တန္႔ဆိုတာလည္း အဲဒီမွာ ရွိမွာ မဟုတ္ေပဘူး။ ဒါမွမဟုတ္ အျခားတစ္ဘက္ဘက္ကို က်ဳပ္ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း က်ဳပ္ရဲ႕သက္တန္႔ဆိုတာဟာ ကြယ္ေပ်ာက္ သြားမွာ အမွန္ပဲ။ ဗုဒၶရဲ႕ ‘အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့ တရား’ဆိုတဲ့ သင္ၾကားခ်က္ေတြဟာ ဒီအခ်က္မ်ိဳးေတြကို ရွင္းျပထားတာေတြပဲ။
ဆိုပါစို႔၊ က်ဳပ္ဖုန္းေျပာေနတုန္း ျပတင္းေပါက္ကေန သက္တန္႔ကို လွမ္းၾကည့္ၿပီးေတာ့ ‘သူငယ္ခ်င္းေရ၊ သက္တန္႔ၾကီးတစ္ခုေဟ့၊ အံ့ၾသစရာပဲဟ’ လို႔ က်ဳပ္ကလွမ္းေျပာလိုက္မယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူကေတာ့ အဲဒီသက္တန္႔ကို မျမင္ရေပဘူး ဆိုပါစို႔။ ခင္ဗ်ားကလည္း အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ဳပ္နဲ႔ ဖုန္းေျပာေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္း အိမ္ကိုေရာက္ေနမယ္ ဆိုပါစို႔။ ခင္ဗ်ားက က်ဳပ္သူငယ္ခ်င္းကို ‘သက္တန္႔ႀကီးက ဟိုဘက္မွာလားကြ၊ သက္တန္႔ႀကီး ရွိေနသလားဟ’ လို႔ လွမ္းေမးမယ္၊ က်ဳပ္သူငယ္ခ်င္းက ခင္ဗ်ားကို က်ဳပ္ေျဖသလိုမ်ိဳး ေျဖနိုင္မွာ မဟုတ္ေပဘူး။ ခင္ဗ်ားသည္လည္း က်ဳပ္ေျပာသလို သက္တန္႔ႀကီးရွိေနတယ္လို႔ ေျပာနိုင္မွာ မဟုတ္ေပဘူး။ အဲဒါရဲ႕ အေၾကာင္းျပခ်က္က က်ဳပ္သက္တန္႔ကို က်ဳပ္ဖန္တီးထားလို႔ပဲ ျဖစ္တယ္။
သက္တန္႔ဟာ ေသခ်ာတဲ့ေနရာနဲ႔ ေသခ်ာတဲ့အခ်ိန္မွာ 'ေရခိုးေရေငြ႔၊ အလင္းေရာင္၊ က်ဳပ္ရဲ႕မ်က္စိ၊ က်ဳပ္ရဲ႕အသိစိတ္ရယ္' ဆိုတဲ့ ေသခ်ာတဲ့ အေျခအေနေတြ ေပါင္းစုၿပီး ေပၚထြက္လာတဲ့သေဘာမွ်ပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သက္တန္႔ဟာ သူဟာသူ ျဖစ္ေပၚေန တာေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး။ သူ႔မွာ အဲဒီေပါင္းဆံုမႈ အေျခအေနေတြကလြတ္ၿပီး ျဖစ္တည္ေနတာမ်ိဳးလည္း မရွိေပဘူး။ လူတိုင္းဟာ တစ္ခုခုကို ျမင္တယ္ဆိုရင္ ‘ေအာ..၊ ဒါေလးက ဘာေလးပဲ၊ ဒီဟာကေလး ရွိေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ငါလည္းရွိေနတယ္’ လို႔ ေတြးမိ တတ္ၾကတယ္။ အဲလို အျမင္မ်ိဳးဟာ အမွားၾကီးစစ္စစ္ပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီအျမင္မ်ိဳးကို ဒို႔အေပၚမွာ ေျပာခဲ့ၾကသလို အေတြ႔အႀကံဳနဲ႔လည္း မေျဖရွင္းႏိုင္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာက ‘အကယ္၍ ‘ငါ’ ရွိေနရင္ ‘အဲဒီအရာလည္း ရွိတယ္’ လို႔ သင္ျပေပးပါတယ္။
ဒီလိုပါ၊ အရာတိုင္းဟာ ေတာက္ေလွ်ာက္ႀကီး မနားမရပ္တန္း ေျပာင္းလဲ၊ ေျပာင္းလဲ၊ ေျပာင္းလဲ ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တကယ္လို႔ ေဟာဒီမွာ က်ဳပ္ရွိေနရင္ တစ္ခုခုဟာ အဲနားမွာ ရွိမွာပဲ၊ တကယ္လို႔ ဒီနားမွာ က်ဳပ္မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္၊ အဲဒီတစ္ခုခုဟာလည္း အဲဒီနားမွာ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အကယ္၍ က်ဳပ္ (ငါ) ကြယ္ေပ်ာက္သြားရင္၊ က်ဳပ္ကမၻာ (ငါ့ကမၻာ) လည္း ကြယ္ေပ်ာက္သြားမွာပါပဲ။ ဟုတ္တယ္ေလ၊ ခင္ဗ်ားမွာေတာ့ ခင္ဗ်ာ့ကမၻာရွိလိမ့္မယ္၊ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္ကမၻာကေတာ့ ေပ်ာက္သြားမွာပဲ။ က်ဳပ္တို႔ေတြပဲ က်ဳပ္တို႔ကမၻာကို ဖန္တီးျပဳလုပ္ၾကတာပါ။ ဒါဟာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အေျခခံ သင္ၾကားမႈပါ။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ က်ဳပ္အခ်ိန္ကို က်ဳပ္ဖန္တီးလို႔၊ က်ဳပ္ေနရာကို က်ဳပ္ဖန္တီးလို႔၊ ၿပီးေတာ့ က်ဳပ္ရဲ႕ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးကို က်ဳပ္ဖန္တီးလို႔ပဲ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး အဲဒီ (ကိုယ္ဖန္တီးခဲ့တဲ့) အရာေတြကပဲ က်ဳပ္တို႔ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတာျဖစ္တယ္။
တစ္ခ်ိန္လံုး မာနေထာင္ခဲ့ေသာလူၾကီးသည္ ဘာဆိုဘာမွ မေျပာႏိုင္ရွာေတာ့။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ဦးေခါင္းကိုသာ တြင္တြင္ခါရမ္းရင္း လြန္စြာညိႈးငယ္ဝမ္းနည္းေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္ ဇင္ေက်ာင္းေတာ္မွ ျပန္လည္ထြက္ခြါသြားေလသည္။
ေမတၱာျဖင့္
အရွင္ဝိသာရဒ (ရမၼာဝတီ)
ရည္ညႊန္း။ ။ The Compass of Zen
0 comments:
Post a Comment