Wednesday, May 9, 2012

ကြ်ႏ္ုပ္ႏွင့္ ရုရွား (၄) ႏွစ္တာ (၇)


by YePhone Kyaw on Wednesday, May 9, 2012 at 9:20am 

က်ေနာ္က မိုးဥတုကို ႏွစ္သက္တယ္။ မိုးေပါက္ေလးေတြနဲ႔ ကမာၻေျမႀကီး ထိေတြ႔လို႔ ရလာတဲ့ ေျမသင္းနံ႔ကို ႏွစ္ၿခိဳက္တယ္။ စိတ္လိုလက္ရ မိုးရြာအၿပီးမွာထြက္လာတဲ့ ႏုေထြးတဲ့ေနေရာင္ျခည္၊…သစ္ရြက္..သစ္ခက္..ျမက္ပင္စိမ္းစိမ္းေလးေတြအဖ်ားမွာ ယီးေလးခိုေနတဲ့ မိုးေရစက္ေလးေတြကို ရင္ခုန္တယ္။ မိုးရြာထဲ စက္ဘီးစီးရတာကို ေပ်ာ္တယ္။ လက္ႏွစ္ဖက္ဆန္႔၊ ေခါင္းေမာ့ၿပီး မိုးေပါက္ေတြရဲ႕ ခပ္ျပင္းျပင္းက်ဆင္းမွုဒဏ္ကိုခံရတာ ေက်နပ္တယ္။ ဝီစကီတစ္ခြက္၊ စာအုပ္တစ္အုပ္နဲ႔ ႏွပ္ရတာကိုႀကိဳက္တယ္။ သစ္ပင္ပန္းမန္ေတြ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စိမ္းညိွဳ႕ႏိုင္တာကို ဝမ္းသာတယ္။ အစိမ္းေရာင္ကက်ေနာ့္ရဲ႕ second colour ပဲေလ။ အေမွာင္ထုထဲက ဖားေတြရဲ႕ ဖိုမသံက ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ အိပ္ေမာက်ေစတယ္။ မိုးရြာလာရင္ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ခ်ိန္ေလးေတြရတတ္တာကို သေဘာက်တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္..နာဂစ္ကို မုန္းတယ္။ ဒီလိုပါပဲ..ခ်စ္ျခင္းရွိေနရင္ မုန္းျခင္းဆိုတာက ပါလာတာပဲ။ ဆုေတာင္းတိုင္းသာျပည့္မယ္ဆိုရင္ မခ်စ္တတ္၊မမုန္းတတ္ျခင္းနဲ႔ကိုယ္ ျဖစ္ရပါလို၏ေပါ့။
ဒီမွာေတာ့က်ေနာ္ ႏွစ္သက္တဲ့ မိုးဥတုမရွိဘူး…မုန္းတဲ့..နာဂစ္မရွိဘူး။ အဲ…ဒါေပမယ့္.. ပက္ပက္စက္စက္ေအးတဲ့ ေဆာင္းနဲ႔…သိပ္လွတဲ့ ေႏြဥတု ရွိတယ္။ ထူးျခားတာက က်ေနာ္တို႔ ေႏြဥတုရဲ႕ဖက္ရွင္နဲ႔.. ရုရွားေႏြဥတုရဲ႕ဖက္ရွင္က ေျပာင္းျပန္အခ်ိဳးက်ေလရဲ႕။

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ေႏြဟာ ပင္လံုးျပည့္ေရာ္ရြက္ဝါေတြရဲ႕အလွ ရြက္ေျခာက္ေလးေတြရဲ႕ႏွုတ္ဆက္သံနဲ႔စတင္ၿပီး ပရစ္ဖူးေလးေတြရဲ႕ႏွဳတ္ခြန္းဆက္သံနဲ႔ အဆံုးသတ္တယ္။ ေျခာက္..ေၾကြ...ႏု.. သစ္။ ဥၾသသံက မ်က္လံုးေရာက္ရာ လြမ္းစရာေကာင္းေအာင္ ဇာတ္ပို႔တယ္။ ခုေတာ့ သူတို႔လည္း ေရငတ္လို႔ စိတ္လိုလက္ရ ဇာတ္ပို႔ႏိုင္ၾကရဲ႕လားမသိ။ ေႏြရဲ႕ အလွကို အမ်ိဳမ်ိဳးစာခ်ိဳးၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူမွ မွီေအာင္မခ်ိဳးႏိုင္ေသးဘူးလို႔ေတာ့ထင္တာပဲ။ ဘာလို႔ဆို..သဘာဝဟာ..သဘာဝမို႔ပါ။ ဒီမွာကေတာ့ ပိတ္ေလွာင္တားဆီးထားတဲ့ အျဖဴေရာင္ႏွင္းထုႀကီးအလြန္မွာ တိုးထြက္လာတဲ့ ျမက္ပင္စိမ္းစိမ္းေလးေတြ၊ ပုရစ္ဖူးေလးေတြနဲ႔ ေႏြဥတုကို ႀကိဳပါတယ္။ ေဆာင္းဝင္ခါနီးဆို ေျခာက္ၿပီးေၾကြျပန္ေကာ။ ႏု.. သစ္. .ေျခာက္. .ေၾကြ။ ေျပာင္းျပန္ေနာ္။ သူတို႔အေခၚ ဒီအခ်ိန္ဟာ Springtime ေပါ့။ သူတို႔ဟာ..အျဖဴေရာင္ဆိုတဲ့ ႏွင္းေတြလာဖို႔အတြက္ ေၾကြက်ေျမခရသလို၊ ႏုသစ္ပ်ိဳျမစ္ခြင့္ကို ပိတ္ေလွာင္ထားျခင္းလည္းခံရတယ္။ ဘယ္ေနရာမဆို..ျဖစ္သင့္တာတစ္ခုထက္လြန္ကဲသြားရင္ သန္႔ရွင္းတဲ့အျဖဴေရာင္ကို ကိုယ္စားျပဳထားတဲ့ ႏွင္းေတြလည္း ဗီလိန္ျဖစ္ရတာပါပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ..ဒီကေႏြဥတုမွာ တစ္ခါတစ္ေလ က်ေနာ္သိပ္ႀကိဳက္တဲ့ ေျမသင္းနံ႔ေလးေတြ ရတယ္။ ေဆာင္းဦးမွာလည္း မိုးရြာတတ္ေပမယ့္ ရသနဲ႔ ခံစားခ်က္မတူသလိုပါပဲ။ သံုးေလးရက္ ေနပူၿပီးသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ေလကပြ..ေရေငြ႔ျပန္..အားနည္းရပ္ဝန္းကို တိမ္ေရြ႕ၿပီေလ။ ေဟာ….ခုေတာင္ မိုးနံ႔ရလို႔ ျပတင္းတံခါးကို က်ေနာ္ လွပ္လိုက္ပါေရာ….။ ေျမသင္းနံ႔ကို အျပည့္အဝ ရွဴသြင္းလိုက္မိတယ္။ တစ္မ်ိဳးႀကီးေနာ္… ေႏြရာသီႀကီးကို မိုးဥတုအေၾကာင္းညႊန္းရတယ္လို႔။ ကာရံဆိုတာ အၿမဲတမ္းလိုက္ဖက္ေနရင္ သဘာဝမက်ျဖစ္ေတာ့မေပါ့။

ကာရံတူတာကေတာ့ ေႏြဆိုရင္ ေက်ာင္းေတြပိတ္တာပါပဲ။ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ဟာ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ တစ္ႏွစ္တာအဆံုးသတ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္။ အမွန္ေတာ့ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ကိုေတာင့္တတာမျဖစ္ေလာက္ဘူး။ လက္ရွိစာသင္ႏွစ္အေဟာင္းႀကီးကေန သစ္လြင္ၿပီးတစ္ဆင့္ျမင့္မယ့္ စာသင္ႏွစ္ကို ေတာင္းတပံုရပါတယ္။ ဘာလို႔ဆို ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ဆိုရင္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ခြဲရလို႔ ဟုတ္တိပတ္တိမေပ်ာ္ႏိုင္ၾကဘူး မဟုတ္လား။ တျခားလူေတာ့မသိ။ က်ေနာ္ေတာ့ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြထက္ ေက်ာက္တက္ရက္ေတြမွာ ပိုေပ်ာ္ပါတယ္။ ဒီေက်ာင္းပိတ္ရက္ရွည္ႀကီးေရာက္ဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္စဥ္ စာေမးပြဲေတြျဖတ္ေက်ာ္ရပါတယ္။ဒီမွာလည္း ခုဆိုရင္ အဲ့လိုျဖတ္ေက်ာ္ဖို႔ ဆိုင္းျပင္ေနခ်ိန္ေတြေပါ့။ တစ္ေႏြၿပီးတစ္ေႏြ စာသင္ႏွစ္ေတြ တစ္ႏွစ္ၿပီးတစ္ႏွစ္ အခ်ိန္ေတြကုန္ဆံုးသြားတာျခင္းတူညီၾကေပမယ့္ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတဲ့ ပံုစံေတြေတာ့ ကြဲျပားေနၾကတာ အမွန္ပါ။ ဒီလိုကြဲျပားေနမယ့္အထဲက က်ေနာ္ျဖတ္သန္းခဲ့မိတဲ့ ပံုစံေလးအေၾကာင္း ေဖာက္သည္ခ်ၾကည့္ပါရေစ။ မိမိျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ပံုစံနဲ႔ မတူကြဲျပားတာေလးမ်ားရွိရင္ ခ်ိန္းထိုးၾကည့္ႏိုင္ေအာင္ပါ။ ေကာင္းတာယူ မေကာင္းတာ လႊင့္ပစ္ၾကတာေပါ့။ 

ဒီမွာေတာ့ အလြတ္ရဖို႔ထက္ နားလည္သေဘာေပါက္ဖို႔ ဦးစားေပးထားတယ္လို႔ ဆိုရမလားပဲ။ သခၤန္းစာတစ္ခုၿပီးတိုင္းမွာ ပရက္တီကယ္စာတမ္း ေတြနဲ႔ ကယ္ရီလုပ္သြားပါတယ္။ ဆရာစိတ္ေက်နပ္မွုမရွိမခ်င္း အေခါက္အခါခါျပန္လုပ္ခိုင္းတာပါ။ ထံုးစံအတုိင္း ႏွစ္ဝက္နဲ႔ ႏွစ္ဆံုး စာေမးပြဲေတြရွိပါတယ္။ ထူးျခားတာက အမွတ္ေပးနည္းစနစ္။ ၅ မွတ္အမ်ားပဲေပးပါတယ္။ ၂ မွတ္ဆိုက်(ညံ့)၊ ၃ မွတ္ဆိုေအာင္(သင့္)၊ ၄ မွတ္ဆို(ေကာင္း)၊ ၅ မွတ္ဆို(ေတာ္)။ စာေမးပြဲမွာ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္ျဖစ္ရင္ေတာင္ သခၤန္းစာၿပီးတိုင္း ပရက္တီကယ္စာတမ္းေတြပံုမွန္လုပ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို ဆရာက ၃ မွတ္ေတာ့ ရေအာင္ဆြဲေခၚႏိုင္ပါတယ္။ ေမးခြန္းေတြကို ဆရာေရွ႔မွာ ေမွာက္ထားပါတယ္။ ေက်ာင္းသား ၁၀ ေယာက္ဆို ေမးခြန္း ၁၀ စံုျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ထဲက တစ္ခုကို မဲႏွိဳက္ေျဖဆိုရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက စာေမးပြဲမွာ ေရးေျဖေရာ၊ ႏွုတ္ေျဖပါ ေျဖဆိုရတာပါ။ ေရးေျဖမွာ ခိုးခ်လာပါသလား။ ရပါတယ္..ေအးေဆး..ကေလးေမြး။ ေရးလာသမွ်နားမလည္လို႔ကေတာ့ ႏွုတ္ေျဖမွာ ကြဲမယ္။ ေျဖလာသမွ်ကို နားလည္မလည္ေမးပါေတာ့တယ္။ နားမလည္ရင္ အေျဖလႊာစာရြက္ေလးျပန္ေပးပါတယ္။ ေနာက္မွာ မသိသိေအာင္ လုပ္ေပေတာ့။ သိတဲ့လူကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေမးေပေတာ့။ စာေမးပြဲခန္းထဲမွာတင္ စာတတ္သြားေစပါတယ္။ က်န္တာမသိရင္ေန ေအာင္ဖို႔အတြက္ ကိုယ္ေရးထားသမွ်ေတာ့ သိေအာင္လုပ္ရပါေတာ့မယ္။ စိတ္ေက်နပ္မွုရွိရင္ ၃ မွတ္ရပါမယ္။ ဒီထက္ေက်နပ္ရင္ ၄ မွတ္ရပါတယ္။ ၅ မွတ္သိပ္လိုခ်င္သပဆိုရင္ မဆီမဆိုင္ေမးခြန္းမ်ားနဲ႔ ေရးထားသမွ်ကို ထံုးလိုေခ် ေရလိုေႏွာက္ ေရာသမေမႊျခင္းကို ခံႏိုင္ရပါမယ္။ အဲ့ေတာ့ သူတို႔စနစ္က ခိုးနည္းကြ်မ္းက်င္လို႔လည္းမေအာင္သလို  နံၾကားေထာက္ရံုနဲ႔လည္း(၅) မွတ္မရပါဘူး။ က်ရင္ေတာ့ ဆရာအားတဲ့အခ်ိန္မွာ ေခၚယူေျဖဆိုခိုင္းပါလိမ့္မယ္။ စိတ္ေက်နပ္မွုမရွိမခ်င္း တစ္ေခါက္ကေန ၆ ေခါက္ ၇ ေခါက္လည္းျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ 

အဲ့ေတာ့ ဒီကပံုစံက ဆရာေတြအေပၚမွာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို တည္မွီတယ္လို႔ဆိုရမွာပါ။ ဆရာစိတ္မျပည့္ဝေသးတဲ့ ဆရာေတြနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါ ရူးသြပ္ေတာ့တာပါပဲ။ ကိုယ္အျမင္မၾကည္တဲ့ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ကို စိတ္ႀကိဳက္ က်စ္ခြင့္ ရစ္ခြင့္ရွိေနပါတယ္။ အျမင္ၾကည္တဲ့ ေက်ာင္းသားကိုလဲ favour ေပးလို႔ရေနတာပါ။ ေနေကာင္းလား ထမင္းစားၿပီးပလား မေန႔က ဘယ္ေတြသြားလဲ နဲ႔ၿပီးသြားႏိုင္သလို အေပၚကေျပာခဲ့တဲ့ ၆ ေခါက္ ၇ ေခါက္ေတြလည္းျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ့္ ဆရာေတြထဲမွာေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳးေတြ မေတြ႔ရတာ ကံေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ့ ဒီလိုေတြကို ကာဗာလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ပံုက စိတ္ဝင္စားစရာပါ။ ဒီမွာ ဆရာတစ္ေယာက္ လြယ္လြယ္မျဖစ္ဘူးဆိုတာပါပဲ။ တကယ္လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ရွိသူေတြကိုပဲ ဌာနေတြက ေမြးယူသြားတာမ်ားပါတယ္။ ဆရာလုပ္ခ်င္သူမ်ားဟာ မာစတာတန္းထဲက အတန္းငယ္ေတြကို အခ်ိန္ပိုင္းစာသင္ရပါတယ္။ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ဌာနက ပေရာ္ဖက္ဆာေတြန႔ဲ အခ်ိန္ျပည့္ထိေတြ႕ ေလ့လာေနရပါတယ္။ ေက်ာင္းသားဘဝၿပီးလို႔ အလုပ္ဝင္ရင္ေတာင္ အစမ္းခန္႔ကာလသေဘာမ်ိဳးနဲ႔ အေတာ္ၾကာၾကာေလ့လာရပါေသးတယ္။ ဆရာႀကီးေတြက လက္ဆင့္ကမ္း ေမြးျမဴသြားတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ေက်ာင္းခ်င္းမတူၾကသလို၊ သင္ၾကားနည္းေတြ ပံုစံေတြလည္းကြဲျပားႏိုင္ပါတယ္။

က်ေနာ့္ဌာနက ဆရာႀကီးဆရာမႀကီးေတြကေတာ့ ၅၀ ေက်ာ္ ၆၀ ေက်ာ္ တန္းေတြခ်ည္းပဲ။ ဒီအရြယ္ေတြဟာ ေက်ာင္းခ်ိန္မွာ နာရီတၾကည့္ၾကည့္နဲ႔ တရစပ္အလုပ္လုပ္ၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ အားက်ေလးစားရေလာက္ေအာင္ စံျပအလုပ္လုပ္ႏိုင္ၾကတယ္။ ၾကားခ်ိန္ နည္းနည္းေလးအားတယ္ဆိုရင္လည္း ဖုန္းတစ္လံုး ကြန္ျပဴတာတစ္လံုးနဲ႔ အခ်ိန္ျပည့္ အလုပ္ရွဳပ္ေနပါတယ္။ ေခတ္နဲ႔ အမွီလိုက္ႏိုင္ေအာင္ အဆက္မျပတ္သင္ယူေနပံုရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အင္တာနက္နဲ႔ လက္နဲ႔မျပတ္သူေတြကိုေတာင္ အသံုးဝင္မယ့္ soft အသစ္ထြက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ သူတို႔ကစၿပီး မိတ္ဆက္ေပးႏိုင္ေနတယ္။ သူတို႔ Professional မွာအၿမဲ up to date ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။ စာသင္ၾကားတဲ့ေနရာမွာေတာ့ လုပ္ငန္းဆန္တဲ့ဆရာေတြရွိသလို တကယ့္ကို အသံျပာေအာင္ သင္ျပတဲ့ဆရာေတြလည္းရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကို ရစ္ခ်င္ က်စ္ခ်င္ ပညာျပလိုက္မယ္ဆိုတဲ့ အမူအရာမ်ိဳးလည္းမေတြ႔ရပါဘူး။ သူတို႔ကိုၾကည့္ရတာ ျပည့္ေနတဲ့အိုးေတြလိုပဲ။ သင္ၾကားမွုကေတာ့ Freedom ပါ။ သိလို႔ကေတာ့ စိတ္ႀကိဳက္ဝင္ေထာက္ပါ။ ေဆြးေႏြးပါ။ ေမးခြန္းထုတ္ပါ။ သူတို႔တခါတေလမွားလို႔ ေထာက္ျပရင္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ လို႔အၿမဲေျပာတယ္။ သူတို႔ အမ်ိဳးမ်ားကေတာ့ ဆရာနဲ႔ ေဆြးေႏြးျငင္းခုန္ေနတာပါပဲ။ စာတမ္းျပဳစုေနသလိုႀကီးမဟုတ္ပဲ (အၾကမ္းဖ်င္း) Share လုပ္တဲ့ သေဘာပါ။
အမွန္က အမ်ားႀကီးေရးခ်င္ပါေသးတယ္။

“အဝိဇၹာပစၥယာ သခၤါရာ၊ သခၤါရပစၥယာ ဝိညာဏံ၊ ဝိညာဏပစၥယာ နာမရူပံ၊ နာမရူပပစၥယာ သဠာယတနံ။ သဠာယတနပစၥယာ ဖေႆာ၊ ဖႆပစၥယာ ေဝဒနာ၊ ေဝဒနာပစၥယာ တဏွာ၊ တဏွာပစၥယာ ဥပါဒါနံ၊ ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေဝါ၊ ဘဝပစၥယာ ဇာတိ၊ ဇာတိ ပစၥယာ ဇရာ မရဏံ ေသာက ပရိေဒဝ ဒုကၡ ေဒါမနႆုပါယာသာ သမၻဝႏၱိ၊ ဧဝေမတႆ ေကဝလႆ ဒုကၡကၡႏၶႆ သမုဒေယာ ေဟာတိ။”
ဟဲ့..ဟဲ့…ဘာေတြလာေရးေနတယ္မသိဘူး ေက်ာ္ဖတ္ပလိုက္တယ္။ ဘာဆိုင္လို႔ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ ေကာက္ရြတ္ေနလဲ။ လူဝတ္ေၾကာင္ကို စိတ္ကုန္လို႔ သာသနာ့ေဘာင္ဝင္ေတာ့မယ္ေပါ့ေလ။ ခုထဲက စက်င့္ေနတာလား။ မဟုတ္ရပါ။ အဲ့ဒီ့ေလာက္ ပါရမီအေၾကာင္းက မေကာင္းခဲ့ပါဘူး။ ပညာေရးဆိုတာေလးေျပာေနရင္း ေလရွည္ခ်င္လို႔ အင္ထရိုခင္းျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အေပၚက ပါဠိေတြကို အလြတ္က်က္ထားလိုက္ၿပီဆိုပါေတာ့။ လူၾကားထဲလဲ လူရွိန္ေအာင္ထုတ္ထုတ္ရြတ္ျပလို႔ရတယ္။ စာေမးပြဲမွာေမးရင္ ခ်ေရးျပႏိုင္ပါတယ္။ ဆရာကေမးရင္ ဆိုျပႏိုင္တယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့အလြတ္လည္းမရပါ။ ဆိုလည္းမျပႏိုင္ပါ။ စာအုပ္ထဲက ကူးေရးထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုပဲ က်ေနာ္တို႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတဲ့ အခ်ိန္ေတြ ၊ ပံုစံေတြမွာ အီေကြးရွင္းေတြအမ်ားႀကီး၊ စာေတြအမ်ားႀကီး ဖတ္ႏိုင္ မွတ္ႏိုင္ၾကၿပီး၊ ဘြဲ႔ေတြ တစ္သီႀကီးရႏိုင္ၾကပါတယ္။ ေသတဲ့အထိလည္း ဒါေတြကို မွတ္မိေနႏုိင္ေအာင္ မွတ္ဥာဏ္ေကာင္းႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ပညာတတ္ေတြ၊ ပညာရွိေတြျဖစ္သြားတာ ဟုတ္ပါ့မလား။

“မသိမွုေၾကာင့္ ျပဳလုပ္၊ လုပ္ေတာ့ အက်ိဳးဝိညာဥ္၊ ဝိညာဥ္ေၾကာင့္ နာမ္ရုပ္၊ နမ္ရုပ္ ေၾကာင့္ အာယတန၆ပါး၊ အာယတန ၆ ပါးေၾကာင့္ဖႆ၊ ဖႆ ေၾကာင့္ ေဝဒနာ၊ အဆင့္လိုက္..တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ဘဝ၊ ဇာတိ၊ ဇရာ မရဏ၊ ပူေဆြး၊ ငိုေၾကြး၊ ဆင္းရဲ၊ျပင္းျပ၊ ပင္ပန္း၊ ဒုကၡ။ အဟြတ္..အဟြတ္။ ဟဲ့..ေခ်ာင္း။ မိုးနည္းနည္းေအးေတာ့..ေခ်ာင္းကလိုက္ခ်င္တယ္။ ဒါဆိုရင္မဆိုးဘူး..ပါဠိေတြကို ဝိုးတိုးဝါးတား ေဖာႏိုင္ၿပီ။ အမွန္ေတာ့ ဝိုးတိုးဝါးတားအဆင့္ေတာင္မေရာက္ေသးပါဘူး။ ဝိညာဥ္ကဘာ..နာမ္ကဘာ..ရုပ္ကဘာ..ဖႆက ဘယ္ဟာႀကီး…အာယတန၆ပါးကဘာ..အေသးစိတ္၊ အေသအခ်ာ မသိ..မသိ။ ခက္ေတာ့ ခက္ၿပီ။ အက်င့္မေရာက္ေသးဘူး.. အသိမွာတင္ခ်ာလပတ္လည္ေနပါ့လား။ ဒီေလာက္ဆက္ေတြးၿပီ၊ သိဖို႔ႀကိဳးစားၿပီဆိုရင္ အေပၚက ၾကက္တူေရႊးႏွဳတ္တိုက္ရႊတ္တာထက္ေတာ့ အနည္းငယ္သာလာၿပီလို႔ ဆိုလို႔ရပါတယ္။ အနက္တစ္ခု အသိတစ္ခုရဲ႕(နက္ရွိဳင္း ေလးနက္မွု) ကို ထင္ထင္ရွားရွားျပႏိုင္ေအာင္သာ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ကို ဥပမာေပးရတာပါ။

ေပါက္တဲ့နဖူးမထူးေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ေလဆက္ရွည္ပါရေစ။ က်ေနာ္တို႔ သတၱဝါေတြမွာ သုတမယဥာဏ္၊ စိႏၱာမယဥာဏ္၊ ဘာဝနာမယဥာဏ္၊ ပဋိေဝဓဥာဏ္ ဆိုၿပီး (၄)မ်ိဳးရွိတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ သာမန္လူေတြမွာေတာ့ ၾကားနာ၊နာယူ၊ မွတ္သားၿပီးျဖစ္လာတဲ့ သုတမယဥာဏ္နဲ႔၊ အဲ့ဒီ့သုတမယ ကိုအေျခခံၿပီးျဖစ္ေစ၊ ဒါမွမဟုတ္ သုတမပါပဲ ေတြးေတာၾကံစည္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ စိႏၱာမယဥာဏ္ ဆိုၿပီး ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့ႏွစ္မ်ိဳးနဲ႔ပဲဆိုရင္ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ ကိုနားလည္ၿပီလို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူးတဲ့။ ေနာက္ဥာဏ္ႏွစ္ခုက အက်င့္ေတြပါလာမွ ျဖစ္လာႏိုင္တာပါ။ အဲ့ေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ဒီဥာဏ္ႏွစ္မ်ိဳး တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ရွိေနၿပီ ဆိုတာေတာင္မွ အက်င့္မပါရင္ တစ္ဆင့္ျမင့္တဲ့ အသိေတြရမလာႏိုင္ဘူးလို႔ ဆိုလို႔ရပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ဒီဥာဏ္ႏွစ္မ်ိဳးေတာင္မွ တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ကူလြန္းလွပါဘူး။ ကံ ကံ၏အက်ိဳးေတြပါလာပါအံုးမယ္။ အသိ၊အေတြး မွန္ဖို႔လိုသလို အက်င့္လည္းမွန္ဖို႔ လိုလာျပန္ပါေရာ။ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသကေတာ့ သဗၺညဳတဥာဏ္မရေသးသမွ်ေတာ့ ေလာကမွာ “အ အေတြခ်ည္း”ပါပဲတဲ့။ “All people are stupid unless they have attained the state of enlightenment”  ေသၿပီၾဆာပဲ။ အသိတစ္ခု အနက္တစ္ခု ပညာရပ္တစ္ခုကို တကယ့္တကယ့္ ေရကုန္ေရခမ္း သိဖို႔တတ္ဖို႔ ဆိုတာ မလြယ္လိုက္ေလျခင္းေနာ္။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ေကာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အသိတစ္ခု၊ သေဘာတရားတစ္ခုကို လက္ကုန္ႏွိုက္ ႏိုင္ျခင္းက အဆံုးမေရာက္ႏိုင္ေသးဘူးဆိုတာ ေသခ်ာၿပီေပါ့။ အမယ္…ဒါေလးေျပာခ်င္တာမ်ား…အင္ထရိုက ၾကမ္းလွခ်ည္လား။ ၾကမ္းဆို..ဇာတ္လမ္းေတာင္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေတြပဲၾကည့္တာ။ fighting action ေတြကိုေျပာပါတယ္။

ခိုးနည္းပညာ၊ လိမ္နည္းပညာ၊ ေက်ာ္နည္းပညာ၊ ခြနည္းပညာ ေတြဟာလည္း ပညာေတြပဲဆိုရင္ ဒါေတြကိုကြ်မ္းက်င္တဲ့ပါရဂူမ်ားကိုလည္း က်ေနာ္တို႔က ပညာရွိလို႔ေခၚလို႔ရပါ့မလား။ ေကာင္းတဲ့ပညာနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ပညာ ဆိုၿပီးထပ္ခြဲရတာပဲမဟုတ္လား။ အဲ့ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဖတ္ေန၊မွတ္ေန၊ နာယူေနတဲ့ (သညာ)ေတြကတျခား၊ ကာလ ေဒသ အခ်ိန္အခါေပၚမူတည္ၿပီး အဆုိးအေကာင္း၊ အက်ိဳးအေၾကာင္း၊ အမွားအမွန္၊ ေဝဖန္ဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ့ (ပညာ)က တျခားလို႔ က်ေနာ္ေတြးမိပါတယ္။ သညာေတြ ေနာက္က ပညာနဲ႔ အက်င့္ ကပ္မလိုက္ႏိုင္သ၍ က်ေနာ္တို႔ ပညာရွိ၊ ပညာတတ္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ဆိုတာပါပဲ။ သညာေတြကင္းကြာၿပီးလည္း ပညာျဖစ္မလာႏိုင္သလို…ပညာကပ္မလိုက္ႏိုင္တဲ့ သညာေတြဟာလည္း လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ အဆိပ္အေတာက္ပါပဲ။ အဏုျမဴနည္းပညာျခင္းတူေပမယ့္၊ ဒိုင္းနမိုက္နည္းပညာျခင္းတူေပမယ့္ အသံုးခ်ပံုမတူၾကဘူးမဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္လည္း ႏွိပ္စက္နည္းမွာေတာင္ ပညာရွိ ႏွိပ္စက္နည္းက ပိုဆိုးတယ္ဟဲ့ လို႔ ဆိုၾကတာမဟုတ္လား။

ဘာမ်ားလည္းလို႔…မိုးဥတု နဲ႔ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ အေၾကာင္းျပၿပီး နင္လည္း ႏွိပ္စက္သြားတာပဲ။ တရားေဟာသလိုလို ဘာလိုလိုနဲ႔...နင္ကဘယ္ေလာက္တတ္ေနလို႔လဲဟင္...။ က်ေနာ္..ဘာမွ်..မ..တတ္..ေၾကာင္း...ဝန္..ခံ..ပါ..ဒယ္။ အင္ထရိုေတြမ်ားသြားလို႔ စိတ္ခုေနပံုရတယ္။ အျမန္ဆံုးနည္းနဲ႔ ပုဂံလံုးစီးၿပီး ဆြဲစိပလိုက္မယ္…လာေလ့..။ အေကာင္ႀကီးႀကီး အၿမီွးရွည္ရွည္ႀကီးမ်ား၏ ပညာရွိႏွိပ္စက္နည္းမွ ကင္းလြတ္ရပါလို၏ ဖ်ာ့။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...