Friday, April 20, 2012

လူၾကီးလူေကာင္း

Written by အရွင္ပညာသီဟာဘိ၀ံသ (တရားဦးဓၼစၾကာ)   
Saturday, 12 November 2011 23:23

ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားႏႇင့္ ဂ်ာနယ္တို႔တြင္ မ်က္ႏႇာဖံုးစာမ်က္ႏႇာတို႔၌ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ႏႇင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ လြတ္ လပ္ေရးဗိသုကာႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ဓာတ္ပံုေရႇ႕တြင္ ယႇဥ္တြဲလွ်က္ အတူရပ္ေနေသာ သတင္းဓာတ္ပံုကို ျမင္ေတြ႕ၾကရသျဖင့္ ၁၉၉၀ ခုႏႇစ္၀န္းက်င္က အမရပူရၿမိဳ႕၊ မဟာဂႏၶာ႐ုံေက်ာင္းတိုက္ ယခုလက္ရႇိ နာယကခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီးက သံဃာေတာ္မ်ားအား ''အေဖ့သားမ်ားနဲ႔ အေဖ့သမီး အတူေပါင္း ၿပီးလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကရင္ ဒို႔ႏိုင္ငံႀကီး ေကာင္းသြားမႇာကြ'' ဟု ျဖစ္ေစခ်င္၍  အားတက္သေရာ မိန္႔ၾကားေတာ္မူေသာစကားကို အမႇတ္ရမိပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က တပ္မေတာ္ကို တည္ေထာင္သြားသူ တပ္မေတာ္ ဖခင္ႀကီးျဖစ္၍ ထိုကဲ့သို႔ ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေသခ်ာလႇ၏။ လႇည္းေနေလႇ ေအာင္း ေခတ္အဆက္ဆက္ျဖစ္ခဲ့ ပ်က္ခဲ့တာေတြက ႏိုင္ငံသားအခ်ဳိ႕စိတ္တြင္ 'သုမနေက်ာမႇာ ဒဏ္ရာေတြနဲ႔'ဟု ေျပာရမယ့္ သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ခဲ့ၾကရ၏။  


ထိုသတင္းဓာတ္ပံုသည္ ျပည္တြင္းေရာ ျပည္ပပါ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ားစြာကို ျဖစ္ေစ၏။ သည့္အျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး၏ မိန္႔ခြန္းမ်ား၊ ဖိတ္ေခၚကမ္းလႇမ္းခ်က္မ်ားသည္ ယခင္ႏႇစ္ ၆၀ ကာလ လံုး၀ၾကားခဲ့ဖူးျခင္းမရႇိေသာ စကားလံုးေတြမို႔ တိုင္းသားျပည္သူတို႔မႇာ နား၀င္စိမ့္မွ် ဘ၀င္တသိမ့္သိမ့္ ၾကည္ႏူးၾကရ၏။ ''အေဟာ၀တ-ေၾသာ္ ေကာင္းေလစြာရယ္'' ဟု ဥဒါန္းက်ဴးၾကဴးၿပီး ''ေရႊျပည္ေတာ္ ေမွ်ာ္မေ၀းေတာ့ၿပီ'' ဟု လက္ခေမာင္းခပ္ ၾကရမည့္သေဘာ။အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး၏ Good Government, Clean Governance  ဟူ၍ မိမိႏႇင့္မိမိအစိုး ရကို ေကာင္းမြန္ရႇင္းသန္႔စြာ အုပ္ခ်ဳပ္စီမံႏိုင္စြမ္းေသာ အစိုးရမ်ဳီးျဖစ္ေစရမည္ဟု ကိုယ့္တာကို လံုေစရန္ ကတိျပဳလုိက္ျခင္းသည္ပင္ ျပည္ေထာင္စု ႏႇင့္ပတ္သက္၍ သမၼတႀကီး၏ပင္ ကိုယ္စိတ္အခံကို မႇန္းဆႏိုင္၏။ ျမစ္ဆံုကိစၥကိုလည္း ရဲ၀ံျပတ္သားစြာျဖင့္ ႏိုင္ငံသူ/သားတို႔၏ ပူပန္ျခင္းကို ေျပ ေပ်ာက္ေစ ႏိုင္ခဲ့၏။ ေရကန္တစ္ကန္၊ ေခ်ာင္းတစ္ေခ်ာင္း၊ ျမစ္တစ္စင္းရင္းရသည့္ ကိစၥမ်ဳိးမဟုတ္၍ တိုင္းသားျပည္သူတို႔ ပူပန္ၾကျခင္းမႇာ အကဲဆတ္ျခင္း၊ မဟုတ္ဆိုတာကို သမၼတႀကီးနားလည္၏။

လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ယခုလာၿပီ၊ မၾကာခင္မႇာေတာ့ ျပည္ေထာင္စု တစ္နံတစ္လ်ားမႇ မိသားစုထမင္း၀ိုင္းမ်ားတြင္ လက္ေရတျပင္တည္း ၀ိုင္းဖြဲ႕ႏိုင္ၾကလွ်င္ျဖင့္ မိန္လိုက္မည့္ျဖစ္ျခင္း၊ တိုင္းသားျပည္သူတို႔၏ ႏႇလံုးစိတ္၀မ္း ၿငိမ္းခ်မ္းလိုက္မည္ျဖစ္အင္ကို ေတြးဆ႐ုံျဖင့္ ၾကက္သီးေမြးညႇင္းထဖြယ္။

အမ်ဳိးခ်စ္ပါလွ်င္ လူသားရင္း ျမစ္ေတြကို အရင္းခ်ဳိးပစ္ေနသလို မ်ဳိး ေနာင္တြင္ လံုး၀မရႇိပါမႇ ႏိုင္ငံ၏ ဥပဓိတင့္တယ္။ ျပည္ေထာင္စုသားတို႔၏ လူေနမႈဘ၀ကို အာဃာတ ကင္းစင္စြာျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾကရပါမည္။ ကိုယ့္ျပည္၊ ကုိယ့္ရြာသာယာဖို႔ဆိုလွ်င္ အစြမ္းအစရႇိေသာ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ားျဖင့္သာ တည္ေဆာက္ၾကရပါသည္။ ထိုသူတို႔ကို မ်ဳိးမတံုးေစရ၊ အစြမ္းအစမကင္းေစရပါ။ ဤကဲ့သို႔ ေခတ္ေျပာင္းစနစ္ေျပာင္းမႇာ လူႀကီးလူေကာင္းတို႔ကသာ ဦးေဆာင္ၾကရမႇာျဖစ္၏။

အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္အာဏာျဖင့္ စီမံပိုင္ခြင့္ရသူ(လူႀကီး)တို႔သည္ ပုထုဇဥ္ျဖစ္၍ အာဏာကို သာယာယစ္မူးတတ္၏။ က႐ုဏာ(စာနာျခင္း) ႏႇင့္ အသိတိမ္ေနလွ်င္ အႏိုင္အထက္ျပဳမူတတ္၏။ ထိုအခါလူႀကီးသည္ လူေကာင္း မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ အာဏာလက္၀ယ္ရႇိ သူတို႔မႇာ က႐ုဏာ+ပညာႏႇစ္ျဖာ ျပည့္စံုၾကသူမ်ားျဖစ္သင့္၏  . . .

ျပည္သူလူထုႏႇင့္ေန႔စဥ္အၿမဲ ဆက္ဆံထိေတြ႕ေနၾကရေသာ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းအသီးသီးတို႔သည္လည္း ေခတ္ေျပာင္းစနစ္ေျပာင္းႏႇင့္ လိုက္ ေလ်ာညီေထြ အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္ေစၾကရပါမည္။ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းဟူေသာ အမည္ႏႇင့္အညီ မိမိတိုသည္ ႏိုင္ငံသူ/ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ ၀န္တာကို ထမ္း ေဆာင္ေနသူမ်ား၊ အလုပ္အေကြၽးျပဳသူမ်ားျဖစ္တာကို အၿမဲအမႇတ္ရေနၾကရပါမည္။ ကိုယ့္လက္ေအာက္ငယ္သားကဲ့သုိ႔ ျပည္သူလူထုကို မေခ်မ ငံဆက္ဆံျခင္း၊ ေငါက္ငမ္းျခင္းမ်ဳိးေတြ အခုအခ်ိန္တြင္ မရႇိသင့္ေတာ့ပါဘူး။

ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္း ၊ ပုဂၢလိက၀န္ထမ္းမ်ားကို အားလပ္ရက္တို႔တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံေလာက္ေတာ့ ထြက္ေစသင့္ပါသည္။ လက္အုပ္ကေလးတခ်ီခ်ီ၊ အၿပံဳေလး   တခ်ဳိခ်ဳိ ေႏြးေထြးလႈိက္လႇဲ စိတ္ရႇည္ရႇည္ျဖင့္ ဆက္ဆံေလ့ရႇိေသာ သူတို႔ ၏အမူအက်င့္မ်ားကို ျမင္ေစဖို႔ျဖစ္ပါသည္။ လူအမ်ားႏႇင့္ဆက္ဆံသူတို႔၏ သြင္ ျပင္အမူအရာသည္ ထိုႏိုင္ငံ၏ပံုရိပ္ကို ထင္ဟပ္ေစပါသည္။ လူအမ်ားႏႇင့္ ေန႔စဥ္ဆက္ဆံေနၾကရေသာ ၀န္ထမ္းမ်ားကို ၿပံဳးတတ္ေအာင္ လည္း သင္ေပးရန္ လိုေသး၏။ ႏိုင္ငံေတာ္ေရာ ပုဂၢလိကကုမၸဏီတို႔မႇာပါ။ ၀န္ထမ္းမ်ားစြာကို အၿပံဳးမ်ားေပ်ာက္ေနၾကသည္ဟု ထင္ပါသည္။

စာေရးသူသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏႇစ္ႏႇစ္ခန္႔က ပုဂၢလိကေလေၾကာင္းလိုင္းျဖင့္ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕သို႔ တရားေဟာသြားရ၏။ အခ်ိန္နီးငယ္ေနာက္က်သြား၏။ ေလယာဥ္ေပၚအေရာက္တြင္ ေဖာင္လာျဖည့္သူ ေလယာဥ္ေမာင္ငယ္က ေနာက္က်ရေကာင္းလားဟု ေငါက္ပါသည္။ ကိုယ့္ကလည္း ဦးဇင္းေပါက္စမဟုတ္၍ အသာပဲျပံဳးေနလိုက္ရ၏။ ထား၀ယ္တြင္ ႏႇင္းမ်ားစြာက်ေနသျဖင့္ ထိုေန႔က နံနက္ ၆ နာရီခြဲဖလိုက္သည္ ၉ နာရီက်မႇ ရန္ကုန္ေလဆိပ္က တက္ရပါသည္။

''က်ဳပ္တို႔လူမ်ဳိးက အလြန္ေငါက္တတ္တယ္ဗ်၊ လိုင္းကားေပၚဆိုလဲ စပယ္ယာက ေငါက္၊ ေဆး႐ုံဆိုလဲ တံခါးေစာင့္က ေငါက္နဲ႔ ဘာလို႔မႇန္းမသိဘူး။ ေနရာတိုင္းလိုလို အေငါက္ခ်ည္းခံေနရတယ္။ က်ဳပ္တို႔ လူမ်ဳိးေလာက္ စိတ္ထားျမင့္ျမတ္တဲ့လူမ်ဳိး ကမၻာမရႇိေလာက္ဘူး။ ဘာလို႔လဲဆို ပိုက္ဆံေပးၿပီးေတာ့ အေငါက္ခံရတဲ့လူမ်ဳိးမဟုတ္လား'' ဟု တရားပြဲမ်ားတြင္ ေျပာျပျဖစ္၏။ ယေန႔အခါ၌ ေဟာက္စားေငါက္စား ေဟာက္ဆာဂ်င္မ်ား ၀န္ထမ္း ေလာက၌ မ ရႇိသင့္ေတာ့ပါ။

ျမန္မာစကားပံု၌ ''မင္းပင္ေကာင္းလွ်င္ မင္းေျမာင္ဖ်က္'' ဟူ၍ အဆိုပါရႇိသည္။ မင္းတစ္ပါးတည္း ေကာင္းေန႐ုံျဖင့္ တိုင္းႏိုင္ငံႀကီး အားလံုးေကာင္းပါၿပီဟု မဆိုႏိုင္ေသး၊ မူးႀကီးမတ္ရာ ေသနာပတိ Governor ေတြပါ။ အားလံုး Good Clean ျဖစ္ဖုိ႔လိုအပ္ပါသည္။ သုိ႔မႇသာ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးတစ္ခုလံုး ေကာင္း မည္ျဖစ္၏။

ျပည္ေထာင္စုႀကီးေကာင္းဖို႔ဆိုလွ်င္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း ေကာင္းေန႐ုံမ်မျဖစ္ႏုိင္ေသး၊ က ေလးကစ အားလံုးရဟန္းရႇင္လူခပ္ သိမ္းသူတို့ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ား  ျဖစ္ေအာင္ ယခုႏႇယ္ကပင္ ျပင္ဆင္ ၾကရေပေတာ့မည္။မနက္ပိုင္း သီလကြန္စာ၀ါပို႔ခ်ရာ ေသာဏဒ႑သုတ္တြင္ ''လူႀကီးလူေကာင္း''ႏႇင့္ပတ္သက္ေသာစာ၀ါကို ပို႔ခ်ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာတို႔၌ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ေတာ္ႀကီးမ်ား ေက်းရြာရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႇဴး ဥပေဒႏႇင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးေနခ်ိန္ႏႇင့္လည္း တိုက္ဆိုင္ေနသျဖင့္ စာ လိုက္သံဃာမ်ားကိုပင္ ''လူႀကီးဆိုတာ လူေကာင္းျဖစ္ဖို႔လည္း လိုအပ္တယ္'' ဟု လူႀကီးလူေကာင္းႏႇင့္ႏြယ္၍ ပိဋကတ္စာေပမႇ သတ္မႇတ္ေသာစံႏႈန္းကို ရႇင္း  ျပျဖစ္သည္။

ဘုရားျမတ္စြာ စမၺါၿမိဳ႕ ဂဂၢရာ ေရကန္အနီးတြင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူခိုက္ စမၺါၿမိဳ႕ကို အပိုင္စားရေသာ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားႀကီး ေႁခြရံပုဏၰားတို႔ႏႇင့္အတူ ေရာက္လာ၏။ ဘုရားရႇင္ႏႇင့္ မာေၾကာင္းသာေၾကာင္း အလႅာပသလႅာပ ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာဆိုၾကၿပီးေနာက္ ဘုရားျမတ္စြာက ပုဏၰားႀကီးကို ဤသို႔ေမးျမန္းေတာ္မူပါသည္။

'ပုဏၰားႀကီး၊ သင္တို႔ ျဗာဟၼဏလူမ်ဳိးေတြမႇာ 'လူႀကီးလူေကာင္း' ကို ဘယ္လိုသတ္မႇတ္ေရြးခ်ယ္ပါတုန္း ? 

''ျမတ္စြာဘုရား၊ ျဗာဟၼဏလူမ်ဳိးေတြက ၁။ မိဘမ်ဳိး႐ိုးေကာင္းသူ၊ ၂။ ေဗဒင္သံုးပံုကို ပါရဂူေျမာက္ တတ္ၿပီးသူ၊ ၃။ ႐ုပ္ေရအဆင္းေျပ ျပစ္သူ။ ၄။သီလ(စရဏ)ေကာင္း မြန္သူ၊ ၅။အသိပညာ အတတ္ပညာ ရႇိသူ-ဒီအဂၤါ ၅ ခ်က္နဲ႔ျပည့္စံုသူကို  'လူႀကီးလူေကာင္း'လို့ သတ္မႇတ္ပါ တယ္။ သူ႔ကို 'လူႀကီးလူေကာင္း'လို႔ ဆိုရင္လည္း မုသားဆိုျခင္း မဟုတ္ပါဘုရား''

ပုဏၰားႀကီးအကယ္၍ အဂၤါ ၅ မ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ၄ မ်ဳိးဆိုရင္ေကာ 'လူႀကီးလူေကာင္း'လို႔ ဆုိႏိုင္ပါသလား?

''၃ မ်ဳိးနဲ႔ျပည့္စံုတယ္ဆိုရင္ေရာ''

''ဒါဆို ၂ မ်ဳိးနဲ႔ျပည့္စံုမယ္ဆိုရင္ေရာ''

''ဆိုႏိုင္ပါေသးတယ္ ဘုရား၊ ဒီထက္ေတာ့ေလ်ာ့လို႔မရေတာ့ဘူး ဘုရား၊ သူ႔အသက္သတ္ေနမယ္။ မတရားယူမယ္။ အဂတိလိုက္စားမယ္။ အမ်ဳိးအစားလိုက္စားမယ္။ ယံုၾကည္ေလာက္တဲ့စကားမရႇိ၊ ယစ္ထုတ္ႀကီး၊ အသိပညာအတတ္ပညာ ဘာမႇမသိမတတ္ဆိုရင္ မ်ဳိး႐ိုးေကာင္းတာ၊ ႐ုပ္ရည္အဆင္ေျပျပစ္တာ၊ ေဗဒင္တတ္တာ၊ ဒီသံုးမ်ဳိးလံုးျပည့္စံုေပမယ့္ ျဗာဟၼဏေတြက သူ႔ကို 'လူႀကီးလူေကာင္း'လို႔ မဆိုၾကလို႔ပါဘုရား''ဟု ေလွ်ာက္ထားပါသည္။

ဘုရားရႇင္က သီလ(စရဏ) ေကာင္းသူသည္ ပညာေၾကာင့္ မာန္တတ္ေနလွ်င္ သီလ(စရဏ)က ေဆးေၾကာစင္ၾကယ္ေစႏိုင္၏။ သီလ(စရဏ)ေၾကာင့္ သေဘာေကာင္းလြန္းေနျပန္လွ်င္လည္း ပညာ(ဆင္ျခင္ၪာဏ္)က သုဓ္သင္စင္ၾကယ္ေစႏိုင္၏။ သီလ(စရဏ)ပညာ ႏႇစ္ျဖာ ခ်ိန္ညိႇႏိုင္ပါမႇ လူႀကီးလူေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္၏ဟု အဆံုးသတ္မႇတ္ခ်က္ ျပဳေပးေတာ္မူပါသည္။

ဗုဒၶ၏ ဂုဏ္ေတာ္ ၉ ပါးတြင္ ၀ိဇၨာစရဏသမၺႏၷဂုဏ္ေတာ္သည္ ႏႇစ္မ်ဳိးေပါင္း တစ္ဂုဏ္ေတာ္ျဖစ္၏။ ၀ိဇၨာအသိႏႇင့္ စရဏ(အက်င့္သီလ)ႏႇစ္ပါးျပည့္စံုျခင္းကို ဆိုလုိ၏။ ပညာရႇိ သူမႇာ အက်င့္စရဏျပည့္စံုလွ်င္ စာနာျခင္း က႐ုဏာလည္း အက်ဳိးဆက္အေနျဖင့္ ျပည့္စံုလာေတာ့၏။အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္အာဏာျဖင့္ စီမံပိုင္ခြင့္ရသူ(လူႀကီး)တို႔သည္ ပုထုဇဥ္ျဖစ္ ၍ အာဏာကို သာယာယစ္မူးတတ္ ၏။ က႐ုဏာ(စာနာျခင္း)ႏႇင့္ အသိ တိမ္ေနလွ်င္ အႏိုင္ အထက္ျပဳမူတတ္၏။ ထိုအခါလူႀကီးသည္ လူေကာင္းမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့။ ထို့ေၾကာင့္ အာဏာလက္၀ယ္ရႇိသူတို႔မႇာ က႐ုဏာ+ပညာ  ႏႇစ္ျဖာ ျပည့္စံုၾကသူမ်ား ျဖစ္သင့္၏။ အာဏာရႇိသူသည္ မိမိအာဏာရႇိမႇသာ ကိစၥတိုင္း၏ အက်ဳိး+အျပစ္ကို အစအဆံုး ျပည့္ျပည့္စံုစံု သိျမင္နားလည္ႏိုင္၏။

ဥာဏ္ပညာသာရႇိ၍ က႐ုဏာမရႇိျပန္လွ်င္လည္း အျပစ္ျဖစ္ေစႏိုင္ေလာက္ေသာကိစၥကိုပင္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာအတြက္ (သို႔မဟုတ္) မိသားစုအတြက္ သိသိႀကီးျဖင့္ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ားကို ခိုင္းေစမိတတ္၏။ ဆရာ့ အတြက္ င၀က္သာဒဏ္ခတ္ခံေပေတာ့။ က႐ုဏာလည္းရႇိမႇသာ အျပစ္ျဖစ္ေလာက္ေသာကိစၥတို႔၌ မေစခိုင္းဘဲ။ အက်ဳိးရႇိမည့္ကိစၥတို႔၌ သာေစခိုင္း၏။ လူတို႔သည္ မည္သူက မည္ကဲ့သို႔ဆိုတာကို နားလည္ၾက၏။ မေျပာသာ ၍ တိတ္ဆိတ္ေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ ကိုယ့္ကိုယ္အုပ္ခ်ဳပ္သူကို လူတိုင္းက'လူႀကီးလူေကာင္းမ်ား' ျဖစ္ေစခ်င္ၾက၏။ သီလသည္ တရိတၲ+၀ါရိတၲ ဟူ၍ ႏႇစ္မ်ဳိးရႇိ၏။ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ က်င့္စဥ္ေကာင္းျဖစ္ေသာ ေမတၲာ ဂ႐ုဏာစေသာ ျဗမဟၼစိုရ္တရာမ်ား၊ ႀကီးသူကို႐ိုေသ ငယ္သူကိုသနား ရြယ္သူကိုေလးစားျခင္း ဟူေသာ လူ႔တရား(နရာဓမၼ)၊ မိဘႏႇင့္သားသမီး  ဆရာႏႇင့္တပည့္ တိုင္းႏိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္သူႏႇင့္ ႏိုင္ငံသူ/သားမ်ားစသျဖင့္ လိုက္နာ က်င့္ေဆာင္ၾကရမည္ က်င့္၀တ္၊ လူမ်ဳိး၏ေကာင္းမြန္ေသာ စ႐ိုက္ဓေလ့ထံုးစံမ်ားသည္ စာရိတၲသီလမည္၏။

ပါဏာတ္ပါတစသျဖင့္ ေရႇာင္ ၾကဥ္ၾကရမည့္ သိကၡာပုဒ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေတာ္မႇ ျပ႒ာန္းထားေသာ ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒမ်ားသည္ ၀ါရိတၲသီလမည္၏။ ပညာကား အရာက်ယ္ေျပာလႇ၏။ ဗုဒၶေခတ္က ပညာသည္ ကံသာလွ်င္ ကိုယ္ပုိင္ရႇိ ဟူေသာ ေလာကအသိမႇစ၍ ေလာကလြန္အသိ(ေလာ ကုတၲရာၪာဏ္)တိုင္ မိန္႔ဆို၏။ ၂၁ ရာစု အိုင္တီေခတ္၊ နည္းပညာေခတ္တြင္ တတ္စရာသိစရာ ပညာတို႔ကား မ်ားျပားလႇ၏။

လုပ္ငန္းရႇင္ႀကီးမ်ား၏ ၿငီးတြားသံတို႔ကို မီဒီယာမ်ား၌ ဖတ္ရ၏။ အင္တာဗ်ဴးမ်ားတြင္ လာေရာက္ေျဖဆိုသူ လူငယ္တို႔သည္ အသိသာရႇိၿပီး အတတ္မရႇိသူမ်ားၾကဟူ၏ ႏိုင္ငံတြင္ ''တတ္သူ မေန၊ ေနသူ မတတ္'' ဟူ၍လည္း အားမလုိ အားမရ ျဖစ္ေနၾကရသည္။ တစ္ခ်ိန္က အေရႇ႕ေတာင္အာရႇမႇာ ထိပ္တန္းဟု ဂုဏ္ယူ၀ံ့ႂကြားခ့ဲေသာ၊ ေရႊထီးေဆာင္းခဲ့ေသာ ေရႊႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးသည္ ''ခုေတာ့လည္း ဒါေတြၿပီးခဲ့ပါၿပီ'' ဟု ဆိုရမေယာင္းတရားခံမည္သူ ဟူ၍ ယခုအခါအခ်င္းခ်င္း လက္ညိဳးထိုးသူ႔အျပစ္ကိုယ့္အျပစ္ ေျပာရၾကမည့္ အခ်ိန္မဟုတ္ေတာ့။

ျပည္ေထာင္စုႀကီး တိုးတက္ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး ဂုဏ္တင့္ဖုိ႔ဂုဏ္ျမင္ ဖို႔ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံသားတိုင္းလူႀကီး လူေကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကရပါေတာ့မည္။ လူႀကီးလူေကာင္းျဖစ္ဖို႔ဆိုလွ်င္ သီလ+ပညာႏႇစ္ျဖာျပည့္စံုၾကရပါမည္

အခုအခါ ထုတ္ေဖာ္ေရးသားခြင့္ကို အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ ေရးသားခြင့္ရျခင္း၊ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ေျပာဆိုခြင့္ရႇိလာျခင္းတို႔အျပင္ အင္တာနက္ဆိုက္မ်ားလည္း အေတာ္ပြင့္လာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ စာမ်ားစြာ ဖတ္ခြင့္ရေနပါ သည္။ ႏိုင္ငံသားတိုင္း စာဖတ္ရႇိန္ျမင့္လာလွ်င္ ပညာျပည့္၀ ႏႇလံုးလႇေသာ လူႀကီးလူေကာင္းေတြ ပိုမ်ားလာမည္။ ထိုအခါ သေဘာထားႀကီးျမတ္သူ၊ အတၲနည္းပါးသူ၊ အခ်ီအခ် လက္က်ညီစြာလက္ေရတူသူ၊ အေမွ်ာ္ အျမင္ႀကီးသူတို႔ သေဘာဆႏၵတူမွ်ၾကၿပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကလွ်င္ ျပည္ေထာင္စုသားတို႔ ေမွ်ာ္မႇန္းသည့္အတိုင္း ဤခရီးကားအနီးကေလးသာ ျဖစ္လာပါမည္။စာေရးသူဇာတိ၊ ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေညာင္စာေရးရြာတြင္ အစိုးရအလိုက္ ရပ္ရြာအုပ္ခ်ဳပ္သူကို မည္သို႔ပင္ အမည္ေတြ မႇည့္ေခၚပါေစ။ သူႀကီးေခတ္ကစလို႔ ယေန႔တိုင္ 'ရြာသူႀကီး'ဟုသာေခၚဆိုၾက၏။ တစ္စံုတစ္ရာ ကိစၥျဖစ္လွ်င္ 'လူႀကီးေျပာ၊ လူႀကီးသြား တိုင္ေခ်၊ လူႀကီးအိမ္သြား' စသျဖင့္ ေျပာဆိုေလ့ရႇိၾက၏။

ပိုဆိုးတာက လူႀကီးအရသာ ေတြ႕သြားျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ပညာနည္း သူမ်ားပီပီ လူႀကီးျဖစ္လိုက္တာႏႇင့္ အမ်ားစုရႇင္ဘုရင္စိတ္ေပါက္တာ သူ တို့ကိုယ္သူတို့ နယ္စားပယ္စားအ ထင္ရႇိၿပီး ထင္ရာစိုင္းတတ္ၾက၏။ အမႇားအမႇန္ မေ၀ခြဲႏိုင္ၾက။ ရြာ၏ ၀န္ထမ္းမဟုတ္ၾကေတာ့ဘဲ ရြာ၏ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးျဖစ္တတ္ၾက၏။ စာေရး သူဇာတိကဲ့သို့ ေက်းရြာတိုင္းလိုလို ျဖစ္ခဲ့ၾကမည္ထင္ပါသည္။ ေက်းရြာ  ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႇဴးကို အစျပဳ၍ နယ္ပယ္အလုိက္ စီမံခန္႔ခြဲခြင့္ရသူ အာဏာပိုင္တို႔သည္ သီလ+ပညာ ႏႇစ္ျဖာျပည့္စံုၾကေသာ လူႀကီးလူ ေကာင္းျဖစ္ေစၾကရပါမည္။

တစ္ပတ္ကို ဂ်ာနယ္ေလးေစာင္  ဖတ္၍ ဖတ္ၿပီးဂ်ာနယ္မ်ားႏႇင့္ ကိုယ့္ ေဆာင္းပါးပါေသာ မဂၢဇင္းမ်ားကို လူႀကံဳတိုင္းရြာက မိုးမိုးထံထည့္ေပး ၿပီး ရြာသူ/ရြာသားမ်ားကို ဖတ္ေစ၏။  မူလတန္းေက်ာင္းမ်ားကို အလႇည့္က် ဂ်ာနယ္မ်ားကို ေ၀ငႇၿပီး ကေလးမ်ားကိုလည္း စာဖတ္အေလ့ရေအာင္ ဆရာမမ်ားအကူအညီျဖင့္ အခုမႇ ေဆာင္ရြက္ေပးေနရ၏။

''ကေလး ကေလး အထင္မေသးနဲ႔ ကေလးမႇလူႀကီးျဖစ္တာ ကေလးေကာင္းမႇ လူႀကီးေကာင္းမႇာ လူႀကီးေကာင္းမႇ အားလံုးေကာင္းမႇာ'' တဲ့။

EMG

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...