ယဥ္ေက်းမႈရွာပံုေတာ္
by ေျမမႈန္လြင္ on Monday, April 23, 2012 at 10:44pm
ယခုႏွစ္ သႀကၤန္ကာလအတြင္း ျမန္မာလူငယ္မ်ား၏ တရားလြန္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈအေပၚ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ေ၀ဖန္ရႈတ္ခ်သံမ်ား ပြတ္ေလာရိုက္က်ယ္ေလာင္ခဲ့သည္။ တခ်ိဳ႕ဆို အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈ အႏၱရာယ္ဟုပင္ တရားလြန္ သမုတ္ခဲ့ၾက သည္။ ေျပာလည္းေျပာခ်င္စရာပင္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား၏ အျမင္တြင္မတင့္တယ္ေလာက္ေအာင္ လူငယ္မ်ား၀တ္ဆင္ ေသာင္က်န္းခဲ့ ၾကသည္။
ဘာျဖစ္လို႔ လူငယ္မ်ား ထုိမွ်ေလာက္ မူရူးေသာင္းက်န္းေနရတာလဲ။ ထိုလူငယ္ေတြကေအာက္တန္းစားေတြလား။ အရိုင္းအစိုင္း ေတြလား။ အျပစ္တင္မေစာၾကပါနဲ႔ဦး။ တံဆိပ္အေသမကပ္ေပးလုိက္ပါနဲ႔။ ဒီလူငယ္မ်ားကိုပဲ အနာဂတ္မွာ အားကိုးရမယ္ ဆိုတာ လူႀကီးေတြ သေဘာေပါက္ေစလိုပါသည္။
ဖိလ်င္ၾကြမည္။ ခ်ဳပ္လ်င္ရုန္းမည္။ တြန္းလ်င္ထိုးမည္။ အရြဲ႕တုိက္ျခင္းသည္ လူငယ္မ်ား၏ သေကၤတ ျဖစ္သည္။ ဒါေတြကို သေဘာမေပါက္ဘဲ အရမ္းကာေရာ ေ၀ဖန္ျခင္းသည္ လူငယ္မ်ားကို လမ္းမွန္မွ ေ၀းရာသို႔ ဆြဲခ်ေနသလုိ ျဖစ္ေနသည္။
သရုပ္ပ်က္ ၀တ္စားသူမ်ားကို ယဥ္ေက်းမႈ ဖ်က္စီးသူမ်ားဆိုလ်င္ မည္သူေတြက ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေန သနည္း။ ႏွစ္စဥ္က်င္းပေနသည့္ ဆိုကေရးတီး ၿပိဳင္ပြဲႀကီးကေရာ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ အစစ္အမွန္ထိန္းသိမ္းသည့္ ပြဲေတာ္ႀကီးဆိုတာ ဟုတ္ပါရဲ႕လား။ ထုိႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ပြဲေတာ္ႀကီးကေရာ အႏုပညာအဆင့္အတန္း မည္မွ်ျမင့္ပါသနည္း။ ရိုးရာဂီတကို အမွန္တကယ္ ျမတ္ႏိုးတက္ကၽြမ္းလြန္းသျဖင့္ ၀င္ၿပိဳင္ေနၾကျခင္းေရာ ဟုတ္ပါရဲ႕လား။ ပရိတ္သတ္ အစစ္မ်ားေရာ ရိွပါရဲ႕လား။ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ တိုင္းေဒသ တခ်ိဳ႕ဆိုလ်င္ ေလက်င့္ခ်ိန္ မရိွဘဲ အိမ္ျဖည့္သေဘာမ်ိဳးျဖင့္ ၀င္ၿပိဳင္ျခင္းမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ၾကားသိေနရပါသည္။
ထားပါေတာ့။ ယဥ္ေက်းမႈကို ဖ်က္စီးေနသည္ဆိုေသာ လူငယ္မ်ား အေၾကာင္းပဲဆက္ေျပာပါရေစ။ သရုပ္ပ်က္ ၀တ္စား ဆင္ယဥ္မႈသည္ အေနာက္တိုင္း၏ ဆိုးေမြမ်ားဟုပဲဆိုပါေတာ့။ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈ အခိုင္အမာရွိေသာ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယား မွအစ ထိုင္း၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ ဗီယက္နမ္ အလယ္ အစၥလာမ္ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည့္ မေလးရွား၊ အင္ဒို အဆံုး အာရွႏိုင္ငံႀကီးမ်ားမွ လူငယ္မ်ား အားလံုးသည္ ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လူငယ္မ်ားထက္ပိုမို ပြင့္လင္းစြာ ေနထိုင္၀တ္ဆင္ၾကသည္။ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားမွ လြမ္းမိုးမႈမ်ားကို ေက်ေက်နပ္နပ္ မဟုတ္ေတာင္ အထုိက္အေလ်ာက္ေတာ့ လက္ခံၾကရသည္။
ထုိကဲ့သို႔ ၀တ္စားေနထုိင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ထိုႏိုင္ငံမ်ားဘာျဖစ္ေနသနည္း။ လူေနမႈ အဆင့္အတန္းမ်ား နိမ့္က်ေနပါသလား။ ဆင္းရဲေနၾကပါသလား။ တုိင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း စစ္ျဖစ္ေနၾကပါသလား။ ႏိုင္ငံျခားသို႔ထြက္ကာ ကၽြန္လုပ္ေနရပါသလား။ လူကုန္ကူးမႈ အႀကီးအက်ယ္ခံေနရပါသလား။
ထိုႏိုင္ငံမ်ား၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈဆိုသည့္ ေဘာင္ႀကီးျဖင့္ ေနရာတကာ ခ်ဳပ္ခ်ယ္တားျမစ္ထားသည့္ ေျမာက္ကိုရီးယား၊ အီရန္၊ တရုတ္ ႏိုင္ငံမ်ား၏ ယေန႔အေျခအေနမွာေရာ မည္သို႔ရိွေနပါသနည္း။
မင္းတို႔တိုင္းျပည္က လူငယ္ေတြက အရမ္းသရုပ္ပ်က္တာပဲ ဆိုၿပီး စီးပြားေရးလက္တြဲ မလုပ္ေတာ့ဘူးဆိုသည့္ စကားသံမ်ိဳး ကိုမည္သည့္ အေနာက္ႏိုင္ငံႀကီးမ်ားမွ ၾကားဖူးပါသလဲ။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈႏွင့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္မႈသည္ တိုက္ရိုက္အခ်ိဳးမက် ေၾကာင္းသိသာႏိုင္ပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံတြင္ အေရးေပၚလုိအပ္ေနသည္မွာ အ၀တ္အစား လုံလံုၿခံဳၿခံဳ ၀တ္ဖို႔မဟုတ္။ ထြက္ေျပးေနရေသာ မိသားစု မ်ား၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ လူတန္းေစ့က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈရရိွေရး၊ ပညာေရးႏွင့္ စာဖတ္ရွိန္မ်ား ျမင့္တင္ေပးေရး အပါအ၀င္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဖိႏွိပ္မႈမ်ားေၾကာင့္ အရိုးစြဲေနေသာ ေၾကာက္စိတ္မ်ားကို ေဖာက္ထုတ္ၿပီး မွန္ရာကိုေျပာရဲ၊ လုပ္ရဲသည့္ သတၱိမ်ားကို ျပန္လည္ေမြးျမဴရဦးမည္။ အခ်ိန္ယူရပါမည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေျပာင္းလဲရာတြင္ လူငယ္မ်ားပါ၀င္မႈ မရွိဘဲ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မည္မဟုတ္။ သရုပ္ပ်က္ ေတြဆိုၿပီး ဖယ္ထားလ်င္မွားလိမ့္မည္။
တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္လက္တြဲ ေခၚယူရမည္။ အခ်ိန္တန္လ်င္ အမွားအမွန္ကို ခြဲျခားသိရွိသြားလိမ့္မည္။ ရွိသင့္ရွိထိုက္သည့္ ယဥ္ေက်းမႈ၏ တန္ဖုိးကို အလိုလိုနားလည္လာလိမ့္မည္။ စိတ္မပူပါႏွင့္။ လူငယ္မ်ားတြင္ လူႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ မွန္ရာဘက္ကိုေျပာင္းဖို႔အေရး အခ်ိန္ယူေတြေ၀ေနမည့္ စိတ္ဓတ္မ်ိဳးမရိွ။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပိတ္ေလွာင္ျခင္းခံခဲ့ရေသာ လူငယ္မ်ားအတြက္ ျပတင္းေပါက္မ်ားသာ ဖြင့္ေပးၾကပါ။ ေရာ့မင္းတို႔ ရႈၾကဆိုၿပီး ေအာက္ဆီဂ်င္ပိုက္ႀကီးကို ႏွာေခါင္းထဲ အတင္းထိုးထည့္ေပးရန္မလိုသလို ဖုန္ေတြပါလာလိမ့္မယ္ဆိုၿပီး မ်က္ႏွာဖံုးမ်ားလည္း စြပ္ေပးရန္ မလိုအပ္ပါ။ ေလေကာင္းေလသန္႔ႏွင့္ အမႈန္အမႊားမ်ားကို မခြဲႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ႏံုအသည့္ လူငယ္မ်ားမရိွပါ။
အခ်ဳပ္အေနျဖင့္ဆိုရလ်င္ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈကို လူငယ္မ်ားအမွန္တကယ္ျမတ္ႏိုးေစလိုလ်င္ ရိုးရာ၏အားသာခ်က္မ်ားကို ရွင္းျပပါ။ လူငယ္မ်ားျဖင့္ နီးစပ္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ ခ်စ္လာေအာင္ဆြဲေဆာင္ပါ။
တကၠသိုလ္မ်ား၊ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ မ၀တ္မေနရ အာဏာႀကီးျဖင့္ ပုဆိုး၊ထမိန္၀တ္ခိုင္းျခင္းမ်ိဳးကို ယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္းျခင္းဆိုသည့္ အျမင္ေလာက္ႏွင့္ေတာ့ လူငယ္မ်ားကို စည္းရံုးလို႔ ရမည္မဟုတ္။ ပိုလို႔ပိုကာ ေ၀းသြားလိမ့္မည္။
ကၽြန္ေတာ္ တကၠသိုလ္တက္စဥ္ကေတာ့ ပုဆိုးကို ေက်ာပိုးအိတ္ထဲထည့္ၿပီး စာသင္ခန္းထဲ၀င္ခါနီးမွသာ ေဘာင္ဘီ အေပၚမွထပ္၀တ္ကာ စာသင္ခန္းထဲသို႔ ၀င္ခဲ့သည္။ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ေတာ့ ေဘာင္းဘီျဖင့္သာေနပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေဘာင္းဘီ ႏွင့္အစဥ္ေနထိုင္ခဲ့သျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈဖ်က္စီးသူႀကီးရယ္လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္လိုပါက ျငင္းဆိုရန္ဆႏၵမရိွပါ။
ဟုတ္ကဲ့။ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈကို ဖ်က္တာ ကၽြန္ေတာ့္ပါပဲ။
ေျမမႈန္လြင္
0 comments:
Post a Comment