ေဒ၀ါနန္း မိတ္ဆက္ (အပိုင္း-၁)
မင္းလူ၏ ၀တၱဳတိုမ်ား January 22, 2014 at 3:33am
"ေဒ၀ါနန္းဆိုတာ နာမည္ရင္းလားဗ်"
ဟု ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ေမးသည္။
အရင္ကေတာ့ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္သည္ ေဆးခန္းကို ဆိုင္ကယ္ေလးစီးၿပီး လာတတ္၏။ သိပ္အေကာင္းစားေတာ့မဟုတ္။ ဟြန္ဒါ စူပါကပ္ေမာ္ဒယ္ေဟာင္းကေလးသာျဖစ္၏။
အင္ဂ်င္ကလည္းက်၊ ေဆးေရာင္ကလည္း မွိန္ေနၿပီ။ သိပ္လည္းမဆြဲေတာ့။ တစ္ခါတစ္ခါမွာ ဓာတ္ခဲ၏စက္ဘီးကေတာင္ ေက်ာ္ေက်ာ္တက္သြားတတ္ေသးသည္။ သူကေတာ့
"အိမ္က နည္းနည္းပိုေစာထြက္လာလိုက္ရင္ၿပီးတာပါပဲဗ်ာ၊ ဘယ္ေလာက္ေမာင္းေမာင္း ဒီထက္ပိုမသြားဘူးဆိုေတာ့ စိတ္လိုက္ မာန္ပါေမာင္းလို႔မရေတာ့ဘူးေပါ့။ အႏၱရာယ္ကင္းတယ္ေလဗ်ာ"
ဟု ခပ္ေအးေအးပင္ ေျပာတတ္သည္။
လြန္ခဲ့တဲ့တစ္လေလာက္ကေတာ့ သူ႕ဆိုင္ကယ္ေလးကိုေရာင္းလိုက္ရသည္။ ထိုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ရပ္ကြက္ထဲမွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးေ၀ဖန္ၾကသည္။ သူက ေဆးဖိုးေလွ်ာ့ရံုသာမက မရွိတဲ့သူကို အလကားကုေပးတာေတြလည္း ပါေသးသျဖင့္ စီးပြားေရး တြက္ေျခမကိုက္ဘဲ ဆိုင္ကယ္ေတာင္ေရာင္းလိုက္ရွာၿပီဟု တခ်ဳိ႕ကမွတ္ခ်က္ခ်သည္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ ဆိုင္ကယ္ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကားျဖစ္ျဖစ္၀ယ္ဖို႔ဟာ စိတ္ႀကိဳက္မေတြ႕ေသးလို႔ျဖစ္မွာေပါ့ဟု ထင္ေၾကးေပးသည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခုအခါမွာေတာ့ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ ဆိုက္ကားစီးေနၿပီ။ ဆိုင္ကယ္ေရာင္းၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မွာ လိုင္းကား စီးၿပီး လာခဲ့ရသည္။ သူ႕အိမ္ကဆိုလွ်င္ လိုင္းကားႏွစ္ဆင့္စီးၿပီးမွ အနီးဆံုးလမ္းဆံုကိုေရာက္သည္။ လမ္းဆံုကေန ေစ်းအထိ တစ္စင္းတည္းေသာဘတ္စ္ကားအိုႀကီးကို ထပ္စီးရျပန္သည္။ တကယ္လို႔ ဒီဘတ္စ္ကားႀကီးသာ ပ်က္ေနၿပီဆိုလွ်င္ သူတို႔ ရပ္ကြက္ကလူေတြ ၿမိဳ႕ထဲဘက္သြားဖို႔ ကသီလင္တႏိုင္ေလေတာ့သည္။
ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္သည္ ဆိုင္ကယ္ေရာင္းၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မွစ၍ ဒီလမ္းေၾကာင္းကို အသံုးျပဳရသည္။ ပထမဆံုးေန႔မွာပင္ ဘတ္စ္ကားအိုႀကီးက ပညာျပေလသည္။ ဆီေပ်ာက္ေနသျဖင့္ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ႏႈိးလို႔မရ။ ရလုလုလည္းက်ေရာ ေမာ္တာေမႊရလြန္းသျဖင့္ ဘက္ထရီေဒါင္းသြားသည္။ ခရီးသည္ေတြ ၀ိုင္းတြန္းၾကရသည္။ တစ္ဖာလံုေလာက္ေရာက္မွႏိုးသည္။ သူလည္း အေတာ္ေမာသြားသည္။
ေစ်းေရွ႕ေရာက္ေတာ့ အေတာ္ေနာက္က်ေနၿပီ။ ရပ္ကြက္ထဲက သူ႕ေဆးခန္းေရာက္ေအာင္ ဆိုက္ကားတစ္ဆင့္စီးရဦးမည္။ ဂိတ္ထဲမွာရွိသည့္ ဆိုက္ကားဆရာေၽႊြကို ေ၀့ၾကည့္လိုက္သည္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ေတာင့္ေတာင့္တင္းတင္း ဆိုက္ကားဆရာကို ရွာျခင္းျဖစ္၏။ ဒါမွ အျမန္ေရာက္ႏိုင္မည္။
"ဆိုက္ကား ဍ ရပ္ကြက္ထဲသြားခ်င္လို႔"
ဟု သန္မာပံုရေသာလူငယ္တစ္ေယာက္ကိုေရြး၍ေခၚလိုက္သည္။ တကယ္ေတာ့ ဆိုက္ကားတို႔ထံုးစံမွာ လမ္းက ျဖတ္ေခၚလွ်င္သာ ကိုယ့္သေဘာႏွင့္ကိုယ္ လိုက္ခြင့္ရွိ၏။ ဂိတ္မွာလာေခၚလွ်င္ေတာ့ အလွည့္က်သာလိုက္ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူငယ္က တဲေလးအတြင္းသို႔လွည့္ၾကည့္ၿပီး
"ေဒ၀ါနန္း ဍ သြားခ်င္လို႔"
ဟု လွမ္းေအာ္သည္။ က်ားထိုးေနၾကသူႏွစ္ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္ ထရပ္သည္။
"၀င္းေမာင္၊ ငါ့အစား မင္းဆက္ကစားထားလိုက္"
ဟု မည္းမည္းလံုးလံုးတစ္ေယာက္ကို လွမ္းမွာၿပီးမွ ထြက္လာသည္။
ေဒ၀ါနန္းဆိုေသာ ဆိုက္ကားဆရာကိုၾကည့္ၿပီး ဒီေန႔ေတာ့ ေဆးခန္းကို စံခ်ိန္တင္ေလာက္ေအာင္ ေနာက္က်ၿပီးမွ ေရာက္ေတာ့မည္ဟု တြက္လိုက္မိ၏၊
ေဒ၀ါနန္းဆိုသူမွာ အသက္ငါးဆယ္ေက်ာ္ေက်ာ္။ ဆိုက္ကားဆရာဆိုေသာဂုဏ္ျဒပ္ႏွင့္မလိုက္ဖက္ေအာင္ပင္ ပိန္လြန္းလွ၏။ သူပိန္ပံုက အေပၚမွေအာက္သို႔ရွဴးၿပီး ပိန္သြားျခင္းျဖစ္၏။ ပုဆိုးတိုတိုေအာက္မွထြက္ေပၚေနေသာ ေျခသလံုးေတြက ခ်ဳိင္းေထာက္ ႏွစ္ေခ်ာင္းလား ထင္ရသည္။ စြပ္က်ယ္အက်ၤ ီ၀တ္ထားသျဖင့္ လက္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ တစ္စြန္းတစ္စေပၚေနေသာနံရိုးမ်ားကို ျမင္သာသည္။ ထိုအခါ ေဆးတကၠသိုလ္မွာတုန္းက စကယ္လီတန္ေခၚ လူအရိုးစုမ်ားအေၾကာင္း သင္ခဲ့ရတာကို သြားသတိရမိေသးသည္။
ဒီလိုလူနင္းတဲ့ ဆိုက္ကားစီးရမွာ လူလူခ်င္းညွဥ္းပန္းႏွိပ္စက္သလိုျဖစ္ေနမလားပဲဟုလည္း ေတြးမိေသးသည္။ ေဒ၀ါနန္းကေတာ့ ဆိုက္ကားကို တြန္းထုတ္လာၿပီး
"တက္ေလ ဆရာ"
ဟု ေျပာေနၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆိုက္ကားေပၚတက္ထိုင္လိုက္ရ၏။
ေဒ၀ါနန္း၏ဆိုက္ကားသည္လည္း သူ႕သခင္လိုပင္ ခေနာ္နီခေနာ္နဲ႔ျဖစ္၏။ သြားေနရင္း ခ်ဳိင့္ထဲက်လွ်င္ က်တဲ့ဘက္ကို အိခနဲေစာင္းက်သြားတတ္၏။ သြားေတာ့လည္းျဖည္းျဖည္းေႏွးေႏွး။ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္စိတ္ထဲမွာ ဆိုက္ကားခေပး ျပန္လႊတ္ၿပီး လမ္းဆင္းေလွ်ာက္ရေကာင္းမလားေတာင္ ေတြးမိ၏။
ထိုစဥ္မွာပင္ ေဒ၀ါနန္းက
"ဆရာ၊ ဆရာ့ဆိုင္ကယ္ပ်က္ေနလို႔လား"
ဟု ေမးလိုက္သည္။
"ေရာင္းလိုက္တာပါ"
ခုလိုေမးကတည္းက ေဒ၀ါနန္းက သူ႕ကိုသိႏွင့္ေနေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။
"ကားျပန္၀ယ္မွာမို႔လို႔လား"
ထပ္ေမးသည္။
"မ၀ယ္ႏိုင္ပါဘူးဗ်ာ"
"အင္းေပါ့ေလ၊ ဆရာက စီးပြားေရးမွမဆန္ဘဲကိုး"
"ဗ်ာ"
"ေၾသာ္..ဆရာက ေဆးကုခ ေလွ်ာ့ယူတဲ့အျပင္ တခ်ဳိ႕ဆင္းရဲတဲ့သူေတြဆို အလကားေတာင္ကုေပးတယ္ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ စုမိေဆာင္းမိ ဘယ္ရွိပါ့မလဲ"
ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ ၿပံဳးေနလိုက္၏။
"ဒါနဲ႔ ဆရာ့မွာ မိန္းမရွိလား"
ဟု ရုတ္တရက္ေမးျပန္သည္။
"မရွိပါဘူး"
ဟု ေျဖရ၏။
"ဒါဆို ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ လူပ်ဳိႀကီးေပါ့"
ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ ေခါင္းညိတ္သည္။
"လူပ်ဳိႀကီးဘ၀ဟာ ေကာင္းလည္းေကာင္းတယ္။ မေကာင္းလည္းမေကာင္းဘူး ဆရာရဲ႕"
"ဘာျဖစ္လို႔လဲ"
"ေကာင္းတယ္ဆိုတာက နားပူသက္သာလို႔ နားေအးပါးေအးေနရလို႔ပဲ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ တစ္ေယာက္ထဲ ပ်င္းေျခာက္ေျခာက္ႀကီးဗ်"
ေျပာရင္းဆိုရင္းက ေဆးခန္းေရွ႕ေရာက္လာသည္။
"ဘယ္ေလာက္ေပးရမလဲ"
ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္က ေမးေတာ့
"သူမ်ားဆို သံုးဆယ္ယူတယ္။ ဆရာကေတာ့ ႏွစ္ဆယ္ပဲေပးပါ"
"ဟာ..မဟုတ္တာ၊ ထံုးစံအတိုင္းယူေပါ့"
ဆိုၿပီး ေငြသံုးဆယ္ေပးရာ မရဘဲ တစ္ဆယ္ အတင္းျပန္ေပးရင္း
"ကၽြန္ေတာ့္တုန္းကလည္း ဆရာက ေလွ်ာ့ယူခဲ့တာပဲဟာ"
"ဟင္.. ဘယ္တုန္းကလဲ"
"ဆရာကေတာ့ ဘယ္မွတ္မိမလဲ။ လူနာအမ်ားစုနဲ႔ကိုး။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္လေလာက္ကေလ ဆီးေရာဂါျဖစ္ခ်င္လို႔ ဆရာ့ဆီလာတာ အဲဒီတုန္းက ေဆးဖိုးမေလာက္လို႔ ေနာက္ရက္မွလာေပးမယ္ေျပာေတာ့ ဆရာက ေနပေစ လာမေပးနဲ႔လို႔ ေျပာခဲ့တာေလ။ ကၽြန္ေတာ္က ဒီေန႔ ပိုက္ဆံမယူဘူးေတာင္ စဥ္းစားထားတာ မတတ္သာလို႔သာ"
ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္လည္း သူ႕ေစတနာကို ေလးစားသည့္အေနျဖင့္ ေငြတစ္ဆယ္ကို အိတ္ထဲ ျပန္ထည့္လိုက္ရသည္။
"ဒါနဲ႔ညေဆးခန္းပိတ္ေတာ့ ဆရာ ဘယ္လိုျပန္မလဲ"
"အဆင္ေျပသလိုေပါ့"
"ကၽြန္ေတာ္ လာႀကိဳေပးရမလား"
ခဏစဥ္းစားၿပီးမွ
"ေကာင္းသားပဲ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ ဆိုက္ကားခ ေလွ်ာ့ယူမယ္ဆုိရင္ေတာ့ မျဖစ္ဘူးေနာ္"
ဒါေပါ့ဆရာ အၿမဲတမ္းေတာ့ ဘယ္ေလွ်ာ့ႏိုင္မလဲ"
အစတုန္းကေတာ့ ဒီဆိုက္ကားဆရာ မလြယ္ဘူးထင္တယ္ဟု ေတြးခဲ့မိသည္။ ခုက်ေတာ့ သူ႕ကိုပင္ လာႀကိဳခိုင္းမိျပန္၏။ ေငြတစ္ဆယ္ေလွ်ာ့ေပးထားသျဖင့္ အားနာသြားတာလည္းျဖစ္ႏိုင္သည္။ အသက္ႀကီးသူမို႔ သနားၿပီး အားေပးခ်င္တာလည္း ပါႏိုင္၏။ စကားေျပာၾကည့္ၿပီးေနာက္ အလိုလိုခင္မင္စိတ္ေပါက္လာတာက အဓိကျဖစ္ေလသည္။
ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ေဒ၀ါနန္း၏ဆိုက္ကားကိုပင္ ပံုမွန္စီးျဖစ္သြားသည္။ ဆိုက္ကားဂိတ္ကလူေတြကလည္း နားလည္မႈ ထားေပးၾကသည္။ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ေရာက္လာလွ်င္ ဘယ္သူ႕အလွည့္ျဖစ္ျဖစ္ ေဒ၀ါနန္းကိုသာ လိုက္ပို႔ေစသည္။
ဒီလိုႏွင့္ ေဒ၀ါနန္းႏွင့္ပိုမိုရင္းႏွီးလာၿပီး သူ႕အေၾကာင္းကိုလည္း တစ္စတစ္ ပိုသိလာေလ၏။
* * * *
"ေဒ၀ါနန္းဆိုတာ နာမည္ရင္းမဟုတ္ပါဘူး ဆရာရဲ႕ သူမ်ားေတြက ေနာင္ေျပာင္ေခၚရင္း တြင္သြားတာ။ ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ရင္းက အန္းတိတ္တဲ့"
ေဒ၀ါနန္းဆိုေသာနာမည္ေျပာင္ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ ေမးမယ္ႀကံကာမွ နာမည္ရင္းက အန္းတိတ္ဆိုျပန္ေတာ့ အစက စေမးရမလိုျဖစ္ေန၏။ ေနာက္ေတာ့မွ ေရွ႕မွီ ေနာက္မွီျဖစ္ေသာ ကိုရိွန္ကေျပာျပသည္။
ေဒ၀ါနန္း၏အေဖမွာ တရုတ္ကျပားျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႕သားကို အန္းတိတ္ဟုအမည္ေပးခဲ့ျခင္ျဖစ္၏။ ဒီအတိုင္း အတိအက်ေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွုဟုတ္မည္။ ေဘးလူေတြက သူတို႔အသံထြက္ကိုမေခၚတတ္သျဖင့္ အန္းတိတ္ဟူ၍သာ တြင္သြားျခင္းျဖစ္ႏိုင္၏။
တရုတ္ေသြးပါေသာ ေမာင္အန္းတိတ္သည္ တရုတ္စာမ်ားျဖစ္ေသာ ၀က္ေခါက္ကင္၊ ေပါက္စီ၊ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္၊ ေၾကးအိုး စသည္တို႔ကို လံုး၀မႀကိဳက္။ အိႏၵိယအစားအစာမ်ားျဖစ္ေသာ ဘယာေၾကာ္သုပ္၊ တိုရွည္ အာလူးပူရီ၊ ဒံေပါက္ထမင္းတို႔ကိုသာ ႀကိဳက္သည္။ သူအႏွစ္သက္လံုးအစားအစာမွာ ခ်စ္တီးထမင္းဟင္းျဖစ္သည္ဟု သိရ၏။
ရုပ္ရွင္ဆိုလွ်င္လည္း ကုလားကားမ်ားကိုသာၾကည့္တတ္သည္။ သူတို႔ငယ္ငယ္က ၿမိဳ႕ထဲမွာ ရုပ္ရွင္ရံုတစ္ရံုသာရွိ၏။ (ခုထိလည္း တစ္ရံုပဲရွိပါသည္)။ ထိုရုပ္ရွင္ရံုမွာ ကုလားကားေတြ မၾကာခဏျပေလ့ရွိ၏။ ေျမြမင္းသား၊ ေျမႊမင္းသမီးမ်ားပါေသာ နာဂင္း၊ အနာကလီ၊ အာ၀ါရား၊ မားသားအိႏၵိယ စေသာဇာတ္ကားမ်ားျဖစ္၏။ ထိုဇာတ္ကားမ်ားထဲမွ မင္းသား၊ မင္းသမီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ရာဂ်္ကမူး၊ ဒီလစ္ကူးမား၊ နရဂစ္၊ ဆူနီဒတ္၊ မာလာဆင္ဟာ၊ ဗီဂ်န္တီမာလာ၊ မီနာကုမာရီတို႔သည္ ပရိသတ္အသည္းစြဲပင္ျဖစ္၏။
"ခုေခတ္မင္းသားေတြျဖစ္တဲ့ ဂ်က္ကီရွေရွာ့ဖ္တို႔ၾကမ္းတယ္၊ ရမ္းတယ္ဆိုတာ ဘာဟုတ္ေသးလဲကြ။ ဟိုအရင္က ရမၼက်ီး ဇာတ္လမ္းတြဲေတြကို ေျခဖ်ားေတာင္မမီဘူး"
ဟု သူက ေျပာတတ္သည္။ ေျပာရင္းက စိတ္ပါလာလွ်င္ "အာ၀ါရားဟို..." ဆိုေသာသီခ်င္း "ျပာေရ..ျပာေရ" အစခ်ီ သီခ်င္းမ်ားကို ဌာန္ကရိုဏ္းက်က် ဆြဲဆြဲငင္ငယ္ဆိုျပတာမ်ား အိႏိၵယအဆိုေက်ာ္ မာမက္ရဖီႏွင့္ နင္လား ငါလားပဲ။
အိႏၵိယမင္းသားေတြထဲမွာ သူအႀကိဳက္ဆံုးအသည္းစြဲကေတာ့...
"ရွရြတ္ခန္ ေခ်ာတယ္ဆိုတာ ေဒ၀ါနန္းက ပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသးတာေပါ့ကြာ။ အိုက္တင္ေဘာ၊ အၾကမ္းေရာ၊ အလြမ္းေရာ စြယ္စံုရတဲ့ ရွာမွရွားတဲ့မင္းသားကြ"
ဟု ေျပာတတ္သည္။
ထိုမင္းသားသည္ သူတို႔ငယ္ငယ္က နာမည္ေက်ာ္ခဲ့သူျဖစ္၏။ တကယ္ေတာ့ ထိုမင္းသား၏နာမည္မွာ အိႏၵိယအသံထြက္အရ ေဒ့ဗ္အာနန္သာျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာေတြက ေဒ၀ါနန္းဟူ၍သာႏႈတ္က်ဳိးေနၾကသည္။
တစ္ခ်ိန္က အေမရိကန္မွာ ပရက္စေလ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ၀င္းဦးတို႔ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ေက်ာ္ၾကားခဲ့သလို အိႏၵိယ ဆိုသည္မွာလည္း ေဒ၀ါနန္းသည္ ေခတ္တစ္ေခတ္ကို ပိုင္စိုးခဲ့သူျဖစ္၏။ သူသည္ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္လာသည္အထိ ပရိသတ္ကို ဖမ္းစားႏိုင္ဆဲရွိခဲ့သည္။
တစ္ခါက ေဒ၀ါနန္းသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းနားမွာ ရုပ္ရွင္သြားရိုက္ရသည္။ ေန႔လယ္က်ေတာ့ ေဒ၀ါနန္းက အိမ္ျပန္ထမင္းစားဖို႔ ကားႏွင့္ထြက္လာသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသူမ်ားလည္း ထမင္းစားဖို႔ေက်ာင္းအဆင္း သြားဆံုသည္။ ေဒ၀ါနန္းကိုျမင္ေတာ့ ေက်ာင္းသူေတြက ကားကို၀ိုင္းပိတ္ဆို႔ထားၿပီး ေအာ္တိုလက္မွတ္ထိုးခိုင္းသည္။ တျခားေက်ာင္းသူေတြကလည္း သတင္းၾကားၿပီး ထပ္ေရာက္လာျပန္သည္။ ေဒ၀ါနန္းမွာ ေက်ာင္းသူေတြၾကားမွာ ပိတ္မိေနေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
"နည္းနည္းေလာက္ လမ္းဖယ္ေပးၾကပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ထမင္းမစားရေသးလို႔ပါ"
ဟု ေတာင္းပန္ရသည္။ ဒီအခါက်မွ ပိုဆိုးေလေတာ့သည္။ ေက်ာင္းသူေတြက
"ထမင္းမစားရေသးရင္ ကၽြန္မတို႔ထမင္းဘူးထဲက စားပါ"
ဆိုၿပီး ထမင္းဘူးေတြ သူ႕ထက္ငါ လုယက္ေပးၾကသျဖင့္ ဒုကၡေရာက္ရျပန္သည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အားလံုးေက်နပ္ေအာင္ ထမင္းဘူးတစ္ဘူးကို တစ္ဇြန္းစီ ခပ္စားလိုက္ရသည္။ ဒါေတာင္ ထမင္းဘူးေစ့ေအာင္ မစားႏိုင္သျဖင့္ မနည္းေတာင္းပန္ၿပီး ထြက္ခဲ့ရသည္ဟု အဆိုရွိ၏။ ထိုအခ်ိန္ ေဒ၀ါနန္း၏အသက္မွာ ငါးဆယ္ေက်ာ္ေနၿပီတဲ့။
"အဲဒီေလာက္ထိ ေက်ာ္ၾကားခဲ့တာကြ"
အန္းတိတ္ႀကီးက ထိုအေၾကာင္းကို မၾကာခဏတဖြဖြေျပာေလ့ရွိ၏။ ေဒ၀ါနန္းအေၾကာင္းေျပာလြန္းလို႔ သူ႕ကို ေဒ၀ါနန္းဟု ေနာက္ေျပာင္ေခၚၾကရာမွ ဒီနာမည္တြင္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္၏။
ေဒ၀ါနန္း၏ဆိုက္ကားကို စီးရတာ သိပၸံေမာင္၀၏လွည္းသမား၀တၳဳထဲကလိုပင္ျဖစ္၏။ လွည္းသမားသည္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ပတ္၀န္းက်င္အေျခအေနအေၾကာင္း အဆက္မျပတ္ေျပာသြားသျဖင့္ သရုပ္ေဖာ္၀တၳဳေရးဆရတစ္ေယာက္လိုပင္ ျဖစ္ေနသည္။
ေဒ၀ါနန္းက်ေတာ့တစ္မ်ဳိး။ လူေတြအေၾကာင္းေျပာတတ္ျခင္းျဖစ္၏။ ဆိုက္ကားနင္းလာရင္း လမ္းမွာေတြ႕သမွ်လူေတြ အေၾကာင္း တရစပ္ေျပာျပျခင္းျဖစ္၏။ သူက လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအေၾကာင္းကိုလည္း သိသည္။ ဘယ္လို စပ္စပ္စုစုလုပ္ထားသလဲေတာ့မသိ။
"အဲဒီေကာင္မေလးက အေတာ္ကံဆိုးရွာတယ္ဆရာရဲ႕။ ၾကည့္ပါလား။ ေမြးခါနီး ဖြားခါနီး ဗိုက္ႀကီးတကားကားနဲ႔ေတာင္ ေစ်းေတာင္းေခါင္းရြက္ၿပီး လိုက္ေရာင္းေနရေသးတယ္။ သူ႕ေယာက်္ားက အရက္သမားေလ။ ဘာအလုပ္မွမလုပ္တဲ့အျပင္ ေကာင္မေလးရွာသမွ် အကုန္ေသာက္ပစ္တာပဲ။ ေကာင္မေလးကလည္း မိုက္တာကိုးဆရာရဲ႕။ ဟိုအရင္က သူ႕ကိုတစ္ဖက္သတ္ ႀကိဳက္တဲ့ေကာင္ေလးက ေတာ္ရွာပါတယ္။ ရုပ္ကေလးကေတာ့ ဆိုးတာေပါ့။ အဲ့ဒါကို ေကာင္မေလးက ရုပ္ေခ်ာတာမက္ၿပီး ဟိုေကာင္ သြားယူေတာ့ ဒုကၡေရာက္ေရာေပါ့"
လမ္းမွာျဖတ္သြားရင္း ေတြ႕သည့္ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ေျပာျပေနျခင္းျဖစ္၏။ ဒါတြင္မက
"သူ႕အေဖက ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းေလ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ တူတူေနခဲ့တာေပါ့။ ဒီေကာင္ကေတာ့ ေလာင္းကစားကို အားႀကီး၀ါသနာပါတယ္။ သူ႕အလုပ္ကိုက အသုဘလိုက္ရွာၿပီး ဖဲရိုက္တာေလ။ ဒီေတာ့ သားသမီးကို ဖိဖိစီးစီး မေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္၊
မဆံုးမႏိုင္ဘူးေပါ့။ သူ႕မိန္းမကလည္း အသံုးမက်ဘူး"
စသည္ျဖင့္ ေစာေစာကေကာင္မေလး၏အေဖအေၾကာင္း၊ ထို႔ေနာက္ အေမအေၾကာင္း ထိုမွတစ္ဆင့္ ထိုမိန္းမ၏ ေမာင္ကေတာ့ စီးပြားေရးအဆင္ေျပေနေၾကာင္း၊ အစ္မျဖစ္သူကို သံေယာဇဥ္ရွိေသာ္လည္း ေယာက္ဖကို မ်က္ႏွာေၾကာမတည့္သျဖင့္ ခပ္တင္းတင္းေနေၾကာင္း၊ ထိုသူ၏သားသမီးေတြကေတာ့ လိမၼာေၾကာင္း၊ အႀကီးမေလးဆို ဆယ္တန္းေရာက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း
"ဒါကလည္း သူ႕မိန္းမအထိန္းအသိမ္းေကာင္းလို႔ပါ။ အစကေတာ့ အဲဒီမိန္းမနဲ႔ မိဘေတြက သေဘာမတူဘူး။ ေနာက္ ဒီေကာင္ စီးပြားေရးေကာင္းလာမွ အဆင္ေျပသြားတာ။ ဒီေကာင့္ေယာကၡခမေတြက ေငြမက္တယ္ေလ။ အသံုးအစြဲကလည္း ႀကီးေတာ့ ေပးမေလာက္ပဲ ဆရာရဲ႕"
စသည္ျဖင့္ လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္းေျပာလွ်င္ ထိုသူႏွင့္ဆက္စပ္ၿပီး ရွိသမွ်ေဆြမ်ဳိးေတြအေၾကာင္းပါ တစ္သီတစ္တန္းႀကီး ေျပာေတာ့သည္။ ဒီလိုနဲ႔ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္သည္ ေစ်းမွေဆးခန္းသို႔သြားရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လူေတြအေၾကာင္းကို ေဒ၀ါနန္းဆီကတစ္ဆင့္ သိေနေလ၏။
တစ္ခါတေလ ေဆးခန္းေရာက္သည္အထိ ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္မျပတ္ဘဲရွိေနသည္။ ထိုအခါက်ေတာ့ ညဘက္လာႀကိဳရင္း လမ္းမွာ ဒုတိယပိုင္းကိုဆက္သည္။
"ကၽြန္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာသတိေပးရက္နဲ႔ သူတို႔က အေလးအနက္မွမထားဘဲ။ ခုေတာ့ ကိုယ္က်ဳိးနည္းကုန္ၾကတာေပါ့"
ဟု ရုတ္တရက္ေျပာလိုက္သျဖင့္ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ေၾကာင္သြားသည္။
"ဘာ..ကိုယ္က်ဳိးနည္းတာလဲ"
"ေဟာ...ညေနက ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ သားသမီးကို အလိုမလိုက္သင့္ဘဲ လိုက္တဲ့လင္မယားေလ"
ေဒ၀ါနန္းက ဒီလိုပဲ။ သူေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းကို အရင္းမရွိအဖ်ားမရွိေျပာတတ္သည္။ သူ႕စိတ္ကူးႏွင့္သူေတာ့ ဟုတ္သည္။ တဘက္လူအဖို႔က်ေတာ့ သူေျပာခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြက မ်ားလြန္းသျဖင့္ ဘယ္အေၾကာင္းကို ျပန္ဆက္တာမွန္းမသိေတာ့။ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ သူက ဒါေလးေတာင္မသိရေကာင္းလားဆိုေသာပံုစံျဖင့္ မေက်မနပ္ျဖစ္တတ္သည္။
ပိုဆိုးတာက သူကိုယ္တိုင္လည္း ဘယ္သူ႕ကို ဘယ္အေၾကာင္းေျပာထားမွန္းမမွတ္မိ။ တစ္ခါတေလ တျခားလူတစ္ေယာက္ကို ေျပာထားသည့္အေၾကာင္းအရာ၏အဆက္ကို ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ကို လာေျပာခ်င္ေျပာတတ္သည္။
"ကိုတင္ေမာင္ကလည္း သူ႕ကိုယ္သူဟုတ္လွၿပီ။ ပိရိလွၿပီဆိုၿပီး အိမ္ကို ခပ္တည္တည္နဲ႔ျပန္လာတာကိုး ဆရာရဲ႕"
"ကိုတင္ေမာင္ဆိုတာ ဘယ္သူလဲ"
ဟု ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္က ေမးရသည္။
"ဟာ..ဆရာကလည္း ေမ့တတ္ရန္ေကာ၊ လူေရွ႕သူေရွ႕မွာ အာေဘာင္အာရင္းသန္သန္ေျပာၿပီး မိန္းမေရွ႕က်ေတာ့ တုတ္တုတ္မွမလႈပ္ရတဲ့ ကိုတင္ေမာင္ေလ"
"ကၽြန္ေတာ့္ကို မေျပာဖူးပါဘူးဗ်ာ"
"ဘာျဖစ္လို႔ မေျပာရမွာလဲ။ ဟိုတစ္ရက္ကေလ သူ႕မိန္းမမသိေအာင္လစ္ထြက္ၿပီး ပိုကာသြားဆြဲတာ၊ အဲဒီအေၾကာင္းေျပာရင္း ဆိုက္ကားဘီးေပါက္သြားလို႔ စကားစျပတ္သြားတာေလ"
ဟု အတင္းျငင္းသည္။ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္မွာ သူေျပာတဲ့ကိုတင္ေမာင္ဆိုတာ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးခဲ့။ သို႔ရာတြင္ ေဒ၀ါနန္းက ေျပာကိုေျပာပါတယ္ဟု အခိုင္အမာဆိုေနသည္။ ေဒ၀ါနန္းက စြဲမိစြဲရာကို ဇြတ္ေျပာတတ္တာကတစ္ေၾကာင္း၊ သူေျပာတာေတြကို တစ္ခါ တစ္ခါမွာ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္က ကိုယ့္အေတြးႏွင့္ကိုယ္မို႔ မၾကားမိတာမ်ဳိးျဖစ္ႏိုင္တာတစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္
"အင္း..ဟုတ္ပါၿပီ။ ဆိုပါဦး"
ဟု စကားေထာက္လိုက္ရ၏။ ထိုအခါက်မွ ေဒ၀ါနန္းကလည္း ေက်နပ္သြားၿပီး ဆက္ေျပာသည္။ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္မွာ တီဗြီဇာတ္လမ္းတြဲကိုၾကားျဖတ္ၾကည့္ရသလို ေရးေတးေတးသာ နားလည္လိုက္ေလသည္။ ဒီလိုပဲ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ကို ေျပာလက္စ အေၾကာင္းအရာကို ဆိုက္ကားဂိတ္မွာ ဆက္ေျပာသျဖင့္ ျပႆနာျဖစ္ရတာလည္း ခဏခဏပဲ။
တစ္ခါတစ္ေလ ဆိုက္ကားနင္းလာရင္း လမ္းေဘးမွာေတြ႕သည့္မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ညႊန္ျပၿပီး
"အဲဒါေပါ့၊ ေယာက်္ားကို အၿမဲပူညံပူညံလုပ္တတ္တဲ့ ေဌးေဌးျမင့္ဆိုတာ"
ဟု ေျပာတတ္သည္။ ဒီလိုအခါမွာေတာ့ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္က ပါးသြားၿပီ။ သိသိ၊ မသိသိ "ေၾသာ္..ဟုတ္လား"ဆိုၿပီး သိသလိုလို ေရာခ်လိုက္သည္။ ေဒ၀ါနန္းကိုဆက္ေျပာသည္။ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္လည္း သူ႕ဘာသာ ေတြးခ်င္းရာေတြးေနလိုက္ေတာ့သည္။
* * * *
ေဒ၀ါနန္းက ထမင္းစားလွ်င္ ေစ်းအသက္သာဆံုးဆိုင္မွာ စားတတ္သည္။ ဟင္းက်ေတာ့လည္း ေစ်းအနည္းဆံုးျဖစ္ေသာ ဘဲဥခ်ဥ္ရည္ႏွင့္စားတာမ်ားသည္။ ဒါေတာင္ "တစ္ျခမ္းပဲထည့္ဗ်ာ"ဆိုတာမ်ဳိး လုပ္တတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ေလ ဘဲဥဟင္းေတာင္ ေစ်းမ်ားလို႔ဆိုၿပီး ခရမ္းသီးႏွပ္တို႔၊ မွ်စ္ေၾကာ္တို႔ေလာက္ပဲမွာၿပီး ငပိရည္ တို႔စရာေတြ အမ်ားႀကီးစားသျဖင့္ ဆိုင္ရွင္က မၾကည္မလင္ ျဖစ္ရေသးသည္။
ညစာကိုေတာ့ အိမ္မွာပဲခ်က္စားသည္။ ဒါလည္း ေကာင္းေကာင္းကန္းကန္းမဟုတ္။ ငါးေျခာက္ႏွင့္အာလူး သို႔မဟုတ္ ပဲဟင္း။ ဒါမွမဟုတ္ ကန္စြန္းရြက္ေၾကာ္၊ တစ္ခါတစ္ေလ ၀က္ေခါင္းသုတ္၊ ၾကက္ရိုးသုတ္၊ ပဲကုလားဟင္း စသည္တို႔ ၀ယ္စားတတ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သူ႕ကို ကပ္ေစးနဲသည္ဟု ထင္ၾက၏။ သူ႕အေနႏွင့္ေတာ့ ခုလိုေခၽြတာရတာ အေၾကာင္းရွိသည္။ သူက ရုပ္ရွင္တို႔၊ ဗီဒီယိုတို႔ အလြန္ႀကိဳက္သည္။ ညစဥ္ညတိုင္း ဗီဒီယိုတစ္ကားေလာက္မွ မၾကည့္ရလွ်င္ အိပ္လို႔ေပ်ာ္သူမဟုတ္။ တစ္ခါတေလမ်ား တစ္ရံုၿပီးတစ္ရံုကူးၿပီး ေန႔တစ္ပြဲ၊ ညတစ္ပြဲၾကည့္တတ္သည္။ ရုပ္ရွင္ရံုမွာ ကားသစ္လဲၿပီဆိုလွ်င္လည္း ေျပးၾကည့္လိုက္ေသးသည္။
ဒါတြင္ပဲလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသး။ သူက သီခ်င္းဆိုတာလည္း ၀ါသနာပါသည္။ ဟိုအရင္ကေတာ့ ညဘက္ဆိုက္ကား နင္းရင္း ေအာ္ဆိုရတာေပါ့။ ဆိုက္ကားဂိတ္မွာ ခရီးသည္ေမွ်ာ္ရင္း ညည္းရတာေပါ့။
ခုေတာ့ ကာရာအိုေကဆိုတာေပၚလာၿပီ။ အစပိုင္းမွာ ေခတ္ေပၚစတီရီယိုသီခ်င္းေတြသာရွိသျဖင့္ မပတ္သက္ဘဲ ေနႏိုင္ခဲ့သည္။ ေနာက္ေတာ့ ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းေတြ၊ ဟိုအရင္ေရဒီယိုမွာ ေခတ္စားခဲ့သည့္သီခ်င္းေတြပါ ေရာက္လာေသာအခါ မေနႏိုင္ေတာ့။ သူပါ ၀င္ဟဲေတာ့သည္။
ကာရာအိုေကက ဗီဒီယိုလိုေစ်းသက္သက္သာသာမဟုတ္။ တစ္ပုဒ္တည္းဆိုလွ်င္ ငါးဆယ္။ သံုးပုဒ္တစ္ရာ။ သီခ်င္း၀ါသနာအိုးတို႔အဖို႔ တစ္ပုဒ္တေလေလာက္နဲ႔ေတာ့ ဘယ္တင္းတိမ္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ ဒီေတာ့ တစ္ခါ၀င္ တစ္ရာေတာ့ ထြက္သြားတာပဲ။ တစ္ခါတေလမ်ား ခရီးသည္မပါဘဲ ဆိုက္ကားနင္းလာလို႔ ကာရာအိုေကခန္းေရွ႕ေရာက္လွ်င္ မေနႏိုင္ဘဲ တစ္ပုဒ္တစ္ေလ ၀င္ႏႊဲရာက သံုးပုဒ္တစ္ရာႏွင့္ထိသြားတတ္၏။ ၿပီးေတာ့ ခုေနာက္ပိုင္းထြက္လာသည့္သီခ်င္းေတြကလည္း သူ႕အႀကိဳက္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားသည္။ သူ႕အႀကိဳက္ဆံုးအဆုိေတာ္ျဖစ္သည့္ သန္းေဖေလးစီးရီးထြက္တုန္းကဆိုလွ်င္ စီဒီတစ္ခ်ပ္လံုးကုန္ေအာင္ ဆက္တိုက္ဆိုပစ္လုိက္တာ ေတာ္ေတာ္ထိသည္။ သံုးရက္ေလာက္ၾကာေအာင္ ထမင္းကို ဆားျဖဴးစားခဲ့ရသည္။
ထိုကိစၥေတြအတြက္ အကုန္အက်မ်ားသျဖင့္ အစားအေသာက္ႏ်င့္ အ၀တ္အစားဖိုးကို ေခၽြတာေနရျခင္းျဖစ္ေလ၏။
တခ်ဳိ႕ကလည္း သူ႕ကို လူကပ္သတ္ႀကီးဟုေျပာၾကသည္။ သူက ဆိုက္ကားခေတာင္းရာမွာ ပံုေသမဟုတ္။ ပစၥည္းပါရင္ တစ္မ်ဳိး၊ မပါလွ်င္တစ္မ်ဳိး၊ ေတာင္းတာကေတာ့ ထံုးစံမို႔ျပႆနာမရွိ။ ျပႆနာက လူကိုၾကည့္ၿပီးေတာင္းျခင္းျဖစ္၏။ မိန္းမ၀၀ႀကီးေတြ ဆိုလွ်င္ အေလးခ်ိန္စီးလို႔ဆိုၿပီး ပိုေတာင္းတတ္သည္။ ထိုအခါ
"ဘယ့္ႏွယ္ေတာ္ လူကို တန္ဆာေဆာင္သလို အေလးခ်ိန္နဲ႔ေတာင္းရတယ္လို႔"
ဆိုၿပီး စကားမ်ားရသည္။
သားသားနားနား၀တ္စားၿပီး ေရႊေတြ ေငြေတြနဲ႔ဆိုလွ်င္လည္း ပိုေတာင္းတတ္သည္။
"ခင္ဗ်ားတို႔ကရွိလုိ႔ ဆိုက္ကားစီးတာ၊ က်ဳပ္တို႔က မရွိလို႔ ဆိုက္ကားနင္းရတာ"
ဟု ဆိုတတ္သည္။ တခ်ဳိ႕က ငါးက်ပ္ေလာက္ ကပ္ဆစ္တတ္သည္။ ထိုအခါ
"ခင္ဗ်ားတို႔က ဇိမ္နဲ႔ထိုင္လိုက္ရံုပဲ။ က်ဳပ္က လွ်ာထြက္ေအာင္နင္းရတာ။ ငါးက်ပ္ေလာက္ေတာင္ မသဒၵါဘူးလား"
ဟု အေၾကာင္းျပတတ္သည္။
တစ္ခါတေလ ခရီးသည္ကိုတင္နင္းလာရင္း ပင္ပန္းလာေသာအခါမ်ဳိးတြင္
"ဟင္း..ခင္ဗ်ားတို႔ကေတာ့ တတ္ႏိုင္တိုင္း နင္းကန္စားၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေတြတိုးၿပီးရင္း တိုးေနတာေပါ့ေလ။ ဒီက နင္းရတဲ့ေကာင္က မစားသာဘူးဗ်"
ဟု ေပၚတင္ႀကီးေ၀ဖန္တတ္သည္။ စီးလာတဲ့ခရီးသည္မွာ ဘယ္လိုမ်က္ႏွာထားရမွန္းမသိဘဲ ကိုယ္ပဲ ေဖာ့ထားရမလိုလို၊ တတ္ႏိုင္တိုင္းစားခဲ့မိတဲ့အတြက္ပဲ မွားပါတယ္ ေတာင္းပန္ရမလိုလို ကသိကေအာက္ျဖစ္ရ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ေတာ္ရံုလူက သူ႕ဆိုက္ကားဆို မစီးခ်င္ၾက။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႕ဆိုက္ားကိုမွ ေရြးစီးသူႏွစ္ေယာက္ေတာ့ရွိပါေသးသည္။ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ႏွင့္ ဦးေက်ာ္မိုးတို႔ျဖစ္၏။ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ကေတာ့ ဆရာ၀န္မို႔ထားေတာ့။ ဦးေက်ာ္မိုးနဲ႔က်ေတာ့ ဘယ္လိုက ဘယ္လိုတည့္ေနၾကလဲ စဥ္းစားစရာ။ အမွန္ကေတာ့ တစ္ေယာက္ကလည္း ခြက်က်၊ တစ္ေယာက္ကလည္း ေပကပ္ကပ္မို႔ အျပန္အလွန္ၿဖံဳၿပီး အဆင္ေျပေနၾကျခင္း ျဖစ္ႏိုင္၏။
ဦးေက်ာ္မိုးဆိုလွ်င္ ေဒ၀ါနန္းက ဆိုက္ကားခ ေလွ်ာ့ယူသည္။ တစ္ခါတေလ ဦးေက်ာ္မိုးနည္းနည္းမွန္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္လာတာႏွင့္ႀကံဳလွ်င္
"လာဗ်ဳိ ကိုေက်ာ္မိုး၊ ကၽြန္ေတာ့္ဆိုက္ကားနဲ႔လိုက္ပို႔မယ္။ အမယ္ ပိုက္ဆံမေပးရပါဘူးဗ်။ ခုဟာက ခင္ဗ်ားငွားတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ကၽြန္ေတာ့္သေဘာနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ပို႔တာပဲ"
ဆိုၿပီး အတင္းေခၚသြားတတ္သည္။ တစ္ခါတေလေတာ့ အိမ္ကိုတန္းမပို႔ဘဲ လမ္းမႀကီးဘက္ ေလညင္းခံဖို႔ ေခၚသြားေသးသည္။ ၿပီးေတာ့ ႏွစ္ေယာက္သား သီခ်င္းတေၾကာ္ေၾကာ္ေအာ္ဆိုၾကသည္။ ဦးေက်ာ္မိုးက ေလတံခြန္သီခ်င္း၊ ေဒ၀ါနန္းက ၾကာေလေလ ေ၀းမွာစိုးတယ္။ ငယ္က အခ်စ္အႏွစ္တစ္ရာ မေမ့သာ စေသာသီခ်င္းမ်ား။
ေဒ၀ါနန္းမွာ ေကာင္းကြက္ကေလးေတြလည္းရွိေသးသည္။ ဗိုက္ႀကီးသည္တို႔ အေရးေပၚလူနာတို႔ဆိုလွ်င္ ေငြေရး၊ ေၾကးေရး ဂရုမစိုက္ဘဲ ေပးသေလာက္ႏွင့္လိုက္ပို႔တတ္ျခင္းျဖစ္၏။ မနက္ပိုင္း၊ ညေနပိုင္းတို႔မွာ ကေလးေတြေက်ာင္းသြားေက်ာင္းျပန္ႏွင့္ဆံုလွ်င္
"ေဟ့ေကာင္ေလးေတြ တက္ၾက"
ဆိုၿပီး ကေလးတၿပံဳကို ကယ္ရီယာေပၚေရာ ဘားတန္းေပၚေရာ ဆံ့သေလာက္ တင္ေခၚသြားတတ္သည္။ အလွဴအတန္း ဆုိလွ်င္ ဆိုက္ကားခရေကာင္းေစ သေဘာမထားဘဲ ၀င္ကူသည္။ နာေရးကိစၥဆိုလွ်င္ ရက္လည္သည္အထိ အသုဘအိမ္ေရွ႕မွာ ဆိုက္ကားကို တစ္ခ်ိန္လံုးထိုးထားသည္။ ထင္းသယ္တာလိုအပ္ေသာပစၥည္းေျပး၀ယ္ေပးတာ မုန္႔ဟင္းခါးဖတ္ သယ္ေပးတာတို႔ကို အားတက္သေရာ အခမဲ့ကူညီတတ္၏။ အဲ..ညဘက္က်လွ်င္ေတာ့ ကိုတင္ေမာင္တို႔၊ ဦးေငြစီတို႔နဲ႔ ပိုကာ၀ိုင္းဖြဲ႕ ထိုင္တတ္ေလသည္။
"ဆရာ အသက္ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ"
ဟု ေဒ၀ါနနး္က ေမးသည္။
"သံုးဆယ္ေလးႏွစ္"
"အင္း.. ငယ္ေသးတာပဲ ဒါေပမဲ့မငယ္ေတာ့ဘူး"
"ဘယ္လိုလဲ ေဒ၀ါနန္းစကားကလဲ"
"အသက္အားျဖင့္ေတာ့ ငယ္ေသးတယ္။ ေခၚရမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဒီအသက္အရြယ္ထိ မိန္းမမရေသးေတာ့ လူပ်ဳိဟိုင္းႀကီး ျဖစ္ေနၿပီေလ။ ဒါကိုေျပာတာ"
ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္က ရယ္လိုက္ၿပီး
"ႀကိဳက္မယ့္လူမရွိလို႔ပါဗ်ာ"
"ဟာ..မျဖစ္ႏိုင္တာ။ ခုေခတ္မွာ ဆရာ၀န္ဆိုရင္ ႀကိဳက္မယ့္သူေတြ ၀ိုင္း၀ိုင္းလည္လို႔ပါ ဆရာရဲ႕။ ဆရာကိုက ရိုးလြန္း အလြန္းလို႔ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ"
"ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ေျပာတယ္။ ေဒ၀ါနန္းက်ေတာ့ေကာ ဘာလို႔မိန္းမမယူတာလဲ"
"အမယ္ မစြံလို႔မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ငယ္ငယ္ကဆို ႏွာတန္ေပၚေပၚနဲ႔ၾကည့္ေကာင္းတယ္လို႔ လူေတြက ေျပာၾကတယ္။ မိန္းမလည္းယူဖို႔စီစဥ္ၿပီးမွ အဲဒီေကာင္မက ႀကီးက်ယ္လို႔ မယူျဖစ္တာ"
ဆိုၿပီး သူ႕ဇာတ္လမ္းကိုေျပာျပသည္။
ေဒ၀ါနန္း အသက္သံုးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္က သူ႕ဆိုက္ကားကို ေန႔စဥ္ပံုမွန္စီးေသာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ၿငိသြားသည္။ ထို႔ေနာက္ လက္ထပ္ၾကဖို႔ သေဘာတူၾကသည္။ ဒီမွာတြင္ပဲ ျပႆနာတစ္ခုတက္လာ၏။ ေဒ၀ါနန္းက ေစာင္၊ ျခင္ေထာင္၊ ေခါင္းအံုးႏွင့္ သတို႔သား၊ သတို႔သမီး၀တ္ဖို႔ အ၀တ္အစားမ်ားကို အသစ္မ၀ယ္ဘဲ အေဟာင္းဆိုင္က တစ္ပတ္ရစ္ေတြကို ေစ်းေပါေပါႏွင့္ ၀ယ္သည္။
"ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ့္တြက္ကိန္းနဲ႔ကိုယ္ေလ။ အသစ္၀ယ္ေတာ့ေကာ ဘာထူးလဲ။ မၾကာခင္ ေဟာင္းသြားမွာပဲ မဟုတ္လား။ အသစ္နဲ႔အေဟာင္းနဲ႔ေစ်းခ်င္းက တစ္၀က္ေလာက္ေတာင္ကြာတာ ဆရာရဲ႕။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အရွည္ကိုၾကည့္ၿပီး ေခၽြတာေရးလုပ္လိုက္တာပဲ။ သူကေတာ့ ဒါဟာ သူ႕ရဲ႕အားနည္းခ်က္ကိုေဖာ္ထုတ္ၿပီး သက္သက္အရွက္ခြဲတာ။ သိကၡာခ်တာလို႔ စြပ္စြဲၿပီး မဂၤလာေဆာင္ဖို႔ကိစၥကို သူ႕ဘက္ကဖ်က္လိုက္တာနဲ႔ ကိစၥျပတ္သြားၾကတာပဲ"
"ေနပါဦး အဲဒီအမ်ဳိးသမီးရဲ႕အားနည္းခ်က္ဆိုတာ ဘာလဲ"
"သူက တစ္ခုလပ္ကိုး။ ဒါေၾကာင့္ အသစ္ေတြ မ၀ယ္တာလို႔ ထင္သြားတာေလ"
ေဒ၀ါနန္းက ခုလိုပင္ စိတ္ကူးတည့္ရာေၽႊြ စြတ္လုပ္တတ္သည္။ တစ္ရက္မွာ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ကို ေမးျပန္သည္။
"ဆံပင္ဆံထိုးေဆးေတြက လူနဲ႔မတည့္တာရွိတယ္ဆို ဟုတ္လားဆရာ"
"ဟုတ္တယ္ဗ်။ ဓာတုပစၥည္းေတြနဲ႔လုပ္ထားတဲ့ဆိုးေဆးေတြဟာ တခ်ဳိ႕လူေတြရဲ႕ဦးေရျပားနဲ႔ဓာတ္မတည့္တာမ်ဳိးရွိတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ေခါင္းယားတာတို႔၊ ဆံပင္ကၽြတ္တာတို႔၊ အနာေတြေပါက္လာတာတို႔ျဖစ္တတ္တယ္"
"ကၽြန္ေတာ့္နည္းကေတာ့ ဒါမ်ဳိးျဖစ္မယ္မထင္ဘူး"
ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္က ေဒ၀ါနန္း၏ေခါင္းကို လွမ္းၾကည့္သည္။ သူ႕ဆံပင္မ်ားမွာ မည္းနက္ေနတာမဟုတ္။ ျဖဴလည္းမျဖဴ။ အနက္ေတြၾကားမွ ခဲေရာင္လိုလို ကြက္တိကြက္က်ားျဖစ္ေန၏။ ဆံပင္ျဖဴေတြႏွင့္စာလွ်င္ေတာ့ ပိုၾကည့္ေကာင္းသလိုလိုရွိ၏။
"ကၽြန္ေတာ္လည္း လွခ်င္လြန္းလို႔မဟုတ္ပါဘူးဆရာ။ ဂိတ္ကေကာင္ေတြက ေခါင္းျဖဴႀကီးနဲ႔ေခၚၾကလို႔ ၾကည့္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ရတာပါ"
"ေဒ၀ါနန္းရဲ႕ဆံပင္ဆိုးေဆးနည္းကိုေျပာျပပါဦးဗ်။ တခ်ဳိ႕ဆံပင္ျဖဴတဲ့လူေတြေျပာျပရတာေပါ့။ သဘာ၀ပစၥည္းဆိုရင္ အႏၱရာယ္ကင္းဖို႔မ်ားပါတယ္"
"ၿမိဳ႕နယ္ရံုးကရတာေလ၊ လြယ္လြယ္ေလးပါ"
"ၿမိဳ႕နယ္ရံုးက ဟုတ္လား"
"ဟုတ္တယ္၊ ၿမိဳ႕နယ္ရံုးက လက္ႏွိပ္စက္စာေရးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ခင္တယ္ေလ။ သူ႕ဆီက ရိုက္ၿပီးသားကာဗြန္အေဟာင္းေတြ ေတာင္းၿပီး ဆံပင္ကိုပြတ္လိုက္တာေပါ့။ ဒီထက္လြယ္တာ ဘာရွိေသးလဲ။ ပိုက္ဆံလည္း တစ္ျပားမွမကုန္ဘူး"
ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ ဟိုက္ခနဲျဖစ္သြား၏။
* * * *
သူ႕ဒဏ္ကို ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ အေတာ္ခံရသည္။
ဆိုက္ကားနင္းလာရင္းက သူ႕အသိတစ္ေယာက္ေယာက္ လမ္းမွာေတြ႕လွ်င္ လွမ္းႏႈတ္ဆက္သည္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ ဆိုက္ကားကိုရပ္ၿပီး ငါးမိနစ္၊ ဆယ္မိနစ္ေလာက္ၾကာေအာင္ စကားလက္ဆံုက်ခ်င္က်ေနတတ္သည္။ ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္မွာ ဆိုက္ကားေပၚမွာ ေၾကာင္စီစီႀကီးထိုင္ေစာင့္ေနရေလသည္။
ေဒ၀ါနန္းက စကားစမိလွ်င္ သူ႕ထံုးစံအတိုင္း ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္အကုန္ပါေအာင္ေျပာတတ္သျဖင့္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ စကားမျပတ္ႏိုင္။ ၿပီးေတာ့ သူက တစ္ခုခုေျပာခ်င္လာလွ်င္ ေရွ႕ေနာက္မစဥ္းစားဘဲ စြတ္ရြတ္ေျပာတတ္သည္။
တစ္ခါက ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ကို ေဆးခန္းလိုက္အပို႔ လမ္းေဘးအိမ္တစ္အိမ္ေရွ႕မွာထိုင္ေနေသာ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ကို ျမင္ေသာအခါ ဆိုက္ကားကိုထိုးရပ္လိုက္ၿပီး
"ဟဲ့..ေကာင္မေလး၊ နင့္အေမ ေနေကာင္းသြားၿပီလား"
"သိပ္မေကာင္းေသးပါဘူး။ ခုထိ ထမင္းေကာင္းေကာင္းမစားႏိုင္ေသးဘူး"
"ဒါဆို အေတာ္ပဲ။ ဒီမွာ ဆရာ၀န္ပါလာတယ္။ ျပၾကည့္ပါလား"
"ဟာ..ေဒ၀ါနန္း အဲဒီလိုမလုပ္နဲ႔ေလ"
ဟု ေဒါက္တာတုတ္ခိုင္ တားေသာ္လည္းမရ။ ဆက္၍
"ကို႔ဆရာက သိပ္ေဆးလိုက္တာဟ။ အဂၤလိပ္နည္းေရာ၊ ဗိေႏၶာနည္းေရာ စြယ္စံုရတယ္။ အမယ္ ပေယာဂေတာင္ ႏိုင္တယ္ သိလား"
"ေဒ၀ါနန္း သြားစို႔ဗ်ာ"
"ဆရာကလည္း လမ္းႀကံဳေနတာပဲဟာ။ သူတို႔လည္း ေဆးခန္းထိလာစရာမလိုဘူး။ ဆရာလည္း ခရီးသြားဟန္လြဲ ေဖာက္သည္တစ္ေယာက္ရတာေပါ့။ ဟဲ့ ေကာင္မေလး ေငြေရး၊ ေၾကးေရးက အေရးမႀကီးဘူး။ ပိုက္ဆံမရွိရင္ အေၾကြးကုလို႔လည္း ရတယ္။ တို႔ဆရာက သိပ္သေဘာေကာင္းတာ"
ဟု ထပ္ကြန္႔ေနေသးသျဖင့္ မနည္းတားယူရသည္။ လမ္းေရာက္မွ ရွင္းျပရေတာ့သည္။
"ဒီလိုဗ် ေဒ၀ါနန္းရဲ႕။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာ၀န္ေတြဆိုတာ လူနာကို ကိုယ့္ဆီမွာကုဖို႔ဆြယ္တာမ်ဳိး မလုပ္ရဘူး။ သြယ္၀ိုက္တဲ့နည္းနဲ႔ စကားလမ္းေၾကာင္းတာမ်ဳိး လုပ္ခြင့္မရွိဘူး"
"ဟင္ ဆရာတို႔ဟာကလည္း လူနာတစ္ေယာက္လံုးျမင္ေနတာေတာင္ ကုလို႔မရဘူးလား"
"ကိုယ့္မ်က္စိေရွ႕မွာ အေရးေပၚျဖစ္ေနတာႀကံဳရင္ေတာ့ ၀င္ကုေပးလို႔ရပါတယ္။ အဲ့ဒါမ်ဳိးဆိုရင္ အခေၾကးေငြ မေတာင္းရဘူး။ ၿပီးေတာ့ လူနာက ကုသခံဖို႔ ျငင္းေနရင္လည္း အတင္းမကုရဘူး"
ေဒ၀ါနန္းမွာ ေခါင္းရႈပ္သြားဟန္ျဖင့္ မီးခိုးေရာင္ဆံပင္မ်ားကို ထိုးဖြၿပီး
"ဆရာတို႔စည္းကမ္းေတြကလည္း တစ္မ်ဳိးပါလား"
ဟု ေျပာသည္။
* * * *
► (အပိုင္း-၂၊ ဇာတ္သိမ္းဖတ္ရန္)
0 comments:
Post a Comment