Friday, May 31, 2013

ခက္ခဲေႏွာင္ငင္တတ္ေသာအရာ

by Pandora Blogopoet (Notes) on Tuesday, May 28, 2013 at 12:20am



မ်က္စိေရွ႕ကို ေရာက္လာသည့္ စာအုပ္ကို လွမ္းကိုင္လိုက္ၿပီးမွ ျပန္ခ်ၿပီးေတာ့ ၿပံဳးလိုက္မိသည္ ခက္။
ဂႏၳ၀င္၀တၳဳရွည္ တစ္အုပ္ပါ။ Jane Austen ရဲ႕ Sense and Sensibility။ အၿမဲတမ္း အမွတ္ရေနၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ မဖတ္ဖူးခဲ့တဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္။ ကိုယ္ မ၀ယ္ခဲ့ပါဘူး…။


……………………….


အဲသည္ေန႕က သင္တန္းတစ္ခု ဆင္းခ်ိန္မွာ ခက္တို႕အိမ္ကို ေမာေမာပန္းပန္းျဖင့္ ေရာက္လာခဲ့သည္။
 “ေရွ႕တပတ္ အတန္းမရွိဘူး ခက္”
“အင္း”
“ဆရာက မဂၤလာေဆာင္ေတာ့မယ္ တဲ့။ နယ္မွာ သြားေဆာင္မွာ”
“အင္း”
“ဆရာ့မွာ ရည္းစားရွိတယ္ လို႕ေတာ့ ၾကားေနသားပဲ။ ဒီေလာက္ျမန္မယ္ မထင္လိုက္ဘူး”
“အင္း”
“သူ႕အခန္းကို ရွင္းေနတယ္ ဖတ္ခ်င္ရင္ ယူသြား ဆိုၿပီး စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ ေပးလိုက္တယ္ အၿပီးေပးလုိက္တာ ျပန္ေပးစရာမလိုဘူး”
“အင္း”
“ကိုယ္ ဒီေန႕ တေနရာရာကို ေလွ်ာက္သြားခ်င္ေနတယ္ သိလား”
“ယူက ဆရာ့ကို ႀကိတ္ႀကိဳက္ေနလို႕လား”
“အား……….. သြားစမ္းပါ မဟုတ္တာေတြ”

ခက္က ကိုယ့္မ်က္ႏွာကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ၿပီး တဟင္းဟင္း ရယ္သည္။ ရလာသည့္ စာအုပ္ေတြကို ၾကည့္သည္။ တစ္အုပ္က Vocabulary Power တဲ့။ ေနာက္တစ္အုပ္က  Jane Austen ရဲ႕ Sense and Sensibility ။ ခက္က Sense and Sensibility ကို ဖတ္ခ်င္တယ္ ခဏငွားပါလား ဆိုလာေတာ့ ကိုယ္က ရပါတယ္ဟု အလြယ္တကူ ေပးျဖစ္လုိက္သည္။

အဲသည္ေန႕က ခက္ကလည္း စိတ္ေလေနပံု။  ေလွ်ာက္သြားခ်င္တယ္ ဆိုရင္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ဆီ သြားမယ္ေလ ဟု ဆိုလာသည္။ ကိုယ္က ျငင္းမေနေတာ့။   မသြားခင္မွာ ေက်ာက္အစိမ္းေရာင္ ေလးေထာင့္ေလးေတြကို သြယ္တန္းထားတဲ့ ဆြဲႀကိဳးေလးတစ္ကံုးကို ခက္က ကိုယ့္အိတ္ထဲ ထည့္ထားေပးပါလို႕ အကူအညီေတာင္းသည္။ ကိုယ္က အသာလွမ္းယူၿပီး ေက်ာပိုးအိတ္ထဲ ထည့္လိုက္ပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ၿမို႕ပတ္ရထားဟု ေခၚသည့္အရာကို ပထမဆံုးစီးဖူးသည့္ ေန႕ ေပါ့ (အခုအထိလည္း ေနာက္တစ္ႀကိမ္ စီးခြင့္မႀကံဳေတာ့)။ ရထားထဲမွာေတာ့ ေစ်းသည္ေတြ မ်ားပါသည္။ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ဒီအတုိင္းပဲ ခ်ထိုင္ေနသူေတြလည္း ရွိသည္။ အလယ္ကခံုတန္းမွာ ကိုယ္တို႕ႏွစ္ေယာက္ ယိမ္းတိမ္းယိုင္တိုင္ ထိုင္ၾကသည္။

ရထားက အေ၀းႀကီး စီးရမွာဆိုေတာ့ ခက္ကပ်င္းလာသည္။ အဲဒီမွာ ခက္နဲ႕ကိုယ္ အဂၤလိပ္စာလံုးေတြကို ဆက္ေျပာတဲ့ ကစားနည္းတခု ကစားၾကသည္။ စာလံုးတစ္လံုးကို တစ္ေယာက္က စေျပာၿပီးတဲ့အခါ  အဆံုးသတ္အကၡရာကိုဆက္ၿပီး စာအလံုးအသစ္တစ္လံုးကို ေနာက္တစ္ေယာက္က တမဟုတ္ခ်င္းေျပာရတာ။ ကိုယ္က ခက္က ဘာအကၡရာႏွင့္ စေပးေပး၊ x တုိ႕ y တို႕ႏွင့္ အဆံုးသတ္သည့္ စာလံုးေတြခ်ည္း ဆက္တိုက္ ေျပာလာေတာ့ ခက္က ဆက္ရတာ စိတ္ညစ္လာသည္။  ေတာ္ၿပီကြာ .. မင္းကို ၾကည့္ေတာ့ ခပ္ေအးေအး လိုလိုနဲ႕ ဒီလို ညစ္နည္းေတြ ဘယ္ကတတ္ေနတာလဲ လို႕ စူပြပြဆိုရင္း ကစားပြဲကို ရပ္ေတာ့ ကိုယ္က ၿပံဳးၾကည့္ေနလိုက္သည္။

ခက္က အဂၤလိပ္စာအရမ္းေတာ္တာ ကိုယ္သိတာေပ့ါ။ ခက္က အားအားေန အဂၤလိပ္၀တၳဳေတြဖတ္ ရုပ္ရွင္ေတြ ၾကည့္ ဒိုင္ယာေလာ့ေတြ အလြတ္က်က္ေနတတ္တာ။ အဂၤလိပ္စကားကို မိခင္ဘာသာေျပာတဲ့လူမ်ိဳးေတြလို အသံေနအသံထားနဲ႕ က်က်နန ေျပာလာရင္ ပဲမ်ားတယ္လို႕ေတာင္ မကဲ့ရဲ႕ႏိုင္ဘဲ ျမင္သူတိုင္းက သေဘာတက် ေငးၾကည့္ရတာ။ ခက္စိတ္၀င္စားတဲ့ အလုပ္က CNN တို႕လို ရုပ္ျမင္သံၾကား သတင္းအစီအစဥ္ေတြမွာ ဟန္နဲ႕ပန္နဲ႕ သတင္းေၾကညာတဲ့သူ ျဖစ္ခ်င္တာတဲ့။

ရန္ကုန္ အေရွ႕ပိုင္းလားဘာလား ကိုယ္မမွတ္မိေတာ့ပါ။ တံတားႀကီး အသစ္တစ္စင္း ေဆာက္ေနတဲ့ နားကပဲ။ အဲဒီ ဘူတာကိုေရာက္ဖို႕ အၾကာႀကီး အေ၀းႀကီးပဲ စီးရသည္။ ၿပီးေတာ့ လမ္းေတာ္ေတာ္ ဆက္ေလွ်ာက္ ရေသးသည္။ ခက္သူငယ္ခ်င္း ေနတဲ့အိမ္က ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ယာယီအိမ္ေလးေတြ။ အနီးအနားမွာလည္း လယ္ကြင္းျပင္ေတြက တေမွ်ာ္တေခၚႀကီး။ ေျမာင္းတစ္ခုေပၚက တံတားရွည္ရွည္ေလးကို ျဖတ္ေလွ်ာက္ၿပီး သြားရသည္။ ခက္သည္ ေစာေစာကဆြဲႀကိဳးကို ျပန္ေတာင္းကာ သူ႕လည္မွာ အက်အန ဆြဲသည္။ ကိုယ္တို႕ေရာက္ေတာ့ ခက္သူငယ္ခ်င္းက ဆုိင္းမဆင့္ဗံုမဆင့္မို႕ အံ့ၾသေနသည္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မြန္းလြဲ ၂နာရီေလာက္ ထိုးေတာ့မည္ေလ။ ကိုယ့္မွာ ဗိုက္ဆာလိုက္တာ မေျပာပါႏွင့္ေတာ့။ ခက္သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ ရွိတာေတြ ထုတ္ေကၽြးတာပါပဲ။  

အျပန္ခရီးမွာလည္း ကိုယ့္အိတ္ထဲမွာပဲ ခက္က သူ႕ဆြဲႀကိဳးကို သိမ္းခိုင္းျပန္သည္။ ေနာက္မွျပန္ေျပာသည္။ အဲဒီသူငယ္ခ်င္းက အထင္မေသးေအာင္ ဆြဲႀကိဳးကို ယူသြားၿပီး တမင္ဆြဲျပတာဆိုပဲ။ ခက္နဲ႕ အဲဒီသူငယ္ခ်င္းၾကားက ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ ဘာညာေတြကိုေတာ့ ကုိယ္က ဘယ္သိမွာလဲ။ အဲဒီဆြဲႀကိဳးက ျမအစစ္၊ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ တန္သည္ဆိုေတာ့ ကိုယ့္မွာ ဘုရားတရသည္။ ကံေကာင္းလို႕ေလ၊ ရထားစုတ္စုတ္မွာ တေယာက္ေယာက္က ကုိယ့္အိတ္ကိုခြဲၿပီး ခါးပိုက္ႏႈိက္ယူသြားရင္ေတာ့လား။ ေတာ္ေတာ္ဆိုးတဲ့ ခက္။ ခက္ကေတာ့ ရယ္ေနသည္။

ခက္က အဲဒီလို ဆိုးတာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ တစ္ရက္ေတာ့ tube press ဆိုလား  ေစ်းႀကီးႀကီး (အဲဒီတုန္းက ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ အေတာ္ေစ်းႀကီးတာပါ) မိတ္ကပ္ဗူးကေလးထဲမွာ အျပည့္ပါမလာလို႕ ဆိုၿပီး ၀ယ္လာသည့္ စတုိးဆိုင္ကို သြားေျပာဖို႕ ကိုယ့္ကိုအေဖာ္ေခၚသည္။  အ၀တ္အစားေတြ အက်အန၀တ္ၿပီး လက္မွာလည္း ေမာင္ႏွံခုနစ္ေဖာ္ ေက်ာက္ေရာင္စံု လက္စြပ္ကို ထင္းထင္းႀကီး၀တ္လို႕။ စတိုးဆိုင္ထဲကို ၀င္သြားၿပီးေတာ့ အဲဒီလက္စြပ္၀တ္ထားတဲ့လက္နဲ႕ မိတ္ကပ္ဗူးကို ကိုင္ၿပီး မိတ္ကပ္အရည္ေတြ ေလ်ာ့ေနတဲ့အေၾကာင္း အသစ္လဲေပးဖို႕အေၾကာင္း ေျပာေတာ့ ဆုိင္ရွင္ ဦးေလးႀကီးက ေခါင္းကုတ္ေလသည္။ တကယ္ဆို အဲဒီလိုဆုိင္ေတြက ၀ယ္ၿပီးပစၥည္း လဲေပးရိုး ထံုးစံမရွိဘူး။ ပိုဆိုးတာက ဗူးက ပက္ကင္လည္း ေဖာက္ၿပီးၿပီေလ။ မေဖာက္ဘဲနဲ႕ မိတ္ကပ္ေလ်ာ့ေနမွန္း ဘယ္လိုလုပ္သိမလဲလို႕ ခက္က ေစာဒကတက္ေတာ့ ေနာက္ဆံုး အဲဒီဦးေလးႀကီးက အသစ္တစ္ဗူးႏွင့္ လဲေပးလိုက္သည္။

ကိုယ့္ကို ခက္က ရွင္းျပလိုက္ေသးသည္။ ဒီလိုကိစၥမ်ိဳးအတြက္ သြားရင္ သားသားနားနား ျပင္ဆင္သြားရတယ္ကြ တဲ့။ ႏို႕မို႕ရင္ ညာေျပာသလား လို႕ မယံုသကၤာျဖစ္မယ္ေလ တဲ့။ ဒီလို၀တ္စားပံုမ်ိဳးနဲ႕ဆိုေတာ့ ပိုက္ဆံတန္ဖိုးကုိ အဓိက ထားတာထက္ အမွားအယြင္းျဖစ္ေနတာကို လက္မခံတဲ့ သေဘာဆိုတာကို သူသေဘာေပါက္သြားမွာေပါ့ တဲ့။  အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဒါမ်ိဳးေတြကို ကိုယ္က နားမလည္ႏိုင္ခဲ့။  ဒီအခ်ိန္အထိေတာင္ ကိုယ္ျဖင္ ့ေရးေတးေတးပဲ ရွိေသးတာပါ။

တခါက ကိုယ္က တီရွပ္အနက္ေရာင္ က်ပ္က်ပ္ကေလးအေပၚက ေ၀့စ္ကုတ္ဆန္ဆန္ ခ်ည္သားရွပ္အက်ၤီ အျဖဴလက္ျပတ္ကေလး ၀တ္မိေတာ့  ခက္မွာ သေဘာက်လို႕မဆံုး။ ဘယ္မွာ၀ယ္တာလဲ ဆိုေတာ့  ကိုယ္ကလည္း အမွန္အတုိင္း တီရွပ္နက္ကေလးက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်း ေစ်းပြဲေတာ္ေန႕က လမ္းေဘးက ေလွ်ာ့ေစ်းနဲ႕ရတာ။ ရွပ္အက်ၤီျဖဴေလးကေတာ့ ကိုယ့္အေဒၚတစ္ေယာက္ သူနဲ႕ က်ပ္ေနလို႕ လက္ေဆာင္ေပးထားတာ လို႕ပဲ ေျပာခဲ့တာ။ ခက္က တဟားဟားရယ္သည္။ ေဟ့ေကာင္ ယူ႕အမ်ိဳးေတြ ႏိုင္ငံျခားက ထည့္ေပးတာလို႕ ေျပာလည္း ယံုမွာ။ ဒါမွမဟုတ္ MK မွာ အခုမွ အသစ္ေရာက္တာ လို႕ ေျပာလည္း ကိုယ္က ယံုေတာ့မွာ မင္းသိပ္ညံ့တယ္ ဟု ဆိုသည္။ ကိုယ္ည့ံပံုကေတာ့ ခက္ဘာေၾကာင့္ ကိုယ့္ကို အဲဒီတုန္းက ညံ့တယ္လို႕ ေျပာခဲ့မွန္းကို နားမလည္ႏုိင္ေအာင္ ညံ့ခဲ့တာပါ ခက္။

ခက္ကို စျမင္ဖူးစဥ္ကေတာ့ ေက်ာင္းထဲမွာ ေျခေထာက္ေလး ေရွ႕ပစ္ၿပီး သြက္သြက္လမ္းေလွ်ာက္တဲ့ပံုစံကို စသတိထားမိတာ။ အဲဒီလို လမ္းေလွ်ာက္ပံုက ႏိုင္ငံတကာ ေမာ္ဒယ္လ္ေတြလို မို႕ အထူးအဆန္း ျဖစ္ေနသည္ေလ။ ခက္၏ ပင္ကုိယ္ တြန္႕ေကြးေသာ ဆံပင္ေတြကို ေရႊေရာင္ဆိုးထားပံုကလည္း ခႏၶာကိုယ္ ပါးလ်လ်ေလးႏွင့္ လိုက္ဖက္ရုံ။ (အဲဒီေခတ္က RC2 ထဲမွာ ဆံပင္ အေရာင္ဆိုးထားသူေတြကို လက္ခ်ိဳးေရလို႕ ရခဲ့သည္။) ခက္ရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းက ႏႈတ္ခမ္းဆိုးေဆးသားကို မျမင္ရပါဘဲ ပန္းေသြးေရာင္ အၿမဲသန္းေနသည္။ ခက္ရဲ႕မ်က္ႏွာဟာ သန္႕စင္ေနၿပီး ပါးေလးေတြက ရွမ္းမေလးေတြလို သဘာ၀က်က် ရဲေနတတ္သည္။ ဒီလိုျဖစ္လာဖို႕ ခက္က ေန႕တိုင္း တစ္နာရီနီးပါး အခ်ိန္ယူၿပီး မိတ္ကပ္ေတြ အမ်ားႀကီးသံုး ျခယ္သရသည္ ဆိုတာကို သိရေတာ့ ကိုယ့္မွာ အံ့ၾသလို႕မဆံုး။

ခက္ ဆိုတဲ့ စရိုက္ကို သရုပ္ေဖာ္ရလွ်င္ စာေမးပြဲခန္းထဲက တံခါးကို ၀ုန္းခနဲ ေဆာင့္ပိတ္ၿပီး ထြက္သြားခဲ့တဲ့ မခိုးမခန္႕ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုလည္း ပါေနေသးတာပဲ။   ခက္နဲ႕ မသိကၽြမ္း မခင္မင္ခင္ကတည္းက ၾကားဖူးခဲ့တဲ့ ခက္ ရဲ႕ ခပ္ခက္ခက္ အေၾကာင္းေတြေပါ့။ တစ္ခုေသာ စာေမးပြဲခန္းထဲမွာ စာတစ္လံုးမွ ခ်မေရးေသးဘဲ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ပီေက၀ါးေနတဲ့ ခက္က ေဘးထိုင္ခံုက ေကာင္မေလးကို တစ္ခုခု လွမ္းေမးသည္ တဲ့။ ခက္က စာမရတာေတာ့ ဟုတ္ဟန္မဟုတ္ပါဘူး။ စာေမးပြဲခန္း ေစာင့္တဲ့ အသက္ငယ္ငယ္ ဆရာမက အသံက်ယ္က်ယ္ လာဆူေတာ့ ေရေရလည္လည္ ကြိဳင္တက္ေတာ့တာ။ ပထမႏွစ္ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ စာေမးပြဲခန္းထဲက တံခါးေဆာင့္ထြက္သြားလို႕ တစ္ႏွစ္ ေက်ာင္းထုတ္ခံရသည္ ဆုိသည့္ သတင္းကို ခပ္သဲ့သဲ့ၾကားလိုက္ေတာ့ ဟိုက္.. တယ္မိုက္ပါလား လို႕ ၾကက္သီးပဲ ထမိသလိုလို၊ သေဘာပဲ က်ရေတာ့ မလိုလုိ။

စာေမးပြဲေအာင္စာရင္း ထြက္လာေတာ့ နာမည္ ေအာင္စာရင္းမွာ ဘယ္လိုမွ ပါမလာမွာ သိပါလ်က္နဲ႕ ခက္ပဲ အႀကီးအက်ယ္ စိတ္ထိခိုက္ေနျပန္ပါေလေရာ။ အိပ္ေဆးေတြ အလြန္အကၽြံေသာက္ၿပီး ႏွစ္ရက္လံုးလံုး အိပ္ရာက ထမလာလို႕ မိဘေတြက စိတ္ပူၿပီး ေဆးရုံအေရးေပၚကိုပို႕ အတင္းႏိႈးခဲ့ရတာ..။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ တစ္လေလာက္ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ ခပ္ေငါင္ေငါင္ ျဖစ္ေနျပန္ေရာတဲ့။ ခက္နဲ႕ ပတ္သက္သမွ် ျပန္ၾကားရသမွ်ေတြက ဆန္းတျပားျပားေတြပါပဲလား ခက္။

ခက္ရဲ႕ ၀ုန္းဒိုင္းယဥ္ေက်းမႈမွာ စပယ္ယာတစ္ေယာက္ကို ဘတ္စ္ကားေပၚကေန ကန္ခ်တဲ့ အျဖစ္လည္း ပါခဲ့သည္။ လွည္းတန္းမွာ မီးပြိဳင့္မိေနတုန္း ၅၁ ကားေပၚကို တက္လာတဲ့ ခက္ကို စပယ္ယာက လက္ေမာင္းကေန ဆြဲတင္ေပးလိုက္သည္ တဲ့။ မင္း ငါ့ကို လက္ေမာင္းက ကိုင္ၿပီး ဆြဲတင္စရာမလိုပါဘူး လို႕ ခတ္ျပတ္ျပတ္ ေျပာလိုက္သည့္ ခက္ကို စပယ္ယာက စိတ္တိုသြားၿပီး ျပန္ေအာ္လိုက္သည္္။ အဲဒီမွာ ခက္က အဲဒီစပယ္ယာကို ကားေပၚက ကန္ခ်ဖို႕ လုပ္ၿပီး ပိုက္ဆံအိတ္ထဲမွာ ပါလာတဲ့ ဓါးေျမွာင္ေသးေသးတစ္လက္ကို ျဗဳန္းဆို ထုတ္လိုက္ေတာ့ လူေတြအကုန္ လန္႕ကုန္ၾကသည္္ေလ။

နည္းနည္းေလးမွ မဟုတ္မခံလို႕ နာမည္ႀကီးတဲ့ ခက္.. အိတ္ထဲမွာ ဓားေျမွာင္တစ္လက္ကို မေၾကာက္မရြံ႕ သြားေလရာ ေဆာင္ခဲ့သည္။  ဖက္ရွင္မ်ိဳးစံုနဲ႕ အေျပာင္းအလဲ ျမန္တဲ့ ခက္.. ဒီေန႕ ျမန္မာဆန္ဆန္ ရိုးရိုးယဥ္ယဥ္ေလး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနၿပီး ေနာက္တစ္ေန႕က်ေတာ့ လူမွားေလာက္ေအာင္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီနဲ႕ ဆံပင္ဖြာဖြာ ေနကာမ်က္မွန္နဲ႕ ကမၻာလွည့္ခရီးသြား ႏိုင္ငံျခားသူအလား ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္တတ္သည္။ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္မွာ ေနတဲ့ ခက္.. စူးစမ္းစစ္ေဆးမႈေတြ ေနာက္က တေကာက္ေကာက္ ရွိလာတတ္မွန္း သိလ်က္ႏွင့္ ပင္နီအက်ၤီ ေယာထမီကို မၾကာခဏ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ၀တ္ဆင္ခဲ့သည္။ သိခ်င္စိတ္ႏွင့္ အရဲကိုးတတ္သူ ခက္.. ဘူတာႀကီးတ၀ိုက္က ညနတ္သမီးေလးေတြ အေၾကာင္း စံုစမ္းခ်င္လို႕ ဆိုၿပီး ညနက္သန္းေခါင္ တစ္ေယာက္တည္း ေလွ်ာက္သြားခဲ့ဖူးသည္။

ခက္ရဲ႕ အခန္းထဲက စာၾကည့္စားပြဲေရွ႕မွာ တည္ၾကည္ၿပီး  က်က္သေရရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဓာတ္ပံုခပ္ႀကီးႀကီး တစ္ပံုကို ကပ္ထားသည္္။ စင္ေပၚမွာ စာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ကိုယ္က အားက်ၿပီးၾကည့္ရသည္္။ ခက္က ၾကည္ေအးရဲ႕ စာေတြကို အရူးအမူး ႀကိဳက္သတဲ့။ ကိုယ္တို႕အိမ္မွာလည္း စာအုပ္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေပမယ့္ ေမေမက ဘာေၾကာင့္လဲမသိ ၾကည္ေအးစာေတြကိုက် မႀကိဳက္လို႕တဲ့ သိမ္းမထားခဲ့ဘူး။ ခက္နဲ႕ ေတြ႕ေတာ့မွပဲ အေတာ္မ်ားမ်ား ျပန္ဖတ္ျဖစ္ေတာ့တာေလ။ ခက္က ၾကည္ေအးစတိုင္ျဖင့္ ေရးထားသည့္ ေလးလံုးစပ္ ကဗ်ာေလးေတြကို ကုိယ့္ကိုျပသည္။ ခက္ေရးသည့္အထဲမွာ အားရတယ္ ဆိုသည့္ ကဗ်ာကို ကိုယ္က မႀကိဳက္ဘူး။ ႀကိဳးဆိုသည့္ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ကိုေတာ့ သေဘာက်ေနမိသည္။ (အခုေနာက္ပိုင္း ကိုယ္လည္း စာေတြ ျပန္ေရးျဖစ္ေတာ့ အဲဒီ ႀကိဳး  ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ခက္ေရးခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရာဆန္ဆန္ပဲ ေလးလံုးစပ္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ေရးျဖစ္ခဲ့ေသးသည္။ ၾကံဳလွ်င္ေတာ့ ခက္ကို ျပေသးတာေပါ့။)

အဲသည္ႏွစ္က ေမလရဲ႕ ပူျပင္းတဲ့ အလုပ္ပိတ္ရက္ ေန႕လည္ေတြမွာ ခက္နဲဲ႕ ကိုယ္ မၾကာခဏဆိုသလို ဖုန္းေျပာၾက ေတြ႕ဆံုျဖစ္ၾကသည္။ မဂၤလာေဆာင္ခါနီး သူတို႕သမီးငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္လႈပ္ရွားမႈနဲ႕ ခက္ဟာ ငိုခ်င္ရယ္ခ်င္ ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ ကုိယ္ကလည္း ကိုယ့္ျပႆနာေတြနဲ႕ကိုယ္ ခက္ကို ရင္ဖြင့္တိုင္ပင္ျဖစ္ခဲ့သည္ေလ။
စေနတနဂၤေႏြေတြမွာ ကိုယ္တက္ေနတဲ့ သင္တန္းက ျပန္လာလွ်င္ ကိုယ့္ထမင္းခ်ိဳင့္ေလးကို ခက္တို႕အိမ္ ယူလာၿပီး စားျဖစ္ပါသည္။ ခက္က ခ်က္ၿပီးသား ဟင္းေတြ အဆင္သင့္ရွိလွ်င္ ထုတ္ေကၽြးတတ္ပါသည္။ ခက္ေဖေဖနဲ႕ ေမေမကလည္း ကိုယ္နဲ႕ ခက္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္တာကို သိပ္သေဘာက်တာ။ ခက္ေဖေဖဆို ကိုယ္နဲ႕ သိပ္ေလေပးေျဖာင့္သည္။ ကိုယ္ဘာလုပ္လုပ္ အေကာင္းျမင္သည္။ တစ္ခါတေလ ကိုယ့္ကိုေရွ႕ထားၿပီး ကိုယ့္ကုိစံနမူနာေပး ဆံုးမလာလွ်င္ ကိုယ္လည္း ေနရခက္ ခက္မွာလည္း မ်က္ႏွာရႈံ႕မဲ့ေနေရာေလ။

ခက္တို႕ အိမ္မွာ စိတ္ညစ္တာ တစ္ခုပဲရွိသည္္။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ ကိုယ္နဲ႕ခက္ စကားသြားသြား ေျပာၾကတဲ့ ေနရာ ေလွခါးက်ဥ္းေလးနဲ႕ တက္ရတဲ့ အျမင့္ဆံုးထပ္ခိုးေလးမွာ ေရ၀ပ္ေနတတ္ၿပီး တီေကာင္ေတြ မၾကာခဏ ေတြ႕ရတတ္တာ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္အေသေၾကာက္တဲ့ တီေကာင္ေတြကို အသည္းယားေတာ့ ခက္က ေအာင္ႏုိင္သူအၿပံဳးႏွင့္။ အဲဒီအထပ္ခုိးေလးကေန လွမ္းၾကည့္လိုက္လွ်င္ အိမ္မႀကီးရဲ႕ အမိုးကို ျမင္ေနရသည္္။ ခက္ကေျပာျပသည္္။ ငယ္ငယ္တုန္းက ခက္ရယ္ ခက္အစ္ကိုရယ္ ေနၾကြပ္ၾကြပ္ပူတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာဆိုရင္ တီေကာင္ေတြကို အဲဒီ ေခါင္မိုးေပၚ ပစ္ခ်တမ္း ကစားၾကသတဲ့။ တီေကာင္ေတြ တြန္႕လိမ္အရည္ေပ်ာ္သြားတာ ျမင္ရင္ သိပ္ေပ်ာ္သတဲ့။ တီေကာင္ေတြကို ကိုင္ရဲသည့္ ခက္ဟာ ဒီေနရာမွာေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕သူရဲေကာင္းပါပဲ။

ခက္နဲ႕ ခက္လူ ေတြ႕ၾကပံုကလည္း သူငယ္ခ်င္းေတြၾကားမွာ ေျပာစမွတ္ပံုျပင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ခက္ရဲ႕ အစ္ကိုက ခက္လူျဖစ္လာမယ့္ အဲဒီလူႀကီးကို အိမ္လည္ေခၚလာတုန္းကေတာ့ ရိုးေအးၿပီး ရည္းစားသနာမရွိတဲ့ ခက္အစ္မနဲ႕ မိတ္ဆက္ေပးဖို႕ ရည္ရြယ္တာဆိုပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခက္က ဟင္းခိုးစားထားတဲ့ ေၾကာင္ကို တံျမက္စည္းနဲ႕ ရိုက္ဆံုးမေနတာတဲ့။ ဆူဆူညံညံ အသံေတြၾကားေတာ့ ဧည့္သည္က အမွတ္မထင္ ေမာ့ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ေလွခါးကေန ေဘာင္းဘီတိုပြပြ ဆံပင္စုပ္ဖြားနဲ႕ ဆင္းလာတဲ့ ခက္ကို ျမင္သြားတာ။

အခ်စ္ဆိုတာ ဆန္းၾကယ္တယ္လို႕ ကိုယ္တို႕ ၾကားဖူးသားပဲ ခက္။ ဒါေပမယ့္ ခက္ရဲ႕ စိတ္၀င္စားမႈေတြက ေမွ်ာ္လင့္မထားခဲ့ၾကတာမ်ိဳးေလ။ ခက္လို မိန္းကေလးဟာ ဘယ္လိုေယာက်ၤားေလးကို စိတ္၀င္စားမလဲလို႕ ကိုယ္တို႕ သိပ္သိခ်င္ခဲ့ၾကတာေပါ့။ ေက်ာင္းတုန္းက အတန္းထဲမွာ ခက္ စိတ္၀င္စားသည္ ဆိုေသာ ေကာင္ေလးဟာ ေခ်ာလည္းမေခ်ာ ထက္ထက္ျမက္ျမက္လည္းမရွိ လံုးတံုးတံုးရုပ္ကေလးနဲ႕ ေအးစက္စက္ပါ။  ေကာင္ေလးက ခက္ကို သတိမထားမိခဲ့ဘူး။ အတန္းထဲက တျခားေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ အတြဲ ျဖစ္သြားခဲ့သည္။ ခက္က သူ႕ကို စိတ္၀င္စားခဲ့သည္ ဆုိတာကိုေတာ့ ရင္းႏွီးသူေတြေလာက္ပဲ သိလိုက္ၾကတာ။

ခက္သည္ သူ႕ကိုယ္သူ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းေတြထဲက ဇာတ္လိုက္မင္းသမီးလို႕ မွတ္ထင္သလားမသိ။ အကြက္ခ်ႀကံစည္ၿပီး သူမ်ားကို အသဲခြဲတတ္တာကလည္း ရိွေသးသည္။ ေက်ာင္းၿပီးခါစ ေျခာက္လနီးပါးေလာက္ ခက္အလုပ္လုပ္ခဲ့စဥ္ ခက္တို႕အလုပ္ထဲမွာ အရမ္းေတာ္သည္ဆိုၿပီး ဆယ္လစ္ဘရစ္တီလို နာမည္ႀကီးတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ရွိခဲ့သည္။ သူက ဘ၀င္ျမင့္ေၾကာင္း မိန္းကေလးေတြကို မတူမတန္သလို ဆက္ဆံတတ္ေၾကာင္းလည္း သတင္း ထြက္ခဲ့ေသးသည္။ ခက္ႏွင့္ေတြ႕ၿပီး လပိုင္းေလာက္ႏွင့္ သူေၾကြက်သြားရတာလည္း ခက္အရည္အခ်င္းေပါ့။ ခက္က ျပန္ၾကည္မလိုလို လုပ္ၿပီးမွ  ဟိုလူက အေနာက္တိုင္းဆန္ဆန္ ညစာစားပြဲမွာ အေသအခ်ာဖိတ္ၿပီး ပန္းစည္းေတြ လက္စြပ္ေတြ က်က်နနျပင္ ပရိုပို႕စ္ လုပ္လာေတာ့မွ ရိုက္ခ်သလို  အျပတ္ျငင္းလိုက္ခဲ့တာ။ အဲသည္လို ဆိုးခဲ့သည္ ခက္။

ေနာက္ေတာ့ အားလံုးအံ့ၾသစရာ ခက္ရဲ႕ဖူးစာရွင္ႏွင့္ ခက္တို႕ ျဖတ္သန္းခ်ည္ေႏွာင္ခဲ့ၾကတာက ႏွစ္ဦးၾကား ေ၀းကြာလြန္းေနတဲ့ အသက္ဆိုတဲ့ အကန္႕အသတ္ႀကီး တစ္ခုတင္ မကခဲ့ဘူး။ အရာရာကို ပုန္ကန္လိုစိတ္ေတြနဲ႕ အၿမဲ လြတ္လပ္တက္ၾကြ ေနတတ္တဲ့ ခက္ဟာ တသမတ္စည္းမ်ည္းေတြႏွင့္ တင္းေတာင့္ေနရတဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းက လူတစ္ေယာက္ကို အေလးအနက္ လက္တြဲဖို႕ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည့္အခါ ခက္ေဖေဖကအစ ကန္႕ကြက္ခဲ့သည္။ ခက္က ခက္ေဖေဖမ်က္ႏွာကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ၿပီး သမီးသူ႕ကို အရမ္းခ်စ္လို႕ပါ ေဖေဖ လို႕ ခပ္တည္တည္ ေျပာခ်လိုက္ခဲ့သတဲ့။ ဘာရမလဲ ကိုယ္က အဘိုးႀကီးကို ရွက္သြားေအာင္ လုပ္လိုက္တာေပါ့ သူဘာမွ ဆက္မေျပာႏိုင္ေတာ့ဘူးေလ လက္ခံလိုက္ရတာေပါ့ လို႕ ခက္က ရယ္သြမ္းေသြးၿပီး ကိုယ္တို႕ကို ျပန္ေျပာျပခဲ့တာ။

တကယ္ေတာ့ ခက္ရဲ႕လူဟာ သေဘာေကာင္းမြန္ရည္ၿပီး ခင္မင္စရာ မ်က္ႏွာေပးနဲ႕ပါ။ ကိုယ္တို႕ကေတာ့ ရွင့္လူက အဘ ျဖစ္လာတဲ့အခါ ရွင္က အဖြားေပါ့၊ အနည္းဆံုးေတာ့ အေမေပါ့ လို႕ ခက္ကို ေနာက္ေျပာင္ၾကသည္။ ဒီေတာ့ခက္က ကိစၥမရွိဘူး အေမေနရာကေန သူ႕တပည့္ ေမာင္ေလးေတြကို ေမြးစားထားရမယ္ ကိုယ့္ကို မမေမ လို႕ ေခၚၾကမွာေပါ့လို႕ ရယ္က်ဲက်ဲ ျပန္ေျပာခဲ့သည္။ အဲသည္လိုႏွင့္ မဂၤလာေဆာင္ခါနီး တစ္ရက္မွာေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ခက္ကေျပာလာတာကိုလည္း မွတ္မိပါေသးသည္။  ရွင္တို႕ က်ဳပ္ကို Congratulations လို႕ မေျပာၾကနဲ႕။ ဒါက ေယာက်ၤားေလးကို ေျပာရတာ၊ မိန္းကေလးကိုေျပာရင္ ႏွိပ္ကြပ္ရာေရာက္တယ္၊  မိန္းကေလးကို ေတာ့ Good luck လို႕ေျပာရတယ္လို႕  ပူပူပင္ပင္ သတိေပးလာခဲ့သည္။  ဘာရမလဲ။ မဂၤလာဆြမ္းေၾကြးတဲ့ေန႕မွာ ခက္မ်က္ႏွာကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ Congratulations ဒီလို လူေကာင္းသူေကာင္းကို ရေအာင္ယူႏုိင္တာ ဂုဏ္ယူပါတယ္ဟာ လို႕ေျပာၾက၊ ခက္လူရဲ႕ လက္ကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ဆြဲႏႈတ္ဆက္ၿပီး Good luck ဒီမိန္းမဆိုးေလးကိုရတာ ကံေကာင္းပါေစ လို႕ ကိုယ္တို႕က ဆုေတာင္းၾကတာေပါ့။

ခက္မဂၤလာပြဲအၿပီး ေသွ်ာင္ေနာက္ ဆံထံုးမပါခင္ အခ်ိန္ပိုင္းေတြမွာ ခက္နဲ႕ စကားေျပာခ်ိန္ေတြ က်ဲပါးလာခဲ့ရသည္။ အဲဒီတုန္းက ကိုယ့္အာရုံေတြလည္း ေနာက္က်ိေနခဲ့သည္ေလ။ ခက္က စိတ္လႈပ္ရွားေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ခရီးရွည္တစ္ခုရဲ႕ အစမွာ တက္ၾကြေနခ်ိန္ ကိုယ္ကေတာ့ ခရီးတစ္ခုကို ျဖတ္ေတာက္ခ်ၿပီး လမ္းေၾကာင္းအသစ္ တစ္ခုကို အစကေန ျပန္စဖို႕ အားယူေနရခ်ိန္ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။  တခ်ိဳ႕ဇာတ္လမ္းေတြဟာ အျဖစ္အပ်က္ ဆင္တူေပမယ့္ ဇာတ္သိမ္းပံုေတြကေတာ့ ကြဲျပားႏိုင္ခဲ့သည္ မဟုတ္လား။ ကိုယ့္မွတ္စု စာအုပ္မွာ ခက္ေရးေပးခဲ့သည့္ စာေၾကာင္းေလး တစ္ခုကိုေတာ့ အမွတ္ရေနခဲ့ပါသည္။

သတၱိမရွိသူမွာ အခ်စ္မရွိဘူး၊ အခ်စ္မရွိသူမွာ သစၥာဆိုတာလည္း မရွိဘူး။

သစၥာနဲ႕ သတၱိရဲ႕ အနက္အဓိပၸါယ္ကို အခ်စ္ဆိုတဲ့ ၀ါးတားတား အရာတစ္ခုထဲမွာ ကိုယ္က နစ္ေမ်ာရွာေဖြေနဆဲ ကာလေတြမွာ ျပတ္သားတဲ့ ခ်ည္ေႏွာင္မႈေဘာင္ေတြထဲက ခက္ တစ္ေယာက္ မိသားစုဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႕ ခ်က္ခ်င္းဆံုးျဖတ္ခဲ့တာ။ ခက္ ပထမဆံုးကိုယ္၀န္ မေအာင္ျမင္ခဲ့တာ၊ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္နည္းနည္းစီပဲ ျခားၿပီး သားေလးႏွစ္ေယာက္ သမီးေလးတစ္ေယာက္ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ေမြးခဲ့တယ္ဆိုတာ၊ ခက္လူ တာ၀န္က်တဲ့ နယ္ေ၀းေဒသေတြမွာ မိသားစု ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ခဲ့ၾကတာ သတင္းေတြ ဆက္ဆက္ ၾကားခဲ့ရသည္ ခက္။

Sense and Sensibility ဆိုတဲ့ စာအုပ္ေလးကို ကိုယ္တန္ဖိုးထားမွန္းသိလွ်က္နဲ႕ ခက္ဟာ ျပန္မေပးခဲ့ဘူး။ ကိုယ္က မၾကာခဏ ျပန္ေတာင္းေတာ့ ေနာက္သလိုလို အတည္လိုလိုနဲ႕ ေျပာခဲ့တာက ခက္ကို တႏုံ႕ႏံု႕နဲ႕ အၿမဲသတိရေနေအာင္လို႕ ျပန္မေပးေတာ့ဘူး တဲ့ေလ။ ေနာက္ေတာ့ ကိုယ္လည္း ေမြးဌာနီနဲ႕ ေ၀းရာကို လြင့္သထက္ လြင့္ေနခဲ့ေတာ့သည္ပဲ။   

အခ်ိန္ဆိုတာ အေကာင္းဆံုးသမားေတာ္ ဆိုသည့္ စကားပံုအေဟာင္းႀကီးကို ကိုယ္က ျပန္သံုးလိုက္ဦးမည္။ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုနီးပါး ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးတဲ့အခါ အားလံုးက အခုအခ်ိန္မွာ အနည္က်ေနခဲ့ၿပီ လို႕ ယူဆရမွာေပါ့။ ခက္ဟာ ေပါ့ပါးေပ်ာ္ရႊင္ေနတုန္းပဲလား။ ခက္ရဲ႕စာၾကည့္စားပြဲ (ရွိေသးလွ်င္) ေရွ႕မွာ ဘယ္လုိဓာတ္ပံုတစ္ပံု ကပ္ထားမလဲ ဆိုတာကိုလည္း ကိုယ္က သိခ်င္လွပါသည္။ ပင္နီအက်ၤီေရာ ၀တ္ျဖစ္ေသးရဲ႕လားခက္။ စနစ္ဇယားနဲ႕ အထက္ေအာက္ အဆင့္ဆင့္ ပံုစံေတြၾကားမွာေရာ ေနသားက်ေပ်ာ္ပိုက္ေနၿပီလား ခက္။ ကေလးသံုးေယာက္ အေမေပမယ့္ အရင္လိုပဲ ပံုမပ်က္၊ ဖက္ရွင္မပ်က္ လွပဆဲလို႕ေတာ့ သတင္းေတြ ၾကားရပါသည္။

ခက္ႏွင့္ တစ္ေခါက္ေလာက္ ျပန္ဆံုခ်င္ပါေသးသည္။ အခုအခ်ိန္က ခက္ ကို အရင္တုန္းက ခက္လို အလြယ္တကူ ေတြ႕ခြင့္ရမရေတာ့ မေသခ်ာပါ။ အနည္းဆံုး ဖုန္းဆက္လို႕ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။ ကိုယ့္မွာ ပိုင္ဆိုင္သူ ရွိသြားခဲ့တာကိုလည္း ခက္ ၾကားမွာေပါ့။ ကိုယ့္လူကို ဘယ္လုိလူမ်ိုး ျဖစ္ေလမလဲလို႕ ခက္က အႀကီးအက်ယ္ စိတ္၀င္စားေနဦးမည္လို႕လည္း ထင္မိပါသည္။ ခက္ကို ေျပာခြင့္ႀကံဳလွ်င္ေတာ့ ယူသာဆိုရင္လည္း သေဘာက်မယ့္ ပံုစံမ်ိဳးထဲကေပါ့ကြယ္ လို႕ ကိုယ္က မခံခ်င္ေအာင္ စ လိုက္ဦးမည္။

Sense and Sensibility ကို ကိုယ္ ျပန္၀ယ္ဖတ္ျဖစ္ေတာ့မည္ မထင္ပါ။ ခက္ေျပာသလို ခက္ကို တႏံု႕ႏံု႕ အမွတ္ရေစဖို႕ ကိုယ္က သတိရစိတ္နဲ႕အတူတူ ေသာ့ခတ္သိမ္းထားလိုက္ၿပီပဲ ဆိုလိုက္ပါစို႕။  ၿပီးဆံုးခဲ့သည့္ အခ်ိန္ေတြမွာ သစၥာနဲ႕ သတၱိ ဆိုတာေတြကိုလည္း ေက်ာ္ျဖတ္သင့္သေလာက္ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ၿပီပဲ ဆိုပါစို႕။ လ်စ္လ်ဴရႈသင့္သေလာက္ ရႈခဲ့ၿပီလို႕လည္း ေျပာႏုိင္မည္။ တကယ္ေတာ့ေလ ကိုယ္တို႕ ေျခေထာက္ေအာက္က ကမၻာႀကီးက ထင္သေလာက္ မက်ဥ္းသလို ေခါင္းေပၚက ေကာင္းကင္ႀကီးကလည္း ထင္သေလာက္ မက်ယ္ဘူး။

သတိရျခင္းသက္သက္ျဖင့္ ေရးခ်လိုက္ေသာဒီစာ၊ ခက္ဖတ္ဖို႕ လက္လွမ္းမီရာကို ေရာက္မလာႏိုင္မည့္ ဒီစာထဲမွာလည္း အရာရာဟာ အစီအစဥ္မက် ျပန္႕က်ဲလို႕။ ဇာတ္နာတာေတြ အတက္အက်ေတြ ကလိုင္းမက္ခ္စ္ေတြ မပါလို႕ စိတ္၀င္စားစရာ မေကာင္းဘူးလို႕ေရာ ထင္ေနေသးလား ခက္။ ကိုယ္တို႕ တစ္ခါက စာအေၾကာင္းေပအေၾကာင္း ဟုတၱိပတၱိ ေလကန္ခဲ့ၾကသလိုေပါ့၊ ၀တၳဳတိုေတြ ေရးတဲ့အခါ ေရွ႕မွာ နိမိတ္ပ်ိဳးထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပန္ထည့္ကိုထည့္ရမယ္ ဆိုတဲ့ သီအိုရီတစ္ခု အေၾကာင္းေလ။ ခ်က္ေကာ့ရဲ႕ သီအိုရီဟာ တကယ့္ဘ၀ထဲက ဇာတ္ေတြမွာ အလုပ္ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာ။ ဧည့္ခန္းထဲ ခ်ိတ္ဆြဲထားတာကို အက်အနျပၿပီးမွ က်ည္တစ္ေတာင့္ေတာင္ မေဖာက္ျဖစ္တဲ့ ေသနတ္ေတြ လူ႕ဘ၀မွာ အမ်ားႀကီးပဲ ခက္။

ပန္ဒိုရာ

၁၉ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၁၀

သံလြင္အိပ္မက္အင္တာနက္မဂၢဇင္း အတြဲ (၅) အမွတ္ (၁) ႏွင့္ ဖက္ရွင္မဂၢဇင္း ၂၀၁၂ ဇူလိုင္ တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိၿပီး။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...