Sunday, May 26, 2013

~ သူ ~

by Lin Lin Latt (Notes) on Saturday, May 25, 2013 at 9:14pm


ဆရာႀကီး ေငြဥေဒါင္း ေရးခဲ့တဲ့ “ဗုဒၶစာပန္းခ်ီ” ထဲက ဇာတ္ဝင္ခန္းေလး တစ္ခန္းပါ..။
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရွင္က ယေသာ္ဓရာ ရွိရာ နန္းေတာ္ဆီ ပထမဦးဆံုး ၾကြျမန္းခဲ့ခ်ိန္ ယေသာ္ဓရာရဲ႕ ခံစားခ်က္ကို အသားေပးေရးဖြဲ႕ထားတဲ့ အခန္းေလး ျဖစ္ပါတယ္..။


ခင္ပြန္းသည္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသူ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေရာက္မလာမီ စိတ္လႈပ္ရွားေနခဲ့တဲ့ ယေသာ္ဓရာ့ မူဟန္ေလးေတြကို ဆရာႀကီး ေငြဥေဒါင္းက သူ႔ရဲ႕ ကေလာင္အစြမ္း၊ စာေရးသူ႔ အာေဘာ္တို႔နဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး ခ်စ္စဖြယ္ ဒီလိုေလး ေရးဖြဲ႔ခဲ့ပါတယ္..။     

ဖတ္ဖူးၿပီးသူ- မဖတ္ရေသးသူ- မိတ္ေဆြမ်ား အားလံုးအတြက္ ေမတၱာျဖင့္ မွ်ေဝျခင္းပါ..။
       (ခင္ေလးငယ္)                              
       ========

                                                      အခန္း (၁)
                                                      ..............

ကဆုန္လျပည့္၏ လေရာင္သည္ တဖိတ္ဖိတ္ ေတာက္ပေန၏။ ခမည္းေတာ္ႀကီး၏ နန္းမေဆာင္ႏွင့္တကြ နန္းေတာ္ဝင္း တစ္ခုလံုးသည္ ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ေသာ လေရာင္ေအာက္တြင္ ၿငိမ္သက္လ်က္ ရွိသည္။ တာဝန္က်ေသာ အိပ္ဖန္ေစာင့္မ်ားမွအပ တစ္နန္းေတာ္လံုး အိပ္ေဆာင္ဝင္ၾကေလၿပီ။

ကဆုန္ေန၏ အပူဒဏ္ကုိ တစ္ေန႔ခင္းလံုး ႐ို႕၍ ခံခဲ့ၾကရေသာ ပန္းပြင့္ပန္းရြက္မ်ားသည္ ညဥ့္နက္ပိုင္း၏ ေလျပည္ေလညင္း အကူအညီျဖင့္ ဝင္းဝင္းျဖာေသာ လေရာင္ေအာက္တြင္ ဝင့္ႂကြားေနၾကဟန္ ရွိသည္။ သားႀကီးသည္ အကယ္၍ နန္းေတာ္သို႔ ႂကြလာခဲ့လ်ွင္ အႀကိဳအဆို ျဖစ္ေစရန္ လွလွပပ ျပင္ဆင္ထြန္းညွိ၍ ထားခဲ့ေသာ မီးပံု မီးအိမ္မ်ားသည္လည္း ၿငိမ္းကုန္ၾကၿပီး ျဖစ္၏။

ထိုအခ်ိန္တြင္ နန္းတြင္းသူ တစ္ဦးသည္ ညဥ့္ေလျပည္ေၾကာင့္ ယိမ္းႏြဲ႕လႈပ္ရွားလ်က္ ရွိေသာ ပန္းရံုပန္းပင္မ်ားကို ျဖတ္သန္းကာ ဂိမၼႏၱ နန္းေဆာင္ဆီသို႔ ခပ္သြက္သြက္ကေလး ေလ်ွာက္လာ၏။ နန္းတြင္းသူသည္ ေသာ္ကရံု အေကြ႕ကို ခ်ိဳးလိုက္မိေသာအခါ ေသာ္ကရံုအရိပ္ ခံုတန္းဆီမွ..

"ဟဲ့... ဟဲ့ မာလာရဲ႕၊ ငါ ဒီမွာ ပါဟဲ့" ဟူေသာ ခပ္အုပ္အုပ္အသံကို ၾကားလိုက္ရသျဖင့္ နန္းေဆာင္ေလွကား ဆီသို႔ ဦးတည္ေနေသာ ေျခလွမ္းကို ဖ်တ္ခနဲ ကိုယ္ရွိန္သတ္လိုက္ၿပီးလ်ွင္ အသံလာရာ ပန္းရံုဆီသို႔ ဦးလ်ွိဳး၍ ဝင္လာသည္။

"ေတြ႕ခဲ့ရဲ႕လား၊ ေတြ႕ခဲ့ရဲ႕လား... သူ႕ကို ေတြ႔ခဲ့ရဲ႕လား"

"ေတြ႕ခဲ့တာေပါ့ သခင္မရဲ႕၊ နီးနီးကပ္ကပ္ေတြ႕ေအာင္ ေစာင့္ေနရလို႔ ဘုရားကၽြန္မ ေနာက္က်ေနတာေပါ့။ ေစာေစာပိုင္းက ေတာ္ႀကီးဘုရားနဲ႔ နန္းတြင္းသူ နန္းတြင္းသားေတြ ေရွ႕ပိုင္းမွာ ျပည့္ေနလို႔ ေနာက္ပိုင္းက ကိုယ္ေရာင္ေဖ်ာက္ၿပီး ေစာင့္ေနရ ေသးတယ္။ ေတာ္ႀကီးဘုရားတို႔ ျပန္သြားမွ ေနာက္ပိုင္းလူအုပ္နဲ႔ မေယာင္မလည္ ေရာၿပီး သခင္ေလးအနားကို ကပ္ရတယ္"

"ေအး... ေအး၊ ေျပာစမ္းပါဦး၊ အနားေရာက္ေတာ့ ညည္းသခင္ေလးက ညည္းကို မွတ္မိရဲ႕လား၊ ညည္းကို ႏႈတ္ခြန္းကေလး ဘာေလးမ်ားေရာ မဟလိုက္ဘူးလား"

"ျမင္ရင္ေတာ့ ဟခ်င္ ဟမွာေပါ့၊ မျမင္တာေတာ့ ခက္တယ္"

"မျမင္ရေအာင္ ညည္းက ဘယ္ေခ်ာင္သြားကုပ္ေနလို႔လဲ မာလာရဲ႕"

"မကုပ္ရေပါင္ပါ၊ သခင္ကေလး ျမင္ေအာင္လို႔ အခ်ိန္ေစာင့္ၿပီး ျမင္ေလာက္တဲ့ ေနရာေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားပမ္းစား သြားေန႐ံုမကဘူး ဘုရားကၽြန္မကို ျမင္ရင္ သခင္မကို သတိရပါေစေတာ့ လို႔ ျမင္ေလာက္ေအာင္ လႈပ္ရွားျပပါေသးတယ္ သခင္မ"

"ဒါနဲ႔ေတာင္ တစ္ခ်က္ကေလးမွ လွမ္းမၾကည့္ဘူးလား"

"ၾကည့္ဖို႔ ေနေနသာသာ စကၡဳဣေႁႏၵေတာ္ႀကီးက ႀကီးမားေတာ္မူလိုက္တာ၊ မ်က္ဝန္းကေလး တစ္ခ်က္ေတာင္ လႈပ္ေဖာ္မရပါဘူး သခင္မ"

"သူ... သူ... ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္လာပါလိမ့္ေနာ္"

"စကၡဳဣေႁႏၵတြင္ မကဘူး၊ ကာယိဣေႁႏၵ ဆိုတာလည္း တစ္ခ်က္ကေလးမွ လႈပ္ရွားေတာ္မူတာ မေတြ႔ရဘူး"

"ႏို႔ ညည္းကေရာ စကားကေလး ဘာေလးေတာင္ မေလ်ွာက္ထားဘူးလား"

"ေလ်ွာက္ထားဝံ့ဖို႔ ေနေနသာသာ၊ သခင္မ ကိစၥမို႔ ေရွ႕နားေရာက္ေအာင္ေတာင္ မနည္းစြန္႔စားၿပီး သြားရပါတယ္"

"သူ႕ကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ေရာ ၾကည့္ခဲ့ရဲ႕လား"

"ၾကည့္တာေပါ့ သခင္မရယ္... သခင္ကေလးလိုပဲ ရဟန္းပရိသတ္ႀကီးကလည္း မနည္းပါဘူး။ မ႑ပ္ထဲတြင္ မကဘူး။ နိေျဂာဓာ႐ံုတစ္ခုလံုး လိုလို ျပည့္လ်ွံေနတာပဲ။ မနည္းေပမယ့္ သူ႕လိုပဲ ဣေႁႏၵေကာင္း လိုက္ၾကတာ ေခ်ာင္းဟန္႔သံေလး တစ္ခ်က္ေတာင္ မၾကားရဘူး။ အဲ့ဒီ ရဟန္းပရိသတ္ႀကီး အလယ္မွာ သခင္ကေလးက ေဟာဒီလို လမင္းႀကီး ထြက္ေနသလို ထင္းထင္းႀကီးပဲ"

"ေတာထဲမွာ ေျခာက္ႏွစ္ေက်ာ္ ခုႏွစ္ႏွစ္ အစားဆင္းရဲ အေနဆင္းရဲ ေနလာခဲ့လို႔ သူ႔ကိုယ္ဟန္ေတြကေတာ့ နဂိုအတိုင္း ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္။ အသားေတြ အေရေတြ ေလ်ာ့ပါးေနေတာ့မွာေပါ့"

"အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး သခင္မ၊ ဘုရားကၽြန္မလည္း အစက အဲ့ဒီလိုပဲ ထင္ခဲ့တာပဲ။ လက္ေတြ႔က်ေတာ့ အသားေတာ္ အေရေတာ္ေတြက ျပည့္ၿဖိဳးဝင္းဝါေနလိုက္တာ အေရာင္တလက္လက္ ထြက္ေနသလား ေတာင္ ထင္ရပါတယ္။ နဂိုထက္ ပိုလွလာပါတယ္။ ေအးေလ လွတယ္ လို႔ ဆိုဖို႔လည္း အခက္သားဘုရား။ အလွေပၚမွာ ဣေႁႏၵရင့္ရင္ႀကီး ဆင့္ထားလို႔ က်က္သေရရွိတယ္လို႔ ဆိုရမွာပဲ။ ေျပာစရာေတာ့ ႏွစ္ခ်က္ရွိရဲ႕ သခင္ေလး အဲ့ဒီအလွေပၚမွာ သကၤန္းဆိုတဲ့ ဝါညိဳညိဳအဝတ္ႀကီးက ထိန္းလိုက္ေတာ့ ရင့္သြားသလိုပဲ။ ၿပီးေတာ့ အင္မတန္ လွခဲ့ ႏြဲ႔ခဲ့တဲ့ ေသ်ွာင္ထံုးေတာ္လည္း မရွိေတာ့ဘူး ဘုရား"

"သူက... သူက... အခု ေခါင္းတံုးႀကီးနဲ႔ေပါ့ေလ"

"ေခါင္းတံုးႀကီးလို႔လည္း မဆိုႏိုင္ဘူး သခင္မရဲ႕၊ ဆံရွည္မဟုတ္ေပမယ့္ သခင္ကေလးေခါင္းေပၚမွာ လက္ႏွစ္သစ္ေလာက္ေတာ့ ရွိမလား မသိဘူး။ အဲ့ဒီ ဆံႂကြင္းဆံက်န္ကေလးေတြဟာ အလိုသင့္ရစ္ၿပီး ညိဳေမွာင္ေနလို႔ တစ္မ်ိဳးေတာ့ က်က္သေရရွိသား ဘုရာ့"

"အေနာ္မာေသာင္ယံ ကတည္းက ဆံေတာ္ကို ျဖတ္ပစ္လိုက္ၿပီ ဆိုတာ ၾကားခဲ့ပါရဲ႕။ ႏို႔ေပမယ့္ ဆံေဟာင္းကို ပယ္ၿပီး သူ႕ဘဝသစ္အတြက္ တို႔နန္းေတာ္ကို ႂကြႂကြလာၾကတဲ့ ရေသ့ႀကီးမ်ားလို ဆံသစ္ထားလိမ့္မယ္ လို႔ ထင္ခဲ့မိတယ္။ အခုလိုပံုေတာ့ သူ႕အဝတ္အဆင္ သူ႕ဣေႁႏၵ၊ သူ႕လုပ္ပံုေတြကို ၾကည့္ရတာ ေဝးၾကၿပီ ထင္ပါရဲ႕ မာလာရယ္"

ဘဒၵကဥၥနာသည္ အသံႏွင့္ အတူ ပင့္သက္တစ္ခ်က္ ရွိဳက္လိုက္ရာက စို႔လာေသာ မ်က္ရည္ကို ျမတဘက္ျဖင့္ တို႔လိုက္သည္။ ဘဒၵကဥၥနာ၏ အတြင္းေရး အျပင္ေရး မွန္သမ်ွ အကုန္သိ၍ တိုးတိုးေဖာ္ တိုင္ပင္ဖက္ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ရံေတာ္ေလး မာလာက ဘဒၵကဥၥနာ၏ ေျခသလံုး ဆီသို႔ အားေပးသည့္သေဘာျဖင့္ အသာအယာကိုင္လိုက္ၿပီး လ်ွင္..

"အားမငယ္ပါနဲ႔ သခင္မရယ္၊ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါေသးတယ္" ဟု ေလ်ွာက္ထားသည္။

"သူဟာေလ ငါ့အေပၚမွာ စိမ္းကားလြန္း ရက္စက္လြန္းပါတယ္ မာလာရယ္။ ညည္းတို႔ မသိဘူးေနာ္ ညည္းတို႔ မသိဘူး။ ညည္းတို႔လည္း မသိဘူး၊ သူ႕ခမည္းေတာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း မသိဘူး။ သူ႕အေၾကာင္းကို ငါ့ထက္ ဘယ္သူ ပိုသိဦးမွာလဲေအ။ သူ႕သြင္ျပင္ သူ႕ဟန္ပန္ေတြက စိုးရိမ္စရာေကာင္းလြန္းလို႔ သူ႕ခမည္းေတာ္ အလိုလိုက္တယ္ ဆိုတာက ေတာ္ေတာ္ပါ။ ငါက သူ႕ခမည္းေတာ္ ထက္ ဆယ္ဆပိုၿပီး အလိုက်ေအာင္ ျပဳစုခဲ့ပါတယ္ေအ။ ႏို႔ေပမယ့္ သဥၥာလီထဲမွာ ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူးေနၾကတုန္းမွာပဲ သူ႕အမူအရာေတြက လူတစ္ျခား စိတ္တစ္ျခား ဆိုတာလို ေဖာက္ေဖာက္လာတတ္လို႔ ဟန္မရေတာ့ဘူး ဆိုတာ အေစာႀကီးကတည္းက ငါသိခဲ့ပါတယ္ မာလာရယ္။ တစ္ေန႔မဟုတ္ တစ္ေန႔ဆိုသလို ဒီနန္းေတာ္က ခြာေတာ့မယ္ ဆိုတာ ငါသိပါတယ္ေအ"

"ဒီလိုသြားရမွ သူစိတ္တိုင္းက်မယ္ ဆိုရင္ ဥ႐ုေဝလေတာ မကလို႔ စၾကဝဠာ ကမၻာေရေျမဆံုးေအာင္ေတာင္ သြားႏိုင္ပါတယ္။ သူသြားရင္ ပုဆိုးစကို ဆြဲၿပီး ေနာက္ေတာ္ပါးက တစ္ဖဝါးမကြာ ေရပူေရခ်မ္း ကမ္းလွမ္းၿပီး လိုက္ပါေရေစလို႔ သူ႕ကို သခင္မ အႀကိမ္ႀကိမ္ေတာင္းပန္ခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ့္ခ်စ္သူ သြားတဲ့ဆီကုိ ကိုယ္ဘာျပဳလို႔ မလိုက္ႏိုင္ရမွာလဲ။ ေအးအတူ ပူအမ်ွေပါ့။ အခုေတာ့ ညည္းတို႔ သခင္ေလး စိမ္းကားရက္စက္ပံုက ညဥ့္ႀကီးသန္းေခါင္ တိတ္တိတ္ကေလး ထြက္ေတာ္မူသြားတယ္"

"သြားပါေစ သြားပါေစ၊ သူက ဒီလိုလုပ္ရမွ ေက်နပ္ႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ ဒီလိုပဲ လုပ္ပါေစ။ ငါက ေအာင့္အည္းၿပီး သည္းခံႏိုင္ပါေသးတယ္။ အခုေတာ့ သားေတာ္ေလး ေမြးကင္းစ အရြယ္ သူ႕တစ္မ်က္ႏွာကို တစ္ရြာထင္ၿပီး အားတင္းေနတုန္း အခ်ိန္ကိုမွ ေရြးၿပီး ရက္စက္သြားပံုက ငါဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ေျဖႏိုင္ပါ့မလဲ မာလာရဲ႕"

ဘဒၵကဥၥနာသည္ ပင့္သက္ရွိဳက္ေသာ အသံျဖင့္ မ်က္ရည္ကို တို႔လိုက္ျပန္၏။ သည္အခါတြင္ေတာ့ ကိုယ္ရံေတာ္ေလး မာလာက ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ နန္းေတာ္ထုပိကာ မွန္ကင္းဆီသို႔ ေရႊလေရာင္ျဖင့္ ေဆးျခယ္ထားသည္ကို ေငးေမာ၍ ၾကည့္ေနသည္။ ဘဒၵကဥၥနာ စကားအရပ္တြင္မွ မာလာက ဆက္လက္ေလ်ွာက္၏။

"ဒါေတြက ဘုရားကၽြန္မတို႔ သိၿပီးသားေတြပဲ သခင္မရဲ႕။ သခင္ေလးဟာ ရက္စက္လြန္းပါတယ္။ တကယ္ဆိုေတာ့ မိန္းမဆိုတာ သူတို႔ေယာက်ၤားေတြကို အလိုလိုက္ရတဲ့ ေနရာ၊ သည္းခံေအာင့္အည္းရတဲ့ ေနရာကခ်ည္းပါပဲ။ ၿပီးခဲ့တာေတြ ၿပီးပါေစေတာ့ သခင္မရယ္။ အေရးႀကီးတာက ကိုယ့္ဘက္ကို သခင္ကေလး ပါလာေအာင္ လုပ္ဖို႔ပါပဲ"

"မလုပ္ဘူး မလုပ္ဘူး၊ သခင္မ အေပၚမွာ သူဘယ္ေလာက္ စိမ္းကားႏိုင္မလဲ စိမ္းကားစမ္းပါေစ။ သူဘယ္ေလာက္ ရက္စက္မလဲ၊ ရက္စက္စမ္းပါေစ။ သခင္မက ကိုယ့္အသည္းကို ခြဲၿပီး ရဲရဲႀကီး ခံျပသြားပါ့မယ္ မာလာရယ္"

"ဒီလိုလည္း ဘယ္ဟုတ္မလဲ သခင္မရယ္၊ ေယာက်ၤားဆိုတာ မိန္းမက ႏွဴးရင္ ႏူးရ႐ိုး ဓမၼတာပါ။ မိန္းမကေဆာင္ရင္ ေအာင္ရ႐ိုးဓမၼတာပါ။ နက္ျဖန္ဆိုရင္ သခင္ကေလးဟာ နန္းေတာ္ကို မုခ်ႂကြလာမွာပါ။ ႂကြလာလို႔ သခင္မက ကိုယ္ေရာင္တစ္ခ်က္ ထြက္ျပလိုက္ရင္ သူခံႏိုင္မွာတဲ့လား သခင္မရဲ႕"

"မျပဘူး... မျပဘူး... ျပလည္း မျပဘူး၊ ေတြ႔လည္း မေတြ႕ဘူး။ သခင္မ အေပၚမွာ ဒီကေလာက္ ရက္စက္သြားတာကို သခင္မ ဘယ္လိုမွ အခဲမေက်ႏိုင္ဘူး။ သူ႕မွာသာ အျပစ္ရွိတာ သခင္မမွာ ဘာအျပစ္မွ မရွိဘူး။ မိဘေမာင္ဖားေတြကို စြန႔္ၿပီး သူ႕ေနာက္လိုက္လာတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး သခင္မမွာ ဘာအျပစ္မွ မရွိဘူး။ မရွိေအာင္လည္း ႀကိဳးစားၿပီး ေနခဲ့တယ္။ သူ႕ဟာသူ လာခ်င္လာ၊ မလာခ်င္ေန၊ သခင္မကေတာ့ သူ႕ကို ထြက္ၿပီး မေတြ႕ေတာ့ဘူး"

"အင္း.. သခင္မကလည္း တယ္ၿပီး အသည္းႀကီးပါလား။ ဒါေတြ ထားပါဦးေလ၊ အခု ညဥ့္နက္လွၿပီ သခင္မရဲ႕၊ ေတာ္ၾကာ အေအးပတ္လို႔ တစ္ပူေပၚ ႏွစ္ပူဆင့္ေနဦးမယ္။ ၿပီးေတာ့ သခင္ကေလးက မနက္ကို ဆြမ္းခံႂကြမယ္ဆိုလား ဘုရားကၽြန္မ တစ္စြန္းတစ္စ ၾကားခဲ့ရတယ္။ ေတာ္ၾကာ နန္းေတာ္ကို အေစာႀကီး ႂကြလာလို႔ သခင္မကလည္း အိပ္ဖန္ေတာ္ ေနာက္က်လို႔ မထႏိုင္ရင္ လြဲကုန္ဦးမယ္။  ကဲ... သခင္မ အိပ္ခန္းေဆာင္ ဝင္ဖို႔ ေတာ္ၿပီ"

ညဥ့္နက္ပိုင္း ေရာက္ေလ၊ တိုး၍ တိုး၍ ေအးလာေလေသာ ေလျပည္ေလညင္းေၾကာင့္ ျမတဘက္ကိုပင္ စကားေျပာရင္း မသိမသာ ၿခံဳထားမိေလရာတြင္ မာလာ၏ အလိုက္သင့္ေလ်ွာက္ထားေသာ စကားေၾကာင့္ ဘဒၵကဥၥနာသည္ ပန္းခံုေတာ္မွ ထလိုက္ရင္း...

"ေတာ္စမ္းပါ မာလာရယ္၊ ညည္းကလည္း သူနဲ႔ ေတြ႕ဖို႔ခ်ည္း အတြင္သာ ေျပာေနေတာ့တယ္။ မေတြ႕ပါဘူး လို႔ ေျပာေနတဲ့ဟာပဲ။ နန္းေတာ္ကို သူလာရင္ သခင္မက နန္းေဆာင္ထဲက ထြက္ကို မထြက္ဘူး ေအရဲ႕" ဟု ေျပာကာ ဂိမၼႏၱနန္းေဆာင္ ေလွကားဦးဆီသို႔ ေလ်ွာက္သြားသည္။

ကိုယ္ရံေတာ္ ခင္မာလာက ေနာက္က လိုက္ရင္း "သခင္မကလည္းေနာ္၊ ေတာ္ၾကာ စကားကၽြံရင္ ႏုတ္လို႔ မရဘူး ဆိုတာေတြ ျဖစ္ကုန္ဦးမယ္။ ကဲ... သခင္မက ထြက္မေတြ႕ဘူးဘဲ ထားပါေတာ့၊ ေတာ္ၾကာ သခင္ေလးက သခင္မ ခန္းေဆာင္ထဲ ေရာက္ေအာင္ ႂကြလာရင္ေရာ ဘုရား"

"ေတာ္စမ္းပါ မာလာရယ္၊ ဒီအခန္းေဆာင္ကို မုန္းလို႔ ရက္ရက္စက္စက္ စြန္႔ပစ္သြားတဲ့သူက ဒီအခန္းေဆာင္ထဲကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး လာဦးမွာလဲ..."

"မေျပာႏိုင္ဘူးေနာ္ သခင္မရဲ႕ ၊ မိန္းမမာယာ သဲကိုးျဖာ ေယာက်္ားမာယာ ေသာင္ကိုးရာတဲ့။ သခင္မက တင္းလြန္းေနရင္ ေတာ္ၾကာ သခင္မနန္းေဆာင္ထဲကို ေရာက္ခ်င္ေရာက္လာမွာ"

"ေတာ္စမ္းပါ မာလာရယ္၊ ညည္းက ေယာက်္ားေတြ အေၾကာင္း ဘာမ်ားသိလို႔လဲ။ အထင္ႀကီးနဲ႔ ခုတင္ႀကီးေပၚ အိပ္မေနပါနဲ႔။ ကဲ... ကဲ... ညဥ့္နက္လွၿပီ။ သခင္မလည္း စိတ္ေမာ လူေမာ ေမာလွၿပီ။ အိပ္ခ်ည္ေပေတာ့..."

အိပ္ခန္းေဆာင္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ သားေတာ္ေလး ရာဟုလာသည္ ကတၱီပါ အိပ္ရာ တစ္ဖက္ျခမ္းတြင္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေစာင္ကေလး ကြာေနသျဖင့္ မာလာက ရာဟုလာ၏ ရင္ဘတ္ဆီသုိ႔ ေရာက္ေအာင္ ဆြဲၿခံဳေပးသည္။ ထို႔ေနာက္ ဘဒၵကဥၥနာအတြက္ အိပ္ရာကို ေနသားတက် ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ေပးၿပီး လက္အုပ္ခ်ီကာ အခန္းဝဆီသို႔ ဆုတ္ရင္း မိမိေနရာသို႔ လာခဲ့သည္။

                                                          အခန္း (၂)
                                                          ...............

"သခင္မကေလး... သခင္မေလး ထေတာ္မူပါဦး၊ ခပ္ျမန္ျမန္ကေလး ထေတာ္မူပါ၊ ေတာ္ၾကာလြန္သြားဦးမယ္ဘုရား..."

ညက ပန္းခံုေတာ္တြင္ အထိန္းေတာ္ကေလး မာလာႏွင့္ အတန္ပင္ ညဥ့္နက္ခဲ့သည္ထင့္။ ဘဒၵကဥၥနာသည္ မိုးစင္စင္လင္းသည့္တိုင္ အိပ္ေမာက်ေနခဲ့မိသည္။ မာလာက သုတ္သီးသုတ္ပ်ာ အသံကေလးျဖင့္ ႏိုးလာေသာအခါ မ်က္လံုးကို ဖြင့္ၾကည့္ရင္း "ဘယ္လို ျဖစ္လာတာတံုး မာလာရဲ႕။ ဘာမ်ား အေရးႀကီးလာလို႔လဲ" ဟု ေမးလိုက္သည္။

"ထပါ သခင္မရဲ႕။ သခင္ကေလး ႂကြလာေနၿပီ။ ေတာ္ၾကာ လြန္သြားလို႔ မေတြ႕လိုက္ရဘဲ လြတ္သြားဦးမယ္ ဘုရာ့"

ခ်စ္သည္းနာသေဘာျဖင့္ စိတ္ထဲက အဘယ္မ်ွ တင္းမာထားခဲ့ေသာ္လည္း အိပ္ရာက ႏိုးစမို႔ ယီးတီးေယာင္ေတာင္ အခ်ိန္တြင္...

"သခင္ကေလး ႂကြလာၿပီ" ဟူေသာ အသံကို ႐ုတ္တရက္ ၾကားလိုက္ရေသာ အခါ ေသာကေတာင္ထုေအာက္တြင္ အတင္းဖိ၍ ထားခဲ့ေသာ အခ်စ္စိတ္က အသစ္တြင္ စူးခနဲ ထြက္ေပၚလာသည့္အေလ်ာက္ ကတၱီပါၿခံဳေစာင္ကို ဖ်တ္ခနဲဖယ္၍ ႐ုတ္တရက္ ထလိုက္မိသည္။

ထို႔ေနာက္မွ ခ်က္ခ်င္းပင္ သတိရကာ လက္သံုးေတာ္ မာလာကိုပင္ ရွက္ေလမိသေယာင္ႏွင့္ ကိုယ္ဟန္ကိုဆည္လိုက္ရင္း..

"ဘယ္ကိုႂကြလာတာလဲ မာလာရဲ႕၊ နန္းေတာ္ေပၚေရာက္ေနၿပီလား၊ ငါထြက္ၿပီး မေတြ႔ပါဘူးလို႔ ေျပာထားၿပီးသားကို" ဟု စကားမွမဆံုးမီတြင္ ခင္မာလာက ဘဒၵကဥၥနာ၏ လက္ကိုဆဲြရင္း

"လာ... လာ သခင္မ၊ အခြင့္ၾကံဳတုန္းမို႔ သခင္မကို အတင္းႏိႈးၿပီး ျပရတာ၊ နန္းေတာ္ကို ႂကြသလား။ ဘယ္ကိုႂကြသလဲေတာ့ ဘုရားကၽြန္မ မသိဘူး။ နိေျဂာဓာရံုကေနၿပီး သူ႕ရဟန္းေတြ တစ္တန္းႀကီးနဲ႔ ၿမိဳ႕ထဲဆီကို ႂကြလာေနၿပီ။ ေဟာဒီ ျပတင္းေပါက္ကေန ၾကည့္ရင္ အေနေတာ္ပဲ။ ေဟာဟိုမွာ.. ေဟာဟိုမွာ ေရွ႕ဆံုးကဟာ သခင္ကေလးေပါ့ သခင္မရဲ႕" ဟု ဆိုကာ နန္းေတာ္ဝင္း အျပင္လမ္းမဆီသို႔ ျမင္ရေသာ ျပတင္းေပါက္သို႔ ေခၚသြားသည္။

"ဟဲ့... ျပတင္းေပါက္က အကုန္မဖြင့္ပါနဲ႔။ မပြင့္တပြင့္ ျမင္ေလာက္႐ံုဖြင့္ရင္ ေတာ္ေရာေပါ့၊ ေတာ္ၾကာ လွမ္းၾကည့္လို႔ သူျမင္သြားရင္ ရွက္စရာႀကီး ျဖစ္ေနပါဦးမယ္ မာလာရဲ႕"

မေတြ႕ခ်င္မျမင္ခ်င္ရက္သား ဆိုသကဲ့သို႔ အခ်စ္စိတ္တို႔၏ သဘာဝ အတိုင္း စိမ္းကားႏိုင္ရက္ေလေသာ သူ႕အေပၚတြင္ စိမ္းကားႏိုင္ေသာ္ေကာဟု အဘယ္မ်ွ ခ်စ္စိတ္နာပါသည္ ဆိုေစ၊ ခုႏွစ္ႏွစ္ တိုင္တိုင္ ကြဲကြာေနသျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ တကယ္ေတြ႕ရေတာ့မည္ ဆိုေလေသာအခါ မေတြ႕ဘူး၊ မၾကည့္ဘူးဟု တင္းထားခဲ့ေလသမ်ွ စိတ္ထားေတြ ၿပိဳပ်က္၍ ခင္မာလာက အကုန္ဖြင့္ေပးထားေသာ ျပတင္းတံခါးကို ဟန္လုပ္တတ္ေသာ မိန္းမသားတို႔၏ သဘာဝ အရ မရဲတရဲ မပြင့္တပြင့္ ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ေစ့ၿပီး အိပ္ရာမွ ထစမို႔ ဆံထံုးေတာ္ ၿပီ႕တၿပီ ဝတ္လဲေတာ္ ကသီကရီႏွင့္ပင္ မျမင္ရသည္မွာ ၾကာၿပီ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ေမာင္ေတာ့္႐ုပ္ပံု ေရႊေၾကးမံုဆီသို႔ အာရံုဦးတိုက္လ်က္ စူးစူးစိုက္စိုက္ပင္ ၾကည့္မိေလရွာေတာ့သည္။

"ေဩာ္... ေမာင္ေတာ္၊ ေမာင္ေတာ္၊ ဝတ္ဆင္ထားတာႀကီးကလည္း ရင့္ရင့္က်က္က်က္၊ ဣေႁႏၵေတာ္ႀကီးကလည္း ကဲကဲလြန္လြန္နဲ႔ ငါသိပါၿပီ မာလာရယ္၊ ေဝးၾကၿပီ၊ တကယ့္ကို ေဝးၾကပါၿပီ"

ဟု တုန္တုန္ယင္ယင္ အသံတိမ္ကေလးျဖင့္ တစ္ခ်က္ရွိဳက္ လိုက္မိေသာအခါ ခင္မာလာက ထံုးစံအတိုင္းပင္...

"သတိထားပါ သခင္မ၊ အားမေလ်ာ့ပါနဲ႕၊ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါေသးတယ္" ဟု ဘဒၵကဥၥနာကို မဝံ့တဝံ့ကိုင္ရင္း သတိေပးရသည္။

"ညည္းေျပာတဲ့ အတိုင္းပဲ အသားေတြ အေရေတြကေတာ့ ျပည့္ျပည့္ၿဖိဳးၿဖိဳးနဲ႔ သူ႕မ်က္ႏွာေတာ္ဟာ ပိုလို႔ေတာင္ က်က္သေရရွိတာ အမွန္ပဲ။ ဟဲ့... ဟဲ့ အခုမွ သတိရတယ္၊ သားေတာ္ေလးေရာ၊ သားေတာ္ေလးကို ျမန္ျမန္သြားေခၚစမ္း၊ သူ႕ခမ်ာ ေမြးကတည္းက အေဖရယ္လို႔ ေခၚစရာမရွိခဲ့ဘူး။ တစ္ေန႔တစ္ျခား ႀကီးျပင္းလာလို႔ အသိကေလး ႂကြယ္လာၿပီး အေဖကို ေမးေလ၊ ငါ့မွာ အေျဖခက္ေလပဲ။ ၾကံဳတုန္းျပရေအာင္ ျမန္ျမန္သြားေခၚစမ္းဟဲ့"

ခင္မာလာက အေျပးကေလး ထြက္သြား၍ အျပင္တစ္ေနရာတြင္ အထိန္းေတာ္ တစ္ဦးႏွင့္ ေဆာ့ကစားေနေသာ သားေတာ္ေလး ရာဟုလာကို အေျပးကေလးပင္ ဆြဲေခၚလာသည္။ ေရာက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ျပတင္းဆီသို႔ အရပ္ကေလး မမီ့တမီမို႔ မိခင္ ဘဒၵကဥၥနာ ကိုယ္တိုင္ ခါးထစ္ခြင္ ခ်ီလိုက္ၿပီးလ်ွင္ ျပတင္းႏွင့္ တည့္တည့္ဆီသို႔ နီး၍ နီး၍ လာေသာ ဖခင္ျဖစ္သူအား လက္ညိွဳးညႊန္ကာ မိခင္မွန္း ဖခင္မွန္း သိတတ္သည့္ အရြယ္မွ စ၍ ဖခင္ကို ေမးေလတိုင္း လက္ညွိဳးထိုးျပစရာ မရွိခဲ့ေသာ ဖတဆိုးကေလးအား ကရားေရလႊတ္ တတြတ္တြတ္ ေျပာဆိုရင္း ျပသည္။

မိခင္တို႔ မည္သည္ သားစိတ္ႏွင့္ လင္စိတ္မွာ မတူ။ လင္အတြက္ ပူရသည္ ဆိုလ်ွင္ အခ်စ္စိတ္ အခ်စ္မာန္ကေလး ခုကာခံကာႏွင့္ ဟန္လုပ္၍ ရႏိုင္ေသးသည္။ သားအတြက္ ဆိုလ်ွင္ ဟန္မလုပ္ႏိုင္။ ရင္ထဲတြင္ ရွိသမ်ွ ပြင့္အန္၍ က်လာတတ္ျမဲအတိုင္း ဘဒၵကဥၥနာ အဖို႔ ဖစိမ္းကားႀကီး ဆီသို႔ လက္ညွိဳးညႊန္ရင္း ညႊန္ရင္း စကားလံုးမ်ားပင္ မပီသႏိုင္ေတာ့။ မ်က္ရည္ကို တသြင္သြင္သြန္ရင္း ျပသည္။

ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာတန္းႀကီး ျပတင္းဆီက အတန္လြန္သြားသည့္ အခါမွာ ဘဒၵကဥၥနာသည္ မ်က္ရည္ကို သိမ္းဆည္းရင္း တစ္စံုတစ္ခုကို သတိရလာသည့္အဟန္ျဖင့္ ခင္မာလာဆီသို႔ လွည့္လိုက္ကာ...

"ေနစမ္းပါဦးဟဲ့ မာလာရဲ႕။ ဆံေတာ္ကို ျဖတ္ ညိဳဝါဝါ သကၤန္းႀကီး ဝတ္၊ ဣေႁႏၵတခြဲသားနဲ႔ သူႀကိဳက္သလို လုပ္လာတာ ထားပါဦးေတာ့၊ သူ႕လက္ထဲမွာ ကိုင္ထားတဲ့ ခြက္မည္းမည္းႀကီးက ဘာလုပ္ဖို႔ တဲ့ တံုး"

"အဲ့ဒါ သပိတ္လို႔ ေခၚတာေပါ့ သခင္မရဲ႕၊ သပိတ္ ဆိုတာ ထမင္းေတာင္းတဲ့ ခြက္ေပါ့"

"ဟဲ့... ဟဲ့ အဲ့ဒီခြက္ႀကီးေတြ ကိုင္ၿပီး ၿမိဳ႕ထဲမွာ ထမင္းေတာင္းဖို႔မ်ား ထြက္လာၾကတာလား"

"ဒါပဲ ရွိမွာေပါ့ သခင္မရဲ႕"

"အဲ့ဒါမွ ဒုကၡပဲ မာလာေရ.. ဒီလိုလုပ္တာကေတာ့ သူဟာ တမင္ခြတိုက္တာပဲ။ ထမင္းဆိုတာ ေတာင္းမွ စားရမွာတဲ့လား။ တို႔နန္းေတာ္မွာ ထမင္းမရွိေတာ့ဘူးလား။ သူ႕ပရိသတ္ကို တို႔နန္းေတာ္က မေကၽြးႏိုင္ဘူး လို႔ သူက ယူဆသလား။ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း ဒီနန္းေတာ္နဲ႔၊ ဒီသာကီဝင္ေတြနဲ႔၊ ငါနဲ႔ မဆိုင္ေတာ့ဘူးရယ္ လို႔ ငါတစ္ေယာက္ကိုသာ မက တစ္နန္းေတာ္လံုး၊ တစ္မ်ိဳးလံုးကုိ စိမ္းကားလိုက္ၿပီလား။ မျဖစ္ဘူး... မျဖစ္ဘူး၊ သူလုပ္ပံုေတြက ငါတစ္ေယာက္ ကိစၥသာ မကဘူး။ အမ်ိဳးကိုပါ ထိခိုက္ကုန္ၿပီ။ ဒီကိစၥကေတာ့ သူ႕ခမည္းေတာ္ႀကီးနဲ႔ ပိုင္ဆိုင္တယ္။ သူဒီလိုလုပ္တာ သူ႕ခမည္းေတာ္ႀကီး သိမွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ အခ်ိန္မီ ငါ သြားေလ်ွာက္ထားဦးမွ၊ အခ်ိန္မီ တားဆီးခိုင္းဦးမွ ျဖစ္မွာ"

ဘဒၵကဥၥနာ အဖို႔ ေျပာရင္း ေျပာရင္းႏွင့္ပင္ အေရးႀကီး၍ လာကာ သုတ္သီးသုတ္ပ်ာႏွင့္ မ်က္ႏွာသစ္ေရကို သံုးသည္။ ထို႔ေနာက္ အဝတ္အဆင္ကို ေသေသသပ္သပ္ ျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ကာ ခမည္းေတာ္ ရွိရာ နန္းေတာ္ႀကီး ဆီသို႔ အေသာ့ကေလး သြားသည္။ ခင္မာလာအဖို႔ မိမိထက္ ႀကီးျမင့္ေသာ အေရးအခင္း ျဖစ္ေနသည္မို႔ တစ္စံုတစ္ရာ မစြက္ဖက္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ သူ႕သခင္မ လႈပ္ရွားေလသမ်ွကိုသာ ေငး၍ ၾကည့္ေနခဲ့ရာမွ ဘဒၵကဥၥနာ ေနာက္သို႔ လိုက္ပါခဲ့ရသည္။

ခမည္းေတာ္ႀကီး အဖို႔ သား၏ အစြမ္းကိုလည္း သိ၊ သား၏ သေဘာထားကိုလည္း နားလည္သူ ျဖစ္သည့္ အတိုင္း နန္းေတာ္တြင္ တဖူးဖူး မႈတ္ထားခဲ့ရာမွ ေတာထြက္သြားသည္ ဆိုတုန္းကလည္း ဣေႁႏၵပ်က္ေလာက္ေအာင္ မတုန္လႈပ္ခဲ့။ ဥ႐ုေဝလတြင္ ဇြဲနပဲ ႀကီးႀကီးႏွင့္ ဆင္းရဲႀကီးခံကာ အ႐ိုးေၾကေၾက အေရခန္းခန္း ေသလုဘနန္း က်င့္ေနသည္ ဆိုတုန္းကလည္း မလႈပ္ရွားခဲ့။ ကပိလဝတ္သို႔ ေရာက္လာ၍ တစ္ညဥ့္ကူးသည္ ဆို႐ံုမ်ွတြင္ ခြက္မည္းႀကီး ကို ကိုင္၍ ထမင္းေတာင္းထြက္သည္ ဟူေသာ ဘဒၵကဥၥနာ၏ ေလ်ွာက္ထားခ်က္ကို ၾကားရေသာအခါတြင္မူ အမ်ိဳးဂုဏ္ကိုမွ မထိန္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ သည္သားႀကီး ဆိုးရြားလိုက္ပေလသည္ဟု သာကီေသြး သာကီမာန္ျဖင့္ ရာဇဣေႁႏၵကိုမွ မေထာက္မညွာႏိုင္ေတာ့ဘဲ အနီးတြင္ ရႏိုင္သမ်ွေသာ အေႁခြအရံကေလးမ်ွကိုသာ ေခၚ၍ သားဆိုးႀကီး ကို ဆံုးမရန္ နန္းေတာ္မွ သုတ္သီးသုတ္ပ်ာ ထြက္သြားသည္ကို ဘဒၵကဥၥနာ ကိုယ္တိုင္ ျမင္လိုက္ရ၏။

သို႔ရာတြင္ မၾကာပါေလ။ သည္သားႏွင့္ သည္အေဖတို႔ ၿမိဳ႕လယ္လမ္းမတြင္ မည္သို႔ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္ မသိ။ ဖခင္ႀကီး ကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္၍ သားျဖစ္သူႏွင့္ အေႁခြအရံ သံဃာအားလံုးပါ နန္းေတာ္သို႔ ၾကည္ၾကည္သာသာ လိုက္ပါလာသည္ကို ျမင္ရၾကားရ၏။ နန္းေတာ္သို႔ သားျဖစ္သူ ေရာက္လာခ်ိန္မွာ ဆြမ္းစားခ်ိန္ ျဖစ္၍ နန္းေတာ္တြင္ အဘယ္မ်ွ ျပည့္စံုသည္ ဆိုေစ၊ သားျဖစ္သူ၏ ႀကီးမားလွေသာ ပရိသတ္ အတြက္ ဆြမ္းကြမ္း ကိစၥ စီစဥ္ၾကရာတြင္ တစ္နန္းေတာ္လံုး လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္ၾကရသည္။

လင္ပူသားပူ ေသာကမယ္တို႔၏ ထံုးတမ္းစဥ္လာ အတိုင္း မေတြ႕ပါဘူး၊ မေခၚပါဘူးဟူ၍ အဘယ္မ်ွ ေျပာခဲ့ေစကာမူ လက္ေတြ႕တြင္မူ မဟုတ္ႏိုင္ ဟု ခင္မာလာတို႔လို ရင္းရင္းႏွီးႏွီး အနီးကပ္ ဆက္ဆံရသူမ်ားက အထင္ရွိခဲ့၏။ သို႔ရာတြင္ ဘဒၵကဥၥနာသည္ကား သူေျပာခဲ့သည့္ အတိုင္းပင္ တကယ္လုပ္ေလေတာ့သည္ကို ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳလာေသာအခါ အံ့အားသင့္ၾကရ၏။ သနားၾကရ၏။ အေၾကာင္းေသာ္ကား နန္းေတာ္ဆီသို႔ သူလာေနၿပီ ဟူေသာ သတင္းရသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဘဒၵကဥၥနာသည္ မိမိ၏ နန္းေတာ္တံခါးကို ပိတ္၏။ သူလာၿပီ ဆိုကတည္းက ယေသာ္၏ လွေသာ မ်က္ႏွာသည္ ခ်စ္ေသာကေၾကာင့္ ခုႏွစ္ႏွစ္လံုးလံုး လိုလို ညွိဳးႏြမ္း မႈန္ရီ ေနခဲ့ရာမွ အခ်စ္မာန္ျဖင့္ တင္းမာသြား၏။ သို႔ရာတြင္ သူလာေနၿပီ၊ သူနန္းေတာ္ေပၚသို႔ ေရာက္ၿပီ၊ သူဘယ္ေနရာမွာ ထိုင္သည္။ သူ ဘယ္သူႏွင့္ ဘာစကားေျပာသည္။ သူဆြမ္းစားေနၿပီ၊ သူ ဆြမ္းစားၿပီးၿပီ.. စေသာသတင္းမ်ားသည္ကား ယေသာ့္ဆီသို႔ အခ်ိန္မျခား ေရာက္ရွိေနသည္။

ထိုသို႔ေရာက္ေနရာမွ ေနာက္ဆံုးသတင္းေၾကာင့္ ယေသာ္ လန္႔ဖ်ပ္သြား၏။ ငါတင္းမာခဲ့သမ်ွ ၿပိဳက်ရေတာ့မွာပါလား ဟု သိသြား၏။ ထိုသတင္းသည္ကား သူႏွင့္ သူ႕တပည့္ႀကီး ႏွစ္ပါးကို ခမည္းေတာ္ႀကီး ကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္၍ သူ႕အေဆာင္ဆီသို႔ တန္းတန္းမတ္မတ္ လာေနၾကၿပီ ဟူေသာ သတင္းပင္ ျဖစ္ေပ၏။

သည္ေတာ့လည္း မတတ္ႏိုင္ေတာ့ၿပီ၊ ခမည္းေတာ္ႀကီး ကိုယ္တိုင္ ေခါင္းေဆာင္လာ၍ ႐ို႐ိုေသေသ ႀကိဳဆိုရေပေတာ့မည္။ သို႔ရာတြင္ သူ႕အေပၚတြင္ အခဲမေက်ႏိုင္လြန္း သျဖင့္ ေနာက္ဆံုး အေျခအထိ မာန္ခတ္လိုက္ေသးသည္။ အေၾကာင္းကား သူ႕ကို အျပင္ဧည့္ေဆာင္တြင္ မႀကိဳ၊ ေလးစားအပ္သူတို႔အား ဧည့္ခံၿမဲ ျဖစ္ေသာ အေဆာင္ေတာ္ဦးတြင္ မႀကိဳ၊ ၿပီးေတာ့ အေဆာင္ေတာ္သို႔ ထြက္၍လည္း ခရီးဦးမႀကိဳ၊ သူႏွင့္ သူတို႔၏ စက္ရာခန္းေဆာင္တြင္သာ ေနရာကို သင့္တင့္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေစ၍ စက္ရာခန္းေဆာင္တြင္းမွပင္ ေစာင့္ႀကိဳသည္။ ၿပီးေတာ့ သူရွိတုန္းကသာ မင္းေယာက်္ားတစ္ေယာက္ ရွိေနစဥ္ အျမင္မသင့္လွ၍ လိုအပ္သည့္အခါမ်ားတြင္ ပိတ္ခဲ့ၿပီး သူမရွိၿပီ ဆိုကတည္းက အေဆာင္တစ္ခုလံုး မိန္းမသားခ်ည္း မို႔ အၿမဲတမ္း လိုလို ဖြင့္၍ ထားခဲ့ေသာ အံုးစက္ရာ ကတၱီပါ ခန္းဆီးႀကီးကို အလံုပိတ္လိုက္ေစသည္။ ဘဒၵကဥၥနာသည္ ထိုအခန္းဆီးႀကီး အတြင္းမွ ေစာင့္ႀကိဳျခင္း ျဖစ္၏။

                                                             အခန္း (၃)
                                                             ..............

အခိုက္အတန္႔ အတြင္းေလာက္မွာပင္ သူ႕ကို ခမည္းေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္၍ ခန္းဆီးႀကီး အနီးသို႔ ေရာက္လာ၏။ ယေသာ္၏ နန္းေဆာင္သူမ်ားက သူတို႔ ေနရာတြင္ စနစ္တက် ေန၍ ခမည္းေတာ္ႀကီးကို ေက်ာ္ၿပီး သူတို႔ သခင္ကိုယ္ေတာ္ေလးကို အသက္ရွဴမွားမတတ္ ရွိခိုးရင္း ၾကည့္ၾကသည္။ နန္းေဆာင္တစ္ခုလံုး အပ္က်လ်ွင္ပင္ ၾကားရမတတ္ ၿငိမ္ဝပ္၍ ေနသည္။

ခန္းဆီးႀကီး အစပ္သို႔ အေရာက္တြင္ ခမည္းေတာ္ႀကီးက နန္းေဆာင္အတြင္းမွာ ဘဒၵကဥၥနာ ရွိရဲ႕လား ဟု ေမးလိုက္သည့္ အဟန္ျဖင့္ ခန္းဆီးအစပ္မွ ခင္မာလာဆီသို႔ ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ခင္မာလာက ရွိခိုးဆဲ လက္အုပ္ျဖင့္ အတြင္းဆီသို႔ ရွိပါေၾကာင္း ညႊန္ျပသည္။ ခမည္းေတာ္ႀကီးက ခန္းဆီးကို ဖြင့္ရန္ လက္ဟန္ျဖင့္ ျပလိုက္ပီး ေနာက္သို႔ အနည္းငယ္ ဆုတ္ေပးလိုက္သည္။ ခင္မာလာက အမိန္႔အရ ခန္းဆီးဖြင့္ ပိုးႀကိဳးကို အလိုက္သင့္ ဆြဲလိုက္ေသာ အခါ ခန္းဆီးႀကီးသည္ တေရြ႕ေရြ႕ ပြင့္သြားသည္။

ခန္းဆီး ပြင့္သည္ ႏွင့္ တစ္ၿပိဳက္နက္ ေယာဂီေရာင္ တဘက္အရွည္ကို ပခံုးတစ္ဖက္တြင္ သိုင္းပတ္ကာ ၾကမ္းျပင္တြင္ ဦးညႊတ္ဝပ္စားလ်က္ ရွိေနေသာ ဘဒၵကဥၥနာ ေပၚလာ၏။ သဥၥာလီ ထက္တြင္ ေကာ္ေဇာႀကီး တစ္ခ်ပ္ျဖင့္ ထပ္၍ ဖံုးအုပ္ထား၏။ တပည့္ႀကီး ႏွစ္ပါးအတြက္ ထိုင္ခံုႏွစ္ခံုကို အလိုက္သင့္ခင္းထားသည္။

ဘုရားရွင္သည္ ခန္းဆီးႀကီး အပြင့္တြင္ အတြင္းဘက္သို႔ ေျခတစ္လွမ္းမ်ွ ႂကြလိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဘဒၵကဥၥနာသည္ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ ေျခဖမိုးေတာ္ အစံုအား သိုင္းဖက္လိုက္သည္။

ဘဒၵကဥၥနာအဖို႔ အဘယ္မ်ွ ခ်စ္မာန္ႀကီးသည္ ျဖစ္ေစ၊ မိမိေရွ႕ေမွာက္သို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာေသာအခါတြင္ အခ်စ္ေရတံခါးႀကီး ပြင့္အန္၍ က်လာေလေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘဒၵကဥၥနာ၏ လက္ႏွစ္ဖက္သည္ ေျခဖမိုးေတာ္ ႏွစ္စံုသို႔ ထိေတြ႕ရာမွ ေျခခ်င္းဝတ္ေတာ္ ႏွစ္စံုဆီသို႔  ေရႊ႕၍ အားရပါးရ သိုင္းဖက္သည္။ မ်က္ႏွာျဖင့္ ေျခဖမိုးေတာ္ ႏွစ္စံုကို အထပ္ထပ္ ပြတ္တိုက္သည္။ ဤမ်ွသာမက ယေသာ့္လက္ႏွစ္ဖက္သည္ ေျခခ်င္းဝတ္မ်ားတြင္ပင္ မရဘဲ ေျခသလံုးေတာ္ ဆီသို႔ တိုးေပြ႕ေတာ့မလိုျဖင့္ တရြရြ လႈပ္ရွားသည္။ ဝပ္စင္းေသာ ကိုယ္လံုးကေလးသည္ ေသာက၏ တိုးေဝွ႕မႈေၾကာင့္ တသိမ့္သိမ့္ခါ၏။ မ်က္ရည္သာ ထြက္၍ စကားတစ္လံုးမ်ွ ထြက္မလာ။ ေလးစားအပ္သည့္သူမ်ား ေရွ႕၌ ေလးစားအပ္ေသာ အဝတ္အဆင္ႏွင့္ ဣေႁႏၵရွင္ႀကီး ျဖစ္လာ၍ အင္မတန္ႀကီး ခ်ဳပ္တည္းထားရဟန္ ရွိသည္။ ေျခေတာ္ႏွစ္ဖက္ကိုသာ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ အထပ္ထပ္ ေပြ႕သည္။ ပြတ္သပ္သည္။ မ်က္ရည္ျဖင့္ အထပ္ထပ္ လူးေစသည္။ ဘုရားရွင္က မလႈပ္မရွား ရပ္ၿမဲရပ္၍ သည္းခံေတာ္မူ၏။

ခမည္းေတာ္ႀကီးက ယေသာ့္အျပဳအမူမွာ မ်ားလြန္းေနၿပီဟု ယူဆ၍ တားျမစ္ရန္ လက္ဟန္ျပင္ေသာအခါ ဘုရားရွင္က ခမည္းေတာ္ႀကီးကို တားသည္။ ယေသာ္ ႀကိဳက္သလို ျပဳမူပါေစဟု ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္။

ယေသာ့္အပူကို ၿငိမ္းေအးေစရန္ပင္ ဤခန္းမေဆာင္သို႔ တိုင္ ႂကြလာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘဒၵကဥၥနာ၏ ေက်းဇူးသည္ ႀကီးမား၏။ သစၥာရွိ၏။ သိမ္ေမြ႕၏။ ၿပီးေတာ့ သာမာန္အမ်ိဳးသမီး မဟုတ္ ရင့္က်က္၏။ အမ်ိဳးသမီး ပီပီ လင္ေရးသားေရးမို႔ ဤမ်ွ ပူေဆြးေလေသာ္လည္း ဘဒၵကဥၥနာ၏ ရင့္က်က္ေသာ အလားအလာကို ဘုရားရွင္သိေတာ္မူသည္။

သတၱဝါ အမ်ားစု အတြက္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ မိမိ၏ အျပဳအမူမွာ ဘဒၵကဥၥနာ ဘက္မွ ၾကည့္လ်ွင္ ေသာကေတာင္ထု ျဖစ္ေလာက္သည္။ ေသာကအစိုင္အခဲကို ရင္တြင္းမွာ သိုေလွာင္၍ ထားသည္ထက္ ဖြင့္အန္လိုက္သည္က သက္သာေစႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယေသာ့္ေသာကေလ်ာ့၍ တည္ၿငိမ္သည္အထိ သည္းခံခြင့္ျပဳေတာ္မူျခင္း ျဖစ္သည္။

ဘုရားရွင္၏ အသံေတာ္ကို ၾကားေသာ အခါ ဘဒၵကဥၥနာသည္ ဦးေခါင္းကို ငံု႔ထားရာမွ  ေမာ့၍ ဘုရားရွင္၏ မ်က္ႏွာေတာ္ကို ဖူးသည္။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္၏ မ်က္ႏွာေတာ္မွ မဟာက႐ုဏာ၏ အႏွစ္သာရ ျဖစ္ေသာ ေအးၿငိမ္းမႈ ေမတၱာဓာတ္သည္ ဘဒၵကဥၥနာသို႔ ကူး၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘဒၵကဥၥနာ၏ လက္မ်ားသည္ ဘုရားရွင္ ေျခေတာ္မွ ေလ်ာ့ပါးသြားသည္။ ထို႔ေနာက္ ဘဒၵကဥၥနာ၏ လက္ႏွစ္ဖက္ လႊတ္လိုက္ေသာအခါ ဘုရားရွင္သည္ ခင္းထားေသာ ေနရာဆီသို႔ ႂကြ၍ ထိုင္ေတာ္မူ၏။

ဘုရားရွင္က ဘဒၵကဥၥနာ၏ ခ်စ္ေမတၱာႀကီးပံုႏွင့္ ေက်းဇူးတရားကို ေဖာ္ျပရင္း စႏၷကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူသည္။ ထို႔ေနာက္ ဘဝ အေထြေထြ သံသရာအထပ္ထပ္တြင္ မ်က္လွည့္ပမာ လွည့္စားလာခဲ့ေသာ ဇာတိဇရာ စသည့္ မီး (၁၁) ပါးတို႔ကို ညႊန္ျပေတာ္မူသည္။ ထို႔ေနာက္ အပူမီးမွန္သမ်ွ တို႔၏ ေအးၿငိမ္းရာ ျဖစ္ေသာ မဂၢင္ရွစ္ပါး တရားလမ္းစဥ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။

ဘဒၵကဥၥနာသည္ ဦးညႊတ္၍ နာယူ၏။ တရားဆံုး၍ မ်က္ႏွာကို ေမာ့လိုက္ေသာအခါ ႏွစ္လမ်ားစြာ ရစ္သမ္းေနခဲ့ေသာ ေသာကျမဴခိုးတို႔သည္ ဘဒၵကဥၥနာ၏ မ်က္ႏွာတြင္ မရွိေတာ့။ ခ်စ္မာန္ဝင္ခဲ့မိေသာ မေက်နပ္မႈ၊ တင္းမာမႈမ်ားသည္လည္း ကင္းစင္၏။ ဤမ်ွသာမဟုတ္ ဘဒၵကဥၥနာ၏ ၾကည္လင္ေသာအသံ၊ ျဖဴစင္ေသာ အသံျဖင့္ ဖြင့္ထုတ္၍ပင္ ေလ်ွာက္ထား၏။

"အရွင္ျမတ္ဘုရား... တပည့္ေတာ္မသည္ အမွားကို အမွန္ထင္၍ မၾကည္မလင္ ျဖစ္ခဲ့မိပါသည္။ ယေန႔အဖို႔တြင္မူ အရွင္ျမတ္၏ ထူးျခားေသာတရားေတာ္ကို နာယူရပါေသာေၾကာင့္ အေအးႀကီးေအး၊ အၿငိမ္းႀကီး ၿငိမ္းပါၿပီ ဘုရား..."

                                                           _/\_    _/\_   _/\_

                                                          ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
                                                                (ေငြဥေဒါင္း)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...