Thursday, May 30, 2013

"ဒါရိုက္တာ လြင္ဗို (သို႔မဟုတ္) ဒုကၡိတသူရဲေကာင္း"

Photo: "ဒါရိုက္တာ လြင္ဗို (သို႔မဟုတ္) ဒုကၡိတသူရဲေကာင္း"

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေလာကမွာေပါ့ဗ်ာ ...

အဲ့ဒိအခ်ိန္မွာ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေလာကမွာ ဖလင္ နဲ႔ ရိုက္တဲ့ ကားႀကီးေတြက တစ္ႏွစ္လံုးေနမွ တစ္ဒါဇင္ေလာက္ဘဲ ထြက္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္ ..

က်န္တဲ့ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ VIDEO/VCD/DVD ေစ်းကြက္ထဲမွာကေတာ့ နယ္ဖက္ နဲ႔ အေျခခံလူတန္းစားအႀကိဳက္ ...

ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနတဲ့ ခ်စ္ႀကိဳက္ကြဲညား Drama ေတြ ..
ႏွလံုးေရာဂါသည္ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြကိုေတာင္ စိုးစဥ္းမွ်သဲထိပ္ရင္ဖိုမႈ မေပးႏိုင္စြမ္းေတာ့တဲ့ Action ကားေတြ ..
မလိုအပ္ဘဲ အသံေတြ အက်ယ္ႀကီးေအာ္ေျပာၿပီး ဇြတ္ႀကီးရီခိုင္းေနရတဲ့ အေပါစားဟာသကားေတြ ..

Camera ႏွစ္လံုးကို ဘယ္ညာ အေသေထာင္ထားၿပီး Actor ေတြကို ျပဇာတ္စင္ေပၚမွာ Live ရိုက္ထားသလို Cut တစ္ခုထဲနဲ႔ အရွည္ႀကီး ရိုက္ခ်က္ေတြ ..
Scene တစ္ခုကို အသက္ဝင္ေစဖို႔ လိုအပ္တဲ့ Close Up/Tele/Zoom In/Zoom Out/Dolly/Crane/Multi-Angle Shots ေတြ Foreground/Background ေတြ စတဲ့ ရုပ္ရွင္ ရဲ့ အေျခခံ တန္ဆာဆင္ နည္းပညာေလးေတြေတာင္ မသံုးေတာ့တာေတြ ..

Dialogue ေတြဆိုရင္လဲ ဇာတ္ညႊန္းထဲကနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးတူရင္ ပရိသတ္ ဇတ္လမ္းနားလည္ရင္ၿပီးေရာဆိုၿပီး ျဖစ္ကတတ္ဆန္းသင္ေပးထားေတာ့ Side Part / Supporting ေတြေရာ Main Characters ေတြပါ စကားလံုးအပိုေတြကို ေရာေယာင္ဝါးခ်ရင္းနဲ႔ မူရင္းဝတၳဳ/ဇာတ္လမ္း ရဲ့ ခိုင္မာမႈၿပိဳကြဲသြားၿပီး Tempo ေတြပါ အီယိုင္နဲ႔သြားတာေတြ ..

၃ - ၅ ရက္ တစ္ကားႏႈန္းနဲ႔ အႏုပညာကို အေပါစားထုတ္ကုန္ပစၥည္းလိုဖန္တီးလာမႈေတြ ..
Production Cost + Value က Actors ရဲ့ ေစ်းေအာက္မွာေရာက္ေနတာေတြ ..
Director က Actor ေတြနဲ႔ Producers ေတြရဲ့ မ်က္ႏွာျပန္ၾကည့္ေနရတာေတြ ..

အဲ့ဒါေတြ အျပင္ အျခားအျခားေသာ အေၾကာင္းေပါင္းေတြ မ်ားစြာေၾကာင့္ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ကားေတြဟာ "ႏိုင္ငံတကာ အညံ့ဆံုးရုပ္ရွင္ဆု" လို႔ သေရာ္ၿပီးေပးၾကတဲ့ Golden Raspberry Award ဆိုတဲ့ စာရင္းထဲမွာေတာင္မဝင္ေတာ့တဲ့ အေျခအေနထိ နိမ့္က်ေနပါေတာ့တယ္။

အဲ့ဒိလို ေခတ္ဆိုးေခတ္ပ်က္ႀကီးထဲမွာဘဲ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေလာကမွာ လြင္ဗို ဆိုတဲ့ လူငယ္ဒါရိုက္တာတစ္ေယာက္ ထူးျခားစြာေပၚထြန္းလာခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကိုသတိထားမိသြားတာကေတာ့ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေလာကမွာ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္လယ္ေလာက္မွာကစၿပီး ဘယ္သူမွ အခ်ိန္ကုန္မခံ က်ိဳးစားအားထုတ္မႈလဲမရိွေတာ့ဘဲ Hollywood ကိုေတာ့ ငါတို႔ တစ္သက္လိုက္လို႔ မမွီေတာ့ပါဘူးကြာဆိုၿပီး အၿပီးတိုင္အ႐ံႈးေပးစြန္႔ျပစ္ျခင္းခံခဲ့ရတဲ့ အထူးဖန္တီးမႈပံုရိပ္ ေခၚ VFX (Visual Effect) ေတြကို ျပန္အသက္သြင္းဖို႔ က်ိဳးစားလာတဲ့ ပထမဆံုးေသာ လူငယ္ဒါရိုက္တာ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနလို႔ပါဘဲ။

အဲ့ဒိ မတိုင္ခင္အထိ လြင္ဗို ဘယ္သူလဲ ဘာလဲ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါဘူး ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ သူနဲ႔ စသိကထဲက တစ္ေျဖးေျဖး သတိထားမိလာတာတစ္ခ်ိဳ႕က ...

(၁) သူ ဟာျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေတြရဲ့ ကမာၻမွာ ေအာက္ဆံုးျဖစ္ေနတဲ့ နည္းပညာပိုင္းကို ျမွင့္တင္ေပးခ်င္တဲ့ ေလးနက္စစ္မွန္တဲ့ အႏုပညာသစၥာ နဲ႔ ေစတနာစစ္စစ္ ရိွသူျဖစ္တယ္။
(၂) သူ႔ မွာ မရိွရိွတာေလးနဲ႔ တတ္ႏိုင္သမွ် အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္တဲ့ ဇြဲရိွတယ္။
(၃) သူ႔ ရဲ့ လုပ္ႏိုင္စြမ္းဟာ ေလာေလာဆယ္ အခ်ိန္မွာေတာ့ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ယွဥ္ရင္ လူအမ်ား ေလွာင္ေျပာင္ရီေမာစရာ အဆင့္ျဖစ္ေနေသးႏိုင္တာ ၊ တကယ္လဲ ေလွာင္ေျပာင္ေနၾကေသးတာ ေတြကို သိေပမယ့္ အၿပံဳးမပ်က္ေတာင့္ခံၿပီး ဆက္လုပ္ရဲတဲ့ သတၱိရိွတယ္။ ေဝဖန္တာကို ခံႏိုင္တဲ့ ရင့္က်က္တဲ့ သည္းခံႏိုင္စြမ္း ရိွတယ္။
(၄) သူ႔ မွာ ပညာကို လွ်ိဳထားမယ္ဆိုတဲ့တစ္ကိုယ္ေကာင္းစိတ္ / ဒီဂြင္ကို ငါအရင္ဆံုးစေဖါက္တာ ငါဘဲ ဆရာႀကီး ျဖစ္ရမယ္ ဆိုတဲ့ ပညာမာန/အတၱ မရိွဘူး။
(၅) သူ ဟာ မသိရင္ မည္သူ႔ကိုမဆို က်ိဳးႏြံစြာ ဝန္ခံဆည္းပူးေလ့လာတတ္သလို သူ သိလာသမွ်ကိုလဲ အမ်ားကို ျပန္ေဝမွ်သင္ၾကားေပးလိုတဲ့ ရွင္းသန္႔ရိုးသားတဲ့ ပညာ ပရဟိတ စိတ္ရိွတယ္။

ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဟာ သူ႔ကို ညီအရင္းသဖြယ္ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈ အျမဲထားခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ခုရက္ပိုင္းေလးတင္ဘဲ သူ ျပန္မြန္းမံတည္းျဖတ္ၿပီးစီးသြားတဲ့ သူ႔ရဲ့ မူပိုင္ ဇာတ္လမ္း/ဖန္တီးမႈ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ "နဂါးႏိုင္ဓါး" ဆိုတဲ့ ကားရဲ့ ေၾကာ္ျငာကို သူ႕ FaceBook မွာတင္လိုက္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/photo.php?v=3121320889831

ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ သူဒီဇတ္ကားတစ္ခုထဲအတြက္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အပင္ပန္းခံထားခဲ့ရတယ္ဆိုတာ နားလည္ျမင္ေတြ႔လိုက္ပါတယ္။

VFX ဆိုတာ ရုပ္ရွင္ပိတ္ကားထက္မွာ ၁၀ စကၠန္႔ေလာက္ၾကာတဲ့ ျမင္ကြင္းေလးတစ္ခုျဖစ္ဖို႔ CGI (Computer-Generated Imagery) နည္းပညာရဲ့ ဘိုးေအႀကီး George Lucas ပိုင္တဲ့ ILM (Industrial Light & Magic) တို႔လို ေခတ္အမွီဆံုး စက္ပစၥည္းနည္းပညာေတြ Software ေတြ Programmers ေတြ လိုေလေသးမရိွ ျပည့္စံုေနတဲ့ Monster Company ႀကီးေတြမွာေတာင္ CGI ပညာရွင္ လူသားတစ္ေယာက္ရဲ့ စြမ္းအားသံုးခ်ိန္ နာရီေပါင္း ရာ ေထာင္ ခ်ီၿပီးၾကာႏိုင္တဲ့သဘာဝရိွပါတယ္။

ဒီေတာ့ လြင္ဗို လို သာမန္ PC ေလး နဲ႔ သာမန္ Software Program ေလးေတြနဲ႔ လူေလး ႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္ ဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ က်ိဳးစားအားထုတ္ထားရတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ နားလည္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ဗ်ာ ...
သူတင္ထားတဲ့ ေၾကာ္ျငာေလးကို လူတစ္ေယာက္က ေဟာဒိမွာ ျပန္ၿပီး Share လုပ္လိုက္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/photo.php?v=384450761666038

အဲ့ဒိ Nay Min ဆိုသူရဲ့ မူရင္းရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဘာရယ္ မသိေပမယ့္ ေအာက္မွာ ေရးထားတဲ့ Comment ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ဖတ္မိတဲ့အခါမွာ အရမ္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားတယ္။
လြင္ဗို ကို ကၽြန္ေတာ္ အရမ္း သနား အားနာ မိသလို ျမန္မာ အခ်င္းခ်င္း ခုေလာက္ေတာင္ ရက္ရက္စက္စက္ ႏွိမ္ခ် ေျပာဆိုတတ္တဲ့သူေတြရဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားေတြကို အရမ္းအံ့ၾသသြားတယ္။

Comment ေတြ ဖတ္ေနရင္း လက္သီးဆုပ္ အံက်ိတ္ရင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ေတာက္ေခါက္မိတဲ့အထိပါဘဲ။

ျဖစ္ေနတာက ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုရင္ ...

VFX နည္းပညာ ဆိုတဲ့ အႏုပညာ အေျပးၿပိဳင္ပြဲလမ္းမႀကီးေပၚမွာ ႏိုင္ငံတကာကိုယ္စားျပဳထားတဲ့ သန္မာထြားက်ိဳင္းတဲ့ အားကစားသမားေတြ အသီးသီး ဝင္ၿပိဳင္ေနၾကတယ္ဆိုပါစို႔ဗ်ာ ...

ဒီပြဲမွာ ျမန္မာျပည္ကို ကိုယ္စားျပဳထားတဲ့ လြင္ဗို ဆိုတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ရိွေနတယ္ ..

သူဟာ တတိယႏိုင္ငံေတြထဲမွာ အဆင္းရဲဆံုးျဖစ္ေနတဲ့ တိုင္းျပည္မွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာခဲ့ရတယ္။

သူ႔မွာ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ဖို႔ အဓိက လိုအပ္ခ်က္ေတြျဖစ္တဲ့ ခြန္အား နဲ႔ တူတဲ့ ေငြေၾကး (Financially) မျပည့္စံုဘူး။ 

သူ ပိုင္ဆိုင္တာဆိုလို႔ ယံုၾကည္မႈ နဲ႔ ဇြဲ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ခြန္အားဘဲရိွတယ္။

ၿပိဳင္ပြဲအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေလ့က်င့္မႈ အေတြ႕အႀကံဳ (Training/Experience) ရဖို႔ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းပံ့ပိုးမႈ Material Support အလံုအေလာက္မရိွဘူး။

သူဟာ ဆိုရွယ္လစ္အစိုးရ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ေငြေၾကး အေတြ႔အႀကံဳ စက္မႈနည္းပညာဆိုတဲ့ ေျခ လက္ ခႏာၱကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းေတြ အကုန္ ေသးသိမ္ က်ံဳလွီ ခ်ိနဲ႔ ေနတဲ့ အႏုပညာ ဒုကၡိတ တစ္ေယာက္သာျဖစ္တယ္။

ဒါေပမယ့္ သူက "ငါ ပန္းတိုင္ကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္ေျပးမယ္" ဆိုတဲ့ အားကစားစိတ္ဓါတ္ နဲ႔ တူတဲ့ အႏုပညာယံုၾကည္ခ်က္တစ္ခုထဲနဲ႔ မစခင္ကထဲက ရံႈးေနတဲ့ၿပိဳင္ပြဲကို ဝင္ခဲ့ပါတယ္။

တစ္ကယ္ေတာ့ အားလံုး ပန္းဝင္ၿပီးသြားတဲ့ ေျပးလမ္းမႀကီးက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာလို႔ ရွင္းေတာင္ေနခဲ့ပါၿပီ။

ဒါေပမယ့္ ေျပးလမ္းေပၚမွာ ျမန္မာ့အလံ ကို ကိုင္ထားၿပီး ေခၽြးေသြးတရဲရဲ နဲ႔ လြင္ဗို ဆိုတဲ့ ဒုကၡိတ တစ္ေယာက္ကေတာ့ သူ႔တိုင္းျပည္ အတြက္ .. အႏုပညာေလာကအတြက္ ..  ေစတနာ ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခုထဲနဲ႔ ဦးမညြတ္ဘဲ တစ္လွမ္းခ်င္း ဆက္လွမ္းေနဆဲပါဘဲ ...

သူ ဘယ္ေတာ့ ပန္းဝင္မလဲ ဆိုတာ သူမေတြးဘူး ...
သူ႔ ေခါင္းထဲမွာရိွတာက သူ ပန္းတိုင္ကို အသက္ရိွေနေသးသ၍ မေရာက္ေရာက္ေအာင္သြားမယ္ ဆိုတာဘဲ ရိွတယ္။

အဲ့ဒိလို အခ်ိန္မွာ မိတ္ေဆြတို႔လို ဂုဏ္သေရရိွလူႀကီးမင္းမ်ားက ကိုယ့္တိုင္းျပည္ အလံကိုင္ထားတဲ့ ေျပးလမ္းေပၚက ေသြးသံရဲရဲနဲ႔ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ဒုကၡိတ တစ္ေယာက္ကို ...

ေ$ာက္ေပါ ...
ဘာေတြေလွ်ာက္လုပ္ေနတာလဲ
ၾကည့္ရမွာေတာင္ ရွက္တယ္ ...
ညံ့ဖ်င္းလိုက္တဲ့ Quality ...
တ႐ုပ္ကိုေကာ္ပီေတာင္ မတူဘဲ တုတယ္ ... 
(တစ္ကယ္က ေကာ္ပီလဲ မဟုတ္ပါဘူး အမည္ဘဲ ဘာသာျပန္လိုက္ရင္ တူေနတာပါ)
တျခားႏိုင္ငံေတြ နဲ႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ ရွက္ဖို႔ေတာင္ေကာင္းတယ္ ...

............
............
............

အဲ့ဒိလိုေတြ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ဝိုင္း ေထာပဏာျပဳထားၾကတာ သင့္ေတာ္ တရားမွ်တမႈရိွရဲ့လားဗ်ာ ...???

တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ေျပာခ်င္ေျပာမယ္ေလ ..
ခုလိုေျပာေပးမွ ေကာင္းေအာင္ လုပ္မွာဆိုၿပီး ...

Constructive Critisim (အျပဳသေဘာေဝဖန္ျခင္း) နဲ႔ Insult (ႏွိမ္ခ်ေစာ္ကားျခင္း) လံုးဝ မတူပါဘူးဗ်ာ။
အမ်ားစုက ေလွာင္ေျပာင္ ခ်ိဳးႏွိမ္ေနၾကတာ အသိသာႀကီးပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ လူမ်ိဳးေတြဟာ အၾကင္နာတရားႀကီးတယ္ဆို ..
ေဖးမစာနာတတ္တယ္ဆို ..
ျဗဟၼာစိုတရားျပည့္ဝတယ္ဆို ..
ကိုယ့္လူမ်ိဳး အခ်င္ခ်င္းေတာင္ ေဖးမရိုင္းပင္းတတ္တဲ့ စိတ္မထားႏိုင္ၾကေတာ့ဘူးလား ...
VFX ဆိုတဲ့ လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ခ်ိနဲ႔နဲ႔ အားယူေလွ်ာက္ေနရတဲ့ အဖက္ဖက္က မျပည့္စံုတဲ့ လြင္ဗို ဆိုတဲ့ ျမန္မာ အႏုပညာ ဒုကၡိတ တစ္ေယာက္ရဲ့ အားထုတ္မႈကိုေတာင္ အသိအမွတ္မျပဳေပးႏိုင္ၾကဘူးလား ... ???

ေသခ်ာ ေခါင္းေအးေအးျပန္ေတြးၾကည့္ပါဗ်ာ။

တစ္ကယ္လို႔ ဒီစာဖတ္မိတဲ့သူေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ နဲ႔ သေဘာထားျခင္း တိုက္ဆိုင္ၾကမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္ ညီငယ္ ကိုလြင္ဗိုကို အားေပးျဖစ္ေအာင္ေပးလိုက္ၾကပါ။

ကၽြန္ေတာ္သာ အဲ့ဒိလူေတြထဲကတစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ရင္ အနည္းဆံုး (ခုလိုမေတြးမိခဲ့လို႔ ကိုလြင္ဗို ကို ေလွာင္ေျပာင္ ေစာ္ကားခဲ့မိဖူးရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္) ဆိုတဲ့ စကားေလာက္ေတာ့ေရးၿပီး ကိုယ္ေရးထားမိတာကို ျပန္ဖ်က္ေပးမိမွာပါ။

စာဖတ္သူေတြပါ အဲ့လိုလုပ္ရမယ္လို႔ မတိုက္တြန္းပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ မွားတာကို ဝန္ခံရဲတာေရာ အမွန္တရားဖက္က ရပ္တည္ေပးတာဟာ လူသားဆန္ၿပီး ျမင့္ျမတ္တဲ့ အျပဳအမူလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။

ျမန္မာေတြ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း ကူညီရိုင္းပင္း ေဖးမစာနာ စိတ္ ထားႏိုင္ၾကပါေစလို႔လဲ ရည္ရြယ္ပါတယ္။


ကၽြန္ေတာ္ ေလးနက္စြာထပ္ေျပာပါရေစ ...


သူတစ္ပါးရဲ့ ေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္မရိွခဲ့တဲ့ အားနည္းခ်က္တစ္ခုကို အုပ္စုဖြဲ႕ ေလွာင္ေျပာင္ ကဲ့ရဲ့ ခ်ိဳးႏွိမ္ တိုက္ခိုက္ မိသူေတြထဲမွာ မိတ္ေဆြ မပါပါေစနဲ႔ဗ်ာ ...

ကၽြန္ေတာ္အေျပာအဆို မွားယြင္းရိုင္းပ်သြားခဲ့မိတာရိွရင္ ခြင့္လႊြတ္ပါေနာ္ .. ။ 


ထာဝရေမတၱာျဖင့္

မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာ


မွတ္ခ်က္။ ။ ဒီကားဟာ Copy လားဆိုၿပီး ေမးျမန္းသံသယရိွသူေတြကိုလဲ လြင္ဗို က ခုလို ေျဖၾကားထားပါတယ္။

https://www.facebook.com/knowledgehunter.gambi/posts/3126657743249

နဂါးႏိုင္ဓားဇာတ္ကားက မထင္မွတ္ပဲစိတ္၀င္စားတဲ့သူေတြမ်ားတာေတြ႕ရတာ၀မ္းသာပါတယ္။ အဲဒီမွာကြန္မန္႔ေလးေတြလည္းအမ်ားႀကီးတက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔ေျပာျပစရာေလးေတြရွိလာပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီကားရဲ႕ဇာတ္လမ္းကေကာ္ပီလံုး၀မဟုတ္ဘူးဆိုတာအာမခံပါတယ္ဗ်ာ။ နာမည္ကေတာ့ နဂါးႏိုင္ဓားဆိုတဲ့ တ႐ုတ္သိုင္းဇာတ္လမ္းတြဲနာမည္နဲ႔တူပါတယ္။ ဒါကလည္း ျမန္မာလိုျပန္လိုက္စဥ္ ေခၚလို႔ေကာင္းမယ့္နာမည္မ်ိဳးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ နဂါးကိုႏိုင္တဲ့ဓား၊ နဂါးေၾကာက္ေသာဓား စသျဖင့္ေပးရင္လည္းရေပမယ့္ ေခၚလို႔မေကာင္းျပန္ဘူးဗ်။ ဒီေတာ့ လူေတြနားယဥ္ၿပီးသား နဂါးႏိုင္ဓားဆိုၿပီးနာမည္ေပးလိုက္႐တာခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးၾကပါဗ်ာ။ ေနာက္ၿပီး နဂါးဆိုတဲ့သတၱ၀ါဟာ တ႐ုတ္မွာပဲရွိတာမဟုတ္၊ ျမန္မာမွာလည္းကိုယ့္႐ိုးရာနဂါးေလးရွိေနေတာ့ ဒီလိုနာမည္ေပးလိုက္ျခင္းဟာ ပရိတ္သတ္ေတြအတြက္စိတ္အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ေလာက္ဘူးလို႔ယူဆမိလို႔ပါ။ ျမန္မာမွာလည္း နဂါးႏိုင္မင္းေပါက္ႀကိဳင္းလိုဇာတ္ေတြလည္းရွိေနတာပဲမဟုတ္လားခင္ဗ်ာ။ 
ဇာတ္လမ္းကကိုယ္ပိုင္စဥ္းစားတာဆိုေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေသာ idea, sub plot ေတြမွာေတာ့ တ႐ုတ္နဲ႔ ႏိုင္ငံျခားကားေတြကို reference ယူရတာကိုေတာ့ က်ေတာ္၀န္ခံရပါလိမ့္မယ္။ ဓားပ်ံပစ္တဲ့အိုင္ဒီယာဆိုရင္ ဂ်က္လီရဲ႕. Flying sword of dragon gate ထဲကစတိုင္ေလးကိုအတုယူပါတယ္။ နဂါးေပၚလာပံုေလးဆိုရင္ dragon war, ေနာက္တခ်ိဳ႕ဆို စာအုပ္အေနနဲ႔ဖတ္ဖူးတာလား ဇာတ္ကားၾကည့္ဖူးတာလား ေသခ်ာမမွတ္မိေတာ့တဲ့ ပေလာ့ ေလးေတြလည္းပါပါတယ္။ ဖန္တီးမႈတိုင္းမွာေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳး စု၊တု၊ၿပဳေလးေတြေတာ့ လိုလိမ့္မယ္လို႔ထင္မိပါတယ္

Vfx ဖန္တီးမႈအပိုင္းဆိုရင္လည္း ဒီကားေလးကအားနည္းပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ႏိုင္ငံျခားကားေတြၾကည့္ေနက်မိတ္ေဆြေတြအတြက္ေတာ့ ရယ္စရာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်ေတာ္တို႔ျမန္မာ vfx artist ေတြဒီကားေလးကို ဒီေလာက္ေလးထြက္လာဖို႔ မရယ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ျမန္မာနဂါးဆိုတာ ပန္းခ်ီေတြ၊ ဘုရားေတြမွာသာျမင္ခဲ့ဘူးေပမယ့္ ဘယ္လိုလႈပ္ရွားလည္းဆိုတာမေတြ႕ဖူးၾကဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ နဂါးanimation ဖန္တီးတဲ့ ကိုေဇာ္ရဲျမင့္တို႔အဖြဲ႕နဲ႔ ေခါင္းျခင္းဆိုင္ၿပီး ခန္႔မွန္းယူဆဖန္တီး ခဲ့ၾကရပါတယ္။ က်ေတာ္တို႔အားလံုးသိပ္စိတ္တိုင္းမက်လွေပမယ့္ ရသေလာက္ လုပ္ႏိုင္သေလာက္ေလးေတြနဲ႔ ေနာက္ဆိုဒီထက္ပိုေကာင္းဖို႔ပဲရွိပါတယ္ကြာ ဆိုၿပီး အခ်င္းခ်င္းအားေပးကာ ဆက္လက္ခ်ီတက္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာအျပစ္ျမင္ၾကတဲ့သူေတြကိုလည္း က်ေနာ္အေနနဲ႔အျပစ္မျမင္ရက္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္သိပါတယ္ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ ျမန္မာျပည္က ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြလုပ္တဲ့ဖန္တီး မႈေတြကို ေျခာက္ျပစ္ကင္း သဲလည္းစင္ျဖစ္ေစျခင္ၾကတယ္။ ဒါျမန္မာျပည္ကလုပ္တာကြ ဆိုၿပီးႏိုင္ငံတကာငလူေတြၾကားမွာဂုဏ္ယူခ်င္ၾကတယ္။ အဲလိုျဖစ္မလာႏိုင္ေတာ့ ဂ႐ုဏာေဒါသနဲ႔ေျပာၾကဆိုၾကတယ္။ ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ အားလံုးရဲ႕ရင္ထဲမွာမ်ိဳးခ်စ္စိတ္၊ တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ေတြအျပည့္ရွိတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္အႀကြင္းမဲ့ယံုၾကည္တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ ေဘာလံုးပြဲေတြမွာဆိုရင္သိသာပါတယ္။ ျမန္မာေဘာလံုးအသင္းအေပၚဘယ္ေလာက္ပဲ အထင္ေသးေနေပမယ့္ အခ်ိန္တန္လို႔ တျခားႏိုင္ငံနဲ႔ၿပိဳင္ၾကရင္ အားမေပးဘဲမွမေနႏိုင္ၾကတာပဲ။ ကိုယ့္ျမန္မာကိုႏိုင္ေစခ်င္ၾကတာပဲမဟုတ္လားခင္ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္ကၽြန္ေတာ္ေက်နပ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာ vfx ဖန္တီးမႈေလးေတြကို ၀ိုင္း၀န္ေ၀ဖန္ေပးၾကတဲ့အေပၚမွာေရာ၊ စိတ္၀င္တစားျဖစ္လာတဲ့အေပၚမွေကာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္တယ္။ ဒီလိုအဆင့္ကေနၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ပိုေတာ္တဲ့လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြေပၚထြက္လာကာ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ vfx ေတြအဆင့္ျမင့္လာေစရမယ္ဗ်ာ။ 

အားလံုးကိုေလးစားအားကိုးလ်က္ပါခင္ဗ်ာ :-)

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေလာကမွာေပါ့ဗ်ာ ...
အဲ့ဒိအခ်ိန္မွာ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေလာကမွာ ဖလင္ နဲ႔ ရိုက္တဲ့ ကားႀကီးေတြက တစ္ႏွစ္လံုးေနမွ တစ္ဒါဇင္ေလာက္ဘဲ ထြက္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္ ..

က်န္တဲ့ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ VIDEO/VCD/DVD ေစ်းကြက္ထဲမွာကေတာ့ နယ္ဖက္ နဲ႔ အေျခခံလူတန္းစားအႀကိဳက္ ...

ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနတဲ့ ခ်စ္ႀကိဳက္ကြဲညား Drama ေတြ ..
ႏွလံုးေရာဂါသည္ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြကိုေတာင္ စိုးစဥ္းမွ်သဲထိပ္ရင္ဖိုမႈ မေပးႏိုင္စြမ္းေတာ့တဲ့ Action ကားေတြ ..
မလိုအပ္ဘဲ အသံေတြ အက်ယ္ႀကီးေအာ္ေျပာၿပီး ဇြတ္ႀကီးရီခိုင္းေနရတဲ့ အေပါစားဟာသကားေတြ ..

Camera ႏွစ္လံုးကို ဘယ္ညာ အေသေထာင္ထားၿပီး Actor ေတြကို ျပဇာတ္စင္ေပၚမွာ Live ရိုက္ထားသလို Cut တစ္ခုထဲနဲ႔ အရွည္ႀကီး ရိုက္ခ်က္ေတြ ..
Scene တစ္ခုကို အသက္ဝင္ေစဖို႔ လိုအပ္တဲ့ Close Up/Tele/Zoom In/Zoom Out/Dolly/Crane/Multi-Angle Shots ေတြ Foreground/Background ေတြ စတဲ့ ရုပ္ရွင္ ရဲ့ အေျခခံ တန္ဆာဆင္ နည္းပညာေလးေတြေတာင္ မသံုးေတာ့တာေတြ ..

Dialogue ေတြဆိုရင္လဲ ဇာတ္ညႊန္းထဲကနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးတူရင္ ပရိသတ္ ဇတ္လမ္းနားလည္ရင္ၿပီးေရာဆိုၿပီး ျဖစ္ကတတ္ဆန္းသင္ေပးထားေတာ့ Side Part / Supporting ေတြေရာ Main Characters ေတြပါ စကားလံုးအပိုေတြကို ေရာေယာင္ဝါးခ်ရင္းနဲ႔ မူရင္းဝတၳဳ/ဇာတ္လမ္း ရဲ့ ခိုင္မာမႈၿပိဳကြဲသြားၿပီး Tempo ေတြပါ အီယိုင္နဲ႔သြားတာေတြ ..

၃ - ၅ ရက္ တစ္ကားႏႈန္းနဲ႔ အႏုပညာကို အေပါစားထုတ္ကုန္ပစၥည္းလိုဖန္တီးလာမႈေတြ ..
Production Cost + Value က Actors ရဲ့ ေစ်းေအာက္မွာေရာက္ေနတာေတြ ..
Director က Actor ေတြနဲ႔ Producers ေတြရဲ့ မ်က္ႏွာျပန္ၾကည့္ေနရတာေတြ ..

အဲ့ဒါေတြ အျပင္ အျခားအျခားေသာ အေၾကာင္းေပါင္းေတြ မ်ားစြာေၾကာင့္ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ကားေတြဟာ "ႏိုင္ငံတကာ အညံ့ဆံုးရုပ္ရွင္ဆု" လို႔ သေရာ္ၿပီးေပးၾကတဲ့ Golden Raspberry Award ဆိုတဲ့ စာရင္းထဲမွာေတာင္မဝင္ေတာ့တဲ့ အေျခအေနထိ နိမ့္က်ေနပါေတာ့တယ္။

အဲ့ဒိလို ေခတ္ဆိုးေခတ္ပ်က္ႀကီးထဲမွာဘဲ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေလာကမွာ လြင္ဗို ဆိုတဲ့ လူငယ္ဒါရိုက္တာတစ္ေယာက္ ထူးျခားစြာေပၚထြန္းလာခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကိုသတိထားမိသြားတာကေတာ့ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေလာကမွာ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္လယ္ေလာက္မွာကစၿပီး ဘယ္သူမွ အခ်ိန္ကုန္မခံ က်ိဳးစားအားထုတ္မႈလဲမရိွေတာ့ဘဲ Hollywood ကိုေတာ့ ငါတို႔ တစ္သက္လိုက္လို႔ မမွီေတာ့ပါဘူးကြာဆိုၿပီး အၿပီးတိုင္အ႐ံႈးေပးစြန္႔ျပစ္ျခင္းခံခဲ့ရတဲ့ အထူးဖန္တီးမႈပံုရိပ္ ေခၚ VFX (Visual Effect) ေတြကို ျပန္အသက္သြင္းဖို႔ က်ိဳးစားလာတဲ့ ပထမဆံုးေသာ လူငယ္ဒါရိုက္တာ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနလို႔ပါဘဲ။

အဲ့ဒိ မတိုင္ခင္အထိ လြင္ဗို ဘယ္သူလဲ ဘာလဲ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါဘူး ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ သူနဲ႔ စသိကထဲက တစ္ေျဖးေျဖး သတိထားမိလာတာတစ္ခ်ိဳ႕က ...

(၁) သူ ဟာျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေတြရဲ့ ကမာၻမွာ ေအာက္ဆံုးျဖစ္ေနတဲ့ နည္းပညာပိုင္းကို ျမွင့္တင္ေပးခ်င္တဲ့ ေလးနက္စစ္မွန္တဲ့ အႏုပညာသစၥာ နဲ႔ ေစတနာစစ္စစ္ ရိွသူျဖစ္တယ္။
(၂) သူ႔ မွာ မရိွရိွတာေလးနဲ႔ တတ္ႏိုင္သမွ် အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္တဲ့ ဇြဲရိွတယ္။
(၃) သူ႔ ရဲ့ လုပ္ႏိုင္စြမ္းဟာ ေလာေလာဆယ္ အခ်ိန္မွာေတာ့ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ယွဥ္ရင္ လူအမ်ား ေလွာင္ေျပာင္ရီေမာစရာ အဆင့္ျဖစ္ေနေသးႏိုင္တာ ၊ တကယ္လဲ ေလွာင္ေျပာင္ေနၾကေသးတာ ေတြကို သိေပမယ့္ အၿပံဳးမပ်က္ေတာင့္ခံၿပီး ဆက္လုပ္ရဲတဲ့ သတၱိရိွတယ္။ ေဝဖန္တာကို ခံႏိုင္တဲ့ ရင့္က်က္တဲ့ သည္းခံႏိုင္စြမ္း ရိွတယ္။
(၄) သူ႔ မွာ ပညာကို လွ်ိဳထားမယ္ဆိုတဲ့တစ္ကိုယ္ေကာင္းစိတ္ / ဒီဂြင္ကို ငါအရင္ဆံုးစေဖါက္တာ ငါဘဲ ဆရာႀကီး ျဖစ္ရမယ္ ဆိုတဲ့ ပညာမာန/အတၱ မရိွဘူး။
(၅) သူ ဟာ မသိရင္ မည္သူ႔ကိုမဆို က်ိဳးႏြံစြာ ဝန္ခံဆည္းပူးေလ့လာတတ္သလို သူ သိလာသမွ်ကိုလဲ အမ်ားကို ျပန္ေဝမွ်သင္ၾကားေပးလိုတဲ့ ရွင္းသန္႔ရိုးသားတဲ့ ပညာ ပရဟိတ စိတ္ရိွတယ္။

ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဟာ သူ႔ကို ညီအရင္းသဖြယ္ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈ အျမဲထားခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ခုရက္ပိုင္းေလးတင္ဘဲ သူ ျပန္မြန္းမံတည္းျဖတ္ၿပီးစီးသြားတဲ့ သူ႔ရဲ့ မူပိုင္ ဇာတ္လမ္း/ဖန္တီးမႈ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ "နဂါးႏိုင္ဓါး" ဆိုတဲ့ ကားရဲ့ ေၾကာ္ျငာကို သူ႕ FaceBook မွာတင္လိုက္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/photo.php?v=3121320889831

ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ သူဒီဇတ္ကားတစ္ခုထဲအတြက္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အပင္ပန္းခံထားခဲ့ရတယ္ဆိုတာ နားလည္ျမင္ေတြ႔လိုက္ပါတယ္။

VFX ဆိုတာ ရုပ္ရွင္ပိတ္ကားထက္မွာ ၁၀ စကၠန္႔ေလာက္ၾကာတဲ့ ျမင္ကြင္းေလးတစ္ခုျဖစ္ဖို႔ CGI (Computer-Generated Imagery) နည္းပညာရဲ့ ဘိုးေအႀကီး George Lucas ပိုင္တဲ့ ILM (Industrial Light & Magic) တို႔လို ေခတ္အမွီဆံုး စက္ပစၥည္းနည္းပညာေတြ Software ေတြ Programmers ေတြ လိုေလေသးမရိွ ျပည့္စံုေနတဲ့ Monster Company ႀကီးေတြမွာေတာင္ CGI ပညာရွင္ လူသားတစ္ေယာက္ရဲ့ စြမ္းအားသံုးခ်ိန္ နာရီေပါင္း ရာ ေထာင္ ခ်ီၿပီးၾကာႏိုင္တဲ့သဘာဝရိွပါတယ္။

ဒီေတာ့ လြင္ဗို လို သာမန္ PC ေလး နဲ႔ သာမန္ Software Program ေလးေတြနဲ႔ လူေလး ႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္ ဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ က်ိဳးစားအားထုတ္ထားရတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ နားလည္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ဗ်ာ ...
သူတင္ထားတဲ့ ေၾကာ္ျငာေလးကို လူတစ္ေယာက္က ေဟာဒိမွာ ျပန္ၿပီး Share လုပ္လိုက္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/photo.php?v=384450761666038

အဲ့ဒိ Nay Min ဆိုသူရဲ့ မူရင္းရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဘာရယ္ မသိေပမယ့္ ေအာက္မွာ ေရးထားတဲ့ Comment ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ဖတ္မိတဲ့အခါမွာ အရမ္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားတယ္။
လြင္ဗို ကို ကၽြန္ေတာ္ အရမ္း သနား အားနာ မိသလို ျမန္မာ အခ်င္းခ်င္း ခုေလာက္ေတာင္ ရက္ရက္စက္စက္ ႏွိမ္ခ် ေျပာဆိုတတ္တဲ့သူေတြရဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားေတြကို အရမ္းအံ့ၾသသြားတယ္။

Comment ေတြ ဖတ္ေနရင္း လက္သီးဆုပ္ အံက်ိတ္ရင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ေတာက္ေခါက္မိတဲ့အထိပါဘဲ။

ျဖစ္ေနတာက ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုရင္ ...

VFX နည္းပညာ ဆိုတဲ့ အႏုပညာ အေျပးၿပိဳင္ပြဲလမ္းမႀကီးေပၚမွာ ႏိုင္ငံတကာကိုယ္စားျပဳထားတဲ့ သန္မာထြားက်ိဳင္းတဲ့ အားကစားသမားေတြ အသီးသီး ဝင္ၿပိဳင္ေနၾကတယ္ဆိုပါစို႔ဗ်ာ ...

ဒီပြဲမွာ ျမန္မာျပည္ကို ကိုယ္စားျပဳထားတဲ့ လြင္ဗို ဆိုတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ရိွေနတယ္ ..

သူဟာ တတိယႏိုင္ငံေတြထဲမွာ အဆင္းရဲဆံုးျဖစ္ေနတဲ့ တိုင္းျပည္မွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာခဲ့ရတယ္။

သူ႔မွာ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ဖို႔ အဓိက လိုအပ္ခ်က္ေတြျဖစ္တဲ့ ခြန္အား နဲ႔ တူတဲ့ ေငြေၾကး (Financially) မျပည့္စံုဘူး။

သူ ပိုင္ဆိုင္တာဆိုလို႔ ယံုၾကည္မႈ နဲ႔ ဇြဲ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ခြန္အားဘဲရိွတယ္။

ၿပိဳင္ပြဲအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေလ့က်င့္မႈ အေတြ႕အႀကံဳ (Training/Experience) ရဖို႔ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းပံ့ပိုးမႈ Material Support အလံုအေလာက္မရိွဘူး။

သူဟာ ဆိုရွယ္လစ္အစိုးရ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ေငြေၾကး အေတြ႔အႀကံဳ စက္မႈနည္းပညာဆိုတဲ့ ေျခ လက္ ခႏာၱကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းေတြ အကုန္ ေသးသိမ္ က်ံဳလွီ ခ်ိနဲ႔ ေနတဲ့ အႏုပညာ ဒုကၡိတ တစ္ေယာက္သာျဖစ္တယ္။

ဒါေပမယ့္ သူက "ငါ ပန္းတိုင္ကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္ေျပးမယ္" ဆိုတဲ့ အားကစားစိတ္ဓါတ္ နဲ႔ တူတဲ့ အႏုပညာယံုၾကည္ခ်က္တစ္ခုထဲနဲ႔ မစခင္ကထဲက ရံႈးေနတဲ့ၿပိဳင္ပြဲကို ဝင္ခဲ့ပါတယ္။

တစ္ကယ္ေတာ့ အားလံုး ပန္းဝင္ၿပီးသြားတဲ့ ေျပးလမ္းမႀကီးက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာလို႔ ရွင္းေတာင္ေနခဲ့ပါၿပီ။

ဒါေပမယ့္ ေျပးလမ္းေပၚမွာ ျမန္မာ့အလံ ကို ကိုင္ထားၿပီး ေခၽြးေသြးတရဲရဲ နဲ႔ လြင္ဗို ဆိုတဲ့ ဒုကၡိတ တစ္ေယာက္ကေတာ့ သူ႔တိုင္းျပည္ အတြက္ .. အႏုပညာေလာကအတြက္ .. ေစတနာ ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခုထဲနဲ႔ ဦးမညြတ္ဘဲ တစ္လွမ္းခ်င္း ဆက္လွမ္းေနဆဲပါဘဲ ...

သူ ဘယ္ေတာ့ ပန္းဝင္မလဲ ဆိုတာ သူမေတြးဘူး ...
သူ႔ ေခါင္းထဲမွာရိွတာက သူ ပန္းတိုင္ကို အသက္ရိွေနေသးသ၍ မေရာက္ေရာက္ေအာင္သြားမယ္ ဆိုတာဘဲ ရိွတယ္။

အဲ့ဒိလို အခ်ိန္မွာ မိတ္ေဆြတို႔လို ဂုဏ္သေရရိွလူႀကီးမင္းမ်ားက ကိုယ့္တိုင္းျပည္ အလံကိုင္ထားတဲ့ ေျပးလမ္းေပၚက ေသြးသံရဲရဲနဲ႔ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ဒုကၡိတ တစ္ေယာက္ကို ...

ေ$ာက္ေပါ ...
ဘာေတြေလွ်ာက္လုပ္ေနတာလဲ
ၾကည့္ရမွာေတာင္ ရွက္တယ္ ...
ညံ့ဖ်င္းလိုက္တဲ့ Quality ...
တ႐ုပ္ကိုေကာ္ပီေတာင္ မတူဘဲ တုတယ္ ...
(တစ္ကယ္က ေကာ္ပီလဲ မဟုတ္ပါဘူး အမည္ဘဲ ဘာသာျပန္လိုက္ရင္ တူေနတာပါ)
တျခားႏိုင္ငံေတြ နဲ႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ ရွက္ဖို႔ေတာင္ေကာင္းတယ္ ...

............
............
............

အဲ့ဒိလိုေတြ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ဝိုင္း ေထာပဏာျပဳထားၾကတာ သင့္ေတာ္ တရားမွ်တမႈရိွရဲ့လားဗ်ာ ...???

တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ေျပာခ်င္ေျပာမယ္ေလ ..
ခုလိုေျပာေပးမွ ေကာင္းေအာင္ လုပ္မွာဆိုၿပီး ...

Constructive Critisim (အျပဳသေဘာေဝဖန္ျခင္း) နဲ႔ Insult (ႏွိမ္ခ်ေစာ္ကားျခင္း) လံုးဝ မတူပါဘူးဗ်ာ။
အမ်ားစုက ေလွာင္ေျပာင္ ခ်ိဳးႏွိမ္ေနၾကတာ အသိသာႀကီးပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ လူမ်ိဳးေတြဟာ အၾကင္နာတရားႀကီးတယ္ဆို ..
ေဖးမစာနာတတ္တယ္ဆို ..
ျဗဟၼာစိုတရားျပည့္ဝတယ္ဆို ..
ကိုယ့္လူမ်ိဳး အခ်င္ခ်င္းေတာင္ ေဖးမရိုင္းပင္းတတ္တဲ့ စိတ္မထားႏိုင္ၾကေတာ့ဘူးလား ...
VFX ဆိုတဲ့ လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ခ်ိနဲ႔နဲ႔ အားယူေလွ်ာက္ေနရတဲ့ အဖက္ဖက္က မျပည့္စံုတဲ့ လြင္ဗို ဆိုတဲ့ ျမန္မာ အႏုပညာ ဒုကၡိတ တစ္ေယာက္ရဲ့ အားထုတ္မႈကိုေတာင္ အသိအမွတ္မျပဳေပးႏိုင္ၾကဘူးလား ... ???

ေသခ်ာ ေခါင္းေအးေအးျပန္ေတြးၾကည့္ပါဗ်ာ။

တစ္ကယ္လို႔ ဒီစာဖတ္မိတဲ့သူေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ နဲ႔ သေဘာထားျခင္း တိုက္ဆိုင္ၾကမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္ ညီငယ္ ကိုလြင္ဗိုကို အားေပးျဖစ္ေအာင္ေပးလိုက္ၾကပါ။

ကၽြန္ေတာ္သာ အဲ့ဒိလူေတြထဲကတစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ရင္ အနည္းဆံုး (ခုလိုမေတြးမိခဲ့လို႔ ကိုလြင္ဗို ကို ေလွာင္ေျပာင္ ေစာ္ကားခဲ့မိဖူးရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္) ဆိုတဲ့ စကားေလာက္ေတာ့ေရးၿပီး ကိုယ္ေရးထားမိတာကို ျပန္ဖ်က္ေပးမိမွာပါ။

စာဖတ္သူေတြပါ အဲ့လိုလုပ္ရမယ္လို႔ မတိုက္တြန္းပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ မွားတာကို ဝန္ခံရဲတာေရာ အမွန္တရားဖက္က ရပ္တည္ေပးတာဟာ လူသားဆန္ၿပီး ျမင့္ျမတ္တဲ့ အျပဳအမူလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။

ျမန္မာေတြ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း ကူညီရိုင္းပင္း ေဖးမစာနာ စိတ္ ထားႏိုင္ၾကပါေစလို႔လဲ ရည္ရြယ္ပါတယ္။


ကၽြန္ေတာ္ ေလးနက္စြာထပ္ေျပာပါရေစ ...


သူတစ္ပါးရဲ့ ေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္မရိွခဲ့တဲ့ အားနည္းခ်က္တစ္ခုကို အုပ္စုဖြဲ႕ ေလွာင္ေျပာင္ ကဲ့ရဲ့ ခ်ိဳးႏွိမ္ တိုက္ခိုက္ မိသူေတြထဲမွာ မိတ္ေဆြ မပါပါေစနဲ႔ဗ်ာ ...

ကၽြန္ေတာ္အေျပာအဆို မွားယြင္းရိုင္းပ်သြားခဲ့မိတာရိွရင္ ခြင့္လႊြတ္ပါေနာ္ .. ။


ထာဝရေမတၱာျဖင့္

မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာ


မွတ္ခ်က္။ ။ ဒီကားဟာ Copy လားဆိုၿပီး ေမးျမန္းသံသယရိွသူေတြကိုလဲ လြင္ဗို က ခုလို ေျဖၾကားထားပါတယ္။

https://www.facebook.com/knowledgehunter.gambi/posts/3126657743249

နဂါးႏိုင္ဓားဇာတ္ကားက မထင္မွတ္ပဲစိတ္၀င္စားတဲ့သူေတြမ်ားတာေတြ႕ရတာ၀မ္းသာပါတယ္။ အဲဒီမွာကြန္မန္႔ေလးေတြလည္းအမ်ားႀကီးတက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔ေျပာျပစရာေလးေတြရွိလာပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီကားရဲ႕ဇာတ္လမ္းကေကာ္ပီလံုး၀မဟုတ္ဘူးဆိုတာအာမခံပါတယ္ဗ်ာ။ နာမည္ကေတာ့ နဂါးႏိုင္ဓားဆိုတဲ့ တ႐ုတ္သိုင္းဇာတ္လမ္းတြဲနာမည္နဲ႔တူပါတယ္။ ဒါကလည္း ျမန္မာလိုျပန္လိုက္စဥ္ ေခၚလို႔ေကာင္းမယ့္နာမည္မ်ိဳးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ နဂါးကိုႏိုင္တဲ့ဓား၊ နဂါးေၾကာက္ေသာဓား စသျဖင့္ေပးရင္လည္းရေပမယ့္ ေခၚလို႔မေကာင္းျပန္ဘူးဗ်။ ဒီေတာ့ လူေတြနားယဥ္ၿပီးသား နဂါးႏိုင္ဓားဆိုၿပီးနာမည္ေပးလိုက္႐တာခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးၾကပါဗ်ာ။ ေနာက္ၿပီး နဂါးဆိုတဲ့သတၱ၀ါဟာ တ႐ုတ္မွာပဲရွိတာမဟုတ္၊ ျမန္မာမွာလည္းကိုယ့္႐ိုးရာနဂါးေလးရွိေနေတာ့ ဒီလိုနာမည္ေပးလိုက္ျခင္းဟာ ပရိတ္သတ္ေတြအတြက္စိတ္အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ေလာက္ဘူးလို႔ယူဆမိလို႔ပါ။ ျမန္မာမွာလည္း နဂါးႏိုင္မင္းေပါက္ႀကိဳင္းလိုဇာတ္ေတြလည္းရွိေနတာပဲမဟုတ္လားခင္ဗ်ာ။
ဇာတ္လမ္းကကိုယ္ပိုင္စဥ္းစားတာဆိုေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေသာ idea, sub plot ေတြမွာေတာ့ တ႐ုတ္နဲ႔ ႏိုင္ငံျခားကားေတြကို reference ယူရတာကိုေတာ့ က်ေတာ္၀န္ခံရပါလိမ့္မယ္။ ဓားပ်ံပစ္တဲ့အိုင္ဒီယာဆိုရင္ ဂ်က္လီရဲ႕. Flying sword of dragon gate ထဲကစတိုင္ေလးကိုအတုယူပါတယ္။ နဂါးေပၚလာပံုေလးဆိုရင္ dragon war, ေနာက္တခ်ိဳ႕ဆို စာအုပ္အေနနဲ႔ဖတ္ဖူးတာလား ဇာတ္ကားၾကည့္ဖူးတာလား ေသခ်ာမမွတ္မိေတာ့တဲ့ ပေလာ့ ေလးေတြလည္းပါပါတယ္။ ဖန္တီးမႈတိုင္းမွာေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳး စု၊တု၊ၿပဳေလးေတြေတာ့ လိုလိမ့္မယ္လို႔ထင္မိပါတယ္

Vfx ဖန္တီးမႈအပိုင္းဆိုရင္လည္း ဒီကားေလးကအားနည္းပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ႏိုင္ငံျခားကားေတြၾကည့္ေနက်မိတ္ေဆြေတြအတြက္ေတာ့ ရယ္စရာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်ေတာ္တို႔ျမန္မာ vfx artist ေတြဒီကားေလးကို ဒီေလာက္ေလးထြက္လာဖို႔ မရယ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ျမန္မာနဂါးဆိုတာ ပန္းခ်ီေတြ၊ ဘုရားေတြမွာသာျမင္ခဲ့ဘူးေပမယ့္ ဘယ္လိုလႈပ္ရွားလည္းဆိုတာမေတြ႕ဖူးၾကဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ နဂါးanimation ဖန္တီးတဲ့ ကိုေဇာ္ရဲျမင့္တို႔အဖြဲ႕နဲ႔ ေခါင္းျခင္းဆိုင္ၿပီး ခန္႔မွန္းယူဆဖန္တီး ခဲ့ၾကရပါတယ္။ က်ေတာ္တို႔အားလံုးသိပ္စိတ္တိုင္းမက်လွေပမယ့္ ရသေလာက္ လုပ္ႏိုင္သေလာက္ေလးေတြနဲ႔ ေနာက္ဆိုဒီထက္ပိုေကာင္းဖို႔ပဲရွိပါတယ္ကြာ ဆိုၿပီး အခ်င္းခ်င္းအားေပးကာ ဆက္လက္ခ်ီတက္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာအျပစ္ျမင္ၾကတဲ့သူေတြကိုလည္း က်ေနာ္အေနနဲ႔အျပစ္မျမင္ရက္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္သိပါတယ္ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ ျမန္မာျပည္က ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြလုပ္တဲ့ဖန္တီး မႈေတြကို ေျခာက္ျပစ္ကင္း သဲလည္းစင္ျဖစ္ေစျခင္ၾကတယ္။ ဒါျမန္မာျပည္ကလုပ္တာကြ ဆိုၿပီးႏိုင္ငံတကာငလူေတြၾကားမွာဂုဏ္ယူခ်င္ၾကတယ္။ အဲလိုျဖစ္မလာႏိုင္ေတာ့ ဂ႐ုဏာေဒါသနဲ႔ေျပာၾကဆိုၾကတယ္။ ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ အားလံုးရဲ႕ရင္ထဲမွာမ်ိဳးခ်စ္စိတ္၊ တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ေတြအျပည့္ရွိတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္အႀကြင္းမဲ့ယံုၾကည္တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ ေဘာလံုးပြဲေတြမွာဆိုရင္သိသာပါတယ္။ ျမန္မာေဘာလံုးအသင္းအေပၚဘယ္ေလာက္ပဲ အထင္ေသးေနေပမယ့္ အခ်ိန္တန္လို႔ တျခားႏိုင္ငံနဲ႔ၿပိဳင္ၾကရင္ အားမေပးဘဲမွမေနႏိုင္ၾကတာပဲ။ ကိုယ့္ျမန္မာကိုႏိုင္ေစခ်င္ၾကတာပဲမဟုတ္လားခင္ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္ကၽြန္ေတာ္ေက်နပ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာ vfx ဖန္တီးမႈေလးေတြကို ၀ိုင္း၀န္ေ၀ဖန္ေပးၾကတဲ့အေပၚမွာေရာ၊ စိတ္၀င္တစားျဖစ္လာတဲ့အေပၚမွေကာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္တယ္။ ဒီလိုအဆင့္ကေနၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ပိုေတာ္တဲ့လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြေပၚထြက္လာကာ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ vfx ေတြအဆင့္ျမင့္လာေစရမယ္ဗ်ာ။

အားလံုးကိုေလးစားအားကိုးလ်က္ပါခင္ဗ်ာ
— with Ye Yint Nge and 98 others.
14

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...