Tuesday, June 3, 2014

ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ အေၾကာင္းအက်ဳိး။


အေၾကာင္းတရားတို႔ ျပည့္စုံ ညီၫြတ္ပါက အက်ဳိးတရားတို႔သည္ သူ႔သေဘာသူေဆာင္ကာ
မရွိရာမွ အသစ္အသစ္ ျဖစ္ေပၚေနျခင္းျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းတရားတို႔ ေက်းဇူးမျပဳခင္ကလည္း ထိုအက်ဳိးတရားသည္ ႀကိဳတင္၍ ျဖစ္ေပၚ မေနသလို အေၾကာင္းကင္းသည္နွင့္လည္း လုံးဝ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၾက၏။

အေၾကာင္းတရားသည္ အက်ဳိးတရားကို ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ထားျခင္း မရွိသလ္ို အက်ဳိးတရားသည္လည္း အေၾကာင္းတရား ကိုယ္ဝန္မွ ေမြးဖြားလာျခင္း မရွိပါ။

အေၾကာင္းတရားတို႔ ျပည့္စုံ ညီၫြတ္သည္နွင့္ အက်ဳိးတရားတို႔သည္ သူ႔သေဘာသူေဆာင္ကာ မရွိရာမွ အသစ္အေနျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။
ဥပမာ မွန္ကို ၾကည့္ေသာအခါ မွန္သားျပင္ေပၚမွာ ျဖစ္ေပၚလာေသာ မ်က္နွာပုံရိပ္သည္ မွန္သားလည္း မဟုတ္သလို မ်က္နွာလည္းမဟုတ္ပါ။ မွန္သားနွင့္ မ်က္နွာကို စြဲ၍ မရွိရာမွ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ပဋိစၥ သမုပၸာဒ္ တရားမ်ဳိးသာျဖစ္သည္။ ထိုတရားသည္ အခိုင္အမာ အနွစ္သာရ အမာခံ မရွိေသာေၾကာင့္ ငါ၊ ငါ့ဥစၹာ အေနျဖင့္ အတၱျပဳ၍ မရေသာ အာဂႏၲဳဓာတ္ သက္သက္မွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။
ထို႔အတူ အာရုံႏွင့္ ဒြါရ တိုက္မႈေၾကာင့္ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဝိညာဏ္သည္ အာဂႏၲဳဓာတ္သက္သက္ ျဖစ္၍ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါ ၊ ျဒပ္၊ ဝတၳဳျပဳ၍ အခိုင္အမာ အနွစ္သာရအားျဖင့္ စြဲယူရႏိုင္ေလာက္ေသာ အမာခံသေဘာမ်ဳိး လုံးဝမရွိပါ။
၄င္းကဲ့သို႔ အေၾကာင္း တိုက္ဆိုင္တိုင္း အက်ဳိးတရားတို႔ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာပုံကို ပဋိစၥ သမုပၸာဒ္ သေဘာအားျဖင့္ သ္ိျမင္ျခင္းသည္ အေၾကာင္းအက်ဳိး ဆက္ႏြယ္မႈ အနတၱအျမင္ျဖင့္ သ္ိျမင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ဆက္ႏြယ္မႈကို ေအာက္ပါ (အတၳနယ) နည္း (၄) မ်ဳိးျဖင့္ သိျမင္ နားလည္နိုင္ေပသည္။

(၁) ဧကတၱနည္း
အတိတ္အေၾကာင္းတရားနွင့္ ပစၥဳပၸၸန္ အက်ဳိးတရား။ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတရားနွင့္ အနာဂါတ္အက်ဳိးတရားတို႔သည္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ႏြယ္လ်က္ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း စဥ္ဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေပၚေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ပန္းသီထားသကဲ့သ္ို႔ ရုပ္နာမ္အစဥ္၌ မျပတ္ဆဲမႈကို ထိုးထြင္း သိျမင္သျဖင့္ ဘဝသည္ ပုခက္နွင့္ ေခါင္းၾကားမွာသာ ရွိ၏။ ေသလွ်င္ျပတ္၏ဟု စြဲယူထားေသာ ဥေစၧဒဒိ႒ိ အယူမွားႀကီးကို ပယ္စြန္႔ႏိုင္ေပမည္။

(၂) နာနတၱနည္း
အေၾကာင္းတရားနင့္ အက်ဳိးတရားတို႔သည္ ဆက္ႏြယ္မႈရွိၾကေသာ္လည္း ရုပ္နာမ္တို႔၏ သဘာဝလကၡဏာတို႔သည္ မတူညီၾကပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အေၾကာင္း ရုပ္နာမ္တို႔ခ်ဳပ္ၿပီး
အက်ဳိးရုပ္နာမ္တိုံ႔ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာေသာေၾကာင့္ ၄င္းတို႔၏ လကၡဏာမ်ားမွာလည္း တူညီမည္ မဟုတ္ပါ။
ထိုသို႔ သိျမင္ ပါက အတၱသည္ ၿမဲ၏ ဟူ၍ စြဲယူတတ္ေသာ သႆတဒိ႒ိ အယူမွားျခင္းကို ပယ္စြန္႔ႏိုင္ေလသည္။

(၃) အဗ်ာပါရနည္း
အေၾကာင္းတရားသည္ အက်ဳိးတရား ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ အားထုတ္သည့္ ဗ်ာပါရ မရွိသလို အက်ဳိးတရားသည္လည္း အေၾကာင္းတရားရွိပါက ျဖစ္ေပၚလိုက္မည္ဟု
အားထုတ္သည့္ ဗ်ာပါရမ်ဳိး မရွိပါ။
အေၾကာင္းတရား ထင္ ရွားျဖစ္ေပၚသည္နွင့္ အက်ဳိးတရားသည္ သူ႔သေဘာသူေဆာင္ကာ
မရွိရာမွ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
(ဥပမာ သြားခ်င္ေသာစိတ္သည္ အေၾကာင္းတရားအေနျဖင့္ ထင္ ရွားျဖစ္ေပၚသည္နွင့္
သြားသည့္ရုပ္သည္ အက်ဳိးတရား အျဖစ္နွင့္ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ ကာ အသစ္ျဖစ္ေပၚ
လာ၏။ မိမိအလိုအတိုင္း ျဖစ္သည့္ သေဘာမ်ဳ္ိးမရွိပါ)။

(၄)ဧဝံဓမၼတာနည္း
အက်ဳိးတရားသည္ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ကာ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာေသာ္လည္း ပရမ္းပတာ
ျဖစ္ေပၚျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ေပ။ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာသာ ျဖစ္ေပၚရေလသည္။ ဥပမာ မ်က္စ္ိနွင့္ အဆင္း တိုက္မႈေၾကာင့္ ျမင္ စိတ္သာ ျဖစ္ေပၚရသည္။ ၾကားစိတ္ ျဖစ္ေပၚျခင္း မရွိေပ။
ေဒါက္တာစုိးလြင္ (မႏၲေလး) ၏
အ ေျခခံဉာဏ္နွစ္ပါးနွင့္ အနတၱအျမင္ ဓမၼလမ္းစာစဥ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ပူေဇာ္ပါသည္။
ယေန႔ ၃.၆.၂ဝ၁၄ ဆရာ ေဒါက္တာစိုးလြင္ ၏ (၅၆) ႏွစ္ျပည့္ မမြးေန႔တြင္ ဆရာ့အား ဓမၼျဖင့္
ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...