Tuesday, June 10, 2014

ပန္းခ်ီခင္ေမာင္ရင္၏ ဘဝႏွင့္ဒႆန

| June 10, 2014 | Hits:364

ပန္းခ်ီခင္ေမာင္ရင္
ပန္းခ်ီခင္ေမာင္ရင္ (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာဝတီ)
ျမန္မာႏိုင္ငံ ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း၏ ေျမာက္ပိုင္းရွိ အခန္းတခန္းသာပါသည့္ သစ္သားအိမ္ကေလးထဲတြင္ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနသူက ပန္းခ်ီ ဆြဲဖို႔ တခုတည္းကိုသာ စိတ္ထဲမွာထားသည့္ ဦးခင္ေမာင္ရင္ ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာေခတ္သစ္  အႏုပညာ လႈပ္ရွားမႈ၏ ပထမဆံုးမ်ိဳးဆက္ထဲမွ ေခါင္းေဆာင္တဦးဟု အသိ အမွတ္ျပဳျခင္းခံရသည့္ ဦးခင္ေမာင္ရင္သည္ ယေန႔ ျမန္မာ့ေခတ္ၿပိဳင္ အႏုပညာေလာက၏ သက္ရွိ ဒ႑ာရီဟုလည္း ဆိုႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူက ႐ိုးရွင္းသည့္ ဘဝေနထိုင္မႈကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က သူ၏ေနအိမ္မွာ ေရခဲေသတၲာ၊ အဝတ္ေလွ်ာ္စက္ေတြ မရွိ၊ ကင္းဗတ္စ္ အလြတ္ေတြကို စီထပ္ ထားတာက တျခားသူမ်ား၏အိမ္တြင္ စင္ေပၚတီဗီ တင္ထားသေလာက္ ျမင့္သည္။ ပန္းခ်ီဆြဲသည့္ ေနရာနားက ၾကမ္းျပင္မွာပဲ သူအိပ္သည္၊ သူ႔မွာ မိသားစုလည္း မရွိ။
“နည္းနည္းရွိတာက မ်ားေတာင္ေနေသးတယ္၊ ဒီမွာ က်ေနာ့္အတြက္ လိုအပ္တာ အားလံုးရွိတယ္” ဟု အသက္ ၇၅ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ေသာ ဦးခင္ေမာင္ရင္က ေျပာသည္။
ၾကမ္းျပင္မွာ ထိုင္ေနေသာ ပန္းခ်ီဆရာအိုက Winsor & Newton တံဆိပ္ အခ႐ိုင္းလစ္ပန္းခ်ီ ညႇစ္ေဆးဘူးေတြထဲကေန  စုတ္တံႏွင့္ တို႔ယူၿပီး သစ္သားစင္ကို မွီေထာင္ထားသည့္ ကင္းဗတ္စ္တစေပၚမွာ ရင္ခုန္စရာ ေဆးေရာင္စံုေတြ ေရးဆြဲေနသည္။ သူ႔မွာ ပန္းခ်ီကားတင္ဖို႔ ေဒါက္လည္းမရွိ။ သူ အႏွစ္ သက္ဆံုးျဖစ္သည့္ ဥေရာပ ဂႏၳဝင္ေတးသြားေတြကို နားေထာင္ရင္း အခ်ိန္ကုန္တတ္သည္။
အလုပ္လုပ္ရင္း အလြန္ပင္ပန္းသြားၿပီ ဆိုလွ်င္ ၾကမ္းျပင္မွာ လက္ေထာက္ၿပီး တံခါးနားက သူအႏွစ္သက္ဆံုး ကုလားထိုင္ဆီသို႔ တရြတ္ဆြဲသြားရသည္။ အကူအညီမပါဘဲ သူမတ္တတ္မရပ္ႏိုင္ပါ။ ေဟာင္းႏြမ္းေနသည့္ ကုလားထိုင္အခင္းေပၚမွာ ထိုင္မိၿပီဆိုလွ်င္ ခဏတျဖဳတ္ စာဖတ္ခ်င္ဖတ္သည္၊ သို႔မဟုတ္ အျပင္ဘက္က သူ၏ဥယ်ာဥ္ကို ေငးစိုက္ၾကည့္ေနေလ့ရွိသည္။
“ဒီဒူးေတြက က်ေနာ့္ကို ဒုကၡေပးတာ”ဟု သူက မေက်မနပ္ႏွင့္ ဆိုသည္။
“အရင္တုန္းကလို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မလႈပ္ရွားႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ၿပီး က်ေနာ့္မွတ္ာဏ္လည္း နည္းနည္း ခ်ဳိ႕ယြင္းေနၿပီ။ ဆရာဝန္ေတြကေတာ့ ၂၀ဝ၀ ျပည့္ႏွစ္တုန္းက ေလျဖတ္ခဲ့တာေၾကာင့္လို႔ ေျပာတာပဲ။ ေနာက္ထပ္ ၅ ႏွစ္ေလာက္ပဲ အသက္ ရွင္ခ်င္ပါေတာ့တယ္။ က်ေနာ္ ႏွစ္ေတြအမ်ားႀကီး ေနခဲ့ၿပီးၿပီဆိုေတာ့ ဒီေလာက္ဆိုရင္ လံုေလာက္ပါၿပီ” ဟုလည္း ဦးခင္ေမာင္ရင္က ေျပာသည္။
ပန္းခ်ီဆရာ ငယ္ဘဝက သူ၏ ပန္းခ်ီကားေတြ ကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူႀကိဳက္မ်ားျခင္းမရွိခဲ့ဟု ဦးခင္ေမာင္ရင္ ေျပာတတ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယေန႔ အခ်ိန္မွာေတာ့ သူေရးဆြဲသည့္ ပန္းခ်ီကားေတြကို ပန္းခ်ီကား စုေဆာင္းသူေတြက အငမ္းမရ လိုက္လံ ဝယ္ယူေနၾကသည္။ ေနာက္ဆံုးျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ပန္းခ်ီ ျပပြဲတြင္ ပန္းခ်ီကား ၅၀ ျပသခဲ့ရာ အားလံုးနီးပါး ေရာင္းထြက္သြားသည္။
ပန္းခ်ီခင္ေမာင္ရင္၏ ပန္းခ်ီကားတခ်ိဳ႕ (ဓာတ္ပံု - ေဂ်ပိုင္ / ဧရာဝတီ)
ပန္းခ်ီခင္ေမာင္ရင္၏ ပန္းခ်ီကားတခ်ိဳ႕ (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာဝတီ)
“သူတို႔ ႀကိဳက္လို႔ေနမွာေပါ့၊ က်ေနာ္ မေျပာ တတ္ဘူး” ဟု ဦးခင္ေမာင္ရင္က ေျပာသည္။ သူက ဝင့္ဝါေမာ္ၾကြားတတ္သူ မဟုတ္ပါ။
“သူက တကယ္ကို ရွားပါးတဲ့ အႏုပညာရွင္ပါ။ သူ႔ရဲ႕ ပန္းခ်ီေရးဟန္ တခုတည္းေၾကာင့္ ေက်ာ္ၾကား တာမဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕႐ုပ္သြင္နဲ႔ ဘဝေနထိုင္မႈကိုက အႏုပညာ ေျမာက္ေနပါတယ္။ ျမန္မာေခတ္သစ္ အႏုပညာအေၾကာင္း ေျပာမယ္ဆိုရင္သူ႔ကို ခ်န္ထားလို႔ မရပါဘူး” ဟု ပန္းခ်ီကား စုေဆာင္းသူတဦးျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေလာကနတ္ ပန္းခ်ီျပခန္းကို ပူးတြဲ တည္ေထာင္သူလည္းျဖစ္သူ ဦးေအာင္စိုးမင္းက ေျပာသည္။
သူ၏ ပန္းခ်ီကားမ်ားတြင္ မေမွ်ာ္လင့္သည့္ အေရာင္မ်ားကို ျမင္ေတြ႕ရေၾကာင္း ဦးေအာင္စိုးမင္း က ဆက္ေျပာသည္။
“သူ႔ရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ဟန္နဲ႔ ဘဝတေလွ်ာက္လံုး ဖန္တီးခဲ့တာေတြက လူငယ္ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ စိတ္ကိုလႈပ္ရွားေစခဲ့တယ္။ တေယာက္တည္းသမား အျဖစ္နဲ႔ ေနထိုင္ခဲ့တယ္။ ဘဝတခုလံုးကို အႏုပညာ အတြက္ ျမႇဳပ္ႏွံထားၿပီးေတာ့ ေက်ာ္ၾကားမႈနဲ႔ေငြေၾကး ကို လံုးဝအေလးအထားခဲ့ဘူး” ဟု ဦးေအာင္စိုးမင္းက ဆိုသည္။
၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ားအတြင္းတြင္ ဦးခင္ေမာင္ ရင္ ပန္းခ်ီစတင္ေရးဆြဲခဲ့သည္။ အေစာပိုင္းတြင္ ဗိသုကာပညာကို ေလ့လာခဲ့သည့္အတြက္ ပံုသဏၭာန္ ႏွင့္ အေရာင္ကို အေလးထားျခင္းက ေနာက္ပိုင္း သူ၏ လက္ရာမ်ားအေပၚ လႊမ္းမိုးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သူ၏မိတ္ေဆြ ပန္းခ်ီဆရာဦးဆန္းျမင့္က ေျပာသည္။
ဗိသုကာတေယာက္ ဘဝျဖင့္ ပန္းခ်ီပညာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စာအုပ္မ်ားကို အငမ္းမရဖတ္ခဲ့ၿပီး ပံုတူမ်ား၊ စိတၲဇပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ ဖတ္႐ႈ ေလ့လာခဲ့ေသာ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ႀကိဳးစားေရးဆြဲၾကည့္ခဲ့သည္။
“က်ေနာ္က ကိုယ့္ဘာသာ သင္ယူခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီ ဆရာပါ။ အႏုပညာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္သိသမွ်က ႐ိုးရွင္းမႈဟာ ျပည့္စံုမႈဆိုတာပါပဲ” ဟု ဦးခင္ေမာင္ရင္ က ေျပာသည္။
ဦးခင္ေမာင္ရင္၏ ပန္းခ်ီကား အမ်ားအျပား သည္ ႐ိုးစင္းမႈေၾကာင့္ ကေလးငယ္တေယာက္ ေရး ဆြဲထားသလိုပင္ရွိသည္ဟု သူ၏ မိတ္ေဆြအေၾကာင္း ကို အတၳဳပၸတိၲတခု၏ နိဒါန္းတြင္ ဦးဆန္းျမင့္က ေရးသားခဲ့သည္။
သူ၏ စိတၲဇပန္းခ်ီလက္ရာမ်ားတြင္ ေတာက္ပ ၿပီး ကြဲျပားသည့္ အေရာင္မ်ားႏွင့္ စုတ္ခ်က္ထူထူတို႔၏ အားၿပိဳင္မႈမ်ား ပါဝင္သည္။ အီတလီ ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီဆရာ Amedeo Modigliani ကို သေဘာက်သည့္အတြက္ မ်က္ႏွာဖံုးဆန္သည့္ မ်က္ႏွာႏွင့္ အခ်ိဳး အစားရွည္သည့္ ပံုတူပန္းခ်ီမ်ား ေရးဆြဲျဖစ္ခဲ့သည္ဟု ဦးခင္ေမာင္ရင္က ေျပာသည္။
“က်ေနာ္က သူ႔ကို ပီကာဆိုထက္ေတာင္မွ ႀကိဳက္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ရဲ႕ဟန္အတိုင္း ၁၀ ႏွစ္ နီးပါး ဆြဲျဖစ္ခဲ့တယ္” ဟု Modigliani ႏွင့္ သူ၏ ဆက္ႏႊယ္မႈကို ရွင္းျပသည္။
ထိုေရးဟန္ကို သူ၏ထင္ရွားသည့္ ပံုတူပန္းခ်ီ ကားတြဲမ်ားျဖစ္ေသာ “ထိုင္ေနေသာကေခ်သည္မ်ား” ႏွင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ၆ ႏွစ္က ေရးဆြဲခဲ့သည့္ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီပံုရိပ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ပံုတူ ကားတြဲမ်ားတြင္ ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္၏ ပံုတူပန္းခ်ီမ်ားသည္ ပန္းခ်ီကားစုေဆာင္း သူမ်ားအၾကားတြင္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စစ္အစိုးရ အာဏာရွိေနဆဲ အခ်ိန္တြင္ ဖန္တီးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္း ေနအိမ္တြင္ အက်ယ္ ခ်ဳပ္ႏွင့္ရွိေနဆဲအခ်ိန္ျဖစ္ၿပီး သူ၏ဓာတ္ပံု သို႔မဟုတ္ ပန္းခ်ီကား ပိုင္ဆိုင္ထားသူက ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ျခင္း ခံရႏိုင္သည့္အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။
အစိုးရ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္လည္း လႊတ္ေတာ္ထဲအထိ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေသာ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ေတာ့ ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာ အိုႀကီးက သူ၏အခ်ိန္မ်ားကို ႐ိုးစင္းစြာျဖတ္သန္းရင္း ပန္းခ်ီကား ဆက္လက္ေရးဆြဲျခင္းျဖင့္ ကုန္ဆံုးေနေစသည္။
နံနက္တိုင္း ၆ နာရီဆိုလွ်င္ အိပ္ရာကႏိုးၿပီး သူ၏ မိဘမ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ အတိတ္က ေပ်ာ္စရာ ေန႔ရက္မ်ားအေၾကာင္းကို နာရီဝက္ခန္႔ ေတြးေန တတ္သည္။ တခါတရံ ထိုေန႔တြင္ ဖန္တီးမည့္ ပန္းခ်ီ ကားအတြက္ စိတ္ကူးႏွင့္ ပံုေဖာ္ၾကည့္ဖို႔ ႀကိဳးစား ၾကည့္သည္။
“ဆြဲျဖစ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ အၿမဲတမ္း ဆန္႔က်င္ ဘက္ပဲ” ဟု ဦး ခင္ေမာင္ရင္က ေျပာသည္။
သူ႔အိမ္တံခါးကို လူတိုင္း လာလည္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ဦးခင္ေမာင္ရင္က ဖြင့္ေပးထားသည္။ သူစိမ္းမ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ား မည္သူ႔ကိုမဆို လိႈက္လွဲစြာ ႀကိဳဆိုၿပီး ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ အတူတူထိုင္ၾကကာ လက္ဖက္ရည္ သို႔မဟုတ္ ေကာ္ဖီျဖင့္ ဧည့္ခံသည္။
အႏုပညာသမားတေယာက္၏ဘဝတြင္ အေရး အပါဆံုးအရာတခု၏အမည္ကိုေျပာျပဖို႔ ေတာင္းဆို သည့္အခါ သူက အစားအစာဟု ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပင္ ျပန္ေျဖသည္။
“ႀကီးက်ယ္တယ္ဆိုတဲ့ ဘယ္အရာမဆို က်ေနာ့္ အတြက္  အဓိပၸာယ္မရွိပါဘူး။  အႏုပညာသမား ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ အသက္ရွင္ သန္ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ အားလံုးအတြက္ အစားအစာလိုအပ္ပါတယ္။ ဒါပါပဲ” ဟု ဦးခင္ေမာင္ ရင္က ေျပာသည္။
ပန္းခ်ီခင္ေမာင္ရင္၏ ပန္းခ်ီကားတခ်ိဳ႕ (ဓာတ္ပံု - ေဂ်ပိုင္ / ဧရာဝတီ)
ပန္းခ်ီခင္ေမာင္ရင္၏ ပန္းခ်ီကားတခ်ိဳ႕ (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာဝတီ)
ဧရာဝတီ အဂၤလိပ္ပိုင္း သတင္းေထာက္ ေက်ာ္ၿဖိဳးသာ ေရးသည့္ A Legendary Artist, ‘Less is More’ ကို ႏုိင္မင္းသြင္ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆုိသည္။
မွတ္ခ်က္။     ။ ဤေဆာင္းပါးကုိ The Irrawaddy အပတ္စဥ္ ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၃ တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ဇြန္ ၁၀ ေန႔ေန႔လယ္တြင္ ပန္းခ်ီခင္ေမာင္ရင္ (၇၇ ႏွစ္) ကြယ္လြန္သြားသည္ဟု ၾကားသိရသည့္အတြက္ ဧရာဝတီ ဝက္ဘ္ဆုိက္တြင္ ျပန္လည္ ဂုဏ္ျပဳ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...