"Conflict"
Author: lubo601 | 6:10 AM | No မွတ္ခ်က္ |
Athenian Ahnyarthar's status.
အတန္ငယ္ပြင့္လင္းလာတဲ့ အကုးအေျပာင္းကာလ ျမန္မာျပည္မွာ ပ႗ိပကၡေတြ
ေပၚေပၚတင္တင္ျဖစ္ လာတာနဲ ့အတု လစ္ဘရယ္ဆိုသုမ်ား၊ အတိုက္အခံဆိုုသုမ်ား၊
ဒီမိုကေရစီကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးပါတယ္ ဆိုသုမ်ားဟာ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္ေတြ လုမွဳ
ေရး၊ ႏိုင္ငံေရးေတြမွာ ေထြးေရာယွက္တင္ ျဖစ္လာမယ့္ လမ္းေၾကာင္းကို ေထာက္ျပ
ေ၀ဖန္ေနၾကတာကို ပုံစံမ်ိဳ းစုံေတြ ့လာေနရတယ္။ မ်ိဳးေစာင့္၊
ဘန္းၾကီးမဲေပးခြင့္ အစရွိသျဖင့္ ကိစၥေတြမွာ ဘုန္းၾကီးေတြဟာ နင္ပဲငဆ
အေျပာအဆိုအခံရဆုံးေပါ့။ ဒီလို ေ၀ဖန္မွဳေတြ ဟာ ျဖစ္သင့္တယ္၊ လုပ္အပ္တယ္ လို
့ျမင္ရင္ အႏွီေ၀ဖန္ေရးသမားေတြကို ျပန္လွန္ ေမးစရာရွိတာက-
၁) ဒီလုိေ၀ဖန္သုေတြဟာ ၂၀၀၇ တုန္းကလည္း ဒီလိုပဲ ဘုန္းၾကီးေတြ ႏိုင္ငံေရးလွဳပ္ရွားတာကို ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကဖုးလား။ ကဲ့ရဲ ့ရွဳတ္ခ်ခဲ့ဖုးလား။
လက္ခုပ္လက္၀ါးတီးအားေပးခဲ့ၾကလား ၊
မွတ္တမ္းတင္ဇတ္ကားရိုက္ျပီး သုရဲေကာင္းေတြအျဖစ္
ခ်ီးမြန္းခန္းဖြင့္ခဲ့ၾကလား။ အခုေခတ္ကာလ အမ်ိဳ းစုံေသာ လက္မွတ္ထိုး
ကမ္ပိန္းေတြ {၄၃၆ လို} မွာေရာ ဘုန္းၾကီးေတြ လက္မွတ္ထိုးတာကို တခုတ္တရ
မေဖၚျပဘဲ ေနႏိုင္ၾကလား။
၂) ကေန ့ကုလားဗမာ အဓိကရုဏ္းကိစၥေတြမွာ ဘုန္းၾကီးေတြကို ဘာသာေရးနဲ ့ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြးမွဳရဲ ့ပင္မတရားခံအျဖစ္ ေ၀ဖန္တဲ့သုေတြဟာ ဘာသာေရးနဲ ့ႏိုင္ငံေရးကို တသားတည္းေရာထားတဲ့ အစၥလမ္ဘာသာကို ေ၀ဖန္မွဳ ရွိခဲ့ၾကဖုးလား၊ ဒီအစၥလမ္ဘာသာေရးနဲ ့ပ႗ိပကၡကြင္းဆက္ေတြကိုေရာ တရား၀င္ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုခဲ့ၾကဖုးလ ား၊ ေထာက္ျပ သတိေပးခဲ့ၾကဖုးလား။
၃) ဗုဒၶဘာသာဟာ သဘာ၀အားျဖင့္ကိုက ႏိုင္ငံေရးနဲ ့စည္းျခားထားတဲ့ ေလာကုတၱရာသီးသန္ ့၀ါဒျဖစ္ရာမွာ ဘုန္းၾကီးေတြ မဲေပးခြင့္ကို အာဏာရယုေရးလမ္းေၾကာင္းအျဖစ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေ၀ဖန္လိုတဲ့ လစ္ဘရယ္ဆိုသုေတြဟာ လုသားတိုင္းနဲ ့ဆိုင္တဲ့ right to participation ဆိုတဲ့ လုအခြင့္အေရးသေဘာတရားကို နားမလည္တာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘုန္းၾကီးေတြဟာ အရုး၊ ရာဇ၀တ္သားနဲ ့ လုမြဲ ေတြလို ဒီရပိုင္ခြင့္ကို မရထိုက္တဲ့ မလြတ္လပ္တဲ ့သုေတြအျဖစ္ ယုဆတာလား။ ဘုန္းၾကီးေတြရဲ ့အသံနဲ ့ပုပန္မွဳ ဟာ အေျခအျမစ္မရွိ လု ့အခြင့္အေရးနဲ ့မဆိုင္ ဘုးလို ့ျမင္တာလား။
အတိုက္အခံဆိုတဲ့သုေတြရယ္၊ လုအခြင့္အေရးဒီမိုကေရစီအေရးလုပ္ ပါတယ္ဆိုတဲ့
ျပည္ေျပးမီဒီယာေတြရယ္၊ ခါေတာ္မွီ ဒီမိုေတြရယ္ဟာ အထက္က ေမးခြန္း ၃ ခုကို
ဘုရားေရွ ့မွာ သစၥာဆိုျပီးေျဖရဲရင္ ကေန ့ျမန္မာျပည္ရဲ ့အက်ပ္အတည္းေတြ
ေျပလည္သြားမွာပါ။ ကိုယ့္ ကိုယ္ပိုင္မု၀ါဒကိုယ္တိုင္က ပဲျပားပင္ျဖစ္ေနခဲ့ရင္
မိမိကိုယ္တိုင္ဟာ ပ႗ိပကၡေတြ အဓိကရုဏ္းေတြဖန္တီးတဲ့လက္သည္ဆို တာ
မေမ့နဲ ့ေပါ့။ ပ႗ိပကၡ ဆိုတာ ဘယ္ကမွလာတာမဟုတ္၊ ကိုယ့္မု၀ါဒ ကိုယ္ခ်ိဳ ဳး
ေဖါက္ရာ [Internal Conflict]ကစတယ္လို ့မွတ္။ ၾကားေနက် နားခါးတဲ့
ဆိုရိုးတစ္ခုရွိတယ္မဟုတ္လား။ ကိုယ္နဲ ့တန္တဲ့အရာကိုပဲ ကိုယ္ရမယ္၊
ကိုယ့္စိတ္နဲ ့တန္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာပဲ ေနရမယ္လို ့ဆိုတယ့္စကားေလ။
၁) ဒီလုိေ၀ဖန္သုေတြဟာ ၂၀၀၇ တုန္းကလည္း ဒီလိုပဲ ဘုန္းၾကီးေတြ ႏိုင္ငံေရးလွဳပ္ရွားတာကို ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကဖုးလား။ ကဲ့ရဲ ့ရွဳတ္ခ်ခဲ့ဖုးလား။
လက္ခုပ္လက္၀ါးတီးအားေပးခဲ့ၾကလား
၂) ကေန ့ကုလားဗမာ အဓိကရုဏ္းကိစၥေတြမွာ ဘုန္းၾကီးေတြကို ဘာသာေရးနဲ ့ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြးမွဳရဲ ့ပင္မတရားခံအျဖစ္ ေ၀ဖန္တဲ့သုေတြဟာ ဘာသာေရးနဲ ့ႏိုင္ငံေရးကို တသားတည္းေရာထားတဲ့ အစၥလမ္ဘာသာကို ေ၀ဖန္မွဳ ရွိခဲ့ၾကဖုးလား၊ ဒီအစၥလမ္ဘာသာေရးနဲ ့ပ႗ိပကၡကြင္းဆက္ေတြကိုေရာ တရား၀င္ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုခဲ့ၾကဖုးလ
၃) ဗုဒၶဘာသာဟာ သဘာ၀အားျဖင့္ကိုက ႏိုင္ငံေရးနဲ ့စည္းျခားထားတဲ့ ေလာကုတၱရာသီးသန္ ့၀ါဒျဖစ္ရာမွာ ဘုန္းၾကီးေတြ မဲေပးခြင့္ကို အာဏာရယုေရးလမ္းေၾကာင္းအျဖစ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေ၀ဖန္လိုတဲ့ လစ္ဘရယ္ဆိုသုေတြဟာ လုသားတိုင္းနဲ ့ဆိုင္တဲ့ right to participation ဆိုတဲ့ လုအခြင့္အေရးသေဘာတရားကို နားမလည္တာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘုန္းၾကီးေတြဟာ အရုး၊ ရာဇ၀တ္သားနဲ ့ လုမြဲ ေတြလို ဒီရပိုင္ခြင့္ကို မရထိုက္တဲ့ မလြတ္လပ္တဲ ့သုေတြအျဖစ္ ယုဆတာလား။ ဘုန္းၾကီးေတြရဲ ့အသံနဲ ့ပုပန္မွဳ ဟာ အေျခအျမစ္မရွိ လု ့အခြင့္အေရးနဲ ့မဆိုင္ ဘုးလို ့ျမင္တာလား။
အတိုက္အခံဆိုတဲ့သုေတြရယ္၊ လုအခြင့္အေရးဒီမိုကေရစီအေရးလုပ္
- ျပန္လည္မွ်ေဝပါ
- Facebookသို႔
- Twitterသို႔
- Google+သို႔
- Stumbleသို႔
- Diggသို႔
0 comments:
Post a Comment