Saturday, July 26, 2014

“ဘာႀကီးလား”

Soe Min July 26, 2014 at 10:33am
“ေၾသာ္ ... မင္းသားေလး ေမာင္စံဖား ေမာင္စံဖား။ ဟိုကလာငွား ေန႔မအား။ သည္ကလာငွား ညမအား။ အရီးစံပုရဲ႕သား။ သူ႔ခမ်ာ နင္လားငါလား ႀကိဳးစားၿပီး ကမယ္လို႔ အားခဲလာေသာ္လည္းပဲ … က်န္းမာေရးက မေကာင္း။ ေရွ႕ကၽြမ္းေလးတစ္မ်ဳိး ေနာက္ကၽြမ္းေလးတစ္မ်ဳိးနဲ႔ မရိုးရေအာင္ ကျပအသုံးေတာ္ခံလိုက္မဟဲ႔ လို႔ အားခဲလို႔ထားေသာ္လည္းပဲ … က်န္းမာေရးက မေကာင္း။ ေရွ႕ပိုင္းကေလးလည္း အားရပါးရ၊ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ထုပ္ကေလးလည္း အားရပါးရ၊ ပရိသတ္စိတ္တိုင္းက် ဌာန္ကုန္ေအာင္ ကမယ္လို႔ ၾကံလိုက္ျပန္ေတာ႔လည္းပဲ … က်န္းမာေရးက မေကာင္း။”

          အဲဒါ ကိုဇာဂနာတို႔ အၿငိမ္႔ထဲမွာ ျပက္တဲ႔ ျပက္လုံးပါ။ ကေရကရာမုန္႔မ်ားလို ေပါင္ဒါေတြေဖြးေနေအာင္ ရိုက္ထားတဲ႔ ဇာတ္မင္းသားေလးစုတ္စုတ္ခၽြန္းခမ်ာ သူဘာပဲလုပ္ခ်င္လုပ္ခ်င္။ တဆိတ္ရွိ က်န္းမာေရးက မေကာင္းေနတာနဲ႔ ကေရာကျဖစ္ပါ႔ဦးမလား မသိပါဘူး။ ေျပာလည္းေျပာစရာပါပဲ။ က်ဳပ္တို႔ က်န္းမာေရးကလည္း ေကာင္းကို မေကာင္းတာပါေနာ႔။
ဒီလိုဆိုရင္လည္း က်န္းမာေရးေကာင္းေအာင္ပဲ အရင္လုပ္ၾကေသးတာေပါ႔ေလ။ လိုတာေျပာ။ အားမနာနဲ႔။ ကိုယ္႔မရွိ အလွဴခံေပးမယ္။ ေရာ႔ဟဲ႔ အင္႔ဟဲ႔ ဆိုျပန္ေသာ္လည္းပဲ က်န္းမာေရးက မေကာင္းေသးျပန္ဘူး။ ဆရာ၀န္တခ်ဳိ႕ပဲ ေကာင္းေကာင္းသြားတာ လူနာေတြေတာ႔ ဒုံရင္းပါပဲဲ တဲ႔။ ေနမေကာင္းလို႔ ဆရာ၀န္လာျပတယ္ဆိုပါမွ လူနာကမေကာင္းပဲ ဆရာ၀န္က ေကာင္းေကာင္းသြားတာေတာ႔ ဘယ္ေကာင္းပါ႔မလဲ ႀကီးေတာ္ရယ္။ ေတာ္ပါၿပီ ေမာင္စံဖားရာ။ ကမေနပါနဲ႔ေတာ႔။ မင္႔က်န္းမာေရးကလည္း သည္တစ္သက္ ေကာင္းမယ္႔ပုံမရွိပါဘူး။ ေနာက္ေရာ ဘာေတြမေကာင္းေသးတုန္း။ လို႔ ေမးမိျပန္ေတာ႔ လာျပန္ေသးတယ္။ ပညာေရးကလည္း မေကာင္းဘူး ဆိုပဲ။ ငါ႔ႏွယ္ေနာ္။ ဟိုစာအုပ္ထဲကအတိုင္းပဲ ေျပာထည့္လိုက္ေတာ႔မယ္။ “အေကာင္းကို ရွာသည္။ အေကာင္းကား မရွိေတာ႔ေခ်။” လို႔။

          အလကားေန ကိုယ္ကပဲ အေကာင္းမျမင္တတ္တဲ႔သူ ျဖစ္ေနပါဦးမယ္။ ဒါမ်ဳိးဆိုတာ ေတာရမ္းမယ္ဖြဲ႔ ေျပာလို႔ရတာမွ မဟုတ္တာ။ Facts & Figures ခ်က္နဲ႔လက္နဲ႔ ေရေရရာရာ ေျပာႏိုင္မွ။ ကိုယ္က က်န္းမာေရးကလူဆိုေတာ႔ ကိုယ္႔တိုင္းျပည္က်န္းမာေရးေကာင္းမေကာင္း အေမေသႏႈန္း၊ ကေလးေသႏႈန္းေတြကို သူမ်ားႏိုင္ငံစံႏႈန္းေတြနဲ႔ ယွဥ္ယွဥ္ၾကည့္တာေပါ႔ေနာ္။ ပညာေရးက်ေတာ႔ေရာ ဘာေတြနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ေနပါလိမ္႔လို႔ သိခ်င္မိတယ္။ တို႔အဘေတြ တီဗီထဲျပသေလာက္ေတာ႔ျဖင္႔ သူတို႔မတက္ခင္က ျမန္မာျပည္မွာ တကၠသိုလ္ေကာလိပ္ ေဟာသေလာက္ပဲ ရွိေသးတာ။ ေဟာ အခုၾကည့္စမ္း။ ေဟာသေလာက္ ေဟာသေလာက္ေတာင္ ရွိလာၿပီ။ ကျမင္းနီအထြာကို ဆင္႔အထြာႀကီးနဲ႔ ဂုဏ္ယူ၀င္႔ၾကြားစြာ အႏုေမာဒနာ ျပဳၾကပါတယ္။ သူတို႔ေခတ္တုန္းကဆို ပညာေရးအသုံးစားရိတ္အျဖစ္ GDP ရဲ႕ ၀.၅% ႀကီးမ်ားေတာင္ ရက္ရက္ေရာေရာ သုံးစြဲခြင္႔ေပးထားခဲ႔တာ မဟုတ္လား။ ဒါႀကီးက အခုဆို သည္ဘက္ေခတ္ထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္တိုးတက္ေနၿပီ မွတ္သလဲ။ သာဓုပါေတာ္ သာဓုပါ။ ဆက္နားေထာင္ေနရင္ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြလို ေက်းဇူးေတာ္ခ်ီးမႊမ္းေသာေန႔တစ္ေန႔ ထပ္တိုးမိေနပါဦးမယ္။ မထားတို႔ ဘခက္တို႔ ဘြဲ႔ရၿပီး ဘာေတြလုပ္ေနၾကသလဲ သိၿပီးသားဥစၥာ။

          ေခတ္ကာလ သားသမီးမ်ားဟာ တဆိတ္ရွိ အစိုးရအေပၚ အျပစ္ပုံခ်ဖို႔ပဲ စဥ္းစားၾကတယ္။ သိပ္၀မ္းႏႈပ္ေဆး အားကိုးတာပဲ။ တကယ္ဆို မဆလေခတ္ ပညာေရးအသီးအပြင္႔ေတြကလည္း ငြားငြားစြင္႔စြင္႔ ပြင္႔လန္းေနတာႀကီးေတြ လက္ညွဳိးထိုးမလြဲေပါင္။ ကိုယ္႔ဆရာႀကီးတစ္ပါးကေတာ႔ သက္ေသသကၠာယနဲ႔ေတာင္ ျပဖူးတယ္။ ငယ္ငယ္က ဗိုက္ရႊံ႕နဲ႔လယ္သမား သားသမီးဆရာ၀န္္ကေလးဟာ အခုဆိုရင္ သူ႔သားသမီးေတြ အဂၤလန္လႊတ္ေက်ာင္းထားၿပီး သူကေတာ႔ ေဂါက္ကေလးရိုက္လိုက္၊ ေဆးခန္းကေလးေျပးလိုက္နဲ႔ ေရႊျပည္ေတြသာေနတာမို႔ ျမန္မာျပည္မွာ ပိုက္ဆံမရွိတဲ႔သူေတြ ပညာမတတ္ဘူး။ မႀကီးပြားဘူးလို႔ ေျပာဖို႔ခက္သတဲ႔။ သူေျပာတဲ႔သူကို သူေရာကိုယ္ေရာ သိဖူးျမင္ဖူးထားလို႔ ကိုယ္႔ဆရာႀကီး ေပးခ်င္တဲ႔ မတ္စိကို ရလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီဆရာေလး ဆရာႀကီးရဲ႕ေမေမဆီမွာ စပီကင္လာက်င္႔ေနတဲ႔အခ်ိန္တုန္းက ကိုယ္တို႔က အလုပ္သင္ဆရာ၀န္ဘ၀နဲ႔ ဆုံခဲ႔ဖူးေတာ႔ သူအဲသည္အခ်ိန္တုန္းက ဘယ္ေလာက္ခက္ခက္ခဲခဲ ရုန္းကန္ႀကိဳးစားေနရတယ္ဆိုတာ ကိုယ္ေတြ႔မ်က္ျမင္ပဲ။ ကိုယ္တို႔လည္း သည္အခ်ိန္္မွာ ႀကိဳးစားရုန္းကန္ေနရတာဟာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္က်ေတာ႔ အသာစံဖို႔ ျဖစ္လာနိုင္တဲ႔ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ကေလး ခပ္ေရးေရးေတာ႔ ရွိေသးတာေပါ႔။  

          ျမန္မာျပည္မွာ ပညာတတ္ေတြ ေနရာမရဘူးလို႔ေတာ႔ သိမ္းၾကဳံးေျပာလို႔မရပါဘူး။ သည္ကေန႔သည္အခ်ိန္မွာ ထိပ္ပိုင္းကေနရာရေနတဲ႔ လူႀကီးေတြအားလုံး ကိုယ္႔ျပည္တြင္းပညာေရးနဲ႔ ႀကီးျပင္းလာခဲ႔ၾကတာ ျငင္းစရာမွ မရွိပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ ေျပာခ်င္းေျပာရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ပညာကေလးတတ္ရုံနဲ႔ေတာ႔ ေနရာရဖို႔မစဥ္းစားနဲ႔ လို႔ ေျပာမွ ပိုမွန္မယ္။ လူတတ္တတ္ မတတ္တတ္ လက္ဘက္ထုပ္တတ္ရင္လည္း သူ႔ဟာနဲ႔သူ အဆင္ေျပသြားတာမို႔ လူမစြမ္းေတြက လက္ဘက္ထုပ္မေအာင္ စီမံရင္းစီမံရင္း လက္ဘက္ထုပ္လူႀကီးမင္းမ်ားဟာ လက္ဘက္ထုပ္ယဥ္ေက်းမႈကို လက္ဆင္႔ကမ္းေပး ဂီတေတးလုပ္ၾကတာေၾကာင္႔ ကိုယ္တို႔ဆီမယ္ လူေတြ အေရာင္မွိန္သြားရတာ ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။

        ပညာဆိုတာ ကိုယ္တိုင္မတတ္လည္းပဲ ပညာတတ္တဲ႔သူေတြကို သူ႔ေနရာနဲ႔သူခိုင္းတတ္ရင္ အဆင္ေျပတာပဲ မဟုတ္လား။ အဲ႔ဒါလည္း ပညာပဲေလ။ ပညာသည္ေတြကို ဆရာႀကီးလာလုပ္ေနတယ္ဆိုကတည္းက ဆရာႀကီးက်လို႔ လုပ္ႏိုင္တာလို႔သာ မွတ္လိုက္ပါ။ တို႔အဘေတြက ေဆးစက္က်ရာ အရုပ္ထင္တဲ႔ ပါရမီပါတယ္။ ျမန္မာ႔အသံမွာခန္႔လိုက္။ အသံလႊင္႔ဇာတ္လမ္းပါ သူ႔အသံႀကီးနဲ႔ ၀င္သရုပ္ေဆာင္နိုင္သတဲ႔။ လူၾကမ္းေနရာ လူျပက္ေနရာ ႀကိဳက္တာေျပာ။ ဆီးဂိမ္းတုန္းကေတာင္ ၀န္ႀကီးလက္ရာ ေတးသီခ်င္းမ်ား နားေသာတဆင္ခဲ႔ရေသး။ သီခ်င္းဆိုေကာင္းတာေလာက္ေတာ႔ လာမေျပာေလနဲ႔။ ဂ်ိန္းစဘြန္းကားထဲကလို အေရးအေၾကာင္းဆို ပါးစပ္ထဲ ႏွင္းဆီပန္းႀကီးကိုက္ၿပီး ဂါ၀န္အတိုမေလးနဲ႔ တန္ဂိုေတြဆြဲရမ္းပလိုက္နိုင္တဲ႔ စြမ္းရည္ေတြလည္း ရွိခ်င္ရွိေနမွာ။ ရွိတဲ႔ပညာေတြ အိပ္သြန္ဖာေမွာက္ ထုတ္မသုံးခင္ ေခေသာသူမဟုတ္ လို႔သာ ကိုယ္႔ဘာသာ သေဘာေပါက္ထားလိုက္ၾကပါ။ ေနာက္ကို ျမန္မာေတြ ပညာမတတ္ဘူး လာေျပာမေနနဲ႔။ တတ္လို္က္သမွ တတ္ တတ္ တတ္ တတ္ နဲ႔ကို ျမည္ေနတာ။ ကိုယ္သာ ပညာေပး အစီအစဥ္ထဲ အထည့္ခံေနရဦးမယ္။

          ဒါကေတာ႔ တစ္ဦးခ်င္း တစ္္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕ စြမ္းရည္ နဲ႔ ကံ၊ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယအေပၚမွာ တည္တာေပါ႔ေလ။ အခုေျပာေနတာ စံနစ္ကို ေျပာေနတာဆိုေတာ႔ အဲသည္ လက္တစ္ဆုပ္စာ ပညာတတ္ကေလးေတြကိုပဲ ၾကည့္ၿပီး မိုးႀကိဳးပစ္ရာ ထန္းလက္ကာေနလို႔မရဘူး။ ကိုယ္တို႔ျမန္မာလူမ်ဳိး အမ်ားစုမွာ ပညာသင္ႏိုင္တဲ႔၊ ပညာနဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳႏိုင္တဲ႔ အခြင္႔အလမ္း ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆိုတာကို ျပန္ၾကည့္ရတာေပါ႔။ စာမတတ္သူ ပေပ်ာက္ေရးဆိုတာ ကိုယ္တို႔ေဖေဖေမေမေတြလက္ထက္ကတည္းက အင္တိုက္အားတိုက္ႀကိဳးစားခဲ႔တာမို႔ အခုဆိုရင္ ျမန္မာျပည္မွာ စာမတတ္တဲ႔သူ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေနၿပီလို႔ စာရင္းဇယား ကိန္းဂဏန္းနဲ႔ ေျပာေနၾကၿပီ။ လုပ္စမ္းပါဦး။ အဲသည္လူေတြ ဘယ္ႏွစ္တန္းအထိ ပညာေတြ တတ္သြားၾကသလဲ။ တႏိုင္ငံလုံးအတိုင္းအတာနဲ႔တြက္ရင္ ေလးတန္းေအာင္တဲ႔အခါ ေခါက္ခ်ဳိးမက်န္ေတာ႔ဘူး။ ရွစ္တန္းမွာ ေနာက္တ၀က္ထြက္ကုန္တယ္။ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး တကၠသိုလ္ေရာက္မလာနိုင္တာေတြက သူ႔ထက္၀က္မကဘူး။ ဆယ္တန္းေအာင္ခ်က္ရာႏႈန္းကို တစ္ရာထဲကႏႈတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ က်န္တဲ႔သူေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္မလဲ။ ျပန္ေျဖေက်ာင္းသားရာႏႈန္းနဲ႔ တြက္ၾကည့္ရင္လည္း ျပန္မေျဖေက်ာင္းသားေတြကို သိႏိုင္တာပဲ။ အဲဒီကိန္းဂဏန္းေတြၾကည့္တာနဲ႔တင္ ကိုယ္တို႔ပညာေရးဟာ အသုံးလုံးေက် ပညာေရးေလာက္အျဖစ္နဲ႔ ေက်နပ္တင္းတိမ္ေနရတာ သြားေတြ႔တာေပါ႔။ ကေလးေတြ အာဟာရျပည့္မျပည့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ဇယားကြက္ကေလးနဲ႔မွတ္သလိုပဲ ကိုယ္႔တုိင္းျပည္ ဦးေႏွာက္ျပည့္မျပည့္ အဲသည္ ေက်ာင္းတက္ႏႈန္း နဲ႔ ေအာင္ခ်က္ဇယားကြက္ကေလးေတြကို ၾကည့္။ အနီလား။ အ၀ါလား။ အစိမ္းလား ေတြ႕ရမယ္။

            ကိုယ္ကေတာ႔ ၿမဳိ႕မွာေနၿပီး ၿမဳိ႕ေက်ာင္းပညာေရးနဲ႔ ႀကီးျပင္းခဲ႔သူမို႔ သူတို႔ေျပာတဲ႔ ကိန္းဂဏန္း အခ်က္အလက္ေတြက မယုံနိုင္စရာပါပဲ။ ကိုယ္တို႔ေက်ာင္းမွာေတာ႔ သူငယ္တန္းကတည္းက အတန္းေဖာ္သူငယ္ခ်င္းေတြက ဆယ္တန္းေရာက္တဲ႔အထိေတာ႔ ထြက္သြားရတယ္ဆိုတာ မရွိဘူးေလ။ ရန္ကုန္ေနၿပီး ကိုယ္႔သားသမီးမွ ေက်ာင္းမထားနိုင္လို႔ နႈတ္သြားရတယ္ဆိုတာ မေတြ႔ဖူးပဲကိုး။ ရြာေတြမွာေတာ႔ အဲသည္အခ်က္က ေျပာင္းျပန္ပါ။ ကိုယ္တို႔အေမကိုယ္တိုင္လည္း ေလးတန္းေအာင္ၿပီးတဲ႔အခါ အေဖဆုံးလို႔ အိမ္မွာ အလုပ္လုပ္မယ္႔သူ မရွိလို႔ ေက်ာင္းထြက္လိုက္ရတာ။ ညီအမေတြအကုန္လုံး ေက်ာင္းခ်ည့္တက္ေနရင္ ထမင္းငတ္ကုန္မွာေပါ႔။ ကိုယ္႔ေမြးခ်င္းထဲမွာ ထူးခၽြန္ေပါက္ေျမာက္မယ္႔သူကို ဦးစားေပးၿပီး က်န္တဲ႔သူက အနစ္နာခံရတယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္ ေက်ာင္းထားရတဲ႔စားရိတ္ဟာ ေတာနဲ႔ၿမဳိ႕ ကုန္က်တာခ်င္း မကြာလွေပမယ္႔ ေတာကလူေတြမွာ ခံႏိုင္ရည္အင္အားက ၿမဳိ႕ကလူေတြနဲ႔ မယွဥ္ႏိုင္ဘူး။ ေတာဆိုတာ ဘုံဘိုင္ဖြင္႔လို႔ ေရမလာဘူး။ ခလုပ္ဖြင္႔လို႔ မီးမလင္းဘူး။ ထင္းေခြ၊ ေရခပ္၊ ထမင္းခ်က္၊ ေနာက္ေခ်းက်ဳံးဆိုတဲ႔ ပိုက္ဆံမရပဲ ေန႔စဥ္လုပ္ေနရတဲ႔ ဗာဟီရကိစၥေတြအတြက္ လုပ္အားလိုတယ္။ မိဘက လြန္ကၽြံေရာ လိုက္ေရာနိုင္လွရင္ ေက်ာင္းသြားတက္ဖို႔ ခြင္႔ေပးရုံပဲ ရွိမယ္။ ျပန္လာရင္ စာအုပ္ပစ္ၿပီး ကိုယ္႔အလုပ္ကို လုပ္ရတယ္။ စိုက္ခ်ိန္ပ်ဳိးခ်ိန္ ေပၚခ်ိန္သီးခ်ိန္ဆို ေက်ာင္းေတာင္ ပ်က္ရေရာ။ ေကာက္စိုက္၊ ပ်ဳိးႏႈတ္၊ ေကာက္သင္းေကာက္၊ သူရင္းငွားလိုက္ဆိုတဲ႔ ပိုက္ဆံရတဲ႔ အလုပ္ေတြ လုပ္ႏိုင္လာတဲ႔အခါ ကေလးဘ၀မွာ ပညာေရးဆိုတာ အလိုလို အေရာင္မွိန္သြားရတယ္။ သူမ်ားနိုင္ငံေတြမွာ အသက္မျပည့္ေသးတဲ႔ ကေလးေတြကို အလုပ္သမားအျဖစ္နဲ႔ခိုင္းတာကို ကေလးသူငယ္အခြင္႔အေရးေတြနဲ႔ ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္ထားေပမယ္႔လည္း ကိုယ္႔ဆီမွာေတာ႔ သည္အရြယ္ကေလးေတြကို အလုပ္ေပး ထမင္းေကၽြးၿပီး ခိုင္းတဲ႔သူကို ေက်းဇူးေတာင္ တင္ေနၾကရတာ။ သူမ်ားေတြေျမွာက္ေပးတိုင္း နားေယာင္ေနလို႔မျဖစ္။ လက္လႈပ္မွ ပါးစပ္လႈပ္ရမယ္႔ဘ၀။

            သည္ေတာင္ကို ေမာင္ေက်ာ္လို႔ အလယ္တန္းပညာေရးအထိ တက္လွမ္းနိုင္တဲ႔ ကေလးေတြက်ေတာ႔ ဂိမ္းကစားသလိုပါပဲ။ ေနာက္အဆင္႔ကေလးေတြ တက္တက္ၿပီး ခက္လာတယ္။ ရြာတိုင္းမွာ မူလတန္းေက်ာင္းေလာက္ေတာ႔ ရွိတာေပါ႔။ သိပ္မေခါင္ရင္ မူလြန္ေလာက္အထိေတာ႔ ရွိေသးတယ္။ ရွစ္တန္းေလာက္ဆိုရင္ေတာ႔ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ကို သြားရေတာ႔မယ္။ အလယ္တန္းျပဆရာဆိုတာ မူလတန္းျပဆရာေတြလိုေတာ႔ လြယ္လြယ္ကူကူ ဆြဲခန္႔လို႔ မရနိုင္ေတာ႔ဘူး။ သည္အတန္းေလာက္ေရာက္ရင္ ကေလးေတြစိတ္ထဲမွာကိုက ေက်ာင္းကသင္တာသက္သက္နဲ႔ လုံေလာက္တယ္ မထင္ေတာ႔ဘူး။ စာေတြက ခက္လိုက္တာလို႔ ထင္လာတယ္။ ေနာက္နွစ္ေရာက္ရင္ ၀ိဇၹာ နဲ႔ သိပၸံ ခြဲသင္ရေတာ႔မယ္ ဆိုတာကို ဘ၀တစ္ဆစ္ခ်ဳိးလမ္းဆုံ ေရာက္ေနသေလာက္ စိတ္လႈပ္ရွားၾကတယ္။ ဘိုင္အိုဆိုတာႀကီးေတြက ေတာ္ေတာ္ခက္သလား။ အီကိုဆိုတာႀကီးက က်က္လို႔ရႏိုင္ပါ႔မလား။ သူတို႔ဘ၀မွာ အဲသည္ ဘာသာရပ္ဆိုတာႀကီးေတြကို အခုမွ ၾကဳံရတာမို႔ စိမ္းစိမ္းႀကီးနဲ႔ကို ေတြးေၾကာက္ေနၾကတယ္။ ကိုယ္၀ါသနာပါတာ ဘာမွန္းမသိဘူး။ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာ ဘာမွန္းမသိဘူး။

             အဲ႔သည္ႏွစ္ခုက ဟိုးတုန္းက ေျပာခဲ႔ဖူးသလိုပဲ ေပါင္းခ်င္တဲ႔အခါလည္း ေပါင္းတယ္။ မေပါင္းခ်င္တဲ႔အခါလည္း သပ္သပ္စီပဲ။ ဘယ္ႏွစ္ခါျပန္ေပါင္းၿပီး ဘယ္ႏွစ္ခါ ျပန္ကြဲသလဲဆိုတာေတာင္ ဘယ္သူမွ မမွတ္မိေတာ႔ဘူး။ သူတို႔ဟာသူတို႔ ေပါင္းေပါင္းကြဲကြဲပါ။ အခုမွ စလုံးေရစရတဲ႔အခါ နားမလည္လည္း ဘာအေရးလဲ။ အလြတ္က်က္ၾကတာေပါ႔။ ဆရာေတြကေရာ စာေမးပြဲစစ္တဲ႔ ပုံစံကေရာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္နားလည္သလဲ ဆိုတာထက္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား မွတ္မိသလဲ ဆိုတာကို ဦးစားေပး ဆန္းစစ္တယ္။ စာတစ္ေၾကာင္းခ်င္း ႏႈတ္တိုက္ခ်ေပးၿပီး အလြတ္မရမခ်င္း အတူတူလိုက္ဆိုေပးတဲ႔ က်ဴရွင္ဆရာမ်ားဟာ သိပ္ေအာင္ျမင္တာပဲ။
သည္အဆင္႔မွာ ၿမဳိ႕ေက်ာင္းသားေတြ မေထာင္းတာေပမယ္႔ ေတာေက်ာင္းက ကေလးေတြ ေက်ာင္းခန္းအျပင္က ေလာကႀကီးကို မ်က္စပစ္ကုန္တာ အဲ႔ဒါေတြေၾကာင္႔ပဲ။ ေတာင္ေပၚကကေလးေတြ၊ အိမ္မွာျမန္မာလို မေျပာတဲ႔ကေလးေတြဆို ျမန္မာစကားကိုေတာင္ ေလးလုံးကြဲေအာင္ မနည္းေျပာေနရတာမို႔ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ အေခၚအေ၀ၚ အသုံးအႏႈန္းေတြကို ပိုၿပီး ပင္ပန္းႀကီးစြာ က်က္မွတ္ေနၾကရတယ္။ သူတို႔အတြက္ေတာ႔ သည္စာေတြဟာ ခက္ကိုခက္တယ္။ ဆရာေတြကလည္း ေျပာပါတယ္။ ဟုတ္တယ္။ ခက္တယ္။ တတ္ႏိုင္ရင္ က်ဴရွင္ယူၾက။ မတတ္ႏိုင္ရင္ ေက်ာင္းမွာ အခ်ိန္ပိုသင္မွရမယ္။ က်ဴရွင္ပဲသင္သင္၊ အခ်ိန္ပိုပဲ သင္သင္ သင္ေပးမယ္႔ဆရာ ရွိေနရင္ လက္အုပ္ခ်ီမိုး ရွိခိုးထိုက္ပါတယ္။ ဆရာ မရွိလို႔ ငုတ္တုတ္ေမ႔ေနတဲ႔ ေတာင္ေပၚေက်ာင္းကေလးေတြ တပုံႀကီးရွိတဲ႔အေၾကာင္း ေတာင္ေပၚကို ကိုယ္တိုင္ေရာက္မွ သိရတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆြဲခန္႔ဆရာေလးေတြက သူတို႔ကိုယ္တိုင္လည္း အေ၀းသင္ေက်ာင္းသားေတြမို႔ အေ၀းသင္ခ်ိန္ဆို သူတို႔လည္း ေက်ာင္းသားတလွည့္ ျပန္လုပ္ၾကရေသးသတဲ႔။ ကေလးမ်ားအားလုံးလည္း စာသင္မယ္႔ ဆရာကိုေမွ်ာ္ေနဆဲ။ စာသင္ခုံေတြလည္း ဖရိုဖရဲ ပိုးစားျခကိုက္ေန ဆိုတဲ႔ ေက်ာင္းေတြ ဘယ္ႏွစ္ေက်ာင္းေတာင္ ရွိေနသလဲ မသိပါဘူး။ တရပ္တေက်းက လာရတဲ႔ ဆရာဆရာမေတြကို အားကိုးတာထက္ ကိုယ္႔ရပ္ကိုယ္႔ရြာကလူေတြကို ဆြဲခန္႔ျပန္ေတာ႔လည္း မသိတဲ႔သူကို မတတ္တဲ႔သူက သင္တဲ႔ဒုကၡလို႔ ေျပာၾကျပန္တယ္။ ဆရာျဖစ္ခ်င္တဲ႔သူဆိုတာ ဆရာျဖစ္သင္တန္းေတာ႔ တက္ဦးမွ ျဖစ္တာကိုး။

            အထက္တန္းေက်ာင္းဆိုတာကေတာ႔ ေတာ္ရုံတန္ရုံ ရြာကေလးေတြမွာ မရွိနိုင္ပါဘူး။ က်ဳိက္ထိုမွာတုန္းကေတာ႔ ကေလးေတြ သြားလိုက္ျပန္လိုက္ ေက်ာင္းမတက္ႏိုင္လို႔ ကိုးတန္းေရာက္ရင္ က်ဳိက္ထိုက အသိတစ္ေယာက္ေယာက္ အိမ္မွာ ဆန္္နဲ႔ဆီနဲ႔ သြားအပ္ထားေပးရတယ္ လို႔ သိခဲ႔ရတယ္။ အဲသလို ေက်ာင္းတက္ဖို႔ပို႔ထားနိုင္တဲ႔အိမ္ဆိုတာ ေငြပိုေငြလွ်ံ ရွိမွ ျဖစ္တာ လို႔ ဆိုပါတယ္။ ကိုယ္တို႔ ျပည္သူ႔ေဆးရုံေတြကမွ Luxury ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ အထက္တန္းပညာေရးဆိုတာလည္း သူတို႔အတြက္ေတာ႔ Luxury ျဖစ္တာပါပဲ။ ကိုယ္ကေပးသေလာက္ ျပန္မရတာကို ပညာေရး လို႔ ေခၚသလား လို႔ ေမးခ်င္စရာႀကီး။ ကိုးတန္း ဆယ္တန္းမွာ က်ဴရွင္မကူ သယမၻဴနဲ႔ ေျဖဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ႔ သတၱိမွတ္လို႔။ ျမန္မာျပည္ပညာေရးမွာ အႀကီးဆုံးက်ဴရွင္ေစ်းကြက္ႀကီးဟာ အဲသည္ ကိုးတန္းဆယ္တန္းမွာ ရွိတယ္။ တစ္ေက်ာင္းလုံးေနလို႔ ဆယ္ေယာက္မေအာင္တဲ႔ ေက်ာင္းကေလးေတြကေန ဘာသာစုံဂုဏ္ထူးရွင္ေတြ ရာခ်ီထြက္တဲ႔ေက်ာင္းႀကီးေတြအထိ ကြာျခားခ်က္ ျမင္႔မားတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕ ဘ၀ခရီးလမ္းကို သည္စာေမးပြဲႀကီးက အဆုံးအျဖတ္ေပးမွာလို႔ ဆရာ၊ မိဘ၊ ေက်ာင္းသား သုံးဦးသုံးဖလွယ္ ေမွ်ာ္လင္႔ေနၾကတယ္။ ေၾကာ္ျငာထဲမွာ ဦးမိုးဒီႀကီးေျပာသလို “သည္ေခတ္ႀကီးထဲမွာ ဆယ္တန္းေလးမွ ေအာင္မထားရင္ လိပ္ပက္လက္လွန္ထားသလို ယက္ကန္ယက္ကန္ ျဖစ္ေနမွာေပါ႔ကြ။” လို႔ လူတိုင္းက အရိုးစြဲေနေအာင္ ယုံတယ္။ ကိုယ္႔သားသမီးကိုယ္ ပညာတတ္ႀကီးျဖစ္ေအာင္ ေက်ာင္းထားမယ္ဆိုတဲ႔ မိဘမ်ားကေတာ႔ ကိုယ္မစားရရင္ ခ်ဳိးျခံၿပီး ဆယ္တန္းကေလးေလာက္ေတာ႔ မေအာင္ေအာင္ေအာင္ ထားၾကပါတယ္။ ဒါေတာင္မွပဲ ဆယ္တန္းေအာင္ တကၠသိုလ္ဆက္တက္နိုင္တဲ႔ ေက်ာင္းသားက ယက္သဲ႔ၾကား ငါးတင္။ တင္တဲ႔ငါး ေၾကာင္စားၿပီး က်န္သေလာက္။ ေလးတန္းေအာင္ ေသစာရွင္စာနဲ႔ ထြက္ရတာထက္စာရင္ေတာ႔ ကိုယ္တို႔ျမန္မာကေလးေတြရဲ႕ အနိမ္႔ဆုံး ပညာေရးဟာ ဆယ္တန္းအဆင္႔ေလာက္ ရိွေနမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိုက္မလဲ။

            တကယ္တမ္းက်ေတာ႔ စာသင္ေက်ာင္းကေလးေတြရဲ႕ အဓိပၸါယ္ဟာ ေမးတာေတြ ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ ေျဖဆိုၿပီး ေအာင္လက္မွတ္ထုတ္ေပးလိုက္တဲ႔ သင္ၾကားေရးဌာနႀကီးသက္သက္လို႔ ကိုယ္ကေတာ႔ မယူဆပါဘူး။ ကေလးေတြရဲ႕ဘ၀မွာ သိသင္႔သိထုိက္တဲ႔ အေျခခံသေဘာတရားကေလးေတြကို ေျမစမ္းခရမ္းပ်ဳိးေပးလိုက္တဲ႔သေဘာ၊ ၀မ္းလ်ားေမွာက္ အရြယ္ကစလို႔ ေလးဘက္ကေလးတြားတတ္ေအာင္ ေနာက္ေတာ႔ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ လမ္းေလွ်ာက္တတ္လာေအာင္ ေလ႔က်င္႔ေပးတဲ႔ေနရာတစ္ခု လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္က် လူႀကီးျဖစ္လာမယ္႔ကေလးတစ္ေယာက္ကို ဘယ္လိုလူႀကီးမ်ဳိး ျဖစ္လာေစခ်င္သလဲဆိုတာကို စၿပီး ပုံသြင္းမိတဲ႔ေနရာ လို႔လည္း ျမင္ပါတယ္။ ကိုယ္တို႔ဆီမွာက သင္ရိုးကို အာရုံစိုက္လြန္းၿပီး ပဲ႔ျပင္မႈအပိုင္းက ေတာ္ေတာ္ေလး အားနည္းေနပါတယ္။ ပညာေရးရဲ႕ ရလပ္ကို ေအာင္ခ်က္တစ္ခုတည္းနဲ႔တိုင္းတာဆိုေတာ႔ ေအာင္ခ်က္ကိုပဲ အာရုံထားတာေပါ႔ေလ။

          သူငယ္တန္းကေလးကို ေက်ာင္းမွာစာသင္ရုံနဲ႔ အားမရဘူး။ အိ္မ္မွာလုပ္ရေအာင္ အိမ္စာေတြ အမ်ားႀကီး ေပးလိုက္တယ္။ အိမ္စာမၿပီးရင္ ကေလးကိုလည္း အျပစ္ေပးတယ္။ မိဘဆီကိုလည္း အိမ္စာေတြ မၿပီးပါဘူး လို႔ တုိင္စာေရးၿပီး လက္မွတ္ထိုးခိုင္းတယ္။ ကေလးက ေက်ာင္းမွာလည္း တစ္ေနကုန္ထိုင္ေရးလာခဲ႔ေတာ႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ မေရးခ်င္ေတာ႔ဘူး။ ေဆာ႔ခ်င္တယ္။ မိဘက ဆရာမအတုိင္ခံရလို႔ အရွက္ရေနေတာ႔ ရိုက္ေမာင္းပုတ္ေမာင္း ေရးခိုင္းတယ္။ ခိုင္းမရရင္ ဆရာမဆီ က်ဴရွင္ပို႔လိုက္ေတာ႔ ေအးေရာ။ သူေပးတဲ႔ အိမ္စာ သူကိုယ္တိုင္ ေရးခိုင္းမွ ေနရာက်တယ္။ သူမ်ားဆီသြားသင္ရင္ တသန္လင္းခ်ိတ္ေတာင္ အဆံမတူလို႔ ျပန္ေရးခိုင္းေရာ။ ကႀကီးကေလးငယ္ ခ်စ္စဖြယ္က တစ္ေန႔ရွစ္နာရီမက သင္ယူရေလာက္ေအာင္ ခက္ေနမွေတာ႔ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္၍ စာေတာ္ေသာကေလးဆိုတာ အိပ္မက္မက္ခ်င္ေသးသလား။

           မနီကေလး စာသင္ေက်ာင္းကိုသြားတာ စာေရးစာဖတ္တတ္ဖို႔ သက္သက္ပဲ လို႔ ထင္ေနတာ သိပ္မွားတာပဲ။ ေက်ာင္းမွာ သူနဲ႔ သက္တူရြယ္တူ သူငယ္ခ်င္းေတြ ရွိမယ္။ အဲသည္ကေလးေတြနဲ႔ ရြယ္တူခ်င္း ေျပာဆိုဆက္ဆံၿပီး ကေလးရဲ႕ လူမႈ၀န္းက်င္ကို စတင္တည္ေဆာက္ရမယ္။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေဆာ႔ရင္းကစားရင္း ကိုယ္ကာယေတြ ၾကံ့ခိုင္ဖြံ႕ၿဖဳိးလာေစမယ္။ မိသားစုမွ အပျဖစ္ေသာ ကမာၻေလာကႀကီးကို သိျမင္ရင္းႏွီးေစရမယ္။ ဂ်ပန္က မူလတန္းေက်ာင္းကေလးေတြဆို အဲသည္အရြယ္ကေလးေတြကို သိပ္ဂရုစိုက္တာပဲ။ အဓိကသင္ၾကားေပးတာကေတာ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသားေကာင္းတစ္ေယာက္ ပီသေအာင္လို႔တဲ႔။ စည္းကမ္းရွိေအာင္ အရင္အက်င္႔လုပ္တယ္။ ကိုယ္႔တာ၀န္ကိုယ္ယူတတ္ေအာင္ ေလ႔က်င္႔ေပးတယ္။ ျပည္သူ႔နီတိေတြကို ကေလးနားလည္ေအာင္ ရွင္းျပၿပီး လိုက္နာေအာင္ သြန္သင္တယ္။ သူတို႔လိုခ်င္တာ သြက္လက္တက္ၾကြၿပီး အနာဂတ္ ဂ်ပန္နိုင္ငံေတာ္အတြက္ အားကိုးေလာက္တဲ႔ လူငယ္ေသြးသစ္ကေလးေတြ။ လူမႈေရး နားမလည္ပဲ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္တဲ႔ စာဂ်ပိုးကေလးေတြ မဟုတ္ဘူး။
ကိုယ္စိုက္ပ်ဳိးတဲ႔ ေကာက္ပင္ကို ကိုယ္ျပန္ရိပ္သိမ္းရတဲ႔ တရားသေဘာအတိုင္း ကိုယ္တို႔ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးလည္းပဲ သူစိုက္ပ်ဳိးထားေသာ ပညာေရး အသီးအပြင္႔မ်ားကို လိုခ်င္ခ်င္ မလိုခ်င္ခ်င္ ရိပ္သိမ္းေနရဦးမွာပဲ။ သည္အသီးအပြင္႔က မ်ဳိးဆက္တစ္ဆက္တစ္ဆက္ ၾကာတာမို႔လို႔ ဒီဟာကို မလိုခ်င္ဘူး။ ဟိုလိုမ်ဳိးလိုခ်င္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အခုကတည္းက ျပင္ႏုိင္မွ ေနာက္မ်ဳိးဆက္တစ္ဆက္ၾကရင္ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ႔ အသီးအပြင္႔ရမယ္။ ေပလာယ်ကံ သေဘာထားရင္ အေလ႔က်ေပါက္ပင္နဲ႔ပဲ ညားမယ္။ သူ႔ေျမမွာ နီ၀ါပြင္႔ရင္ ကိုယ္႔ေျမမွာ ျဖဴျပာတင္႔ရမယ္ လို႔ ေၾကြးေၾကာ္လာတာ ေငြတာရီ ျမ၀တီေခတ္ကတည္းက။ ဘာမင္းႀကီးတို႔ ဘာပင္ေတြစိုက္ၿပီး ဘာသီးႀကီးေတြသီးေနတာ သိေတာ္မူၾကေစဖို႔ ဘာေတြမွန္းမသိ ေရးမိျပန္ပါသေလ။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...