Wednesday, July 16, 2014

တီ ေမၽွာ့ ကၽြတ္ႏွင့္ မိုးစြတ္ ေနပူ ဆင္းရဲဟူသည္



"ေလြ႕ေလြ႕ ရမ္းရမ္း၊ ဝမ္း မျပည့္ရ၊
ေသာက္ေရမွလည္း၊ ျဖဴစြ ေနာက္က်ိ၊ ညြန္တစိႏွင့္၊ အိုင္ႀကီးအထဲ၊ ျပစ္ ခၽြဲ ပူ ငန္၊
ေနရဟန္လည္း၊ ရႊံ့ညြန္ မလြတ္၊ တီ ေမၽွာ့ ကၽြတ္ႏွင့္၊ မိုးစြတ္ ေနပူ၊ ဆင္းရဲ ဟူသည္၊
သူမ်ား တြက္တာ၊ ကၽြန္ေတာ့မွာတည့္၊ စုလာေသာ့ႏွယ္၊ ဒုကၡႂကြယ္၏။"
(ဆီးဘန္နီဆရာေတာ္)



"ဦးဇင္း ဘာလုပ္ေနတာလဲ?"
“ေမၽွာ့ ေျပာင္”
“ဘယ္လို”
“ေမၽွာ့ေလးေတြကို ေျပာင္ေနတာ”
“ဟာ နားမလည္ဘူး”

“ေၾသာ ေအးေအး မင္းက အဲဒီဘက္ ထိပ္ကေန၊ ေရကို လက္နဲ႔ ေတာက္လိုက္”

သေဘာေပါက္သြားပုံေပၚသည္။ သူ ေရကူး လာတာေလးက လွတယ္ေနာ−တဲ့။ ဆယ္ေပေလာက္ အကြာအေဝးကို စားရနိုးနိုး ေသာက္ရနိုးနိုးနဲ႔ ေျပးလႊားေနရတဲ့ ဒုကၡကိုေတာ့ သူ ကိုယ္ခ်င္းမစာ။ ဟုတ္တယ္။ သူ ေရကူးတာေလးက အေတာ္လွတယ္။ မိုက္ကယ္ဖဲလ္ရဲ့ လိပ္ျပားကူးနည္းထက္ မႏွိုင္းယွဥ္သာေအာင္ လွတာ။ Butterfly Stroke−ကမွ ေရွ႕ပိုင္း လက္ဆြဲႀကီးပါေနလို႔ ၾကည့္မေကာင္းရင္ ေနမယ္။ ေမၽွာ့ေလးေတြ ေရကူးတာက်ေတာ့ ဦးေခါင္းေလးကို အၿငိမ္ထားတယ္။ အလည္ပိုင္းႏွင့္ ေနာက္ပိုင္းကို တ႐ုတ္သိုင္းသမားေတြ ယပ္ခပ္သလို ညင္ညင္သာသာေလး လွူပ္သြားတာ။ အေတာ္လွပါတယ္ဗ်ာ။ ျမင္ဘူးမွ ဒီအလွကို ခံစားတတ္မွာပါ။

လူတစ္ကိုယ္ အႀကိဳက္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ေရျမင္းေခၚ ေရနဂါးေလးေတြကို အေတာ္ သက္ႏွစ္တာကို ေတြ႕ရတယ္။ နဂါးေသေျခာက္ဆိုၿပီး လည္ဆြဲေတြ ဘာေတြ လုပ္ၿပီး ေဆာင္ၾကတယ္။ ေရနဂါးက ပုံသ႑န္ေလးသာ လွသာ ေရကူးတာက်ေတာ့ အေတာ္ သ႐ုပ္ပ်က္တယ္။ ေနာက္မီးရြာဘက္မွာ တစ္ခါ ျမင္ဖူးတယ္။ ေရနဂါး ေရကူးပုံက လူလမ္းေလၽွာက္သလို မတ္တတ္ရပ္ႀကီး။ ပိုဆိုတာက စုတ္ခၽြန္းခၽြန္း ဦေခါင္းရယ္ ေကြးေကာက္ေကာက္ အမွီးရယ္ကို ေရွ႕ဘက္ကို ေကြးယူလိုက္ၿပီး ခါးကို ဆန႔္ဆန႔္ထုတ္တာ။ မသိရင္ေတာ့ ကိုယ့္ကို ေကာ့ ေကာ့ ျပေနသလိုပဲ။ မ်က္လုံးကလည္း ေရွ႕ျပဴးထြက္ေနေသးတာဆိုေတာ့ စပ္ဖ်ီးဖ်ီးနဲ႔ လူကို ေျပာင္ေနတယ္ ထင္ရတာ။ ေမၽွာ့ေလးေတြၾကေတာ့ အဲသလို မဟုတ္ဘူး။ ဦးေခါင္းေလးကလည္း အၿငိမ္။ ေနာက္ပိုင္းေလးကလည္း လွိူင္းၾကက္ခြပ္ေလးေတြလိုပဲ။ လွမွ လွ။

သူက ေရသံၾကားရင္ သူ႔အစာ ရမယ္ထင္ၿပီး ကူးလာတတ္တယ္။ အဲဒါ ေရျပင္ကို လက္ညိဳးနဲ႔ “ေတာက္ ေတာက္၊ ေတာက္ ေတာက္”နဲ႔ အသံေပးလိုက္ရင္ ခ်က္ျခင္း ေျပးလာတယ္။ ဘာမွ မေတြ႕ရင္ ေရထဲ ျပန္ငုပ္သြားျပန္တယ္။ တစ္ခါ အသံၾကားရာဖက္ကို ကူးခပ္သြားျပန္တယ္။ ေန႔ခင္းဘက္မွာေတာ့ ေရေပၚ သြားတယ္ဆိုတာ ရွားပါတယ္။ ညဘက္မွာ ပိုထြက္တယ္။ ေနာက္ ေမၽွာ့ေလးေတြကို ကုန္းေပၚ ဆြဲတင္ၾကည့္လိုက္ရင္သာ ဝါယာႀကိဳးလို လုံးလုံး,ေသးေသးေလးလို႔ ထင္ရေပမဲ့ ေရထဲမွာက်ေတာ့ အျပားႀကီးဗ်။ မႏွိုင္းေကာင္း ႏွိုင္းေကာင္း ဆန္စီးဆန္ျပားႀကီးလိုပဲ။

ဟာ ဘယ့္ႏွာႀကီးလဲ။ ေမၽွာ့ေလးေတြကို ေျပာင္လိုက္ ေနာက္လိုက္လုပ္ၿပီး ႏွိပ္စက္တဲ့အေၾကာင္းလည္း ေျပာေသး။ အခုက်ေတာ့ သူမဟုတ္သလိုပဲ သနားျပေနလိုက္တာလို႔ မထင္ပါနဲ႔။ ပုထုဇဥ္ဆိုေတာ့ ဒီလိုပါပဲ။ ငယ္မူျပန္တယ္ ထင္ပါရဲ့။ ငယ္က်င့္ မေပ်ာက္ဘူး ထင္ပါရဲ့။ တကယ္က တိရစၧာန္ေလးေတြက ပိုသနားစရာ ေကာင္းမယ္ ထင္တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔မွာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ သိပ္မရွိဘူးေလ။ အထက္ဆုံးမွာ ေရးခဲ့တဲ့ ဆန္းဘန္နီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ့ ကဗ်ာက "ႏြားေလၽွာက္လႊာ”တဲ့။ စၾကာဝေတးမင္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့သူက ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားတို႔ေၾကာင့္ ႏြားဘဝေရာက္သြားတဲ့အခါ လူေတြကို သူ႔ဘဝ သူ႔အေၾကာင္း ေလၽွာက္ၾကားတဲ့ ပုံစံနဲ႔ ေရးထားတာပါ။ ႏြားတစ္ေကာင္ရဲ့ စာေရး ဝတ္ေရး ေနေရးအေၾကာင္းေပါ့။ ေသခ်ာျပန္ဖတ္ၾကည့္ပါ။

ေမၽွာ့ေလးေတြလည္း ထို႔အတူပါပဲ။ တစ္ပိႆာ တစ္ေသာင္းခြဲရတဲ့ ေမၽွာ့ဖမ္းသမားေတြ လက္ကလည္း လြတ္ေအာင္ ေရွာင္တတ္ရတယ္။ ငႏုေခ်ာင္းသားႀကီး−ဦးမွိုဥလို အေရမရ အဖတ္မရ ငရဲမေၾကာက္ ငရမ္းမေၾကာက္ ေျပာင္တတ္ ေနာက္တတ္တဲ့ လူမ်ိဳးနဲ႔ ေတြ႕ရင္လည္း ဒုကၡ။ အခန႔္မသင့္လို႔ ေမၽွာ့ေၾကာက္တတ္တဲ့သူနဲ႔ ေတြ႕လို႔ ထုံးျဖဴးခံလိုက္ရရင္ အမ်ိဳးပါ တုံးကေရာ။ ေမၽွာ့ဘဝ ေမၽွာ့ဝမ္းစာအတြက္ဆိုေတာ့လည္း ကမၻာမီးေလာင္လာရင္ ဇာတ္တူသားျခင္းလည္း တြယ္ခြဲရေတာ့တာပဲ။ အႏၲရာယ္ေတာ့ မ်ားသပ။ စုပ္ခြက္ျခင္း ေတ့လိုက္တယ္။ အစုပ္သန္တဲ့ေမၽွာ့က အနိုင္ပဲ။

သူတို႔ရဲ့ အျပဴအမူေလးေတြလား?။ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူတို႔ရဲ့ ေသြးကို မႀကိဳက္ပါဘူး။ ငတ္လြန္းလို႔ စုတ္ရတာပါတဲ့။ ေရေနသတၱဝါေတြကိုပဲ စားတာ မ်ားပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ အခ်ိဳ႕ ေဆးသိပၸံအယူအဆမွာဆိုရင္ အထူးသျဖင့္ ခြဲစိတ္ခန္းမွာ ေသြးလိုအပ္ေနရင္ ေမၽွာ့ေလးေတြဆီက မည့္သည့္ ေသြးအမ်ိဳးအစားကိုမဆို ယူၿပီး သုံးလို႔ ရပါတယ္။ အေအးခန္း မလိုပါဘူး။ ဂရိတို႔ အိႏၵိယတို႔မွာဆိုရင္ ေမၽွာ့ကုထုံးကို လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ေက်ာ္ကတည္းက သုံးဆြဲခဲ့ၾကတာ။ အာယုေဗၺဒက်မ္းေတြမွာ ေမၽွာ့နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကုထုံးမ်ားစြာ လာပါတယ္။ တ႐ုတ္ႀကီးဆိုရင္ အခုလက္ရွိကာလထိ ေမၽွာ့ကုထုံးကို သုံးစြဲေနပါေသးတယ္။ ကဲ ဘယ္ေလာက္ ခ်စ္စရာေကာင္းလိုက္လဲ။ ဘယ္ေလာက္ လူသားေတြကို အက်ိဳးျပဳ လိုက္လဲ။ ေဆးေပါင္းခတဲ့ ေမၽွာ့ဗ်။

ဓႏုလူမ်ိဳး ေမာင္စန္ ေျပာဖူးတာကို သတိရမိတယ္။ သူေနာက္ေျပာင္ ေျပာတာက မင္းတို႔ ဗမာဆိုတဲ့ စကားလုံး ပိဋကတ္စာေပမွာ မပါဘူးတဲ့။ ငါတို႔ ဓႏုဆိုတာ ပိဋကတ္လာ စာလာ ေပလာ လူမ်ိဳးတဲ့။ ဓႏုလို႔ ပါဠိစာလုံးရွိပါတယ္။ အခုလည္း ပိဋကတ္စာေပမွာ ေမၽွာ့အေၾကာင္းကို ရွင္နာဂသိန္ ကိုယ္တိုင္ မွတ္တမ္းတင္ သုေတသန လုပ္ထားတာပါ။ ေမာင္စန္ စကားအတိုင္း ေျပာရရင္ ပိဋကတ္ဝင္ က်မ္းဝင္ ဂန္ဝင္ ေမၽွာ့ဗ်။ သံျဖဴညႇပ္ကပ္ေၾကး မွတ္လို႔။

ေမၽွာ့အေၾကာင္းက မိလိႏၵပဉွာပါဠိေတာ္မွာ ပါတာပါ။ ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသလည္း ဥဒါန္းအ႒ကထာမွာ ေမၽွာ့ေလးေတြကို ဥပမာထားၿပီး ဖြင့္ျပထားတာေတြ ရွိပါတယ္။ မိလိႏၵပဉွာမွာ လာတဲ့ "ၾသပမၼကထာ"ဆိုတာကို တစ္ခန္းလုံး ဖတ္ၾကည့္သင့္တယ္။ ၾသပမၼဆိုတာ ဥပမာပါပဲ။ ဥပမာေပါင္း ၁၀၅ခုကို တစ္စုတစ္ဖြဲ႕တည္း ျပထားတာ။ ဥပမာအလကၤာေပါင္း တစ္ရာ့ငါးခုေပါ့။ ဗူးႏြယ္ဥပမာတို႔ ငါးမၽွားသူဥပမာတို႔ဆိုရင္ အေတာ္ေကာင္းတယ္။ လြယ္လြယ္ေလးေတြ ခ်ည္းပဲ။ လူတိုင္းလူတိုင္း ေန႔စဥ္ ေန႔စဥ္ ေတြ႕ျမင္ေနၾက အရာဝတၱဳေလးေတြ သက္ရွိေလးေတြနဲ႔ ႏွိုင္းႏွိုင္းၿပီး ဥပမာေပးသြားတာ။

“ၾသပမၼကထာ”ေခၚ ဥပမာစကားစုကို ဘာလို႔ ရွင္နာဂသိန္ေဟာခဲ့တာလဲဆိုရင္ တရားအားထုတ္သူ(ေယာဂါဝစရ)ေတြ ထားရွိရမည့္ စိတ္ေနစိတ္ထားေလးေတြကို ျပလိုေသာေၾကာင့္။ ဟုတ္တယ္။ တရားအားထုတ္မည့္ သူမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ရိုးရိုးသာမာန္လူလည္း အဲဒီ သက္ရွိေလးေတြ အရာဝတၳဳေလးေတြကေန အတုယူစရာ အတုခိုးစရာေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕မွာပါပဲ။ ဥပမာစကားစုထဲမွာ သက္ရွိေလးေတြနဲ႔ ႏွိုင္းယွဥ္ျပထားတာက ၄၂ေကာင္ေတာင္။ သတၱဝါေလးေတြက ခ်စ္စရာႀကီးေနာ။ သူတို႔မွာ ရွိတဲ့ အရည္အေသြးေတြကို သတိျပဳမိတယ္ ဆိုရင္ေပါ့။ အဲဒီ ၄၂ေကာင္က−

ကင္းၿမီးေကာက္၊ က်ီး၊ ၾကက္၊ ႂကြက္၊ ေၾကာင္၊ ကုန္းလိပ္ေျပာက္၊ ခင္ပုပ္ငွက္၊ ျခ၊ ျခေသၤ့၊ ေခြး၊ ခိုမ၊ ေခါက္ရွာငွက္၊ ငါး၊
စကၠဝက္ငွက္၊ စပါးႀကီးေႁမြ၊ စာမရီသား၊ ဆင္၊
တီတီတြတ္ငွက္၊ တီးတုတ္ငွက္၊ ႏြားလားဥသဘ၊ ႏြားအေပါင္း၊
ပင့္ကူ၊ ပ်ားပိတုန္း၊ ေမၽွာ့၊ ေမ်ာက္၊ ျမင္း၊ ျမည္း၊ ေႁမြ၊ ေႁမြပါ၊ ေျမေခြးမ၊ ေျမေခြးအို၊
ရွဥ့္နက္၊ လင္းနို႔၊ လိပ္၊ ဝက္၊ သစ္ဖို၊ သစ္မ၊ သမင္သား၊ သိမ္းငွက္၊
အိမ္ခို၊ ေအာက္ခ်င္းငွက္၊ ဥေဒါင္း။

“ၾသပမၼကထာ” တစ္ခန္းလုံး မဖတ္နိုင္ေတာင္ ေမၽွာ့ဥပမာေလးကိုေတာ့ မူရင္းအတိုင္း အားေပးလိုက္ၾကဦးစို႔……..

ဇလူကဂၤပဉွာ (ေမၽွာ့၏ အဂၤါ ျပႆနာ)
၈။ အသၽွင္ဘုရားနာဂေသန "ေမၽွာ့၏ အဂၤါတစ္ပါးကို ယူအပ္၏" ဟူ၍ ဆိုေတာ္မူ၏။ အဘယ္ အဂၤါတစ္ပါးကို ယူအပ္ပါသနည္းဟု (ေမးေလၽွာက္၏)။ မင္းျမတ္ ေမၽွာ့သည္ အၾကင္သူ၌ တြယ္၏၊ ထိုသူ၌သာ ျမဲစြာ တြယ္၍ ေသြးကို စုတ္သကဲ့သို႔၊ မင္းျမတ္ ဤအတူသာလၽွင္ ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ အၾကင္ ကမၼ႒ာန္းတည္းဟူေသာ အာ႐ုံ၌ စိတ္သည္ တြယ္၏၊ ထိုကမၼ႒ာန္းတည္းဟူေသာ အာ႐ုံကို အဆင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ သဏၭာန္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အရပ္မ်က္ႏွာအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တည္ရာမွီရာအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အပိုင္းအျခားအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အသြင္အျပင္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အမွတ္နိမိတ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း ျမဲစြာ တည္ေထာင္ စိုက္ႏွက္၍ ထိုစြဲလမ္းေသာ အာ႐ုံျဖင့္သာလၽွင္ တစ္စုံတစ္ခုေသာ အရသာႏွင့္ မေရာယွက္ေသာ ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္မွု(ဝိမုတၱိ) တည္းဟူေသာ အရဟတၱဖိုလ္အရသာကို ေသာက္ရာ၏။ မင္းျမတ္ ေမၽွာ့၏ ဤအဂၤါတစ္ပါးကို ယူအပ္၏။

မင္းျမတ္ အႏု႐ုဒၶါမေထရ္သည္- "စင္ၾကယ္လွစြာေသာ စိတ္ျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းအာ႐ုံ၌ တည္၍ ထိုစိတ္ျဖင့္ မည္သည့္ အရသာတို႔ႏွင့္မၽွ မေရာယွက္ေသာ ဝိမုတၱိဟူေသာ နိဗၺာန္, မဂ္, ဖိုလ္အရသာကို ေသာက္သုံးအပ္၏" ဟု ဤစကားကိုလည္း ေဟာေတာ္မူအပ္၏။ ။

ကဲ ေမၽွာ့အေၾကာင္း ေျပာလိုက္တာ နားေတြလည္း ၿငီးေနေလာက္ပါၿပီ။ လက္ဖ်စ္တစ္တြက္ လ်ပ္တစ္ပ်က္ မ်က္စိတမိတ္ကေလးမွ ေမတၱာစိတ္ေလး ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ေလ။ ဒါဆို ငႏုေခ်ာင္းသားႀကီးေရာ ေမတၱာစိတ္ျဖစ္လား ေမးရင္…..။

ေမၽွာ့ေလးေတြကို အရင္လိုေတာ့ သဲသဲလွူပ္ မေၾကာက္တတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေျခေထာက္တို႔ ေျခသလုံးလို႔ တြယ္ကပ္လာရင္လည္း ဆိုးဆိုးဝါးဝါး မတုန႔္ျပန္ေလာက္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ခါးျမဳပ္ေလာက္တဲ့ ေရထဲမွာ သြားတဲ့အခါ မေတာ္ရာ တြယ္ၿပီး အေပါက္ရွိရာ ေလၽွာက္ဝင္သြားမွာကို ေတြးမိလိုက္ေတာ့

ေဟ ေဟ့ ေဟး…………..

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...