Thursday, June 5, 2014

ေစ်း၀ယ္ၿခင္း အနုပညာ

ေစ်း၀ယ္ၿခင္း အနုပညာ

ေစ်း၀ယ္ၿခင္းတြင္ အနုပညာေၿမာက္ေသာ အစြမ္းသတၱိမ်ားရွိေနေၾကာင္းကို မိဘနွင္႔ကင္းကြာခဲ႔သည္႔ နွစ္နွစ္အခ်ိန္က်မွသိခြင္႔ရၿခင္းက ကြ်န္ေတာ္အတြက္၀မ္းနည္းၿခင္းကိုၿဖစ္ေပၚေစသည္။ ဟိုတစ္ခ်ိန္ အတိတ္ေန႕ရက္မ်ားတြင္ ကြ်န္ေတာ္ရွင္သန္ေနထုိင္ခဲ႔ေသာ ပတ္၀န္းက်င္သည္ စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသၾကီး အထက္ပိုင္းနွင္႔ ကခ်င္ၿပည္နယ္တြင္သာၿဖစ္သၿဖင္႔ ေဒသ၏စိမ္းသက္လြမ္းဆြတ္ေသာ ဓေလ႔မ်ားကို တမ္းတမိေသာ္လည္း ေစ်း၀ယ္ၿခင္း၏ အနုပညာေၿမာက္မွဳကိုမူေသခ်ာမေတြးမိခဲ႔။

ကြ်န္ေတာ္၏ ေမြးရပ္ေၿမေလးသည္ စစ္ကုိင္းတုိင္းေဒသၾကီး၏ နာမည္အနည္းငယ္ၾကီးေသာ ေဒသေလးပင္ ၿဖစ္သည္။ ဟိုယခင္ ကိုလိုနီေခတ္အတြင္းမွ ယခုခ်ိန္ထိၿပဌာန္းစာအုပ္တြင္ေဖာ္ၿပခံရေသာ မိီးရထားလမ္းဆုံရြာေလးၿဖစ္သည္႔ နဘား ဆိုသည္႔ေဒသေလးပင္ၿဖစ္သည္။ မီးရထားလမ္းဆုံရြာဟုေခၚရၿခင္းက အေၾကာင္းအနည္းငယ္ရွိသည္။ မည္သည္႔ေဒသမွၿဖစ္ေစ ကသာသုိ႔ ရထားၿဖင္႔ခရီးသြားမည္ဆိုလွ်င္ နဘားဘူတာသို႔ လူတုိင္းဆင္းၾကရမည္ၿဖစ္သည္။  

နဘားဘူတာသို႔ ရထားဆိုက္ေရာက္လွ်င္ ပထမဆံုးၾကားရမည္႔အသံက “နဘား ကသာ ကားရွိတယ္။ သံုးဘီးဆုိင္ကယ္ရွိတယ္။ ခုထြက္မွာ” စသည္႔ခရီးသည္ေခၚေသာအသံမ်ားကို ေနရာအႏွံ႕ၿပားမွၾကားရမည္။ ထိုအရာသည္ကားေစ်းနွင္႔မသက္ဆိုင္ေသာ ရြာကေလး၏ထူးၿခားၿဖစ္စဥ္တည္။ ကြ်န္ေတာ္အဓိကေၿပာလိုသည္က ေစ်း၀ယ္ၿခင္းဟူေသာအတတ္ပညာကို အဓိကေၿပာလိုၿခင္း ၿဖစ္သည္။ 

ရြာကေလးၿဖစ္သည္႔အၿပင္ မီးရထားလမ္းဆုံရြာေလးကလည္းၿဖစ္သၿဖင္႔ နဘားရြာလူဦးေရ၏ ထက္၀က္ေက်ာ္သည္ ေစ်းေရာင္း၀ယ္ၿခင္းၿဖင္႔အသက္ေမြးၾကသည္။ တစ္ေနကုန္ နဘားဘူတာသို႔ ဆိုက္ေရာက္လာေသာရထားမ်ားကို ေစ်းေရာင္းမည္ဆိုလွ်င္ တစ္ေန႔အတြက္ ထမင္းဟင္းစာရိတ္ပိုလွ်ံသည္႔အၿပင္သားသမီးမ်ားကို ေက်ာင္းထားနုိင္သည္ဟုေၿပာလွ်င္ အံ့ၾသၾကမည္ထင္သည္။ ေစ်း၀ယ္ၿခင္း၊ ေစ်းေရာင္းၿခင္းၿဖင္႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းၿပဳၾကသည္႔ထဲတြင္ကြ်န္ေတာ္မိဘနွစ္ပါးသည္လည္းအပါ၀င္ပင္ၿဖစ္သည္။ 

ကြ်န္ေတာ္သိတတ္စအရြယ္ထဲက ေစ်းေရာင္းခ်စားေသာက္ေနသည္မွာ ယခု အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႕ရၿပီး အလုပ္၀င္သည္အထိၿဖစ္သည္။ ထုိေၾကာင္႔ ကြ်န္ေတာ္သည္ေစ်းကို ခင္သည္။ ေစ်းကုိၿမတ္နိုးသည္။ ေစ်းကိုတြယ္တာသည္။ ထို႕အၿပင္ေစ်းသည္မ်ားကိုလဲ တန္ဖိုးထားတတ္သည္။ ငယ္စဥ္က ကြ်န္ေတာ္ေမေမနွင္႔ေစ်းထဲသို႔သြားရသည္ကို အရမ္းကိုေပ်ာ္ရႊင္သည္။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုလွ်င္ ေမေမသည္ေစ်းသည္ၿဖစ္သည္႔အေလွ်ာက္ ေစ်းစစ္အလြန္ေတာ္သည္။
 

ေစ်းသည္အမ်ားစုကလည္း မိမိ၏ၿခံထြက္ပစၥည္းမ်ားကို ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားၾကသၿဖင္႔ ေစ်းသည္ေစ်းနွင္႔မတူဘဲ ၿခံထြက္ ပစၥည္ေပါင္းစံုဖလွယ္သည္႔ ေနရာတစ္ခုကဲ႕သို႔ၿဖစ္ေနၿပန္သည္။ ေမေမက မနက္ေစ်း၀ယ္လွ်င္ ရြပိုးထိုးသည္အထိေစ်းထဲသို႔လိုက္လိုသည္။ ေစ်းတြင္းသို႔ေ၇ာက္လွ်င္ အိမ္တြင္ၿပဳလုပ္ၿပီး ေရာင္းခ်သည္႔ မုန္႔စိမ္းေပါင္း၊ မုန္႔က်ြဲသဲ၊ ေခါးပုတ္၊ ေပါင္းတင္၊ ေကာက္ညွင္းထုတ္၊ ေခါးဆီ၊ ေကာက္ညွင္းေပါင္း အစၿပဳသည္႔ ဆန္နွင္႔ၿပဳလုပ္ေသာမုန္႔မ်ိဳးစံုကုိ ကေလးပီသစြာစားေသာက္ခြင္႔ရသည္။ 

မည္သည္႔ေစ်းသည္ကမွလည္း ကြ်န္ေတာ္ယူငင္စားေသာက္ေသာ တလုပ္တဆုတ္စာအား နွေမ်ားတြန္႔တုိၿခင္းမၿဖစ္ၾကလဲ ၿပံဳးရြင္ေနၾကသည္။ ကေလးအရြယ္ၿဖစ္သည္႔အတြက္ ေစ်း၏အနုပညာေၿမာက္ၿခင္းကုိအရမ္းမသိေသာ္လည္း ထုိအခ်ိန္ရွိ အေပ်ာ္မ်ားကို ၿပန္ေတြးမိသည္႔အခါတိုင္း လြမ္းဆြတ္ေသာရသကိုေပးသည္။ 

ေနာင္ အသက္အနည္းငယ္ရလာေသာအခ်ိန္တြင္ ေစ်း၏ မိသားစုဆန္တတ္ၿခင္းသေဘာကို ၾကံဳ ေတြ႕ရသည္။ ထိုေန႕က ေမေမသည္သူဆိုင္တြင္ ေစ်း၀ယ္က်သၿဖင္႔ အိမ္တြင္ခ်က္ၿပဳတ္စားေသာက္ရန္ ေစ်း၀ယ္ေနာက္က်ေနေလသည္။ထိုအခ်ိန္တြင္ ေစ်းမွၿပန္လာေသာ အေဒၚၾကီးတစ္ေယာက္က “ ေဟ႔ စန္းတင္႔ေရ ဒီမွာ ငါးေတြေစ်းေပါးခ်က္၊ ဘာက ဘယ္ေစ်း ညာကဘယ္ေစ်း၊ ဘာအရြက္ေတြ ဘာသီးေတြကေတာ႔ လတ္ဆတ္ေနတာဘဲ” စသည္႔ၿဖင္႔ ေၿပာၿပီး ဆိုင္ေရွ႔မွၿဖတ္သြာသည္။
 

ဆုိင္ေရွ႔ဟုသံုးနုန္းၿခင္းသည္အေၾကာင္းရွိသည္။ ေမေမနွင္႔ေဖေဖသည္ ကြ်န္ေတာ္ ငယ္စဥ္ကထဲက ကုန္ေၿခာက္ဆုိင္ဖြင္႔ထားၿပီး ဆန္၊ဆီ၊ဆားမွစၿပီး ၾကက္ေပါင္ကြင္းအထိရနုိင္သည္။ ဆိုင္သည္ ရြာနွင္႔ ေစ်းကူးသည္႔ တံတားေဘးတြင္တည္ရွိသၿဖင္႔ မည္သည္႔ေစ်း၀ယ္မ်ား၊ ေစ်းသည္မ်ားမဆို ဆိုင္ေရွ႔မွ ၿဖတ္ၿပီး ေစ်းသို႔၀င္ရေလ႔ရွိသည္။ သားငါးတန္းဘက္သို႔ေစ်းသြား၀ယ္လွ်င္ ပိုၿပီးမိခင္နွင္႔ယဥ္ေက်းမူဆန္ေသာ ေစ်းသည္အခ်င္းခ်င္းရိုင္းပင္းေသာစိတ္ဓါတ္ကိုသိနုိင္သည္။ 

“ ညည္းမို႔ ပိုထည္႔ေပးတာေနာ္။ ၾကက္ဆုိလဲအသား။ အမဲ ဆိုလဲအသား။ ၀က္ဆိုလဲအသား။ အရြက္ဆုိလွ်င္လဲ စိမ္းစိုလတ္ဆတ္ေသာ အသီးမ်ားကိုေပး၏။ တစ္ခါတစ္ခါတြင္မူ ေမေမသည္ ေစ်းသည္ၿဖစ္သည္႔အေလွ်ာက္ ေစ်းေရာင္းသူ၏ အေလးကစားၿခင္း ကိုသိ၏။ ထုိမွ်မက ကြ်န္ေတာ္ပါလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္ကိုပါသင္ေပးတတ္သည္။ 

ဥပမာအားၿဖင္႔ ငါးေရာင္းေသာေစ်းသည္တစ္ေယာက္အားၾကည္႔ပါအံ့။ ရြာေစ်းၿဖစ္သည္႔အတြက္ အေလးနွင္႔ခ်ိန္ခြင္ကိုသာအသံုးၿပဳၾကသည္ကမ်ားသည္။ ယခုကဲသို႔ ဒီဂ်စ္တယ္ ၿဖင္႔ခ်ိန္ေသာစက္ကိုမူ အသံုးမၿပဳၾက။ “ သားငယ္ၾကည္႔ ငါးအစိတ္သားကုိခ်ိန္မယ္ဆို ငါးကိုပစ္ထည္႔လိုက္တယ္ေနာ္၊ ၿပီးရင္ ေစ်းေရာင္းသူက ခ်ိန္ခြင္ကိုဇတ္ကနဲ႔ေၿမာက္မယ္၊ ၿပီးရင္သူ ခ်ိန္ခြင္ကိုင္ထားတဲ႔လက္ကိုေသခ်ာၾကည္႔ လက္ကိုအားစိုက္ၿပီးဖိလုိက္တယ္။ ဒါဆို ၂၅ က်ပ္သား၀ယ္တဲ႔ ငါးက၂၀ သားအၿဖစ္သို႔ ဘ၀ေၿပာင္းသြားၿပီးသား”။ ေမေမက ေၿပာၿပီး ကြ်န္ေတာ္ကို ေစ်းသည္၏ အေလးအထာကို ေသခ်ာသိေစ၏။

 ထို႔သိုေစ်း၀ယ္ၿခင္းနွင္႔ေစ်းသည္တို႔၏ ထံုးစံဓေလ႔မ်ားကို က်ြမ္းက်င္ခဲ႔ေသာကြ်န္ေတာ္သည္ ေမေမ႔ ေစ်းဆုိင္ကိုကူညီေရာင္းနုိင္ေသာအခ်ိန္တြင္ ထိုပညာမ်ားကမ်ားစြာအသုံး၀င္ခဲ႔ေလသည္။ ေက်ာင္းပညာသင္နွစ္ ၏ ခုနွစ္တန္း၊ ရွစ္တန္မ်ားတြင္ ေမေမေစ်းဆုိင္အားကူညီေရာင္းေပး၏။ ဆီတစ္ဆယ္သားကို မည္သည္႔ အေလးခ်ိန္ရေအာင္ခ်ိန္ရမည္နည္း။ ကြ်န္ေတာ္သိသည္။ တစ္ဆယ္သားအား ရွစ္က်ပ္တင္ေအာင္ခ်ိန္ရမည္လား။သုိ႔တည္းမဟုတ္ တစ္ဆယ္တစ္က်ပ္ၿဖစ္ေအာင္ ခ်ိန္ရမည္လား။ ထုိအရာမ်ား သည္ေစ်းသည္သားသမီးမ်ား အားလံုးတတ္က်ြမ္းေသာနည္းစနစ္ပင္ၿဖစ္သည္။ 

သို႔ေသာ္ ေမေမသည္စည္းစနစ္ၾကီးသည္။ တစ္ၿခားမည္သည္႔ ပစၥည္းမ်ားကို အေလးကစားၿခင္းၿပဳလုပ္ေစကာမူ ဆန္ အားလက္မွဳပညာၿဖင္႔ကစားၿခင္းကိုမူ ကန္႔သတ္ထား၏။ ဆီ၊ၾကက္သြန္၊ဆား၊ၿငဳပ္သီး၊ စသည္႔ ေၿမာက္မ်ားစြာေသာပစၥည္းမ်ားကို လက္မွဳနည္းပညာၿဖင္႔အေလးကစားၿခင္းသည္မ်ားစြာေသာ အၿပစ္မၿဖစ္နုိင္။ ဆန္ကိုကစားလွ်င္ ၾကီးစြာေသာအၿပစ္ၿဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူထားသူလည္းၿဖစ္သည္။ 

ဆန္ေရာင္းခ်ၿခင္းသည္မ်ားစြာစိတ္လုပ္ရွားေစသည္။ အထူးသၿဖင္႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရြာေလးတြင္ ဆန္ကို အိတ္လိုက္၀ယ္စားေသာလူတန္းစာသိပ္မရွိေပ။ ဆုိင္တြင္ တစ္ၿပည္ နွစ္ၿပည္ ေလးလံုး နွစ္လံုးစသည္ၿဖင္႔ နို႔ဆီဘူးၿဖင္႔ ၀ယ္ယူစားေသာက္တတ္ၾကသည္။ ဆန္ေလးလံုးခ်ိန္မည္ဆိုလွ်င္ ခ်က္နို႔ဆီဘူးၿဖင္႔ ေလးဘူးခ်ိန္ေပးရသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ေစ်းရာင္းသူ၏ေစတနာသည္ ေစ်း၀ယ္သူေပၚမ်ားစြာသက္ေရာက္သည္။ လက္အခ်ိန္အဆနွင္႔ ေစတနာသည္ ထုိအခ်ိန္တြင္စကားေၿပာသည္။

နုိဆီေလးဘူကုိ သံုးဘူးခြဲသာတင္ေအာင္ခ်ိန္လွ်င္လဲရနုိင္သလို နို႔ဆီေလးဘူးထက္ပိုေသာ ပစၥည္းတင္က်န္နိုင္ေအာင္ လဲခ်ိန္လို႔ရနုိင္သည္။ ထုိအေၾကာင္းကိုမူ ေစ်းသည္မ်ားအား ေလးစားေသာအားၿဖင္႔ ၀မ္းနည္းစြာၿဖင္႔ခ်န္ထားခဲ႔ပါမည္။ ထိုသုိ႔ လံုး၀မလုပ္လွ်င္ ေကာင္းေသာ္လည္း လူသားဆန္ေသာေလာဘၾကီးၿခင္းသည္ ေစ်းသည္ဘ၀တြင္ထိန္းသိမ္းရခက္ခဲလြန္းသည္။

ကြ်န္ေတာ္ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးသည္႔ေနာက္တြင္ မုိးညွင္းနည္းပညာေကာ့လိပ္သို႔ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင္႔၀င္ခြင္႔ရေလသည္။ ငယ္စဥ္ထဲက ေစ်းထဲတြင္ေနထုိင္ၿပီး ေစ်းနွင္႔နီးကပ္ေသာစိတ္ထား သည္ထိုအခ်ိန္တြင္မ်ားစြာအသံုး၀င္သည္။ ေငြေၾကးကုိမိမ္ိကုိတုိင္ ခ်င္႔ခ်ိန္သံုးစြဲခဲ႔ၿပီး ေစ်းသည္မ်ား၏ သေဘာသဘာ၀ကို နားလည္ၿခင္းေၾကာင္႔ ေစ်း၏ မာယာမ်ားကို တစ္ပါးသူမ်ားထက္ ပိုမိုသိေလ၏။

 ထို႕ေနာက္႔ အခက္ခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိၿဖတ္သန္းၿပီသည္႔ အခ်ိန္တြင္ အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႕ၾကီးၿဖင္႔ ေမေမ႔ေစ်းဆုိင္ေလးတြင္ေစ်းေရာင္းၿဖစ္ၿပန္သည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ေစ်းနွင္႔လြန္စြာအက်ိဳးေပးေလ၏။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ၀န္ထမ္းလုပ္ေစလိုသည္႔ ေမေမေဖေဖ၏ေစတနာအားေထာက္ထားေသာအားၿဖင္႔ ေနၿပည္ေတာ္တြင္ အလုပ္၀င္ေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္၏ ေစ်းေရာင္းၿခင္း၀ယ္ၿခင္းၿဖင္႔ စိတ္ခံစားမူကို ေပးေသာအနုပညာရပ္သည္ပ်က္စီးသြားေတာ႔၏။ 

ယခင္ကဆိုလွ်င္ ပုဂၢိဳလ္ခင္သၿဖင္႔ ငါးဆိုွလွ်င္လဲ အျမီးေလးေခါင္းေလးမ်ား၊ အသီးရြက္ဆုိလွ်င္လဲ ေပါေပါမ်ားမ်ား ေပးတတ္သည္႔ မိသားစုဆန္ေသာ ေစ်း၀ယ္ၿခင္းစနစ္သည္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ ယခု အခါတြင္ ေခတ္စနစ္အရ အသင္႔ထုတ္ပိုးၿပီး ေရခဲခန္းထဲတြင္ လွလွပပတင္႔တယ္ေနသည္႔ အသားမ်ား ငါးမ်ား အရြက္မ်ားသည္ ၿမိဳ႔ၿပ၏ ဆူပါမတ္ကက္မ်ားတြင္ ေရာင္းခ်ေသာေခတ္ၿဖစ္ေနသည္။ ယခင္ရြာေစ်းကဲ႔သို႔ ေကာင္းတာေလးထည္႔ေပးပါ။

ငါးဆိုလွ်င္လဲ ေခါင္းပိုင္းေလး၊ ၾကက္ဆိုေပါင္နဲ႔ ရင္အု႔ံ၊ အသဲၿမစ္ေလးထည္႔ေပးပါစသည္ၿဖင္႔ ေတာင္းဆိုေသာအသံမ်ိဳးစံုတို႔သည္ ထိုစူပါမတ္ကက္မ်ားတြင္ ၾကားခြင္႔ရၿခင္းမရွိေတာ႔။ မိ္မိၾကိဳက္လွ်င္၀ယ္။ မၾကိဳက္လွ်င္ထား။ အရိုး၊ ေခါင္း၊ ေၿခေထာက္ စသည္ၿဖင္႔ မည္သည္႔အရာမွ် အလကားမရနုိင္ေတာ႔သလို ေစတနာၿဖင္႔ “ စန္းတင္႔ရယ္ ငါးေတြလတ္ တယ္၊ ၀က္သား အသားမ်ားတယ္။ အမဲသား အရြတ္ေတြမပါဘူး။ ဘယ္အသည္မွာ ခရမ္းခ်ည္သီး ဘယ္ေစ်းစသည္႔ အိမ္ေထာင္ရွင္မမ်ား၏ နုတ္ခြန္းစကားသံမ်ားသည္ ေခတ္စနစ္၏ တိုးတက္ၿခင္းၿဖင္႔ တေၿဖးေၿဖးၿဖင္႔ေ၀၀ါးေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကသည္။ 

ေနၿပည္ေတာ္၏ ပူေႏြးေႏြးေႏြးေန႔ရက္မ်ားတြင္ အသင္႔ၿဖစ္ေနတတ္ေသာ အသီးရြက္တန္း နွင္႔ ပလပ္စတစ္ အၾကည္ေရာင္ၿဖင္႔ထုတ္ထားေသာ ေရခဲရိုက္သားငါးတန္းကို ေစ်း၀ယ္ရန္ ေရာက္ေလတုိင္း ဘယ္မွာဘာေလးလတ္တယ္။ ဘာေလးေစ်းခ်ိဳတယ္၊ ဘာေလးကေတာ႔ဘယ္လို၊ ဘယ္ေစ်းသည္ကအေလးၿပည္႔တယ္” ဟုၾကားသိခ်င္ေနေသာ  စိတ္ကူးမ်ားၿဖင္႔ ေငးေမားၾကည္႔မိေလတိုင္း နဘားရြာေလးမွ

 “စန္းတင္႔ေရ” ဆိုသည္႔ အနုပညာေၿမာက္ေသာ အေဒၚၾကီးအသံကို ၾကားမိေနေတာ႔သည္။

ေဇာ္ညီညီ(ေနၿပည္ေတာ္)

ေစ်း၀ယ္ၿခင္းတြင္ အနုပညာေၿမာက္ေသာ အစြမ္းသတၱိမ်ားရွိေနေၾကာင္းကို မိဘနွင္႔ကင္းကြာခဲ႔သည္႔ နွစ္နွစ္အခ်ိန္က်မွသိခြင္႔ရၿခင္းက ကြ်န္ေတာ္အတြက္၀မ္းနည္းၿခင္းကိုၿဖစ္ေပၚေစသည္။ ဟိုတစ္ခ်ိန္ အတိတ္ေန႕ရက္မ်ားတြင္ ကြ်န္ေတာ္ရွင္သန္ေနထုိင္ခဲ႔ေသာ ပတ္၀န္းက်င္သည္ စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသၾကီး အထက္ပိုင္းနွင္႔ ကခ်င္ၿပည္နယ္တြင္သာၿဖစ္သၿဖင္႔ ေဒသ၏စိမ္းသက္လြမ္းဆြတ္ေသာ ဓေလ႔မ်ားကို တမ္းတမိေသာ္လည္း ေစ်း၀ယ္ၿခင္း၏ အနုပညာေၿမာက္မွဳကိုမူေသခ်ာမေတြးမိခဲ႔။

ကြ်န္ေတာ္၏ ေမြးရပ္ေၿမေလးသည္ စစ္ကုိင္းတုိင္းေဒသၾကီး၏ နာမည္အနည္းငယ္ၾကီးေသာ ေဒသေလးပင္ ၿဖစ္သည္။ ဟိုယခင္ ကိုလိုနီေခတ္အတြင္းမွ ယခုခ်ိန္ထိၿပဌာန္းစာအုပ္တြင္ေဖာ္ၿပခံရေသာ မိီးရထားလမ္းဆုံရြာေလးၿဖစ္သည္႔ နဘား ဆိုသည္႔ေဒသေလးပင္ၿဖစ္သည္။ မီးရထားလမ္းဆုံရြာဟုေခၚရၿခင္းက အေၾကာင္းအနည္းငယ္ရွိသည္။ မည္သည္႔ေဒသမွၿဖစ္ေစ ကသာသုိ႔ ရထားၿဖင္႔ခရီးသြားမည္ဆိုလွ်င္ နဘားဘူတာသို႔ လူတုိင္းဆင္းၾကရမည္ၿဖစ္သည္။
နဘားဘူတာသို႔ ရထားဆိုက္ေရာက္လွ်င္ ပထမဆံုးၾကားရမည္႔အသံက “နဘား ကသာ ကားရွိတယ္။ သံုးဘီးဆုိင္ကယ္ရွိတယ္။ ခုထြက္မွာ” စသည္႔ခရီးသည္ေခၚေသာအသံမ်ားကို ေနရာအႏွံ႕ၿပားမွၾကားရမည္။ ထိုအရာသည္ကားေစ်းနွင္႔မသက္ဆိုင္ေသာ ရြာကေလး၏ထူးၿခားၿဖစ္စဥ္တည္။ ကြ်န္ေတာ္အဓိကေၿပာလိုသည္က ေစ်း၀ယ္ၿခင္းဟူေသာအတတ္ပညာကို အဓိကေၿပာလိုၿခင္း ၿဖစ္သည္။
ရြာကေလးၿဖစ္သည္႔အၿပင္ မီးရထားလမ္းဆုံရြာေလးကလည္းၿဖစ္သၿဖင္႔ နဘားရြာလူဦးေရ၏ ထက္၀က္ေက်ာ္သည္ ေစ်းေရာင္း၀ယ္ၿခင္းၿဖင္႔အသက္ေမြးၾကသည္။ တစ္ေနကုန္ နဘားဘူတာသို႔ ဆိုက္ေရာက္လာေသာရထားမ်ားကို ေစ်းေရာင္းမည္ဆိုလွ်င္ တစ္ေန႔အတြက္ ထမင္းဟင္းစာရိတ္ပိုလွ်ံသည္႔အၿပင္သားသမီးမ်ားကို ေက်ာင္းထားနုိင္သည္ဟုေၿပာလွ်င္ အံ့ၾသၾကမည္ထင္သည္။ ေစ်း၀ယ္ၿခင္း၊ ေစ်းေရာင္းၿခင္းၿဖင္႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းၿပဳၾကသည္႔ထဲတြင္ကြ်န္ေတာ္မိဘနွစ္ပါးသည္လည္းအပါ၀င္ပင္ၿဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ္သိတတ္စအရြယ္ထဲက ေစ်းေရာင္းခ်စားေသာက္ေနသည္မွာ ယခု အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႕ရၿပီး အလုပ္၀င္သည္အထိၿဖစ္သည္။ ထုိေၾကာင္႔ ကြ်န္ေတာ္သည္ေစ်းကို ခင္သည္။ ေစ်းကုိၿမတ္နိုးသည္။ ေစ်းကိုတြယ္တာသည္။ ထို႕အၿပင္ေစ်းသည္မ်ားကိုလဲ တန္ဖိုးထားတတ္သည္။ ငယ္စဥ္က ကြ်န္ေတာ္ေမေမနွင္႔ေစ်းထဲသို႔သြားရသည္ကို အရမ္းကိုေပ်ာ္ရႊင္သည္။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုလွ်င္ ေမေမသည္ေစ်းသည္ၿဖစ္သည္႔အေလွ်ာက္ ေစ်းစစ္အလြန္ေတာ္သည္။

ေစ်းသည္အမ်ားစုကလည္း မိမိ၏ၿခံထြက္ပစၥည္းမ်ားကို ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားၾကသၿဖင္႔ ေစ်းသည္ေစ်းနွင္႔မတူဘဲ ၿခံထြက္ ပစၥည္ေပါင္းစံုဖလွယ္သည္႔ ေနရာတစ္ခုကဲ႕သို႔ၿဖစ္ေနၿပန္သည္။ ေမေမက မနက္ေစ်း၀ယ္လွ်င္ ရြပိုးထိုးသည္အထိေစ်းထဲသို႔လိုက္လိုသည္။ ေစ်းတြင္းသို႔ေ၇ာက္လွ်င္ အိမ္တြင္ၿပဳလုပ္ၿပီး ေရာင္းခ်သည္႔ မုန္႔စိမ္းေပါင္း၊ မုန္႔က်ြဲသဲ၊ ေခါးပုတ္၊ ေပါင္းတင္၊ ေကာက္ညွင္းထုတ္၊ ေခါးဆီ၊ ေကာက္ညွင္းေပါင္း အစၿပဳသည္႔ ဆန္နွင္႔ၿပဳလုပ္ေသာမုန္႔မ်ိဳးစံုကုိ ကေလးပီသစြာစားေသာက္ခြင္႔ရသည္။
မည္သည္႔ေစ်းသည္ကမွလည္း ကြ်န္ေတာ္ယူငင္စားေသာက္ေသာ တလုပ္တဆုတ္စာအား နွေမ်ားတြန္႔တုိၿခင္းမၿဖစ္ၾကလဲ ၿပံဳးရြင္ေနၾကသည္။ ကေလးအရြယ္ၿဖစ္သည္႔အတြက္ ေစ်း၏အနုပညာေၿမာက္ၿခင္းကုိအရမ္းမသိေသာ္လည္း ထုိအခ်ိန္ရွိ အေပ်ာ္မ်ားကို ၿပန္ေတြးမိသည္႔အခါတိုင္း လြမ္းဆြတ္ေသာရသကိုေပးသည္။
ေနာင္ အသက္အနည္းငယ္ရလာေသာအခ်ိန္တြင္ ေစ်း၏ မိသားစုဆန္တတ္ၿခင္းသေဘာကို ၾကံဳ ေတြ႕ရသည္။ ထိုေန႕က ေမေမသည္သူဆိုင္တြင္ ေစ်း၀ယ္က်သၿဖင္႔ အိမ္တြင္ခ်က္ၿပဳတ္စားေသာက္ရန္ ေစ်း၀ယ္ေနာက္က်ေနေလသည္။ထိုအခ်ိန္တြင္ ေစ်းမွၿပန္လာေသာ အေဒၚၾကီးတစ္ေယာက္က “ ေဟ႔ စန္းတင္႔ေရ ဒီမွာ ငါးေတြေစ်းေပါးခ်က္၊ ဘာက ဘယ္ေစ်း ညာကဘယ္ေစ်း၊ ဘာအရြက္ေတြ ဘာသီးေတြကေတာ႔ လတ္ဆတ္ေနတာဘဲ” စသည္႔ၿဖင္႔ ေၿပာၿပီး ဆိုင္ေရွ႔မွၿဖတ္သြာသည္။

ဆုိင္ေရွ႔ဟုသံုးနုန္းၿခင္းသည္အေၾကာင္းရွိသည္။ ေမေမနွင္႔ေဖေဖသည္ ကြ်န္ေတာ္ ငယ္စဥ္ကထဲက ကုန္ေၿခာက္ဆုိင္ဖြင္႔ထားၿပီး ဆန္၊ဆီ၊ဆားမွစၿပီး ၾကက္ေပါင္ကြင္းအထိရနုိင္သည္။ ဆိုင္သည္ ရြာနွင္႔ ေစ်းကူးသည္႔ တံတားေဘးတြင္တည္ရွိသၿဖင္႔ မည္သည္႔ေစ်း၀ယ္မ်ား၊ ေစ်းသည္မ်ားမဆို ဆိုင္ေရွ႔မွ ၿဖတ္ၿပီး ေစ်းသို႔၀င္ရေလ႔ရွိသည္။ သားငါးတန္းဘက္သို႔ေစ်းသြား၀ယ္လွ်င္ ပိုၿပီးမိခင္နွင္႔ယဥ္ေက်းမူဆန္ေသာ ေစ်းသည္အခ်င္းခ်င္းရိုင္းပင္းေသာစိတ္ဓါတ္ကိုသိနုိင္သည္။
“ ညည္းမို႔ ပိုထည္႔ေပးတာေနာ္။ ၾကက္ဆုိလဲအသား။ အမဲ ဆိုလဲအသား။ ၀က္ဆိုလဲအသား။ အရြက္ဆုိလွ်င္လဲ စိမ္းစိုလတ္ဆတ္ေသာ အသီးမ်ားကိုေပး၏။ တစ္ခါတစ္ခါတြင္မူ ေမေမသည္ ေစ်းသည္ၿဖစ္သည္႔အေလွ်ာက္ ေစ်းေရာင္းသူ၏ အေလးကစားၿခင္း ကိုသိ၏။ ထုိမွ်မက ကြ်န္ေတာ္ပါလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္ကိုပါသင္ေပးတတ္သည္။
ဥပမာအားၿဖင္႔ ငါးေရာင္းေသာေစ်းသည္တစ္ေယာက္အားၾကည္႔ပါအံ့။ ရြာေစ်းၿဖစ္သည္႔အတြက္ အေလးနွင္႔ခ်ိန္ခြင္ကိုသာအသံုးၿပဳၾကသည္ကမ်ားသည္။ ယခုကဲသို႔ ဒီဂ်စ္တယ္ ၿဖင္႔ခ်ိန္ေသာစက္ကိုမူ အသံုးမၿပဳၾက။ “ သားငယ္ၾကည္႔ ငါးအစိတ္သားကုိခ်ိန္မယ္ဆို ငါးကိုပစ္ထည္႔လိုက္တယ္ေနာ္၊ ၿပီးရင္ ေစ်းေရာင္းသူက ခ်ိန္ခြင္ကိုဇတ္ကနဲ႔ေၿမာက္မယ္၊ ၿပီးရင္သူ ခ်ိန္ခြင္ကိုင္ထားတဲ႔လက္ကိုေသခ်ာၾကည္႔ လက္ကိုအားစိုက္ၿပီးဖိလုိက္တယ္။ ဒါဆို ၂၅ က်ပ္သား၀ယ္တဲ႔ ငါးက၂၀ သားအၿဖစ္သို႔ ဘ၀ေၿပာင္းသြားၿပီးသား”။ ေမေမက ေၿပာၿပီး ကြ်န္ေတာ္ကို ေစ်းသည္၏ အေလးအထာကို ေသခ်ာသိေစ၏။
ထို႔သိုေစ်း၀ယ္ၿခင္းနွင္႔ေစ်းသည္တို႔၏ ထံုးစံဓေလ႔မ်ားကို က်ြမ္းက်င္ခဲ႔ေသာကြ်န္ေတာ္သည္ ေမေမ႔ ေစ်းဆုိင္ကိုကူညီေရာင္းနုိင္ေသာအခ်ိန္တြင္ ထိုပညာမ်ားကမ်ားစြာအသုံး၀င္ခဲ႔ေလသည္။ ေက်ာင္းပညာသင္နွစ္ ၏ ခုနွစ္တန္း၊ ရွစ္တန္မ်ားတြင္ ေမေမေစ်းဆုိင္အားကူညီေရာင္းေပး၏။ ဆီတစ္ဆယ္သားကို မည္သည္႔ အေလးခ်ိန္ရေအာင္ခ်ိန္ရမည္နည္း။ ကြ်န္ေတာ္သိသည္။ တစ္ဆယ္သားအား ရွစ္က်ပ္တင္ေအာင္ခ်ိန္ရမည္လား။သုိ႔တည္းမဟုတ္ တစ္ဆယ္တစ္က်ပ္ၿဖစ္ေအာင္ ခ်ိန္ရမည္လား။ ထုိအရာမ်ား သည္ေစ်းသည္သားသမီးမ်ား အားလံုးတတ္က်ြမ္းေသာနည္းစနစ္ပင္ၿဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ေမေမသည္စည္းစနစ္ၾကီးသည္။ တစ္ၿခားမည္သည္႔ ပစၥည္းမ်ားကို အေလးကစားၿခင္းၿပဳလုပ္ေစကာမူ ဆန္ အားလက္မွဳပညာၿဖင္႔ကစားၿခင္းကိုမူ ကန္႔သတ္ထား၏။ ဆီ၊ၾကက္သြန္၊ဆား၊ၿငဳပ္သီး၊ စသည္႔ ေၿမာက္မ်ားစြာေသာပစၥည္းမ်ားကို လက္မွဳနည္းပညာၿဖင္႔အေလးကစားၿခင္းသည္မ်ားစြာေသာ အၿပစ္မၿဖစ္နုိင္။ ဆန္ကိုကစားလွ်င္ ၾကီးစြာေသာအၿပစ္ၿဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူထားသူလည္းၿဖစ္သည္။
ဆန္ေရာင္းခ်ၿခင္းသည္မ်ားစြာစိတ္လုပ္ရွားေစသည္။ အထူးသၿဖင္႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရြာေလးတြင္ ဆန္ကို အိတ္လိုက္၀ယ္စားေသာလူတန္းစာသိပ္မရွိေပ။ ဆုိင္တြင္ တစ္ၿပည္ နွစ္ၿပည္ ေလးလံုး နွစ္လံုးစသည္ၿဖင္႔ နို႔ဆီဘူးၿဖင္႔ ၀ယ္ယူစားေသာက္တတ္ၾကသည္။ ဆန္ေလးလံုးခ်ိန္မည္ဆိုလွ်င္ ခ်က္နို႔ဆီဘူးၿဖင္႔ ေလးဘူးခ်ိန္ေပးရသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ေစ်းရာင္းသူ၏ေစတနာသည္ ေစ်း၀ယ္သူေပၚမ်ားစြာသက္ေရာက္သည္။ လက္အခ်ိန္အဆနွင္႔ ေစတနာသည္ ထုိအခ်ိန္တြင္စကားေၿပာသည္။
နုိဆီေလးဘူကုိ သံုးဘူးခြဲသာတင္ေအာင္ခ်ိန္လွ်င္လဲရနုိင္သလို နို႔ဆီေလးဘူးထက္ပိုေသာ ပစၥည္းတင္က်န္နိုင္ေအာင္ လဲခ်ိန္လို႔ရနုိင္သည္။ ထုိအေၾကာင္းကိုမူ ေစ်းသည္မ်ားအား ေလးစားေသာအားၿဖင္႔ ၀မ္းနည္းစြာၿဖင္႔ခ်န္ထားခဲ႔ပါမည္။ ထိုသုိ႔ လံုး၀မလုပ္လွ်င္ ေကာင္းေသာ္လည္း လူသားဆန္ေသာေလာဘၾကီးၿခင္းသည္ ေစ်းသည္ဘ၀တြင္ထိန္းသိမ္းရခက္ခဲလြန္းသည္။
ကြ်န္ေတာ္ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးသည္႔ေနာက္တြင္ မုိးညွင္းနည္းပညာေကာ့လိပ္သို႔ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင္႔၀င္ခြင္႔ရေလသည္။ ငယ္စဥ္ထဲက ေစ်းထဲတြင္ေနထုိင္ၿပီး ေစ်းနွင္႔နီးကပ္ေသာစိတ္ထား သည္ထိုအခ်ိန္တြင္မ်ားစြာအသံုး၀င္သည္။ ေငြေၾကးကုိမိမ္ိကုိတုိင္ ခ်င္႔ခ်ိန္သံုးစြဲခဲ႔ၿပီး ေစ်းသည္မ်ား၏ သေဘာသဘာ၀ကို နားလည္ၿခင္းေၾကာင္႔ ေစ်း၏ မာယာမ်ားကို တစ္ပါးသူမ်ားထက္ ပိုမိုသိေလ၏။
ထို႕ေနာက္႔ အခက္ခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိၿဖတ္သန္းၿပီသည္႔ အခ်ိန္တြင္ အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႕ၾကီးၿဖင္႔ ေမေမ႔ေစ်းဆုိင္ေလးတြင္ေစ်းေရာင္းၿဖစ္ၿပန္သည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ေစ်းနွင္႔လြန္စြာအက်ိဳးေပးေလ၏။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ၀န္ထမ္းလုပ္ေစလိုသည္႔ ေမေမေဖေဖ၏ေစတနာအားေထာက္ထားေသာအားၿဖင္႔ ေနၿပည္ေတာ္တြင္ အလုပ္၀င္ေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္၏ ေစ်းေရာင္းၿခင္း၀ယ္ၿခင္းၿဖင္႔ စိတ္ခံစားမူကို ေပးေသာအနုပညာရပ္သည္ပ်က္စီးသြားေတာ႔၏။
ယခင္ကဆိုလွ်င္ ပုဂၢိဳလ္ခင္သၿဖင္႔ ငါးဆိုွလွ်င္လဲ အျမီးေလးေခါင္းေလးမ်ား၊ အသီးရြက္ဆုိလွ်င္လဲ ေပါေပါမ်ားမ်ား ေပးတတ္သည္႔ မိသားစုဆန္ေသာ ေစ်း၀ယ္ၿခင္းစနစ္သည္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ ယခု အခါတြင္ ေခတ္စနစ္အရ အသင္႔ထုတ္ပိုးၿပီး ေရခဲခန္းထဲတြင္ လွလွပပတင္႔တယ္ေနသည္႔ အသားမ်ား ငါးမ်ား အရြက္မ်ားသည္ ၿမိဳ႔ၿပ၏ ဆူပါမတ္ကက္မ်ားတြင္ ေရာင္းခ်ေသာေခတ္ၿဖစ္ေနသည္။ ယခင္ရြာေစ်းကဲ႔သို႔ ေကာင္းတာေလးထည္႔ေပးပါ။
ငါးဆိုလွ်င္လဲ ေခါင္းပိုင္းေလး၊ ၾကက္ဆိုေပါင္နဲ႔ ရင္အု႔ံ၊ အသဲၿမစ္ေလးထည္႔ေပးပါစသည္ၿဖင္႔ ေတာင္းဆိုေသာအသံမ်ိဳးစံုတို႔သည္ ထိုစူပါမတ္ကက္မ်ားတြင္ ၾကားခြင္႔ရၿခင္းမရွိေတာ႔။ မိ္မိၾကိဳက္လွ်င္၀ယ္။ မၾကိဳက္လွ်င္ထား။ အရိုး၊ ေခါင္း၊ ေၿခေထာက္ စသည္ၿဖင္႔ မည္သည္႔အရာမွ် အလကားမရနုိင္ေတာ႔သလို ေစတနာၿဖင္႔ “ စန္းတင္႔ရယ္ ငါးေတြလတ္ တယ္၊ ၀က္သား အသားမ်ားတယ္။ အမဲသား အရြတ္ေတြမပါဘူး။ ဘယ္အသည္မွာ ခရမ္းခ်ည္သီး ဘယ္ေစ်းစသည္႔ အိမ္ေထာင္ရွင္မမ်ား၏ နုတ္ခြန္းစကားသံမ်ားသည္ ေခတ္စနစ္၏ တိုးတက္ၿခင္းၿဖင္႔ တေၿဖးေၿဖးၿဖင္႔ေ၀၀ါးေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကသည္။
ေနၿပည္ေတာ္၏ ပူေႏြးေႏြးေႏြးေန႔ရက္မ်ားတြင္ အသင္႔ၿဖစ္ေနတတ္ေသာ အသီးရြက္တန္း နွင္႔ ပလပ္စတစ္ အၾကည္ေရာင္ၿဖင္႔ထုတ္ထားေသာ ေရခဲရိုက္သားငါးတန္းကို ေစ်း၀ယ္ရန္ ေရာက္ေလတုိင္း ဘယ္မွာဘာေလးလတ္တယ္။ ဘာေလးေစ်းခ်ိဳတယ္၊ ဘာေလးကေတာ႔ဘယ္လို၊ ဘယ္ေစ်းသည္ကအေလးၿပည္႔တယ္” ဟုၾကားသိခ်င္ေနေသာ စိတ္ကူးမ်ားၿဖင္႔ ေငးေမားၾကည္႔မိေလတိုင္း နဘားရြာေလးမွ
“စန္းတင္႔ေရ” ဆိုသည္႔ အနုပညာေၿမာက္ေသာ အေဒၚၾကီး အသံကို ၾကားမိေနေတာ႔သည္။

ေဇာ္ညီညီ(ေနၿပည္ေတာ္)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...