Tuesday, July 30, 2013

၀င္ေလ ထြက္ေလ တစ္ခုတည္းသာ စူးစိုက္မွတ္ရတာမဟုတ္ (Not only Breathing)

၀င္ေလ ထြက္ေလ တစ္ခုတည္းသာ                                                               စူးစိုက္မွတ္ရတာမဟုတ္                                                                             (Not only Breathing)

(ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ ဦးဓမၼသာမိ၏ "Different Aspects of Mindfulness (1999)" မွ ဘာသာျပန္ထားပါသည္။)

ဒီေနရာမွာ ေဆြးေႏြးခ်င္တာက တရားမွတ္ရာမွာ ထြက္သက္၀င္သက္သာ အရႈခံအာရုံမွန္ျဖစ္တယ္၊ အျခားအာရုံသို႔ စိတ္ေရာက္ေနလွ်င္ မမွန္ဆိုတာ အေတြးအျမင္ေပၚတတ္ပံုႏွင့္ ယင္းအေတြးအျမင္က သတိတရားအစစ္အမွန္ တည္ေဆာက္ရာမွာ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္တတ္ပံုတို႔ျဖစ္ပါတယ္။

တရားမွတ္ရာမွာ ရႈမွတ္ႏိုင္တဲ့ အရႈခံအာရုံေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဥပမာ…ထြက္ေလ၀င္ေလ၊ ၀မ္းဗိုက္ေဖာင္းပိန္၊ ဓါတ္ႀကီး ၄ပါး(ေရ၊ေျမ၊ေလ၊မီး)၊ အေရာင္(သို႔) ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကို စိတ္ထဲမွပံုေဖၚျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုရႈမွတ္စရာအျဖာျဖာတို႔ဟာ ရုပ္တရားေတြျဖစ္ၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ တရားထိုင္ခါစ အသစ္သမားေတြကို ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီရႈမွတ္စရာအာရုံေတြထဲက တစ္ခုခုကို အသံုးျပဳၿပီး သမာဓိထူေထာင္ဖို႔  ႀကိဳးစားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အာရုံ စတင္ရႈမွတ္ရမယ္ဆိုတာ တရားျပဆရာအေပၚမွာ မူတည္တယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ထြက္ေလ၀င္ေလကို ပထမဆံုးေပးေလ့ရွိပါတယ္။ တရားက်င့္သူက ဒီထြက္ေလ၀င္ေလကို တဆက္တည္း ရွဳသိမွတ္ေနမယ္ဆိုရင္ အာရုံစူးစိုက္မႈ သမာဓိအားပိုေကာင္းလာမယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ သူက တရားထိုင္တယ္ဆိုတာ ထြက္ေလ၀င္ေလကို မွတ္တာပါလားလို႔ အေတြး၀င္လာတတ္တယ္။ ဒီထင္ျမင္ခ်က္က မမွားေပမဲ့ လူေတြမွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ သဘာ၀ေၾကာင့္ ထိုသူက တရားထိုင္တာကို ထြက္ေလ၀င္ေလ မွတ္တာတစ္ခုတည္းနဲ႔ပဲ ဆက္စပ္လာတယ္။ ထြက္ေလ၀င္ေလမွအပ အျခားအရွဳခံအာရုံေတြကို ရႈမွတ္ႏူိင္ေကာင္းမွန္းလည္း မစဥ္းစားေတာ့ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ အျခားခံစားမႈအာရုံေတြ အထူးသျဖင့္ နာက်င္မႈျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္လာမယ္။ ေဒါသရင္လည္းျဖစ္မယ္။ 

အဲဒီလိုပဲ အျခားစိတ္အာရုံမ်ားျဖစ္တဲ့ အေတြးမ်ား၊ စိတ္ခံစားမႈမ်ားႏွင့္ စိတ္မတည္ၿငိမ္မႈဆိုတဲ့ အရႈခံအာရုံမ်ားနဲ႔လည္း သူ႔ရဲ႕စိတ္က သက္ေတာင့္သက္သာရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ထြက္ေလ၀င္ေလမွအပ အျခားအာရုံေပၚ စိတ္စူးစိုက္ရွဳၾကည့္တာကို တရားမွတ္ေနတယ္လို႔ မယူဆေတာ့ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ နာက်င္မႈမ်ား၊ စိတ္ခံစားမႈမ်ားနဲ႔ အေတြးမ်ားကို တြန္းကန္ဖယ္ရွားလိုတဲ့စိတ္ တိုးသထက္တိုးၿပီး ျပင္းထန္လာႏိုင္တယ္။ အဲဒီတြန္းကန္တဲ့စိတ္က အရွိကိုအရွိအတိုင္း လက္ခံႏိုင္ဖို႔အတြက္ စိတ္ေလ့က်င့္မႈကို ေနွာင့္ေႏွးေစပါတယ္။ လက္ခံမည့္အစား တြန္းကန္ေနလိမ့္မည္။ 

ဒီေနရာမွာ အသိစိတ္ကို ဖံုးအုပ္ထားတာက တရားထိုင္တာ ထြက္ေလ၀င္ေလ တစ္ခုတည္းကို ရွဳမွတ္မွသာ ျဖစ္ႏူိင္မယ္ဆိုတဲ့အေတြးပဲ။ ဒီအေတြးအျမင္ဟာ သမာဓိရေအာင္ ရုိးရုိးသားသားႀကိဳးစားရာကေန ျဖစ္ေပၚလာတာ။ ဒီလိုထင္ျမင္ခ်က္မ်ဳိးဟာ အင္မတန္သိမ့္ေမြ႕တဲ့ စြဲလန္းမႈတမ်ဳိးပါ။ ဒီလိုစြဲလန္းမႈမ်ဳိး ဖံုးလႊမ္းထားတဲ့စိတ္ဟာ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းမႈမရွိပါဘူး။ တြန္းကန္ျခင္းသာရွိမယ္။ ဒီစိတ္မ်ဳိးက ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူးဆိုတဲ့ အေတြးအျမင္မ်ဳိးဖန္တီးၿပီး အဲဒီအေတြးအျမင္ေထာင္ထဲမွာပဲ ပိတ္ေလွာင္မိေနမယ္။ ဒီလိုျဖစ္ေနရင္ သတိႏွင့္သမာဓိကို တည္ေဆာက္ရန္ လံုးပန္းမႈရဲ႕ အဟန္႔အတားျဖစ္ႏုိင္တယ္။ 

တခ်ိဳ႕လူေတြက တရားထိုင္ခ်ိန္မွာ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ ထြက္ေလ၀င္ေလကို ရွဳမွတ္ႏိုင္ေပမဲ့ တရားမထိုင္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာဆို သူတို႔ရဲ႕စိတ္ခံစားမႈကို ထိန္းႏိုင္ဖို႔ေတာ့ အေတာ့္ကိုခက္ခဲတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ခံစားမႈေနာက္ကို လြယ္လြယ္ကူကူ ေမ်ာပါသြားတတ္ၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ခံစားမႈကို သူတို႔မထိန္းႏိုင္ဘူး။ သူတို႔ရဲ႕က်င့္ႀကံမႈထဲမွာ ပံုေသဆန္ၿပီး ေပ်ာ့ေျပာင္းမႈမရွိတဲ့ အရာေတြေၾကာင့္ေပါ့။ ျပႆနာကေတာ့ သူတို႔ေတြက သတိထက္သမာဓိကို ပိုအေလးေပးၾကလို႔ပါပဲ။ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးအတြက္ ၀ိပႆနာတရားထိုင္မႈဆိုတာ သူတို႔ဖီလင္ေကာင္း ရဖို႔ေလာက္သာ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ ေန႔စဥ္ဘ၀ကို တက္ၾကြတဲ့အျမင္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔ စိတ္ကိုေလ့က်င့္ သြန္သင္တဲ့ အလုပ္မဟုတ္ေတာ့။ ၀င္ေလထြက္ေလ ရွဳမွတ္ရာကေန ရရွိလာတဲ့ သမာဓိက ရံခါစိတ္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေစၿပီး ရံခါမွာေတာ့ စိတ္ကိုတင္းမာေစတယ္။ အဲဒီလို အေျခအေနမ်ဳိးေတြ႕ခဲ့ရင္ လုပ္ရမွာက အရွဳခံအာရုံ တစ္ခုထက္ပိုၿပီး စူးစိုက္ရွဳမွတ္ေပးဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ပစၥဳပၸန္တဲ့တဲ့မွာျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေ၀ဒနာနဲ႔ အေတြးမ်ားကို ပိုဂရုစိုက္ၿပီး ရွဳမွတ္ေပးရမယ္။ အဲဒီ ေ၀ဒနာႏွင့္ အေတြးမ်ားကိုလည္း အေႏွာင့္အယွက္ေပးတဲ့ အရာေတြလို႔ မျမင္ပါနဲ႔။ ထြက္ေလ၀င္ေလလိုပဲ တရားရွဳမွတ္ရာမွာ အသံုး၀င္တဲ့ အရွဳခံအာရုံေတြအျဖစ္ သေဘာထားပါ။ 

ထြက္ေလ၀င္ေလ၊ ၀မ္းဗိုက္အေဖာင္းအပိန္၊ ဓါတ္ႀကီး ၄ပါး(ေရ၊ ေျမ၊ ေလ၊ မီး)၊ အေရာင္(သို႔) ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကို စိတ္မွာပံုေဖၚျခင္း ဆိုတဲ့အရာေတြကသာ တရားရွဳမွတ္လို႔ရႏိုင္တာမဟုတ္ဘူး။ (မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊စိတ္) ဆိုတဲ့ တံခါးေျခာက္ေပါက္ကေန ၀င္လာတဲ့ အျခားအေတြးမ်ား၊ စိတ္ခံစားမႈမ်ားႏွင့္ အသံတို႔ကလည္း တရားရွဳမွတ္လို႔ေကာင္းတဲ့ အာရုံေတြပါပဲ။ ထိုအာရုံေတြကို ရွဳမွတ္ဖို႔ ခက္ခဲေနရင္ တရားစမထိုင္ခင္ကတည္းက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဒီလိုသတိေပးဖို႔လိုအပ္တယ္။" ထြက္ေလ၀င္ေလ တစ္ခုတည္းႏွင့္သာ တရားမွတ္လို႔ရတာမဟုတ္၊ ထြက္သက္၀င္သက္ကိုမွတ္မွ တရားမွတ္တာမဟုတ္ဘူး" ဆိုတာေလ။ ၀ိပႆနာဆိုတာ ထြက္သက္၀င္သက္ကို မွတ္တာထက္ အမ်ားႀကီးပိုပါတယ္။ ၀ိပႆနာတရား မွတ္တယ္ဆိုတာ ပထမဆံုး သတိကိုတည္ေထာင္ဖို႔၊ ၿပီးေတာ့ အဲဒီသတိနဲ႔ ေန႔တဓူ၀ ဘ၀အေတြ႔အႀကံဳေတြကို အရင္ကမၾကည့္ဖူးတဲ့ ရႈ႕ေဒါင့္ကေန ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအျမင္သစ္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ေန႔စဥ္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြကို အရွိကိုအရွိအတိုင္း လက္ခံႏိုင္ဖို႔ ႏွင့္ မျငင္းပယ္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြကို သူျဖစ္တဲ့အတိုင္း ျမင္ဖို႔နဲ႔ ကိုယ္လိုခ်င္ရာဘက္ကို စိတ္ကူးၿပီး မၾကည့္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ 

၀ိပႆနာလုပ္ငန္းက ထြက္ေလ၀င္ေလမွ်သာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၀ိပႆနာရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ေန႔စဥ္ဘ၀ရဲ႕ သဘာ၀အစစ္အမွန္အထိ ထိုးေဖါက္ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔ပါပဲ။ ၀ိပႆနာစိတ္ေလ့က်င့္ခန္းရဲ႕ သေဘာက လူေတြကို သူတို႔ရဲ႕ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းနဲ႔ ခြဲပစ္ဖို႔မဟုတ္ဘူး။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေတြကို ပိုၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့အရည္အေသြး ျမွင့္တင္ဖို႔သာ ျဖစ္တယ္။ ၀ိပႆနာကို ထြက္ေလ၀င္ေလ တစ္ခုတည္းအေပၚမွာသာ အာရုံစူးစုိက္ရမယ့္ စိတ္ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခုလို႔ မသတ္မွတ္ပါနဲ႔။  

(ဆက္လက္မွ်ေ၀ပါအံုးမည္။)      

စစ္မွန္ေသာ ဓမၼမ်ားကို မိမိရဲ႕အစၨ်တၱအထိ ေဆာင္ယူက်င့္သံုးႏိုင္ၾကပါေစ။

နီနီ၀င္း
(ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ ဦးဓမၼသာမိ၏ "Different Aspects of Mindfulness (1999)" မွ ဘာသာျပန္ထားပါသည္။)

ဒီေနရာမွာ ေဆြးေႏြးခ်င္တာက တရားမွတ္ရာမွာ ထြက္သက္၀င္သက္သာ အရႈခံအာရုံမွန္ျဖစ္တယ္၊ အျခားအာရုံသို႔ စိတ္ေရာက္ေနလွ်င္ မမွန္ဆိုတာ အေတြးအျမင္ေပၚတတ္ပံုႏွင့္ ယင္းအေတြးအျမင္က သတိတရားအစစ္အမွန္ တည္ေဆာက္ရာမွာ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္တတ္ပံုတို႔ျဖစ္ပါတယ္။

တရားမွတ္ရာမွာ ရႈမွတ္ႏိုင္တဲ့ အရႈခံအာရုံေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဥပမာ…ထြက္ေလ၀င္ေလ၊ ၀မ္းဗိုက္ေဖာင္းပိန္၊ ဓါတ္ႀကီး ၄ပါး(ေရ၊ေျမ၊ေလ၊မီး)၊ အေရာင္(သို႔) ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကို စိတ္ထဲမွပံုေဖၚျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုရႈမွတ္စရာအျဖာျဖာတို႔ဟာ ရုပ္တရားေတြျဖစ္ၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ တရားထိုင္ခါစ အသစ္သမားေတြကို ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီရႈမွတ္စရာအာရုံေတြထဲက တစ္ခုခုကို အသံုးျပဳၿပီး သမာဓိထူေထာင္ဖို႔ ႀကိဳးစားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အာရုံ စတင္ရႈမွတ္ရမယ္ဆိုတာ တရားျပဆရာအေပၚမွာ မူတည္တယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ထြက္ေလ၀င္ေလကို ပထမဆံုးေပးေလ့ရွိပါတယ္။ တရားက်င့္သူက ဒီထြက္ေလ၀င္ေလကို တဆက္တည္း ရွဳသိမွတ္ေနမယ္ဆိုရင္ အာရုံစူးစိုက္မႈ သမာဓိအားပိုေကာင္းလာမယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ သူက တရားထိုင္တယ္ဆိုတာ ထြက္ေလ၀င္ေလကို မွတ္တာပါလားလို႔ အေတြး၀င္လာတတ္တယ္။ ဒီထင္ျမင္ခ်က္က မမွားေပမဲ့ လူေတြမွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ သဘာ၀ေၾကာင့္ ထိုသူက တရားထိုင္တာကို ထြက္ေလ၀င္ေလ မွတ္တာတစ္ခုတည္းနဲ႔ပဲ ဆက္စပ္လာတယ္။ ထြက္ေလ၀င္ေလမွအပ အျခားအရွဳခံအာရုံေတြကို ရႈမွတ္ႏူိင္ေကာင္းမွန္းလည္း မစဥ္းစားေတာ့ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ အျခားခံစားမႈအာရုံေတြ အထူးသျဖင့္ နာက်င္မႈျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္လာမယ္။ ေဒါသရင္လည္းျဖစ္မယ္။

အဲဒီလိုပဲ အျခားစိတ္အာရုံမ်ားျဖစ္တဲ့ အေတြးမ်ား၊ စိတ္ခံစားမႈမ်ားႏွင့္ စိတ္မတည္ၿငိမ္မႈဆိုတဲ့ အရႈခံအာရုံမ်ားနဲ႔လည္း သူ႔ရဲ႕စိတ္က သက္ေတာင့္သက္သာရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ထြက္ေလ၀င္ေလမွအပ အျခားအာရုံေပၚ စိတ္စူးစိုက္ရွဳၾကည့္တာကို တရားမွတ္ေနတယ္လို႔ မယူဆေတာ့ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ နာက်င္မႈမ်ား၊ စိတ္ခံစားမႈမ်ားနဲ႔ အေတြးမ်ားကို တြန္းကန္ဖယ္ရွားလိုတဲ့စိတ္ တိုးသထက္တိုးၿပီး ျပင္းထန္လာႏိုင္တယ္။ အဲဒီတြန္းကန္တဲ့စိတ္က အရွိကိုအရွိအတိုင္း လက္ခံႏိုင္ဖို႔အတြက္ စိတ္ေလ့က်င့္မႈကို ေနွာင့္ေႏွးေစပါတယ္။ လက္ခံမည့္အစား တြန္းကန္ေနလိမ့္မည္။

ဒီေနရာမွာ အသိစိတ္ကို ဖံုးအုပ္ထားတာက တရားထိုင္တာ ထြက္ေလ၀င္ေလ တစ္ခုတည္းကို ရွဳမွတ္မွသာ ျဖစ္ႏူိင္မယ္ဆိုတဲ့အေတြးပဲ။ ဒီအေတြးအျမင္ဟာ သမာဓိရေအာင္ ရုိးရုိးသားသားႀကိဳးစားရာကေန ျဖစ္ေပၚလာတာ။ ဒီလိုထင္ျမင္ခ်က္မ်ဳိးဟာ အင္မတန္သိမ့္ေမြ႕တဲ့ စြဲလန္းမႈတမ်ဳိးပါ။ ဒီလိုစြဲလန္းမႈမ်ဳိး ဖံုးလႊမ္းထားတဲ့စိတ္ဟာ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းမႈမရွိပါဘူး။ တြန္းကန္ျခင္းသာရွိမယ္။ ဒီစိတ္မ်ဳိးက ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူးဆိုတဲ့ အေတြးအျမင္မ်ဳိးဖန္တီးၿပီး အဲဒီအေတြးအျမင္ေထာင္ထဲမွာပဲ ပိတ္ေလွာင္မိေနမယ္။ ဒီလိုျဖစ္ေနရင္ သတိႏွင့္သမာဓိကို တည္ေဆာက္ရန္ လံုးပန္းမႈရဲ႕ အဟန္႔အတားျဖစ္ႏုိင္တယ္။

တခ်ိဳ႕လူေတြက တရားထိုင္ခ်ိန္မွာ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ ထြက္ေလ၀င္ေလကို ရွဳမွတ္ႏိုင္ေပမဲ့ တရားမထိုင္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာဆို သူတို႔ရဲ႕စိတ္ခံစားမႈကို ထိန္းႏိုင္ဖို႔ေတာ့ အေတာ့္ကိုခက္ခဲတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ခံစားမႈေနာက္ကို လြယ္လြယ္ကူကူ ေမ်ာပါသြားတတ္ၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ခံစားမႈကို သူတို႔မထိန္းႏိုင္ဘူး။ သူတို႔ရဲ႕က်င့္ႀကံမႈထဲမွာ ပံုေသဆန္ၿပီး ေပ်ာ့ေျပာင္းမႈမရွိတဲ့ အရာေတြေၾကာင့္ေပါ့။ ျပႆနာကေတာ့ သူတို႔ေတြက သတိထက္သမာဓိကို ပိုအေလးေပးၾကလို႔ပါပဲ။ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးအတြက္ ၀ိပႆနာတရားထိုင္မႈဆိုတာ သူတို႔ဖီလင္ေကာင္း ရဖို႔ေလာက္သာ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ ေန႔စဥ္ဘ၀ကို တက္ၾကြတဲ့အျမင္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔ စိတ္ကိုေလ့က်င့္ သြန္သင္တဲ့ အလုပ္မဟုတ္ေတာ့။ ၀င္ေလထြက္ေလ ရွဳမွတ္ရာကေန ရရွိလာတဲ့ သမာဓိက ရံခါစိတ္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေစၿပီး ရံခါမွာေတာ့ စိတ္ကိုတင္းမာေစတယ္။ အဲဒီလို အေျခအေနမ်ဳိးေတြ႕ခဲ့ရင္ လုပ္ရမွာက အရွဳခံအာရုံ တစ္ခုထက္ပိုၿပီး စူးစိုက္ရွဳမွတ္ေပးဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ပစၥဳပၸန္တဲ့တဲ့မွာျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေ၀ဒနာနဲ႔ အေတြးမ်ားကို ပိုဂရုစိုက္ၿပီး ရွဳမွတ္ေပးရမယ္။ အဲဒီ ေ၀ဒနာႏွင့္ အေတြးမ်ားကိုလည္း အေႏွာင့္အယွက္ေပးတဲ့ အရာေတြလို႔ မျမင္ပါနဲ႔။ ထြက္ေလ၀င္ေလလိုပဲ တရားရွဳမွတ္ရာမွာ အသံုး၀င္တဲ့ အရွဳခံအာရုံေတြအျဖစ္ သေဘာထားပါ။

ထြက္ေလ၀င္ေလ၊ ၀မ္းဗိုက္အေဖာင္းအပိန္၊ ဓါတ္ႀကီး ၄ပါး(ေရ၊ ေျမ၊ ေလ၊ မီး)၊ အေရာင္(သို႔) ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကို စိတ္မွာပံုေဖၚျခင္း ဆိုတဲ့အရာေတြကသာ တရားရွဳမွတ္လို႔ရႏိုင္တာမဟုတ္ဘူး။ (မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊စိတ္) ဆိုတဲ့ တံခါးေျခာက္ေပါက္ကေန ၀င္လာတဲ့ အျခားအေတြးမ်ား၊ စိတ္ခံစားမႈမ်ားႏွင့္ အသံတို႔ကလည္း တရားရွဳမွတ္လို႔ေကာင္းတဲ့ အာရုံေတြပါပဲ။ ထိုအာရုံေတြကို ရွဳမွတ္ဖို႔ ခက္ခဲေနရင္ တရားစမထိုင္ခင္ကတည္းက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဒီလိုသတိေပးဖို႔လိုအပ္တယ္။" ထြက္ေလ၀င္ေလ တစ္ခုတည္းႏွင့္သာ တရားမွတ္လို႔ရတာမဟုတ္၊ ထြက္သက္၀င္သက္ကိုမွတ္မွ တရားမွတ္တာမဟုတ္ဘူး" ဆိုတာေလ။ ၀ိပႆနာဆိုတာ ထြက္သက္၀င္သက္ကို မွတ္တာထက္ အမ်ားႀကီးပိုပါတယ္။ ၀ိပႆနာတရား မွတ္တယ္ဆိုတာ ပထမဆံုး သတိကိုတည္ေထာင္ဖို႔၊ ၿပီးေတာ့ အဲဒီသတိနဲ႔ ေန႔တဓူ၀ ဘ၀အေတြ႔အႀကံဳေတြကို အရင္ကမၾကည့္ဖူးတဲ့ ရႈ႕ေဒါင့္ကေန ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအျမင္သစ္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ေန႔စဥ္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြကို အရွိကိုအရွိအတိုင္း လက္ခံႏိုင္ဖို႔ ႏွင့္ မျငင္းပယ္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြကို သူျဖစ္တဲ့အတိုင္း ျမင္ဖို႔နဲ႔ ကိုယ္လိုခ်င္ရာဘက္ကို စိတ္ကူးၿပီး မၾကည့္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။

၀ိပႆနာလုပ္ငန္းက ထြက္ေလ၀င္ေလမွ်သာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၀ိပႆနာရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ေန႔စဥ္ဘ၀ရဲ႕ သဘာ၀အစစ္အမွန္အထိ ထိုးေဖါက္ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔ပါပဲ။ ၀ိပႆနာစိတ္ေလ့က်င့္ခန္းရဲ႕ သေဘာက လူေတြကို သူတို႔ရဲ႕ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းနဲ႔ ခြဲပစ္ဖို႔မဟုတ္ဘူး။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေတြကို ပိုၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့အရည္အေသြး ျမွင့္တင္ဖို႔သာ ျဖစ္တယ္။ ၀ိပႆနာကို ထြက္ေလ၀င္ေလ တစ္ခုတည္းအေပၚမွာသာ အာရုံစူးစုိက္ရမယ့္ စိတ္ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခုလို႔ မသတ္မွတ္ပါနဲ႔။

(ဆက္လက္မွ်ေ၀ပါအံုးမည္။)

စစ္မွန္ေသာ ဓမၼမ်ားကို မိမိရဲ႕အစၨ်တၱအထိ ေဆာင္ယူက်င့္သံုးႏိုင္ၾကပါေစ။

နီနီ၀င္း

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...