Sunday, April 3, 2016

ဂီတသည္ ကၽြန္ေတာ့္အနားတြင္ ကူးခပ္္ေနပါသည္ (၂ )




ေမးခြန္း(၅၀) အခ်ိဳ႕ကလည္း Modern ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ လြတ္လပ္တာခ်င္း မတူၾကဖူးတဲ့၊
“ဟင္ဘယ္လိုလုပ္တူမလဲ၊ တူလို႔မရဘူး၊ Personal  ေခၚတယ္။  လူရဲ့ အႀကိဳက္၊ မင္းက ဘယ္လိုႀကီးထြားလာတာတုန္း၊ မင္းကဘယ္သ႔ူအေဖ၊ မင္းအေဖကဘယ္သူ၊ မင္းဘယ္မွာေန၊ မင္းဘယ္လိုပညာသင္တာကတင္မတူေတာ့ဘူးေလ။ ပန္းခ်ီလိုသိဖို႔ က အဓိက၊ သိၿပီးေတာ့ လက္ကမလိုက္ႏိုင္ဘူး၊ မလုပ္တတ္ဘူး၊ အဲဒါကတစ္က႑။ အ၀တ္စတစ္ခုကို အနီေရာင္ဆိုးေပးစမ္းပါ။
ဆိုးၿပီၚမင္းဘာသာခ်ိတ္ထားလိုက္၊ ၿပီးၿပီေလ။ မင္းဘာသာအနီဆိုၿပီး နာမည္ေပးထားလိုက္၊ အဲဒီက်ေတာ့ ဘာတုန္းေမးေတာ့ ဘာမွလည္းမဟုတ္ဘူး၊ အဲေတာ့ ႏွစ္မ်ိဳးပဲက်န္ေတာ့ တယ္။ Representative  နဲ႔ Non Representative   အခ်ဳပ္ပဲ။Modern Art လို႔မင္းကေျပာတာ၊Representative ကပုလင္းတစ္ခုျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ မီးျခစ္တစ္ခုျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဘာမွမဟုတ္ဘူးေလာကမွာမရွိတဲ့ ပစၥည္းဒါပဲဒီႏွစ္မ်ိဳးပဲရွိတယ္။ အဲေတာ့ ပုလင္းျဖစ္လို႔Modern  မဟုတ္ဘူးလို႔မင္းမေျပာနဲ႔ ဟုတ္ခ်င္လည္းဟုတ္မယ္၊ မသိဘူး။ ေနာက္တစ္ခုကLine & Colour မင္းပါမင္းTexture ထည့္ခ်င္ထည့္မထည့္ခ်င္ေန၊Line& Colour  လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ႊTexture သူ႕ဘာသာပါလာလိမ့္မယ္။ ဒီပစၥည္းေတြ နဲ႔ ဖန္းတီးတာမင္းရဲ့Elements of Design  ပဲ၊ အခ်ဳပ္က ဒါပဲ၊ Point လည္းပါတယ္ Line လည္းပါတယ္။ Hermony  လုပ္မလား၊ Contrast လုပ္မလားႏွစ္မ်ိဳးပဲရွိတယ္။ ဒါေတြသိၿပီးေတာ့မင္းေလွ်ာက္လုပ္ေနရင္လည္းမေကာင္းဘူး။ မသိပဲနဲ႔ လုပ္ေတာ့ မွသူဘာသာသူျဖစ္လာတာ၊ ငါက အသိေကာင္ႀကီးဆိုၿပီးေလွ်ာက္မလုပ္နဲ႔၊ ငါကအသိေကာင္ႀကီးဆိုမင္းဟာႀကီးက မေကာင္းေတာ့ဘူးေလ မသိပဲနဲ႔လုပ္တာေကာင္းတယ္၊
မသိဘဲနဲ႔ဆိုဘာမွ မသိဘူး ေဟ့ဆိုေတာ့ လည္း မျဖစ္ေသးဘူး၊သိသင့္တာေတာ့သိထားရမယ္။ သိတာေလးကို ေမးၿပီးေတာ့ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ Intangible စကာလံုးမွတ္၊Modern  ဆိုတဲ့ စကားသံုးစရာမလိုေတာ့ ဘူး၊ မရွိေတာ ့ဘူး Post Modern တဲ့ ၊ Pre War ဆိုတာစစ္မျဖစ္ခင္က Post War ဆိုတာစစ္ျဖစ္ၿပီးက ဒုတိယ ကမၻာစစ္မတုိင္ခင္ Pre War Pre လို႔ေခၚတယ္။ စစ္ႀကီးၿပီးေတာ့ Post War ၊ အဲဒီေတာ့ Post Modern, Modern  ၿပီးသြားၿပီးၿပီ”တဲ့ ။

အဲဒီေမးခြန္းေတြကိုေျဖေနမဲ့ ဆရာ့ပံုကိုျမင္ၾကည့္လို႔ရပါတယ္ဆရာ။ ေဆးေပါ့လိပ္ဖြာလိုက္၊ မ်က္လံုးႀကီးျပဴးလိုက္နဲ႔ ပေလကပ္ပုဆိုးအျပာေရာင္ေပၚက်လာတဲ့ ေဆးလိပ္ျပာေတြကိုခါခ်လိုက္နဲ႔ေပါ့။ Single ကဆရာသေဘာနဲ႔ေနတာေပါ့ Single Life ကိုႀကိဳက္တယ္ေပါ့လို႔ ဆက္ေမးေတာ့ “ႀကိဳက္တယ္မိန္းမမရတာကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ကံေကာင္းတယ္။
ဘာသာတရားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်ေတာ့ “ဗုဒၼဘာသာပဲ၊ ဒါပဲ အမွားတစ္ခုမွမရွိဘူး၊ ဒါပဲၿပီးေရာ၊ ဒီေလာက္ေကာင္းတာေလာကမွာ မရွိဘူး”တဲ့။
တကယ္ကယ္ဆရာေခတ္ၿပိင္ေတြ ဘယ္သူခ်ေရးရမွာလည္းဆိုေတာ့ “ေပၚဦးသက္” ဒါပဲတဲ့။ ဂီတက်ေတာ့ “ဗီသိုဗင္၊ ခ်က္ေကာ့စကီး အကုန္ႀကိဳက္ဂီတဆို အကုန္ႀကိဳက္တာပဲ၊ ငါ့စာထဲမွာဂီတအျမဲပါေနတာပဲ”။ အခုေခတ္ပံုစံထဲကေရာ“ထူးအိမ္သင္ အျမဲႀကိဳက္၊ ေဟမာေန၀င္း၊ခင္ေမာင္တိုး”။ ဆရာေဟမာေန၀င္းက ဆရာထိန္းခဲ့ရလို႔မဟုတ္လားဆိုေတာ့ “ဟုတ္ေပါင္တဲ့ အသံေကာင္းလို႔ႀကိဳက္တာတဲ့ ” ခင္၀မ္းေကာ မႀကိဳက္ဘူးလားဆိုေတာ့ ခင္း၀မ္းတစ္ေယာက္မွလြဲÌ “ခင္း၀မ္းမွ အပ အကုန္ႀကိဳက္၏တဲ့ ၊ ဆရာ ဘာ
Instrument တီးခတ္တတ္သလဲ။ စႏၵယားႏွိပ္ဒါပဲ။
ေက်ာ္ဇံလွက ဆရာ ကို ဆက္ေမးထားတယ္။ ဆရာ ခံစားတဲ့ အေရာင္ေတြ သိခ်င္ပါတယ္။ “ငါကContrast အစိမ္း၊ အနီ၊ အဲဒီဆန္က်င္ဘက္က ငါပတ္၀န္းက်င္မွာ အျမဲရွိေနတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္မွာသိပ္လွတဲ့ အစိမ္းေတြကို ၾကည့္စမ္း၊ အဲဒီႏွစ္ခုကငါမွာ----
ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ပန္းခ်ီ ဘယ္လိုဆက္ႏြယ္မႈရွိပါသလဲ။ “ပုဂံတစ္ၿမိဳ႕လံုးလည္း Museum ႀကီးပါတဲ့ အဲဒါမွတ္ထားဒါေလးပဲ”။

Time and Space အေၾကာင္းေလးလဲရွင္းျပပါ။
“ေလာကမွာTime and Space ပဲ ရွိတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္းTime က အရင္လာတယ္၊ Space က အရင္လာတယ္ျငင္းၾကတယ္။ ဘယ္သူၿပီးမွ ဘယ္သူလာလာ ေနာက္ဆံုးေတာ့ လည္းဘာမွ မဟုတ္ဘူး။ ႏွစ္ခုစလံုးကၿပိဳင္တူပဲTime ေျပာင္းတိုင္း Space က ေျပာင္းသြားတယ္။ Space  ေျပာင္းတိုင္း Time ကေျပာင္းသြားတယ္။
ဒါေလးပဲ။ လူေတြ ကကိုယ့္ကိုယ္ကိုအထင္ႀကီးေအာင္ေျပာေသာစကားမ်ားသာလွ်င္ျဖစ္တယ္လို႔ပဲ့ ငါယူဆလိုက္ေတာ့ တယ္။ဆရာဆီမွာ ပန္းခ်ီပညာသင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ “ပန္းခ်ီက သင္လို႔မရဘူး၊ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ဆြဲပန္းခ်ိီဆရာတစ္ေယာက္အတြက္ ပုဂၹလိကတန္ဖိုးဆိုတာ?ေျပာေျပာ မင္းေျပာ ”။

သူရဲ့ အဆိုကေတာ့ ျမန္မာျပည္ေခာတ္သစ္ ပန္းခ်ီကို အေစာဆံုးလုပ္ခဲ့ ၾကတဲ့  ပန္းခ်ီဆရာေတြက သူတိုတစ္ဆိုက္မတ္မတ္ လုပ္ခဲ့ ၾကတဲ့ ေခာတ္သစ္ပန္းခ်ီျပသနာကို လူသိထင္ရွား ရွင္းေလ့မရွိဘူးတဲ့ ။ ပုဂၹလိက တန္းဖိုးဟာေခာတ္သစ္ပန္းခ်ီရဲ့ ထင္ရွားတဲ့ ၀ိေသသလကၡဏာတစ္ရပ္ျဖစ္တယ္လို႔ စြဲစြဲ ျမဲျမဲ ယံုၾကည္ၾကဟန္တူတယ္တဲ့ ။
အဲဒီပုဂၹလိက တန္ဖိုးဆိုတဲ့ ကိစၥကိုပယ္ဖ်က္လိုက္ပါတယ္၊ သူဟာသူပုဂၹလိ က တန္ဖိုးနာမည္ေပးတာကို မႀကိဳက္ဘူး။ ငါဘာသာမႀကိဳက္တာေနာ္ႀကိဳက္ရင္လည္းႀကိဳက္ၾကမွာေပါ့။ငါမွမႀကိဳက္တာရွင္ျပေနစရာမလိုဘူးဟုတ္တယ္ရွင္းေနရရင္ပန္းခ်ီမဟုတ္ဘူး၊ ပန္းခ်ီဆိုတာၾကည့္ ၊ ၾကည့္ ၿပီးရင္သိ၊ မသိရင္မသိနဲ႔ ဒါပဲ”
ဆရာ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ အႏုပညာတို႔ တိုးတက္ဖို႔ ပန္းခ်ီဆရာအေနနဲ့ ဘယ္က႑မွာ ရွိသလဲ။
“ပံုဆြဲတဲ့ က႑မွာ ဟဲ....ဟဲ၊ ပုဂံ ေခတ္မွာ လုပ္ခဲ့ တယ္ေလ။ ပုဂံေခတ္ေလာက္ထြန္းကားခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီေခတ္မရွိေတာ့ ဘူး။ ပုဂံ ေခတ္ထက္ ဘယ္ေခတ္မွ မသာဘူး။
ပုဂံ ေခတ္ပန္းခ်ီေလာက္ေကာင္းတာတကယ္ျမန္မာပန္းခ်ီမင္းမွတ္ထား”

 ဆရာ ေစာေစာက စကားကို ျပန္ဆက္ရေအာင္ Non Realism ဆိုတဲ့ ကိစၥ။
 Non Realism  မေျပာဘူး၊ အဲဒါလက္မခံဘူး၊Representative  နဲ႔ Non Representative    ႏွစ္ခုပဲရွိတယ္တဲ့ ။ငါေျပာခ်င္တာ
Line မွာ ဘာေတြရွိမတုန္းတိုတာေတြရွိမယ္။ရွည္တာ ရွိမယ္၊ ေျဖာင့္ တာေကာက္တာရွိတယ္၊ ထူတာရွိတယ္၊ ပါးတာရွိတယ္။ အေရာင္ႏွစ္ခုေတြ႕လိုက္ရင္ဴငညန ႏွစ္ခုျဖစ္တယ္။ အေသးဆံုးပဲ။ ဒီထက္ေသးေအာင္ဘယ္သူမွ မဆြဲႏိုင္ဘူး၊ အဓိကLine ပဲ ဒါျမန္မာပဲ ။ ေအာင္စိုးက ေျပာတယ္၊ ေကာက္ေၾကာင္းဆိုတာ ေအာင္စိုးက နာမည္ေပးသြားတာ ” ဆရာ ရႈခင္းေတြ အေရးမ်ားသလားေရးလား၊ “ေရးတယ္အေရးမမ်ားဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ငါက ဘာကိုစူးစမ္းေနတာလဲဆိုေတာ့ ဟိုမိုးကုပ္စက္၀ိုင္းကို ျဖဳတ္ခ်င္တာ အဲဒီမိုးကုတ္စက္၀ိုင္း
ၾကီးပါလာတာစိတ္ညစ္တယ္၊ အဲဒါျဖဳတ္ခ်င္တာၾကာလွၿပီ။ျဖဳတ္ၿပီးေတာ့ ငါဒီလိုၾကည့္ေတာ့ မိုးကုတ္စက္၀ိုင္းမပါဘူး၊ ဟိုလိုၾကည့္ေတာ့ ပါတယ္၊ ဟိုနားမွွာမိုးကုတ္စက္၀ိုင္းမင္းသိလား၊ လာလိုျဖဳတ္ခ်င္တာလည္းမေမးနဲ႔ျဖဳတ္ခ်င္လို႔ျဖဳတ္တာ ၊ ဘာအေၾကာင္းမွမရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ အျမဲပါေနတယ္။ ဒါေလးပဲ ခံေနရတယ္။ ဒါငါျပသနာ၊ ငါျပသနာ ျဖဳတ္လို႔လည္းရမွာ မဟုတ္ဘူး”


ဂီတနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ျမန္မာျပည္ဂီတကို ဘယ္လိုျမင္လဲ၊ “ျမန္မာျပည္ဂီတ “အခုေခတ္ေျပာတာမဟုတ္ဘူး” ျမန္မာဂီတ သိပ္ေကာင္းလွတယ္၊ ကမၻာအမြမ္းတင္ၿပီးသား
ဆိုင္းေတြ အကုန္ေကာင္းတယ္၊ အသဲထဲ၀င္လာတယ္၊ နတ္ဆိုင္း”။
နတ္ဆိုင္းသံကို သေဘာက်လား၊ “က်တယ္”အသံၾကားရင္ ဘယ္လိုေနလဲ၊ ကခ်င္စိတ္ေပါက္လား၊ “ကိုႀကီးေက်ာ္ ကိုႀကီးေက်ာ္ေရ” ႏိုင္ငံျခားပန္းခ်ီဆရာေတြထဲက
ဘယ္သူ႔ကို သေဘာက်လဲ၊ “အကုန္လံုးပဲ၊ အကုန္ႀကိဳက္တာ ၊ လီဒိုနာဒိုဒါဗင္ခ်ီက စေျပာမလား အမ်ားႀကီးပဲ၊ ေခတ္သစ္ေတြ လဲအမ်ားႀကီးပဲေပါ့ေလ၊ ဒီကိုနီး၊ မိုဒီလီယာနီ၊ ကိုယ္ဘာသာရူးၿပီးေတာ့ မိုဒီနီယာနီ႔ပံုေတြဆြဲ၊ လည္ပင္းရွည္ရွည္ႀကီးေတြနဲ႔ အခုျမန္မာျပည္က ပန္းခ်ီဆရာေတြ ဘယ္သူကို ဆရာမ်က္စိထဲျမင္ထားလဲ။
“အကုန္ျမင္တာ ၊ ဘယ္သိမွမသိတာ၊ ဦးလြန္းႂကြယ္သိတယ္ေလ”
ေနာက္ေကာ။“လူႀကီးထဲက ဒီတစ္ေယာက္ပဲက်န္ေတာ့ တယ္ အကုန္ေသကုန္ၿပီေလ” လူငယ္ေတြ ထဲ ကေရာ ေက်ာ္ဇံလွေပါ့ကြာ၊ ဒါပဲ ဟဲဟဲ။ ခင္၀မ္းသိတယ္၊ခင္း၀မ္းက ငါစိတ္အညစ္ဆံုးလူတစ္ေယာက္၊မုတ္သံုသိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ငါအႀကိဳက္ဆံုးသူက မိုးကုတ္က” ဆရာ အခုခ်ိန္ေပၚဦးသက္ဘယ္ေရာက္ေနေလာက္ၿပီလဲ။ “ရန္ကုန္ျပန္လာမယ္တဲ့ ၊ ငါမေသခင္ငါနဲ႔ေတြဦးမွာ တဲ့ ” ေပၚဦးသက္နဲ႔ ဘာလုပ္ၾကမွာ တုန္း၊ “သိဘူးေလ၊ သူေျပာတာပဲ” ဆရာ ေပၚဦးသက္က ဆံုးၿပီးပဲ ဘာလုပ္ခ်င္လို႔ တုန္း။ သိဘူး မေသခင္ငါနဲ႔ေတြဦးမွာ ပါဆို”ဆရာတိုေပၚဦးသက္တို႔နဲ႔  ၂၄ လမ္းမွာ ေနတဲ့ကာလနဲ႔ ဆရာ လက္ရွိဘဝ ဘာကြာလဲ။
“ ဟိုးတုန္းက လြပ္လပ္တယ္၊ ပိုက္ဆံေလးနည္းနည္းေလးရၿပီးေတာ့ အမ်ားႀကီးရတယ္။အခုပိုက္ဆံ အမ်ားႀကီးရၿပီးေတာ့ နည္းနည္းေလးရတယ္၊ အဲဒါ စီးပြားေရးစိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်ေတာ့ ဟိုတုန္းက ေပ်ာ္တယ္ Stuggle လုပ္တာပိုေပ်ာ္တယ္၊ ငါအခု Stuggle လုပ္စရာ မလိုေတာ့ ဘူး။

ဆရာျပင္ဦးလြင္က လြပ္လပ္ေရးေက်ာက္တိုင္က ဆရာ့ဒီဇိုင္းဆို၊ “ဟုတ္ဘူး၊ ဘိုႀကီး”
ေရွ႕ေလွ်ာက္ ဆရာေရးမဲ့  ပန္းခ်ီေတြ က ျမန္မာမႈနဲ႔ ဆက္စပ္ဦးမလား။  “သိဘူးပါခ်င္လည္းပါမယ္။  မပါခ်င္လည္းမပါဘူး၊ ျမန္မာမႈကေတာ့ စိတ္ထဲအသည္းထဲမွာ အျမဲရွိတယ္”

ဆရာဦးခင္ေမာင္ရင္က ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈအဆင္အတန္းက ေအာက္တန္းမက်ခဲ့တာကို သိသာထင္ရွားေစခ်င္တယ္၊ ကမာ…မွာ ျမန္မာအႏုပညာလို႔ တင့္တယ္ေစခ်င္တယ္။ ျမန္မာတို႔ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္အႏုပညာကို ျပည္ပလြမ္းမိုးမႈေအာက္ေရာက္သြားမွာ စိုးရိမ္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာတို႔ရဲ့  ကိုယ္ပိုင္အႏုပညာကို ကိုယ္ပိုင္ အႏုပညာ အရိပ္အာ၀ါသေအာက္တြင္ရွိရမည္မွာ အႏုပညာရွင္တို႔ရံတာ၀န္လို႔ခံယူထားတယ္။ ျပည္ပလြမ္းမိုးမႈအနည္းႏွင့္အမ်ားရွိတာကို လက္ခံ၊ ထိုဒဏ္ကို ေဖာက္ထြင္းေက်ာ္လႊားၿပီးမိမိတို႔ရဲ့ ကုိယ္ပို္င္စြမ္းအင္ေဖာ္ထုတ္ခ်င္စိတ္ရွိတာကိ ုစြပ္က်ယ္အျဖဴ၀တ္ထားတဲ့ ခႏၼာကိုယ္ထဲက ႏွလံုးသားထဲမွာ ရွိေနတာကို  ဆရာ့ကိုခဏ စကားေျပာၾကည့္တာနဲ႔ ျမင္လို႔ရမွာမဟုတ္ဘူးေပါ့။ ဆရာက လည္း ပါးစပ္သိဘူး၊သိပါဘူး၊ အာ-- ရႈပ္လြန္းလို႔ပဲ အျမဲေျပာေနတာကိုး။

ဂီတက်ေတာ့လည္း ဆရာက  အကုန္နားေထာင္တယ္။ ျမန္မာဂီတ ဘယ္သူေတြ သိထားတုန္း ေမးေတာ့ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ ေရႊတိုင္ညြန္႔ ၊ ေရႊျပည္ေအး၊ အဲဒါဂရိတ္ေတြပဲတဲ့။
ဆရာ ဘယ္သီခ်င္းေတြႀကိဳက္လဲ။ “စိန္ေ၀လွ်ံ၊ (ေရတဲ့သူနာမည္)။ ေနာက္ပိုင္းကေတာ့ ဘယ္သူေတြ ေရးတာသိလည္းဆိုေတာ့ ထူးအိမ္သင္ေရးတာသိတာေပါ့” ထူးအိမ္သင္ႀကိဳက္လား။ “ႀကိဳက္ပါ့”
ၾကံဳရင္ဘာေျပာလိုက္ရဦးမလဲဆရာ။ “ဆံပင္တိုတာနဲ႔ရွည္တာကို ျပသနာလုပ္မေနနဲ႔ လို႔၊ ႏွလံုးသားအိမ္ကို ဓားနဲ႔ မမႊန္းနဲ႔ လို႔
ဆရာေလးျဖဴတို႔ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ တို႔ေရာ။ “ေဇာ္၀င္ထြဋ္သိပ္ႀကိဳက္၊ေလးျဖဴက ဘယ္သူတုန္း” အဆိုေတာ္ပဲ ေအးႀကိဳက္မွာ ေပါ့”

ဆရာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ပန္းခ်ီကားေတြ ေရးတာမ်ိဳး သူမ်ားေတြ ကို လည္းျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵမရွိဘူးလား။ “ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵပဲ ရွိတယ္၊ မျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ဆႏၵမရွိဘူး၊ လုပ္ေစခ်င္တာပဲ၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာကို လုပ္လိုက္စမ္းပါ၊ ငါလည္းကိုယ္လုပ္ခ်င္တာလုပ္တာ၊ အဲဒါအဓိကပဲ၊ ဆရာ ေခာတ္မွီျခင္းမမွီျခင္းဟာဘာနဲ႔ဆိုင္တုန္း။
“အသိနဲ႔ အသိနဲ႔ ေရွးတုန္းကဟာေတြ မသိလို႔ ေခတ္မမွီတာ၊ ေရွးတုန္းက ဟာေတြ သိရင္ေခတ္မွီတယ္၊ ျပန္ေျပာမယ္ေရွးတုန္းက ဟာေတြ သိေအာင္လုပ္ရမယ္။
ေရွးတုန္းက ဘယ္လိုဘယ္လိုျဖစ္ဘာတယ္၊ ဒီ ကိစၥဘယ္လိုျဖစ္လာတာသိရမယ္၊ သိရရင္ေခတ္မွီမယ္၊ မသိရင္ေခတ္မမွီဘူး” အဲဒါဆိုအသစ္သစ္ေတြ ဖန္တီးဖို႔ အေဟာင္းအေဟာင္းေတြ သိဖို႔ လိုတယ္ေပါ့။ “သိပ္မွန္ေပါ့၊ မသိလိုမရဘူး၊

Intuition, Inspiration , Imagination ဒီသံုးခုက ကိုယ္ပိုင္ရွိရမယ္။Creation  ျဖစ္ဖို႔ Inspiration  ရွိဖိုလိုတယ္
Inspirationရွိရင္ Automation ျဖစ္သြားတယ္၊ဒီလိုပဲ ခင္ေမာင္ရင္ယူဆတယ္”



ေနာက္ဆံုးေမးခြန္း ၁၁၃ က
အဲဒါဆိုျပန္မယ္။
ဆရာ အေျဖက ျပန္နဲ႔ ဦးသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ဆိုျပမယ္၊ၿပီးမွျပန္”တဲ့ ။

ဆရာနဲ႔ ေက်ာ္ဇံလွတို႔ ၾကားမွာ ဆရာတို႔ ႏွစ္ေယာက္ပဲ နားလည္တဲ့ ဘာသာစကားေတြ နားလည္မႈေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ေက်ာ္ဇံ လွက တစ္ခါတစ္ခါ ဆရာ ဆီ ကို သူငယ္ခ်င္းေတြ ၊ဆရာ ဦးခင္ေမာင္ရင္ကို ေတြ႕ၾကရင္ လူေတြက ၾကည္ညိဳစိတ္ခ်စ္ခင္ေလးစားစိတ္ေတြခ်က္ခ်င္းျဖစ္သြားေတာ့ တာပဲ။ ၿပီးရင္ပန္းခ်ီကားေတြ လိုခ်င္လာၾကေရာ၊ ဆရာကို ဂုဏ္ျပဳျခင္တာလည္းပါတယ္ အားေပးခ်င္တာလည္းပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္လိုခ်င္ၾကတာလည္းပါတယ္။ ၿပီးရင္ပန္းခ်ီကားေတြယူၾကေရာ ပိုက္ဆံပါတာေတြ လည္းရွိတယ္။မပါတာလည္းရွိတယ္။ အဲဒီလိုစည္းကမ္းမက်တာကို ေက်ာ္ဇံလွက စိတ္ညစ္လို႔ ညည္းတြားညည္းတြားေနတာကို ခဏခဏ ၾကားရတယ္။  အဲဒါမင္းေျပာတဲ့ ဆရာဦးခင္ေမာင္ရင္ပဲလို႔ ေျပာရတယ္။ဆရာသေဘာက အဲဒီလိုပဲ လိုခ်င္ရင္ယူသြားအားလံုးကို ေပးလိုက္မယ္ ၊က်န္တာစိတ္မ၀င္စားပါ။ဆရာ က ဘယ္ပူလိမ္မလဲ မ်က္ေစာင္းထိုး ညီမအိမ္က ထမင္းပို႔မယ္။ က်န္းမာေရးဆိုဆရာအေျပာအရ ေက်ာ္စိန္ရွိတယ္ေနမ်ိဳးရွိတယ္ေပါ့၊ ဘယ္သူေတြ ဘယ္လိုလာရႈပ္ရႈပ္ဆရာက ရွင္းၿပီးသားေပါ့။

၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လေလာက္တုန္းက ဆရာရဲ စတုတၶအႀကိမ္ေျမာက္ ပန္းခ်ီျပပြဲ ကို ကၽြန္ေတာ္ရယ္ကိုေဇာ္ထြန္းရယ္က လုပ္ေပးတယ္။ ကင္းဗတ္စ္နဲ႔ ေဆးေတြပို႔ထားေပးတယ္။ ပန္းခ်ီကား ၃၀ မျပည့္ႏိုိင္ဘူး၊ၿပီးၿပီလုိ႔ထင္လို႔သြားၾကည့္လိုိက္ရင္ေရွ႕က ေရးထားတဲ့ ကားေတြ ကကုန္ကုန္သြားရင္နဲ႔  ၃၀ ျပည့္ေအာင္မနည္းတားယူရတယ္။လိုခ်င္တယ္လို႔ေျပာေပးလိုက္မွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဆရာ က ဘယ္သူ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ယူသြားတယ္ဆိုတာကို မွတ္မိေနျပန္တယ္။ အဲဒီပန္းခ်ီကားေတြ ျပပြဲ အတြက္သြားယူရင္းတစ္ေခါက္က သီခ်င္းဆိုတဲ့ ေဇာ္ပိုင္လိုက္လာတယ္။  ဆရာ ကိုေတြ ႔ေတာသနားလို႔သနားလို႔တဲ့ သူကအႏုပညာရွင္ႀကီးတစ္ေယာက္ဒီလိုေနေနရတယ္
ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာရတယ္၊ေအးဆရာဦးခင္ေမာင္ရင္ကို သြားသနားတယ္လုပ္မေနနဲ႔၊ဟိုက မင္းျပန္ၿပီးေတာ့ သနားလိုက္ဦးမယ္လုိ႔။ ႏွစ္နာရီေလာက္ၾကာၿပီးဆရာအိမ္က ျပန္ေတာ့ ေဇာ္ပိုင္က ဟုတ္တယ္ဗ်ိဳ႕ကိုယ္ကမွသနားစရာျဖစ္သြားၿပီ။ ဆရာက တကယ္ကို လြတ္ေျမာက္ေနတာဗ်လို႔ျဖစ္သြားေရာ။ ဆရာဦးခင္ေမာင္ရင္ကဘယ္သူကမွဂုဏ္တင္လို႔ မရသလိုဘယ္သူကမွလည္းရံႈခ်လို႔မရပါဘူး၊ ဘယ္သူမွလည္းဆရာ ဦးခင္ေမာင္ရင္အနီးနားေရာက္ေအာင္ခ်ဥ္ကပ္၊ ၿငိတြယ္လို႔မရပါဘူး၊ ဆရာအနားမွာသူေျပာသလုိပဲ ဂီတက ပဲ ကူးခတ္ေနတာေပါ့။

မေန႔ ကပဲ  ေက်ာ္ဇံလွတို႔ ဆရာဦးခင္ေမာင္ရင္ဆီက ျပန္လာၾကတယ္။  ဟင္ငါလည္းမေခၚဘူး၊ ငါလည္းဆရာဆီသြားခ်င္ေနတာလို႔ေျပာေတာ့၊ဆရာက မင္းကိုေမးပါတယ္။ ဘာလုပ္ေနလဲဆိုေတာ့ သူခါတိုင္းလိုပဲ ဒီဇိုင္းေတြ လုပ္ေနတာေပါ့ ၊ ဆိုေတာ့ “ အေရးမပါတာေတြ လုပ္ေနတယ္တဲ့ ” ဒကာဆိတ္က သူ႔ဝတၳဳ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးလုပ္ဖို႔ ဆရာဦးခင္ေမာင္ရင္ပန္းခ်ီကားသြား၀ယ္တာ။ ငါးေသာင္းေပးခဲ့တယ္ဒီပန္းခ်ီကားပဲတဲ့ ။ ိအျဖဴေရာင္အခံမွာ ဘုန္းႀကီးေလးကို ေက်ာင္းသားေလးက ထီးမိုးထားတဲ့ ပံု၊ အသားေရာင္ေနရာမွာ အနက္ျခယ္ထားၿပီး သကၤန္းက လိေမၨာ္၊ ထီးက အနီ၊ ေအာက္မွာ ခင္ေမာင္ရင္ (ဇီးရုိးဆဲဗင္းလို႔ လက္မွတ္ထိုးထားတယ္။ ဆရာက အိမ္အသစ္နဲ႔ ျဖစ္သြားၿပီးတဲ့ သြပ္မိုးကာနဲ့ သူမေနတတ္ဘူးျဖစ္ေနတယ္တဲ့၊ က်န္းမာေရးေကာင္းတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္ၿပီးႀကိဳက္ေနၾကတုန္းမွာ
ေက်ာ္ဇံလွကေျပာတယ္။ ဆရာဘာလို႔ ဒီဘုန္းႀကီးေလးကို ေဆးေရာင္အနက္နဲ႔ ေရးတာတုန္းလို႔ေျပာေတာ့
ငါမွာ အသားေရာင္ေဆးကုန္လို႔ အနက္ေရာင္ျခယ္လိုက္တာေပါ့ဟ။ သူမ်ားေတြလို ဖိုက္မန္႔ (Five Monkes)၊ ဆစ္ခ္(Six)မယ္သီလရင္ေရးတတ္ပါဘူး၊ ဝမ္းဘုန္းႀကီး၊ ဝမ္းေက်ာင္းသား၊ ဝမ္းအမ္ဘရဲလား၊ ဝမ္းခင္ေမာင္ရင္ေပါ့ဟာ”တဲ့။
ဟုတ္ပါတယ္ဆရာ ၊ ဆရာဦးခင္ေမာင္ရင္ဟာ ONE ဦးခင္ေမာင္ရင္ပါ။

(မ်ိဳးေဆြသန္း)

၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ျမင္ကြင္းမဂၢဇင္းမွာ လူ၊ၿမိဳ႕၊သစ္ပင္၊ လမင္း၊ ၾကယ္စင္ ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္ကေန(၁၂)ပုဒ္ေရးခဲ့ပါတယ္၊
ျမန္မာ ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီဆရာဦးခင္ေမာင္ရင္ သံသရာခရီးကိုထြက္ခြာသြားခဲ့ျပီျဖစ္လို႔ ျပန္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္
တကယ္ေတာ့လည္း ကြ်န္ေတာ့ညီေက်ာ္ဇံလွ ရဲ့ေမးခြန္းေတြက ကြ်န္ေတာ္တို႔သိခ်င္တာေတြျဖစ္ေနေတာ့၊သူေကာင္းလို႔ပဲေျပာရေတာ့မယ္ ဒါ့အျပင္အဲဒီကာလက
ေက်ာ္ဇံနဲ႔ ကိုေအာင္ေက်ာ္ဆန္း တြဲလ်က္ျမင္ရေတာ့သူ႔ေျခရာလက္ရာမကင္းတာလည္းေတြ႔ရပါတယ္။ေက်းဇူးကဒီ(၂)ေယာက္ကိုတင္ရမွာပါ၊
ဦးခင္ေမာင္ရင္ ဆီကႏွဳိက္ထုတ္ႏိုင္တာဒီ(၂)ေယာက္အျပင္ ဘယ္သူမွမစြမ္းပါ။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...