"ပိုင္စိုးမႈ႕ဧကရီ သို႔တမ္းခ်င္း "( ၁ )
Music Crazy Te Te Tar Tar
**ညခါးခါးေတြထဲေပ်ာ္ဝင္ေနဆဲ
ဖိုးခ်ိဳ **
============
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ (၂၀) ေက်ာ္ေလာက္ဆီက သံေစ်း ႏွင့္ လမ္းတေျဖာင့္တည္း ဆက္လွ်က္ရွိ လမ္းမေတာ္လမ္းမႀကီးေပၚမွာ Cap ဦးထုပ္ေဆာင္းထားတဲ့ လူငယ္ေလးတေယာက္က သူ႕ေဘးမွာ ပါတဲ့ ဆံပင္စုတ္ဖြား ႏွင့္ သူ႕အေဖာ္ လူငယ္ကို “ညီေလး စဥ္းစားၾကည့္ကြာ။ ကိုယ္က သီခ်င္းလည္း ေရးတယ္။ သီခ်င္းလည္း ဆိုတယ္၊ လိုအပ္ရင္ ဂီတ Arrangement ႏွင့္ အတီးပါ ဝင္တီးေပးလိုက္ေသးတယ္။ ကဲ.. ဒီလို ‘ဆိုကေရးတီ’ လုပ္ႏိုင္တဲ့ ကိုယ့္လိုလူ ဒီေလာကမွာ လက္ငါးေခ်ာင္းေတာင္ ျပည့္တာမဟုတ္ဘူး…” လို႔
အေမာတေကာ ေျပာရင္း မ်က္ႏွာေပၚ အေျပးအလႊား တဒီးဒီးက်လာတဲ့ ေခၽြးေတြကို လက္ဗလာႏွင့္ သုတ္လုိက္ကာ ဆက္ၿပီး “ခုလည္း တညလံုး မိုးလင္းေပါက္ ေရးထားတဲ့ ဒီ ‘xxx’ သီခ်င္းကို လင္း Studio မွာ သြားသြင္းဖို႔ Duty ခ်ိန္းရွိတယ္။ အားရင္လိုက္ခဲ့ကြာ.. ညီ…” ဆိုၿပီး ရက္ရက္ေရာေရာ ခင္မင္တတ္သလို ေလသံကလည္း ခပ္ေလးေလး ႏွင့္ “ေလလံုး ခပ္ထြားထြား”။ သူ ေျပာ သေလာက္ သူမွန္းသေလာက္ ရာႏႈန္းျပည့္ႀကီး မဟုတ္ခဲ့၊ မျဖစ္ခဲ့ေတာင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တနံတလ်ားကို ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြႏွင့္ ေအာင္ျမင္စြာ ေခၽြးသိပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ အႏွီ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ “Peace Melody” ဂီတဝိုင္းရဲ႕ အရွင္သခင္ အဆိုေတာ္ “ဖိုးခ်ိဳ” ပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
သူ႕ရဲ႕ ပထမဆံုး တာထြက္ စီးရီးကေတာ့ “ပိုင္စိုးမႈဧကရီတမ္းခ်င္းမ်ား” ဆိုတဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတးစုပါပဲ။
အဲဒီတုန္းက သူ႕ရဲ႕ “Peace Melody” ဂီတဝိုင္းကို Lead – ဆလုိင္းသႊေအာင္၊ Bass – ကိုရဲလြင္၊ Drums- စိုင္းသာေဌး၊ K.B.- ေစာလက္စလီစိန္ေဒြး၊ Rhythm ႏွင့္ Plucking က႑ကိုေတာ့ သူ ႏွင့္ ေစာဘရုစ္ေဒြး တို႔ ဝိုင္းဝန္းထုဆစ္ ေပးခဲ့ၾကေလရဲ႕။
Arragement ကိုေတာ့ ဂီတမွဴး ဆလိုင္းသႊေအာင္ ႏွင့္ ေစာဘရုစ္ေဒြး တို႔ ႏွစ္ေယာက္ေပါင္း စီမံခန္႔ခြဲခဲ့ၾကတယ္။ ခုႏွစ္ကေတာ့ ၈၁၊ ၈၂ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္က ျဖစ္မယ္။ သီခ်င္း စထြက္ထြက္ခ်င္း တန္းေပါက္ခဲ့ေပမယ့္ သူ႕သီခ်င္းကို တီးခ်င္၊ ဆိုခ်င္တဲ့ ခ်ာတိတ္ေတြ အတြက္ သီခ်င္းစာအုပ္ကေတာ့ ေနာက္ အေတာ္က်မွ ထြက္ရွိခဲ့တာကိုလည္း မွတ္မွတ္ရရ သတိရမိေနတုန္းပဲ။ အဲဒီ တရားဝင္ သီခ်င္းစာအုပ္ေတြ မထြက္ခင္ မေရွးမေႏွာင္းေလးမွာ မေအာင့္အီးႏိုင္ေတာ့တဲ့ လူငယ္ထု အတြက္ ေစ်းကြက္ဝင္ လွိမ့္ထုတ္ သီခ်င္းစာအုပ္ ဝါက်င့္က်င့္ေလးေတြကေတာ့ ေနရာအႏွံ႔ ေတးခ်စ္သူတို႔ လက္ဝယ္ ေရာက္ႏွင့္ၿပီး ေနၿပီေလ။
အဲဒီတုန္းက စာေရးသူႏွင့္ လူခ်င္း မခင္မင္ခဲ့ေသးေပမယ့္ သူ႕သီခ်င္းေတြ ႏွင့္ကေတာ့ အေတာ္ေလး ရင္းႏွီးလို႔ ေနပါၿပီ။ ရပ္ကြက္ Stage Show ေတြတိုင္းမွာလိုလို “ပိုင္စိုးမႈဧကရီတမ္းခ်င္းမ်ား” ေတးစုထဲက ဖိုးခ်ိဳရဲ႕ ပင္ကုိယ္ေရး “ပိုင္စိုးမႈဧကရီ”၊ “ေရလိုေအးလို႔ ပန္းလို ခ်မ္းေျမ့ပါေစ”၊ “ဆူးမ်ားတဲ့ပန္း” တို႔ဟာ သူမပါရင္ ပြဲမစည္သလို ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး လမ္းေဘး ညဘက္ ဂစ္တာ ဝိုင္းတကာ့ ဝိုင္းေတြမွာေတာ့ ဂီတမွဴး တျဖစ္လဲ ဆလိုင္းသႊေအာင္ ရဲ႕ “ၿမိင္နန္းစံပန္းတပြင့္”၊ ဖိုးခ်ိဳ ရဲ႕ “ပန္းရယ္ လြမ္းတယ္”ဆိုတဲ့ သီခ်င္းသံတို႔ႏွင့္ မိုးလင္းတိုင္ သံၿပိဳင္ဟစ္လို႔ မဆံုး တရုန္းရုန္းေပါ့။
အဲဒီလို Stage Show ေတြ၊ လမ္းေဘးဝိုင္းေတြမွာ သိပ္မၾကားရတတ္ေပမယ့္ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္က Sound Box နားမွာ ထိုင္ၿပီး လိုက္ဆိုရင္း ညည္းလို႔ေကာင္းတဲ့ ကိုသက္ (ကေလာ G.T.I.) ရဲ႕ “အလြမ္းညေဟမာန္”၊ မင္းဒႆ ရဲ႕ “ႏွင္းျဖဴ”၊ ဆလိုင္းသႊေအာင္ ႏွင့္ ေစာဘြဲ႕မွဴး (ေနာင္ IC) တို႔ ပူးတြဲ ေရးဖြဲ႕ထားတဲ့ “အေဆာင္သရဲ (မူရင္း သႊေအာင္ ဆို)” သီခ်င္းတို႔ကလည္း Tea ဆိုင္ ယဥ္ေက်းမႈ ႏွင့္အတူ တမင္းတမူ ႀကီးစိုးလို႔ ေနခဲ့ျပန္တယ္
အဲဒီတုန္းက သီခ်င္းေရးဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ နီးစပ္ရာ သူငယ္ခ်င္းတစုကေတာ့ ဖိုးခ်ိဳရဲ႕ Diminished ေကာ့ဒ္ ႏွစ္ခု ေတာင္ ပါတဲ့ “ဆူးမ်ားတဲ့ပန္း” က Arrangement ႏွင့္ Chord ေတြ၊ Sus 4 ေကာ့ဒ္ ေတြ ႏွင့္ သိုင္းဝန္းခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ ဦးရဲလြင္ ရဲ႕ “စည္းအဝိုင္းအျပင္သို႔ဖိတ္ေခၚျခင္း” စတဲ့ သီခ်င္းေတြရဲ႕ ဖမ္းစားမႈ ေအာက္မွာ ရုန္းမထြက္ႏိုင္ျဖစ္ခဲ့ၾကရတာကလည္း ကိုယ္ေတြ႕ပါပဲ။
ဖိုးခ်ိဳဟာ ဒီလုိ ဒီလို မေအာင္ျမင္ခင္က အႏုပညာ ႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ဘာေတြမ်ား လႈပ္ရွားခဲ့သလဲဆိုရင္ေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲ ေျပာလို႔ရတာေလးေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သီခ်င္းေတြ သူ႔ေျခရင္းက သံေသတၱာ ႏွင့္ အျပည့္ရတဲ့ အထိ မိုးလင္းေပါက္ ထိုင္စပ္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ခမ်ာ မနက္ေနျမင့္တဲ့ အထိ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မထႏိုင္ရွာဘူး။ အိပ္ေရးေတြက ပ်က္ဖန္မ်ားေတာ့ မ်က္ႏွာေပၚမွာ ေပါက္လာတဲ့ ဝက္ျခံဖုႀကီးေတြကို မွန္ထဲၾကည့္ရင္း “ငါေတာ့ ဘုေမာင္ ျဖစ္ေနၿပီ ညီေလးေရ” လို႔ ေဝဒနာေတြၾကားထဲက အျပံဳးေတြႏွင့္ အရႊန္းေဖာက္ႏိုင္ခဲ့ပါေသးတယ္။
သူ႔မွာ သိသေလာက္ဆို ညီတေယာက္၊ အစ္မ ခပ္ဝဝ ႏွစ္ေယာက္၊ သေဘာထားျပည့္ဝတဲ့ မိခင္ ႏွင့္ မွန္ေျပာင္းတလက္ ႏွင့္ စာအျမဲကုန္းဖတ္ေနတတ္တဲ့ အဖိုး ဆိုၿပီး သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္း ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ေနႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ အႏုပညာသမားမွန္ရင္ ေမြးရာပါသူပုန္ ဆုိသလို ကိုယ့္ ယံုၾကည္မႈ ေနာက္ကို ကိုယ့္ကိုယ့္ ကိုယ္ေတာင္ မညွာစတမ္း တေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္လြန္းတဲ့ သူ႔ကို ၾကည့္ၿပီး အစ္ကို႔ ေျခရာနင္းၿပီး သီခ်င္းေတြ ေရးတတ္လာၿပီ ျဖစ္သူ ဂီတ ပိုးဝင္စ ေမာင္ငယ္ေလးအတြက္ ရတတ္မေအး ျဖစ္ေနၾကပံုလည္း ရပါတယ္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ စိန္၊ ေရႊ၊ ေငြ၊ ရတနာ ေတြထက္ သီခ်င္းေရးလက္စ တိုးလိုးတန္းလန္း ေတြကိုမွ သံေယာဇဥ္တြယ္ အနာဂတ္အိမ္မက္ေတြ မက္ေနၾကတဲ့ သူတို႔ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ဒီသီခ်င္း ေသတၱာႀကီး အတြက္ ရတက္မေအး မၾကာခဏ ေျပာဆို ျငင္းခုန္ ေနရတယ္ ဆိုတဲ့ အထိအေတြ႕ေလးကိုက ပတ္ဝန္းက်င္ မိဘေမာင္ဖြားေတြရဲ႕ ပူပင္ေသာကေတြကို ေမ့ေဆး၊ ထံုေဆးမိထားသလို ေမ့ႏိုင္ေစခဲ့တာ အမွန္ပင္။
လက္ဦး သူ႔သီခ်င္းေတြကို သူမဆိုျဖစ္ခင္က ရန္ကင္းက ေတးေရး/ေတးဆို ေအာင္ျမင္ေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ အဆိုေတာ္ (ကို) ကိုင္ဇာ ကို ဆိုဖို႔ သြားေပးခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါေပမယ့္ (ကို) ကိုင္ဇာက သူ႔အာေပါက္ႏွင့္ မလိုက္ဖက္ဘူးထင္လို႔ မဆိုျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို မဆိုျဖစ္လိုက္တာကိုက ဖိုးခ်ိဳ အတြက္ ေအာင္ျမင္မႈ လမ္းေၾကာင္းေပၚကို ပို႔ေဆာင္ေပးလိုက္သလို ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီသီခ်င္းကပဲ သူ႔စီးရီး ႏွင့္ သူ႔ အဆို အာေဘာ္ကို Logo အျဖစ္ တြဲမွတ္မိေစခဲ့တယ္။ အဲဒီသီခ်င္းေလးက ခင္ဗ်ားတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို မၾကာခဏ ေမတၱာပို႔ခံေနက်၊ ၾကားဖူးေနက် “ေရလိုေအးလို႔ ပန္းလိုခ်မ္းေျမ့ပါေစ” ပဲေပါ့။
တကယ္ေတာ့ စလယ္ဆံုး ျခံဳငံုသံုးသပ္ရမယ္ဆိုရင္ သူ႔အျဖစ္က ရုပ္ရွင္ေလာကက သဘာဝ မင္းသားႀကီး ျမတ္ေလး ရဲ႕ “သူမ်ားရယ္ဖို႔ ကိုယ္ငိုမယ္” ဆိုတဲ့ ရုပ္ရွင္ကားလိုပါပဲ။ ကိုယ္ႀကိဳက္တာေတြ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္သလို လုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုေပမယ့္ အႏုပညာ နားမလည္တဲ့ တခ်ိဳ႕ ဝိသမ ေလာဘသားေတြ ဓန၊ စည္းစိမ္ တိုးပြားဖို႔၊ မူရင္း ဘယ္သူ ေရးလို႔ ဆိုခဲ့မွန္းေတာင္ မသိ၊ ညစဥ္ ဆိုရင္း ပန္းကံုးေတြ မ်ားမ်ားရဖို႔၊ ေဝးကြာသြားတဲ့ ခ်စ္သူေတြ ျပန္လည္ ရင္ၾကားေစ့ လက္တြဲႏိုင္ဖို႔ အစစ အားလံုး ျဖစ္ႏိုင္ေစခဲ့ေပမယ့္ အဲဒါေတြႏွင့္ ဆန္႔က်င့္ဘက္ ရလဒ္ေတြ အစုစုကို ညလံုးေပါက္ အိပ္ပ်က္၊ စားပ်က္၊ ေဝဒနာေတြႏွင့္ပါ ပူတြဲ ခ်န္ပီယံဆု ဆြတ္ခူး သြားရရွာသူ တေယာက္ပါ။
သူ႔သီခ်င္းေလးေတြ အမ်ားစုကို ျခံဳငံုလုိ႔ သံုးသပ္မယ္ဆိုရင္ ရိုးရွင္းတဲ့ Chord Progression ေတြေပၚမွာ အေျချပဳၿပီး လွပတဲ့ သံစဥ္ ႏွင့္ ႏုရြတဲ့ စာသားေတြကို ျခယ္မႈန္ထားတာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ သိပ္ နားလည္ ခံစား တတ္မယ္ဆိုရင္ သူ႔သီခ်င္းေတြထဲမွာ ပုဇဥ္ရင္ကြဲေတြရဲ႕ ေအာ္ျမည္သံ၊ နာရီသံေခ်ာင္းေခါက္သံေတြ၊ ၾကယ္ေၾကြသံေတြ၊ ညေမႊးပန္းရနံ႔ေတြပါ နား ႏွင့္ ဆတ္ဆတ္ ၾကားရ၊ ရႈရိႈက္ ရပါလိမ့္မယ္။ သည္ၾကားထဲ သူ႔လိုပဲ Round Chord ေတြ ႏွင့္ သံစဥ္ လွလွေလးေတြ ဖန္ဆင္းတတ္တဲ့သူ တေယာက္ကို သူ႔ ကိုယ္ပြားအျဖစ္ ေမြးဖြားသန္႔စင္ေပးခဲ့ေသးတယ္။ အဲ.. သူကေတာ့ “ခ်စ္သူကို” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းရွင္ “ဖိုးခြား” ပဲေပါ့။ ဖိုးခြာ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး “ဖိုးခြားကြာ၊ ဒီေကာင္ ေပၚကို မလာေတာ့ဘူး။ ခါတိုင္းဆို သီခ်င္းေတြ ႏွင့္အတူ ေပၚေပၚလာတတ္တယ္။ ရွိအတူ၊ စားအတူ၊ အိပ္အတူ၊ သြားအတူ ေနခဲ့တာ။ ေနႏိုင္တယ္ကြာ” ဆိုၿပီး ေၾကကြဲစြာ တမ္းတခဲ့တာကိုေတာ့ ကာယကံရွင္ ဖိုးခြား တေယာက္ သိမသြားပါဘူး။
အဲဒီတုန္းက အင္းစိန္က ဗဒင္ႀကီး အဆိုေတာ္မျဖစ္ေသးဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ပိုင္သီခ်င္းေတြေတာ့ ေရးၿပီ။ သူ႔ ခရီး ႏွင့္ သူ ေပါက္ေနၿပီ။ ေဂ်ေမာင္ေမာင္၊ စိုးလြင္လြင္ တို႔ရဲ႕ ေတးစုေတြမွာ။ ဖိုးခ်ိဳရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေန႔ရက္မ်ားလို႔ တင္စားရမယ့္ အခ်ိန္ေတြမွာ ဗဒင္က “ေနရာ” ဆိုတဲ့ ေတးစီးရီးအတြက္ အလုပ္မ်ားေနမယ္ဆိုတာ သူသိတဲ့ အေလ်ာက္ “ဗဒင္ႀကီးလည္း ဒီလိုပဲကြာ။ အင္းေလ.. သူလည္း သီခ်င္းေတြ သြင္းေနေတာ့ မအားရွာဘူး ႏွင့္ တူပါရဲ႕။ ေအး.. ညီရာ.. ကိုယ္ တကယ္ ဆုေတာင္းပါတယ္။ ကိုယ္ ‘ေပါက္’ ခဲ့တာထက္ သူ႔ စီးရီး ပို ‘ေပါက္’ ပါေစလို႔” ဟု ဆိုခဲ့ေလတဲ့အတိုင္း သူ႔ ဆုေတာင္း ျပည့္ခဲ့တယ္လို႔ပဲ ဆိုရမလား။ ဗဒင္ အေခြ ေပါက္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္ ဖိုးခ်ိဳက ဂီတရိပ္မွာ ထာဝရ အိပ္စက္လို႔ေနၿပီေလ။
သူ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သြားလာခဲ့တဲ့ သံေစ်း မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ တရုတ္ဘံုေက်ာင္းထဲက ေဆးခန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းလို႔ ဧရာ မ ပန္းခ်ီကား ခ်ပ္ႀကီးေတြ၊ “ငါ့ကို ခင္သလိုပဲ သူ႔ ကိုလည္း ခင္ပါကြာ” ဆိုၿပီး စိုးလြင္လြင္ (ခ်စ္လူမိုက္) ႏွင့္ မိတ္ဆက္ လည္ပတ္ခဲ့ရာ ၃၅၊ ၃၆ လမ္းၾကားေတြ၊ ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္ထဲက “ပ်ဴ” စာ ေက်ာက္တိုက္ ေရွ႕ ေနရာေတြ အားလံုး အမွတ္တရျဖစ္လို႔ က်န္ေနခဲ့ပါၿပီ။
ညစဥ္ စားေသာက္ဆိုင္ေတြက ပ်ံ႕လြင့္လို႔လာတဲ့ သူ႔သီခ်င္းေလးေတြကို ၾကားရတိုင္း ရင္ထဲမွာ ေဝဒနာတမ်ိဳးႏွင့္ ခါးခါးသီးသီး ခံစားမိသလို သူတို႔ကို ဖိုးခ်ိဳရဲ႕ ေနာက္ဆံုးစီးရီး သြင္းစဥ္ Studio မွန္လံုခန္းထဲက နားဖို႔ ထြက္လိုက္၊ သြင္းလက္စ စီးရီး အထေျမာက္ဖို႔ မန္ေနဂ်ာ ကိုယ္စားလွယ္က တိုက္တြန္းလို႔ အားခဲ ဝင္ ျပန္ဆိုလိုက္ ႏွင့္ အသိုက္ေဆာက္ရင္း ငွက္သုိက္အန္ဖတ္ထဲ ေသြးပါ ေသပြဲဝင္ရွာတဲ့ ဇီဝဇိုး ငွက္ ကေလးေတြပမာ ဥေပကၡာေလာက အျဖစ္ ေနာက္ဆံုး ထြက္သက္တိုင္ “နာ ႏွင့္ မနာ ဖဝါး ႏွင့္ မနာ၊ ႏွလံုးသား ႏွင့္ နာေတာ္မူပါ” ဆိုၿပီး သီခ်င္းေတြကို ခ်စ္သြားခဲ့ရွာေလသူ ဖိုးခ်ိဳႀကီးကိုျမင္ေယာင္ၿပီးသတိတရမ်ားဆိုတတ္ခဲ့ၾကမယ္ဆိုရင္ ဆိုတဲ့ အေတြးတစ ႏွင့္ ရည္စူးရင္း…။
ကိုသစၥာ
(၂၀၀၉/ဧၿပီ၊ အလကၤာ မဂၢဇင္း)
0 comments:
Post a Comment