Wednesday, February 20, 2013

“က်ဳိက္ထီးရိုး ဘုရားဖူး”

by Soe Min on Tuesday, February 19, 2013 at 9:00am ·

          ဆယ္ႏွစ္ဆယ္မိုးေက်ာ္မွ တစ္ေခါက္ျပန္ေရာက္ရတ႔ဲ က်ဳိက္ထီးရိုးဘုရားဖူးခရီးဟာ ဟိုးအရင္တုန္း ကနဲ႔ဘာမွမဆိုင္ေတာ႔ပါဘူး။ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ ေရာက္ေလရာေနရာတိုင္းကို မွတ္ဥာဏ္ထဲမွာ က်န္ရစ္ေသးတဲ႔ အရင္တုန္းကပုံရိပ္ေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္လိုက္ရင္ မနည္းမွတ္မိေအာင္ အစျပန္ေဖာ္ယူရပါတယ္။ အဘိုးႀကီးအိုျဖစ္သြားတာ လို႔ ဆိုရမလား မသိပါဘူး။ ႏွလုံးက၊ ဒူးေခါင္းက စကားသိသိသာသာ မေျပာေသာ္လည္း ဦးေနွာက္မွတ္ဥာဏ္ကေတာ႔ ေတာ္ေတာ္အိုသြားၿပီ။ ဟင္ ဒီေနရာက အစတုန္းက ဘယ္လိုေလးေလ။ ဟိုဟာႀကီးေတြ ေရာက္လာၿပီး ဟိုဥစၥာႀကီးေတြ ေပ်ာက္ သြားတယ္။ စသည္စသည္ျဖင္႔ စပိတ္ကိုလွန္ေသာ္ လုပ္မိေနတယ္။
အသစ္ဆိုတာ ပိုၿပီးဆန္းတာ သစ္တာ ေကာင္းတာေပါ႔ လို႔ ေယဘုယ်အားျဖင္႔ ေျပာလို႔ရေပမယ္႔ ကိုယ္႔စိတ္ထဲမွာ အေဟာင္းေတြကိုခ်ည့္ တတမ္းတတ လြမ္းမိတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ျပန္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း လြမ္းေတာ္မူဖို႔ စာကိုစီမယ္ ႀကိဳးစားေပမယ္႔ စိတ္ထဲမွာ အေတာ္ႀကီး အားငယ္မိသား။ သည္ခရီး သည္စခန္းအေၾကာင္းကို မေသမခ်င္း ဘယ္ေလာက္ပဲ အပတ္အကုပ္ ႀကိဳးစားေရးေရး ဆ႒မတန္းျမန္မာစကားေျပထဲမွာပါတဲ႔ ဆရာႀကီးဦးဖိုးက်ား ရဲ႕ “ဘုရားဖူးသြားျခင္း” ကို ေျခဖ်ားေတာင္ မီစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ မဖတ္ဖူးမၾကားဖူးေသးတဲ႔ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ သိရေအာင္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကေလး ျပန္ရွင္းျပရရင္ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ က်ဳိက္ထီးရိုးဘုရားဖူးသြားၾကတယ္။ တဲေက်ာင္းေလးတစ္ေက်ာင္းမွာ မက်န္းမမာျဖစ္ေနတဲ႔သူကို ကူညီျပဳစုေပးေနတာေၾကာင္႔ တစ္ေယာက္က ေတာင္ေပၚထိ မလိုက္ႏိုင္ပဲ က်န္ခဲ႔တယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က အေဖာ္ေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ဘုရားေပၚဆက္တက္သြားတယ္ ဆိုတဲ႔ဇာတ္လမ္း။ ဘုရားရွင္လက္ထက္က ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးေျမွာ္ဖို႔ ခရီးသြားတဲ႔ ရဟန္းႏွစ္ပါးရဲ႕ ပုံ၀တၳဳကေလးနဲ႔လည္း နႈိင္းယွဥ္ျပသြားတယ္။ စာေရးဘယ္ေလာက္ ေကာင္းတယ္ဆိုတာကေတာ႔ သည္အသက္သည္အရြယ္ထိေအာင္ စြဲေနေအာင္ မွတ္မိေနေသးတာသာ ၾကည့္ပါေတာ႔။ အခုကိုယ္ကိုယ္တိုင္ က်ဳိက္ထီးရိုးဘုရားဖူးသြားတဲ႔အေၾကာင္းကို ေရးမယ္ျပင္တဲ႔အခါ အဲဒါႀကီးေခါင္းထဲက မထြက္လို႔ ေရးေတာင္ မေရးရဲဘူး။ အဲဒါေၾကာင္႔ ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းမ်ားရဲ႕ စာေကာင္းေပမြန္အျဖစ္ ဦးထိပ္မွာထားၿပီး ေရးရပါတယ္။ ကေခ်ာ္ကခၽြတ္ ကေရာ္ကမယ္ ေပမမီ ေဒါက္မမီျဖစ္ခဲ႔ရင္ ေဟာဒီက ငမိုက္သားကိုသာ ကေလာ္တုတ္ေတာ္မူၾကပါ။
          ဦးဖိုးက်ားရဲ႕ “ဘုရားဖူးသြားျခင္း” ၿပီးရင္ သူ႔လိုပဲ ေနာက္ထပ္ ေလာင္းရိပ္ထိုးေနတဲ႔ ရသစာေပတစ္ပုဒ္ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ႔ ကို၀င္းဦး ရဲ႕ “သိုး” ပါ။ သန္စြမ္းျဖတ္လတ္ၿပီး ေခါမေက်ာက္ဆစ္ရုပ္ကေလးလို ေတာင္႔တင္းေခ်ာေမာတဲ႔ အထမ္းသမားကေလးကို (သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ နံမယ္ေပးသလိုဆို ဟယ္ရီေပၚတာတဲ႔) ရန္ကုန္ၿမဳိ႕က လူကုံတံသူေဌးမိန္းမပ်ဳိကေလးက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အေလာင္းအစားလုပ္ၿပီး လူခ်မ္းသာ အထက္တန္းလႊာ အသိုင္းအ၀ိုင္းထဲကို က်င္လည္၀င္ဆန္႔ေအာင္ ေခၚယူသင္ၾကားေပးတဲ႔ဇာတ္လမ္းပါ။ ဒါေပမယ္႔ ေက်ာက္ရုပ္မဟုတ္ဘူး။ အသည္းႏွလုံးနဲ႔ဆိုတဲ႔ လူပ်ဳိေပါက္ကေလး သိုး ခမ်ာ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ က်င္လည္ရာ ဘ၀ေဟာင္းကိုပဲ ျပန္သြားခဲ႔ပါသတဲ႔။ ၀င္းဦး နဲ႔ ခင္သန္းႏု တို႔ရဲ႕ အင္မတန္ေအာင္ျမင္ခဲ႔တဲ႔ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားလို႔လည္း ၾကားဖူးပါတယ္။ ခုေတာ႔ သူ႔၀တၳဳႀကီးဖတ္ဖူးထားတာနဲ႔ အထမ္းသမားေလးေတြ ျမင္ရင္ အကၤ်ီလက္ျပတ္ကေလး၀တ္ထားတဲ႔ ၀င္းဦးငယ္ရုပ္ကေလး သြားသြားျမင္ေနတယ္။ ေအးေပါ႔ေလ။ ကို၀င္းဦးႀကီးေရးသြားတာဆိုေတာ႔ အထမ္းသမား ေခ်ာေခ်ာေလးဇာတ္လမ္းေပါ႔။ ခင္သန္းႏုႀကီး ၀တၳဳမေရးတတ္တာ နာတာပဲ။ သူသာဆို က်ဳိက္ထီးရိုးေစာင္းတန္း ဆိုင္ခန္းေတြထဲက မြန္မေခ်ာေခ်ာေလးေတြ ဇာတ္လိုက္ျဖစ္မွာ ေသခ်ာတယ္။ (သားသားက ဒါမ်ဳိးဇာတ္လမ္းမွ ႀကိဳက္တာ) အင္း။ သည္လို ဘုရားဖူးသြားပုံမ်ဳိးနဲ႔ေတာ႔ ကုသိုလ္ေတြ တပုံႀကီး ရဦးေတာ႔မွာပဲ။
          ဦးဖိုးက်ား၀တၳဳထဲက က်ဳိက္ထီးရိုးဘုရားကေတာ႔ အေဖာ္အေပါင္းမ်ားနဲ႔ လမ္းမွာ ႏွစ္ည သုံးညအိပ္ တက္ယူရတဲ႔ခရီးပါ။ လမ္းက တဲေက်ာင္းစခန္းေလးေတြမွာ တေထာက္တနား တည္းခိုခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္လို႔ ခရီးဆက္ရပါသတဲ႔။ ေတာ္ရုံတန္ရုံဇြဲနဲ႔ေတာ႔ ဘုရားအေရာက္တက္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ေရႊနန္းက်င္တုန္းကလို က်ားေတြဆင္ေတြ လိုက္မွာလည္း ေၾကာက္ရေသးတာကိုး။ ကို၀င္းဦးတို႔ေခတ္မွာေတာ႔ အခစားအထမ္းသမားေလးေတြ ေတာ္ေတာ္ ေပါလာၿပီေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီေခတ္က အထမ္းသမားဆိုတာ ခုေခတ္လို ေက်ာပိုးအိပ္မသယ္ခ်င္လို႔ ပိုက္ဆံေပးသယ္ခိုင္းတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ လမ္းမွာ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ဖို႔ ဆန္နဲ႔ အေျခာက္အျခမ္း၊ အိုးခြက္ပန္းကန္ပါ သယ္ေပးရတာပါ။ ေရွးတုန္းက အခုလို ဆိုင္ေတြဘာေတြလည္း မရွိဘူး။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ရထားစီးစီး၊ ကားစီးစီး၊ သေဘၤာစီးစီး၊ ကိုယ္႔အိမ္ကကိုယ္ ခ်ဳိင္႔ႀကီးခ်ဳိင္႔ငယ္နဲ႔ ခ်က္ျပဳတ္သယ္ေဆာင္လာၾကတာ။ ေသာက္ေရဘူးပါ သယ္ရတယ္။ ေရသန္႔ဗူး မရွိဘူး။ ဘုရားဖူးခရီးသြား၀န္ေဆာင္မႈေတြလည္း ဘယ္ရွိဦးမွာလဲ။ ေရႊေၾကးစည္လို ဘုရားဖူးယာဥ္ေတြလည္း မရွိေသးဘူး။ ရန္ကုန္ကေန ေမာ္လၿမဳိင္ရထားစီး က်ဳိက္ထိုဘူတာမွာဆင္းရတယ္လို႔ ထင္တာပဲ။
          ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ က်ဳိက္ထီးရိုးကို ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ ေရာက္ဖူးတုန္းကေတာ႔ ႏွစ္တန္းေရာက္ေတာ႔မွပါ။ အညာက အမ်ဳိးေတြလည္းပါတယ္။ ညီအငယ္ ေမြးကင္းစကေလးလည္း ရင္ခြင္ပိုက္လို႔ ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကားလို႔ ေခၚတဲ႔ အိမ္ကေအာ္စတင္ကားႀကီးကို အလယ္ေခါင္မွာ ကေလးေတြထိုင္ဖို႔ ခုံတန္းထိုးၿပီး လူဆယ္႔တစ္ေယာက္စီးလာၾကတာ တစ္လမ္းလုံး ဖြတ္ခ်က္ဖြတ္ခ်က္နဲ႔မို႔ ေက်ာ္တက္သြားတဲ႔ကားေတြက ေခတၱရာခရီးသည္ လို႔ ေအာ္ၾကတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေခတၱရာခရီးသည္ဆိုတဲ႔ ရုပ္ရွင္က အူတက္ေနေအာင္ရယ္ရတယ္ေလ။ ကားစုတ္ႀကီးနဲ႔ ခရီးသြားတဲ႔အေၾကာင္း ရိုက္ထားတာ။ မနက္ကတည္းက နားနားေနေန ထြက္လာတဲ႔ကားဟာ ကင္ပြန္းစခန္းကိုေရာက္ေတာ႔ ညကိုးနာရီထိုးေတာ႔မယ္။ ကင္ပြန္းစခန္းကေန အထမ္းသမားႏွစ္ေယာက္ငွားၿပီး ကညင္ဆီမီးတုတ္ႀကီးေတြ ထြန္းၿပီး တစ္ညလုံးတက္ၾကတယ္။ ကေလးဆိုေတာ႔ ေမာရမွန္းလည္း မသိပါဘူး။ လူႀကီးေတြေရွ႕ကေရာက္ေအာင္ ေျပးတက္၊ ေနာက္က်တဲ႔လူႀကီးေတြ အေမာေျပတဲ႔အထိ တေရးတေမာ ငုတ္တုတ္အိပ္လိုက္၊ ေနာက္ဆုံးလူက လူကုန္ၿပီ ထ ထ ဆို အိပ္မႈန္စုံမႊားနဲ႔ ေရွ႕ဆုံးေရာက္ေအာင္ ေျပးတက္ၿပီး တေရးရေအာင္ ျပန္အိပ္ နဲ႔ ေက်ာက္သဗၺန္ေရာက္တဲ႔အခါ မနက္လင္းအားႀကီး ျဖစ္ေနၿပီ။ ေတာင္တက္လမ္းတေလွ်ာက္မွာ ဘာဆိုင္ခန္းမွ မရွိပဲ အေမာအပန္းေျဖစရာ ၀ါးနဲ႔ေဆာက္ထားတဲ႔ တဲေက်ာင္းကေလးေတြ အႏွံ႔အျပားရွိပါတယ္။ ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီးမို႔ မီးပုံကေလးေတြဖိုၿပီး မီးလႈံေနၾကတာလည္း ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါပဲ။ ေရခ်မ္းစင္ကေလးေတြ နဲ႔ ၀ါးေတာင္ေ၀ွးကေလးေတြ အားကိုးၿပီး တက္ၾကတယ္။ ဘုရားေပၚေရာက္ေတာ႔ တစ္ညလုံး ေကာင္းေကာင္း မအိပ္ရေသးတာမို႔ လူႀကီးေတြက ရေသ႔ေတာင္၊ မုဆိုးေတာင္ေတြ ဆက္သြားေတာ႔ မလိုက္ေတာ႔ပဲ တဲေက်ာင္းထဲမွာ အိပ္ၿပီး က်န္ခဲ႔တယ္။ အိပ္ယာႏိုးမွ နီးနီးနားနား က်ီးကန္းပါးစပ္ကို ဆင္းတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က အႀကိဳက္ဆုံးကေတာ႔ ၀ါးနဲ႔လုပ္ထားတဲ႔ က်ဳိက္ထီးရိုး စက္ေသနတ္ကေလးေတြပါ။ ျပန္မခ်စ္ရင္ သတ္ပစ္မယ္တဲ႔။ စာကလည္း ေရးထားေသး။ ဓါးဘုရင္တို႔၊ မကၡရာဓါးတို႔၊ ကိုးသခၤ်ဳိင္းသံဓါးတို႔လည္း ရွိတယ္။ ကတြတ္ယို၊ နာနတ္ယိုက က်ဳိက္ထီးရိုးက ျပန္လာမွ စားရတာပါ။
          ေနာက္တစ္ေခါက္ က်ဳိက္ထီးရိုးကိုေရာက္ေတာ႔ ေဆးေက်ာင္းပထမႏွစ္မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ သြားရတာပါ။ ဒီတစ္ခါေတာ႔ ေန႔ဘက္ လင္းလင္းခ်င္းခ်င္း တက္ရတာမို႔ လမ္းခရီးက စခန္းေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္မိတယ္။ ေရေျမာင္ႀကီး၊ ေရေျမာင္ေလး၊ စိုင္တေမာ႔၊ ေရႊရင္စို႔ တဲ႔။ ျမန္မာဆန္ဆန္ နံမယ္လွလွေလးေတြ ေပးထားတာ အမ်ားႀကီးပဲ။ ေရေျမာင္ႀကီးစခန္းမွာ ေရခ်ဳိးရတာေတာ္ေတာ္ အပန္းေျပပါတယ္။ ေရေႏြးလိုခ်င္လည္း ဇလုံႀကီးနဲ႔ စပ္ေပးတယ္။ ဘုရားေပၚမွာ အရမ္းေအးတာမို႔ အိမ္က အေႏြးထည္ေတြ ေစာင္ေတြ သယ္သြားခိုင္းတာနဲ႔ အ၀တ္အစားက ႏွစ္စုံေလာက္ပဲ ပါတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ႔ အနား၀န္းက်င္ စခန္းစုံေအာင္ လွည့္ျဖစ္ပါတယ္။ ရဟႏၱာေျခေတာ္ရာအထိ ေရာက္ခဲ႔တယ္။ ဆီမီးကိုးေထာင္ပူေဇာ္ပြဲလည္း ႏႊဲခဲ႔တယ္။ ေတာသဘာ၀၊ ငွက္ကေလးေတြ၊ သစ္ပင္ပန္းမာန္ေတြရဲ႕ အလွအပကို သီခ်င္းတေၾကာ္ေၾကာ္နဲ႔ ခံစားတတ္ခဲ႔တယ္။ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ကိုေရာက္ေတာ႔ အာရ္အိုင္တီက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ တေခါက္ထပ္ေရာက္ျပန္တယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ႔ မြန္မကေလးေတြ ဘယ္ေလာက္လွတယ္၊ ေဖာ္ေရြတယ္ဆိုတာ ခံစားမိခဲ႔တယ္။ တစ္ခါထက္တစ္ခါ ပိုပိုစုံလာတာကေတာ႔ ဘုရားပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတဲ႔ ေတာင္ကုန္းကေလးေတြအေပၚက သာသနိက အထိမ္းအမွတ္ စခန္းကေလးေတြပါ။ ေနာက္ဆုံးတစ္ေခါက္ ျပင္သစ္ေက်ာင္းကအဖြဲ႔ေတြနဲ႔ သြားတဲ႔အခါ ေက်ာက္ထပ္ႀကီးက ႀကိမ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ဘုရားေပၚတက္ေရႊခ်ျပတာ အေ၀းဆုံးခရီးပဲ။
          စိတ္ထဲမွာစြဲေနတာကေတာ႔ က်ဳိက္ထီးရိုးဘုရားဖူးတယ္ဆိုတာ ကုသိုလ္ရတာေတာ႔ မွန္ပါတယ္။ ေတာထဲေတာင္ထဲက ဘုရားကို ခက္ခက္ခဲခဲ တပင္တပန္းတက္ယူရတာမို႔ ပိုေတာင္ ကုသိုလ္ရဦးမယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေတာ္ရုံတန္ရုံ သက္လုံနဲ႔ ဇြဲနဲ႔ေတာ႔ တက္ဖူးဖို႔ လြယ္တဲ႔ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ႏွစ္ညအိပ္ သုံးရက္ေလာက္ သြားရတဲ႔ခရီးတစ္ေလွ်ာက္မွာ ေျခေတြလက္ေတြနာတာမွ ေပါင္ေတြကြၿပီး လမ္းေတာင္ မနည္းေလွ်ာက္ယူရတဲ႔အထိ ပင္ပန္းတယ္။ ျပန္လာရင္ ႏွစ္ရက္သုံးရက္ေလာက္ တစ္ကိုယ္လုံး ကိုင္ရိုက္ထားသလို နာတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္။ ဘူတန္က ျပန္ကာနီး သူတို႔ဆီက ကမာၻေက်ာ္ က်ားရဲတြင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (Tiger Nest) ကို သြားလည္ျဖစ္တဲ႔အခါ က်ဳိက္ထီးရိုးထက္ ႏွစ္ဆ၊ သုံးဆ ပိုပင္ပန္းတယ္။ လမ္းခရီးမွာ ေတာ္ၿပီ။ ငါဆက္မသြားႏိုင္ေတာ႔ဘူး လို႔ ခဏခဏ ျဖစ္တယ္။ ေျခသလုံးေတြ ကိုက္ၿပီး ၾကြက္တက္မတတ္ပဲ။ အသက္ႀကီးလာလို႔လားေတာ႔ မသိဘူး။ ဒါေပမယ္႔ သိတယ္ မဟုတ္လား။ ေသကာမွေသေရာ။ အိုတယ္လို႔ကေတာ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ေတာင္ အထင္မခံနိုင္တာမို႔ မေရာက္ေရာက္ေအာင္ တက္ခဲ႔တာ ေရာက္သြားေရာ။
           တစ္လမ္းလုံးမွာ သတိရမိေနတာကေတာ႔ ကိုယ္႔ဆီက က်ဳိက္ထီးရိုးဘုရားဖူးခရီးပါ။ သူတို႔ဆီမွာေတာ႔ ကိုယ္နဲ႔အတူ အတက္အဆင္း ေတြ႔ခဲ႔တဲ႔အေဖာ္ဆိုလို႔ အားလုံးေပါင္းရင္ေတာင္ ဆယ္ေယာက္ျပည့္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ပင္ပန္းရက်ဳိးနပ္ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ေတာင္ကမ္းပါးယံမွာ ေဆာက္ထားတာ။ သဘာ၀လုိဏ္ဂူႀကီးထဲမွာ သူတို႔ရဟနၱာဓါတ္ေတာ္ေတြ ေစတီတည္ထားတာရွိတယ္။ ေက်ာင္းအတြင္းကို ကင္မရာယူခြင္႔၊ ဓါတ္ပုံရိုက္ခြင္႔ မျပဳဘူး။ ေက်ာင္းအေရွ႕မွာ ေရတံခြန္ႀကီးက ေရေတြမစီးႏိုင္ဘူး။ အေပၚကက်တဲ႔ေရေတြက လမ္းခုလတ္မွာ ခဲသြားလို႔ ေရခဲပန္းဆြဲႀကီးေတြလို ျဖစ္သြားတယ္။ သူတို႔ဆီက မႈန္မႈိင္းမႈိင္း သမပိုင္းေတာေတာင္နဲ႔ ကိုယ္တို႔ဆီက မုတ္သုန္ေတာေတာင္နဲ႔က စိမ္းလန္းစုိေျပမႈခ်င္း ဘယ္လိုမွ မတူႏိုင္ပါဘူး။ Biodiversity လို႔ေခၚတဲ႔ ဇီ၀မ်ဳိးစိတ္ ကြဲျပားၾကြယ္၀မႈကလည္း ကိုယ္တို႔ဆီက အပုံႀကီးသာပါတယ္။ ငွက္ဖ်ားကေတာ႔ သူတို႔ဆီမွာ မရွိသေလာက္ပဲ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္႔ဆီက က်ဳိက္ထီးရိုးဘုရားကေတာ႔ တန္ခိုးလည္းႀကီးသလို ဘုရားဖူးေတြအဖို႔ ကုသိုလ္ရတာလည္း အမွန္ပဲ လို႔ ထင္ပါတယ္။
           အိမ္ရွင္မက က်ဳိက္ထီးရိုးဘုရားဖူးရေအာင္လို႔ နိဗၺာန္ေဆာ္လုပ္လာတဲ႔အခါ စိတ္ထဲမွာ အရင္ဆုံးေပၚလာတာကေတာ႔ “ျဖစ္ပါ႔မလား” ဆိုတာပါ။ သူက လမ္းသြားရင္ေတာင္ လႈပ္လီလႈပ္လဲ႔မဟုတ္လား။ အဲသေလာက္ပင္ပန္းတဲ႔ ေတာင္တက္ခရီးႀကီးကို ဘယ္႔နွယ္လုပ္သြားႏိုင္မွာလဲ။ ကိုယ္ကလည္း ဟိုေတာင္တန္း၀ယ္ ေမာင္ထမ္းကာေခၚပါ႔မယ္ လုပ္နိုင္တဲ႔ အေျခအေနမဟုတ္။ လက္က က်ဳိးထားတာ မပိုးႏိုင္ မသယ္ႏိုင္။ ပုဂံဘုရားဖူး၊ ပဲခူးဘုရားဖူးသလို ကားေလးေမာင္းပို႔ရုံနဲ႔ ရတာလည္း မဟုတ္။ ဒီတစ္ခါမွာေတာ႔ အမ်ားႀကီး ေခတ္ေနာက္က်ၿပီး ဘာမွန္းမသိေတာ႔တာ ကိုယ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ရန္ကုန္က ငါးနာရီေလာက္ေမာင္းရင္ ကင္ပြန္းစခန္းေရာက္သြားေရာ။ ထမင္းဆိုင္မွာ ခဏအိပ္ေန၊ ေျခာက္နာရီထိုးေတာ႔မွ ေတာင္တက္ကားနဲ႔ ေရွ႕ခန္းကထိုင္လိုက္သြား၊ ေနာက္တစ္နာရီဆို ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚေရာက္သြားေရာ။ ရႊတ္ကနဲပဲ။ ရင္ျပင္ေပၚမွာ ေရပူေရေအး၊ ပစၥည္းကိရိယာအစုံနဲ႔ အဆင္႔ျမင္႔ေဟာ္တယ္ႀကီးေတြ ရွိျပန္တယ္။ တခ်ဳိ႕လူေတြဆို ရန္ကုန္က မနက္ေစာေစာထလာ။ ဘုရားေပၚတက္ကန္ေတာ႔ၿပီး ရန္ကုန္ကို ေန႔ခ်င္းျပန္ၾကသတဲ႔။ ေကာင္းလိုက္တာကြယ္။ တစက္မွကို အရသာမရွိေတာ႔ေအာင္ကို ေကာင္းတာ။
          ခိုက္ခိုက္တုန္ေနေအာင္ ေအးတဲ႔ရာသီဥတုမွာ ေခၽြးကေလးေတြစို႔ၿပီး ပါးစပ္က ဖုတ္လႈိက္ဖုတ္လႈိက္ျဖစ္လာတဲ႔အထိ၊ သလုံးျမင္းေခါင္းကေလးေတြ ေတာင္႔လာတဲ႔အထိ ႀကိဳးစားပန္းစား တက္လိုက္၊ တျဖဳတ္တနား အေမာအပန္းေျဖလိုက္၊ ေရခ်မ္းစင္က ေရေအးေအးကေလးေတြ ေသာက္လိုက္၊ မုန္႔ပဲသြားေရစာကေလးေတြ ၀ယ္စားလိုက္၊ စိမ္႔ေရစမ္းေရ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ကေလးမွာ ေဆာ႔ကစားလိုက္ဆိုတဲ႔ အရသာေတြ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းမသိဘူး။ ရင္ျပင္ေတာ္အနီးအနားမွာ မီးပုံကေလးေတြဖိုလို႔ ကင္ကာဖုတ္ကာ စားရေသာက္ရတာကေလးေတြလည္း မရွိေတာ႔ဘူး။ ဘုရားေအာက္က ေက်ာက္တုံးႀကီးကို ႏွီးျပားကေလးနဲ႔ ေထာက္ေထာက္တြန္းလို႔ ေက်ာက္တုန္းႀကီးလႈပ္သြားတဲ႔အခါ “ဘုရား ဘုရား။ မေတာ္လို႔ ျပဳတ္မ်ားက်သြားမွျဖင္႔” ဆိုတဲ႔ သည္းထိတ္ရင္ဖို အံ႔ဖြယ္သရဲ ခံစားမႈေတြလည္း ေပ်ာက္သြားၿပီ။ အရာရာ အားလုံး အသစ္အသစ္ေတြ၊ ပိုေကာင္းတာ ပိုအဆင္ေျပတာေတြ။
          ကုသိုလ္ရတာေတာ႔ ရတုန္းပါပဲ။ လွဴစရာတန္းစရာေတြ ပိုေပါေတာ႔ ကုသိုလ္ေတြ ပိုရႏိုင္တာေပါ႔။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ အဲဒီကုသိုလ္ကအစ ေစ်းကြက္ေပၚေရာက္ေနသလို ျမင္မိတယ္။ ဘယ္အရာမဆို ဘုရားကိုဗဟိုျပဳၿပီးေတာ႔ အေရာင္းအ၀ယ္သေဘာမ်ဳိး၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းသေဘာမ်ဳိး ေဆာင္လာတယ္။ ဘုရားတည္ဖို႔ အုတ္ခဲကေလးေတြ ေတာင္ေျခက ရင္ျပင္အေရာက္ သယ္ခိုင္းခ်င္သလား။ ရြက္ၿပီးသယ္ေပးမယ္။ မီးစက္ႏႈိးဖို႔ ဒီဇယ္တိုင္ကီႀကီးေတြ ကားဂိတ္ကေန ဘုရားေပၚသယ္ခ်င္သလား၊ ထမ္းၿပီးသယ္ေပးမယ္။ အကိုႀကီးက ကုသိုလ္ယူလိုက္။ သာဓု၊ သာဓု၊ ညီေလးတို႔ကို သယ္ခေလးပဲေပး။ ထမင္းစားရဦးမွာ။ ဦးဖိုးက်ားေခတ္တုန္းကထက္ေတာ႔ ဘာမွ မယွဥ္ႏိုင္ေအာင္ အစစအရာရာ လြယ္ကူအဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔သြားၿပီ။ ဒါေပမယ္႔ ဦးဖိုးက်ားေခတ္တုန္းကရွိခဲ႔တဲ႔အရာတစ္ခုကေတာ႔ အစအနရွာမရေအာင္ ေပ်ာက္သြားတယ္။ အေပး နဲ႔ အယူၾကားမွာ ေစတနာေတြ၊ ေမတၱာေတြ အေငြ႔ပ်ံသြားတယ္။ မရွိေတာ႔ဘူး။ ဆန္ေပးရင္ ေဆးရမယ္ဆိုတာပဲ က်န္ခဲ႔တယ္။ ကုသိုလ္လိုခ်င္ ခင္ဗ်ားပဲ ယူလိုက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ပိုက္ဆံပဲ ေပးပါေတာ႔ လို႔ ျဖစ္လာတယ္။
        ဘုရားဖူးသြားတဲ႔လမ္းတေလွ်ာက္မွာ ဘာေတာဘာေတာင္မွ မျမင္ရသေလာက္ပဲ။ အသံခ်ဲ႔စက္ကေလး ဖြင္႔ထားရင္ ဘုရား၀င္ကန္ေတာ႔ခိုင္းမယ္။ သမိုင္းေၾကာင္းေလး စီကာပတ္ကုံးေျပာလို႔ အလွဴခံမယ္။ ဆိုင္ခန္းေတြ ေဘးက်ပ္နံက်ပ္ ေဆာက္ထားတယ္။ ၀ယ္စမးပါေလ႔။ ေဒသထြက္ကုန္ေတြဆိုတာကေတာ႔ ယိုတကာ႔ယို ဘူးယိုပါမက်န္ေအာင္ ဆိုင္ေပၚေရာက္ေနၿပီး ခံတက္ေျခာက္ေတာင္ ပေရာဒတ္အသစ္ထြက္လို႔။ အေၾကာ္ဆိုင္ေတြထိုင္လိုက္ရင္ လင္ပန္းႀကီးေတြနဲ႔ ခင္းထားတဲ႔အထဲက လက္ညွဳိးထိုး၀ယ္စားလို႔ ရတယ္။ ေခ်သား၊ စိုင္သား၊ ဆတ္သား၊ ယုန္သား၊ ဖြတ္သား၊ ပဒတ္သား၊ ျဖဴသား၊ စနိုက္၊ခ်ဳိး၊ ေရၾကက္၊ ေတာၾကက္၊ ေတာ၀က္သားတဲ႔။ ကတြတ္ပီလက္တည့္ပုံမ်ားကလည္း ၾသခ်ေလာက္ပါေပတယ္။ အဲသေလာက္သာ ေန႔တိုင္းမိေနရင္ တစ္လေတာင္ မခံဘူး။ မ်ဳိးျပဳန္းကုန္မွာ။ အမ္းမွာေတာင္ တခါတရံပဲ ရတယ္။ သိတယ္မဟုတ္လား။ ယုံတယ္ဟုတ္။ ယုံရင္ ယုန္သားလို႔သာမွတ္လိုက္။ ေတာင္ဆိတ္အဆီေတြကေတာ႔ ဆိုင္တိုင္းမွာ၀င္လိမ္း၊ ဂါလံပုံးနဲ႔ေတာင္ ေလွာင္ထားသလား မသိဘူး။ ေဆးျမစ္စုံေတြလည္း စုံပါ႔ဗ်ား။ လက္တို႔ၿပီးေတာ႔ တိုးတိုးေမး ဆိုတဲ႔ ေဆးေတြလည္း ေအာတိုက္လို႔။ သဘာ၀အလွကို ခံစားခ်င္ရင္ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ ေရာက္မွ ခံစား။
ဘုရားပတ္လည္ အာရုံခံရင္ျပင္ႀကီးေတြ ေဆာက္လို႔ အလွဆုံးပုံေတြ လည္ရိုက္လို႔ရတယ္။ (ကင္မရာခြန္ေလးပဲေဆာင္)။ ခုေခတ္လူေတြက ဟိုးတုန္းကလို ဖလင္နဲ႔ ရိုက္တာကို ေနာက္တေန႔ ကူးေဆးၿပီး ေစာင္႔ေရြးတဲ႔အစား မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။ ဓါတ္ပုံဆရာေတြေတာင္ ထမင္းငတ္ကုန္ၿပီ။ လူတိုင္းလက္ထဲမွာ ကင္မရာပါတယ္။ မပါလည္း ဖုန္းနဲ႔ ပြတ္ရိုက္တယ္။ အိုက္တင္အမ်ဳိးမ်ဳိးလည္း ေပးတတ္တယ္။ ခုမွပဲ က်ဳိက္ထီးရိုးလည္း ဒစၥနီလန္းတို႔၊ ယူနီဗာဆယ္စတူဒီယိုတို႔လိုပဲ ၀က္၀က္ကြဲ ဓါတ္ပုံရိုက္ေနၾကတဲ႔ ဓါတ္ေပါင္းစုဓါတ္ပုံစုေစတီႀကီး ျဖစ္ေနၿပီ။ ေစ်းကြက္အသစ္ ေပၚလာတာကေတာ႔ တယ္လီဖုန္းဓါတ္ခဲ အားသြင္းသည္တဲ႔။
         ဦးဖိုးက်ားသြားခဲ႔တဲ႔ က်ဳိက္ထီးရိုး၊ ကို၀င္းဦး ခံစားခဲ႔တဲ႔ က်ဳိက္ထီးရိုး၊ ေမာင္စံဖား ကေလးဘ၀က တက္ခဲ႔တဲ႔ က်ဳိက္ထီးရိုးနဲ႔ မေန႔တေန႔က မိန္းမစကားနားေထာင္ျငားဆိုၿပီး ေရာက္ခဲ႔ျပန္တဲ႔ က်ဳိက္ထီးရိုးဟာ ပင္လယ္ေအာက္က သိၾကားမင္းသယ္လာတဲ႔ တိႆရေသ႔ႀကီး ဦးေခါင္းနဲ႔တူေသာ ေက်ာက္တုံးႀကီးေပၚက ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဆံေတာ္ႏွစ္ဆူ ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူရာ ေစတီႀကီးကလြဲရင္ အရာရာေျပာင္းလဲသြားခဲ႔တာ မွတ္ေတာင္ မမွတ္မိခ်င္ဘူး။ ေတာင္ေပၚတက္ရမွာစိုးလို႔ အိမ္မွာေနခဲ႔တဲ႔ သမီးကေလး ကို က်ဳိက္ထီးရိုးအေၾကာင္း ေျပာျပဆိုရင္ ဘယ္အေၾကာင္းကို ေျပာရမွာပါလိမ္႔။ သူကိုယ္တိုင္ စိတ္ပါလို႔ တက္ျဖစ္တဲ႔ တစ္ေန႔က်ရင္လည္း တူေတာ႔မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မွာခ်င္တာကေတာ႔ ဗုဒၶသာသနာဆိုတာ သည္အရပ္သည္ေဒသမွာ ဘုရားရွင္ ပြင္႔ေတာ္မူစဥ္အခါကတည္းက ထြန္းကားခဲ႔တယ္။ ဘယ္အရာေတြ ဘယ္လိုပဲ ေျပာင္းလဲ ေျပာင္းလဲ၊ အဖိုးတို႔ အေဖတို႔ လက္ထက္အထိဘည္း ထြန္းကားဆဲပဲ။ သမီးေလး ႀကီးလာတဲ႔အခါ၊ ေနာင္လာေနာက္ဖြား သားေျမးမ်ားလက္ထက္မွာ ကြယ္မသြားဖို႔ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္ကြယ္။ သမီးေလးရဲ႕ ဂိမ္းကစားတဲ႔အခ်ိန္ေတြထဲက ဘုရားရွိခိုးတဲ႔အခ်ိန္ကေလး နည္းနည္းေလာက္ ေပးမယ္မဟုတ္လား။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...