“သၾကၤန္စာ”
“ေႏြခါမီ၀ယ္၊
ရာသီမိႆ၊ ဂိမာႏၱႏွင္႔စိၾတၾကယ္၊ တိမ္ခိုးလယ္မွာ စံပယ္ကြန္႔ကာ တိမ္ေဘြခ်ာ လယ္
ေဒသစာလွမ္း လွည့္လည္ျမန္းပါလို႔ႏွစ္ဆန္းခဲ႔သၾကၤန္၊ သစ္သစ္သာဖန္ေတာ႔တယ္၊
နိုင္ငံေၾကာ႔ျပည္သူမွာ ပန္ဆုယူ တာေရသြန္းခ်ိန္မို႔လြမ္းလွတယ္ေလး။” တဲ႔။
တန္ခူးလဖြဲ႔ လြမ္းခ်င္းကေလးပါ။ သူမ်ားတကာေတြ အင္မတန္ေပ်ာ္ပါးေနၾကတဲ႔ သၾကၤန္ခ်ိန္ခါႀကီးမွာ ဘယ္႔ႏွယ္လာ လြမ္းလြမ္းေဆြးေဆြး အလြမ္းေတြဖြဲ႔ႏြဲ႔ေနပါလိမ္႔။ ဟိုးအရင္ဘူတန္မွာ ေရာက္ေနတုန္းကေတာ႔ ထားပါေတာ႔။ ခုေနခါ ရန္ကုန္မွာ ငုတ္တုတ္ႀကီး ေရာက္ေန လ်က္သားနဲ႔သၾကၤန္ေရ စိုရႊဲရႊဲေအာက္မွာ လြမ္းသေလး ေဆြးသေလးနဲ႔ ပလီေနပုံေထာက္ သူမ်ားေပ်ာ္လို႔ မေပ်ာ္ႏိုင္ေရာဂါပဲျဖစ္ရမယ္ လို႔ ဆိုၾကေရာ႔မယ္။
နွစ္သစ္ကူးမို႔ ခ်စ္ဦးကို ရွာေဖြစရာလည္း မရွိပါဘူး။ ဘယ္ရပ္ဌာနီဘယ္ဆီမ်ားသြားပါလိမ္႔ လို႔လည္း ရွာပုံေတာ္မင္းသားႀကီး လုပ္စရာ မလိုပါဘူး။ ဘယ္သူ႔လြမ္းေနတာတုန္းလို႔ ေျပာရင္ ငတ္တုတ္ေမ႔သြားဦးမယ္။ ယုံမွာေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ အဟုတ္ႀကီး တကယ္ႀကီးကို လြမ္းမိတာပါဗ်ာ။ဆင္းလာမယ္႔ သိၾကားမင္းႀကီးကို တိုင္တည္ၿပီး ေျပာ၀ံ႔ပါရဲ႕။ လြမ္းတာမွ တစ္ေယာက္တည္းေတာင္မဟုတ္ဘူး။ အမ်ားႀကီးပဲ။ ၄၈လမ္း ပလီက ကုလားေလးေတြကို လြမ္းေနမိပါတယ္။
ငယ္ငယ္တုန္းက သၾကၤန္ဆိုရင္ အိမ္ေရွ႕မွာ စည္ပိုင္းျပတ္ကေလးခ်၊ ပလပ္စတစ္ခြက္ကေလး၊ေရျပြတ္ကေလးေတြနဲ႔ ေရပက္ကစားၾကတဲ႔အခါ သည္းသည္းမည္းမည္း အားရပါးရ ပက္တာက အဲသည္ပလီက ကုလားကေလးေတြကိုပါ။ကေလးဘာ၀ ေရေလာင္းတာခ်င္းအတူတူဆို ေရစိုမခံခ်င္လို႔ ထြက္ေျပးတဲ႔သူ၊ ပုန္းလွ်ဳိးကြယ္လွ်ဳိးေခ်ာင္းကာခိုကာလာတဲ႔သူကို အမိအရပက္ရတာ ပိုသေဘာက်တယ္ မဟုတ္လား။ သူတို႔ကလည္း တကယ္ေရစိုမွာစိုးလို႔ကနည္းနည္းညဳိျမလုပ္ခ်င္တာကမ်ားမ်ားလား မသိပါဘူး။ သၾကၤန္ေရမ်ားဆို ထြန္႔ထြန္႔လူး ေၾကာက္တာ။ သူတို႔ပလီကဆရာမ်ားကလည္း ေရမကစားေစခ်င္လို႔ ေရစိုရင္ ဆူတယ္နဲ႔တူပါတယ္။ ေႏြေက်ာင္းပိတ္တုန္း နယ္ကခဏေက်ာင္းလာတက္တဲ႔ကေလးေတြမို႔ အ၀တ္အစား လဲစရာဖယ္စရာ ေလာက္ေလာက္ငွငွ ပါခ်င္မွလည္း ပါမွာေပါ႔။၄၆လမ္းထိပ္မွာ ဗမာသစ္ဆုေပးမ႑ပ္ ရွိေတာ႔ သူတို႔ခမ်ာ အဲဒီလည္း သြားၾကည့္ခ်င္၊ လမ္းခုလတ္မွာကိုယ္႔လို ကျမင္းေၾကာထတဲ႔ ေမ်ာက္ေလာင္းကေလးေတြ ရန္ကလည္း လြတ္ေအာင္ေရွာင္ရတာဆိုေတာ႔သၾကၤန္တြင္းမွာ သူတို႔ကိုေရေလာင္းရတာဟာ သူခိုးပုလိပ္ ကစားရသလိုပဲ။ ေပ်ာ္စရာႀကီး။
မေျပးႏိုင္လို႔အေလာင္းခံရေတာ႔လည္း ခမ်ာမ်ား စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုး၊ ခြန္းႀကီးခြန္းငယ္ မျဖစ္ရွာပါဘူး။ ကိုယ္ေတြနဲ႔ကကေလးခ်င္းဆိုေတာ႔ ေက်ာင္းက ဆရာေတြ လစ္ရင္ လစ္သလို လာလာေဆာ႔ေနက် မဟုတ္လား။ သူတို႔နဲ႔ေဆာ႔ရတာစင္ဒရဲလား ကပြဲလာတာနဲ႔တူတယ္။ နာရီတၾကည့္ၾကည့္နဲ႔။ ေက်ာင္းတံခါးပိတ္ခ်ိန္ တိုင္တာနဲ႔ျပန္ေျပးၾကရတယ္။ ၿပီးရင္ သူတို႔ စာက်က္ရမယ္ေလ။ သူတို႔စာက်က္ပုံကို သေဘာက်လို႔ အေဖကသူတို႔ေတြက်က္တဲ႔ စာအုပ္ပုံစံ သစ္သားေခါက္ခုံ အျပားကေလးတစ္ခု ၀ယ္ေပးထားတယ္။ စာအုပ္ကေလးအဲသည္ေပၚတင္ၿပီး ကိုယ္႔ေပါင္ကိုယ္ တံေတာင္ကေလးနဲ႔ က်ိတ္ကာက်ိတ္ကာ ေခါင္းကေလးငိုက္ငိုက္က်ၿပီးစာက်က္တာ အက်င္႔ကိုပါလို႔။ သူတို႔ကို ဘာစာေတြ သင္ရသလဲလို႔ စပ္စုၾကည့္တဲ႔အခါက်ေတာ႔ ကိုရမ္ကိုသင္ပါသတဲ႔။အာရဗီဘာသာကိုလည္း သင္ရပါသတဲ႔။ သူတို႔အားလုံး ကုလားစကားနဲ႔ေျပာၾကေပမယ္႔ ျမန္မာစကား မေျပာတတ္တဲ႔သူတစ္ေယာက္မွ မရွိပါဘူး။ ေက်ာင္းမွာေခၚတဲ႔ ကုလားနံမယ္ေတြရွိသလို ျမန္မာနံမယ္ေတြလည္း ရွိၾကတယ္။
မၾကာေသးခင္က သူတို႔ပလီမွာ မီးေလာင္တာၾကားရတဲ႔အခါ ကေလးဘ၀တုန္းကကိုယ္႔ရဲ႕အိပ္မက္ဆိုးႀကီး ျပန္ျပန္မက္လာတယ္။ စကားေျပာတတ္ကာစမွာ အေဖ အေမနဲ႔ ၄၈လမ္းထဲလမ္းေလွ်ာက္ၾကတယ္။ တံခါးေတြ အလုံပိတ္ထားတဲ႔အိမ္တစ္အိမ္ (အဲဒီတုန္းက ပလီလို႔ နားမလည္ေသးဘူး)ျပဴတင္းေပါက္သံတိုင္ၾကားကေန ကေလးတစ္ေယာက္ ငိုေနတဲ႔အသံ ၾကားရတယ္။ အထဲမွာ မီးလင္းေနတာေတာ႔ေတြ႔တယ္။ သူ႔အေဖအေမက တံခါးအလုံပိတ္ၿပီး ရိုက္ေနတာလို႔ ထင္သြားတာနဲ႔ ငိုၿပီး အေဖ႔ဆီေျပးဖက္မိတယ္။ထြက္ေျပးလို႔လည္း မရဘူး ဆိုၿပီး ေၾကာက္သြားတယ္။ နည္းနည္းသိတတ္လာတဲ႔အထိ အဲဒီပလီေရွ႕ကိုေရာက္ရင္ေၾကာက္တယ္။ ကေလးဘ၀ကို အေစာဆုံးျပန္မွတ္မိတဲ႔ မွတ္ဥာဏ္တစ္ခုႏွစ္ခုထဲမွာ အဲဒီပလီကို ေၾကာက္တာတစ္ခုပါတယ္။ သံတိုင္ေတြနဲ႔ ျပဴတင္းေပါက္တစ္ခု၊ အထဲကမီးလင္းေနတယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္ ငိုေနတယ္။ဘာျဖစ္လို႔မွန္းမသိဘူး။ စိတ္ထဲမွာ စြဲေနေေအာင္ ေၾကာက္လည္းေၾကာက္တယ္။ မွတ္လည္းမွတ္မိတယ္။ေနာက္ေတာ႔ ေမ႔သြားတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာလာၿပီးမွ အဲသည္ပလီမွာ မီးေလာင္ၿပီး ကေလးေလးေတြ အျပင္မထြက္ႏိုင္ပဲေသကုန္တယ္ဆိုေတာ႔ စိတ္ထဲမွာ အရမ္းျပန္ေၾကာက္လာတယ္။ သနားပါတယ္။ သူတို႔ခမ်ာ ဘယ္ေလာက္မ်ားေၾကာက္ရွာၾကမလဲမသိဘူး။ သူတို႔ေနရာမွာ ကိုယ္၀င္ၿပီးေတာင္ မေတြးရဲစရာ။ ႏွစ္သစ္ကူးလို႔မဂၤလာယူေနတဲ႔အခ်ိန္မွာ မေကာင္းတဲ႔အနိ႒ာရုံေတြ ႏွလုံးသြင္းသလို ျဖစ္ေနၿပီ။ ဟုတ္တယ္။အဲဒါေတြ ႏွလုံး မသြင္းသင္႔ဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ သင္႔သင္႔ျမတ္ျမတ္ရွိတဲ႔ငယ္ငယ္တုန္းက ေရကစားၾကတဲ႔သၾကၤန္ကေလးကို လြမ္းမိတာေပါ႔။
ဗမာစစ္စစ္ႀကီးျဖစ္လ်က္နဲ႔ သစၥာေဖာက္ေလာက္ေကာင္ ျဖစ္ခ်င္ေနတာေတာ႔မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္လို႔မ်ား အေစာ္ကားခံရတဲ႔ အသတ္ခံရတဲ႔သူေတြထဲမွာ မင္းအေမ မင္းႏွမေတြပါလာရင္ သည္လိုကုလားဘက္ပင္းတဲ႔စာမ်ဳိး ေရးႏိုင္ဦးမွာလား လို႔ မွတ္ခ်က္၀င္ေပးၾကမွာသိပ္ကို ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစဥ္းစားစား ေတြးၾကည့္ပါဦး။ ကိုယ္႔အေမကိုယ္႔ႏွမကမွ အသက္နဲ႔အရွက္နဲ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သူမ်ားအေမ သူမ်ားႏွမေတြမွာလည္း အသက္နဲ႔အရွက္နဲ႔ပဲ။ကိုယ္က ကလဲ႔စားေခ် ေသြးေၾကြးဆပ္တယ္ဆိုတဲ႔သူေတြဟာ ကိုယ္႔ကို မတရား အႏို္င္က်င္႔သြားတဲ႔သူေတြနဲ႔ဘာသာတူေနတာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ အျပစ္အတူတူရွိတယ္လို႔ အလႅာအရွင္ျမတ္ကလည္း မေဟာ၊ ေဂါတမဘုရားရွင္ကလည္းေဟာေတာ္မမူပါဘူး။ သည္ျပႆနာေၾကာင္႔ ဘယ္သူ႔အေမ ဘယ္သူ႕ႏွမမွ နစ္နာထိခိုက္မႈေတြ မရွိပဲရန္မီးၿငိမ္းသြားေအာင္ နွစ္ဘက္စလုံးမွာ ဆင္ျခင္တုံတရားကေလး လက္ကိုင္ထားေစခ်င္ပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္က ပလီက ကုလားကေလးေတြကို ကုလားလို႔ေခၚလို႔ လူမ်ဳိးခြဲျခားတဲ႔စိတ္နဲ႔ သူတို႔ေလးေတြေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ ထိခိုက္နစ္နာေစတဲ႔စာမ်ဳိး မေရးဖူးပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ မူဆလင္ ညီေနာင္အေပါင္းတို႔၊အစၥလာမ္သူရဲေကာင္းတို႔လို႔ တဖြဖြ ေျမွာက္ပင္႔ေပးၿပီး အဲသည္ကေလးေတြကို ေသတြင္းထဲတြန္းပို႔၊ႏိုင္ငံတကာက အေထာက္အပံ႔ေတြထိုင္စားေနမယ္ဆိုရင္ အဲဒါအလႅာအရွင္ျမတ္ရဲ႕ သာသနာေတာ္ကို ေစာင္႔ေရွာက္ေနတာလို႔ဘယ္လိပ္ျပာနဲ႔ ယုံၾကည္ေနတာလဲ။
ျမန္မာေတြဘက္ကလည္း ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးကို ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္တာမိမိရဲ႕ ယုံၾကည္မႈသဒၵါတရားကို မိမိဘာသာ ခိုင္ၿမဲေနေအာင္ ႀကိဳးစားတာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။သရဏဂုံသုံးပါးရဲ႕ အႏွစ္သာရဟာ ကာယကံရွင္ကိုယ္တိုင္ အသက္ထက္ဆုံး သက္၀င္ယုံၾကည္ျခင္းပါ။လင္႔ဘက္ကပါလာလို႔ မယားက အလိုလို ဗုဒၶဘာသာ မျဖစ္ဘူး။ အေဖအေမ မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္ ကိုးကြယ္လာလို႔တျခားလည္း ဘာဘာသာမွ ကိုးကြယ္စရာ မရွိဘူးဆိုရင္ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ လို႔ပဲေခၚတယ္။ မခိုင္မာဘူး။ဒါေၾကာင္႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္္မွာ ကိုယ္ကိုးကြယ္တဲ႔ ရဟန္းသံဃာေတြကို သူတို႔ကို မပစ္ရင္ ငါတို႔တစ္မိသားစုလုံးေခါင္းျဖတ္ခံရမွာေပါ႔ဟဲ႔ ဆို ပစ္မိန္႔ေပးရင္ သရဏဂုံပ်က္တယ္။ အထက္ကေပးတဲ႔အမိန္႔မို႔မနာခံရင္ ငါအလုပ္ျပဳတ္၊ ထမင္းငတ္သြားမွာေပါ႔ဟဲ႔ဆိုၿပီး သကၤန္းကို ျမင္ျမင္ႀကီးနဲ႔ ပစ္မိခတ္မိရင္လည္းအတူတူပဲ။ သကၤန္းႀကီးတဖါးဖါး ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္ဦးေတာင္မွ ဘဂၤါလီတစ္ေယာက္ရန္ကုန္အေရာက္ ဆယ္သိန္းနဲ႔ သကၤန္းစည္းၿပီး ေခၚလာမယ္ဆိုရင္ ရွင္ေဒ၀ဒတ္ေတာင္ အဲဒါမ်ဳိးလုပ္ခဲ႔တာ မဟုတ္ဘူး လို႔ သတိရလိုက္ပါဦး။ ကိုယ္႔ဘက္က စည္းေတြတစ္ခုမွ မလုံပဲ ငါတို႔ရပ္ထဲရြာထဲကုလားေတြ မရွိမွ သာသနာေတာ္ႀကီး အဓြန္႔ရွည္မယ္ ဆိုတာကလည္း မဟုတ္ေသးပါဘူး။
ဒီႏွစ္သၾကၤန္မွာ သူမ်ားေပ်ာ္လို႔ မေပ်ာ္ႏိုင္ရတဲ႔အေၾကာင္းဟာ အဲသည္ကိစၥပါပဲ။မသမာမႈအေပါင္းနဲ႔ ဆြတဲ႔သူေတြက ဆြေနတယ္။ ညတိုင္ညတိုင္က်ရင္ မအူကုန္း ကန္ေတာ္ေလးဘက္ေတြမွာကားတစ္စီးနဲ႔ တိမ္ၾကားမင္းေခါင္လုပ္ၿပီး ဆဲဆိုၿခိမ္းေျခာက္ ေမာင္းေျပးသြားတဲ႔သူေတြရွိေနတုန္းပဲ။ ရပ္ကြက္ထဲကလူေတြကလည္း မီးကြင္းမ်ား ပစ္သြားမွျဖင္႔ဆို သတိ၀ီရိယနဲ႔ အိပ္ေကာင္းျခင္းမအိပ္ရတာလည္း ၾကာေနၿပီ။ သည္အခ်ိန္မွာ ေလာင္တဲ႔မီးတိုင္းကို ျမန္မာေလာင္ရင္ ကုလားကရႈိ႕တာ၊ကုလားေလာင္ရင္ ျမန္မာကရႈိ႕တာလို႔ သံသယေတြ ၀င္မဆုံးဘူး။ ႏိုင္ငံျခားအသံလႊင္႔ဌာနေတြကလည္းကိုယ္႔ဆီမွာ မီးေလာင္ရင္ ေပ်ာ္ေနသလား ေအာင္႔ေမ႔ရတယ္။ သတင္းကို ၀မ္းသာအားရ သူ႔ထက္ငါဦးတင္ၾကတယ္။ ဟိုးအရင္တစ္ႏွစ္တုန္းက သၾကၤန္မ႑ပ္ေတာင္ မေရွာင္ဘူး။ ဗုံးေဖာက္တဲ႔သူကေဖာက္တယ္။ၾကံေၾကာက္ မိုးေအာက္မေနနဲ႔ လို႔ မဆိုႏိုင္ေသာ္ျငား သည္ႏွစ္သၾကၤန္ရဲ႕ လုံျခဳံေရး အစီအမံေတြကဘယ္ေလာက္အထိ ေရပက္မ၀င္ရွိမလဲဆိုတာ ဘယ္သူမွ မေျပာနိုင္ဘူး။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ မေတာ္တဆမ်ားျဖစ္ခဲ႔သည္ရွိေသာ္ (ဖြဟဲ႔ လြဲပါေစ ဖယ္ပါေစ) ကိုယ္႔ဘက္က တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ေပးလို႔ရေအာင္ဘယ္မွမလည္ဘူး။ ရိပ္သာေတာင္ မ၀င္ႏိုင္ဘူး။ သတင္းၾကားတာနဲ႔ ေဆးရုံအေရာက္ေျပးဖို႔ အသင္႔အေနအထားရွိေနတယ္။ မ႑ပ္ထဲ အဘလာေရကစားမွာမို႔ ေစာင္႔ေနရတာထက္စာရင္ အခုလို ေစာင္႔ရတာမ်ဳိးက ပိုအဓိပၸါယ္ရွိတယ္။ဘယ္သူမွ မလာဘူးဆိုမွ စိတ္ေအးလက္ေအး ဟင္းခ်ၿပီး ေပ်ာ္ႏိုင္မွာ။ တစ္သက္နဲ႔တစ္ကိုယ္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာကိုသာေမွ်ာ္တလင္႔လင္႔ ေစာင္႔ခဲ႔ဖူးတယ္။ အခုဟာကေတာ႔ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမရွိတာကို မျဖစ္ပါေစနဲ႔ မျဖစ္ပါေစနဲ႔ဆုေတာင္းရင္း မေတာ္လို႔မ်ား ျဖစ္ခဲ႔သည္ရွိေသာ္ အလုံးစုံေသာ ကံဆိုးမိုးေမွာင္မႈေတြထဲမွာကိုယ္႔ဘက္ကပ်က္ကြက္ညံ႔ဖ်င္းမႈ ပါသြားမွာစိုးလို႔ ၀ီရိယလြန္ၿပီး ဥဒၵိစၥအျဖစ္ခံေနရတယ္။ျဖစ္မလာေအာင္ ေျပရာေျပေၾကာင္း တတ္စြမ္းသမွ်ေရးတယ္။ မေတာ္လို႔မ်ား ျဖစ္လာခဲ႔ရင္ ကူညီရေအာင္လည္းသတိ၀ီရိယနဲ႔ေနတယ္။ ကိုယ္႔ဘက္ကေတာ႔ လုပ္ေပးႏိုင္တာ ဒါအကုန္ပါပဲ။
ေလာက္ကိုင္မွာေနတုန္းက တာ၀န္ရွိသူ ဘဘႀကီးတစ္ေယာက္ကေျပာတဲ႔ ညညအိပ္မေပ်ာ္ဘူးဆိုတဲ႔စကားကိုအခုမွပဲ ကိုယ္ခ်င္းစာနိုင္လာပါတယ္။ ပထ၀ီအေနအထားအရ ဒယ္အိုးပုံခ်ဳိင္႔၀ွမ္းႀကီးထဲမွာကိုယ္ကေနရၿပီး သူမ်ားလက္နက္ကိုင္ေတြက အိုးႏႈတ္ခမ္း ေတာင္စခန္းေတြမွာဆိုေတာ႔ မေတာ္တဆအေၾကာင္းခ်င္းရာမ်ား ရွိခဲ႔ေသာ္ ကိုယ္႔လူေတြ အထိနာမစိုးလို႔ စိတ္ပူမိတယ္ ဆိုတာကိုး။သူလည္းပဲ မျဖစ္ပါေစနဲ႔ မျဖစ္ပါေစနဲ႔ တဖြဖြ ေမတၱာပို႔ၿပီး ျဖတ္သန္းလာခဲ႔ရဟန္တူပါတယ္။သၾကၤန္မွာ နတ္သမီးေတြ အလွည့္က်ကိုင္ရတဲ႔ ျဗဟၼာႀကီးဦးေခါင္းဆိုတာ အဲဒါမ်ဳိး ျဖစ္လိမ္႔မယ္ထင္တယ္။ သၾကၤန္ၿပီး ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔က်မွ ဘုရားတက္ရင္း ေခါင္းေပၚကအထုပ္ႀကီး ဘုတ္ကနဲပစ္ခ်သလို ပစ္ခ်ၿပီး စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ ေပ်ာ္ႏိုင္မယ္ေလ။
သည္လိုျပႆနာမ်ဳိးေတြ ေနာင္ကိုဘယ္ေတာ႔မွ ထပ္မျဖစ္ေအာင္ဆိုတာကေတာ႔နိုင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းရမယ္႔အရာေတြ အမ်ားႀကီးပါေနပါတယ္။ ကိုယ္ေတြကေလးဘ၀ ငယ္ငယ္ကတည္းကၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း အတူတူေနလာခဲ႔တဲ႔ ဘာသာမတူသူေတြၾကားမွာ ျပႆနာေတြ အစျပဳလာခဲ႔တာကေတာ႔ဘဂၤါလီေတြ ရိုဟင္ဂ်ာအသံ ထြက္လာကတည္းကပါ။ အဲဒီဘဂၤါလီေတြ ျမန္မာနိုင္ငံထဲ ကၽြံ၀င္လာတာဘာေၾကာင္႔လည္း စဥ္းစားၾကည့္။ မိရင္ အဖမ္းခံရမယ္။ အရပ္ကမိရင္ အသက္အႏၱရာယ္ ရွိတယ္။ ခရီးစားရိတ္နဲ႔ပြဲခကလည္း နင္႔ေနေအာင္ ေပးရတယ္။ သူတို႔ဆီမွာ တရား၀င္ထြက္ရင္ အဲေလာက္ မကုန္လို႔လား။သေဘၤာသား ဆင္းဘတ္ လုပ္ခ်င္ေသးလား။ ထိုင္းကမိရင္ လူ႔အခြင္႔အေရးအဖြဲ႔ေတြက အစာေကၽြး ေရျဖည့္ေပးၿပီးပင္လယ္ထဲဆြဲေခၚသြား၊ စက္ေလွကို ေမာ္တာျဖဳတ္ၿပီး ေရစီးေၾကာင္းနဲ႔ ေမွ်ာလႊတ္လိုက္တာ။အဲသေလာက္ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား ေငြကုန္သံျပာ လမ္းကို ဘာျဖစ္လို႔ မေရြးမျဖစ္ ေရြးရသလဲ။ သူတို႔ကဘယ္ဘက္မွာမွ နိုင္ငံသား ျဖစ္မေနတဲ႔အတြက္ေပါ႔။ ဟိုဘက္က ဘဂၤါလီမႀကီးကေတာ႔ အဲသည္လူသားမ်ဳိးဆက္ေတြဟာသူတို႔ ဘဂၤလားေဒ႔ရွ္ႏိုင္ငံႀကီး ခြဲမထြက္ခင္ကတည္းက သူ႔ေျမေပၚမွာ ရွိေနတာ မဟုတ္တဲ႔အတြက္ဘယ္လိုပဲ အေရျပားငုတ္တို နက္ေမွာင္ညဳိေနပါေစ နင္႔ျခံထဲမွာ အုတဲ႔ဥ နင္႔ၾကက္ဖရဲ႕ဥ ပါတဲ႔။ကိုယ္႔ဘက္မွာကေတာ႔ အဲသလို ခိုင္ခိုင္မာမာ ျငင္းဆိုကာကြယ္ေပးမယ္႔ ေခါင္းေဆာင္ကလည္း မရွိ။ေငြလိုသေလာက္ေပးႏိုင္ရင္ ဘာမဆိုလက္သိပ္ထိုးလုပ္ေပးမယ္႔ အက်င္႔ပ်က္သူေတြ ေပါလွတာေၾကာင္႔ျမန္မာနိုင္ငံသားစာအုပ္ရဖို႔က ဟိုဘက္ေလာက္ မခက္ဘူးထင္ပါတယ္။ လ၀ကမွာခ်ည့္ပဲ တာ၀န္ရွိတယ္လို႔မေျပာပါဘူး။ သူ႔အထက္မွာေရာ၊ သူ႔ေအာက္မွာပါ၊ ဥပေဒကို မလိုက္နာတဲ႔သူေတြ ရွိတာပဲ။ ဒီျပႆနာကိုနိုင္ငံေရးနဲ႔ မေျဖရွင္းပဲ ရဲသားႀကီးက ကိုလွေရႊေလာက္မွာ ရပ္ထားရင္ေတာ႔ “မၾကာမီ လာမည္ေမွ်ာ႔” လို႔ မွတ္ထားလိုက္ပါ။
ကဲ ကြယ္။ ေခါင္းစဥ္ကို သၾကၤန္စာ လို႔တပ္ထားၿပီးကာမွ မဆီမဆိုင္လက္ပံသား ဓါးနဲ႔ခ်ဳိင္ေနရတယ္။ ငါ႔ႏွယ္။ ေရလည္း မေလာင္းရ။ မုန္႔လုံးေရေပၚကေလးမွ မပါ။သံခ်ပ္သံလည္း မၾကားရ။ အလွျပကားႀကီးလည္း မျမင္။ ပိေတာက္ေရႊ၀ါကေလးေတြလည္း မေမႊး။ ရာကြတ္မာမြတ္ အီစြတ္တို႔ကို ေရလိုက္ေလာင္းေနမိၿပီ။ ယုံၿပီ မဟုတ္လား။ သူတို႔ကို သတိရေနပါတယ္ဆိုတာ။ျပန္ဖတ္ၾကည့္စမ္းပါဦး။ က်ဳပ္ဇာတ္လမ္းထဲမယ္ ၿငိမ္းေမာင္ႀကီးလည္း မပါဘူး။ သက္ေထြးလည္းမပါဘူး။ ဦးတာႀကီးလည္း မပါဘူး။ ဘယ္သူတုန္း ဇာတ္လိုက္က။ ျဖစ္ေသးပါဘူး။ သၾကၤန္သီခ်င္းေလးေတာ႔ဖြင္႔ဦးမွပါ။
“ေဟာ ေဟာ ေဟာဗ်။ ျဗန္းကနဲစို။လန္႔လိုက္တာဗ်ာ။ ခ်မ္းလိုက္တာ။ ေအးလိုက္တာ။ စိမ္႔လိုက္တာ။ ေရေတြ ရႊဲကုန္ၿပီ။ ေရေတြရႊဲကုန္ၿပီ။ ေရေတြ ရႊဲကုန္ၿပီ။ ေဟာဗ်။ ခ်မ္းလိုက္တာ အသည္းကိုတုန္ေရာဗ်ာ။”
တန္ခူးလဖြဲ႔ လြမ္းခ်င္းကေလးပါ။ သူမ်ားတကာေတြ အင္မတန္ေပ်ာ္ပါးေနၾကတဲ႔ သၾကၤန္ခ်ိန္ခါႀကီးမွာ ဘယ္႔ႏွယ္လာ လြမ္းလြမ္းေဆြးေဆြး အလြမ္းေတြဖြဲ႔ႏြဲ႔ေနပါလိမ္႔။ ဟိုးအရင္ဘူတန္မွာ ေရာက္ေနတုန္းကေတာ႔ ထားပါေတာ႔။ ခုေနခါ ရန္ကုန္မွာ ငုတ္တုတ္ႀကီး ေရာက္ေန လ်က္သားနဲ႔သၾကၤန္ေရ စိုရႊဲရႊဲေအာက္မွာ လြမ္းသေလး ေဆြးသေလးနဲ႔ ပလီေနပုံေထာက္ သူမ်ားေပ်ာ္လို႔ မေပ်ာ္ႏိုင္ေရာဂါပဲျဖစ္ရမယ္ လို႔ ဆိုၾကေရာ႔မယ္။
နွစ္သစ္ကူးမို႔ ခ်စ္ဦးကို ရွာေဖြစရာလည္း မရွိပါဘူး။ ဘယ္ရပ္ဌာနီဘယ္ဆီမ်ားသြားပါလိမ္႔ လို႔လည္း ရွာပုံေတာ္မင္းသားႀကီး လုပ္စရာ မလိုပါဘူး။ ဘယ္သူ႔လြမ္းေနတာတုန္းလို႔ ေျပာရင္ ငတ္တုတ္ေမ႔သြားဦးမယ္။ ယုံမွာေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ အဟုတ္ႀကီး တကယ္ႀကီးကို လြမ္းမိတာပါဗ်ာ။ဆင္းလာမယ္႔ သိၾကားမင္းႀကီးကို တိုင္တည္ၿပီး ေျပာ၀ံ႔ပါရဲ႕။ လြမ္းတာမွ တစ္ေယာက္တည္းေတာင္မဟုတ္ဘူး။ အမ်ားႀကီးပဲ။ ၄၈လမ္း ပလီက ကုလားေလးေတြကို လြမ္းေနမိပါတယ္။
ငယ္ငယ္တုန္းက သၾကၤန္ဆိုရင္ အိမ္ေရွ႕မွာ စည္ပိုင္းျပတ္ကေလးခ်၊ ပလပ္စတစ္ခြက္ကေလး၊ေရျပြတ္ကေလးေတြနဲ႔ ေရပက္ကစားၾကတဲ႔အခါ သည္းသည္းမည္းမည္း အားရပါးရ ပက္တာက အဲသည္ပလီက ကုလားကေလးေတြကိုပါ။ကေလးဘာ၀ ေရေလာင္းတာခ်င္းအတူတူဆို ေရစိုမခံခ်င္လို႔ ထြက္ေျပးတဲ႔သူ၊ ပုန္းလွ်ဳိးကြယ္လွ်ဳိးေခ်ာင္းကာခိုကာလာတဲ႔သူကို အမိအရပက္ရတာ ပိုသေဘာက်တယ္ မဟုတ္လား။ သူတို႔ကလည္း တကယ္ေရစိုမွာစိုးလို႔ကနည္းနည္းညဳိျမလုပ္ခ်င္တာကမ်ားမ်ားလား မသိပါဘူး။ သၾကၤန္ေရမ်ားဆို ထြန္႔ထြန္႔လူး ေၾကာက္တာ။ သူတို႔ပလီကဆရာမ်ားကလည္း ေရမကစားေစခ်င္လို႔ ေရစိုရင္ ဆူတယ္နဲ႔တူပါတယ္။ ေႏြေက်ာင္းပိတ္တုန္း နယ္ကခဏေက်ာင္းလာတက္တဲ႔ကေလးေတြမို႔ အ၀တ္အစား လဲစရာဖယ္စရာ ေလာက္ေလာက္ငွငွ ပါခ်င္မွလည္း ပါမွာေပါ႔။၄၆လမ္းထိပ္မွာ ဗမာသစ္ဆုေပးမ႑ပ္ ရွိေတာ႔ သူတို႔ခမ်ာ အဲဒီလည္း သြားၾကည့္ခ်င္၊ လမ္းခုလတ္မွာကိုယ္႔လို ကျမင္းေၾကာထတဲ႔ ေမ်ာက္ေလာင္းကေလးေတြ ရန္ကလည္း လြတ္ေအာင္ေရွာင္ရတာဆိုေတာ႔သၾကၤန္တြင္းမွာ သူတို႔ကိုေရေလာင္းရတာဟာ သူခိုးပုလိပ္ ကစားရသလိုပဲ။ ေပ်ာ္စရာႀကီး။
မေျပးႏိုင္လို႔အေလာင္းခံရေတာ႔လည္း ခမ်ာမ်ား စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုး၊ ခြန္းႀကီးခြန္းငယ္ မျဖစ္ရွာပါဘူး။ ကိုယ္ေတြနဲ႔ကကေလးခ်င္းဆိုေတာ႔ ေက်ာင္းက ဆရာေတြ လစ္ရင္ လစ္သလို လာလာေဆာ႔ေနက် မဟုတ္လား။ သူတို႔နဲ႔ေဆာ႔ရတာစင္ဒရဲလား ကပြဲလာတာနဲ႔တူတယ္။ နာရီတၾကည့္ၾကည့္နဲ႔။ ေက်ာင္းတံခါးပိတ္ခ်ိန္ တိုင္တာနဲ႔ျပန္ေျပးၾကရတယ္။ ၿပီးရင္ သူတို႔ စာက်က္ရမယ္ေလ။ သူတို႔စာက်က္ပုံကို သေဘာက်လို႔ အေဖကသူတို႔ေတြက်က္တဲ႔ စာအုပ္ပုံစံ သစ္သားေခါက္ခုံ အျပားကေလးတစ္ခု ၀ယ္ေပးထားတယ္။ စာအုပ္ကေလးအဲသည္ေပၚတင္ၿပီး ကိုယ္႔ေပါင္ကိုယ္ တံေတာင္ကေလးနဲ႔ က်ိတ္ကာက်ိတ္ကာ ေခါင္းကေလးငိုက္ငိုက္က်ၿပီးစာက်က္တာ အက်င္႔ကိုပါလို႔။ သူတို႔ကို ဘာစာေတြ သင္ရသလဲလို႔ စပ္စုၾကည့္တဲ႔အခါက်ေတာ႔ ကိုရမ္ကိုသင္ပါသတဲ႔။အာရဗီဘာသာကိုလည္း သင္ရပါသတဲ႔။ သူတို႔အားလုံး ကုလားစကားနဲ႔ေျပာၾကေပမယ္႔ ျမန္မာစကား မေျပာတတ္တဲ႔သူတစ္ေယာက္မွ မရွိပါဘူး။ ေက်ာင္းမွာေခၚတဲ႔ ကုလားနံမယ္ေတြရွိသလို ျမန္မာနံမယ္ေတြလည္း ရွိၾကတယ္။
မၾကာေသးခင္က သူတို႔ပလီမွာ မီးေလာင္တာၾကားရတဲ႔အခါ ကေလးဘ၀တုန္းကကိုယ္႔ရဲ႕အိပ္မက္ဆိုးႀကီး ျပန္ျပန္မက္လာတယ္။ စကားေျပာတတ္ကာစမွာ အေဖ အေမနဲ႔ ၄၈လမ္းထဲလမ္းေလွ်ာက္ၾကတယ္။ တံခါးေတြ အလုံပိတ္ထားတဲ႔အိမ္တစ္အိမ္ (အဲဒီတုန္းက ပလီလို႔ နားမလည္ေသးဘူး)ျပဴတင္းေပါက္သံတိုင္ၾကားကေန ကေလးတစ္ေယာက္ ငိုေနတဲ႔အသံ ၾကားရတယ္။ အထဲမွာ မီးလင္းေနတာေတာ႔ေတြ႔တယ္။ သူ႔အေဖအေမက တံခါးအလုံပိတ္ၿပီး ရိုက္ေနတာလို႔ ထင္သြားတာနဲ႔ ငိုၿပီး အေဖ႔ဆီေျပးဖက္မိတယ္။ထြက္ေျပးလို႔လည္း မရဘူး ဆိုၿပီး ေၾကာက္သြားတယ္။ နည္းနည္းသိတတ္လာတဲ႔အထိ အဲဒီပလီေရွ႕ကိုေရာက္ရင္ေၾကာက္တယ္။ ကေလးဘ၀ကို အေစာဆုံးျပန္မွတ္မိတဲ႔ မွတ္ဥာဏ္တစ္ခုႏွစ္ခုထဲမွာ အဲဒီပလီကို ေၾကာက္တာတစ္ခုပါတယ္။ သံတိုင္ေတြနဲ႔ ျပဴတင္းေပါက္တစ္ခု၊ အထဲကမီးလင္းေနတယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္ ငိုေနတယ္။ဘာျဖစ္လို႔မွန္းမသိဘူး။ စိတ္ထဲမွာ စြဲေနေေအာင္ ေၾကာက္လည္းေၾကာက္တယ္။ မွတ္လည္းမွတ္မိတယ္။ေနာက္ေတာ႔ ေမ႔သြားတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာလာၿပီးမွ အဲသည္ပလီမွာ မီးေလာင္ၿပီး ကေလးေလးေတြ အျပင္မထြက္ႏိုင္ပဲေသကုန္တယ္ဆိုေတာ႔ စိတ္ထဲမွာ အရမ္းျပန္ေၾကာက္လာတယ္။ သနားပါတယ္။ သူတို႔ခမ်ာ ဘယ္ေလာက္မ်ားေၾကာက္ရွာၾကမလဲမသိဘူး။ သူတို႔ေနရာမွာ ကိုယ္၀င္ၿပီးေတာင္ မေတြးရဲစရာ။ ႏွစ္သစ္ကူးလို႔မဂၤလာယူေနတဲ႔အခ်ိန္မွာ မေကာင္းတဲ႔အနိ႒ာရုံေတြ ႏွလုံးသြင္းသလို ျဖစ္ေနၿပီ။ ဟုတ္တယ္။အဲဒါေတြ ႏွလုံး မသြင္းသင္႔ဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ သင္႔သင္႔ျမတ္ျမတ္ရွိတဲ႔ငယ္ငယ္တုန္းက ေရကစားၾကတဲ႔သၾကၤန္ကေလးကို လြမ္းမိတာေပါ႔။
ဗမာစစ္စစ္ႀကီးျဖစ္လ်က္နဲ႔ သစၥာေဖာက္ေလာက္ေကာင္ ျဖစ္ခ်င္ေနတာေတာ႔မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္လို႔မ်ား အေစာ္ကားခံရတဲ႔ အသတ္ခံရတဲ႔သူေတြထဲမွာ မင္းအေမ မင္းႏွမေတြပါလာရင္ သည္လိုကုလားဘက္ပင္းတဲ႔စာမ်ဳိး ေရးႏိုင္ဦးမွာလား လို႔ မွတ္ခ်က္၀င္ေပးၾကမွာသိပ္ကို ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစဥ္းစားစား ေတြးၾကည့္ပါဦး။ ကိုယ္႔အေမကိုယ္႔ႏွမကမွ အသက္နဲ႔အရွက္နဲ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သူမ်ားအေမ သူမ်ားႏွမေတြမွာလည္း အသက္နဲ႔အရွက္နဲ႔ပဲ။ကိုယ္က ကလဲ႔စားေခ် ေသြးေၾကြးဆပ္တယ္ဆိုတဲ႔သူေတြဟာ ကိုယ္႔ကို မတရား အႏို္င္က်င္႔သြားတဲ႔သူေတြနဲ႔ဘာသာတူေနတာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ အျပစ္အတူတူရွိတယ္လို႔ အလႅာအရွင္ျမတ္ကလည္း မေဟာ၊ ေဂါတမဘုရားရွင္ကလည္းေဟာေတာ္မမူပါဘူး။ သည္ျပႆနာေၾကာင္႔ ဘယ္သူ႔အေမ ဘယ္သူ႕ႏွမမွ နစ္နာထိခိုက္မႈေတြ မရွိပဲရန္မီးၿငိမ္းသြားေအာင္ နွစ္ဘက္စလုံးမွာ ဆင္ျခင္တုံတရားကေလး လက္ကိုင္ထားေစခ်င္ပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္က ပလီက ကုလားကေလးေတြကို ကုလားလို႔ေခၚလို႔ လူမ်ဳိးခြဲျခားတဲ႔စိတ္နဲ႔ သူတို႔ေလးေတြေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ ထိခိုက္နစ္နာေစတဲ႔စာမ်ဳိး မေရးဖူးပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ မူဆလင္ ညီေနာင္အေပါင္းတို႔၊အစၥလာမ္သူရဲေကာင္းတို႔လို႔ တဖြဖြ ေျမွာက္ပင္႔ေပးၿပီး အဲသည္ကေလးေတြကို ေသတြင္းထဲတြန္းပို႔၊ႏိုင္ငံတကာက အေထာက္အပံ႔ေတြထိုင္စားေနမယ္ဆိုရင္ အဲဒါအလႅာအရွင္ျမတ္ရဲ႕ သာသနာေတာ္ကို ေစာင္႔ေရွာက္ေနတာလို႔ဘယ္လိပ္ျပာနဲ႔ ယုံၾကည္ေနတာလဲ။
ျမန္မာေတြဘက္ကလည္း ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးကို ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္တာမိမိရဲ႕ ယုံၾကည္မႈသဒၵါတရားကို မိမိဘာသာ ခိုင္ၿမဲေနေအာင္ ႀကိဳးစားတာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။သရဏဂုံသုံးပါးရဲ႕ အႏွစ္သာရဟာ ကာယကံရွင္ကိုယ္တိုင္ အသက္ထက္ဆုံး သက္၀င္ယုံၾကည္ျခင္းပါ။လင္႔ဘက္ကပါလာလို႔ မယားက အလိုလို ဗုဒၶဘာသာ မျဖစ္ဘူး။ အေဖအေမ မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္ ကိုးကြယ္လာလို႔တျခားလည္း ဘာဘာသာမွ ကိုးကြယ္စရာ မရွိဘူးဆိုရင္ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ လို႔ပဲေခၚတယ္။ မခိုင္မာဘူး။ဒါေၾကာင္႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္္မွာ ကိုယ္ကိုးကြယ္တဲ႔ ရဟန္းသံဃာေတြကို သူတို႔ကို မပစ္ရင္ ငါတို႔တစ္မိသားစုလုံးေခါင္းျဖတ္ခံရမွာေပါ႔ဟဲ႔ ဆို ပစ္မိန္႔ေပးရင္ သရဏဂုံပ်က္တယ္။ အထက္ကေပးတဲ႔အမိန္႔မို႔မနာခံရင္ ငါအလုပ္ျပဳတ္၊ ထမင္းငတ္သြားမွာေပါ႔ဟဲ႔ဆိုၿပီး သကၤန္းကို ျမင္ျမင္ႀကီးနဲ႔ ပစ္မိခတ္မိရင္လည္းအတူတူပဲ။ သကၤန္းႀကီးတဖါးဖါး ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္ဦးေတာင္မွ ဘဂၤါလီတစ္ေယာက္ရန္ကုန္အေရာက္ ဆယ္သိန္းနဲ႔ သကၤန္းစည္းၿပီး ေခၚလာမယ္ဆိုရင္ ရွင္ေဒ၀ဒတ္ေတာင္ အဲဒါမ်ဳိးလုပ္ခဲ႔တာ မဟုတ္ဘူး လို႔ သတိရလိုက္ပါဦး။ ကိုယ္႔ဘက္က စည္းေတြတစ္ခုမွ မလုံပဲ ငါတို႔ရပ္ထဲရြာထဲကုလားေတြ မရွိမွ သာသနာေတာ္ႀကီး အဓြန္႔ရွည္မယ္ ဆိုတာကလည္း မဟုတ္ေသးပါဘူး။
ဒီႏွစ္သၾကၤန္မွာ သူမ်ားေပ်ာ္လို႔ မေပ်ာ္ႏိုင္ရတဲ႔အေၾကာင္းဟာ အဲသည္ကိစၥပါပဲ။မသမာမႈအေပါင္းနဲ႔ ဆြတဲ႔သူေတြက ဆြေနတယ္။ ညတိုင္ညတိုင္က်ရင္ မအူကုန္း ကန္ေတာ္ေလးဘက္ေတြမွာကားတစ္စီးနဲ႔ တိမ္ၾကားမင္းေခါင္လုပ္ၿပီး ဆဲဆိုၿခိမ္းေျခာက္ ေမာင္းေျပးသြားတဲ႔သူေတြရွိေနတုန္းပဲ။ ရပ္ကြက္ထဲကလူေတြကလည္း မီးကြင္းမ်ား ပစ္သြားမွျဖင္႔ဆို သတိ၀ီရိယနဲ႔ အိပ္ေကာင္းျခင္းမအိပ္ရတာလည္း ၾကာေနၿပီ။ သည္အခ်ိန္မွာ ေလာင္တဲ႔မီးတိုင္းကို ျမန္မာေလာင္ရင္ ကုလားကရႈိ႕တာ၊ကုလားေလာင္ရင္ ျမန္မာကရႈိ႕တာလို႔ သံသယေတြ ၀င္မဆုံးဘူး။ ႏိုင္ငံျခားအသံလႊင္႔ဌာနေတြကလည္းကိုယ္႔ဆီမွာ မီးေလာင္ရင္ ေပ်ာ္ေနသလား ေအာင္႔ေမ႔ရတယ္။ သတင္းကို ၀မ္းသာအားရ သူ႔ထက္ငါဦးတင္ၾကတယ္။ ဟိုးအရင္တစ္ႏွစ္တုန္းက သၾကၤန္မ႑ပ္ေတာင္ မေရွာင္ဘူး။ ဗုံးေဖာက္တဲ႔သူကေဖာက္တယ္။ၾကံေၾကာက္ မိုးေအာက္မေနနဲ႔ လို႔ မဆိုႏိုင္ေသာ္ျငား သည္ႏွစ္သၾကၤန္ရဲ႕ လုံျခဳံေရး အစီအမံေတြကဘယ္ေလာက္အထိ ေရပက္မ၀င္ရွိမလဲဆိုတာ ဘယ္သူမွ မေျပာနိုင္ဘူး။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ မေတာ္တဆမ်ားျဖစ္ခဲ႔သည္ရွိေသာ္ (ဖြဟဲ႔ လြဲပါေစ ဖယ္ပါေစ) ကိုယ္႔ဘက္က တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ေပးလို႔ရေအာင္ဘယ္မွမလည္ဘူး။ ရိပ္သာေတာင္ မ၀င္ႏိုင္ဘူး။ သတင္းၾကားတာနဲ႔ ေဆးရုံအေရာက္ေျပးဖို႔ အသင္႔အေနအထားရွိေနတယ္။ မ႑ပ္ထဲ အဘလာေရကစားမွာမို႔ ေစာင္႔ေနရတာထက္စာရင္ အခုလို ေစာင္႔ရတာမ်ဳိးက ပိုအဓိပၸါယ္ရွိတယ္။ဘယ္သူမွ မလာဘူးဆိုမွ စိတ္ေအးလက္ေအး ဟင္းခ်ၿပီး ေပ်ာ္ႏိုင္မွာ။ တစ္သက္နဲ႔တစ္ကိုယ္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာကိုသာေမွ်ာ္တလင္႔လင္႔ ေစာင္႔ခဲ႔ဖူးတယ္။ အခုဟာကေတာ႔ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမရွိတာကို မျဖစ္ပါေစနဲ႔ မျဖစ္ပါေစနဲ႔ဆုေတာင္းရင္း မေတာ္လို႔မ်ား ျဖစ္ခဲ႔သည္ရွိေသာ္ အလုံးစုံေသာ ကံဆိုးမိုးေမွာင္မႈေတြထဲမွာကိုယ္႔ဘက္ကပ်က္ကြက္ညံ႔ဖ်င္းမႈ ပါသြားမွာစိုးလို႔ ၀ီရိယလြန္ၿပီး ဥဒၵိစၥအျဖစ္ခံေနရတယ္။ျဖစ္မလာေအာင္ ေျပရာေျပေၾကာင္း တတ္စြမ္းသမွ်ေရးတယ္။ မေတာ္လို႔မ်ား ျဖစ္လာခဲ႔ရင္ ကူညီရေအာင္လည္းသတိ၀ီရိယနဲ႔ေနတယ္။ ကိုယ္႔ဘက္ကေတာ႔ လုပ္ေပးႏိုင္တာ ဒါအကုန္ပါပဲ။
ေလာက္ကိုင္မွာေနတုန္းက တာ၀န္ရွိသူ ဘဘႀကီးတစ္ေယာက္ကေျပာတဲ႔ ညညအိပ္မေပ်ာ္ဘူးဆိုတဲ႔စကားကိုအခုမွပဲ ကိုယ္ခ်င္းစာနိုင္လာပါတယ္။ ပထ၀ီအေနအထားအရ ဒယ္အိုးပုံခ်ဳိင္႔၀ွမ္းႀကီးထဲမွာကိုယ္ကေနရၿပီး သူမ်ားလက္နက္ကိုင္ေတြက အိုးႏႈတ္ခမ္း ေတာင္စခန္းေတြမွာဆိုေတာ႔ မေတာ္တဆအေၾကာင္းခ်င္းရာမ်ား ရွိခဲ႔ေသာ္ ကိုယ္႔လူေတြ အထိနာမစိုးလို႔ စိတ္ပူမိတယ္ ဆိုတာကိုး။သူလည္းပဲ မျဖစ္ပါေစနဲ႔ မျဖစ္ပါေစနဲ႔ တဖြဖြ ေမတၱာပို႔ၿပီး ျဖတ္သန္းလာခဲ႔ရဟန္တူပါတယ္။သၾကၤန္မွာ နတ္သမီးေတြ အလွည့္က်ကိုင္ရတဲ႔ ျဗဟၼာႀကီးဦးေခါင္းဆိုတာ အဲဒါမ်ဳိး ျဖစ္လိမ္႔မယ္ထင္တယ္။ သၾကၤန္ၿပီး ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔က်မွ ဘုရားတက္ရင္း ေခါင္းေပၚကအထုပ္ႀကီး ဘုတ္ကနဲပစ္ခ်သလို ပစ္ခ်ၿပီး စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ ေပ်ာ္ႏိုင္မယ္ေလ။
သည္လိုျပႆနာမ်ဳိးေတြ ေနာင္ကိုဘယ္ေတာ႔မွ ထပ္မျဖစ္ေအာင္ဆိုတာကေတာ႔နိုင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းရမယ္႔အရာေတြ အမ်ားႀကီးပါေနပါတယ္။ ကိုယ္ေတြကေလးဘ၀ ငယ္ငယ္ကတည္းကၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း အတူတူေနလာခဲ႔တဲ႔ ဘာသာမတူသူေတြၾကားမွာ ျပႆနာေတြ အစျပဳလာခဲ႔တာကေတာ႔ဘဂၤါလီေတြ ရိုဟင္ဂ်ာအသံ ထြက္လာကတည္းကပါ။ အဲဒီဘဂၤါလီေတြ ျမန္မာနိုင္ငံထဲ ကၽြံ၀င္လာတာဘာေၾကာင္႔လည္း စဥ္းစားၾကည့္။ မိရင္ အဖမ္းခံရမယ္။ အရပ္ကမိရင္ အသက္အႏၱရာယ္ ရွိတယ္။ ခရီးစားရိတ္နဲ႔ပြဲခကလည္း နင္႔ေနေအာင္ ေပးရတယ္။ သူတို႔ဆီမွာ တရား၀င္ထြက္ရင္ အဲေလာက္ မကုန္လို႔လား။သေဘၤာသား ဆင္းဘတ္ လုပ္ခ်င္ေသးလား။ ထိုင္းကမိရင္ လူ႔အခြင္႔အေရးအဖြဲ႔ေတြက အစာေကၽြး ေရျဖည့္ေပးၿပီးပင္လယ္ထဲဆြဲေခၚသြား၊ စက္ေလွကို ေမာ္တာျဖဳတ္ၿပီး ေရစီးေၾကာင္းနဲ႔ ေမွ်ာလႊတ္လိုက္တာ။အဲသေလာက္ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား ေငြကုန္သံျပာ လမ္းကို ဘာျဖစ္လို႔ မေရြးမျဖစ္ ေရြးရသလဲ။ သူတို႔ကဘယ္ဘက္မွာမွ နိုင္ငံသား ျဖစ္မေနတဲ႔အတြက္ေပါ႔။ ဟိုဘက္က ဘဂၤါလီမႀကီးကေတာ႔ အဲသည္လူသားမ်ဳိးဆက္ေတြဟာသူတို႔ ဘဂၤလားေဒ႔ရွ္ႏိုင္ငံႀကီး ခြဲမထြက္ခင္ကတည္းက သူ႔ေျမေပၚမွာ ရွိေနတာ မဟုတ္တဲ႔အတြက္ဘယ္လိုပဲ အေရျပားငုတ္တို နက္ေမွာင္ညဳိေနပါေစ နင္႔ျခံထဲမွာ အုတဲ႔ဥ နင္႔ၾကက္ဖရဲ႕ဥ ပါတဲ႔။ကိုယ္႔ဘက္မွာကေတာ႔ အဲသလို ခိုင္ခိုင္မာမာ ျငင္းဆိုကာကြယ္ေပးမယ္႔ ေခါင္းေဆာင္ကလည္း မရွိ။ေငြလိုသေလာက္ေပးႏိုင္ရင္ ဘာမဆိုလက္သိပ္ထိုးလုပ္ေပးမယ္႔ အက်င္႔ပ်က္သူေတြ ေပါလွတာေၾကာင္႔ျမန္မာနိုင္ငံသားစာအုပ္ရဖို႔က ဟိုဘက္ေလာက္ မခက္ဘူးထင္ပါတယ္။ လ၀ကမွာခ်ည့္ပဲ တာ၀န္ရွိတယ္လို႔မေျပာပါဘူး။ သူ႔အထက္မွာေရာ၊ သူ႔ေအာက္မွာပါ၊ ဥပေဒကို မလိုက္နာတဲ႔သူေတြ ရွိတာပဲ။ ဒီျပႆနာကိုနိုင္ငံေရးနဲ႔ မေျဖရွင္းပဲ ရဲသားႀကီးက ကိုလွေရႊေလာက္မွာ ရပ္ထားရင္ေတာ႔ “မၾကာမီ လာမည္ေမွ်ာ႔” လို႔ မွတ္ထားလိုက္ပါ။
ကဲ ကြယ္။ ေခါင္းစဥ္ကို သၾကၤန္စာ လို႔တပ္ထားၿပီးကာမွ မဆီမဆိုင္လက္ပံသား ဓါးနဲ႔ခ်ဳိင္ေနရတယ္။ ငါ႔ႏွယ္။ ေရလည္း မေလာင္းရ။ မုန္႔လုံးေရေပၚကေလးမွ မပါ။သံခ်ပ္သံလည္း မၾကားရ။ အလွျပကားႀကီးလည္း မျမင္။ ပိေတာက္ေရႊ၀ါကေလးေတြလည္း မေမႊး။ ရာကြတ္မာမြတ္ အီစြတ္တို႔ကို ေရလိုက္ေလာင္းေနမိၿပီ။ ယုံၿပီ မဟုတ္လား။ သူတို႔ကို သတိရေနပါတယ္ဆိုတာ။ျပန္ဖတ္ၾကည့္စမ္းပါဦး။ က်ဳပ္ဇာတ္လမ္းထဲမယ္ ၿငိမ္းေမာင္ႀကီးလည္း မပါဘူး။ သက္ေထြးလည္းမပါဘူး။ ဦးတာႀကီးလည္း မပါဘူး။ ဘယ္သူတုန္း ဇာတ္လိုက္က။ ျဖစ္ေသးပါဘူး။ သၾကၤန္သီခ်င္းေလးေတာ႔ဖြင္႔ဦးမွပါ။
“ေဟာ ေဟာ ေဟာဗ်။ ျဗန္းကနဲစို။လန္႔လိုက္တာဗ်ာ။ ခ်မ္းလိုက္တာ။ ေအးလိုက္တာ။ စိမ္႔လိုက္တာ။ ေရေတြ ရႊဲကုန္ၿပီ။ ေရေတြရႊဲကုန္ၿပီ။ ေရေတြ ရႊဲကုန္ၿပီ။ ေဟာဗ်။ ခ်မ္းလိုက္တာ အသည္းကိုတုန္ေရာဗ်ာ။”
မင္း တို့ လို မ်ိုး မစစ္ေ တြ ရွိ ေန လိဳ့ ကု လား ေတြလူပါး ဝေန တာ အင္ ဒိုမွာ ျကည့္ မင္း ပေထြး ေတြက တေန့ ထည္းဗဳဒၶ ဘာ သာႏွစ္ သိန္း ေက်ာ္ သတ္ ပစ္ တာ ဘယ္ ကု လား မွ မတ ရား လဳ ပ္တယ္လို့ မေအာ္ ပါ လား
ReplyDelete