Thursday, July 30, 2015

မိုးေရထဲမွာ ဓါတ္ပံု ရုိက္စို႔ ...



မိုုးရာသီဟာ ဓါတ္ပံုု ရုုိက္လိုု႔ ေကာင္းတဲ့ အထဲမွာ ပါပါတယ္။ စိမ္းစိမ္းစုုိစုုိ သစ္ပင္ ျမက္ခင္းေတြ၊ အဆုုပ္လုုိက္ အုုပ္လုုိက္ တိမ္ေတာင္ေတြ၊ မုုိးရြာၿပီးခါစ သစ္လြင္မႈေတြ၊ ေရစိုုေနတဲ့ အလင္းျပန္ မ်က္ႏွာျပင္ေတြ၊ လူေတြရဲ႕ အေျပးအလႊား လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ လယ္ကြင္းေတြထဲက လယ္သမား ဘဝေတြ၊ ျမစ္ေရျပင္ေပၚက တံငါသည္ေတြ … ရုုိက္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႕ရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဘာလိုု႔ အျပင္မထြက္ခ်င္ ျဖစ္ေနရတာလဲ။
အဓိက ကေတာ့ သင့္ရဲ႕ အဖိုုးတန္တဲ့ ကင္မရာနဲ႔ မွန္ဘီလူးေတြ ေရစိုု မွာ စိုုးရိမ္ေနတာ မဟုုတ္လား။

National Geographic က ဓါတ္ပံုုဆရာ Jim Richardson ေျပာထားတာေလးေတြ နားေထာင္ၾကည့္ရေအာင္ …


ကင္မရာမိုုးကာ ေဆာင္ထားပါ

အျပင္ထြက္ၿပီ ဆိုုတာနဲ႕ ကင္မရာနဲ႕အတူ ကင္မရာမိုုးကာပါ ယူခဲ့သင့္ပါတယ္။ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ကင္မရာမိုုးကာေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနတာမိုု႔ ကိုုယ့္ရဲ႕ ကင္မရာနဲ႕ ကိုုက္ညီတဲ့ အမ်ဳိးအစားကိုု ေရြးခ်ယ္ ဝယ္ယူ ေဆာင္ထားသင့္ပါတယ္။ (လက္ရွိ က်ေနာ္တိုု႔ဆီမွာေတာ့ အမ်ဳိးအစား အမ်ားႀကီး ေရြးခ်ယ္ႏိုုင္မွာ မဟုုတ္ပါဘူး။ Royal, Pixel, Technoland ေတြမွာေတာ့ ေတြ႕မိပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ အိမ္နီးခ်င္းႏိုုင္ငံထုုတ္ ေတြပါ။)
ကင္မရာ မုုိးကာေတြအမ်ားစုုက ဆက္တင္ ေျပာင္းတာ၊ ဖုုိးကပ္စ္ ျဖတ္တာ၊ zoom ကစားႏုုိင္တာေတြ လြယ္လြယ္ကူကူ လုုပ္လိုု႔ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က ေရေအာက္ရုုိက္တဲ့ အိတ္ underwater camera bag ေတြ သံုုးၾကပါတယ္။ ေရပိုုလံုုေပမယ့္ ကုုိင္တြယ္ရတာ ခက္ခဲသလိုု၊ tripod နဲ႕ရုုိက္လိုု႔ မရပါဘူး။


ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္ ႀကီးႀကီးေတြလည္း အလုုပ္ျဖစ္ပါတယ္

ကုုိင္တြယ္ရ ခက္ခဲေပမယ့္ ေစ်းအသက္သာဆံုုးကေတာ့ ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္ေတြ၊ ပလပ္စတစ္ အၾကည္အိတ္ေတြပါပဲ။ lens hood ဒါမွမဟုုတ္ lens ရဲ႕ ထိပ္ဆံုုးမွာ သားေရပင္နဲ႕ လြယ္လြယ္ကူကူ စုုစည္းထားလုုိက္ရင္ ေတာ္ေတာ္ အလုုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ (သၾကၤန္တုုန္းက အဲလိုုရုုိက္ခဲ့တာေပါ့။ ကုုိင္ရတာ နည္းနည္းေခ်ာတာမိုု႔လိုု႔ ျပဳတ္မက်ေအာင္ေတာ့ ဂရုုစိုုက္ဖိုု႔ လုုိမယ္။) လက္ထည့္ကိုုင္ခ်င္သူမ်ားကေတာ့ အိတ္ေအာက္ဖက္ကေန အေပါက္ ေဖာက္ထားႏုုိင္ပါတယ္။


ေရမပက္တဲ့ ေနရာကုုိ ေရြးပါ။

ဒါကေတာ့ သင့္ရဲ႕ စိတ္ရွည္မႈ နဲ႕ ကံတရားကိုု အသံုုးခ်တာပါ။ မုုိးရြာေနတာကိုု သဲသဲကြဲကဲြ ျမင္ရတဲ့ ေနရာတစ္ခုမွာ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္၊ စာအုုပ္တစ္အုုပ္၊ ေကာ္ျပန္႕ေၾကာ္ တစ္ပြဲနဲ႔ ထုုိင္ေစာင့္ေနရံုုပါပဲ။ ရုုိက္ခ်င္တဲ့ ေဘာင္ကိုု ေသခ်ာေနရာခ်ၿပီး စိတ္ကူးထားဖိုု႔ လုုိတာေပါ။ Subject က လုုိခ်င္တဲ့ composition ေရာက္ရင္ ခလုုပ္ႏွိပ္လုုိက္ရံုုပဲေပါ့။ ဒါေပမယ္ တစ္ေနကုုန္ေစာင့္လိုု႔ လုုိခ်င္တဲ့ ပံုုစံမ်ိဳး မရႏုုိင္တာလည္း ရွိႏုုိင္ပါတယ္။ ဇိမ္ခံတတ္တဲ့ ဓါတ္ပံုုဆရာေတြအတြက္ေတာ့ အိမ္က မိန္းမ ျပန္မေခၚႏုုိင္ေအာင္ ဖုုန္းေလးပါ အသံပိတ္ထားပါလိုု႔ အႀကံမေပးရဲပါဘူးဗ်ာ။


ကားထဲက ရုုိက္ပါ

ကားေဘးမွန္ကုုိ အနည္းငယ္ ေအာက္ခ်ၿပီး ကားထဲက ရုုိက္တာလည္း လက္ေတြ႕က်တဲ့ နည္းတစ္ခုုပါ။ ေလကကုုိယ့္ရဲ႕ ေက်ာဘက္က တုုိက္ေနဖိုု႔ (မွန္ခ်တဲ့ဘက္ရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဖက္ အရပ္ကေန တုုိက္ေနဖိုု႔) ေတာ့ လုုိပါတယ္။


ထီးတစ္ေခ်ာင္း ဝယ္ပါ

ဓါတ္ပံုုဆရာေတြရဲ႕ ေဘးအိတ္ထဲမွာ ေခါက္ထီးေလးေတြ ထုုိးထည့္ထားတာ ျမင္ဖူးမွာပါ။ မရွိေသးဘူး ဆိုုရင္ေတာ့ တစ္ေခ်ာင္းသာ ေျပးဝယ္လုုိက္ပါ။ ဘယ္ဘက္လက္က ထီးကိုု ကုုိင္ထားရင္းနဲ႕ ကင္မရာကိုု ပါ ဆုုပ္ကိုုင္ထားႏုုိင္ပါတယ္။ နည္းနည္းကုုိင္ရခက္ေပမယ့္ ကင္မရာ အေပၚတည့္တည့္မွာ ထီးေရာက္ေနဖုုိ႔ လုုိတယ္ မဟုုတ္လား။ မုုန္တုုိင္းလိုုမ်ဳိး မိုုးႀကိဳး မုုန္တိုုင္းလိုုမ်ဳိးမွာေတာ့ ထီးက အသံုုးမဝင္ပါဘူး။ ေလထန္ေနတဲ့ေနရာမွာ ထီးကိုု ထိန္းဖိုု႔ ႀကိဳးစားေနတာနဲ႔ပဲ ဘာမွ ရုုိက္ႏုုိင္မွာ မဟုုတ္သလိုု မိုုးႀကိဳးကိုုလည္း ထီးရဲ႕ ထိပ္က သံေခ်ာင္းက ဆြဲေဆာင္ႏုုိင္တယ္ လိုု႔ဆိုုပါတယ္။ အဲ … ေဘးကလူေတာ့ ပံုုေကာင္း ရသြားႏုုိင္ပါတယ္။


ထီးကိုု ထည့္ရုုိက္ၾကည့္ပါ

ေဆာင္းထားတဲ့ ထီးက မုုိးလံုုေစရံုုတင္ မဟုုတ္ပါဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံုုေကာင္းတဲ့ ပံုုတစ္ပံုုရဖိုု႔ ေဘာင္အေနနဲ႕လည္း အသံုုးျပဳႏုုိင္ပါတယ္။ Wide angle lens နဲ႕ရုုိက္ေနတုုန္း ထီးကိုု ေရွ႕ကိုု နည္းနည္း ငုုိက္လုုိက္ပါ။ မိုုးရြာထဲမွာ ထီးကိုု ျမင္ရတာ ေဖာ္ျပခ်င္တာကိုု ျပည့္စံုုေစတယ္ မဟုုတ္လား။ ဒါတင္မဟုုတ္ပါဘူး၊ မိုုးမရြာခင္ ဒါမွမဟုုတ္ ရြာကာစမွာ ေကာင္းကင္က တိမ္ေတြကျဖဴၿပီး ေအာက္က လူေတြ အေဆာက္အအံုုက မည္းေနတတ္ပါတယ္။ ထီးကိုု ေရွ႕ငုုိက္ျခင္းအားျဖင့္ တိမ္ေတြဆီက ေရာက္တဲ့အလင္းကုုိ နည္းေစလိုု႔ ပံုုကိုု ပိုုလွေစပါတယ္။ (ထီးဘယ္အေရာင္ ပိုုလုုိက္သလဲ မေရြးႏုုိင္ဘူးလား၊ ထီးေရာင္စံုုသာ ယူသြားလုုိက္ပါ။)


အလင္းျပန္ မ်က္ႏွာေတြကိုု ရွာေဖြပါ

သဲသဲမဲမဲ ရြာေနတဲ့ မိုုးေအာက္မွာ ရုုိက္ေနတာ မဟုုတ္ဘူးဆိုုရင္ မိုုးစက္ကေလးေတြကိုု အေသအခ်ာ ျမင္ဖိုု႔မလြယ္ပါဘူး။ ဒါဆိုု မိုုးရြာေနမွန္း ျပႏုုိင္ဖိုု႔ သက္ေသ ေတြ ရွာရပါမယ္။ မိုုးစက္ကေလး စုုိစြတ္လိုု႔ တဖိတ္ဖိတ္လက္ေနတဲ့ ေရာင္ျပန္မ်က္ႏွာျပင္ေလးေတြက ဥပမာေပါ့။ ေအာက္ကပံုုမွာ ဓါတ္ပံုုဆရာ Jim Richardson က ဗင္းနစ္ၿမိဳ႕မွာ ရုုိက္ခဲ့တာ နမူနာ ၾကည့္ပါ။
 



ေနာက္ခံလင္းပါေစ

ေနာက္ခံ အလင္းေရာင္ရွိတဲ့အခါ မုုိးစက္ေတြက ပုုိျမင္သာပါတယ္။ မိုုးစက္ေတြကိုု ျဖတ္သန္းလာတဲ့ အလင္းက ပိုုေတာက္ပၿပီး စုုစည္းေနလိုု႔ ထင္ရွားေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလင္းေပးႏုုိင္တဲ့ ေနရာေတြကိုု ဦးတည္ၿပီး ရုုိက္ပါ။ ညဘက္ဆိုု လမ္းမီးတုုိင္ ေန႔ခင္းဘက္ဆိုု တိမ္ေတြၾကားက ထြက္ေပၚလာတဲ့ေနကိုု ဦးတည္ ရုုိက္ပါ။ အလင္းနဲ႕ တုုိက္ရုုိက္က်ေလ မိုုးစက္ေတြ ပိုုထင္ရွားေလ ျဖစ္သလိုု အလင္းေရာင္ အရမ္းမ်ားသြားတာလည္း ပိုုျဖစ္ႏုုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မိုု႔ အလင္းထြက္ေပၚရာ ေနရာနဲ႕ အသင့္ေတာ္ဆံုုး ျဖစ္မယ့္ ေဒါင့္တစ္ခုုကိုု ရွာေဖြဖိုု႔ လုုိပါလိမ့္မယ္။ သင့္ရဲ႕ ထီးကလည္း အလင္း မွန္ဘီလူးေပၚ တုုိက္ရုုိက္မက်ေအာင္ အကာ အေနနဲ႕ အသံုုးေတာ္ခံပါလိမ့္မယ္။


Flash ဖြင့္ၾကည့္ပါ။

မယံုုမရွိပါနဲ႕။ ဖလက္ရွ္က မိုုးစက္ေတြကိုု ပိုုထင္ရွားေစႏုုိင္ပါတယ္။ အလင္းမ်ားသြားတာ ျဖစ္ႏုုိင္တာမိုု႔ -3 EV ေလာက္အထိ ေလ ွ်ာ့ရုုိက္ၾကည့္ပါ။ ဒါကေတာ့ အေလ့အက်င့္နဲ႕ လက္ေတြ႕လုုပ္ေဆာင္မႈ မ်ားမ်ား ရွိဖိုု႔လုုိပါတယ္။ အဆင္မေျပတာ ျဖစ္ႏုုိင္ေပမယ့္ ရလာတဲ့အခါ ဆန္းၾကယ္တဲ့ ပံုုရိပ္ေၾကာင့္ ထုုိက္တန္တယ္လိုု႔ ခံစားရမွာပါ။ (ႏွင္းပြင့္ေတြနဲ႕လည္း စမ္းၾကည့္သင့္တဲ့ နည္းစနစ္ တစ္ခုုပါ။)


ခံစားမႈကိုု အမိဖမ္းပါ

မိုုးစက္ေတြက လူေတြကိုု ခံစားခ်က္ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ မိုုးရြာလိုု႔ စိတ္ရွဳပ္ရတဲ့ ေစ်းသည္ေတြ၊ စိတ္ပူပန္တဲ့ လမ္းသြားလမ္းလာေတြ မိုုးေရ စိုုစြတ္ေနတဲ့ ခရီးသြားေတြ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေဆာ့ကစားေနတဲ့ ကေလးေတြ ဒါေတြက မိုုးစက္ေတြနဲ႕ အတူ ေပၚထြက္လာမွာပါ။ ခံစားမႈေတြကိုု အမိဖမ္းႏုုိင္တာနဲ႕အမ ွ် အလြန္လွပတဲ့ မိုုးရာသီပံုုေလးေတြ ရရွိႏုုိင္မွာပါ။

ဝန္ခံခ်က္ .. ယခုုေဆာင္းပါးသည္ Nationalgeographic.com မွ ဓါတ္ပံုုဆရာ Jim Richardson ၏ Taking Photos in the Rain ကိုု မွီျငမ္းကိုုးကားထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေဆာင္းပါးပါ အခ်က္အလက္မ်ားကိုု စမ္းသပ္ျခင္းေၾကာင့္ ကင္မရာႏွင့္ မွန္ဘီလူးမ်ား ထိခိုုက္ျခင္းသည္ ေဆာင္းပါးေရးသူႏွင့္ မသက္ဆုုိင္ပါေၾကာင္း ...
Link - http://photography.nationalgeographic.com/photography/photo-tips/taking-photos-in-rain-richardson/



0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...