စူပါအတၱ နဲ႔ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္
Ko Navana
တခ်ိဳ ႔လူေတြက.. သူတုိ႔စိတ္ထဲရွိတဲ့အတုိင္း ေနတယ္..။ ဘယ္သူ႔မွ ဂရုစုိက္ေလ့မရွိဘူး..။ သူ႔စိတ္ခံစားခ်က္ကုိပဲ ဦးစားေပးတယ္..။
တခ်ိဳ ႔လူေတြက်ေတာ့.. '' တျခားလူေတြ ငါ့ကုိ ဘယ္လုိျမင္မလဲ '' ဆုိတဲ့ ျပင္ပအျမင္ေပၚမွာ ခြထုိင္ျပီး.. သူ႔စိတ္ခံစားခ်က္ကုိ ထိန္းညွိတယ္..။ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ေတြကုိ က်င့္သုံးတယ္..။
လူအထင္ၾကီးခံခ်င္လုိ႔.. အမ်ားအျမင္ေကာင္းခ်င္လုိ႔.. (စိတ္ရင္းကမေကာင္းေသာ္လည္း) မေကာင္းမႈေတြေရွာင္- ေကာင္းမႈေတြေဆာင္ ေနတဲ့ လူမ်ိဳးေပါ့..။
အဲ့သလုိ စိတ္ဓါတ္ကုိ Sigmund Freud က.. သူ႔ရဲ ႔ စိတ္သရုပ္ခဲြမႈမွာ.. super-ego လုိ႔ သမုတ္တယ္..။ ရုိးရုိး အတၱမဟုတ္တဲ့ စူပါအတၱ-ရွယ္အတၱေပါ့..။
စူပါအတၱေခၚေခၚ.. ရွယ္အတၱေခၚေခၚ.. သူမ်ားေတြကဲ့ရဲ ႔ခံရမွာစုိးလုိ႔.. မေကာင္းမႈေတြေရွာင္ျပီး ေကာင္းမႈေဆာင္ေနတာ.. ေကာင္းတာပဲ.. လုိ႔ ထင္ခ်င္စရာ ရွိေပမယ့္.. အဲ့သလုိလူေတြက ဘယ္သူေသေသ ငေတမာျပီးေရာ ဆုိတဲ့ လူေတြထက္ ပုိေၾကာက္ဖုိ႔ ေကာင္းတယ္..။
အဓိကက.. သူေကာင္းေနတာဟာ.. ပင္ကုိယ္ေကာင္းမဟုတ္ဘဲ.. အမ်ားအျမင္တင့္တယ္ေစခ်င္လြန္းလုိ႔ ေကာင္းျပေနတာမုိ႔ပဲ..။
အဲ့သလုိလူဟာ.. အမ်ားမျမင္ႏုိင္တဲ့အေျခအေနမွာ.. အမ်ားမသိႏုိင္တဲ့အေျခအေနမွာ.. ရပ္တည္ခ်က္ခုိင္ခုိင္မာမာနဲ႔ ဆက္လက္ ရပ္တည္ႏုိင္ေလ့ မရွိဘူး..။
သူ႔နဂိုရ္မူလ ရပ္တည္ခ်က္ကုိယ္က.. ျပင္ပအျမင္ ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတာမုိ႔.. အဲ့ဒီျပင္ပက မျမင္ႏုိင္-မသိႏုိင္ေတာ့ရင္.. သူ႔ရပ္တည္ခ်က္လည္း ပ်က္ယြင္း သြားတတ္လုိ႔ပဲ..။
ေနာက္ျပီး အဲ့သလုိလူေတြဟာ ေျမွာက္ေပးရင္-ေဂြးတက္ေအာင္လည္း ကတတ္ၾကတယ္..။ တျခားလူေတြ ငါ့ကုိ ဘယ္လုိထင္မလဲ ဆုိတာကုိပဲ ေတြးေနသူကုိ ေျမွာက္ေပးဖုိ႔ဆုိတာ.. ဘာခက္တာမွတ္လုိ႔..။
အဲ့ဒါေၾကာင့္ပဲ.. ဗုဒၶက..
'' ကုသလာ ကုသလံ ဇဟံ '' လုိ႔ ေဟာခဲ့တယ္..။
ကုသလ= ကုသုိလ္ နဲ႔ အကုသလ= အကုသိုလ္ ကုိ ဇဟံ=ပယ္ပါ..ေရွာင္ပါ လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္..။ တနည္းအားျဖင့္ ကုသုိလ္လည္း မလုပ္နဲ႔ အကုသုိလ္လည္း မလုပ္နဲ႔လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္..။
ဒီေနရာမွာ.. အကုိသုိလ္ကုိ မလုပ္နဲ႔လုိ႔ တားျမစ္တာ နားလည္လုိ႔ ရေပမယ့္.. ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိလည္း မလုပ္ၾကနဲ႔လုိ႔ ဗုဒၶက တားျမစ္ခဲ့တာ.. ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလားလုိ႔ အေတြးပြားစရာရွိပါတယ္..။
ဗုဒၶ တားျမစ္ခဲ့တဲ့.. ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ဆုိတာ.. ရပ္တည္ခ်က္အမွားနဲ႔ လုပ္ေဆာင္တဲ့ ေကာင္းမႈေတြကုိ ဆုိလုိတာပဲ..။
အေပၚမွာ ေျပာခဲ့သလုိ.. အလွဴ ႔ဒါယကာၾကီးလုိ႔ အထင္ခံခ်င္လုိ႔- လူအထင္ၾကီးေအာင္လုိ႔- အမ်ားအျမင္တင့္တယ္ေအာင္လုိ႔ဆုိတဲ့ super-ego တြန္းအားနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ေတြ ကုိ ဗုဒၶက ဘယ္လုိလုပ္ အားေပးမွာလဲ..။
ဆုိေတာ့..
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔တေတြလည္း.. ဟုိဟာျဖစ္ခ်င္ ဒါျဖစ္ခ်င္.. ဟုိဟာမလုပ္ ဒါမလုပ္ စတဲ့.. ကုိယ့္လုိအင္.. ကုိယ့္လုပ္ရပ္ အသီးသီးကုိလည္း ျပန္လည္ ေ၀ဖန္စမ္းစစ္ၾကည္႔ဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္..။
ငါ.. ဒါမလုပ္တာဟာ.. သူမ်ားေတြအထင္လဲြမွာစုိးလုိ႔ မလုပ္တာလား..။ မေကာင္းတာကုိ မေကာင္းမွန္း ပကတိအသိတရားနဲ႔ မလုပ္တာလား..။
ငါ ဒါေတြလုပ္ေနတာကေရာ.. သူမ်ားေတြ အထင္ၾကီးေအာင္ လုပ္ေနတာလား..။ ေကာင္းတာကုိ ေကာင္းမွန္း ပကတိသိျမင္သေဘာေပါက္ျပီး လုပ္ေနတာလား..။
စသျဖင့္ ေပါ့..။
တခ်ိဳ ႔လူေတြက်ေတာ့.. '' တျခားလူေတြ ငါ့ကုိ ဘယ္လုိျမင္မလဲ '' ဆုိတဲ့ ျပင္ပအျမင္ေပၚမွာ ခြထုိင္ျပီး.. သူ႔စိတ္ခံစားခ်က္ကုိ ထိန္းညွိတယ္..။ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ေတြကုိ က်င့္သုံးတယ္..။
လူအထင္ၾကီးခံခ်င္လုိ႔.. အမ်ားအျမင္ေကာင္းခ်င္လုိ႔.. (စိတ္ရင္းကမေကာင္းေသာ္လည္း) မေကာင္းမႈေတြေရွာင္- ေကာင္းမႈေတြေဆာင္ ေနတဲ့ လူမ်ိဳးေပါ့..။
အဲ့သလုိ စိတ္ဓါတ္ကုိ Sigmund Freud က.. သူ႔ရဲ ႔ စိတ္သရုပ္ခဲြမႈမွာ.. super-ego လုိ႔ သမုတ္တယ္..။ ရုိးရုိး အတၱမဟုတ္တဲ့ စူပါအတၱ-ရွယ္အတၱေပါ့..။
စူပါအတၱေခၚေခၚ.. ရွယ္အတၱေခၚေခၚ.. သူမ်ားေတြကဲ့ရဲ ႔ခံရမွာစုိးလုိ႔.. မေကာင္းမႈေတြေရွာင္ျပီး ေကာင္းမႈေဆာင္ေနတာ.. ေကာင္းတာပဲ.. လုိ႔ ထင္ခ်င္စရာ ရွိေပမယ့္.. အဲ့သလုိလူေတြက ဘယ္သူေသေသ ငေတမာျပီးေရာ ဆုိတဲ့ လူေတြထက္ ပုိေၾကာက္ဖုိ႔ ေကာင္းတယ္..။
အဓိကက.. သူေကာင္းေနတာဟာ.. ပင္ကုိယ္ေကာင္းမဟုတ္ဘဲ.. အမ်ားအျမင္တင့္တယ္ေစခ်င္လြန္းလုိ႔ ေကာင္းျပေနတာမုိ႔ပဲ..။
အဲ့သလုိလူဟာ.. အမ်ားမျမင္ႏုိင္တဲ့အေျခအေနမွာ.. အမ်ားမသိႏုိင္တဲ့အေျခအေနမွာ.. ရပ္တည္ခ်က္ခုိင္ခုိင္မာမာနဲ႔ ဆက္လက္ ရပ္တည္ႏုိင္ေလ့ မရွိဘူး..။
သူ႔နဂိုရ္မူလ ရပ္တည္ခ်က္ကုိယ္က.. ျပင္ပအျမင္ ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတာမုိ႔.. အဲ့ဒီျပင္ပက မျမင္ႏုိင္-မသိႏုိင္ေတာ့ရင္.. သူ႔ရပ္တည္ခ်က္လည္း ပ်က္ယြင္း သြားတတ္လုိ႔ပဲ..။
ေနာက္ျပီး အဲ့သလုိလူေတြဟာ ေျမွာက္ေပးရင္-ေဂြးတက္ေအာင္လည္း ကတတ္ၾကတယ္..။ တျခားလူေတြ ငါ့ကုိ ဘယ္လုိထင္မလဲ ဆုိတာကုိပဲ ေတြးေနသူကုိ ေျမွာက္ေပးဖုိ႔ဆုိတာ.. ဘာခက္တာမွတ္လုိ႔..။
အဲ့ဒါေၾကာင့္ပဲ.. ဗုဒၶက..
'' ကုသလာ ကုသလံ ဇဟံ '' လုိ႔ ေဟာခဲ့တယ္..။
ကုသလ= ကုသုိလ္ နဲ႔ အကုသလ= အကုသိုလ္ ကုိ ဇဟံ=ပယ္ပါ..ေရွာင္ပါ လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္..။ တနည္းအားျဖင့္ ကုသုိလ္လည္း မလုပ္နဲ႔ အကုသုိလ္လည္း မလုပ္နဲ႔လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္..။
ဒီေနရာမွာ.. အကုိသုိလ္ကုိ မလုပ္နဲ႔လုိ႔ တားျမစ္တာ နားလည္လုိ႔ ရေပမယ့္.. ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိလည္း မလုပ္ၾကနဲ႔လုိ႔ ဗုဒၶက တားျမစ္ခဲ့တာ.. ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလားလုိ႔ အေတြးပြားစရာရွိပါတယ္..။
ဗုဒၶ တားျမစ္ခဲ့တဲ့.. ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ဆုိတာ.. ရပ္တည္ခ်က္အမွားနဲ႔ လုပ္ေဆာင္တဲ့ ေကာင္းမႈေတြကုိ ဆုိလုိတာပဲ..။
အေပၚမွာ ေျပာခဲ့သလုိ.. အလွဴ ႔ဒါယကာၾကီးလုိ႔ အထင္ခံခ်င္လုိ႔- လူအထင္ၾကီးေအာင္လုိ႔- အမ်ားအျမင္တင့္တယ္ေအာင္လုိ႔ဆုိတဲ့ super-ego တြန္းအားနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ေတြ ကုိ ဗုဒၶက ဘယ္လုိလုပ္ အားေပးမွာလဲ..။
ဆုိေတာ့..
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔တေတြလည္း.. ဟုိဟာျဖစ္ခ်င္ ဒါျဖစ္ခ်င္.. ဟုိဟာမလုပ္ ဒါမလုပ္ စတဲ့.. ကုိယ့္လုိအင္.. ကုိယ့္လုပ္ရပ္ အသီးသီးကုိလည္း ျပန္လည္ ေ၀ဖန္စမ္းစစ္ၾကည္႔ဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္..။
ငါ.. ဒါမလုပ္တာဟာ.. သူမ်ားေတြအထင္လဲြမွာစုိးလုိ႔ မလုပ္တာလား..။ မေကာင္းတာကုိ မေကာင္းမွန္း ပကတိအသိတရားနဲ႔ မလုပ္တာလား..။
ငါ ဒါေတြလုပ္ေနတာကေရာ.. သူမ်ားေတြ အထင္ၾကီးေအာင္ လုပ္ေနတာလား..။ ေကာင္းတာကုိ ေကာင္းမွန္း ပကတိသိျမင္သေဘာေပါက္ျပီး လုပ္ေနတာလား..။
စသျဖင့္ ေပါ့..။
0 comments:
Post a Comment