Friday, October 26, 2012

ဦးေခါင္းခြံမ်ားႏွင့္ စကားေျပာျခင္း



တစ္ႏွစ္မွာ ႏွစ္ၾကိမ္ေလာက္ထြက္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေရးရာမဂၢဇင္းနဲ႔ “ေမတၱာစမ္းေရ” ေခၚတဲ့ မိခင္ႏွင့္ကေလးေစာင့္ေရွာက္ေရးကထုတ္တဲ့ မဂၢဇင္းမ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ္ အျမဲတမ္းေရးေပးပါတယ္။ 
ကိုယ့္ရဲ႕ အနီးဆံုးမိန္းမသားမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ မိခင္၊ ညီမ ေနာက္ ကိုယ္ပိုင္မိသားစုရလာေတာ့ ဇနီးသည္နဲ႔ သမီးေလးစတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြသာမက သဘာ၀အားျဖင့္အားႏြဲ႕ျပီး အင္အားနည္းပါးတဲ့ မိန္းမသားမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ကူညီေပးသင့္တယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ အထက္ပါ မဂၢဇင္းမ်ားမွာ ၀င္ေရးေပးခဲ့တာပါ။ 

ဒီကေန႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကိုရည္ရြယ္ျပီး ေရးခဲ့တဲ့ ဘာသာျပန္၊ပင္ကိုေရး စာမူေလးေတြကို
ျပန္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အပုဒ္ ၃၀ေလာက္ထိ ရွိေနျပီဆိုတာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ဒါေလးေတြကို စုျပီး “မိန္းမတို႔အေၾကာင္း”ေခါင္းစဥ္နဲ႔ လံုးခ်င္းတစ္အုပ္ေလာက္ ထုတ္ခ်င္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ဒီနာမည္ကို မၾကိဳက္လွပါ။စာဖတ္သူ မ်ား ကလည္း ၀ိုင္းျပီး အၾကံေပးၾကပါဦး။ စဥ္းစားလို႔ေကာင္းေအာင္ စာမူေလးတစ္ပုဒ္ ရိုက္ျပီးတင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဘာသာျပန္ အက္ေဆးေလးတစ္ပုဒ္ပါ။
=          =          =          =          =          =          =          =          

ဦးေခါင္းခြံမ်ားႏွင့္ စကားေျပာျခင္း (အမ်ိဳးသမီးေရးရာ မဂၢဇင္း၊ ၂၀၀၉ ဇူလိုင္)
            ဖီလာဒီးပီးယားျမိဳ႕ကို  အလည္သြားၾကတုန္းက ခင္ပြန္းသည္ႏွင့္ ကၽြန္မ မူတာျပတိုက္ကို ေရာက္ခဲ့သည္။ကၽြန္မ
အမ်ိဳးသားက ဖီလာဒီးပီးယားမွာ ခြဲစိတ္ဆရာ၀န္လုပ္ေနသည္။ မိသားစုအားလပ္ရက္မွာ ပူျပင္းသည့္ ရာသီဥတုဒဏ္ကို
ေရွာင္ခ်င္တာလဲပါသည္။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ကလည္း ေဆးပညာသမိုင္းမွာ နာမည္ၾကီးသည့္ မူတာျပတိုက္ကို သြားေလ့လာ
ခ်င္ေနသည္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ထိုျပတိုက္မွာက ေဆးပညာဆိုင္ရာျပပြဲတစ္ခုရွိေနသည္။ သည္လိုႏွင့္ ဖီလာဒီးပီးယားသို႔
ကၽြန္မေရာက္သြားပါသည္။
            ကၽြန္မတို႔က လင္မယားႏွစ္ေယာက္စလံုး ဆရာ၀န္ျဖစ္ေနၾကေပမယ့္ က်င္လည္ရသည့္ ပတ္၀န္းက်င္က တျခားစီ
ျဖစ္သည္။ ခင္ပြန္းသည္က ခြဲစိတ္ဆရာ၀န္၊ကၽြန္မက ျပည္သူ႔က်န္းမာေရးပါရဂူ။ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ သည္လို ေဆးပညာျပပြဲ
ေတြကို အတူတကြ သြားျဖစ္ေလ့မရွိပါ။ ကၽြန္မတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ တစ္ေယာက္လက္ကို တစ္ေယာက္  ဆြဲလ်က္ ေဆးေလာ
က၏ အံ့ၾသဖြယ္ရာမ်ားကို ရင္သပ္ရွဳေမာၾကည့္ၾကရပါသည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည့္ ခြဲစိတ္ကိရိယာမ်ား၊ေဆး
ရည္စိမ္ျပီး အပိုင္းပိုင္းလွီးထားသည့္ ဦးေႏွာက္အလႊာမ်ား၊ဖန္ပုလင္းထဲမွာ ေဆးရည္စိမ္ထားသည့္ ေရွးပေ၀သဏီမွ အျမြာပူး
ကေလးငယ္မ်ား စသည္စသည္တို႔က ကၽြန္မတုိ႔ကို အေတာ္ပင္ဆြဲေဆာင္ပါသည္။ ထူးထူးျခားျခား ၁၉ရာစုက အသည္းေရာင္
ေရာဂါျဖင့္  ကြယ္လြန္သြားေသာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး၏ ေဆးရည္စိမ္အေလာင္းပင္ ပါလိုက္ေသးသည္။
            ျပပြဲၾကီးတစ္ခုလံုးကို ျခံဳငံု၍ၾကည့္အျပီးမွာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ျပခန္းတစ္ခန္းကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ အနက္ေရာင္ေဆးမိႈင္း
မိႈင္းသုတ္ထားသည့္ မူတာျပတိုက္၏ အတြင္းပိုင္းနံရံကို ေနာက္ခံထားလ်က္ ေဟလိုဂ်င္မီးလံုးခပ္မွိန္မွိန္ေအာက္မွာ ေတြ႕လိုက္ရ
သည္က လူ႔အရိုးေခါင္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။တြဲလြဲခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ အရိုးေခါင္းမ်ားက အတန္းလိုက္၊အတြဲလိုက္ႏွင့္ အတန္းေပါင္း၊
အတြဲေပါင္းမ်ားစြာ။ ဦးခြံေပါင္းအားလံုး ၁၃၉ခု။ သူတို႔အားလံုးစီမွာ ေရွးေဟာင္းလက္ႏွိပ္စက္ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ စာေၾကာင္း
ႏွစ္ေၾကာင္းစီပါသည္။
            “ပိုး ရိုမန္၊ အသက္ ၂၆ႏွစ္
            လူသတ္တရားခံ ၊ကယ္မင္စကို၌ ၾကိဳးေပးခံရသည္။”

            “ဖရန္႔တင္ခ်ာ၊ ပိုလန္ႏိုင္ငံသား၊ အသက္ ၄၀ႏွစ္
            မီးရထား လမ္းလုပ္သား၊ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ားစြာျဖင့္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေဆးရံုတြင္ ကြယ္လြန္သည္။”

            “ဖရန္႔တစ္ကာေစေကာ၊ ဗီယင္နာျမိဳ႕သူ၊ အသက္ ၁၉ႏွစ္
            ဗီယင္နာျမိဳ႕မွ နာမည္ၾကီး ျပည့္တန္ဆာ၊ ဦးေႏွာက္ အေျမွးေရာင္ ေရာဂါျဖင့္ ကြယ္လြန္သည္။”

            ဦးေခါင္းခြံပိုင္ရွင္ တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားကို စိတ္၀င္တစားဖတ္ရွုဳေနယင္းမွ အရိုးေခါင္းမ်ားႏွင့္ ကၽြန္မတို႔ပြဲၾကည့္
ပရိသတ္ၾကားမွာ ျခားထားသည့္ ဖန္သားျပင္သည္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသလိုျဖစ္ပါသည္။ ေမြးကင္းစကေလးငယ္မွသည္ အိုမင္း
မစြမ္းအရြယ္မ်ားအထိ ရြယ္စံုပါ၀င္သည့္ ဦးေခါင္းခြံေတြကို ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက စုေဆာင္းထားခဲ့သလဲ။ ဦးေခါင္းခြံပိုင္ရွင္ေတြ
ကိုယ္တိုင္ကေရာ ဘယ္လိုလူေတြလဲ။သူတို႔ဘ၀မွာ ဘယ္လိုရွင္သန္ခဲ့ၾကသလဲ။ကၽြန္မသိခ်င္လွပါသည္။
            ကၽြန္မတို႔ေလ့လာရမိသေလာက္ ဤအရိုးခြံမ်ားကို စုေဆာင္းခဲ့သူက ၾသစၾတီးယန္း လူမ်ိဳး ခႏၶာေဗဒပါေမာကၡ
တစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ ၁၉ရာစုႏွစ္ကတည္းက စုေဆာင္းထားခဲ့သည့္ ဤဦးေခါင္းခြံမ်ားကို ဖီလာဒီးပီးယား သမားေတာ္မ်ား
ေကာလိပ္မွ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း၁၃၃ႏွစ္က ေဒၚလာ ၄၈၀၀ေပး၍ ၀ယ္ယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ဤဦးေခါင္းခြံမ်ားက
ေအာင္ျမင္မႈ၊ဆံုးရွံဳးမႈ၊အလြမ္းေဆြးမ်ားျဖင့္ တခ်ိန္က အသက္ရွင္ရပ္တည္ခဲ့ၾကသည့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားအေၾကာင္းကို လွစ္ဟ
ေျပာျပေနသကဲ့သို႔ရွိပါသည္။ သူတို႔တေတြကိုယ္စီကိုယ္စီမွာ သူတို႔ကိုခ်စ္ေသာ၊သူတို႔ကလည္းခ်စ္ရေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုယ္
စီ ရွိခဲ့ၾကေပလိ္မ့္မည္။ တခ်ိန္ကဘယ္လိုလူေတြ ျဖစ္ခဲ့ျဖစ္ခဲ့ အခုအခါမွာေတာ့ သူတို႔အားလံုးသည္ တိတ္ဆိတ္ေအးစက္
ေမွာင္မဲေနသည့္ ျပခန္းထဲမွာ လူမသိသူမသိ ခ်ိတ္ဆြဲခံထားေနၾကရပါသည္။ ကၽြန္မသည္ သူတို႔တစ္ဦးစီ၏ အေၾကာင္းကို
ေအးေအးေဆးေဆး ဖတ္ၾကည့္ေနမိပါသည္။
           
            “ဂ်ီရိုလာ မိုဇင္နီ၊ အသက္၂၀ႏွစ္
            ၾကိဳးတန္းေလွ်ာက္ သမား၊ လည္ပင္ရိုးက်ိဳး၍ ကြယ္လြန္သည္”
           
            “မာရီယာလစ္တင္စတာ၊ လစ္သူေရးနီးယားႏုိင္ငံ၊ အသက္ ၁၇ႏွစ္
            ေရေက်ာက္ေရာဂါျဖင့္ ကြယ္လြန္သည္”

            အရိုးေခါင္းမ်ားမွ စာေၾကာင္းမ်ားကို ဖတ္ရွုလာယင္း တစ္ေနရာအေရာက္မွာ ဦးေခါင္းခြံေနရာက ကြက္လပ္ျဖစ္ေန
သည္။ဖန္သားမ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ ေတြ႕ေနရသည္က ကၽြန္မ၏မ်က္ႏွာျဖစ္ပါသည္။ ေနေလာင္ျပီးပါးရိုးေငါေငါ ထိုးထြက္ေန
သည့္ ကၽြန္မမ်က္ႏွာကို ျမင္မိေတာ့ “ငါေသရင္ေရာ ငါ့ဦးေခါင္းခြံေအာက္မွာ ဘယ္လိုအေရးခံရမွာလဲ” ဟုေတြးေနမိပါသည္။
ျပည့္တန္ဆာဟု အေရးခံရသည့္ ၁၉ႏွစ္အရြယ္ မိန္းကေလးကိုပဲၾကည့္ပါ။ သူ႔ဘ၀မွာ ျပည့္တန္ဆာအခ်ိန္ျပည့္ ျဖစ္ခဲ့တာဟုတ္
ခ်င္မွဟုတ္မည္။ ခ်စ္စဖြယ္ညီမငယ္တစ္ေယာက္၊အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္၊ ဆရာမတစ္ေယာက္၊ခ်စ္သူေကာင္းတစ္ေယာက္
ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါလိ္မ့္မည္။သို႔ေပမယ့္ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ဤနာမည္ဆိုးၾကီးသာ သူ႔ဦးေခါင္းခြံေအာက္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့ပါ
သည္။ မေရြးသင့္သည့္ နာမ္စားသာျဖစ္ပါသည္။

            “ဒရုစ္၊ လက္ဘႏြန္ႏိုင္ငံသား
            ဓားျပ၊ေခါင္းျဖတ္သတ္ခံရသည္”

            “ကရယ္လ္၊ ခ်က္ႏိုင္ငံ၊ အသက္ ၁၅ႏွစ္
            ဖိနပ္ျပင္သမား၊ ေရေက်ာက္ေရာဂါျဖင့္ ေသဆံုးသည္”
           
            အရိုးေခါင္းတစ္ခုစီ၏ ေအာက္မွာ စာေၾကာင္းႏွစ္ေၾကာင္းစီပါသည္။ ပထမတစ္ေၾကာင္းက ဦးေခါင္းခြံပိုင္ရွင္သည္
ဘယ္သူဘယ္၀ါဆိုတာပါသည္။ ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက ဘာေၾကာင့္ေသရသည္၊ ဘာေရာဂါေၾကာင့္ ေသရသည္ဆိုတာ
ပါသည္။ပထမစာေၾကာင္းမွာက ကၽြန္မတို႔လူသားေတြ တန္ဖိုးထားတတ္ၾကသည့္ ကၽြန္မတို႔ဘယ္သူဘယ္၀ါဆိုသည့္အခ်က္
ပါ၀င္ျပီး ဒုတိယစာေၾကာင္းမွာက ကၽြန္မတို႔ဘယ္သူမွ ေရွာင္လဲႊလို႔မရႏိုင္သည့္ နာေရး၊ေသေရး အခ်က္ေတြပါ၀င္ေနသည္ကို
ေတြ႕ရသည္။သူတို႔ဘ၀မွာ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြျဖစ္ခဲ့ျဖစ္ခဲ့၊ ေအာင္ျမင္သည္ျဖစ္ေစ၊ရွံဳးနိမ့္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေရာဂါဆိုးေတြ ခံစား
ခဲ့ရသည္ျဖစ္ေစ၊ ရာဇ၀တ္မႈေတြ က်ဴးလြန္ခဲ့သည္ပဲျဖစ္ေစ ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့ သူတို႔အားလံုးမွာ စိတ္ျငိမ္စြာျဖင့္ ဤအခန္းက်ဥ္း
ကေလးထဲမွာ လာေရာက္ေတြ႕ဆံုေနၾကတာျဖစ္ပါသည္။
            ခင္ပြန္းျဖစ္သူက ကၽြန္မေဘးနားေရာက္လာသည္။ ျပတိုက္ျပင္ပ ေက်ာက္ထိုင္ခံုေလးေပၚမွာ ႏွစ္ေယာက္သားထိုင္ၾက
ယင္း အျခားေသာ ေလ့လာေရးအဖြဲ႕၀င္ေတြကို ေစာင့္ၾကသည္။ေလပူေႏြးေႏြးက ျပတိုက္အျပင္ဘက္မွာ ခပ္ေျဖးေျဖးတိုက္
ခတ္ေနသည္။ ခင္ပြန္းသည္ကို ကၽြန္မေမးၾကည့္သည္။ အရိုးေခါင္းျပခန္းထဲက စာသားေတြကို ဖတ္ၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ရဲ႕လားဟု။
သူက ဦးေခါင္းကို ေမာ့လ်က္ စဥ္းစားရင္ေျပာသည္။

            “အသက္ ၃၉ႏွစ္၊ လစာနည္း အမ်ိဳးသား ခြဲစိတ္ဆရာ၀န္
            ဦးေခါင္းအား ေသနတ္ျဖင့္ ပစ္၍ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ အဆံုးစီရင္သည္”

            သည္လိုမ်ိဳး ကိုယ့္ဦးေခါင္းခြံေအာက္မွာ စာေရး၍ ဘယ္သူဘယ္၀ါျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ခ်ခံရသည့္ ဘ၀ကို ကာယကံ
ရွင္ေတြကေရာ သေဘာတူႏိုင္ပါ့မလား ဟု ခင္ပြန္းသည္ကို ကၽြန္မေမးၾကည့္သည္။
            “သူတို႕ကေတာင္ ပိုျပီး တို႔ထက္ ကံေကာင္းခ်င္ေကာင္းေနဦးမွာ။”ဟုသူက ျပန္ေျဖသည္။ ကၽြန္မေတြေ၀သြားသည္။
ဟုတ္ေတာ့လည္းဟုတ္သည္။ ေသေသာသူၾကာရင္ေမ့ဆိုသလို သမိုင္းေရစီးထဲမွာ သူလိုကိုယ္လို စီးေမ်ာနစ္ျမဳပ္သြားၾကရမည့္
ပုဂိၢဳလ္မ်ားႏွင့္ယွဥ္လိုက္လွ်င္ေတာ့ သူတို႔၏သမိုင္းသည္ သူတို႔၏ဦးေခါင္းခြံႏွင့္ ယွဥ္တြဲလ်က္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။
အနည္းဆံုးေတာ့ ကၽြန္မလို ေလ့လာေရးသမားမ်ိဳး ေထာင္ႏွင့္ခ်ီအား သူတို႔၏အေၾကာင္းကို သတိျပဳမိေစမွာ ျဖစ္ပါသည္။လူ႔
ေလာက ေျမကမၻာအတြက္ ေပးဆပ္ႏိုင္ခဲ့သမွ်တို႔တြင္ ထုိစာေၾကာင္းေလးမ်ားသည္ သူတို႔ေပးႏုိင္ခဲ့သမွ်အနက္ တန္ဖိုးအရွိဆံုး
ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။
            ကၽြန္မဆံုးပါးသြားရင္ေရာ။ ကၽြန္မ၏ဦးေခါင္းခြံသည္ သည္လိုျပတိုက္မ်ိဳးဆီကို ေရာက္လာႏုိင္ပါသလား။ သိပ္ေတာ့
မျဖစ္ႏုိင္။ ေရာက္လာခဲ့သည္ထားဦး။ ေႏွာင္းလူေတြက ကၽြန္မအေၾကာင္းကို ဘယ္လိုသရုပ္ေဖာ္ၾကမွာလဲ။ ျပည့္တန္ဆာ၊ဖိနပ္
ခ်ဳပ္သမား၊ မီးရထားသံလမ္း အလုပ္သမား၊ သည္လိုမ်ိဳးေတာ့ ကၽြန္မဦးေခါင္းခြံေအာက္မွာ ေရးတာမခံလိုပါ။ တာ၀န္ေက်သည့္
မိခင္တစ္ဦး၊ ထင္ရွားသည့္ ဆရာ၀န္တစ္ဦး၊ ကေလးသံုးေယာက္မိခင္ သည္လိုမ်ိဳးပဲ ကၽြန္မအေရးခံခ်င္ပါသည္။
            လူေတြဟာ ကိုယ့္သမိုင္းကိုယ္ ေရးတာလား၊သူမ်ားေရးတာ ခံရတာလား ကၽြန္မ မေတြးတတ္ပါ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္
ဤျပတိုက္မွာ ေလ့လာခြင့္ရလိုက္တာ ကၽြန္မအတြက္ အမ်ားၾကီး အက်ိဳးရွိပါသည္။ ေဆးပညာသမိုင္းမွာ မိမိဦးေခါင္းခြံေအာက္
၌ စာျဖင့္ အေရးခံလ်က္ ပါ၀င္ျဖည့္ဆည္းခဲ့ၾကသည့္ ဤဦးေခါင္းခြံပိုင္ရွင္မ်ားကိုလည္း ကၽြန္မေက်းဇူးတင္မိပါသည္။ သူတို႔ႏွင့္
ကၽြန္မ ကြာသည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္သာရွိပါသည္။သူတို႔က သူတို႔ဦးေခါင္းခြံေအာက္က စာေတြကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ခြင့္မရွိေတာ့။
ကၽြန္မအေနႏွင့္က ကၽြန္မဦးေခါင္းခြံ၊သို႔မဟုတ္ ကၽြန္မ နာမည္ေအာက္မွာ လူေတြဘာေရးေစခ်င္သလဲဆိုတာကို လုပ္ျပဖို႔ အခြင့္
အေရးရွိေနပါေသးသည္။
            မူတာျပတိုက္မွ ေက်ာက္သားနံရံမ်ားသည္ လိႈဏ္သံမ်ားျဖင့္ ပဲ့တင္ထပ္လ်က္ရွိပါသည္။ ဦးေခါင္းခြံပိုင္ရွင္ အခ်င္းခ်င္း
တီးတိုးစကားေျပာေနတာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မည္။ ကၽြန္မသည္ ကိုယ့္သမိုင္းကိုယ္ ဘာေတြဆက္ေရးေနရမလဲဟု ေတြးေတာစဥ္း
စားယင္းျဖင့္ မူတာျပတိုက္မွ ျပန္လာခဲ့ပါသည္။

Ref : Listening to Skulls by Charity Thoman, MD, MPH

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...