♚ ေပါ့ပ္ဘုရင္ မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ သို႔မဟုတ္ ယဥ္ေက်းမႈအသစ္ကို ဖန္တီးသူ ♚ ✯ အပိုင္း - ၁ ✯
Music Crazy Te Te Tar Tar
ယေန႔ေခတ္ကဲ့သို႔သတင္းဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာမ်ားသိပ္မထြန္းကားေသးခင္ကာလကပင္မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္၏ နာမည္သည္ တ႐ုတ္ျပည္ ကုန္တြင္းပိုင္းမွ လူသူအေရာက္အေပါက္နည္းေသာေက်းရြာငယ္ေလးမွအစ ရီယို ဒီဂ်နီ ႐ိုး ရွိ ၾကံစိုက္ ေတာင္သူမ်ားအဆံုး သူ၏ နာမည္ကို ရင္းႏွီးခဲ့ၾကသည္။
”ျပန္လာရင္မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ရဲ႕ဓာတ္ျပားတခ်ပ္ေလာက္ဝယ္ခဲ့စမ္းပါ။သူကတာေတြကေကာင္းတယ္ဟဲ့” ဟု ေျပာသူမွာ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္ခန္႔က အင္ဒိုးနီးရွားႏိုင္ငံ ဆူလာေဝဆီမွ အသက္ ၅၀ႏွစ္ေက်ာ္အရြယ္ အမ်ဳိးသမီးၾကီးတဦး ျဖစ္သည္။
သူမေနထိုင္ရာ ဆူလာေဝဆီ ရြာေလးတခုမွေန၍ ဂ်ကာတာ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္သို႔သြားမည့္ လူၾကံဳအားမိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္၏ေတးအယ္(လ္)ဘမ္ကို မွာၾကားေနျခင္း ျဖစ္သည္။
သမၼတေရာ္နယ္ရီဂင္လက္ထက္တြင္မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ကိုသူ၏ကေလးသူငယ္မ်ားဆင္းရဲမြဲေတမႈတိုက္ဖ်က္ေရးအစီအစဥ္မ်ားတြင္တက္ႂကြစြာပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ အိမ္ျဖဴေတာ္၌ဂုဏ္ျပဳဆုေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္ပြဲ အခမ္းအနား၌ ေရာ္နယ္ေရဂင္က… “သူကၾသဇာၾကီးသူေတြထက္ ပိုၿပီး ၾသဇာၾကီးသူ'' ဟု ဂုဏ္ျပဳစကားဆိုခဲ့သည္။ ဇြန္လ ၂၅ ရက္ေန႔က အသက္၅ဝႏွစ္အရြယ္တြင္ကြယ္လြန္ခဲ့သည့္မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္၏ ဘဝသည္ ႐ိုလာ ကိုစတာလို ဘဝမ်ဳိး ျဖစ္သည္။အတက္အဆင္း၊အနိမ့္အျမင့္အေကြ႔ေကာက္အေႏွးအျမန္တို႔ျဖင့္ရင္ဖိုလိႈက္ေမာဖြယ္ရာျဖစ္သည္။
၁၉၅၈ ၾသဂုတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔တြင္ သံမဏိစက္႐ံုမ်ား ေပါမ်ား၍ ထိုစဥ္က ရာဇဝတ္မႈခင္းမ်ား ေန႔စဥ္လိုလို ရွိတတ္ေသာအင္ဒီယားနားျပည္နယ္၏လူသိနည္းလွေသာဂါရီၿမိဳ႕ငယ္ေလးမွာေနာင္တြင္ကမၻာေက်ာ္မ်ားထက္ ပို၍ကမာၻေက်ာ္မည့္သူတဦးကိုလက္ေဆာင္ရလိုက္မည္ဟု ဘယ္ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားကမွ ထင္မွတ္မထားမိေခ်။
ဂါရီၿမိဳ႕သည္ ဂ်က္(စ္)ဘုရင္ လူဝီအမ္းစထေရာင္း ေမြးဖြားရာ လူဝီစီယားနားျပည္နယ္ နယူးေအာ္လန္း ၿမိဳ႕ကဲ့သို ဂီတသမားမ်ား က်က္စားရာ အႏုပညာ ေရခံေျမခံေကာင္းမ်ားရွိေသာ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ မဟုတ္ေခ်။ အေျခခံ လူတန္းစားမ်ားႏွင့္ သံမဏိစက္႐ံု အလုပ္သမားမ်ားသည္သာ ထိုၿမိဳ႕၏ သေကၤတ တခုျဖစ္သည္။ အာဖ႐ို-အေမရိကန္ အမ်ားစု အေျခခ်ရာ ဂါရီၿမိဳ႕မွာ ခ်ီကာဂိုၿမိဳ႕ႏွင့္ ၂၅ မိုင္ခန္႔အကြာမွ စက္မႈဇုန္ၿမိဳ႕တခုသာ ျဖစ္သည္္။
မိုက္ကယ္ အသက္ ၆ ႏွစ္ အရြယ္ကတည္းကပင္ သူ၏ ညီအကို ေမာင္ႏွမမ်ား တည္ေထာင္ထားသည့္ Jackson 5 အဖြဲ႔တြင္ ပါဝင္ခဲ့သည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ ဂီတႏွင့္ ကခုန္ျခင္းကို ဝါသနာပါသည့္အတြက္ စာသင္ခန္းရွိ အတန္းေဖာ္မ်ားႏွင့္ ေန႔စဥ္လိုလို ခ်ိန္းဆို၍ ကခဲ့ၾကသည္။ ခရစ္ယာန္ ဓမၼပူဇာ ေတးေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားမွာ သူ၏ ဝါသနာအတြက္ အေကာင္းဆံုး အစြမ္းျပခြင့္ရွိသည့္ ေနရာတခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ငယ္စဥ္ကတည္းက ပါရမီ ရွိခဲ့သည့္ သူ၏ အႏုပညာ ဓာတ္ခံမွာ ေနာင္တြင္ လီယြန္ နယ္ရစ္ခ်ီႏွင့္အတူ အာဖရိက ကေလးမ်ားအတြက္ စပ္ဆိုေရးသားထားသည့္ We are the world သီခ်င္းလိုမ်ဳိး ကမာၻတဝွမ္းမွ လူသားအားလံုး ခံစားနားလည္ ပါဝင္သီဆိုႏိုင္မည့္ သီခ်င္းမ်ဳိးကို ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့သည္။
ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္သည့္ ပုပ္ရဟန္းမင္းၾကီး ဂြ်န္ေပါလ္က “သူက ေသြးမတိတ္တဲ့ ကမာၻၾကီးကို တတ္ႏိုင္သမွ် ႏွစ္သိမ့္ေပးသူပဲ။ ဒါမ်ဳိးက ကမာၻၾကီးကို ကယ္တင္မယ္ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားၾကီးေတြေတာင္ မတတ္ႏိုင္ရွာဘူး'' ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳေျပာၾကားခဲ့သည္။
ပုပ္ရဟန္မင္းၾကီး ေျပာခဲ့သလိုပင္ မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ ကိုယ္တိုင္ ေရးသားစပ္ဆို အသံသြင္းယူမႈျပဳထားသည့္ Dangerous အယ္(လ္)ဘမ္ထဲမွ Heal the world သီခ်င္းမွာ အဖိႏွိပ္ခံ၊ အစေတးခံ လူညြန္႔တံုးခံ အျဖစ္ဆိုးမ်ဳိးႏွင့္ ၾကံဳခဲ့ရသူမ်ားကို ကမာၻၾကီးမွ ေမ့ေလ်ာ့ မထားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည့္ အမွတ္ရစရာ ေတးတပုဒ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။
၁၉၇၉ ခုႏွစ္ သူ၏ ပဥၥမေျမာက္ ေတးအယ္(လ္)ဘမ္ ျဖစ္သည့္ Off the world ႏွင့္ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္ ဆဌမေျမာက္ ေတးအယ္(လ္) ဘမ္ Thriller တို႔ ထြက္ရွိၿပီးခ်ိန္၌မူ သူ၏ ေက်ာ္ၾကားမႈကား အေမရိကန္ ကမ္း႐ိုးတန္းေလာက္တင္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေတာေတာင္ ပင္လယ္ သမုဒၵရာ ေခ်ာင္းေျမာင္းႏွင့္ မိုးေမွ်ာ္တိုက္ၾကီးမ်ားကို ျဖတ္သန္းကာ ကမၻာကုန္က်ယ္သေရြ႔ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ထိုအယ္(လ္)ဘမ္ ႏွစ္ခ်ပ္ ထြက္ရွိၿပီးခ်ိန္၌ သူ၏ သီဆို ေဖ်ာ္ေျဖမႈ ပံုစံႏွင့္ အႏုပညာ စတိုင္လ္မွာ ေနာင္တြင္ ေပါ့(ပ္) ယဥ္ေက်းမႈဟု ေခၚတြင္ေသာ Pop Culture ကို ကမၻာသို႔ မိတ္ဆက္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုယဥ္ေက်းမႈသစ္ ဂီတသစ္ကို ကမၻာတဝွမ္းမွ (အထူးသျဖင့္) လူငယ္မ်ားက ေႏြးေထြးစြာ ၾကိဳဆို ေပြ႔ဖက့္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုအခ်ိန္က ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရး ႏႈန္းစံ တန္ဖိုးမ်ားမွာ ႏိုင္ငံတိုင္းသို႔ မေရာက္ေသးေသာ္လည္း သူ၏ ဂီတႏွင့္ သူ၏ ေတးသီခ်င္းသံမ်ားက ႏိုင္ငံတိုင္းသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ အသားအေရာင္ ခြဲျခားမႈ ဆန္႔က်င္ေရးႏွင့္ ဖိႏွိပ္မႈ ဆန္႔က်င္ေရး စသည့္ ႏိုင္ငံေရးဆန္သည့္ သူ၏ ေတးသီခ်င္းမ်ားက ႏိုင္ငံတကာရွိ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ ရွင္သန္ေနထိုင္ရသူမ်ားအတြက္ အင္အားသစ္တရပ္ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
အကႏွင့္ တြဲဖက္ ေဖ်ာ္ေျဖေသာ သူ၏ ဆန္းသစ္သည့္ တင္ဆက္မႈက ဂီတ ေလာက၏ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈ ပံုစံကို တဆစ္ခ်ဳိး ေျပာင္းလဲေစခဲ့သည္။ နာမည္ေက်ာ္ ဂီတဆရာၾကီး စတီဗီ ဝမ္းဒါးက “မိုက္ကယ္က ေဖ်ာ္ေျဖေရးသမား (entertainer) သက္သက္ မဟုတ္ဘူးဗ်။ သူက ပါရမီရွိတယ္၊ ဇြဲၾကီးတဲ့ ဉာဏ္ၾကီးရွင္၊ အသံုးေတာ္ခံ ႏိုင္သူ (Showman Ship) တေယာက္ဗ်” ဟု မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္၏ ဂုဏ္ရည္ကို တင္စားေျပာဆိုခဲ့သည္။
ရင္ခုန္သံႏႈန္း ပိုျမန္ေစေသာ သူ၏ ဂီတႏွင့္အတူ ပဥၥလက္ဆန္ေသာ သူ၏ ကကြက္မ်ားက သူ၏ ပရိသတ္ကို အံ့မခန္း ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္က ထုတ္ေဝခဲ့သည့္ ေတးအယ္(လ္)ဘမ္မွာ ယခု အခ်ပ္ေရ သန္း ၅ဝ အထိ ေရာင္းခ်ရၿပီး၊ ယခုအခ်ိန္ထိ အေရာင္းရဆံုးေတး အယ္(လ္)ဘမ္ ျဖစ္ေနျခင္း ထို ေတးအယ္(လ္)ဘမ္အတြက္ ဂရမ္မီဆု ၈ ဆု ရရွိခဲ့သည္။ ထိုအယ္(လ္)ဘမ္ထဲမွ Beat it သီခ်င္းမွာ တႏွစ္တာ အေကာင္းဆံုး အသံသြင္းယူမႈဆု ရရွိခဲ့သည္။
၁၉၈၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားမွာ မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္၏ အေအာင္ျမင္ဆံုး ႏွစ္မ်ားဟု ဆိုရမည္။ ႏိုင္ငံတကာ ဂီတေဖ်ာ္ေျဖေရး ပြဲစဥ္မ်ား၌ သူ၏ ပရိသတ္က သူ ေဖ်ာ္ေျဖခ်ိန္၌သာ ရွိသည္မဟုတ္၊ သူ ေလယာဥ္မွ ဆင္းကတည္းက လူပင္လယ္ၾကီးမွာ ေလဆိပ္အထြက္တြင္ ေစာင့္ၾကိဳေနၿပီျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္မူ သူ႔ကို ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္တဦးသဖြယ္ ၾကိဳဆိုခဲ့ၾကသည္။
ေမာ္႐ိုကိုႏွင့္ ဘ႐ူႏိုင္းႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိခ်ိန္က သူ႔ကုိ အေျမာက္ပစ္ေဖာက္ၿပီး၊ ၾကိဳဆိုခဲ့ၾကရာ ေပါ့(ပ္)ဘုရင္ (King of Pop) ဆိုသည့္ ဂုဏ္ပုဒ္ႏွင့္ ထိုက္တန္ေစခဲ့သည္။
၁၉၈၉ ခုႏွစ္ အေမရိကန္ သမၼတ ေဂ်ာ့ဘုရွ္က သူ႔ကို ဆယ္စုႏွစ္၏ အႏုပညာရွင္ဆုကို ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။ အိမ္ျဖဳေတာ္၌ က်င္းပေသာ ထိုဆုေပးပြဲ၌ “ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ေခတ္၏ အၾကီးျမတ္ဆံုးေသာ အႏုပညာရွင္'' ဟု ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးက်ဳးခဲ့သည္။
စစ္ဘုရင္ တပါးႏွယ္ ဝတ္ဆင္ၿပီး ေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္ ဖက္ရွင္ စတိုင္လ္မ်ားႏွင့္ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ မီးေရာင္ေအာက္က မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္မွာ သူ၏ ဂီတအႏုပညာသာမက ခ်ံဳၾကားမွ ဘံုဖ်ားအထိ တက္လွမ္းႏိုင္ခဲ့သည့္ သူ၏ ၾကိဳးစားအားထုတ္ႏိုင္မႈ အရည္အခ်င္းမွာလည္း လူငယ္မ်ားအတြက္ စံနမူနာ ယူထိုက္စရာ ျဖစ္ခဲ့သည္ဟု သမၼတေဟာင္း နယ္ဆင္မန္ဒဲလားက ေတာင္အာဖရိက၌ မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုအၿပီး လူငယ္မ်ားအတြင္း ေျပာၾကားသည့္ မိန္႔ခြန္း၌ ထည့္သြင္းေျပာၾကားသြားသည္။
ယေန႔ေခတ္ကဲ့သို႔သတင္းဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာမ်ားသိပ္မထြန္းကားေသးခင္ကာလကပင္မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္၏ နာမည္သည္ တ႐ုတ္ျပည္ ကုန္တြင္းပိုင္းမွ လူသူအေရာက္အေပါက္နည္းေသာေက်းရြာငယ္ေလးမွအစ ရီယို ဒီဂ်နီ ႐ိုး ရွိ ၾကံစိုက္ ေတာင္သူမ်ားအဆံုး သူ၏ နာမည္ကို ရင္းႏွီးခဲ့ၾကသည္။
”ျပန္လာရင္မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ရဲ႕ဓာတ္ျပားတခ်ပ္ေလာက္ဝယ္ခဲ့စမ္းပါ။သူကတာေတြကေကာင္းတယ္ဟဲ့” ဟု ေျပာသူမွာ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္ခန္႔က အင္ဒိုးနီးရွားႏိုင္ငံ ဆူလာေဝဆီမွ အသက္ ၅၀ႏွစ္ေက်ာ္အရြယ္ အမ်ဳိးသမီးၾကီးတဦး ျဖစ္သည္။
သူမေနထိုင္ရာ ဆူလာေဝဆီ ရြာေလးတခုမွေန၍ ဂ်ကာတာ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္သို႔သြားမည့္ လူၾကံဳအားမိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္၏ေတးအယ္(လ္)ဘမ္ကို မွာၾကားေနျခင္း ျဖစ္သည္။
သမၼတေရာ္နယ္ရီဂင္လက္ထက္တြင္မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ကိုသူ၏ကေလးသူငယ္မ်ားဆင္းရဲမြဲေတမႈတိုက္ဖ်က္ေရးအစီအစဥ္မ်ားတြင္တက္ႂကြစြာပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ အိမ္ျဖဴေတာ္၌ဂုဏ္ျပဳဆုေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္ပြဲ အခမ္းအနား၌ ေရာ္နယ္ေရဂင္က… “သူကၾသဇာၾကီးသူေတြထက္ ပိုၿပီး ၾသဇာၾကီးသူ'' ဟု ဂုဏ္ျပဳစကားဆိုခဲ့သည္။ ဇြန္လ ၂၅ ရက္ေန႔က အသက္၅ဝႏွစ္အရြယ္တြင္ကြယ္လြန္ခဲ့သည့္မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္၏ ဘဝသည္ ႐ိုလာ ကိုစတာလို ဘဝမ်ဳိး ျဖစ္သည္။အတက္အဆင္း၊အနိမ့္အျမင့္အေကြ႔ေကာက္အေႏွးအျမန္တို႔ျဖင့္ရင္ဖိုလိႈက္ေမာဖြယ္ရာျဖစ္သည္။
၁၉၅၈ ၾသဂုတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔တြင္ သံမဏိစက္႐ံုမ်ား ေပါမ်ား၍ ထိုစဥ္က ရာဇဝတ္မႈခင္းမ်ား ေန႔စဥ္လိုလို ရွိတတ္ေသာအင္ဒီယားနားျပည္နယ္၏လူသိနည္းလွေသာဂါရီၿမိဳ႕ငယ္ေလးမွာေနာင္တြင္ကမၻာေက်ာ္မ်ားထက္ ပို၍ကမာၻေက်ာ္မည့္သူတဦးကိုလက္ေဆာင္ရလိုက္မည္ဟု ဘယ္ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားကမွ ထင္မွတ္မထားမိေခ်။
ဂါရီၿမိဳ႕သည္ ဂ်က္(စ္)ဘုရင္ လူဝီအမ္းစထေရာင္း ေမြးဖြားရာ လူဝီစီယားနားျပည္နယ္ နယူးေအာ္လန္း ၿမိဳ႕ကဲ့သို ဂီတသမားမ်ား က်က္စားရာ အႏုပညာ ေရခံေျမခံေကာင္းမ်ားရွိေသာ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ မဟုတ္ေခ်။ အေျခခံ လူတန္းစားမ်ားႏွင့္ သံမဏိစက္႐ံု အလုပ္သမားမ်ားသည္သာ ထိုၿမိဳ႕၏ သေကၤတ တခုျဖစ္သည္။ အာဖ႐ို-အေမရိကန္ အမ်ားစု အေျခခ်ရာ ဂါရီၿမိဳ႕မွာ ခ်ီကာဂိုၿမိဳ႕ႏွင့္ ၂၅ မိုင္ခန္႔အကြာမွ စက္မႈဇုန္ၿမိဳ႕တခုသာ ျဖစ္သည္္။
မိုက္ကယ္ အသက္ ၆ ႏွစ္ အရြယ္ကတည္းကပင္ သူ၏ ညီအကို ေမာင္ႏွမမ်ား တည္ေထာင္ထားသည့္ Jackson 5 အဖြဲ႔တြင္ ပါဝင္ခဲ့သည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ ဂီတႏွင့္ ကခုန္ျခင္းကို ဝါသနာပါသည့္အတြက္ စာသင္ခန္းရွိ အတန္းေဖာ္မ်ားႏွင့္ ေန႔စဥ္လိုလို ခ်ိန္းဆို၍ ကခဲ့ၾကသည္။ ခရစ္ယာန္ ဓမၼပူဇာ ေတးေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားမွာ သူ၏ ဝါသနာအတြက္ အေကာင္းဆံုး အစြမ္းျပခြင့္ရွိသည့္ ေနရာတခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ငယ္စဥ္ကတည္းက ပါရမီ ရွိခဲ့သည့္ သူ၏ အႏုပညာ ဓာတ္ခံမွာ ေနာင္တြင္ လီယြန္ နယ္ရစ္ခ်ီႏွင့္အတူ အာဖရိက ကေလးမ်ားအတြက္ စပ္ဆိုေရးသားထားသည့္ We are the world သီခ်င္းလိုမ်ဳိး ကမာၻတဝွမ္းမွ လူသားအားလံုး ခံစားနားလည္ ပါဝင္သီဆိုႏိုင္မည့္ သီခ်င္းမ်ဳိးကို ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့သည္။
ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္သည့္ ပုပ္ရဟန္းမင္းၾကီး ဂြ်န္ေပါလ္က “သူက ေသြးမတိတ္တဲ့ ကမာၻၾကီးကို တတ္ႏိုင္သမွ် ႏွစ္သိမ့္ေပးသူပဲ။ ဒါမ်ဳိးက ကမာၻၾကီးကို ကယ္တင္မယ္ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားၾကီးေတြေတာင္ မတတ္ႏိုင္ရွာဘူး'' ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳေျပာၾကားခဲ့သည္။
ပုပ္ရဟန္မင္းၾကီး ေျပာခဲ့သလိုပင္ မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ ကိုယ္တိုင္ ေရးသားစပ္ဆို အသံသြင္းယူမႈျပဳထားသည့္ Dangerous အယ္(လ္)ဘမ္ထဲမွ Heal the world သီခ်င္းမွာ အဖိႏွိပ္ခံ၊ အစေတးခံ လူညြန္႔တံုးခံ အျဖစ္ဆိုးမ်ဳိးႏွင့္ ၾကံဳခဲ့ရသူမ်ားကို ကမာၻၾကီးမွ ေမ့ေလ်ာ့ မထားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည့္ အမွတ္ရစရာ ေတးတပုဒ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။
၁၉၇၉ ခုႏွစ္ သူ၏ ပဥၥမေျမာက္ ေတးအယ္(လ္)ဘမ္ ျဖစ္သည့္ Off the world ႏွင့္ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္ ဆဌမေျမာက္ ေတးအယ္(လ္) ဘမ္ Thriller တို႔ ထြက္ရွိၿပီးခ်ိန္၌မူ သူ၏ ေက်ာ္ၾကားမႈကား အေမရိကန္ ကမ္း႐ိုးတန္းေလာက္တင္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေတာေတာင္ ပင္လယ္ သမုဒၵရာ ေခ်ာင္းေျမာင္းႏွင့္ မိုးေမွ်ာ္တိုက္ၾကီးမ်ားကို ျဖတ္သန္းကာ ကမၻာကုန္က်ယ္သေရြ႔ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ထိုအယ္(လ္)ဘမ္ ႏွစ္ခ်ပ္ ထြက္ရွိၿပီးခ်ိန္၌ သူ၏ သီဆို ေဖ်ာ္ေျဖမႈ ပံုစံႏွင့္ အႏုပညာ စတိုင္လ္မွာ ေနာင္တြင္ ေပါ့(ပ္) ယဥ္ေက်းမႈဟု ေခၚတြင္ေသာ Pop Culture ကို ကမၻာသို႔ မိတ္ဆက္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုယဥ္ေက်းမႈသစ္ ဂီတသစ္ကို ကမၻာတဝွမ္းမွ (အထူးသျဖင့္) လူငယ္မ်ားက ေႏြးေထြးစြာ ၾကိဳဆို ေပြ႔ဖက့္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုအခ်ိန္က ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရး ႏႈန္းစံ တန္ဖိုးမ်ားမွာ ႏိုင္ငံတိုင္းသို႔ မေရာက္ေသးေသာ္လည္း သူ၏ ဂီတႏွင့္ သူ၏ ေတးသီခ်င္းသံမ်ားက ႏိုင္ငံတိုင္းသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ အသားအေရာင္ ခြဲျခားမႈ ဆန္႔က်င္ေရးႏွင့္ ဖိႏွိပ္မႈ ဆန္႔က်င္ေရး စသည့္ ႏိုင္ငံေရးဆန္သည့္ သူ၏ ေတးသီခ်င္းမ်ားက ႏိုင္ငံတကာရွိ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ ရွင္သန္ေနထိုင္ရသူမ်ားအတြက္ အင္အားသစ္တရပ္ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
အကႏွင့္ တြဲဖက္ ေဖ်ာ္ေျဖေသာ သူ၏ ဆန္းသစ္သည့္ တင္ဆက္မႈက ဂီတ ေလာက၏ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈ ပံုစံကို တဆစ္ခ်ဳိး ေျပာင္းလဲေစခဲ့သည္။ နာမည္ေက်ာ္ ဂီတဆရာၾကီး စတီဗီ ဝမ္းဒါးက “မိုက္ကယ္က ေဖ်ာ္ေျဖေရးသမား (entertainer) သက္သက္ မဟုတ္ဘူးဗ်။ သူက ပါရမီရွိတယ္၊ ဇြဲၾကီးတဲ့ ဉာဏ္ၾကီးရွင္၊ အသံုးေတာ္ခံ ႏိုင္သူ (Showman Ship) တေယာက္ဗ်” ဟု မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္၏ ဂုဏ္ရည္ကို တင္စားေျပာဆိုခဲ့သည္။
ရင္ခုန္သံႏႈန္း ပိုျမန္ေစေသာ သူ၏ ဂီတႏွင့္အတူ ပဥၥလက္ဆန္ေသာ သူ၏ ကကြက္မ်ားက သူ၏ ပရိသတ္ကို အံ့မခန္း ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္က ထုတ္ေဝခဲ့သည့္ ေတးအယ္(လ္)ဘမ္မွာ ယခု အခ်ပ္ေရ သန္း ၅ဝ အထိ ေရာင္းခ်ရၿပီး၊ ယခုအခ်ိန္ထိ အေရာင္းရဆံုးေတး အယ္(လ္)ဘမ္ ျဖစ္ေနျခင္း ထို ေတးအယ္(လ္)ဘမ္အတြက္ ဂရမ္မီဆု ၈ ဆု ရရွိခဲ့သည္။ ထိုအယ္(လ္)ဘမ္ထဲမွ Beat it သီခ်င္းမွာ တႏွစ္တာ အေကာင္းဆံုး အသံသြင္းယူမႈဆု ရရွိခဲ့သည္။
၁၉၈၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားမွာ မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္၏ အေအာင္ျမင္ဆံုး ႏွစ္မ်ားဟု ဆိုရမည္။ ႏိုင္ငံတကာ ဂီတေဖ်ာ္ေျဖေရး ပြဲစဥ္မ်ား၌ သူ၏ ပရိသတ္က သူ ေဖ်ာ္ေျဖခ်ိန္၌သာ ရွိသည္မဟုတ္၊ သူ ေလယာဥ္မွ ဆင္းကတည္းက လူပင္လယ္ၾကီးမွာ ေလဆိပ္အထြက္တြင္ ေစာင့္ၾကိဳေနၿပီျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္မူ သူ႔ကို ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္တဦးသဖြယ္ ၾကိဳဆိုခဲ့ၾကသည္။
ေမာ္႐ိုကိုႏွင့္ ဘ႐ူႏိုင္းႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိခ်ိန္က သူ႔ကုိ အေျမာက္ပစ္ေဖာက္ၿပီး၊ ၾကိဳဆိုခဲ့ၾကရာ ေပါ့(ပ္)ဘုရင္ (King of Pop) ဆိုသည့္ ဂုဏ္ပုဒ္ႏွင့္ ထိုက္တန္ေစခဲ့သည္။
၁၉၈၉ ခုႏွစ္ အေမရိကန္ သမၼတ ေဂ်ာ့ဘုရွ္က သူ႔ကို ဆယ္စုႏွစ္၏ အႏုပညာရွင္ဆုကို ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။ အိမ္ျဖဳေတာ္၌ က်င္းပေသာ ထိုဆုေပးပြဲ၌ “ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ေခတ္၏ အၾကီးျမတ္ဆံုးေသာ အႏုပညာရွင္'' ဟု ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးက်ဳးခဲ့သည္။
စစ္ဘုရင္ တပါးႏွယ္ ဝတ္ဆင္ၿပီး ေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္ ဖက္ရွင္ စတိုင္လ္မ်ားႏွင့္ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ မီးေရာင္ေအာက္က မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္မွာ သူ၏ ဂီတအႏုပညာသာမက ခ်ံဳၾကားမွ ဘံုဖ်ားအထိ တက္လွမ္းႏိုင္ခဲ့သည့္ သူ၏ ၾကိဳးစားအားထုတ္ႏိုင္မႈ အရည္အခ်င္းမွာလည္း လူငယ္မ်ားအတြက္ စံနမူနာ ယူထိုက္စရာ ျဖစ္ခဲ့သည္ဟု သမၼတေဟာင္း နယ္ဆင္မန္ဒဲလားက ေတာင္အာဖရိက၌ မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုအၿပီး လူငယ္မ်ားအတြင္း ေျပာၾကားသည့္ မိန္႔ခြန္း၌ ထည့္သြင္းေျပာၾကားသြားသည္။
0 comments:
Post a Comment