Friday, May 20, 2016

ပစၥဳပၸန္ ကမၼဝါဒ ဗုဒၶဘာသာတည္ေထာင္သူ ဓမၼဝိဟာရီဆရာေတာ္သ်ွင္ဥာဏမဟာေထရ္ ျမစ္ၾကီးနားအက်ဥ္းေထာင္မွ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္ျခင္း။


 ယေန့မနက္ ဆရာေတာ္လြတ္ေျမာက္သည့္သတင္း လူမွဳကြန္ယက္စာမ်က္နွာမ်ား၌ တပည့္သာဝကမ်ား အျပန္အလွန္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ အသိေပးၾကသည္မ်ားနွင့္ ျပည့္လ်ွံေနသည္။အခ်ိဳ့ FB ဖရင့္ျဖစ္ျပီး အေျကာင္းမသိသူုမ်ားက ဘယ္ဆရာေတာ္လည္း စသည္ျဖင့္ ဘာညာစူးစမ္းၾက မန့္ၾကသည္။သည္ေတာ့ ထိုဆရာေတာ္အေၾကာင္း က်ြန္ပ္သိမွီသေလာက္ အသိေပး ေရးတင္ခ်င္စိတ္ျဖစ္လာသည္။ ထို့ေၾကာင့္ ဤ စာကို ေရးပါသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံ၌ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဟူ၍ ရွိသည္
။ အစိုးရမွ အစကမရွိဟုျငင္းဆိုသည္။ ေနာင္ နိုင္ငံတကာဖိအား ျပည္တြင္းဖိအားမ်ားျဖင့္ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ရွိပါသည္ဟုဝန္ံခံရသလို ျဖစ္သြားသည္။ဒါကိုပဲ ေဝ့လည္ေခ်ာင္ပတ္လုပ္ဆဲ။ဒါက သူတို့အျမင္ သူတို့လုပ္ရပ္အပိုင္း။နိုင္ငံေရးကစားကြက္အျဖစ္ တစ္သုတ္ျပီးတစ္သုတ္ တစ္ရစ္ျခင္း တစ္ရစ္ျခင္းလြွတ္သည္။လြွတ္သည့္အခါတိုင္း သည္ဆရာေတာ္မပါေခ်။ကုလသမဂၢအထူးကိုယ္စားလွည္ ကင္တာနား ္တို့ I.C.R.C တို့က ဆရာေတာ္ကို တကူးတက သြားေတြ့မွ ဇာဂနာ ဆရာစံဇာနီဘိုတို့ VOA RFA DVB ႏွင့္ ျမန္မာ့ တီဗြီ သတင္းဌာနအခ်ိဳ့တို့ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအဖြဲ့တို့က ေျပာလာမွ မျဖစ္နိုင္ေတာ့မွန္းသိ၍ စာရင္းသြင္းျခင္းျဖစ္သည္္ဟု က်ြႏ္ုပ္တို့ထင္သည္။ကင္တာနားတို့ I.C.R.C တို့ သြားေရာက္ေတြ့ဆံုသည့္သတင္းပင္ လူမသိသူုမသိျဖစ္ေအာင္ ဘက္ေပါင္းစံုက လုပ္ထားသည္။ညစ္နိုင္သ၍ ညစ္ ထစ္နိုင္သ၍ ထစ္ထားသည္ဟု လည္းျမင္သည္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ တသင္းတဖြဲ့၏ ဖိအားတစ္ခုလည္းရွိနိုင္သည္။ ျမန္မာနိုင္ငံ၌ နိုင္ငံေရးယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ က်ေသာအက်ဥ္းသား သာ အမ်ားစုျဖစ္ျပီး ဘာသာေရးယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္က်ေသာသူဟု ယခုေခတ္မွာ သည္ဆရာေတာ္တစ္ပါးသာရွိသည္။ ကမၻာ့ ဗုဒၶဘာသာသမိုင္းမွာကိုယ္ပဲ ရွားပါးလြန္းလွသည္။အယူအဆမတူသူတို့က ဆရာေတာ္အား နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားျဖစ္ပံုကို နားမလည္နိုင္ၾကေပ။ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားသတ္မွတ္ခ်က္ကို ဘယ္လိုခြဲပါသနည္း။ဥပေဒပညာရွင္တစ္ဦးက ျပည္ထဲေရးလက္ေအာက္ခံ SB က တရားစြဲဆိုေသာ အမွဳတိုင္းသည္ နိုင္ငံေရးေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာအမွဳျဖစ္သည္။ထိုအက်ဥ္းသားကို နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ဟုေခၚသည္ဟု အလြယ္ကူဆံုးရွင္းျပတာ ၾကားဘူးသည္။ မွန္ပါသည္။ ဆရာေတာ္သည္ စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္ ေထာင္ သံုးၾကိမ္သံုးခါ ခ်ခံထိခဲ့သည္။ပထမ အၾကိမ္သည္ မဆလအစိုးရလက္ထက္ ၁၉၈၂ ၈၃ ဝန္းက်င္ျဖစ္သည္။ထိုစဥ္က ဝိနည္းဓမၼကံ ၉ ရဟန္းတုရဟန္းေယာင္ေဆာင္မွဳ။၂၉၅( က) လူတစ္စားကိုးကြယ္ယံုၾကည္မွဳကို ေစာ္ကားေနွာင့္ယွက္မွဳ စသည့္ ပုဒ္မနွစ္ခုျဖင့္ တရားစြဲ ေထာင္ခ်သည္။ ဝိနည္းဓမၼကံ ၉ က ေထာင္ဒဏ္ ၃နွစ္ .၂၉၅ ( က ) က ေထာင္ဒဏ္ ၂ နွစ္ ေပါင္း ၅ နွစ္က်ခံေစဟု ပုသိမ္ၾကီးတရားရံုးက အမိန့္ခ်သည္။တရားလိုက မနၲေလးတိုင္းသာသနာေရးမွဴး ျဖစ္သည္။ တိုင္းအယူခံ၌ တေပါင္းတည္းက်ခံေစ ဟုဆိုသျဖင့္ ၃ နွစ္ျဖစ္သြားသည္။ ဆက္လက္အယူခံသည္။ဗဟိုတရားရံုးက ဝိနည္းဓမၼကံ ၉ အမွဳကို အျပစ္မရွိေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္အနိုင္ေပးသည္။၂၉၅ ကို တည္ေစ ဆံုးျဖတ္သည္။ ဗဟိုတရားရံုးက ထိုသို့ဆံုးျဖတ္ခ်ိန္၌ ဆရာေတာ္ တို့က နွစ္သက္တမ္းေစ့လို့ အျပင္ေရာက္ေနသည္မွာ တစ္လေက်ာ္နွစ္လခန့္ပင္မကရွိျပီ။ တစ္နွစ္ပိုေနလိုက္ရသလိုျဖစ္သြားသည္။မဆလစစ္အစိုးရ၏ တရားစီရင္ေရး သည္ အံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္ေပသည္။ ဆရာေတာ္က ဗဟိုကခ်မွတ္ေသာ ၂၉၅ သည္လည္း မိမိက်ဴးလြန္ခဲ့ျခင္းမရွိေၾကာင္း အေၾကာင္းခ်က္စံုစြာ ေရးသည္။ဗဟိုတရားသူၾကီးတို့ ဆနၵာကတိလိုက္ျကျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအဂတိလိုက္ျခင္းသည္ နိုင္ငံေတာ္၏ တရားစီရင္ေရးမ႑ိုင္ ယိုယြင္း ပ်က္စီးေစသျဖင့္ ျပည္သူ့့ဥပေဒအက်ိဳးေဆာင္အဖြဲ့အေနျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျပင္ဆင္ေပးဖ္ို့့ေတာင္းဆိုသည္။ တပါတည္းပင္ အျပစ္မရွိပါပဲႏွင့္ အျပစ္ရွိေလေယာင္ ဥပေဒလက္တလံုးျခားလုပ္ျပီး တရားစြဲေစသည့္ အရာရွိဆိုးမ်ားေၾကာင့္ နိုင္ငံသားတို့နစ္နာရသည္။ေနာင္ ထိုသို့ျပည္သူကို နွိပ္စက္ မျပဳမူနိုင္ေစေရးအတြက္ ၄င္းတို့ကို အေရးယူတရားစြဲနိုင္ဖို့အတြက္ ဥပေဒပုဒ္မ ရွာေပးပါရန္ ျပည္သု့ဥပေဒအက်ိဳးေဆာင္အဖြဲ့ကို စာတင္သည္။ထိုစာတင္ထားဆဲ ကာလမွာပင္ မဆလအစိုးရ ဇီဝိန္ျခဳပ္သြားခဲ့သည္။ ထိုစာေရးတင္ခ်ိန္က ၁၉၈၇ ၈၈ အခါသမယျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ မနၲေလးေထာင္နွင့္ လြန္ေက်ာ္ရဲဘက္စခန္းမွ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာျပီးေနာက္ ရန္ကင္းေတာင္ ပုဏၰားကုန္းရြာ မင္းလြင္ျခံ ေငြေတာင္ မိုးေပါက္က် ( အေရွ့ရိုးမအေျခ )တို့သို့သတင္းသံုးသည္။သုတၱန္ပိဋကတ္ အကုန္ သုတ္ေပါင္း ၄၀၀၀ခန့္ ကို မိမိယံုၾကည္လက္ခံေသာ အရိယသစၥာဒႆနအျမင္္ျဖင့္ သံခိပ္ ေရးသားျပဳစုဖြင့္ဆိုသည္။လူတိုင္း နားလည္နိုင္ေသာ က်မ္းတစ္ေစာင္လညး္ျဖစ္သည္။ထိုက်မ္းကို အျမင့္ဆံုးလူ့ဂုဏ္ရည္သိကၡာလမ္းညြွန္ဘုရားတရား ( မဟာေပါဌက) ဟု အမည္တြင္ေစသည္။ရန္ကုန္ေရာက္ရွိေနေသာ တပည့္ရင္းခ်ာ နိုင္ငံေက်ာ္ ဒႆန စာေရးဆရာတစ္ဦးမွ ဖင္စီပါရမ္ ငွက္ဖ်ားွ ထူေပါေသာ ထို မိုးေပါက္က်ေခ်ာင္ ေဝဠဳဝန္ ေတာေက်ာင္းမွာသတင္းမသံုးေစခ်င္္။ သာဝကေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ငွက္ဖ်ားေရာဂါ အိမ္ျပန္လက္ေဆာင္ပါသြားရင္း အသက္ေပ်ာက္ၾကတာမ်ားသည္။ထို့ေၾကာင့္ရန္ကုန္ပင့္ဖိတ္သျဖင့္ ၁၉၉၁ ခုနွစ္ ၌ ရန္ကုန္ ေျမာက္ဥကၠလာ ျမဥယ်ာဥ္ျခံသို့ ေျပာင္းေရြွ့သတင္းသံုးသည္။ထိုျခံသို့ ေရာက္ျပီး ၁၉ ရက္အၾကာတြင္ စစ္သားမ်ား ရဲမ်ား အရပ္ဝတ္မ်ားျဖင့္ လူသံုးဆယ္ခန့္ ထိုေက်ာင္းအား စစ္ဆင္ေရးသဖြယ္ဝိုင္းျပီး အဖမ္းခံရသည္။ေငြတုလုပ္တဲ့ဂိုဏ္း ေျမာက္ဥကၠလာမွာေရာက္ေန ေၾကာင္း သတင္းရလို့ဆိုသလိုလို။ထိုစာေရးဆရာနွင့္ ေတာင္ငူမွတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္လည္းပါသည္။ထိုေက်ာင္းသားမွာ ဆရာေတာ္ေနမည့္ေက်ာင္းအား ေတာင္ငူမွ အေပါင္းအသင္းလက္သမားမ်ားေခၚယူ၍ ေဆာက္ေနခ်ိန့္ျဖစ္သည္။ ထိုဖမ္းဆီးရာတြင္ဦးေဆာင္ေသာ ေျမာက္ဥကၠလာ မဝတ ဗိုလ္မွဴးၾကီးက ထိုစာေရးဆရာအား ခင္ဗ်ားတို့ဆရာေတာ္ ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ေနရင္ အဖမ္းမခံရပါဘူးဗ် အမဲေရာင္လို့သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဒီေနရာမို့ပါတဲ့။ ဒါဆိုရင္ က်ဳပ္တို့ ဘုန္းၾကီးကို သူ့ေတာသူျပန္ပို့ပါ့မယ္။ လြွတ္ေပးပါဟုေတာင္းဆိုသည္။အခုေတာ့အဲသည္လိုမရေတာ့ပါတဲ့။ဆရာေတာ္က အခုနိုင္ငံေရးမလုပ္ေပမယ့္ ဆရာေတာ္ကတိုးတက္တဲ့အျမင္ရွိတာမို့ နိုင္ငံေရးသမားေတြ စာေရးဆရာ ကဗ်ာဆရာေတြက လာေတြ့စည္းရံုးရင္္ ဆရာေတာ္က တစ္ခိ္်န္လုပ္မွာ က်ိန္းေသတယ္။ ဒါ့ေၿကာင့္ ၾကီဳတင္ကာကြယ္ရတာဟုလည္း ထပ္ေဆာင္းေျပာလိုက္ေသးသည္။ ထိုစာေရးဆရာတို့က ရက္ပိုင္းအတြင္းျပန္လြတ္သည္။ထိုေန့က စစ္သားမ်ား ရဲမ်ား ေတာင္ေတာင္အီအၤီ ျဖဲရဲ ရွာၾကေဖြၾကရာက ဘာထရန္ရပ္ဆယ္ ၏ စာအုပ္မ်ားအပါဝင္ တန္ဘိုးရွိ စာအုပ္အခ်ိဳ့ ေပ်ာက္သြားသည္ဟု ထိုစာေရးဆရာေျပာသံၾကားရသည္။သိမ္းဆည္းသြားေသာ ေငြမ်ားေတာ့ျပန္ရသည္။ ဤ သုိျ့ဖ င့္ ဆရာေတာ္အား ပုဒ္မ ၅ ဃ( ည ) ျဖင့္ စစ္ခံုရံုးမွ ေထာင္ဒဏ္ ဆယ္နွစ္ ခ်သည္။ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္မွဳကို ကာကြယ္ေစာင့္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ဥပေဒ ဟုဆိုသည္။။ အင္းစိန္စံေက်ာင္း မွာ ရွစ္နွစ္ခန့္ သတင္းသံုးေနခဲ့ရျပီး ေနာက္ ၂၀၀၀ခုနွစ္ မတိုင္မီ ဆရာေတာ္ ဒုတိယအၾကိမ္ျပန္လြတ္လာခဲ့သည္။ ထိုမွ တဖန္ ၂၀၁၀ ခုနွစ္၌ ဆရာေတာ္အား နွစ္စဥ္ နွစ္ပတ္လည္ ပူေဇာ္ပြဲ အား ပြဲမိန့္မခံပဲ တရားေဟာသည္ဟူေသာအေၾကာင္းျပခ်က္နွင့္ျပင္ဆင္ဖမ္းဆီးျပီးပုဒ္မအမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္ခါ
ၤေထာင္ဒဏ္ စုစုေပါင္း ၂၀ နွစ္ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ထိုအခ်ိန္က ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္ေသးေခ်။ ဦးသိန္းစိန္သမၼတေခတ္ ေလ်ွာ့ေပါ့လြတ္ျငိမ္းခြင့္မ်ားေၾကာင့္ လာမည့္ ဧျပီလသည္ ဆရာေတာ္ျပစ္ဒဏ္ေစ့လြတ္မည့္အခါသမယ ျဖစ္္သည္ဟုသိထားသည္။ ယခု လြွတ္လိုက္ျခင္းမွာ နွစ္လ ေစာဆရာေတာ္အျပင္ေရာက္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္၏ မိမိယံုၾကည္ခ်က္ အေၾကာင္းျပဳျပီး အက်ဥ္းစခန္းမ်ားမွာ ေနရသည့္ နွစ္မ်ား စုေပါင္းေသာ္ ( ၁၇ )နွစ္ခန့္ ရွိပါသည္။ သာဝကမ်ားအဖို့ ဆရာေတာ္နွင့္ေတြ့ခြင့္မရသျဖင့္ အခ်ိဳ့ စိတ္မေကာင္းျခင္းလြမ္းဆြတ္သတိရျခင္းမ်ားျဖစ္ၾကရေသာ္လည္း အမွန္တကယ္၌ တပည့္သာဝကမ်ား ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအတြက္ ကမၻာ့ဒႆနပညာရွင္တိုင္း ဗုဒၶဒႆနေလ့လာလိုသူတိုင္း ေလ့လာလို့မကုန္လံုနိုင္ေလာက္ေအာင္ေသာ ဖြင့္ဆိုရွင္းလင္း လမ္းျပေပးေသာ ကမၻာ့ မည္သည့္ပညာရွင္ မည္သည့္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ကမ်ွ ဓမၼဒိဌာန္ က်စြာ မေခ်ဖ်က္ မကန့္ကြက္နိင္ေသာ သမိုင္းဝင္္ စာေပက်မ္းဂန္ေပါင္း စာအုတ္စင္ တစ္စင္စာမက အမ်ားအျပားေရးခ်န္ထားခဲ့ျပီးလည္း ျဖစ္သည္။တရားေခြေပါင္း ေထာင္ခ်ီ၍ လည္း မိန့္ျမြက္လမ္းညြွန္နိုင္ခဲ့ျပီးလည္း ျဖစ္သည္။ဆရာေတာ္ေရးသားေသာ ဓမၼ နွင့္အျခားေသာ က်မ္းစာမ်ားကို ကိုးရီးယား ဘာသာျဖင့္လည္း ျပန္ဆိုနိုင္ခဲ့ျပီး ကိုးရီးယား ဗုဒၶဘာသာေလာကသို့ စိမ့္ဝင္ ျပန့္နွံ့စျပဳေနျပီလည္းျဖစ္သည္။အဂၤလိပ္ဘာသာ ျဖင့္လည္း ဆရာေတာ္အာေဘာ္မွ မေသြဖီေအာင္ ျပန္ဆိုေရးသားဖို့ ၾကိဳးစားေနသူမ်ားလည္း ရွိပါသည္။မၾကာေတာ့ေသာနွစ္အပိုင္းအျခားအတြင္း မွာ ကမၻာအရပ္ရပ္သို့ ျပန့္နံွ့ေရာက္ရွိသြားေတာ့မည္္
မွာ မလြဲဧကန္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ထိုနည္းတူ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ မေတာ္တဆ ေထာင္တြင္းေရာက္ သျဖင့္ွ ဆရာေတာ္တရား နာခြင့္ၾကံဳ႐ရွာသာ ေထာင္က် အက်ဥ္းသားမ်ားအဖို့္ အင္မတန္ တန္ဘိုးရွိ အရေတာ္ၾကမည္မွာ လည္း ဧကန္မလြဲ ယံုၾကည္မိပါသည္။မိမိတို့ အေၾကာင္းေပါင္းသင့္၍ ေထာင္က်ျခင္းကိုပင္ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ေတြးေခၚျပီး ဝမ္းသာေနၾကမည္ကို လည္းျမင္ေယာင္သည္။အင္းစိန္ တုန္းကပင္ တက္ၾကြ အားကိုးရေသာ ေခတ္ပညာတတ္ စာေရးဆရာ နိုင္ငံေရးသမားမ်ား ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားစြာ တရားဓမၼ ဆံုးမလမ္းညြွန္နိုင္ခြင့္ ႐ရွိ အဖတ္တင္သည္။ ယခုလည္း ျမစ္ၾကီးနားအက်ဥ္းေထာင္မွ ဗုဒၶဓမၼ အေမြ လမ္းညြွန္တရားရခဲ့ၾကေသာ ထိုသူတို့၏ ပဲ့တင္သံညံမစဲ ဝမ္းသာစကားမ်ား ၾကားရေတာ့မည္ကို ယံုၾကည္ျခင္းမ်ားစြာျ့ဖင့္ေစာင့္ေမ်ွာ္လ်ွက္ ရွိေနပါသည္။ ကိုစု( မင္းကြန္း) Oriental Fine Art Special Basic Training Centre Mingun Myanmar. ဲqq

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...