Monday, January 28, 2013

သားစိုး ဒီမိုကေရစီ

by Bo K Nyein on Monday, January 28, 2013 at 6:22pm ·


အမွတ္မထင္ စာေဆာင္ ဂ်နယ္တစ္ေဆာင္မွာ သားစိုးအေၾကာင္းဖတ္မိတယ္။
မထင္မွတ္ပဲ ေပၚလာတဲ႔ အေတြးအေခၚ တစ္ခုပါ။

စာေရးသူက အေမရိကားမွာ ၁၉၈၂ ကတည္းက ေရာက္ေနေပမဲ႔ ဟစ္ေဟာ႔ ေရာ ရက္ (Rap) ဂီတကို စိတ္၀င္တစား တခါမွ နားမေထာင္ဖူးပါ။ အမွန္စင္စစ္ ျမန္မာေခတ္ေပၚ ေတးသီခ်င္း ၊ ရုပ္ရွင္ နဲ႔ လည္း ရင္းႏွီးမႈ မရွိခဲ႕ပါ။
ထိုင္းႏုိင္ငံေရာက္မွ ျမန္မာႏုိင္ငံက ေခတ္ေပၚေတးဂီတကို နားယဥ္ခဲ႔ရပါတယ္။ အေၾကာင္းက စာေရးသူဟာ အႏုပညာပါရမီ နဲခဲ႔သူပါ။ ရုပ္ရွင္လည္း မၾကိဳက္ပါ။
သို႕ေသာ္ စာေရးသူရဲ႔ အိမ္ရွင္မက ရုပ္ရွင္သရဲ။ ျမန္မာ အေခြေတြ ၾကည္႔ေနရရင္ မပ်င္းႏိုင္ ၊ မရိုးးႏိုင္။ စာေရးသူတို႕သိတာက ဂ်င္မီဂ်က္ ၊ မင္းမင္းလတ္ ၊ အေမတစ္ခု ၊  သားတစ္ခု ။ မာမီရယ္ရွာေပးကြယ္ ၊ ရည္းစားလ္ိုခ်င္တယ္ ဆိုတဲ႔ တကၠသိုလ္ထြန္းေနာင္ ရဲ႔ ေတး။
တေန႔ ဗိုလ္ေဇယ် ရဲ႔ေျမး ေဟမာေန၀င္း ရဲ႔ စတိတ္ရႈိး အေခြကို ၾကည႔္မိတယ္။ ၾကိဳက္တယ္။ အသံေကာင္း တယ္ရယ္လို႔ သတိထားမိတယ္။ သီခ်င္းဆိုရာမွာလည္း အိေျႏၵရွိတယ္လို႔ သံုးသပ္မိတယ္။ အဆံုးနားမွာမွ ေဟမာေန၀င္းက သူ႔ရဲ႔အကို နဲ႔ ေကာ႔ေကာ္ ကန္ကား အမူအရာ ပိုလြန္းတယ္ထင္မိေပမဲ႔ မစ္႔ အေရာအေႏွာ ဂီတ ကိုေတာ႔ ခံစားလို႔ရတယ္။ ၾကိဳက္မိ တယ္။ မတူတာကို ေရာထားတဲ႔ ၊ ၀ိေရာဓိ သံစဥ္ကိုမွ သေဘာ ေတြ႔မိတယ္။

မၾကာခင္မွာပဲ ၊ အမ်ိဳးသမီးက ဖြင္႔နားေထာင္ရင္း သာစိုးရဲ႔ ဒႆဂီရိ မစ႔္ဂီတကို နားေထာင္မိေတာ႔ ထပါ ၾကည္႔ရတယ္။ သားစိုးက အသံအျပင္ ၊ အက ပါပါတာကိုး။ သံစဥ္က စိတ္ၾကြေစတယ္။ မယ္သီတာက လွမွလွ။ ေခတ္ေပၚ ရက္ (rap) ကို ဂႏၱ၀င္ဇာတ္ နဲ႔ ညွိျပီး ျမန္မာပံုေဖၚထားတဲ႔ အႏုပညာဟာ ေလးစား စရာပါ။

သားစိုးရဲ႔ မင္းသား၀တ္စံုကို ၾကည္႔ေနရင္း ျမန္မာႏုိင္ငံက မထြက္ခြာမွီ ၊ ဇာတ္သဘင္ ေလာက က တကယ္႔ အျဖစ္မွန္ဇာတ္လမ္းေလးကို သြားသတိ ရမိတယ္။ စာေရးသူ မိဘ ပိုင္ ၉၅ေရႊဂံုတိုင္ မွာေနစဥ္က အိမ္န ေဘး မွာေနတဲ႔ အမ်ိဳးသမီးဟာ နံမည္ရွိတဲ႔ ဇာတ္မင္းသားနဲ႔ အေၾကာင္းပါတယ္။ မင္းသားက နံမည္ရွိသမို႔ ဇာတ္ဆရာက ရံုသြင္းလိုက္ပါတယ္ ၊ ကြက္ကြက္လန္ေအာင္ ရႈံးရပါတယ္တဲ႔။ အေၾကာင္းက မင္းသား ခါးက်ိဳးထားးတာကို ဇာတ္သြင္းသူက မသိလိုက္ဖူးတဲ႔။ အက မွာ ခါးက အဓိက ၊ ခါးက်ိဳးေနမွေတာ႔ အက လည္း မႏုိင္ ေတာ႔ဖူးေပါ႔။

တခ်ိဳ႔က သားစိုးရဲ႔ အႏုပညာကို မၾကိဳက္ၾကဖူးတဲ႔။ ျမန္မာ႔သီခ်င္းၾကီး ကိုမွ ျမန္မာ႔ထံုးတမ္းစဥ္လာ လို႔ ထင္တဲ႔သူေတြ အဖို႔ကေတာ႔ ဟုတ္မွာပါ။ ဒါေပမဲ႔ ေခတ္ဆိုတာက တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလဲလာတာပဲ။ ေလာကမွာ ေျပာင္းလဲ မႈ ေနွးမွျဖစ္တာေတြ ရွိသလို ၊ ေျပာင္းလဲမႈ ျမန္တာေတြလည္းရွိၾကတာပဲ။ သီခ်င္းၾကီး ဆိုတာ ေျပာင္းလဲမႈ ေႏွးေပမဲ႔ ေခတ္ေပၚဂီတ ကေတာ႔ ေခတ္နဲ႔ အလိုက္ေျပာင္းၾကတာပဲ။ ျပဓါးတလမ္း သံတလမ္း ျဖစ္ေနတဲ႔ ဂီတ ႏွစ္ခုကို ရေအာင္ ဆက္ယူတဲ႔ သားစိုးကို ခ်ီးက်ဴးရမယ္။  စာေရးသူကေတာ႔ သားစိုးဟာ ေရွးထံုး ကိုဖ်က္စီး သူလို႔ မျမင္ ၊ မတူတဲ႔ သံစဥ္ ႏွစ္ခုကို ရေအာင္ ကူးယူႏုိင္သူလို႔ျမင္မိတယ္။ ထံုးတမ္းရွိတဲ႔ သီးခ်င္းၾကီးေတြကို မပ်က္မစီး ထန္းသိမ္းသူေတြက ထိန္းသိမ္းထားဆဲပဲ မဟုတ္ပါလား။ တင္တင္ျမ တို႔ ၊ မာမာေအးတို႔ အသံေတြ က်န္ေသးသမွ် သီခ်င္းၾကီးဆိုတာ ရွင္သန္ရံုမက စြဲလန္းတဲ႔သူေတြ ရွိေနၾကမွာပဲ

ဂီတ ျဖစ္စဥ္ နဲ႔ ယေန႔ ႏုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ ေတြကို ဆက္စပ္ၾကည္႔ရေအာင္။

ဦးသိန္းစိန္ အပါအ၀င္ လက္ရွိ အစိုးရက အမ်ားစု ဟာ စစ္ဗိုလ္ေတြ။ သူတို႔နားယဥ္ေန မွာက စစ္ခ်ီ သီခ်င္းေတြ။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ဦးသန္းေရႊက စစ္ဗိုလ္ေတြ ၊ ေဘာင္းဘီခၽြပ္ ၊ ေတာင္ရွည္ နဲ႔ ေခါင္းေပါင္း ၀တ္ခိုင္း ၊ ေဆာင္းတီးျပီး ျမမန္းဂီရိ ဖြင္႔ေပး လိုက္ ေတာ႔ အာလံုး စည္းနဲ႔၀ါး ၊ စည္းနဲ႔၀ါး လိုက္လုပ္ေနၾကရတာ။ ဆိုလိုတာက တသက္လံုး ခါးေထာက္ အုပ္ခ်ဳပ္ ၊ ဗိုလ္က်လာတဲ႔ စစ္ဗိုလ္္အုပ္္စု ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးၾကီး သန္းေရႊက ပလို႔ဂ်ိ  ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ေရာက္ျပီ ဆိုျပီး ဒီမိုကေရစီ ေတးၾကီးဖြင္႔ျပီး ၊ မင္းတို႔ ဒီမိုကေရစီ ယိမ္း က ၾကေတာ႔ ၊ တာ႔တာ ဆိုျပီးထားခဲ႔ေတာ႔ ၊ တို္င္ျပည္ခ်စ္စိတ္ရွိတဲ႔ ၊ တိုင္းျပည္ ေကာင္း စားေစခ်င္တဲ႔ ၊ ေရွ႔တန္းက လူတစ္စု ကလြဲလို႔ က်န္တဲ႔ သူ အမ်ားစုက ၊ ဒီမိုကေရစီေတး ကို ျဖီးဆို ေနၾကတာပါ။ ဒီမိုကေရစီ ေအာ္တဲ႔ အလွည္႔ေရာက္ မွ ဒီမို ကေရစီ ၊ ဒီမိုကေရစီ ၀ိုင္းေအာ္ေနၾကတဲ႔ ၀ူး၀ူး၀ါး၀ါး ဒီမိုကေရစီ ယိမ္းသမားေတြပါ။

တခ်ိဳ႔ကလည္း ဒီမိုကေရစီ ဆိုတာ ဒါမဟုတ္ဖူးကြ ၊ ဒီဖက္ေခတ္ မွာ ဟစ္ေဟာ႔ ကြ ၊ မင္းတို႔ အက ၾကီးက ေႏွးလြန္းတယ္ ၊ စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္လို႔ ေအာ္ပါေတာ႔လား ၊ ျဖဴျဖဴခိုင္သင္း လိုၾကမ္းပါေတာ႕လား ၊ ခ်မ္းခ်မ္း လို လမ္းပါေတာ႔လားဆိုျပီး ၀ိုင္း သမ ၾကရင္ ၊ ပရိတ္သတ္ အၾကိဳက္ မင္းသားလိုက္ (က) ရင္ျဖင္႔ ၊ စစ္သားကို သဘင္သမား လုပ္ခိုင္းထားတာေၾကာင္႔ ၊ မက တတ္ က တတ္ နဲ႔ မင္းသားခါးၾကိဳး သြား မွျဖင္႔ ဒုကၡ။

ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ ၊ မထူးပါဖူးဆိုျပီး ၊ စစ္ခ်ီသူခ်င္းေတြနဲ႔ ဘယ္ညာဘယ္ညာ ျပန္ေမာင္း ေနမွ အက်ိဳးနဲ ရခ်ည္ ရဲ႔ျဖစ္ ေနပါဦးမယ္။

အက ကို အမွတ္ေပးေနတဲ႔ ဒိုင္သူၾကီး အဖြဲ႔ ေရွ႔တန္းမွာ ေဒၚစု တို႔လည္းရွိပါတယ္။ ၈၈ က မင္းကိုႏုိင္ နဲ႔ ကိုိကုိၾကီး တို႔လည္း ရွိပါတယ္ ။ ပရိသတ္ သေဘာမေတြ႔ ရင္ေတာင္ ဒိုင္သူၾကီး ေတြရဲ႔ အမွတ္ေပး တာကို ေစာင႔္ၾကည္႔ေစခ်င္ပါတယ္။
အေၾကာင္းက ရွင္းရွင္းေလးရယ္ပါ။

ဗကပ နဲ႔ တိုင္းရင္သား လက္နက္ကိုင္ေတြဆို အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ ၊ ၈၈ ေနာက္ပိုင္း ေရာင္စံု အတိုက္ခံေတြ ဆို အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ၊ စစ္အာဏါရွင္စနစ္ ကို ရင္ဆိုင္ခဲ႔ၾကျပီး ၊ စစ္အာဏါရွင္ ကို မျဖိဳလွဲ ႏုိင္ခဲ႔ ၾကလို႔ ၊ ဗ်ဴဟာ ရွင္ ဇာတ္ဆရာ ေရးခဲ႔တဲ႔ ဇာတ္လမ္း အတိုင္း ၊ ၂၀၁၀ ဒီမိုကေရစီယိမ္း ကေန ၾကရတယ္မဟုတ္လား။ ဒီစစ္သား တျဖစ္လဲ ဒီမိုကကေရစီ ယိမ္းကို မၾကည္႔ခ်င္လည္း ၂၀၁၅ အထိ  ၾကည္႔ေနၾကရမွာပဲ။ မနက္ဖန္ ၊ အတိုက္ခံ ေတြ အုပ္ခ်ဳပ္ ၾကပါေတာ႔ ဆိုလာရင္ ၊ စီးပြားေရး ၊ လူမႈေရး ၊  အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ႏုိင္တဲ႔သူေတြ ျပည္႔ျပည္႔ စံုစံု ရွိပါသလား။

အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၊ စီးပြားေရး ဘာမွနားမလည္ပဲ ၊ ယူတိုးပီးယား စိတ္ကူးယဥ္ သမားေတြ နဲ႔ဆို ဦးဘျငိမ္ လို စိတ္ကူးယဥ္ျပီး ကာကာဆိုင္ မက်န္ လိုက္ျပည္သူပိုင္သိမ္းခ်င္တဲ႔ သူေတြနဲ႔ဆို တိုင္းျပည္ နလန္ထူ ႏုိင္မွာေတာင္ မဟုတ္။

စာေရးသူ စဥ္းစားတဲ႔အခ်က္ က တိုင္းျပည္ နဲ႔ ျပည္သူေတြ သိပ္ဆင္းရဲ ၾကတယ္ဗ်ာ။

ဇီရိူးဆန္း အေတြးအေခၚ နဲ႔ ငါ႔အလိုခ်ည္း ပဲျဖစ္မွ ၊ ရန္-ငါ စည္းျပတ္မွ ဆိုရင္ ၊ တိုင္းျပည္ ျပန္ထူေထာင္ခြင္႔ မရရင္ ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ၊ ျမန္မာျပည္သူ ေတြ ဆင္းရဲ တြင္းက ဘယ္ေတာ႔ မွ ထြက္ႏုိင္ေတာ႔မွာ မဟုတ္ဖူး။ စာေရးသူကေတာ႔ ၊ ဘယ္အရာမွ ၁၀၀% ေကာင္းတယ္ဆိုတာမရွိႏုိင္ပါဖူး။ အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ ေမွာင္ထဲမဲမဲ မွာ ျပည္သူေတြ ခံစားခဲ႔ရတယ္။ ေနေလးထြက္ကာစ ၊ ေနသာလာမွာကိုေမွ်ာ္ကိုးျပီး ဆင္းရဲေနတဲ႔ ျပည္သူ ေတြ အတြက္ စပါးမ်ိုးေစ႔ေလး ခ်ေပးခဲ႔ခ်င္တာပါ။

ထပ္ေျပာပါရေစ ၊ ဗမာျပည္သူေတြ သိပ္ဆင္းရဲ ၾကတယ္ဗ်ာ ၊ သူတို႔အတြက္ တိုင္းျပည္ ထူေထာင္ ခြင္႔ကေလး ရေစခ်င္တယ္။

တခ်ိဳ႔က သားစိုးကို အျမင္မရွင္းပဲ ရိုးရာကို ဖ်က္သူလို႔ ျမင္ခ်င္ျမင္ၾကမယ္ ၊ စာေရးသူကေတာ႔ မတူတဲ႔ သံစဥ္ ႏွစ္ခု ။ ယဥ္ေက်းမႈ ႏွစ္ခုကို တံတားခံေပးတဲ႔ ဂီတ လို႔ပဲ ျမင္မိတယ္။

ေနာက္ျမီးစြဲ စိတ္ဓါတ္ နဲ႔ၾကည္႔ရင္ ၊ သာစိုးကို အႏုပညာ ရွင္လို႔ျမင္ခ်င္မွ ျမင္ၾကမယ္။
တိုးတက္တဲ႔ အျမင္နဲ႔ ၾကည္႔ရင္ သားစိုး ဟာ အႏုပညာ သမားဆိုတာကို လက္ခံမွာပဲ
ဘယ္သူမွန္တယ္ဆိုတာ ၊ ဘယ္သူဘယ္လို သက္ေသျပ မွာလဲ
အႏုပညာ ဆိုတာ ခံစားမႈ နဲ႔ဆိုင္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံေရးမွာလည္း (ယ) နဲ႔ (က) ၊ ၾကည္႔တဲ႔ ရႈေထာင္႔ေပၚမူတည္တာပဲ။

မေရရာတဲ႔ အေျခအေန မွာ ျပည္သူေတြ မနစ္နာေစခ်င္တာပါ။

တိုင္းျပည္တိုးတက္ရင္ ျပည္သူေတြလည္း ဆင္းရဲေဘး ကမလြပ္ေသးေတာင္ ၊ သက္သာလာမွာပါ
တရုတ္ျပည္ၾကီးမွာ တိန႔္ေလွ်ာကိပိန္ဟာ တရုတ္ သန္း၃၀၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ ကိုဆင္းရဲတြင္း ကဆြဲထုတ္ ႏုိင္ခဲ႔တယ္။ သို႔ေသာ္ ကြန္ျမဴနစ္ ေတြေမွ်ာ္မွန္းတဲ႔ တေျပးညီ ေတာ႔မဟုတ္။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟ မႈ မ်ားတယ္။ သို႔ေသာ္ နင္းျပားေတြ အသက္ရွဴႏုိင္လာတယ္။

ႏုိင္ငံတိုင္းမွာ တကယ္ခံရတာ ေအာက္ကနင္းျပာေတြပဲ။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လည္းစီးပြားေရးတိုးတက္လာရင္ ေအာက္ေျခလူတန္းစားကို ဆင္းရဲတြင္း က ဆြဲထုတ္လာႏုိင္မွာပါ။
ဗမာျပည္သူေတြ သိပ္ဆင္းရဲ ေနတာကို သာ အာလံုး မေမ႔ၾကပါနဲ႔။

ဒါဒီေန႔ထုတ္ မစၨ်ိမဂ်ာနယ္မွာပါတဲ႔ ေဆာင္းပါးပါ

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...