#မိုးေအာက္ေျမျပင္
ဝတၳဳစာအုပ္ နာမည္ပါ။ စာေရးဆရာ နာမည္က ကိုမင္းေအာင္တဲ့။ ဘုန္းႀကီးလူထြက္။ ထူးျခားခ်က္က ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ အမ်ိဳးသားစာေပဆုရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာမယ့္ စာေပဗိမာန္ ကာလေပၚဝတၳဳဆု(၁၉၄၈)ကို ပထမဆုံး ရရွိခဲ့သူပါ။ ဆုေငြတစ္ေထာင္တိတိ ရခဲ့ပါတယ္။
ဝတၳဳစာအုပ္ နာမည္ပါ။ စာေရးဆရာ နာမည္က ကိုမင္းေအာင္တဲ့။ ဘုန္းႀကီးလူထြက္။ ထူးျခားခ်က္က ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ အမ်ိဳးသားစာေပဆုရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာမယ့္ စာေပဗိမာန္ ကာလေပၚဝတၳဳဆု(၁၉၄၈)ကို ပထမဆုံး ရရွိခဲ့သူပါ။ ဆုေငြတစ္ေထာင္တိတိ ရခဲ့ပါတယ္။
စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းတာက အဲဒီဝတၳဳက ထြက္ခါစမွာ လုံးဝ ေရာင္းမစြံပါဘူးတဲ့။
ေရာင္းမစြံဆို ဘယ္သူမွကို မသိဘူး ေျပာတယ္။ ၁၉၄၈တစ္နွစ္လုံးမွ ဝတၳဳစာအုပ္
၆၀ေက်ာ္ပဲ ထြက္သတဲ့။ စာေပဗိမာန္က စာေပပညာရွင္ႀကီးေတြက ထြက္သမွ် ဝတၳဳေတြကို
အကုန္စိစစ္ၿပီး ဆုေပးမယ္လုပ္ေတာ့ ကိုမင္းေအာင္ရဲ႕ "မုိုးေအာက္ေျမျပင္"က
လက္ရာအညံ့ဆုံး ခ်ာတူးလန္ဆုံး ျဖစ္ေနေပမယ့္ အေတြးအေခၚအရ
ေဖာက္ထြက္ ထားတာဆိုလို႔ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္မွာ အဲဒီတစ္အုပ္ပဲ ပါသတဲ့။
ပိုထူးဆန္းသြားတာက စာေပဗိမာန္ဆုလည္း ရလိုက္ေရာ ခ်က္ျခင္း နာမည္ႀကီးသြားၿပီး ျမန္မာနိုင္ငံမွာ (၁၈)ရက္အတြင္း သုံးႀကိမ္ရိုက္ရတဲ့ စာအုပ္ဆိုလို႔ ကိုမင္းေအာင္ရဲ႕ "မိုးေအာက္ေျမျပင္"တစ္အုပ္ပဲ ရွိေသးသတဲ့။
ဟ ဒါမ်ားဗ်ာ။ လူတုိင္းသိၿပီးသားႀကီး ဘာလို႔ ေရးေနတာလဲ ေမးစရာပ။ ဒီစာဖတ္မိသူထဲမွာ ေရႊဘိုခရိုင္၊ တန္႔ဆည္သားမ်ား ပါခဲ့ရင္ သုေတသန လုပ္စရာ သို႔မဟုတ္ အတည္ျပဳစရာတစ္ခု ကိုမင္းေအာင္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ရွိေနလို႔ပါ။
ကိုမင္းေအာင္ရဲ႕ ေမြးရပ္ဇာတိကို စြယ္စုံက်မ္းနွစ္ခ်ဳပ္နွင့္ ဒဂုန္ေရႊမ်ားအလို တန္႔ဆည္သား၊ မလိခနွင့္ ရာျပည့္ဦးစိုးညြန္႕အလို ေရဦးသား၊ ျမန္မာဝတၳဳအညႊန္းအလို ခင္ဦးသား။ သုံးနယ္လုံး ေရႊဘိုခရိုင္မွာခ်ည္း ရွိတယ္။
ကိုမင္းေအာင္ အေမ့ခမ်ာ ကိုယ္ေလးလက္ဝန္ႀကီးနဲ႔ ေရႊဘိုခရိုင္တခြင္ ၿပဲၿပဲစင္ေအာင္ သြားခဲ့ပုံေပၚပါရဲ႕။ ဟိုရြာ ေမြးခုိင္းလုိက္ ဒီရြာေမြးခိုင္းလုိက္။ ေနာက္ဆုံးထုတ္ စာအုပ္လို႔ ယူဆရတဲ့ ဦးစိုးညႊန္႔စာအုပ္ထဲမွာ ေရဦးကို ယူထားတယ္။
မွားပါတယ္။ ေရဦးသားလုိ႔ ေျပာသူလည္း မွားတယ္။ ခင္ဦးသားလို႔ ေျပာသူလည္း မွားတယ္။ ဦးစိုးညႊန္႔လည္း မွားတယ္။ မလိခလည္း မွားတယ္။ ေဟာဗ်ာ ငါလည္း ငါသိတာ ငါေျပာတာကိုေနာ။
ဘာေၾကာင့္တုံး?ဆိုေတာ့ ယူနီဆတ္က ျပဳစုထားတဲ့ ေက်းရြာစာရင္းေတြမွာ "ဆန္ဆြဲရြာ" ဆိုတာ ခင္ဦးမွာလည္း မရွိ။ ေရဦးမွာလည္း မရွိပါ။ အခုလည္း မရွိပါ။ ေရွးတုံးကလည္း ရွိဟန္ မတူပါ။ ဆန္ဆြဲရြာဆိုတာ တန္႔ဆည္မွာပဲ ရွိပါတယ္။ ဆန္ဆြဲ-စည္းႀကီးလို႔ ေခၚပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ကိုမင္းေအာင္ အတၳဳပၸတၱိမွာ သူ႔ဘႀကီးဘုန္းႀကီးနဲ႕ ရန္ကုန္ေရာက္လာတယ္ ဆိုတယ္။ အဲဒါက မစိုးရိမ္ အလည္တိုက္ႀကီးမွာ နာယကျဖစ္သြားတဲ့ ေနာင္အခါ ျမေတာင္ေက်ာင္း အေနာက္ေပါက္မွာ ဓားဒဏ္ထိ ပ်ံလြန္ေတာ္မူရွာတဲ့ ဘုန္းႀကီးဦးပညာဝံသဆိုတာ သူ႕ဘႀကီးဘုန္းႀကီးပါပဲ။ ဘုန္းႀကီးဦးပညာဝံသဆိုတာ ဆန္ဆြဲ-စည္းႀကီးသား။ ေရႊဘို ရန္ေအာင္မဂၤလာေက်ာင္းဆရာေတာ္ကို ေမးရင္ အကုန္သိတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ သုေတသနလုပ္ ဆန္းစစ္ၿပီး ေဆာင္းပါးေရးသင့္တယ္။ တန္႔ဆည္သားေတြမ်ား ဖတ္မိရင္ပ။
ေဟာဗ်ာ။ ဦးဇင္းလည္း တန္႔ဆည္သားကိုး။ ဒါေၾကာင့္ ကိုမင္ေအာင္ကို ဦးဇင္းတို႔နယ္ထဲ ဆြဲသြင္းေနတာလို႔ စြပ္စြဲခဲ့သည္ရွိေသာ္-
အမေလးဗ်ာ။ ဂုဏ္မယူေပါင္ဗ်ာ။ အမွားကိုသာ အမွန္လုပ္ခ်င္လုပ္မွာပါ ေမာင္ရာ။ အမွန္ကိုေတာ့ အမွားမလုပ္ပါဘူး။
တန္႔ဆည္သားႀကီး ကိုမင္းေအာင္။ စာေပဗိမာန္ဆုရႀကီးဆိုၿပီး အေခ်ာင္ ဂုဏ္ယူခ်င္စိတ္ မရွိတဲ့အျပင္ "မုိးေအာက္ေျမျပင္"နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဓိက ေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းကိုသာ ဖတ္မိရင္ ဟားတုိက္ေတာင္ ရယ္ပါလိမ့္ဦးမယ္။
ကဲ စလုိက္ၾကဦးစို႔။ အခုမွ အဓိက ေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္း။ အဲဒီဝတၳဳကို အေျခခံထားတာက ေရွးအေခၚ "ဗန္႔ေဘြးကုန္း" အခုအေခၚ "ေအာင္မဂၤလာ"ဆိုတဲ့ ရြာ။ အဲဒီရြာကို စိတ္ဝင္စားလုိ႔ ဒီစာကို ေရးလိုက္တာ။
မက္ဆင္ဂ်ာသတင္းေထာက္ ေရးဦး-တူးေမာင္းသား မင္းသူေအာင္(ေန႔လည္က ခဲပန္းခ်ီပုံတူ ဆြဲေပးသူ)က ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးဖူးတယ္။ အဲဒီရြာအေၾကာင္းကို။ နာမည္ၾကားရင္ အတိတ္ေမ့သြားေစရမယ္။
"ဒ႑ာရီထဲမွာ ထားခဲ့တဲ့
စ႑ာလရြာ"
ဟား ဟား မိုက္တယ္ေနာ။ သူေတာင္းစားရြာ။ အပယ္ခံရြာ။ ပလပ္စတစ္ေကာက္တဲ့ရြာ။ အူစီေပါင္းသည္တို႔ရြာလို႔ မေရးဘူးဗ်။ စ႑ာလ-တဲ့။ ေမတၱာသံပါတယ္။ စာနာသံပါတယ္။ အဲဒါ မင္းသူေအာင္က မုံရြာကို အေဝးသင္သြားတက္စဥ္က အဒီရြာထိ သြားၿပီး ေသခ်ာ ျပဳစုၿပီး ေရးထားတာပါ။
သို႔ေသာ္ အာမနာတမ္း ေဝဘန္ရရင္ မင္းသူေအာင္ဆြဲထားတဲ့ ေကာက္ခ်က္ေတြက မွားေနတယ္။ မျပည့္စုံဘူး။ တဖက္သတ္ဆန္တယ္။ အဲဒါ အဲဒီ "ဗန္႔ေဘြးကုန္း"ဆိုတဲ့ ရြာအေၾကာင္းကို ပိုျပည့္စုံသြားေအာင္ ကိုမင္းေအာင္ေရးတဲ့ "မိုးေအာက္ေျမျပင္"ကို ဖတ္သင့္တယ္။
တန္႔ဆည္နယ္ရဲ႕ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ သူေတာင္းစားရြာေလးျဖစ္တဲ့ "ဗန္႔ေဘြးကုန္း"အေၾကာင္းကို ကိုမင္းေအာင္ စေရးခဲ့တယ္။ ေနာက္ သူဆိုတဲ့ စကားတစ္လုံးပဲ ပိုတဲ့ အခု မင္းသူေအာင္က ေရးတယ္။
ေရွးခတ္ကလည္း ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ အခုေခတ္မွာလည္း တစ္ခါတစ္ရံေတာင္းရမ္းစားေသာက္ေနရတဲ့ ငါတို႕ တန္႕ဆည္နယ္ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ က်က္သေရေဆာင္ "ဗန္႔ေဘြးကုန္း" ဆိုတဲ့ ရြာေလး ရွိေနတာ ဦးဇင္းကေတာ့ ဂုဏ္ယူတယ္။ အားလည္း အားက်တယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုေတာ့ အဲဒီရြာအေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ သုေတသန လုပ္ၾကည့္ခ်င္ေသးလုိ႔ပါ။
ဟုတ္ပါတယ္။ ငယ္ငယ္က အေမနဲ႔ စိုင္ျပင္ႀကီးသြားရင္း အဲဒီရြာထိပ္က ေရခ်မ္းစဥ္မွာ ေရေသာက္ဖူးတယ္။ ေက်းဇူးရွိတယ္။ အေျပာင္းအလဲေတြၾကား တြန္႔တြန္႔လူးေနတဲ့ "ဗန္႔ေဘြးကုန္း"အေၾကာင္း ေျပာစရာ အမ်ားႀကီးက်န္ေသးတယ္။
ပိုထူးဆန္းသြားတာက စာေပဗိမာန္ဆုလည္း ရလိုက္ေရာ ခ်က္ျခင္း နာမည္ႀကီးသြားၿပီး ျမန္မာနိုင္ငံမွာ (၁၈)ရက္အတြင္း သုံးႀကိမ္ရိုက္ရတဲ့ စာအုပ္ဆိုလို႔ ကိုမင္းေအာင္ရဲ႕ "မိုးေအာက္ေျမျပင္"တစ္အုပ္ပဲ ရွိေသးသတဲ့။
ဟ ဒါမ်ားဗ်ာ။ လူတုိင္းသိၿပီးသားႀကီး ဘာလို႔ ေရးေနတာလဲ ေမးစရာပ။ ဒီစာဖတ္မိသူထဲမွာ ေရႊဘိုခရိုင္၊ တန္႔ဆည္သားမ်ား ပါခဲ့ရင္ သုေတသန လုပ္စရာ သို႔မဟုတ္ အတည္ျပဳစရာတစ္ခု ကိုမင္းေအာင္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ရွိေနလို႔ပါ။
ကိုမင္းေအာင္ရဲ႕ ေမြးရပ္ဇာတိကို စြယ္စုံက်မ္းနွစ္ခ်ဳပ္နွင့္ ဒဂုန္ေရႊမ်ားအလို တန္႔ဆည္သား၊ မလိခနွင့္ ရာျပည့္ဦးစိုးညြန္႕အလို ေရဦးသား၊ ျမန္မာဝတၳဳအညႊန္းအလို ခင္ဦးသား။ သုံးနယ္လုံး ေရႊဘိုခရိုင္မွာခ်ည္း ရွိတယ္။
ကိုမင္းေအာင္ အေမ့ခမ်ာ ကိုယ္ေလးလက္ဝန္ႀကီးနဲ႔ ေရႊဘိုခရိုင္တခြင္ ၿပဲၿပဲစင္ေအာင္ သြားခဲ့ပုံေပၚပါရဲ႕။ ဟိုရြာ ေမြးခုိင္းလုိက္ ဒီရြာေမြးခိုင္းလုိက္။ ေနာက္ဆုံးထုတ္ စာအုပ္လို႔ ယူဆရတဲ့ ဦးစိုးညႊန္႔စာအုပ္ထဲမွာ ေရဦးကို ယူထားတယ္။
မွားပါတယ္။ ေရဦးသားလုိ႔ ေျပာသူလည္း မွားတယ္။ ခင္ဦးသားလို႔ ေျပာသူလည္း မွားတယ္။ ဦးစိုးညႊန္႔လည္း မွားတယ္။ မလိခလည္း မွားတယ္။ ေဟာဗ်ာ ငါလည္း ငါသိတာ ငါေျပာတာကိုေနာ။
ဘာေၾကာင့္တုံး?ဆိုေတာ့ ယူနီဆတ္က ျပဳစုထားတဲ့ ေက်းရြာစာရင္းေတြမွာ "ဆန္ဆြဲရြာ" ဆိုတာ ခင္ဦးမွာလည္း မရွိ။ ေရဦးမွာလည္း မရွိပါ။ အခုလည္း မရွိပါ။ ေရွးတုံးကလည္း ရွိဟန္ မတူပါ။ ဆန္ဆြဲရြာဆိုတာ တန္႔ဆည္မွာပဲ ရွိပါတယ္။ ဆန္ဆြဲ-စည္းႀကီးလို႔ ေခၚပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ကိုမင္းေအာင္ အတၳဳပၸတၱိမွာ သူ႔ဘႀကီးဘုန္းႀကီးနဲ႕ ရန္ကုန္ေရာက္လာတယ္ ဆိုတယ္။ အဲဒါက မစိုးရိမ္ အလည္တိုက္ႀကီးမွာ နာယကျဖစ္သြားတဲ့ ေနာင္အခါ ျမေတာင္ေက်ာင္း အေနာက္ေပါက္မွာ ဓားဒဏ္ထိ ပ်ံလြန္ေတာ္မူရွာတဲ့ ဘုန္းႀကီးဦးပညာဝံသဆိုတာ သူ႕ဘႀကီးဘုန္းႀကီးပါပဲ။ ဘုန္းႀကီးဦးပညာဝံသဆိုတာ ဆန္ဆြဲ-စည္းႀကီးသား။ ေရႊဘို ရန္ေအာင္မဂၤလာေက်ာင္းဆရာေတာ္ကို ေမးရင္ အကုန္သိတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ သုေတသနလုပ္ ဆန္းစစ္ၿပီး ေဆာင္းပါးေရးသင့္တယ္။ တန္႔ဆည္သားေတြမ်ား ဖတ္မိရင္ပ။
ေဟာဗ်ာ။ ဦးဇင္းလည္း တန္႔ဆည္သားကိုး။ ဒါေၾကာင့္ ကိုမင္ေအာင္ကို ဦးဇင္းတို႔နယ္ထဲ ဆြဲသြင္းေနတာလို႔ စြပ္စြဲခဲ့သည္ရွိေသာ္-
အမေလးဗ်ာ။ ဂုဏ္မယူေပါင္ဗ်ာ။ အမွားကိုသာ အမွန္လုပ္ခ်င္လုပ္မွာပါ ေမာင္ရာ။ အမွန္ကိုေတာ့ အမွားမလုပ္ပါဘူး။
တန္႔ဆည္သားႀကီး ကိုမင္းေအာင္။ စာေပဗိမာန္ဆုရႀကီးဆိုၿပီး အေခ်ာင္ ဂုဏ္ယူခ်င္စိတ္ မရွိတဲ့အျပင္ "မုိးေအာက္ေျမျပင္"နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဓိက ေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းကိုသာ ဖတ္မိရင္ ဟားတုိက္ေတာင္ ရယ္ပါလိမ့္ဦးမယ္။
ကဲ စလုိက္ၾကဦးစို႔။ အခုမွ အဓိက ေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္း။ အဲဒီဝတၳဳကို အေျခခံထားတာက ေရွးအေခၚ "ဗန္႔ေဘြးကုန္း" အခုအေခၚ "ေအာင္မဂၤလာ"ဆိုတဲ့ ရြာ။ အဲဒီရြာကို စိတ္ဝင္စားလုိ႔ ဒီစာကို ေရးလိုက္တာ။
မက္ဆင္ဂ်ာသတင္းေထာက္ ေရးဦး-တူးေမာင္းသား မင္းသူေအာင္(ေန႔လည္က ခဲပန္းခ်ီပုံတူ ဆြဲေပးသူ)က ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးဖူးတယ္။ အဲဒီရြာအေၾကာင္းကို။ နာမည္ၾကားရင္ အတိတ္ေမ့သြားေစရမယ္။
"ဒ႑ာရီထဲမွာ ထားခဲ့တဲ့
စ႑ာလရြာ"
ဟား ဟား မိုက္တယ္ေနာ။ သူေတာင္းစားရြာ။ အပယ္ခံရြာ။ ပလပ္စတစ္ေကာက္တဲ့ရြာ။ အူစီေပါင္းသည္တို႔ရြာလို႔ မေရးဘူးဗ်။ စ႑ာလ-တဲ့။ ေမတၱာသံပါတယ္။ စာနာသံပါတယ္။ အဲဒါ မင္းသူေအာင္က မုံရြာကို အေဝးသင္သြားတက္စဥ္က အဒီရြာထိ သြားၿပီး ေသခ်ာ ျပဳစုၿပီး ေရးထားတာပါ။
သို႔ေသာ္ အာမနာတမ္း ေဝဘန္ရရင္ မင္းသူေအာင္ဆြဲထားတဲ့ ေကာက္ခ်က္ေတြက မွားေနတယ္။ မျပည့္စုံဘူး။ တဖက္သတ္ဆန္တယ္။ အဲဒါ အဲဒီ "ဗန္႔ေဘြးကုန္း"ဆိုတဲ့ ရြာအေၾကာင္းကို ပိုျပည့္စုံသြားေအာင္ ကိုမင္းေအာင္ေရးတဲ့ "မိုးေအာက္ေျမျပင္"ကို ဖတ္သင့္တယ္။
တန္႔ဆည္နယ္ရဲ႕ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ သူေတာင္းစားရြာေလးျဖစ္တဲ့ "ဗန္႔ေဘြးကုန္း"အေၾကာင္းကို ကိုမင္းေအာင္ စေရးခဲ့တယ္။ ေနာက္ သူဆိုတဲ့ စကားတစ္လုံးပဲ ပိုတဲ့ အခု မင္းသူေအာင္က ေရးတယ္။
ေရွးခတ္ကလည္း ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ အခုေခတ္မွာလည္း တစ္ခါတစ္ရံေတာင္းရမ္းစားေသာက္ေနရတဲ့ ငါတို႕ တန္႕ဆည္နယ္ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ က်က္သေရေဆာင္ "ဗန္႔ေဘြးကုန္း" ဆိုတဲ့ ရြာေလး ရွိေနတာ ဦးဇင္းကေတာ့ ဂုဏ္ယူတယ္။ အားလည္း အားက်တယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုေတာ့ အဲဒီရြာအေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ သုေတသန လုပ္ၾကည့္ခ်င္ေသးလုိ႔ပါ။
ဟုတ္ပါတယ္။ ငယ္ငယ္က အေမနဲ႔ စိုင္ျပင္ႀကီးသြားရင္း အဲဒီရြာထိပ္က ေရခ်မ္းစဥ္မွာ ေရေသာက္ဖူးတယ္။ ေက်းဇူးရွိတယ္။ အေျပာင္းအလဲေတြၾကား တြန္႔တြန္႔လူးေနတဲ့ "ဗန္႔ေဘြးကုန္း"အေၾကာင္း ေျပာစရာ အမ်ားႀကီးက်န္ေသးတယ္။
0 comments:
Post a Comment