" မ 'ရွိ' မျဖစ္ ေယာနိေသာ မနသိကာရ ( ၃ ) "
တစ္ခါတံုးက လၻက္ရည္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္မွာ ထိုင္ရင္း ဆိုင္မွာ အခုရက္ပိုင္းမွ အသစ္ေရာက္လာတဲ႔ စားပြဲထိုးကို လၻက္ရည္ သံုးခြက္ မွာလိုက္မိပါတယ္။ စားပြဲထိုးကအသစ္မို႔လို႔ သူ႕လုပ္ငန္းမွာ မကြ်မ္းက်င္ပါဘူး။ ဖိတ္မွာစင္မွာ စိုးရိမ္တဲ႔စိတ္နဲ႔ အလြန္သတိၾကီးစြာ ထားျပီး လၻက္ရည္ခြက္ေတြကို တစ္ခြက္ခ်င္း တံုတံုရီရီနဲ႔ လာခ်ပါတယ္။
တျခားေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကို ဘာမွ မျမင္ေတာ႔ သလို ခြက္ကိုသာ အာရံုစိုက္ေနတာမို႔ လမ္းမွာ ခလုပ္တိုက္ မိမွာေတာင္ စိုးရပါတယ္။
သူ႔ကိုၾကည္႔ရတာကို ပင္ပန္းလွပါတယ္။
သူ႕ခမ်ာ စိုးရိမ္ေၾကာင္႔ၾက ၾကီးစြာနဲ႔ ၾကိဴးစားလိုက္ရတာ။ ေနာက္ဆံုး လၻက္ရည္သံုးခြက္လံုး စားပြဲေပၚ တင္ျပီးသြားတဲ႔ အခ်ိန္မွာမွ သက္ေတာင္႔ သက္သာ ျဖစ္သြားရရွာပါတယ္။ သူသယ္လာတဲ႔ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ ျဖစ္ေနခဲ႔တဲ႔ လၻက္ရည္ခြက္ကေလးဟာ စားပြဲေပၚကို ေရာက္မွပဲ တည္ျငိမ္သြားရပါတယ္။
စားပြဲေပၚမွာ ရွိေနျပီျဖစ္တဲ႔ လၻက္ရည္ခြက္နဲ႔ စားပြဲထိုးကို ၾကည္႔ျပီး အေတြးတစ္ခ်က္ ျဖစ္မိပါ တယ္။
" ထား "တဲ႔သေဘာနဲ႔ " ရွိ "တဲ႔သေဘာပါ။
ထားတဲ႔သေဘာမွာ ေၾကာင္႔ၾကစိုက္ေနရပါတယ္။ ထားတဲ႔အရာေပၚမွာပဲ စိတ္က မဲေနရပါ တယ္။
တည္ျငိမ္မႈ ရင္႔က်က္မႈ အားနည္းလွပါတယ္။
အားစိုက္ေနရတာမို႔ သက္ေတာင္႔ သက္သာလည္း မရွိပါဘူး။
ျပီးေတာ႔ မလြတ္လပ္ပါဘူး။
ရွိတဲ႔သေဘာမွာေတာ႔ အထက္ကေျပာခဲ႔တဲ႔ သဘာဝေတြ မပါေတာ႔ပါဘူး။
အားစိုက္စရာ မဲစရာ မလိုေတာ႔ပါဘူး။
အလြန္ သက္ေတာင္႔သက္သာ ေအးေအးေဆးေဆး ရွိလွပါတယ္။
ေၾကာင္႔ၾကစိုက္ရတာေတြ နည္းပါးရင္ နည္းပါးသေလာက္ လြတ္လပ္လို႔ေနပါတယ္။
အဲဒီအေတြးတစ္ခ်က္က စ လို႔ ကိုယ္႔ကို္ယ္ကို ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာ ျပန္ေမးေနမိပါတယ္။
ကိုယ္႔က်င္႔သံုးေနတဲ႔ ထားတဲ႔ တရားေတြ၊ ကိုယ္အပါးဝတယ္လို႔ ထင္ထားတဲ႔ ရွိတဲ႔ တရားေတြကို ေသခ်ာျပန္ျပီးေတာ႔လည္း စီစစ္မိပါတယ္။
သူတပါးအေပၚမွာ ထားရွိရတဲ႔ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ ဥေပကၡာေတြကို တရားသျဖင္႔ ညီညြတ္စြာ ထားနိုင္ဖို႔ေတာင္ အနိုင္နိုင္ပါ။
ကိုယ္သေဘာက်တဲ႔ ကိုယ္႔ဟာေတြ အေပၚမွာ ထားနိုင္သလိုရွိေပမဲ႔ ကိုယ္သေဘာမက်တဲ႔ သူမ်ားဟာေတြ က်ေတာ႔ မထားနိုင္ခဲ႔တာ အလြန္ေသခ်ာပါတယ္။
ကိုယ္႔ကိုယ္္ကို ကာကြယ္ဖို႔ အေၾကာင္းျပခ်က္ ေကာင္းေကာင္းေတြနဲ႔ ဆင္ေျခေပးရင္း တျခမ္းပဲ႔ ျဗဟၼစိုရ္တရား ေတြကို ဘက္လိုက္ျပီး က်င္႔ေနမိတာ ကိုယ္႔ဖာသာ အသိဆံုးပါ။
အဲဒီလိုစိတ္ထားမ်ိဳးနဲ႔ေတာ႔ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ ဥေပကၡာ တရားေတြ ရွိလာဖို႔ဆိုတာ အေဝးၾကီးေဝးေနပါေသးတယ္။
လက္ေတြ႕ဘဝထဲမွာ ကိုယ္က်င္႔သံုးေနပါတယ္ ဆိုတဲ႔ ဒီတရားေတြကိုေတာင္ ဘုရား ေဟာသလို မွန္မွန္ကန္ကန္ မထားႏိုင္ေသးတာ ထင္ရွွားလွပါတယ္။
ဒါနဲ႔မ်ား ဝိပႆနာဥာဏ္ေတြ ျဖစ္ခ်င္ေသးတယ္လို႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုလည္း အေငၚတူး မိပါတယ္။
ကို္ယ္ေျပာေျပာေနတဲ႔ ေယာနိေသာမနသိကာရ ဆိုတဲ႔ စိတ္ထားကေလးကိုေတာင္ တစ္ခါတေလ မနိုင္မနင္း အတင္း ျဖစ္ညွစ္ျပီး စိတ္မပါ လက္မပါနဲ႔ ထားေနရတာေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။
ဒါနဲ႔မ်ား ဟိုပန္းတိုင္ ဒီပန္းတိုင္ေတြ ေရာက္ခ်င္ရခ်င္ ေသးတယ္လို႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ခပ္ရြဲ႕ရြဲ႕ေမးမိပါတယ္။
ေယာနိေသာမနသိကာရ မပါပဲ အားမေကာင္းပါပဲ
ဘာဝိပႆနာဥာဏ္မွ မျဖစ္နိုင္သလို ဘယ္ပန္းတိုင္မွလည္း မနီးနိုင္ပါဘူး။
ဒီလိုေျပာလို႔ ထားတာေတြကို ႏွိမ္႔ခ်တယ္လို႔ မျမင္ေစခ်င္ပါဘူး။ မိမိေျပာေနတဲ႔ေနရာဟာ ထားတဲ႔အဆင္႔ကိုသာ ေျပာေနတာပါ။ ထားဖို႔ကိုသာ အားေပးအၾကံျပဳေနတာပါ။
မရွိခင္မွာ ထားတဲ႔ အေလ႔အက်င္႔ေတြ အားေကာင္းဖို႔ မွန္ကန္ဖို႔ ထားကို ထားေနရအံုးမွာပါ။
ငယ္ငယ္ကမူလတန္းမွွာစာသင္ရသလိုပါပဲ။
မူလတန္းမို႔ စာတစ္လံုးခ်င္းအသံထြက္ဖတ္ျပီး စာေတြကို ခက္ခဲပင္ပန္းစြာ ေအာ္က်က္ရတဲ႔ အလုပ္ကို လုပ္ကိုလုပ္ခဲ႔ရမွာပါ။
ေျခလက္ကေလးေတြ ခ်ိဳးလို႔ ဂဏန္းသခၤ်ာေတြ ေပါင္းတာ၊ နုတ္တာကိုလည္း လုပ္ရအံုးမွာပါပဲ။
အဲဒီလိုၾကိဳးစားထားမွ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားေတြလို သက္ေတာင္႔သက္သာ စိတ္နဲ႔စာဖတ္တာ တြက္တာမ်ိဳးေတြ လုပ္နိုင္မွာပါ။
သူ႔ေနရာ သူ႔အတန္းနဲ႔ ေလ်ာ္ညီစြာ ေလ႔လာ သင္ယူရင္း ျပည္႔စံုေအာင္ ေလ႔က်င္႔ဖို႔သာ လိုပါတယ္။
အဲဒီလို ေလ႔က်င္႔ရင္းနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း စိတ္နဲ႔ စာဖတ္တာ တြက္တာေတြကို လုပ္နိုင္လာတာပါပဲ။ အလြန္ ပါရမီထူးတဲ႔ ဥာဏ္ၾကီးရွင္ တစ္ေယာက္ တစ္ေလက လြဲရင္ ဘယ္သူမဆို ဒီအတိုင္း တဆင္႔စီ ၾကိဳးစားသြားရတာပါ။
အခုေျပာေနတဲ႔ ေယာနိေသာ မနသိကာရ မွာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။
အရင္ဆံုးစိတ္ပါပါ မပါပါ ဘယ္သူ႕ အေပၚျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ေကာင္းထားမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ျပီး ထားနိုင္ဖို႔ အရင္ၾကိဳးစားရမွွာပါ။
ရည္ရြယ္ခ်က္က စိတ္ေကာင္းပါ။
လုပ္ရမွာကထားဖို႔ပါ။
စည္းမ်ဥ္းက အကုသိုလ္မျဖစ္ ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႔ပါ။ စိတ္ေကာင္းကေလး ထားလိုက္တာနဲ႔ သတိလည္းပါျပီးသား ကုသိုလ္လည္း ျဖစ္ျပီးသားပါ။
လက္ေတြ႕လည္း စိတ္ေကာင္းကေလးထားရင္း
ကိုယ္႔စိတ္ကို ျပန္ျပီး အကဲခတ္ ၾကည္႔ေစခ်င္ပါတယ္။
သတိပါတာ၊ ကုသိုလ္ျဖစ္တာ၊ အကုသိုလ္ မျဖစ္တာ၊ စသျဖင္႔ တစ္ခုခုဟာ အလြန္ထင္ရွား တတ္ပါတယ္။
စိတ္ေကာင္းထား ဆိုတာကလည္း သင္႔တင္႔စြာ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္လိုက္တာပါ။
အဲဒီအထဲမွာ ေျဖေတြး ေတြးလိုက္တာမ်ိဳးလည္း ပါတာပါပဲ။
ဥပမာ တစ္ခါတစ္ေလ အိမ္ရွင္မ မအားလို႔ ဟင္းေကာင္းေကာင္း မခ်က္နိုင္တဲ႔အခါ ငါတို႔ ေက်ာင္းသားဘဝက ဒီထက္ မေကာင္းတာေတာင္ စားနိုင္ခဲ႔ေသးတာလို႔ ေတြးလိုက္တာနဲ႔ ဟင္းမေကာင္းလို႔ စိတ္မညစ္မိေတာ႔ပါဘူး။
သားသမီးေတြ ေျပာစကား မလိုက္နာတဲ႔အခါ ကိုယ္ငယ္ငယ္ကလည္း ျပန္မေျပာနားမေထာင္ လုပ္ခဲ႔တာကို ျပန္ေတြးမိရင္ ေဒါသေတြ သက္သာသြားရတာပါပဲ။
တပည္႔ေတြ ညံ႔လို႔ စိတ္ဆိုးမဲ႔အစား သူတို႔ညံ႔လို႔ ငါဆရာ ျဖစ္ေနရေသးတာလို႔ ကေလးကုလား ေျဖေတြး ေတြးလိုက္မိတာေလးက အစ အသံုးတည္႔လွပါတယ္။
ကိုယ္႔ကိုကဲ႔ရဲ႕ အျပစ္တင္ ခံရရင္လည္း ဘုရားရွင္ေတာင္ ကဲ႔ရဲ႕သူ၊ ဆန္႔က်င္သူေတြ ရွိေသးတာ ငါ႔မွာရွိတာ ဘာဆန္းသလဲလို႔ ေတြးလိုက္မိတာနဲ႔ မေက်နပ္တာေတြ ေလ်ာ႔သြားတာမို႔ အလြန္ က်င္႔သံုးဖို႔ ထိုက္တန္လွပါတယ္။
ဘာနဲ႔ ဆံုဆံု "ေယာနိေသာ မနသိကာရ" ထားျဖစ္ဖို႔သာ အေရးၾကီးပါတယ္။
တျဖည္းျဖည္း ရင္႔က်က္လာတာနဲ႔အမွ် ကိုယ္႔ရဲ႕ သေဘာထားေတြဟာ သာမန္ အေကာင္းျမင္ရံု ေျဖေတြးေတြးရံု အေနအထားကေန တိုးတက္လာမွာ အမွန္ပါပဲ။
ကိုယ္႔ရဲ႕အေကာင္းျမင္တတ္တဲ႔ အေလ႔အက်င္႔ ေတြမွာ အကုသိုလ္မျဖစ္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေစတဲ႔ စိတ္ဝီရိယနဲ႔အတူ ေစာင္႔ေရွာက္တဲ႔ သတိလည္း ပါပါတယ္။
အက်ိဳးရွိမရွိ သင္႔မသင္႔ကို သိတဲ႔ သမၸဇဥ္ ေတြလည္း ပါပါတယ္။
တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေယာနိေသာ မနသိကာရဟာ "ကိုယ္႔စိတ္ရဲ႕အာရံုေတြ အေပၚမွာ တံု႔ျပန္တတ္တဲ႔ အေလ႔အက်င္႔တခု"လို ကိုယ္နဲ႔ အသားတက် ျဖစ္လာတာနဲ႔ အမွ် ကိုယ္႔ရဲ႕ ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံ အမႈေတြဟာလည္း အျပစ္ ကင္းသည္ထက္ ကင္းလာမွာ အမွန္ပါပဲ။
ေယာနိေသာ မနသိကာယ၊ သတိ၊ ဝီရိယ၊ သမၸဇဥ္ေတြနဲ႔ ဟန္ခ်က္ညီစြာ ေလ႔က်င္႔ လာတဲ႔ သူအတြက္ ဆံုသမွ်ဟာ ကုသိုလ္ျဖစ္ေနတာမို႔ ခါတိုင္းထက္စာရင္ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ အျဖစ္နည္းလာမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။
ေယာနိေသာ မနသိကာရ ထားႏိုင္တာေတြ မထားႏိုင္တာေတြ ကိုလည္း အေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႔ တကြ ပိုမို နားလည္လာမွာပါ။ လိုတာေတြ ျဖည္႔ဆည္းလို႔ " ထား "လာခဲ႔တဲ႔ စိတ္ေကာင္းေတြဟာ ထားရင္းထားရင္းနဲ႔ " ရွိ "တဲ႔ စိတ္ေကာင္းေတြ အျဖစ္ ေျပာင္းလည္းလို႔ လာပါေတာ႔တယ္။
အဲဒီလို ပုဂၢလဗ်ာပါရေတြကို အားျပဳရင္း မိမိစိတ္ကို မိမိ ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆံုးမ ျပဳျပင္လာတဲ႔ သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ုျမင္႔ျမတ္တဲ႔ အရည္အေသြးေတြနဲ႔ ျပည္႔စံုလာတဲ႔ သတိဥာဏ္ဟာ ေနာက္ထပ္ သိစရာ ဓမၼဗ်ာပါရ နယ္ပယ္တစ္ခုကို ဥာဏ္ဦးလွည္႔ သြားပါေတာ႔တယ္။
အဲဒါကေတာ႔ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း၊ အရွိကို အရွိ အတိုင္းသိတဲ႔ နယ္ပယ္ပါ။
ဒီစာကိုေရးေနရင္း ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ႔တဲ႔ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ထဲက သတိပ႒ာန္ အားထုတ္သူတိုင္း အတြက္ ဘုရားရွင္ လမ္းညႊန္ေတာ္မူခဲ႔တဲ႔ စာပိုဒ္ကေလး တစ္ခု စိတ္ထဲမွာ ျဖတ္ကနဲ ေပၚလာပါတယ္။
***" အာတာပီ သမၸဇာေနာ သတိမာ ဝိေနယ် ေလာေက အဘိဇၩာေဒါမနႆံ "***
ေမတၱာျဖင္႔
photo credit -Young Buddhist's Asso;
တည္ျငိမ္မႈ ရင္႔က်က္မႈ အားနည္းလွပါတယ္။
အားစိုက္ေနရတာမို႔ သက္ေတာင္႔ သက္သာလည္း မရွိပါဘူး။
ျပီးေတာ႔ မလြတ္လပ္ပါဘူး။
ရွိတဲ႔သေဘာမွာေတာ႔ အထက္ကေျပာခဲ႔တဲ႔ သဘာဝေတြ မပါေတာ႔ပါဘူး။
အားစိုက္စရာ မဲစရာ မလိုေတာ႔ပါဘူး။
အလြန္ သက္ေတာင္႔သက္သာ ေအးေအးေဆးေဆး ရွိလွပါတယ္။
ေၾကာင္႔ၾကစိုက္ရတာေတြ နည္းပါးရင္ နည္းပါးသေလာက္ လြတ္လပ္လို႔ေနပါတယ္။
အဲဒီအေတြးတစ္ခ်က္က စ လို႔ ကိုယ္႔ကို္ယ္ကို ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာ ျပန္ေမးေနမိပါတယ္။
ကိုယ္႔က်င္႔သံုးေနတဲ႔ ထားတဲ႔ တရားေတြ၊ ကိုယ္အပါးဝတယ္လို႔ ထင္ထားတဲ႔ ရွိတဲ႔ တရားေတြကို ေသခ်ာျပန္ျပီးေတာ႔လည္း စီစစ္မိပါတယ္။
သူတပါးအေပၚမွာ ထားရွိရတဲ႔ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ ဥေပကၡာေတြကို တရားသျဖင္႔ ညီညြတ္စြာ ထားနိုင္ဖို႔ေတာင္ အနိုင္နိုင္ပါ။
ကိုယ္သေဘာက်တဲ႔ ကိုယ္႔ဟာေတြ အေပၚမွာ ထားနိုင္သလိုရွိေပမဲ႔ ကိုယ္သေဘာမက်တဲ႔ သူမ်ားဟာေတြ က်ေတာ႔ မထားနိုင္ခဲ႔တာ အလြန္ေသခ်ာပါတယ္။
ကိုယ္႔ကိုယ္္ကို ကာကြယ္ဖို႔ အေၾကာင္းျပခ်က္ ေကာင္းေကာင္းေတြနဲ႔ ဆင္ေျခေပးရင္း တျခမ္းပဲ႔ ျဗဟၼစိုရ္တရား ေတြကို ဘက္လိုက္ျပီး က်င္႔ေနမိတာ ကိုယ္႔ဖာသာ အသိဆံုးပါ။
အဲဒီလိုစိတ္ထားမ်ိဳးနဲ႔ေတာ႔ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ ဥေပကၡာ တရားေတြ ရွိလာဖို႔ဆိုတာ အေဝးၾကီးေဝးေနပါေသးတယ္။
လက္ေတြ႕ဘဝထဲမွာ ကိုယ္က်င္႔သံုးေနပါတယ္ ဆိုတဲ႔ ဒီတရားေတြကိုေတာင္ ဘုရား ေဟာသလို မွန္မွန္ကန္ကန္ မထားႏိုင္ေသးတာ ထင္ရွွားလွပါတယ္။
ဒါနဲ႔မ်ား ဝိပႆနာဥာဏ္ေတြ ျဖစ္ခ်င္ေသးတယ္လို႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုလည္း အေငၚတူး မိပါတယ္။
ကို္ယ္ေျပာေျပာေနတဲ႔ ေယာနိေသာမနသိကာရ ဆိုတဲ႔ စိတ္ထားကေလးကိုေတာင္ တစ္ခါတေလ မနိုင္မနင္း အတင္း ျဖစ္ညွစ္ျပီး စိတ္မပါ လက္မပါနဲ႔ ထားေနရတာေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။
ဒါနဲ႔မ်ား ဟိုပန္းတိုင္ ဒီပန္းတိုင္ေတြ ေရာက္ခ်င္ရခ်င္ ေသးတယ္လို႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ခပ္ရြဲ႕ရြဲ႕ေမးမိပါတယ္။
ေယာနိေသာမနသိကာရ မပါပဲ အားမေကာင္းပါပဲ
ဘာဝိပႆနာဥာဏ္မွ မျဖစ္နိုင္သလို ဘယ္ပန္းတိုင္မွလည္း မနီးနိုင္ပါဘူး။
ဒီလိုေျပာလို႔ ထားတာေတြကို ႏွိမ္႔ခ်တယ္လို႔ မျမင္ေစခ်င္ပါဘူး။ မိမိေျပာေနတဲ႔ေနရာဟာ ထားတဲ႔အဆင္႔ကိုသာ ေျပာေနတာပါ။ ထားဖို႔ကိုသာ အားေပးအၾကံျပဳေနတာပါ။
မရွိခင္မွာ ထားတဲ႔ အေလ႔အက်င္႔ေတြ အားေကာင္းဖို႔ မွန္ကန္ဖို႔ ထားကို ထားေနရအံုးမွာပါ။
ငယ္ငယ္ကမူလတန္းမွွာစာသင္ရသလိုပါပဲ။
မူလတန္းမို႔ စာတစ္လံုးခ်င္းအသံထြက္ဖတ္ျပီး စာေတြကို ခက္ခဲပင္ပန္းစြာ ေအာ္က်က္ရတဲ႔ အလုပ္ကို လုပ္ကိုလုပ္ခဲ႔ရမွာပါ။
ေျခလက္ကေလးေတြ ခ်ိဳးလို႔ ဂဏန္းသခၤ်ာေတြ ေပါင္းတာ၊ နုတ္တာကိုလည္း လုပ္ရအံုးမွာပါပဲ။
အဲဒီလိုၾကိဳးစားထားမွ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားေတြလို သက္ေတာင္႔သက္သာ စိတ္နဲ႔စာဖတ္တာ တြက္တာမ်ိဳးေတြ လုပ္နိုင္မွာပါ။
သူ႔ေနရာ သူ႔အတန္းနဲ႔ ေလ်ာ္ညီစြာ ေလ႔လာ သင္ယူရင္း ျပည္႔စံုေအာင္ ေလ႔က်င္႔ဖို႔သာ လိုပါတယ္။
အဲဒီလို ေလ႔က်င္႔ရင္းနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း စိတ္နဲ႔ စာဖတ္တာ တြက္တာေတြကို လုပ္နိုင္လာတာပါပဲ။ အလြန္ ပါရမီထူးတဲ႔ ဥာဏ္ၾကီးရွင္ တစ္ေယာက္ တစ္ေလက လြဲရင္ ဘယ္သူမဆို ဒီအတိုင္း တဆင္႔စီ ၾကိဳးစားသြားရတာပါ။
အခုေျပာေနတဲ႔ ေယာနိေသာ မနသိကာရ မွာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။
အရင္ဆံုးစိတ္ပါပါ မပါပါ ဘယ္သူ႕ အေပၚျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ေကာင္းထားမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ျပီး ထားနိုင္ဖို႔ အရင္ၾကိဳးစားရမွွာပါ။
ရည္ရြယ္ခ်က္က စိတ္ေကာင္းပါ။
လုပ္ရမွာကထားဖို႔ပါ။
စည္းမ်ဥ္းက အကုသိုလ္မျဖစ္ ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႔ပါ။ စိတ္ေကာင္းကေလး ထားလိုက္တာနဲ႔ သတိလည္းပါျပီးသား ကုသိုလ္လည္း ျဖစ္ျပီးသားပါ။
လက္ေတြ႕လည္း စိတ္ေကာင္းကေလးထားရင္း
ကိုယ္႔စိတ္ကို ျပန္ျပီး အကဲခတ္ ၾကည္႔ေစခ်င္ပါတယ္။
သတိပါတာ၊ ကုသိုလ္ျဖစ္တာ၊ အကုသိုလ္ မျဖစ္တာ၊ စသျဖင္႔ တစ္ခုခုဟာ အလြန္ထင္ရွား တတ္ပါတယ္။
စိတ္ေကာင္းထား ဆိုတာကလည္း သင္႔တင္႔စြာ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္လိုက္တာပါ။
အဲဒီအထဲမွာ ေျဖေတြး ေတြးလိုက္တာမ်ိဳးလည္း ပါတာပါပဲ။
ဥပမာ တစ္ခါတစ္ေလ အိမ္ရွင္မ မအားလို႔ ဟင္းေကာင္းေကာင္း မခ်က္နိုင္တဲ႔အခါ ငါတို႔ ေက်ာင္းသားဘဝက ဒီထက္ မေကာင္းတာေတာင္ စားနိုင္ခဲ႔ေသးတာလို႔ ေတြးလိုက္တာနဲ႔ ဟင္းမေကာင္းလို႔ စိတ္မညစ္မိေတာ႔ပါဘူး။
သားသမီးေတြ ေျပာစကား မလိုက္နာတဲ႔အခါ ကိုယ္ငယ္ငယ္ကလည္း ျပန္မေျပာနားမေထာင္ လုပ္ခဲ႔တာကို ျပန္ေတြးမိရင္ ေဒါသေတြ သက္သာသြားရတာပါပဲ။
တပည္႔ေတြ ညံ႔လို႔ စိတ္ဆိုးမဲ႔အစား သူတို႔ညံ႔လို႔ ငါဆရာ ျဖစ္ေနရေသးတာလို႔ ကေလးကုလား ေျဖေတြး ေတြးလိုက္မိတာေလးက အစ အသံုးတည္႔လွပါတယ္။
ကိုယ္႔ကိုကဲ႔ရဲ႕ အျပစ္တင္ ခံရရင္လည္း ဘုရားရွင္ေတာင္ ကဲ႔ရဲ႕သူ၊ ဆန္႔က်င္သူေတြ ရွိေသးတာ ငါ႔မွာရွိတာ ဘာဆန္းသလဲလို႔ ေတြးလိုက္မိတာနဲ႔ မေက်နပ္တာေတြ ေလ်ာ႔သြားတာမို႔ အလြန္ က်င္႔သံုးဖို႔ ထိုက္တန္လွပါတယ္။
ဘာနဲ႔ ဆံုဆံု "ေယာနိေသာ မနသိကာရ" ထားျဖစ္ဖို႔သာ အေရးၾကီးပါတယ္။
တျဖည္းျဖည္း ရင္႔က်က္လာတာနဲ႔အမွ် ကိုယ္႔ရဲ႕ သေဘာထားေတြဟာ သာမန္ အေကာင္းျမင္ရံု ေျဖေတြးေတြးရံု အေနအထားကေန တိုးတက္လာမွာ အမွန္ပါပဲ။
ကိုယ္႔ရဲ႕အေကာင္းျမင္တတ္တဲ႔ အေလ႔အက်င္႔ ေတြမွာ အကုသိုလ္မျဖစ္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေစတဲ႔ စိတ္ဝီရိယနဲ႔အတူ ေစာင္႔ေရွာက္တဲ႔ သတိလည္း ပါပါတယ္။
အက်ိဳးရွိမရွိ သင္႔မသင္႔ကို သိတဲ႔ သမၸဇဥ္ ေတြလည္း ပါပါတယ္။
တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေယာနိေသာ မနသိကာရဟာ "ကိုယ္႔စိတ္ရဲ႕အာရံုေတြ အေပၚမွာ တံု႔ျပန္တတ္တဲ႔ အေလ႔အက်င္႔တခု"လို ကိုယ္နဲ႔ အသားတက် ျဖစ္လာတာနဲ႔ အမွ် ကိုယ္႔ရဲ႕ ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံ အမႈေတြဟာလည္း အျပစ္ ကင္းသည္ထက္ ကင္းလာမွာ အမွန္ပါပဲ။
ေယာနိေသာ မနသိကာယ၊ သတိ၊ ဝီရိယ၊ သမၸဇဥ္ေတြနဲ႔ ဟန္ခ်က္ညီစြာ ေလ႔က်င္႔ လာတဲ႔ သူအတြက္ ဆံုသမွ်ဟာ ကုသိုလ္ျဖစ္ေနတာမို႔ ခါတိုင္းထက္စာရင္ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ အျဖစ္နည္းလာမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။
ေယာနိေသာ မနသိကာရ ထားႏိုင္တာေတြ မထားႏိုင္တာေတြ ကိုလည္း အေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႔ တကြ ပိုမို နားလည္လာမွာပါ။ လိုတာေတြ ျဖည္႔ဆည္းလို႔ " ထား "လာခဲ႔တဲ႔ စိတ္ေကာင္းေတြဟာ ထားရင္းထားရင္းနဲ႔ " ရွိ "တဲ႔ စိတ္ေကာင္းေတြ အျဖစ္ ေျပာင္းလည္းလို႔ လာပါေတာ႔တယ္။
အဲဒီလို ပုဂၢလဗ်ာပါရေတြကို အားျပဳရင္း မိမိစိတ္ကို မိမိ ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆံုးမ ျပဳျပင္လာတဲ႔ သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ုျမင္႔ျမတ္တဲ႔ အရည္အေသြးေတြနဲ႔ ျပည္႔စံုလာတဲ႔ သတိဥာဏ္ဟာ ေနာက္ထပ္ သိစရာ ဓမၼဗ်ာပါရ နယ္ပယ္တစ္ခုကို ဥာဏ္ဦးလွည္႔ သြားပါေတာ႔တယ္။
အဲဒါကေတာ႔ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း၊ အရွိကို အရွိ အတိုင္းသိတဲ႔ နယ္ပယ္ပါ။
ဒီစာကိုေရးေနရင္း ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ႔တဲ႔ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ထဲက သတိပ႒ာန္ အားထုတ္သူတိုင္း အတြက္ ဘုရားရွင္ လမ္းညႊန္ေတာ္မူခဲ႔တဲ႔ စာပိုဒ္ကေလး တစ္ခု စိတ္ထဲမွာ ျဖတ္ကနဲ ေပၚလာပါတယ္။
***" အာတာပီ သမၸဇာေနာ သတိမာ ဝိေနယ် ေလာေက အဘိဇၩာေဒါမနႆံ "***
ေမတၱာျဖင္႔
photo credit -Young Buddhist's Asso;
0 comments:
Post a Comment