Monday, January 19, 2015

ေမာင္တီထြင္

Zaw Naung Ling

AEK အမွတ္တံဆိပ္ EVD စက္ေတြကိုဖြင့္လိုက္တာနဲ႔ ကုန္ပစၥည္းအမွတ္တံဆိပ္ Logo နဲ႔အတူ ျမန္မာကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ကေလးတစ္ေကာင္ TV ဖန္သားျပင္မွာ ေပၚလာတာကို သတိထားမိ သူေတြ ရွိ ၾကပါလိမ့္မယ္။ အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းေတြထဲမွာ ရွားရွားပါးပါးနဲ႔ ့ျမန္မာကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ေလးကို အမွတ္အသားတစ္ခုအျဖစ္ထည့္သြင္း အသံုးျပဳထားတာလည္း အဲဒီဇာတ္ေကာင္ တစ္ေကာင္ပဲရွိလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
အဲဒီဇာတ္ေကာင္ကေတာ့ ေမာင္တီထြင္ဆိုတဲ့ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေလးပါပဲ။

တကယ္ေတာ့ အေခၚအေ၀ၚအရသာ ေမာင္တီထြင္လို႔ ေခၚေ၀ၚေပမယ့္ သူ႔ကိုဖန္တီးခဲ့တဲ့သကၠရာဇ္နဲ႔ တြက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အခုဆိုရင္ အသက္(၄၀)ေက်ာ္လာၿပီမို႔ ဦးတီထြင္လို႔ ေခၚေ၀ၚရမယ့္ပံုပါ။ ဒါေပမဲ့ ေမာင္တီထြင္ကေတာ့ ဒီေန႔အထိ ေမာင္တီထြင္အျဖစ္နဲ႔ပဲ ကေလးေတြရဲ႕ကမၻာမွာ ရွင္သန္ေနဆဲ။ ႏုပ်ိဳေနဆဲ။ သြက္လက္ေနဆဲပါ။

“ မူလတန္းေက်ာင္းသားဘ၀မွာ ၀ါသနာက ႏွစ္ခုရွိတယ္။ တစ္ခုက ပန္းခ်ီ၊ ကာတြန္းနဲ႔ စာေပေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက သိပၸံပညာရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္တာ။ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေရြးမယ္စဥ္းစားေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက ရင္ထဲမွာရွိတဲ့ သိပၸံသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵကို သိပၸံဇာတ္ေကာင္အျဖစ္ဖန္တီးခဲ့တာ။ ေမာင္တီထြင္ ဆိုၿပီး ကိုယ္မျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေနရာကို ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ထည့္ခဲ့တာ” လို႔ ေမာင္တီထြင္ကို ဖန္တီးခဲ့တဲ့ ကာတြန္းဆရာ(ဦး)သစ္ထြဏ္းကေျပာတယ္။

သိပံၸပညာကို စိတ္၀င္စားခဲ့လြန္းလို႔ ကေလးဘ၀မွာကတည္းက ရရာပစၥည္းေတြနဲ႔ တီထြင္ၾကံဆၿပီးေဆာ့ကစားစရာေတြဖန္တီးခဲ့သလို သိပၸံပညာရွင္ေတြရဲ႕အေၾကာင္းကိုလည္း အားက်စြာနဲ႔ ဖတ္ရႈေလ့လာခဲ့တယ္လို႔ကာတြန္းသစ္ထြဏ္းက ေျပာျပ တယ္။ တဖက္ကလည္း ကာတြန္း၀ါသနာပိုးကပါလာတဲ့အခါ အျခားကာတြန္းဆရာေတြရဲ႕လက္ရာေတြကို အတုယူေရးဆြဲရင္း ၃ တန္းေက်ာင္းသားအရြယ္ကတည္းက ေက်ာင္းမွာ ပံုဆြဲေကာင္းတဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။

ေလးတန္းေက်ာင္းသားအရြယ္မွာေတာ့ ေ၀ါဒစၥေနရဲ႕ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေတြက သူ႔ကိုဖမ္းစားလာခဲ့ၿပီး အတုယူေလ့က်င့္လာခဲ့တယ္။ ေအာင္ရွိန္၊ ေရႊမင္းသား၊ ေသာ္က၊ သန္းၾကြယ္ စတဲ့ကာတြန္းဆရာၾကီးေတြကလည္း သူရဲ႕ျမင္ဆရာေတြ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ကိုးတန္း၊ ဆယ္တန္း ေက်ာင္းသားအရြယ္မွာေတာ့ နံရံကပ္စာေစာင္ေတြမွာ နာမည္ႀကီးတစ္ေယာက္အျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ။

ဆယ္တန္းေအာင္ျမင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ တကၠသိုလ္မတက္ေရာက္ေသးခင္ ဗိုလ္တစ္ေထာင္သတင္းစာတိုက္မွာ  သံုး လၾကာလုပ္အားေပးခြင့္ရခဲ့တာကေတာ့ သူရဲ႕စိတ္ကူးအိပ္မက္ေတြကို အျပင္ေလာကနဲ႔ဆက္စပ္ဖို႔ အခြင့္အေရးတစ္ရပ္ရခဲ့တယ္လို႔ ေျပာရမွာပါ။ အဲဒီသတင္းစာတိုက္ကို ကာတြန္းလာပို႔တဲ့ ကာတြန္းဆရာေတြနဲ႔ သိကၽြမ္းခင္မင္ၿပီး ကာတြန္းေလာကရဲ႕ ၀င္ေပါက္တစ္ခုကို ခိုင္ခိုင္မာမာရခဲ့တယ္။ ဆယ္တန္းေျဖၿပီးကာစ လြယ္အိတ္တစ္လံုး၊ ထီးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ တိုက္တကာလွည့္ၿပီး ကာတြန္းပို႔ရတဲ့အေျခအေနကေန ပိုေကာင္းတဲ့အခြင့္အလမ္းေတြရလာခဲ့တယ္။

သူက “ ကာတြန္းဆရာေမာင္ေမာင္ကစီစဥ္ၿပီး ဦးဦးပံုေျပာမယ္ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို မင္းသား၀င္းဦးကထုတ္မယ္ဆိုေတာ့ ေျခာက္မ်က္ႏွာေရးခြင့္ရခဲ့တယ္။ ေနရာတစ္ခုရသြားတာေပါ့” လို႔ ေျခလွမ္းအစကို ေျပာျပတယ္။

တကၠသိုလ္္ေက်ာင္းသားဘ၀တစ္ေလ်ာက္မွာေတာ့ ကာတြန္းေရးဆြဲျခင္းကေနရတဲ့၀င္ေငြဟာ သူ႔ရဲ႕ ေက်ာင္းစရိတ္အတြက္ ေကာင္းေကာင္းလံုေလာက္ခဲ့တယ္။ တကၠသိုလ္ကေန B.Sc(Chemistry)   ဘြဲ႔ရခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ မိဘေတြက၀န္ထမ္းေလာကကို ေရြးခ်ယ္ဖို႔ တိုက္တြန္းမႈေတြရွိခဲ့ေပမယ့္လည္း သူကေတာ့ ကာတြန္းေလာကကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ၿပီး တစ္စိုက္မတ္မတ္ ေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့တယ္။

သူ႔ထက္ အသက္အရြယ္အရေရာ၊ ကာတြန္းေရးသက္ပါႀကီးေပမယ့္ ကာတြန္းေလာကမွာ ခင္မင္သိကၽြမ္းရင္း ေခတ္ၿပိဳင္ေတြလိုအတူေရးဆြဲခဲ့ၾကသူေတြကေတာ့ ကာတြန္းပိုးဇာ၊ ကာတြန္းေမာင္ေမာင္၊ ကာတြန္းခင္ေဆြ၊ ကာတြန္း ေမာင္၀ဏ၊ ကာတြန္းသုတ၊ ကာတြန္းေအာင္ႀကီး၊ ကာတြန္းေဌးေအာင္၊ ကာတြန္းေျမဇာ၊ ကာတြန္း တင္ေအာင္နီတို႔ပါ။
ေမာင္တီထြင္ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ေနာက္မွာ ဆက္ၿပီး ပ်ိဳးေထာင္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြကေတာ့ ဇူးဇူးနဲ႔ေရႊရိုး၊ တံုတံု၊ ေသ်ာင္ေပစူးေလးေမာင္လူေမႊး၊ စံုေထာက္ကေလးေဇာ္ေဇာ္၊ ၿဂိဳဟ္သားကေလးေမာင္ခေခြး ဆိုတဲ့ဇာတ္ေကာင္ေလးေတြျဖစ္ပါတယ္။

“ အဲဒီေခတ္က ဂ်ာနယ္တို႔၊ လံုးခ်င္းကာတြန္းတို႔ကထုတ္ေ၀ခြင့္ရဖို႔ ခက္ခဲတယ္။ အဲဒီအေျခအေနမွာ ရတဲ့ေနရာမွာ ကုတ္ကတ္ေရးၿပီး ရတဲ့၀င္ေငြနဲ႔ လႈပ္ရွားရုန္းကန္ခဲ့ရတာ” လို႔ သူကဆိုတယ္။
အဲဒီလိုအခက္အခဲေတြၾကားထဲမွာပဲ ၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလေတြမွာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တဲ့ ေမွာင္ခိုကာတြန္းေခတ္မွာေတာ့ ရွင္သန္ရပ္တည္ေရးအတြက္ ပိုၿပီး ခက္ခက္ခဲခဲ ရုန္းကန္ခဲ့ရျပန္တယ္။ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ ကာတြန္းထုတ္ေ၀ခြင့္တားဆီးပိတ္ပင္မႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ အဲဒီေမွာင္ခိုကာတြန္းေခတ္မွာ အျခားေသာ ဘ၀တူကာတြန္းဆရာေတြလိုပဲ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္းေတြကို ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီးရင္ဆိုင္ခဲ့ရတယ္။

ကာတြန္း သစ္ထြဏ္းက “ စာအုပ္ေတြကို ထုတ္ေ၀သူက မေျပး၊ ေနာက္က ဖမ္းတဲ့သူက လိုက္ေပါ့။ ေခတ္ဆိုးႀကီးနဲ႔ ႀကံဳခဲ့ရတာေပါ့။ ေရးကြက္ရွားသြားတာေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ကာတြန္းျပပြဲေတြမွာ ထုတ္ေ၀ခြင့္ေပးပါဗ်ိဳ႕ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ကာတြန္းေတြ၀ိုင္းေရးၾကတယ္။ သတင္းစာေတြကလည္း ၀ိုင္းၿပီးေဖာ္ျပၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ကာတြန္းဆရာေတြကို ကိုယ္တိုင္ေရးထုတ္ေ၀ခြင့္ေတြ ေပးခဲ့တယ္” လို႔ ျပန္ေျပာျပတယ္။

ကာတြန္းေလာကမွာ နာမည္တစ္လံုးကိုတည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ စိတ္တူကိုယ္တူကာတြန္းဆရာေတြ စုေပါင္းၿပီး The Best Cartoonist Advertising Group ကို ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ ထူေထာင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအဖြဲ႔မွာ ကာတြန္းျမင့္စိုးေလး၊ ကာတြန္းသစ္ထြဏ္း၊ ကာတြန္းေငြၾကည္၊ ကာတြန္းတင္ေအာင္နီ၊ ကာတြန္းေရႊမင္းသား၊ ကာတြန္းေမာင္ေမာင္ေအာင္၊ ကာတြန္းေမာင္၀ဏ၊ ကာတြန္းေသာ္ကတို႔ ပါ၀င္ခဲ့တယ္။

ကာတြန္းပညာကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔အသံုးခ်ရင္း ကာတြန္းပညာရွင္ေတြကို စီးပြားေရးအရေအာင္ျမင္စြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ ရည္ရြယ္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ အဲဒီအဖြဲ႔ကေလးဟာ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းနဲ႔ တီဗီေၾကာ္ျငာေတြမွာ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေလးေတြကို အေတာ္အသင့္ေနရာရေအာင္စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တယ္။

“ ေျခလွမ္းက်ယ္က်ယ္နဲ႔ စုေပါင္းအားကို ယူလိုက္တဲ့သေဘာပါ။ ရည္မွန္းခ်က္အျပည့္ေတာ့ မျဖစ္ခဲ့ဘူး။ စီးပြားေရးသမားေတြဆိုတာကလည္း မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြနဲ႔ပဲ ေၾကာ္ျငာဖို႔ ပိုစိတ္၀င္စားၾကတာကိုး” လို႔ ကာတြန္းသစ္ထြဏ္းက ေျပာတယ္။

ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုၾကာ ရပ္တည္ခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ အဖြဲ႔၀င္တခ်ိဳ႕ကြယ္လြန္မႈေတြနဲ႔အတူ The Best အဖြဲ႔ကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့ရၿပီး အခုအေျခအေနမွာေတာ့ တျဖည္းျဖည္းအသက္အရြယ္ရလာၾကတဲ့ အဖြဲ႔၀င္ေဟာင္းေတြဟာ အခ်င္းခ်င္း ဆံုေတြ႕ျဖစ္ဖို႔ ေတာင္ပိုမိုခက္ခဲလာေတာ့တယ္။

ကာတြန္းသစ္ထြဏ္းဟာ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္မွာ ေဒၚလွဥမၼာနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ၿပီး သားသမီးမဖြားျမင္ခဲ့ဘဲ ႏွစ္ေယာက္အတူဘ၀ကို ျဖတ္သန္းခဲ့တယ္။ ဇနီးျဖစ္သူက ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ေတာ့ ကာတြန္းဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀ကို နားလည္ၿပီး ရသမွ်နဲ႔ေရာင့္ရဲႏိုင္ခဲ့တဲ့ ဇနီးတစ္ေယာက္ဆံုးရံႈးမႈဟာ သူ႔ဘ၀အတြက္ေတာ့ အႀကီးမားဆံုး စိတ္ထိခိုက္မႈျဖစ္ခဲ့ရတယ္။

အဲ့ဒီကာလေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး “ ကိုယ့္ဘ၀က ရုတ္တရက္ႀကီး ရပ္တန္႔ၿပီး အသစ္ကျပန္စသလိုျဖစ္သြားတာ။ အမွန္ေျပာရရင္ ဘ၀တစ္ခုမွာ စက္တစ္ခုက ရပ္တန္႔သြားသလိုပဲ။ ဘယ္လိုလည္ပတ္ရမွန္းမသိေတာ့သလိုမ်ဳိး စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္ခဲ့ရတယ္” လို႔ သူက ဖြင့္ဟတယ္။

အဲဒီအေျခအေနေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ ကာလအေတာ္ၾကာ အခ်ိန္ယူခဲ့ရတာကိုလည္း ၀န္ခံရင္း ၀ိုင္း၀န္းအားေပးခဲ့တဲ့ မိတ္ေဆြေတြကို ေက်းဇူးတင္စကားဆိုတယ္။

လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ သူက Perfect ၊ ကလ်ာ၊ ရတနာပန္းခင္း၊ Popular ၊ ပုတက္ကေလးဂ်ာနယ္ နဲ႔ ပလုတ္တုတ္ ကေလးဂ်ာနယ္တို႔မွာ ကာတြန္းေတြ ေရးဆြဲေနဆဲပါ။
သူဖန္တီးခဲ့သမွ်ဇာတ္ေကာင္ေတြအထဲမွာ ေမာင္တီထြင္ကို အားအရဆံုးျဖစ္ၿပီး ပရိသတ္အႀကိဳက္နဲ႔လည္း ထပ္တူက်ခဲ့တယ္လို႔ ကာတြန္းသစ္ထြဏ္းက ဆိုတယ္။

ဒီေန႔ေခတ္မွာ ကာတြန္းဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြမ်ားျပားလာသလို ဘ၀ရပ္တည္ဖို႔လည္း ပိုၿပီးလြယ္ကူလာေပမယ့္ ေရရွည္ရပ္တည္မႈအတြက္ကေတာ့ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈေတြ အမ်ားႀကီးလိုအပ္တယ္လို႔ သူက ဆိုတယ္။

“ ကာတြန္းဆရာျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ ေလး ငါး ဆယ္ ေစာင္ေလာက္မွာ ပါရင္ ကာတြန္းဆရာျဖစ္လာတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ ေအာင္ျမင္တဲ့ကာတြန္းဆရာျဖစ္ဖို႔ကေတာ့ ခက္တယ္။ အမ်ားႀကီး ရင္းရမယ္။ ႀကိဳးစားရမယ္” လို႔ ကာတြန္းသစ္ထြဏ္းက အႀကံျပဳတယ္။

အခုအခ်ိန္မွာ အသက္အရြယ္နဲ႔ ဆက္သြယ္ေရးအေျခအေနေတြအရ အရင္ကလို တိုက္တကာလွည့္ၿပီးစာမူေတြမပို႔ေတာ့ဘဲ အိမ္မွာပဲ နားနားေနေနကာတြန္းေရးၿပီး ရက္ခ်ိန္းေတြနဲ႔ပဲ အလုပ္လုပ္ျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ ပိုၿပီး သက္ေသာင့္သက္သာျဖစ္လာတယ္လို႔ သူကဆိုတယ္။

အရင္ကလို ညဘက္ေတြမွာ ညဥ့္နက္ေအာင္ကာတြန္းမေရးေတာ့ဘဲ ေန႔ခင္းဘက္ေတြမွာ ပိုဦးစားေပးလုပ္ရင္း က်န္းမာေရးကို ဂရုစိုက္ေနရတယ္လို႔ လည္း ကာတြန္း သစ္ထြဏ္းက ေျပာတယ္။

သူက “ အခုအသက္အရြယ္အရေတာ့ အနာဂတ္အတြက္ လုပ္ငန္းႀကီးေတြ၊ ဘာေတြ ခမ္းခမ္းနားနား မစဥ္းစားေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္တတ္တဲ့ပညာကို လူငယ္ေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းေပးဖို႔ေလာက္ပဲ စိတ္ကူးရွိပါတယ္။ ဒီေလာက္ပါပဲ” လို႔ ဆိုပါတယ္။

ေဇာ္ေနာင္လင္း

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...