Tuesday, October 13, 2015

ႏိူင္ငံတကာ ဆုရ ဓါတ္ပံုမ်ားရဲ႕ေနာက္ကြယ္ ... (၄)

- ေက်ာ္ေက်ာ္၀င္း (P.MPS, Hon; FPSBP)
ဒီတစ္ခါ တင္ျပဖို႔အတြက္ တြံေတးၿမိဳ႕ အိုးလုပ္ငန္းခြင္တစ္ခုမွာ ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ ပံုေလးကို ေရြးခ်ယ္လုိက္ပါတယ္ ။ ဒီပံုေလးက ၾကည့္လိုက္ရင္ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းေလးပဲဆိုေပမယ့္ ဓါတ္ပံုပညာရပ္ေတြ ၊ ဖန္တီးမႈေတြ ေပါင္းစပ္ပါ၀င္ေနလို႔ ရွင္းျပစရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနပါတယ္ ။ ဒီပံုကုိ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ကတည္းက ႐ိုက္ခဲ့တာျဖစ္ေပမယ့္ ဖန္တီးမႈက ဒီေန႔အထိ လတ္ဆတ္ေနတုန္းပါပဲ ။
ဓါတ္ပံုဆိုတာ အလင္းနဲ႔ ေဆးျခယ္တဲ့ ပညာရပ္ဆိုတာကေတာ့ အားလံုးသိထားၿပီးသားပါ ။ ဒါေပမယ့္ အလင္း သက္သက္ပဲ သံုးၿပီး ႐ိုက္ယူမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လံုးၾကြ ေပၚလြင္မႈ မရွိတဲ့ ပံုမ်ိဳးေတြပဲ ထြက္လာမွာပါ ။ ဓါတ္ပံုေတြထဲမွာ အလင္းပိုင္းေတြနဲ႔ အတူ အေမွာင္ပိုင္းေတြကိုပါ ေပါင္းစပ္ေပးမွသာ လံုးၾကြ ေပၚလြင္တဲ့ ပံုမ်ိဳး ေတြ႕ရမွာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ ဓါတ္ပံုသမားေတြက ဓါတ္ပံု႐ိုက္မယ့္အေၾကာင္းအရာဆီကုိ ေဘးဘက္ကက်ေနတဲ့ Side Light အလင္းေတြ ၊ ဒါမွမဟုတ္ အေနာက္ဘက္က လာေနတဲ့ Back Light အလင္းေတြကိုသာ အဓိကထားၿပီး ေရြးခ်ယ္ေလ့ရွိၾကပါတယ္ ။
တြံေတးၿမိဳ႕ အိုးလုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာ အုိးေတြကုိ မီးဖုတ္တဲ့ အိုးဖိုႀကီးေတြက ဓါတ္ပံုသမားေတြရဲ႕ စိတ္ႀကိဳက္ေနရာေတြ ပါပဲ ။ အဲ့ဒီအိုးဖိုႀကီးေတြမွာ အိုးေတြ ထည့္သြင္းတဲ့ အေပါက္ေနရာ ၊ မီးခိုးေခါင္းတုိင္အေပါက္ေတြ ရွိၿပီး အတြင္းကေတာ့ ေမွာင္ေနပါတယ္ ။ အထဲမွာလည္း အိုးေတြ စီထားတာမို႔ အလင္းအေမွာင္ ၊ အေရာင္အရိပ္ပံုသ႑ာန္ေတြက အလွပဆံုး ေပါင္းစပ္ေပးထားၿပီးသားပါပဲ ။ ဒီေတာ့အလင္းနဲ႔ ေဆးျခယ္ဖုိ႔ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေနေတာ့တာေပါ့ ။
ဓါတ္ပံု႐ိုက္မယ့္ အိုးဖိုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ မီးဖုတ္ၿပီးသား အုိးေတြကို အျပင္ကို သယ္ထုတ္ေတာ့မယ့္ အခ်ိန္ပါ ။ အိုးေတြက မီးက်က္ထားၿပီးသားမုိ႔ အ၀ါေရာင္ ေတာက္ေနပါတယ္ ။ အိုးဖိုထဲကို ၀င္ၿပီး အျမင့္ကေန ၾကည့္လုိက္ေတာ့ စီထားတဲ့ အိုးေတြရဲ႕ ထိပ္၀ေတြကို စက္၀ိုင္းေတြ စီထားသလို ျမင္ေနရပါတယ္ ။
ဒါေပမယ့္ ဓါတ္ပံု႐ိုက္ဖို႔အတြက္ အဓိက အခက္အခဲကေတာ့ အိုးဖိုထဲမွာ အလင္းအားနည္းလြန္းေနတာပါပဲ ။ Tripod သံုးၿပီး Long Exposure နဲ႔ အခ်ိန္ အၾကာႀကီး ႐ိုက္ယူေတာ့လည္း ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပံုမ်ိဳးမရျပန္ပါဘူး ။ ကိုယ့္အတြက္ ေနာက္ထပ္ ျပႆနာတစ္ခုကေတာ့ အိုးဖိုထဲကေန ျမင္ေနရတဲ့ အျပင္ဘက္ကုိပါ ထည့္ၿပီး ႐ိုက္ခ်င္ေနတာပါပဲ ။ အေနအထားက အိုးဖိုထဲမွာေတာ့ ေမွာင္မည္းေနၿပီး အျပင္ဘက္မွာေတာ့ အလင္းေတာက္ပေနပါတယ္ ။ အတြင္းနဲ႔ အျပင္ အလင္းအားခ်င္း မမွ်ပါဘူး ။ ဓါတ္ပံုစကားနဲ႔ ေျပာရရင္ Exposure အလြန္အမင္း ကြာဟေနပါတယ္ ။ ဒီလို အလြန္အမင္း Exposure ကြာဟေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ႏွစ္ခုကို ဓါတ္ပံုတစ္ပံုတည္းမွာ Exposure အညီအမွ်ျဖစ္ေအာင္ သဘာ၀အတုိင္း ႐ိုက္ယူလို႔ မရပါဘူး ။
အိုးဖိုအတြင္ပိုင္းက ေမွာင္ေနတဲ့ ေနရာေတြကို အေသးစိတ္ေပၚလြင္လာေအာင္ Exposure ေပးၿပီး ႐ိုက္ယူလိုက္ရင္ အိုးဖို အျပင္ပိုင္းေတြက Over Exposure ျဖစ္ၿပီး Burn (ျဖဴေဖြး) သြားမွာပါ ။ အိုးဖို အျပင္ပိုင္းေတြကုိပဲ အႏုစိတ္ေပၚေအာင္ Exposure ေပးၿပီး ႐ိုက္ယူလိုက္ျပန္ရင္လည္း အတြင္းပိုင္းက Under Exposure (မဲေမွာင္) သြားမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ အထဲက အိုးေတြရဲ႕ အႏုစိတ္ လကၡဏာေတြေပၚမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး ။
ဒီလို အေျခအေနမွာ အတြင္းအျပင္ ႏွစ္ခုလံုးကို ဓါတ္ပံုတစ္ပံုတည္းမွာ Exposure အမွန္ရႏုိင္ဖို႔က ဖန္တီးယူရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ မတူညီတဲ့ အလင္းအားႏွစ္ခုကို တူညီလာေအာင္ ျဖည့္ေပးရေတာ့မွာပါ ။ ဒီေတာ့ အျပင္ဘက္က မ်ားေနတဲ့ အလင္းေတြကို ေလ်ာ့ခ်ေပးမလား ၊ ဒီကိစၥကေတာ့ မလြယ္ကူပါဘူး ။ သဘာ၀အလင္းေရာင္က်သြားတဲ့ အထိ ေစာင့္ရပါလိမ့္မယ္ ။ ဒါ့အျပင္ အျပင္ဘက္မွာ သဘာ၀ အလင္းအားေလ်ာ့က်သြားတာနဲ႔ အမွ် အတြင္းပိုင္းမွာလည္း အလင္းအားက လုိက္ၿပီးေလ်ာ့သြားဦးမွာပါ ။ ဒီေတာ့ေမွာင္ေနတဲ့ အိုးဖိုအတြင္းပိုင္းေတြကုိ အလင္းအားျဖည့္ေပးမလား ၊ ဒါက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတြက္ ပိုၿပီး လြယ္ပါလိမ့္မယ္ ။
ေမွာင္ေနတဲ့ အုိးဖိုအတြင္းပိုင္းေတြကို Flash မီးေတြသံုးၿပီး လင္းလာေအာင္ ျဖည့္ေပးလို႔လည္း ရပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို ေနရာမ်ိဳးမွာ ကိုယ္လိုခ်င္သလို ရဖို႔အတြက္က Flash မီးေတြ အမ်ားႀကီး လိုပါလိမ့္မယ္ ။ Flash မီးဆိုတာကလည္း ဘယ္လုိ လင္းမယ္ ၊ ဘယ္ေလာက္အထိ လင္းမယ္ဆုိတာေတြကို မ႐ိုက္ခင္တည္းက ႀကိဳျမင္ေနရတာမ်ိဳး မဟုတ္ေလေတာ့ တြက္ခ်က္မႈေတြ ၊ စမ္းသပ္မႈေတြ လုပ္ရပါဦးမယ္ ။ ဒီေတာ့ ပိုလြယ္ကူၿပီး သဘာ၀နဲ႔ ပိုနီးစပ္တဲ့ ဖေယာင္းတုိင္ မီးေတြ သံုးဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္ ။
အိုးဖိုအတြင္းပိုင္းကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အရင္၀င္သြားၿပီး ေနရာယူလိုက္ၾကပါတယ္ ။ ကင္မရာေတြကို Tripod ေတြေပၚမွာ တပ္ဆင္ၿပီး စိတ္ႀကိဳက္အေနအထားရေအာင္ ေရြးခ်ယ္ ျပင္ဆင္ၾကပါတယ္ ။ ၿပီးေတာ့မွ အိုးေတြထဲကို ဖေယာင္းတုိင္ေလးေတြ စၿပီး ထြန္းၾကပါတယ္ ။ အတြင္းပိုင္းနဲ႔ အျပင္ဘက္ပိုင္းကို Exposure ညွိၿပီး ႐ိုက္လုိ႔ ရတဲ့ အေနအထားမွာ ရပ္လုိက္ပါတယ္ ။ အိုးဖိုအတြင္းပိုင္းက ေလလံုၿပီး အေတာ္ေလး ပူေနပါေသးတယ္ ။ ဖေယာင္းတိုင္ေတြ ထြန္းလိုက္ေတာ့ ေခၽြးဒီးဒီးက်ေအာင္ကို ပူလာပါတယ္ ။ ထြက္ေျပးခ်င္စိတ္ေပၚလာတဲ့ အထိပါ ။ ဒီပံုကို ရဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ သံုးခဲ့တာကေတာ့ Nikon D70 ကင္မရာနဲ႔ Kit Lens 18-70mm ျဖစ္ပါတယ္ ။ တကယ္ေတာ့ ဒီထက္ပိုၿပီး ျမင္ကြင္းက်ယ္တဲ့ မွန္ဘီလူးကို သံုးသင့္တာပါ ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မရွိပါဘူး ။ ရွိတာကိုပဲ သံုးထားေတာ့ ျမင္ကြင္းက နည္းနည္း က်ပ္ေနပါတယ္ ။ ဓါတ္ပံုပညာရပ္မွာ ဘာသာရပ္ခြဲေပါင္း မ်ားစြာ ရွိေနေပမယ့္လည္း ဓါတ္ပံုၿပိဳင္ပြဲေတြအတြက္ကေတာ့ ဓါတ္ပံုထဲမွာ သက္ရွိေတြ ၊ လႈပ္ရွားမႈေတြ ပါမွ အကဲျဖတ္ ဒိုင္ေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္ ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ ဓါတ္ပံုေတြမွာ ဒါေတြကို မပါမျဖစ္ ထည့္႐ိုက္ၾကေလ့ ရွိပါတယ္ ။ ဘာကိုပဲ ထည့္႐ိုက္ ႐ိုက္ပါ လက္ရွိ ပတ္၀န္းက်င္ အေနအထားနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္ဖုိ႔ သဘာ၀က်ဖုိ႔လည္း မျဖစ္မေနလိုအပ္ပါတယ္ ။ ဇြတ္အတင္းအၾကပ္ လုပ္ခုိင္း ၊ ေနခုိင္းထားတဲ့ ပံုစံမ်ိဳး မျဖစ္ပါေစနဲ႔ ။ သက္ေတာင့္ သက္သာရွိေနပါေစ ။
တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အိုးေတြကို တကယ္သယ္ထုတ္ေနတဲ့ လႈပ္ရွားမႈ Movement ပံုကို ႐ိုက္ခ်င္ခဲ့တာပါ ။ ေနာက္ၿပီး ဓါတ္ပံုထဲမွာ အစမွ အဆံုးတိုင္ ျပတ္သားေနေစခ်င္တာေၾကာင့္ Aperture ကိုလည္း f/8 ေအာက္ကို ေလ်ာ့ၿပီး မသံုးခ်င္ပါဘူး ။ ဒီေတာ့ ဒီလိုအေနအထားမွာ ISO 200 ပဲသံုးၿပီး Exposure ကို 3 sec ထက္ ပိုျမန္ေအာင္ ႐ုိက္လုိ႔ မရေတာ့ပါဘူး ။ Exposure ကို 3 sec (၃ စကၠန္႔) ေတာင္ထားၿပီး လႈပ္ရွားမႈ Movement ကုိ ျပတ္သားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္႐ိုက္ႏုိင္ေတာ့မွာလဲ ၊ လႈပ္ရွားမႈေတြကို ျပတ္ျပတ္သားသားေပၚေအာင္ ႐ိုက္ဖို႔ ဆိုတာက Shutter ႏႈန္းအျမန္ေတြကို သံုးရမွာေလ ။ ဒါ့ေၾကာင့္ လူကို အၿငိမ္ထားလို႔ ရတဲ့ ပံုမ်ိဳးေတြပဲ ႐ိုက္ဖို႔ ေရြးခ်ယ္လိုက္ပါတယ္ ။ ပထမေတာ့ လူႏွစ္ေယာက္ သံုးၿပီး ႐ိုက္ၾကပါတယ္ ။ အမ်ိဳးသမီးက အိုးေတြ သယ္ဖုိ႔အတြက္ ေခါင္းေပၚရြက္ေနတာကို အမ်ိဳးသားက ေခါင္းေပၚ ကူညီ ပင့္တင္ေပးေနတာကို ဖန္တီး ၾကည့္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ကူညီေပးတဲ့ အမ်ိဳးသားက ေတာင့္ေတာင့္ႀကီးျဖစ္ေနတယ္ ။ သက္ေတာင့္သက္သာ မရွိေတာ့ သဘာ၀မက်ဘူး ။ တမင္ဟန္လုပ္ေနမွန္း သိသာလြန္းေနတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကို ဖယ္ထုတ္ၿပီး အိုးရြက္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ထဲကိုပဲ ႐ိုက္ျဖစ္သြားတယ္ ။
ဓါတ္ပံုတစ္ပံုရဖို႔ ၃ စကၠန္႔ၾကာေအာင္ေတာင္ ႐ိုက္ရမွာမုိ႔ ဓါတ္ပံု႐ိုက္ေနခ်ိန္မွာ သူမ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးရွိေနဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ အိုးေတြ႐ြက္ၿပီး ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးေနလို႔ရမယ့္ ကိုယ္ေနဟန္ထားကို ျပင္ခုိင္းထားရပါတယ္ ။ ဓါတ္ပံု႐ိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ လႈပ္လို႔ မရေၾကာင့္း ရွင္းျပထားရၿပီး ႐ိုက္ၿပီဆုိရင္ ၿငိမ္ေနဖို႔ ေတာင္းပန္ထားရပါတယ္ ။ ဒီလိုလုပ္မွလည္း ျပတ္သားတဲ့ ပံုရိပ္ကို ရမွာပါ ။
ဒီဓါတ္ပံုရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းမႈက ဓါတ္ပုဖဲြ႕စည္းမႈ အေျခခံ ဥပေဒသျဖစ္တဲ့ Rule of Third နဲ႔ေတာ့ မကိုက္ညီပါဘူး ။ ပံုထဲမွာ သက္ရွိ Subject လူက ပံုရဲ႕ Rule of Third ေနရာမွာ ရွိမေနဘဲ အေပၚပုိင္းအလယ္တည့္တည့္ကို ေရာက္ေနပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဒါက ဓါတ္ပံုရဲ႕ အေလးအေပါ့ Balance ကို ျပန္ၿပီး ထိန္းညိွထားတာပါ ။ ဒီေနရာ ဒီအေနအထားကသာ ဓါတ္ပံုရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းမႈ အေလးအေပါ့ ဟန္ခ်က္ကို ညီေစပါတယ္ ။
ဒီဓါတ္ပံုက National Geographic Hong Kong က ဦးစီးက်င္းပတဲ့ " Yellow to Me " ႏုိင္ငံတကာ ဓါတ္ပံုၿပိဳင္ပြဲ ၂၀၀၆ မွာ Rising Star ဓါတ္ပံုဆုကို ရရွိခဲ့ပါတယ္ ။ အိုးေတြထဲမွာ ထြန္းထားတဲ့ ဖေယာင္းတုိင္ေလးေတြ ေပၚမေနခဲ့တာက ဓါတ္ပံုကုိ အားရွိသြားေစတာပါ ။ ဖေယာင္းတုိင္ေတြသာ ေပၚေနရင္ အဓိပၸါယ္ မရွိေတာ့ပါဘူး ။ ဖေယာင္းတိုင္ေတြ ေပၚမေနေတာ့ ဘာေၾကာင့္အလင္းေရာင္ထြက္ေနမွန္း မသိရေတာ့ပါဘူး ။ အလင္းေရာင္ရေအာင္ တမင္မီးထြန္းထားတာ မေပၚလြင္ေတာ့ဘူးေပါ့ ။
ကၽြန္ေတာ္ျမင္တဲ့ ေနာက္ထပ္ အားနည္းခ်က္တစ္ခုကေတာ့ ေခါင္းေပၚမွာ ရြက္ထားတဲ့ အုိးေတြက ေနာက္ခံမွာ ရွိေနတဲ့ အိုးေတြနဲ႔ ေရာေနတာပါ ။ ဒီလိုေရာ မသြားေအာင္ ထင္ရွားေပၚလြင္လာေအာင္ ျပင္ေပးသင့္ပါတယ္ ။ အိုးရြက္ေနသူရဲ႕ ကိုယ္ေနဟန္ထား ဒါမွ မဟုတ္ အေနအထားကို ျပင္လိုက္ၿပီးေတာ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ ။ အဲ့ဒီတုန္းကေတာ့ အဲ့ဒီအျပစ္ (အားနည္းခ်က္)ကို မျမင္ခဲ့ပါဘူး ။
*** National Geographic Hong Kong (Yellow To Me: Photo Contest) - Rising Star Prize
-----------------------------------------
Camera Model - Nikon D70
Lens Model - AF-S Nikkor 18-70mm (1:3.5-4.5)
F-stop - f/8
Exposure Time - 3 sec
ISO Speed - ISO-200
Flash Mode - No Flash
------------------------------------------
■ Cyra _ ( တဆင့္ျပန္လည္မွ်ေ၀သည္ )
Digital Camera မဂၢဇင္း @ http://www.fb.com/myanmardcm

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...