"တရား..တက္တယ္ဆိုတာ"
ခႏၶာ-၅ပါး တစ္ဦး
ေန႔စဥ္ ဝိပႆနာ အားထုတ္ၾကတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့မွာ ျဖစ္ေလရွိတဲ့ ျပသနာကေတာ့ ဒီေန႔မွာေတာ့ တရားရႈမွတ္ရတာေကာင္းလိုက္၊
ေနာက္ရက္မွာ ျဖင့္ ရႈမွတ္ရတာမေကာင္းလိုက္၊ တစ္ထိုင္အတြင္းမွာဘဲ ပထမ
၁၅မိနစ္ ေလာက္ဘဲ.. ရႈမွတ္လို ့ေကာင္းၿပီး.. ေနာက္ပိုင္းေတြမွာ ရႈမွတ္လို
့မေကာင္းတာေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားရွိမွာပါ။
တစ္ခ်ိဳ ့လည္း တရားသာ ထိုင္ၿပီး ရႈမွတ္ၿပီးသာေနရတယ္.. ဘယ္ေတာ့တရားတက္မလဲ. ..ဘယ္ေတာ့တရားရမလဲေပါ့ေနာ္။
တရား ရဖို ့ဆိုတာက.. တရားတဲ့နည္းနဲ႔ သြားမွ တရားရတာပါ။
ဒါကေတာ့ ျဖစ္စဥ္ကို ေျပာျပတာပါ။ အရင္ဘဝေတြက ျပဳခဲ့တဲ့ ပါလာခဲ့တဲ့ ပါရမီရွင္ေတြနဲ ့ေတာ့ မႏိႈင္းနဲ ့ေပါ့။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကဆို တရားနာယံု နဲ ့ တရားထူူးရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ေသာတာပန္က စလို ့သကဒါဂမ္ ၊ အနာဂမ္၊ရဟႏၲာေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာ သတၱဝါေတြ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ပါဘဲ။
အခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာလည္းရွိပါတယ္။ ရက္တိုတို ေလးနဲ႔ တရားထူးရသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ ့လည္းရွိပါတယ္။ဆံုလည္းဆံုဘူးပါတယ္။ သူတို ့မွာ ပါလာတဲ့ ပါရမီမ်ိဳးေစ့ လို ့ဆိုရမွာေပါ့။ ကိုယ့္မွာ အဲဒီလို မ်ိဳးေစ့ ပါမလာဘူးဆိုၿပီး စိတ္ဓာတ္က်စရာေတာ့ မလိုပါဘူး။ ကိုယ့္လုပ္ေနတာကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲအားထုတ္ရင္းနဲ ့ကိုယ့္ရဲ႕ ဝိပႆနာ မ်ိဳးေစ့ ကို ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ထူေထာင္ရတာပါ။ စိတ္ခ်..ဆုေတာင္းယံု နဲ ့ေတာ့ မျပည့္ပါဘူး။
တစ္ခ်ိဳ ့လည္း တရားသာ ထိုင္ၿပီး ရႈမွတ္ၿပီးသာေနရတယ္.. ဘယ္ေတာ့တရားတက္မလဲ. ..ဘယ္ေတာ့တရားရမလဲေပါ့ေနာ္။
တရား ရဖို ့ဆိုတာက.. တရားတဲ့နည္းနဲ႔ သြားမွ တရားရတာပါ။
ဒါကေတာ့ ျဖစ္စဥ္ကို ေျပာျပတာပါ။ အရင္ဘဝေတြက ျပဳခဲ့တဲ့ ပါလာခဲ့တဲ့ ပါရမီရွင္ေတြနဲ ့ေတာ့ မႏိႈင္းနဲ ့ေပါ့။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကဆို တရားနာယံု နဲ ့ တရားထူူးရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ေသာတာပန္က စလို ့သကဒါဂမ္ ၊ အနာဂမ္၊ရဟႏၲာေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာ သတၱဝါေတြ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ပါဘဲ။
အခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာလည္းရွိပါတယ္။ ရက္တိုတို ေလးနဲ႔ တရားထူးရသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ ့လည္းရွိပါတယ္။ဆံုလည္းဆံုဘူးပါတယ္။ သူတို ့မွာ ပါလာတဲ့ ပါရမီမ်ိဳးေစ့ လို ့ဆိုရမွာေပါ့။ ကိုယ့္မွာ အဲဒီလို မ်ိဳးေစ့ ပါမလာဘူးဆိုၿပီး စိတ္ဓာတ္က်စရာေတာ့ မလိုပါဘူး။ ကိုယ့္လုပ္ေနတာကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲအားထုတ္ရင္းနဲ ့ကိုယ့္ရဲ႕ ဝိပႆနာ မ်ိဳးေစ့ ကို ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ထူေထာင္ရတာပါ။ စိတ္ခ်..ဆုေတာင္းယံု နဲ ့ေတာ့ မျပည့္ပါဘူး။
တရားေတြတက္လာဖို ့အတြက္......
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့က တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ ပုထုဇဥ္ ဆိုေတာ နာတဲ့ဒုကၡကို ေၾကာက္တယ္။( တစ္ခ်ိဳ ့ခြ်င္းခ်က္ေပါ့ေနာ္..,နာတာကို ႀကိဳက္တဲ့လူရွိတယ္.. သူကေတာ့ ေလာဘ စိတ္မ်ားတဲ့လူ၊သူမ်ားထက္ ငါ စြဲ စြဲတဲ့ လူေတြ အျဖစ္မ်ားပါတယ္)။
ထားပါေတာ့....နာတာ သိေတာ့ ဒုကၡ လို သတ္မွတ္လို ့ရၿပီ..
ဒုကၡ ကလြတ္ခ်င္ရင္ ဘာကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမလဲ ဆိုေတာ့..
ဒုကၡ ကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ရပါမယ္။
ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္တရားပါ။
ဒုကၡ ဆိုတာ ပယ္ရမယ့္တရား မဟုတ္ပါဘူး။သိရမယ့္တရားပါ။
ဒါေပမဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြက ဒုကၡ ကို ေပ်ာက္ခ်င္လို ့ပယ္ေနတယ္။ဒုကၡ ကို ေပ်ာက္ခ်င္ေနတယ္။အဲဒီေတာ့.. ေတာ္ယံု ေညာင္းရင္ ျပင္တယ္။ ယားရင္ ကုတ္မိတယ္။
ဒုကၡသစၥာ ဆိုတာ သည္းျငီးခံ မွတ္မွ သိမွာ။သူ ့ရဲ ့သေဘာေလးကို သိေနရမွာ.....
အဲဒါကို ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔က မနာမက်င္ပဲ နဲ ့ထိုင္ခ်င္တယ္ဆိုကတည္းက ဒုကၡကိုပယ္ေနတာ။
သိရမယ့္တရားကို ပယ္ေနရင္...
ဘယ္ေတာ့မွမသိဘူး။
မသိရင္...ဒုကၡက မလြတ္ပါဘူး။
ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္တရားဆိုရင္ ေဟာစဥ္မွာ သိရမယ့္တရား...ပါ။
တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာေတာ့ သည္းျငီးခံမွတ္ရပါတယ္။ အဲဒါကို ေညာင္းရင္ျပင္လိုက္၊ ယားရင္ကုတ္လိုက္နဲ႔။
တခ်ိဳ ့က..;တစ္နာရီ လံုးလံုး မျပင္ပဲ နဲ ့ထိုင္ရင္..အဲဒါ..ကိုယ့္ကိုယ္ကို ညွင္းဆဲတာတဲ့။
တစ္ခါမွ တရားအားမထုတ္ဖူးတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့အတြက္ကေတာ့ အက်င့္မရေသးခင္မွာ ေညာင္းလာရင္ ျပင္ထိုင္သင့္ပါတယ္။
အက်င့္ရလာၿပီဆိုရင္ေတာ့ တရားရဖို ့တရားတဲ့ နည္းနဲ ့သြားရတာပါ။ေျပာသေလာက္သာလြယ္လြယ္ကူကူ ရရင္ေတာ့ .. ျမတ္စြာဘုရားက ခုလို ဒုကၡသစၥာေတာင္ ေဟာခဲ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။
အဓိက အခုေျပာခ်င္တာက ဒုကၡဟာ သိရမယ့္ တရားျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ ဆံပင္ေတြျဖဴလာတာ ဒုကၡလား၊ သုခလား။
သံေဝဂ နဲ ့ၾကည့္ပါ။
ဒုကၡကို သိေအာင္လုပ္ပါ၊ အဲဒီဒုကၡကို မသိဘဲ ဆံပင္ေဆးဆိုး ေနတာက ဒုကၡ ကို ေရွာင္ေနတာပါ။
အဲဒီေတာ့ ဒုကၡကို သံေဝဂဉာဏ္ေလး နဲ ့ျမင္ေအာင္ၾကည့္တတ္ရင္ ဒုကၡကို သိလာမွာပါ။
ဝိပႆနာ အားထုတ္တဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ဟာ တစ္ေယာက္ နဲ ့တစ္ေယာက္က ေတာ့ မတူပါဘူး။
အားထုတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာ (၄)မ်ိဳးရွိပါတယ္။
ဒုကၡပဋိပဒါခိပၸါဘိညာ၊
ဒႏၶာဘိညာ၊
သုခပဋိပဒါ ခိပၸါဘိညာ၊
ဒႏၶာဘိညာ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးဆိုၿပီးရွိပါတယ္။
ဆင္းဆင္းရဲရဲအားထုတ္ျပီး မွ တရားတက္ေႏွးတာ ရွိတယ္။ တရားတက္ျမန္တာရွိတယ္။
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာအားထုတ္ရျပီး တရားတက္ေႏွးတာ၊ တရားတက္ျမန္တာရွိတဲ့အတြက္...
ဓမၼမိတ္ေဆြ က "ဒုကၡပဋိပဒါ" ဆိုရင္ ထိုင္တာ နဲ ့နာျပီသာမွတ္လိုက္ေတာ့။
အဲဒါ ဘာနဲ ့ဆိုင္သလဲဆိုေတာ့..
သမထ ဘာဝနာ လုပ္ျခင္းမလုပ္ျခင္း၊ အကုသိုလ္ မ်ားျခင္း၊ မမ်ားျခင္းႏွင့္ဆိုင္ပါတယ္။
သမထ ဘာဝနာ လုပ္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ဟာ ထိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ထိုင္ႏိုင္တယ္။
အတိတ္တုန္းက..အတိတ္ဆိုတာ အရင္ဘဝ ကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး...တရားအားထုတ္မဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ...
မထိုင္ခင္မွာ ေမတၱာေလးပို႔မယ္၊ ဂုဏ္ေတာ္ေလးပြားမယ္။
ဥပမာ..စၾကံေလွ်ာက္မွတ္ႏိုင္လည္း မွတ္ေပါ့။အကယ္၍ ေရရွည္အားထုတ္လာတဲ့အခါမွာ ၂၄နာရီ မမွတ္ႏိုင္တဲ့အခါမ်ိဳးက်ရင္၊ ဝိပႆနာမရႈမမွတ္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေမတၱာပို႔၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာ သမထ ဘဲ။ ထိုင္လည္းထိုင္ေရာ ဘာျဖစ္လာလဲ။ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။
အရွင္းဆံုးနည္းက
အကုသိုလ္မ်ားတဲ့သူ ဆင္းရဲတာဘဲ။
အကုသိုလ္နည္းတဲ့သူ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္းဟာ သမထ၊ ကုသိုလ္ အကုသုိလ္ နဲ ့ဆိုင္ပါတယ္။
တရားတက္ ျမန္တယ္၊
တရားတက္ေႏွးတယ္ ဆိုတာက
ဗဟုသုတ နဲ ့လည္းဆိုင္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ "ဉာတပရိညာ" နဲ ့ဆိုင္တယ္။
ဘာလုပ္ရမလည္းဆိုေတာ့ တရားလည္းနာရမယ္။ တရားလည္းအားထုတ္ရမယ္။
တရားမနာဘဲ နဲ ့တရားရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ဆိုတာ ဒီေလာကမွာ ျမတ္စြာဘုရားတစ္ပါးသာရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ တရားအားထုတ္ရင္း တရားနာရပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ ႔က ငါးနာရီ၊ ေျခာက္နာရီ မျပင္ပဲထိုင္ပါတယ္။ တရားထိုင္တယ္ဆိုတာ ေလာဘ၊ ေဒါသ နည္းေအာင္ထိုင္တာပါ။
မမွတ္ႏိုင္ပဲနဲ႔ က်ိတ္မွိတ္ခံေနလို႔ရွိရင္ ေဒါသဘဲတိုးလာမွာပါ။။အဲဒီေတာ့ ထိုင္ခါစပုဂၢိဳလ္ဟာ ထိုင္ႏိုင္ဖို႔ကို ဦးမတည္ရပါဘူး။မွတ္ႏိုင္ဖို႔ကို ဦးတည္ရပါမယ္။
တရားဆိုတာ.....
ထိုင္ႏိုင္လို႔၊ ထိုင္တာၾကာ ရတာမဟုတ္ပါဘူး။
မွတ္ႏိုင္လို႔ရတာ..ပါ။
ထိုင္ႏိုင္တာကို အျပစ္မေျပာပါဘူး။မွတ္လည္း မွတ္ႏိုင္တယ္၊ ထိုင္လည္းထိုင္ႏိုင္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါဘဲ။
မထိုင္ႏိုင္ခင္မွာ ဘာကိုဦးစားေပးရမွာလဲ။မွတ္ႏိုင္ဖို႔ကိုဦးစားေပးရပါမယ္။
မ်ားေသာအားျဖင့္...
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့မွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတာက..
"သူမ်ားေတြကေတာ့ ထိုင္ႏိုင္တယ္။ငါကေတာ့ မထိုင္ႏိုင္ဘူး"....။
က်ိတ္မွိတ္ထိုင္မယ္ ဆိုေတာ့ ေဒါသဘဲ တိုးလာမွာပါ။
အဲဒီေတာ့ ဘယ္လိုျဖစ္သလဲဆိုေတာ့…… မဟာစည္နည္း ကလည္းကြာ။ ေကာင္းတယ္ဆိုလို႔လာထိုင္တာ။ ေအာင္မေလး နာလိုက္၊ က်င္လိုက္တာ..ငါအိမ္ျပန္ေျပးခ်င္ျပီ။
တရားစခန္း ၁၀ ရက္ျပည့္ေတာ့ ဘာသိလဲ။ငါေတာ့ ဘာမွမသိပါဘူး။ ငါျဖင့္ နာတာက်င္တာဘဲသိတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီး နစ္နာပါတယ္။
တရားရွာဖို ့သြားတဲ့ လူတိုင္းလူတိုင္း ဒုကၡ ေတြ ့စၿမဲပါ။ ဒုကၡ နဲ ့အရင္ဆံုး မဆံုတဲ့လူ မရွိပါဘူး။
အေရးၾကီးတာက မွတ္ႏိုင္သေရြ ႔မွတ္ပါ၊ မမွတ္ႏိုင္ရင္ အမွတ္ကေလးႏွင့္ျပင္ေပါ့။ အဲဒီလို ထိုင္ယင္း နဲ ့ဘဲ ဒီတစ္ခ်ိန္မွာ နာရီဝက္မွာျပင္တယ္ဆိုရင္၊ ေနာက္တစ္ခ်ိန္ထိုင္တဲ့ အခါ နာရီဝက္ထက္ေက်ာ္ေအာင္မွတ္မယ္ဆိုတဲ့ ႏွလံုးသြင္းေတာ့ရွိရပါမယ္။ ဒါမွ တျဖည္းျဖည္း နဲ ့တိုးမွတ္ႏိုင္မွာပါ။ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အဓိကက ထိုင္ခါစမွာ ထိုင္ႏိုင္ဖို႔ ထက္ မွတ္ႏိုင္ဖို႔..ပါ။
ဘာကိုဦးတည္ထားရမလဲဆိုေတာ့ မွတ္ႏိုင္ဖို႔ကို ဦးတည္ထားရပါမယ္။
တကယ္တန္းက်...
အဲဒီလို မွတ္ေနတဲ့ "အာရံု နဲ ့ မွတ္စိတ္"ေလးဟာ " ကြက္တိေလး တစ္မိနစ္ေလာက္" ဘဲ ၿငိမ္လိုက္ပါ။ အဲဒီလို ၿငိမ္လိုက္တာနဲ ့..." ၿငိမ္း" ၿပီသာမွတ္ေပေတာ့...။
ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ.. "ထူးကိုး ထူး" လာပါေစလိမ့္မယ္။ အဲဒါဟာ... "တရားတက္တယ္" လို ့ေခၚတာပါ လို ့ ေဖၚျပရင္း ဓမၼဒါနျပဳလိုက္ပါသည္။
( ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး )
•••••••••••••••••••••••••••••••••
လက္ကိုင္ဖုန္း ျဖင့္ စာစီရျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ သတ္ပံုမွားယြင္းမႈမ်ား ေတြ ့ရွိပါက သည္းခံခြင့္လႊတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ဖတ္ရႈေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။(ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး)
ကိုးကား-(မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၏ဥပနိႆယ်ခံ ျမစိမ္းေတာင္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္ ဆရာေတာ္ ဦးဥကၠ႒ေဟာၾကား ေတာ္မူေသာ "ဘဝ ႏွင့္ ဝိပႆနာ" တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ၿပီး ေရးသား ဓမၼဒါနျပဳပါသည္)
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့က တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ ပုထုဇဥ္ ဆိုေတာ နာတဲ့ဒုကၡကို ေၾကာက္တယ္။( တစ္ခ်ိဳ ့ခြ်င္းခ်က္ေပါ့ေနာ္..,နာတာကို ႀကိဳက္တဲ့လူရွိတယ္.. သူကေတာ့ ေလာဘ စိတ္မ်ားတဲ့လူ၊သူမ်ားထက္ ငါ စြဲ စြဲတဲ့ လူေတြ အျဖစ္မ်ားပါတယ္)။
ထားပါေတာ့....နာတာ သိေတာ့ ဒုကၡ လို သတ္မွတ္လို ့ရၿပီ..
ဒုကၡ ကလြတ္ခ်င္ရင္ ဘာကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမလဲ ဆိုေတာ့..
ဒုကၡ ကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ရပါမယ္။
ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္တရားပါ။
ဒုကၡ ဆိုတာ ပယ္ရမယ့္တရား မဟုတ္ပါဘူး။သိရမယ့္တရားပါ။
ဒါေပမဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြက ဒုကၡ ကို ေပ်ာက္ခ်င္လို ့ပယ္ေနတယ္။ဒုကၡ ကို ေပ်ာက္ခ်င္ေနတယ္။အဲဒီေတာ့.. ေတာ္ယံု ေညာင္းရင္ ျပင္တယ္။ ယားရင္ ကုတ္မိတယ္။
ဒုကၡသစၥာ ဆိုတာ သည္းျငီးခံ မွတ္မွ သိမွာ။သူ ့ရဲ ့သေဘာေလးကို သိေနရမွာ.....
အဲဒါကို ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔က မနာမက်င္ပဲ နဲ ့ထိုင္ခ်င္တယ္ဆိုကတည္းက ဒုကၡကိုပယ္ေနတာ။
သိရမယ့္တရားကို ပယ္ေနရင္...
ဘယ္ေတာ့မွမသိဘူး။
မသိရင္...ဒုကၡက မလြတ္ပါဘူး။
ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္တရားဆိုရင္ ေဟာစဥ္မွာ သိရမယ့္တရား...ပါ။
တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာေတာ့ သည္းျငီးခံမွတ္ရပါတယ္။ အဲဒါကို ေညာင္းရင္ျပင္လိုက္၊ ယားရင္ကုတ္လိုက္နဲ႔။
တခ်ိဳ ့က..;တစ္နာရီ လံုးလံုး မျပင္ပဲ နဲ ့ထိုင္ရင္..အဲဒါ..ကိုယ့္ကိုယ္ကို ညွင္းဆဲတာတဲ့။
တစ္ခါမွ တရားအားမထုတ္ဖူးတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့အတြက္ကေတာ့ အက်င့္မရေသးခင္မွာ ေညာင္းလာရင္ ျပင္ထိုင္သင့္ပါတယ္။
အက်င့္ရလာၿပီဆိုရင္ေတာ့ တရားရဖို ့တရားတဲ့ နည္းနဲ ့သြားရတာပါ။ေျပာသေလာက္သာလြယ္လြယ္ကူကူ ရရင္ေတာ့ .. ျမတ္စြာဘုရားက ခုလို ဒုကၡသစၥာေတာင္ ေဟာခဲ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။
အဓိက အခုေျပာခ်င္တာက ဒုကၡဟာ သိရမယ့္ တရားျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ ဆံပင္ေတြျဖဴလာတာ ဒုကၡလား၊ သုခလား။
သံေဝဂ နဲ ့ၾကည့္ပါ။
ဒုကၡကို သိေအာင္လုပ္ပါ၊ အဲဒီဒုကၡကို မသိဘဲ ဆံပင္ေဆးဆိုး ေနတာက ဒုကၡ ကို ေရွာင္ေနတာပါ။
အဲဒီေတာ့ ဒုကၡကို သံေဝဂဉာဏ္ေလး နဲ ့ျမင္ေအာင္ၾကည့္တတ္ရင္ ဒုကၡကို သိလာမွာပါ။
ဝိပႆနာ အားထုတ္တဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ဟာ တစ္ေယာက္ နဲ ့တစ္ေယာက္က ေတာ့ မတူပါဘူး။
အားထုတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာ (၄)မ်ိဳးရွိပါတယ္။
ဒုကၡပဋိပဒါခိပၸါဘိညာ၊
ဒႏၶာဘိညာ၊
သုခပဋိပဒါ ခိပၸါဘိညာ၊
ဒႏၶာဘိညာ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးဆိုၿပီးရွိပါတယ္။
ဆင္းဆင္းရဲရဲအားထုတ္ျပီး မွ တရားတက္ေႏွးတာ ရွိတယ္။ တရားတက္ျမန္တာရွိတယ္။
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာအားထုတ္ရျပီး တရားတက္ေႏွးတာ၊ တရားတက္ျမန္တာရွိတဲ့အတြက္...
ဓမၼမိတ္ေဆြ က "ဒုကၡပဋိပဒါ" ဆိုရင္ ထိုင္တာ နဲ ့နာျပီသာမွတ္လိုက္ေတာ့။
အဲဒါ ဘာနဲ ့ဆိုင္သလဲဆိုေတာ့..
သမထ ဘာဝနာ လုပ္ျခင္းမလုပ္ျခင္း၊ အကုသိုလ္ မ်ားျခင္း၊ မမ်ားျခင္းႏွင့္ဆိုင္ပါတယ္။
သမထ ဘာဝနာ လုပ္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ဟာ ထိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ထိုင္ႏိုင္တယ္။
အတိတ္တုန္းက..အတိတ္ဆိုတာ အရင္ဘဝ ကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး...တရားအားထုတ္မဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ...
မထိုင္ခင္မွာ ေမတၱာေလးပို႔မယ္၊ ဂုဏ္ေတာ္ေလးပြားမယ္။
ဥပမာ..စၾကံေလွ်ာက္မွတ္ႏိုင္လည္း မွတ္ေပါ့။အကယ္၍ ေရရွည္အားထုတ္လာတဲ့အခါမွာ ၂၄နာရီ မမွတ္ႏိုင္တဲ့အခါမ်ိဳးက်ရင္၊ ဝိပႆနာမရႈမမွတ္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေမတၱာပို႔၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာ သမထ ဘဲ။ ထိုင္လည္းထိုင္ေရာ ဘာျဖစ္လာလဲ။ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။
အရွင္းဆံုးနည္းက
အကုသိုလ္မ်ားတဲ့သူ ဆင္းရဲတာဘဲ။
အကုသိုလ္နည္းတဲ့သူ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္းဟာ သမထ၊ ကုသိုလ္ အကုသုိလ္ နဲ ့ဆိုင္ပါတယ္။
တရားတက္ ျမန္တယ္၊
တရားတက္ေႏွးတယ္ ဆိုတာက
ဗဟုသုတ နဲ ့လည္းဆိုင္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ "ဉာတပရိညာ" နဲ ့ဆိုင္တယ္။
ဘာလုပ္ရမလည္းဆိုေတာ့ တရားလည္းနာရမယ္။ တရားလည္းအားထုတ္ရမယ္။
တရားမနာဘဲ နဲ ့တရားရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ဆိုတာ ဒီေလာကမွာ ျမတ္စြာဘုရားတစ္ပါးသာရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ တရားအားထုတ္ရင္း တရားနာရပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ ႔က ငါးနာရီ၊ ေျခာက္နာရီ မျပင္ပဲထိုင္ပါတယ္။ တရားထိုင္တယ္ဆိုတာ ေလာဘ၊ ေဒါသ နည္းေအာင္ထိုင္တာပါ။
မမွတ္ႏိုင္ပဲနဲ႔ က်ိတ္မွိတ္ခံေနလို႔ရွိရင္ ေဒါသဘဲတိုးလာမွာပါ။။အဲဒီေတာ့ ထိုင္ခါစပုဂၢိဳလ္ဟာ ထိုင္ႏိုင္ဖို႔ကို ဦးမတည္ရပါဘူး။မွတ္ႏိုင္ဖို႔ကို ဦးတည္ရပါမယ္။
တရားဆိုတာ.....
ထိုင္ႏိုင္လို႔၊ ထိုင္တာၾကာ ရတာမဟုတ္ပါဘူး။
မွတ္ႏိုင္လို႔ရတာ..ပါ။
ထိုင္ႏိုင္တာကို အျပစ္မေျပာပါဘူး။မွတ္လည္း မွတ္ႏိုင္တယ္၊ ထိုင္လည္းထိုင္ႏိုင္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါဘဲ။
မထိုင္ႏိုင္ခင္မွာ ဘာကိုဦးစားေပးရမွာလဲ။မွတ္ႏိုင္ဖို႔ကိုဦးစားေပးရပါမယ္။
မ်ားေသာအားျဖင့္...
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့မွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတာက..
"သူမ်ားေတြကေတာ့ ထိုင္ႏိုင္တယ္။ငါကေတာ့ မထိုင္ႏိုင္ဘူး"....။
က်ိတ္မွိတ္ထိုင္မယ္ ဆိုေတာ့ ေဒါသဘဲ တိုးလာမွာပါ။
အဲဒီေတာ့ ဘယ္လိုျဖစ္သလဲဆိုေတာ့…… မဟာစည္နည္း ကလည္းကြာ။ ေကာင္းတယ္ဆိုလို႔လာထိုင္တာ။ ေအာင္မေလး နာလိုက္၊ က်င္လိုက္တာ..ငါအိမ္ျပန္ေျပးခ်င္ျပီ။
တရားစခန္း ၁၀ ရက္ျပည့္ေတာ့ ဘာသိလဲ။ငါေတာ့ ဘာမွမသိပါဘူး။ ငါျဖင့္ နာတာက်င္တာဘဲသိတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီး နစ္နာပါတယ္။
တရားရွာဖို ့သြားတဲ့ လူတိုင္းလူတိုင္း ဒုကၡ ေတြ ့စၿမဲပါ။ ဒုကၡ နဲ ့အရင္ဆံုး မဆံုတဲ့လူ မရွိပါဘူး။
အေရးၾကီးတာက မွတ္ႏိုင္သေရြ ႔မွတ္ပါ၊ မမွတ္ႏိုင္ရင္ အမွတ္ကေလးႏွင့္ျပင္ေပါ့။ အဲဒီလို ထိုင္ယင္း နဲ ့ဘဲ ဒီတစ္ခ်ိန္မွာ နာရီဝက္မွာျပင္တယ္ဆိုရင္၊ ေနာက္တစ္ခ်ိန္ထိုင္တဲ့ အခါ နာရီဝက္ထက္ေက်ာ္ေအာင္မွတ္မယ္ဆိုတဲ့ ႏွလံုးသြင္းေတာ့ရွိရပါမယ္။ ဒါမွ တျဖည္းျဖည္း နဲ ့တိုးမွတ္ႏိုင္မွာပါ။ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အဓိကက ထိုင္ခါစမွာ ထိုင္ႏိုင္ဖို႔ ထက္ မွတ္ႏိုင္ဖို႔..ပါ။
ဘာကိုဦးတည္ထားရမလဲဆိုေတာ့ မွတ္ႏိုင္ဖို႔ကို ဦးတည္ထားရပါမယ္။
တကယ္တန္းက်...
အဲဒီလို မွတ္ေနတဲ့ "အာရံု နဲ ့ မွတ္စိတ္"ေလးဟာ " ကြက္တိေလး တစ္မိနစ္ေလာက္" ဘဲ ၿငိမ္လိုက္ပါ။ အဲဒီလို ၿငိမ္လိုက္တာနဲ ့..." ၿငိမ္း" ၿပီသာမွတ္ေပေတာ့...။
ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ.. "ထူးကိုး ထူး" လာပါေစလိမ့္မယ္။ အဲဒါဟာ... "တရားတက္တယ္" လို ့ေခၚတာပါ လို ့ ေဖၚျပရင္း ဓမၼဒါနျပဳလိုက္ပါသည္။
( ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး )
•••••••••••••••••••••••••••••••••
လက္ကိုင္ဖုန္း ျဖင့္ စာစီရျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ သတ္ပံုမွားယြင္းမႈမ်ား ေတြ ့ရွိပါက သည္းခံခြင့္လႊတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ဖတ္ရႈေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။(ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး)
ကိုးကား-(မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၏ဥပနိႆယ်ခံ ျမစိမ္းေတာင္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္ ဆရာေတာ္ ဦးဥကၠ႒ေဟာၾကား ေတာ္မူေသာ "ဘဝ ႏွင့္ ဝိပႆနာ" တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ၿပီး ေရးသား ဓမၼဒါနျပဳပါသည္)
0 comments:
Post a Comment