"သံယာ"
-သံယာကိုၾကည္ညိဳတယ္ဆိုတာ ပုဂၢိဳလိက individually ကိုးကြယ္တာထက္ အဖြဲ ့အစည္းကို institution ကို ကိုးကြယ္မွ အစစ္အမွန္ျဖစ္တာ..။ ၀ိနည္းနဲ ့ညီျခင္းမညီျခင္းဆိုတာက individually သီးသန္ ့ပုဂၢလိက ကိုသြားၾကည့္တဲ့အခါမွာ သဒၶါပ်က္သြားတတ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ...။
- ပါရာဇိက က်ျပီးသားျဖစ္တဲ့ သံယာတုေတာင္မွ သကၤန္းရုံထားသေရြ ့ရဟႏၱာၾကီးေတြနဲ ဆြမ္းတ၀ိုင္းတည္း စားခြင့္ရွိေသးတယ္...။ အတူတကြသာ ဥပုသ္ျပဳခြင့္မရွိေတာ့တာပဲ....။
-စိတၱသူၾကြယ္ဟာ အိမ္မွာ သံယာကိုဆြမ္းကပ္တဲ့အခါ အလဇၨီရဟန္းကိုပင္လွ်င္ သံယာဟူေသာ အမွတ္နဲ ့ၾကည္ညိဳရိုေသမွဳေပးေပမယ့္…ေပါက
-ရဟန္းသံယာကို ၾကည္ညိဳတယ္ဆိုတာ ..မိခင္က သားငယ္ကို ထားတဲ့ သေဘာထားမ်ိဳး နဲ ့ၾကည္ညိဳရတယ္..။ အမွားကို ေတြ ့ရင္ အမွားကို ျပင္ေစလိုတဲ့ ေစတနာနဲ ့ေျပာရတယ္..။ နာယူလက္ခံလြယ္ေအာင္ဆုံးမရတယ္...
-အပစ္တင္ ႏွိမ့္ခ်တဲ့စိတ္ထားက ကိုယ္တိုင္က အကုသိုလ္ကို အခမဲ ့၀င္ယူသလိုျဖစ္ေစတယ္...။ ၀ိနည္းနဲ ့ညီျခင္းမညီျခင္းဆိုတာ သိကၡာပုဒ္ေလးတစ္ခုတည္းၾကည့္ျပီး
- ၀ိနည္းအေၾကာင္းေျပာရင္ "အပ္ဖ်ားေပၚမုန္ညင္းေစ့တင္သကဲ့သ
- အက်ဥ္း ၂၂၇၊ အက်ယ္ ကု႗ ကိုးေထာင္ေက်ာ္ဆိုတဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတြညီမွ ၾကည္ညိဳမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ထားဟာ သဒၶါ တရားည့ံဖ်င္းလြန္းလို ့ ဒီသာသာနာမွာ ဘာအသီးအပြင့္မွ ခံစားရမွာမဟုတ္။
- သံယာ့ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါးမွာ "အႏုတၱရာပုညေခတၱံ = ေကာင္းမွဳ မ်ိဳးေစ့ၾကဲခ်စိုက္ပ်ိဳးရာ လယ္ေျမေကာင္းနဲ ့တူေသာ သံယာေတာ္အေပါင္း" ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ကို နားလည္ျခင္းဟာ သူေတာ္ေကာင္းတရား ဆိုတာ ဘာလဲ လို ့နားလည္ျခင္းပဲ..။
- သာသနာေတာ္ဟာ ပင္လယ္နဲ ့တူတယ္...အေသေကာင္ပုပ္ကို လက္မခံ ျပန္ပုတ္ထုတ္သကဲ့သို ့ဆိုတဲ့ အတိုင္း အလဇၨီ ဟာ သာသနာေတာ္မွာ ၾကာရွည္မေနႏိုင္။ မသူေတာ္ဟာ သူ ့သေဘာသူေဆာင္သြားလိမ့္မယ္..။
- ကေန ့ေခတ္ ရဟန္းသံယာအခ်ိဳ ့ဟာ ႏိုင္ငံေရး၊လူမ်ိဳးေ၇း လွိဳင္းလုံးေတြေအာက္မွာ အလူးလူးအလိမ့္လိိမ့္ ျဖစ္ေနတာနဲ ့ဒီသံယာေတြဟာ ပါရာဇိက က်ျပီ၊ ၾကည္ညိဳစရာပ်က္ျပီ၊ သာသနာေတာ္ပ်က္ျပီ လို ့...."ေခြးနာေလာက္ကိုက္သလို" .. တအီအီ ေအာ္ျမည္ေနတဲ့သူေတြဟာ အမွန္က သူတို ့ကိုယ္တိုင္ ဒီသံယာေတြကို ႏိုင္ငံေရးမွာ လိုအပ္တဲ့အခါ အသုံးခ်ခဲ့ၾကတဲ့သူေတြပဲ..။
-"ေရႊ၀ါေရာင္" ဆိုတဲ့ နာမည္လွလွေလးတပ္ျပီး အသုံးခ်ခဲ့တာလည္းသူတို ့ေတြပဲ..။ အျဖဴေတြေျပာသမွ်..ဟုတ္ပါ့ဘုရား၊
-ဘာသာေရးအေၾကာင္းေျပာခ်င္ရင္ ဘာသာေရးကို ထဲထဲ၀င္၀င္ ေလ့လာရမယ့္အစား ႏိုင္ငံတကာသုံး ဘာသာစကားတတ္ရင္ သဗၼညဳတညဏ္ရသလို ဘ၀င္ျမင့္ၾကတဲ့ ေခတ္ပညာတတ္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက သံယာကို အလိုဆုိးနဲ ့အသုံးခ်တဲ့အခါမွာ ဒီကေန ့လို အရွဳပ္အေထြးေတြျဖစ္လာေတာ့တာပဲ….
- ေထရ၀ါဒီမွန္လွ်င္…ဦး၀ီရသူမွမဟု
-ရဟႏၱာၾကီးေတြသည္ပင္လွ်င္ "သံယာဒိႆ္" လို ့ေခၚတဲ့ ပါရာဇိက ျပီးရင္ ဒုတိယ အၾကီးဆုံးအာပတ္ကိုေတာင္ သင့္တတ္တယ္..။ ဒါကို..မစူးမစမ္း...တစ္လုံးစ၊ ႏွစ္လုံးစ ေလးသိရုံနဲ ့... ခုတေလာ ႏိုင္ငံေရးကိစၥေတြမွာ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနတဲ့ ဦးဇင္းေတြကို ပါရာဇိက က်ျပီ ဆိုတဲ့ စြပ္စြဲတဲ့အေျပာအဆိုေတြဟာ စြပ္စြဲသူကိုယ္တိုင္က "က်ေနာ္ဟာဇတ္ပ်က္ပါခင္ဗ်" လို ့မေျပာေသာ္လည္း ေျပာသလိုပါပဲ...
-လူ၀တ္ေၾကာင္ဥပေဒမွာေတာင္ တရားခံဟုတ္မဟုတ္ စစ္ေဆးရတဲ ့အဆင့္ေတြ အမ်ားၾကီးျဖတ္သန္းရေသးတာ…။ ပါရာဇိက လို ဂရုအာပတ္သင့္ျခင္းမသင့္ျခင္းကို
-လူ ့ဥပေဒမွာေတာင္ အမွဳျဖစ္အျခင္းအရာ၊ အေျခအေန စတာေတြပါေနေသးတာ.. အာပတ္သင့္ျခင္းအဂၤါေတြ…စိတ္ေဇာေ
-ဦးဥတၱမ၊ ဦး၀ီရသူ၊အရွင္ဂမၻီရ စတဲ့ကိုယ္ေတာ္ေတြ ဟာႏိုင္ငံေရးမွာပတ္သက္တာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္အေနနဲ ့ ႏွစ္ျခိဳက္စရာမဟုတ္ပါဘူး..။ မွန္တယ္လို ့မယူဆဘူး..။ဒါေပမယ့္ အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ က်ိဳးစားတာဟာ တရားနည္းလမ္းက်ရင္ ဘုရားအလိုက်ျဖစ္တယ္..။ ဥာတကာနစၤသဂၤေဟာ ျဖစ္တယ္..။
-ဦး၀ီရသူ လို သက်သီဟ ဘိ၀ံသ ရထားတဲ့ ဦးဇင္းတစ္ပါးကို ဘာသာေရးအဆုံးအမေတြ သြားေျပာေနတဲ့ "ဖေအထက္ တလၾကီးခ်င္ေန"တဲ့ ကေန ့ေခတ္ ဒီမိုလစ္ျဗဲေတြ ကို ျမင္ေနၾကားေနရတာဟာ...ယိုသူမရွက္
-..သပိတ္တလုံးနဲ ့သကၤန္းသုံးထည္ေဆာင္ရဟန္းအတြက္ ...ဘာအက်ိဳးအျမတ္မွ ေမွ်ာ္ကိုးလို ့မဟုတ္ဘူးဆိုတာ.... ျငင္းလို ့မရတဲ့အမွန္တရားပဲ..။ ေထာင္အျပင္တန္းမွ်ပဲရွိေနတာကို သိသိၾကီးနဲ ့လုပ္ေနတာဟာ…လူ၀တ္ေၾကာင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ အစိုးရအဖြဲ ့ကလူေတြ၊ ေဒါင္းတံဆိပ္ကပ္တဲ့ ေက်ာင္းသားဆိုတဲ့သူေတြထက္ ပိုယုံၾကည္စိတ္ခ်အပ္တဲ့ ေစတနာဆိုတာ ျငင္းလို ့မရ…။
-ရဟန္းသံယာေတြ ႏိုင္ငံေရးမွာ မပတ္သက္ေစခ်င္ရင္ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြ ရိုးသားဖို ့လိုတယ္..။ သာသနာေတာ္ကို အမွန္တကယ္ ထြန္းေတာက္ေစလိုတဲ့ စိတ္ေကာင္းရွိဖို ့လိုတယ္..။ ရဟန္းသံယာနဲ ့သီလရွင္ေတြအေပၚမွာ မိဘက သားသမီးကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးတဲ့ ေမတၱာေစတနာမ်ိဳးထားရွိဖို ့လိုတယ္..။
-ေခါင္းေဆာင္ေတြ သတၱိရွိဖို ့လိုတယ္..။ ျပတ္သားဖို ့လိုတယ္..။ လူ၀တ္ေၾကာင္ေခါင္းေဆာင္ေတြက ႏိုင္ငံေရးသမားပီပီ… ႏိုင္ငံေရးစကား၊ ဥပေဒစကားေျပာမယ့္အစား "ေမတၱာထားပါ" လို ့အေျဖေပးျခင္းဟာ ဦး၀ီရသူက ဥပေဒျပဳဖို ့ၾကိဳးစားတာလို တလြဲဆံပင္ေကာင္းတာပဲ..။ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္မလုပ္ false hope ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အမွားကိုု ေပးၾကတာပဲ..။ အဆိုးဆုံးကေတာ့… အာဏာပိုင္အဆက္ဆက္ဟာ လာဘ္လာဘနဲ ့သံယာကို သိမ္းသြင္းျပီး မိမိလုိရာပုံေဖၚရင္း သံယာထုကိုခ်ိနဲ ့ေအာင္လုပ္ခဲ့တာပဲ..။
-ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ ့အဆုံးစြန္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ဟာ နိဗၺာန္ဆိုတာက ကေလးငယ္ေတာင္ အလယ္တန္းေလာက္ေရာက္ျပီဆိုရင္ နားလည္ျပီ..။ အဲ…နားမလည္တာက အဲဒီနိဗၺာန္ကို သြားတဲ့လမ္းမွာ ၀စီေဘဒ ထိတိုင္းရွျပီး မဂ္တားဖိုလ္တားတရားေတြကို အသံေၾကာင့္ဖားေသ လုပ္ေနၾကတဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္လို ့ထင္…လစ္ဘရယ္က်တယ္လို ့ထင္ၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြပဲ..။
-ခုျဖစ္ေနတာေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးကုိဘာသာေရးအတြက္၊ ဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရးအတြက္ အသုံးခ်ဖို ့ၾကိဳစားလာၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္နဲ ့အျခားဘာသာ၀င္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာပဲလို ့ယုံၾကည္တယ္..။ ဒါေပမယ့္ သံယာကိုေတာ့ မေစာ္ကားေလနဲ ့….။ အႏွစ္ ၂၅၀၀ ေက်ာ္သက္တမ္းရွည္တဲ ့ဒီ အင္စတီက်ဴးရွင္းၾကီး ကို ေခါင္းနဲ ့တိုက္၀ံ့တယ္ဆိုရင္ေတာ့လည္း…"စိ
သိပ္ေကာင္းတဲ့ စာပါ။ ဒီလိုစာေတြဖတ္ရတာ အားရွိတယ္။ အမွန္တရားေတြပါပဲ။ မူလဓါတ္ခံကိုက သံဃာကို ၾကည္ညိဳရေကာင္းမွန္း မသိသူေတြက သံဃာကို ပစ္မွားေဆာ္ကားေနၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာခ်င္ေနတာ ဒီစာထဲက အေၾကာင္းအရာေတြပဲ။ သူမ်ားလို မေရးတတ္ေတာ့ အခုလို ေရးထားတာေတြ႔ရတာ သိပ္ကိုေက်နပ္တယ္ဗ်ာ။
ReplyDeletepyae arkar
ReplyDeleteYesterday 9:46 PM
ရဟန္းေတာ္တပါး၏လိုအပ္ခ်က္ကိုျပဳျပင္ေစလိုေသာေစတနာျဖင့္ေထာက္ျပေဝဖန္မွဳျပဳျခင္းသည္ဘုရားရွင္၏ေရႊလက္ထက္ေတာ္၌ပင္ရွိခဲ႔ေၾကာင္းအေထာက္အထားမ်ားကို ေဒသနာေနာ္မ်ား၌ရွာလ်ွင္ ေတြ႔နိုင္ပါသည္။သို့ရာတြင္ ေဘာင္ေက်ာ္လွ်က္ ဝိနည္း
ႏွင့္မညီေၾကာင္း(ပါရာဇိကက်ေၾကာင္း အာပတ္သင့္ေၾကာင္းစသည္ျဖင့္ေျပာဆိုပါမူ လူပုဂၢိဳမ်ားမဆိုထားႏွင့္ ရဟန္းေတာ္အခ်င္းခ်င္းပင္လ်ွင္မစြတ္စြဲအပ္ေၾကာင္းမွတ္သားဖူးပါသည္။သို့ျဖစ္ရာ ေဝဖန္ရာ၌ မူဝါဒ ႏွင့္ စည္းကမ္းေဘာင္ရွိေၾကာင္းသတိမူသင့္ၾကပါသည္။