ေက်ာင္း၏ အဝန္းအဝုိင္း
by Mizzima မဇၩိမ (Notes) on Tuesday, June 4, 2013 at 3:45am
ေမာင္ကိုကို (အမရပူရ) | အဂၤါေန႔၊ ဇြန္လ ၀၄ ရက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၁၅ နာရီ ၂၈ မိနစ္
ရသစာေပ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ အမ်ဳိးသားဇာတ္႐ုံတြင္ စာေရးဆရာမ်ား ေဟာေျပာေဆြးေႏြးစဥ္ ကြၽန္ေတာ္လည္း တက္ေရာက္ နားေထာင္ခဲ့သည္။ ေဟာေျပာျခင္း၊ ျပန္လည္ေဆြးေႏြးျခင္း၊ စိတ္လႈပ္ရွားဖို႔ေကာင္းသည္။ ဆရာေဖျမင့္၊ ဆရာေမာင္ခင္မင္၊ မႏၲေလး ထြန္းဦးစာေပမွ ဦးထြန္းဦး တုိ႔ ေဟာေျပာအၿပီးမွာ ေလာကနတ္တြင္ က်င္းပေနေသာ ပန္းခ်ီျပပြဲကုိၾကည့္လုိက္ခ်င္၍ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္လာခဲ့၏။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဖတ္ခဲ့ၾကဖူးသည္။ တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္၏ ''သူငယ္ခ်င္းလုိ႔ပဲ ဆက္၍ေခၚမည္ခုိင္'' ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဖတ္ခဲ့ၾကဖူးသည္ ေမာင္သာရ၏ ''မတ္တတ္ရပ္လုိ ့လမ္းမွာငုိ'' ''ကတၱီပါဖိနပ္စီး ေရႊထီးေဆာင္း'' ''ျမည္းတစ္ေကာင္ႏွင့္ သားအဖႏွစ္ေယာက္'' ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဖတ္ခဲ့ၾကဖူးသည္ ႏိုင္ဝင္းေဆြ၏ ''ေႏြတစ္ည'' ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဖတ္ခဲ့ၾကဖူး သည္။ ႏုိင္ဝင္းေဆြ၏ မသိန္းရွင္ဆီ ပုိ႔ေပးပါ။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ အထက္တန္း ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းစာ သင္ယူရင္း ေမာင္သာရ၏ ဝတၴဳကုိဖတ္ခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ ဘေဆြ၏ ဝတၳဳကုိ ဖတ္ခဲ့သည္။ ႏုိင္ဝင္းေဆြ၏ ဝတၴဳကုိ ဖတ္ ခဲ့သည္။ ဝတၳဳဖတ္သည့္အတြက္ ေက်ာင္းစာမွာ မထိခုိက္ခဲ့ပါ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စိတ္မ်ားသည္ ဝတၳဳဖတ္သည့္အတြက္ ပုိမုိရႊင္လန္းေန၏။
အထက္တန္းေက်ာင္း၏ စာသင္ခန္းထဲ မွာ ဝတၴဳစာေပကုိ ဘာ့ေၾကာင့္ ့စိတ္ဝင္စားမိသနည္း။ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ေတြးၾကည့္သည္၊ အထက္တန္းေက်ာင္း၏ စာသင္ခန္းထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ ့ဖတ္႐ႈရသည္။ သင္ၾကားမႈကုိ ခံယူရသည္။
ေဇာ္ဂ်ီ၏ ကဗ်ာ။ မင္းသုဝဏ္၏ ကဗ်ာ။ တင္မုိး၏ ကဗ်ာ။ ေမာင္စြမ္းရည္၏ ကဗ်ာ။ သိပၸံေမာင္ဝ၏ စကားေျပ။ တင္မုိး၏ ကဗ်ာဆန္ေသာ စကားေျပ။ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏ ျမန္မာစာ ဆရာမမွာ စာသင္ေကာင္း သည္။ ရသစာေပကုိ ေကာင္းေကာင္း ဖတ္ထားသည္။
ေခတ္ၿပိဳင္စာေပကုိ ဖတ္ေနသည္။ ေက်ာင္းျပ႒ာန္းခ်က္ကဗ်ာ၊ စကားေျပကုိ သင္ၾကားေနေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ သည္ ေက်ာင္းသင္ဘာသာရပ္ကုိ စာေမးပြဲေအာင္ျမင္ရန္၊ အမွတ္ေကာင္းရန္ မစဥ္းစားမိဘဲ၊ လူ႔သဘာဝအဖြဲ႔အႏြဲ႔မ်ား၊ လူသားဆန္မႈမ်ား၊ လူသားအခ်င္းခ်င္း ပုိမုိစာနာနားလည္မွဳမ်ားကုိ ခံစားေနရသည္။ ထုိ႔ျပင္ စကားမ်ား၏ အဓိပၸါယ္ မ်ား၊ အားေကာင္းမႈမ်ား၊ သိပ္သည္း က်စ္လ်စ္ မႈမ်ားကုိလည္း ခံစားေနရသည္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ အတန္းထဲတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ သင္ၾကားခံရ၏။ ေက်ာင္းျပ႒ာန္းခ်က္ စာေပ၏တန္ခုိး၊ သင္ၾကားေပး သူ၏ ခံစားမႈစြမ္းအားႏွင့္၊ အေတြးအေခၚက်ယ္ျပန္႔ လြတ္လပ္မႈတုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ အထက္တန္းေက်ာင္းသား ဘဝမွာပင္ ရသစာေပကုိ အေလးအနက္ စိတ္ဝင္စားမိသည္။
ကြၽန္ေတာ္သည္ ၁၉၇၁မွာ ဆယ္တန္းေအာင္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ ႔ စီးပြါးေရးတကၠသုိလ္ အဝန္းအဝုိင္းသုိ႔ ေရာက္သည္။ စီးပြားေရးတကၠသုိလ္တြင္ လူမႈစီးပြား နံရံကပ္စာေစာင္ရွိသည္။
မနက္ေက်ာင္းတက္လွ်င္ ေပၚတီကုိ ေအာက္တြင္စာပြဲတစ္လုံးႏွင့္ ထုိင္ေနၿပီး ဖေယာင္းမင္ကူးလက္ေရး ကဗ်ာစာအုပ္ေရာင္းေသာ ေက်ာင္းသားရွိသည္။ ထုိကဗ်ာစာအုပ္ေရာင္းသူမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စီးပြားေရး တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မည္။ စက္မႈတကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား၊ ပညာေရး တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနတတ္ ၏။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား အခ်င္းခ်င္းသည္ စာေပေၾကာင့္၊ ႏုိင္ငံေရးေၾကာင့္၊ အားကစားေၾကာင့္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ပုိမုိရင္ႏွီးခ်စ္ခင္ရ၏။ ကြၽန္ေတာ္ ကစားေသာ သမုိင္းဇြဲကပင္ေဆာင္ေရွ႕ ေဘာလီေဘာကြင္းမွာ စက္မႈတကၠသုိလ္မွ ေက်ာင္းသားလည္း လာေရာက္ကစားသည္။ ႏွင္းဆီေဆာင္၏ည၊ ဂႏၶမာေဆာင္၏ညမွာ စက္မႈ တကၠသုိလ္မွ ကုိခင္ေမာင္တုိးႏွင့္ ကုိေမာင္ေမာင္(အၪၥလီ)လည္း သီခ်င္းလာဆုိသည္။ ျပင္ပမွ ကဗ်ာဆရာ သုခမိန္လႈိင္လည္း ႏွင္းဆီေဆာင္၏ ညမွာ ဂစ္တာလာ၍ တီးသည္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ ေန႔ခင္းေန႔လည္ အခါမ်ားတြင္ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ စာၾကည့္တုိက္တြင္ မုိးေဝမဂၢဇင္းကဗ်ာမ်ားကုိ သြား ေရာက္ ဖတ္႐ႈတတ္၏။ ႐ႈမဝမဂၢဇင္းတြင္ ပါလာေသာၿငိမ္းေက်ာ္၏ ''ပၪၥမေျမာက္ ေဆာင္းရက္မ်ား'' သည္ တကၠသုိလ္ပရဝုဏ္ထဲမွာ ဖတ္ရျခင္းက ပုိမုိအရသာရွိေနသည္။
အခ်ဳပ္ကုိ ေျပာခ်င္သည္မွာ အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ ျပ႒ာန္းခ်က္စာကုိ ေလ႔လာဆည္းပူးစဥ္ ရသစာေပကုိ စိတ္ဝင္စားေနမိသည္။ တကၠသုိလ္ေရာက္ေသာအခါ အဝန္းအဝုိင္းက သဘာဝက်က်အႏုပညာ အဝန္းအဝုိင္း ျဖစ္ေနသည္။ ကဗ်ာ၊ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ၊ အားကစား တကၠသုိလ္ထဲမွာ ရွင္သန္လႈပ္ရွားေနသည္။
အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ ရသစာေပကုိ အရသာရွိရွိသင္ၾကားခံခဲ့ရလွ်င္၊ တကၠသုိလ္ေရာက္ေသာအခါ တကၠသုိလ္၏ အဝန္းအဝုိင္း၊ တကၠသုိလ္၏ ေ အာသ် စ့နမန မွာ သဘာဝက်က် အႏုပညာ ရပ္ဝန္းျဖစ္ေန လွ်င္ လူငယ္တုိ႔၏ ေသြးသားထဲတြင္ ရသစာေပႏွင့္ အႏုပညာသည္ စီးဆင္းလည္ပတ္ေန လိမ့္မည္။
ရသစာေပ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ အမ်ဳိးသားဇာတ္႐ုံတြင္ စာေရးဆရာမ်ား ေဟာေျပာေဆြးေႏြးစဥ္ ကြၽန္ေတာ္လည္း တက္ေရာက္ နားေထာင္ခဲ့သည္။ ေဟာေျပာျခင္း၊ ျပန္လည္ေဆြးေႏြးျခင္း၊ စိတ္လႈပ္ရွားဖို႔ေကာင္းသည္။ ဆရာေဖျမင့္၊ ဆရာေမာင္ခင္မင္၊ မႏၲေလး ထြန္းဦးစာေပမွ ဦးထြန္းဦး တုိ႔ ေဟာေျပာအၿပီးမွာ ေလာကနတ္တြင္ က်င္းပေနေသာ ပန္းခ်ီျပပြဲကုိၾကည့္လုိက္ခ်င္၍ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္လာခဲ့၏။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဖတ္ခဲ့ၾကဖူးသည္။ တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္၏ ''သူငယ္ခ်င္းလုိ႔ပဲ ဆက္၍ေခၚမည္ခုိင္'' ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဖတ္ခဲ့ၾကဖူးသည္ ေမာင္သာရ၏ ''မတ္တတ္ရပ္လုိ ့လမ္းမွာငုိ'' ''ကတၱီပါဖိနပ္စီး ေရႊထီးေဆာင္း'' ''ျမည္းတစ္ေကာင္ႏွင့္ သားအဖႏွစ္ေယာက္'' ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဖတ္ခဲ့ၾကဖူးသည္ ႏိုင္ဝင္းေဆြ၏ ''ေႏြတစ္ည'' ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဖတ္ခဲ့ၾကဖူး သည္။ ႏုိင္ဝင္းေဆြ၏ မသိန္းရွင္ဆီ ပုိ႔ေပးပါ။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ အထက္တန္း ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းစာ သင္ယူရင္း ေမာင္သာရ၏ ဝတၴဳကုိဖတ္ခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ ဘေဆြ၏ ဝတၳဳကုိ ဖတ္ခဲ့သည္။ ႏုိင္ဝင္းေဆြ၏ ဝတၴဳကုိ ဖတ္ ခဲ့သည္။ ဝတၳဳဖတ္သည့္အတြက္ ေက်ာင္းစာမွာ မထိခုိက္ခဲ့ပါ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စိတ္မ်ားသည္ ဝတၳဳဖတ္သည့္အတြက္ ပုိမုိရႊင္လန္းေန၏။
အထက္တန္းေက်ာင္း၏ စာသင္ခန္းထဲ မွာ ဝတၴဳစာေပကုိ ဘာ့ေၾကာင့္ ့စိတ္ဝင္စားမိသနည္း။ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ေတြးၾကည့္သည္၊ အထက္တန္းေက်ာင္း၏ စာသင္ခန္းထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ ့ဖတ္႐ႈရသည္။ သင္ၾကားမႈကုိ ခံယူရသည္။
ေဇာ္ဂ်ီ၏ ကဗ်ာ။ မင္းသုဝဏ္၏ ကဗ်ာ။ တင္မုိး၏ ကဗ်ာ။ ေမာင္စြမ္းရည္၏ ကဗ်ာ။ သိပၸံေမာင္ဝ၏ စကားေျပ။ တင္မုိး၏ ကဗ်ာဆန္ေသာ စကားေျပ။ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏ ျမန္မာစာ ဆရာမမွာ စာသင္ေကာင္း သည္။ ရသစာေပကုိ ေကာင္းေကာင္း ဖတ္ထားသည္။
ေခတ္ၿပိဳင္စာေပကုိ ဖတ္ေနသည္။ ေက်ာင္းျပ႒ာန္းခ်က္ကဗ်ာ၊ စကားေျပကုိ သင္ၾကားေနေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ သည္ ေက်ာင္းသင္ဘာသာရပ္ကုိ စာေမးပြဲေအာင္ျမင္ရန္၊ အမွတ္ေကာင္းရန္ မစဥ္းစားမိဘဲ၊ လူ႔သဘာဝအဖြဲ႔အႏြဲ႔မ်ား၊ လူသားဆန္မႈမ်ား၊ လူသားအခ်င္းခ်င္း ပုိမုိစာနာနားလည္မွဳမ်ားကုိ ခံစားေနရသည္။ ထုိ႔ျပင္ စကားမ်ား၏ အဓိပၸါယ္ မ်ား၊ အားေကာင္းမႈမ်ား၊ သိပ္သည္း က်စ္လ်စ္ မႈမ်ားကုိလည္း ခံစားေနရသည္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ အတန္းထဲတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ သင္ၾကားခံရ၏။ ေက်ာင္းျပ႒ာန္းခ်က္ စာေပ၏တန္ခုိး၊ သင္ၾကားေပး သူ၏ ခံစားမႈစြမ္းအားႏွင့္၊ အေတြးအေခၚက်ယ္ျပန္႔ လြတ္လပ္မႈတုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ အထက္တန္းေက်ာင္းသား ဘဝမွာပင္ ရသစာေပကုိ အေလးအနက္ စိတ္ဝင္စားမိသည္။
ကြၽန္ေတာ္သည္ ၁၉၇၁မွာ ဆယ္တန္းေအာင္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ ႔ စီးပြါးေရးတကၠသုိလ္ အဝန္းအဝုိင္းသုိ႔ ေရာက္သည္။ စီးပြားေရးတကၠသုိလ္တြင္ လူမႈစီးပြား နံရံကပ္စာေစာင္ရွိသည္။
မနက္ေက်ာင္းတက္လွ်င္ ေပၚတီကုိ ေအာက္တြင္စာပြဲတစ္လုံးႏွင့္ ထုိင္ေနၿပီး ဖေယာင္းမင္ကူးလက္ေရး ကဗ်ာစာအုပ္ေရာင္းေသာ ေက်ာင္းသားရွိသည္။ ထုိကဗ်ာစာအုပ္ေရာင္းသူမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စီးပြားေရး တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မည္။ စက္မႈတကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား၊ ပညာေရး တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနတတ္ ၏။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား အခ်င္းခ်င္းသည္ စာေပေၾကာင့္၊ ႏုိင္ငံေရးေၾကာင့္၊ အားကစားေၾကာင့္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ပုိမုိရင္ႏွီးခ်စ္ခင္ရ၏။ ကြၽန္ေတာ္ ကစားေသာ သမုိင္းဇြဲကပင္ေဆာင္ေရွ႕ ေဘာလီေဘာကြင္းမွာ စက္မႈတကၠသုိလ္မွ ေက်ာင္းသားလည္း လာေရာက္ကစားသည္။ ႏွင္းဆီေဆာင္၏ည၊ ဂႏၶမာေဆာင္၏ညမွာ စက္မႈ တကၠသုိလ္မွ ကုိခင္ေမာင္တုိးႏွင့္ ကုိေမာင္ေမာင္(အၪၥလီ)လည္း သီခ်င္းလာဆုိသည္။ ျပင္ပမွ ကဗ်ာဆရာ သုခမိန္လႈိင္လည္း ႏွင္းဆီေဆာင္၏ ညမွာ ဂစ္တာလာ၍ တီးသည္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ ေန႔ခင္းေန႔လည္ အခါမ်ားတြင္ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ စာၾကည့္တုိက္တြင္ မုိးေဝမဂၢဇင္းကဗ်ာမ်ားကုိ သြား ေရာက္ ဖတ္႐ႈတတ္၏။ ႐ႈမဝမဂၢဇင္းတြင္ ပါလာေသာၿငိမ္းေက်ာ္၏ ''ပၪၥမေျမာက္ ေဆာင္းရက္မ်ား'' သည္ တကၠသုိလ္ပရဝုဏ္ထဲမွာ ဖတ္ရျခင္းက ပုိမုိအရသာရွိေနသည္။
အခ်ဳပ္ကုိ ေျပာခ်င္သည္မွာ အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ ျပ႒ာန္းခ်က္စာကုိ ေလ႔လာဆည္းပူးစဥ္ ရသစာေပကုိ စိတ္ဝင္စားေနမိသည္။ တကၠသုိလ္ေရာက္ေသာအခါ အဝန္းအဝုိင္းက သဘာဝက်က်အႏုပညာ အဝန္းအဝုိင္း ျဖစ္ေနသည္။ ကဗ်ာ၊ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ၊ အားကစား တကၠသုိလ္ထဲမွာ ရွင္သန္လႈပ္ရွားေနသည္။
အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ ရသစာေပကုိ အရသာရွိရွိသင္ၾကားခံခဲ့ရလွ်င္၊ တကၠသုိလ္ေရာက္ေသာအခါ တကၠသုိလ္၏ အဝန္းအဝုိင္း၊ တကၠသုိလ္၏ ေ အာသ် စ့နမန မွာ သဘာဝက်က် အႏုပညာ ရပ္ဝန္းျဖစ္ေန လွ်င္ လူငယ္တုိ႔၏ ေသြးသားထဲတြင္ ရသစာေပႏွင့္ အႏုပညာသည္ စီးဆင္းလည္ပတ္ေန လိမ့္မည္။
0 comments:
Post a Comment