ဘ၀၏အဆင့္အတန္းတရား- Level of Being
က်ေနာ္တို့တိုင္းျပည္ရဲ့
လက္ရွိအေျခအေနနဲ့ ပတ္သက္ျပီး ေျပာခ်င္တာေလးေတြရွိလာလို့
က်ေနာ္ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက ရဲ့တရားမ်ားစြာထဲက အလြန္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္လို့
အၾကိမ္ၾကိမ္နားေထာင္ခဲ့ဘူးတဲ့ Level of Being ဘ၀၏အဆင့္အတန္း တရား ဆိုတဲ့
တရားတိုကေလးတစ္ခုကို ေ၀ွင ရင္းက်ေနာ့္အေတြးတခ်ိဳ ့ကိုတင္ျပပါရေစ.။
အဲဒီတရားကေလးနဲ့ လူေလာကတခြင္တျပင္လံုးကို ၾကည့္ျမင္နားလည္ႏိုင္ျပီး
လူ့ဘ၀ရဲ့ ေန့တဓူ၀ ျပသနာေတြကိုလည္း ၾကည့္ျမင္နားလည္ႏိုင္ျပီး
အက်ိဳးမ်ားႏိုင္တယ္လို့ ယံုၾကည္မိလို့ပါ။
ဆရာေတာ္၏ေဟာၾကားခ်က္။ ။
"At a low level of being only a very poor world exists and only a very impoverished life can be lived. universe is what it is but he who limits himself to its lower sides to its biological needs, his creature comfort, or his accidental encounter, will inevitably attracts miserable life"
အားလုံးက်န္းမာခ်မ္းသာျပီး ေဘးဘယာေ၀းကြာၾကပါေစ.
ထြန္းသန္း
03/15/2013
- ဆရာေတာ္က …"Your level of being attracts your life. သင္ဘ၀အဆင့္အတန္းအေျခအေန က သင့္ဘ၀ကို ဆြဲေဆာင္လိမ့္မယ္။ level of being ဘ၀၏အဆင့္အတန္း မတူရင္ သူတို့ဘ၀ဟာလည္း တူမွာမဟုတ္ ဘူး။ ေမြးကထည္းကမ်က္စိမျမင္ခဲ့တဲ့သူနဲ့ မ်က္စိျမင္တဲ့သူနဲ့ သူ့တို့ရဲ့ဘ၀အေျခအေနတူႏိုင္ပါမလား။ သူ့မွာ ခ်ိဳ့တဲ့မွုတစ္ခုရွိေနတယ္..ခ်ိဳ့တဲ့မွုတစ္ခုရွိတာနဲ့ကိုပဲ လူေလာကကို ျပည့္ျပည့္စံုစံုမသိႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ….. level of being ဘ၀၏အဆင့္အတန္း မွာ တခုခုခ်ိဳ့တဲ့မွု ရွိလာရင္ သူရဲ့ world သူ့ရဲ့ေလာကကလည္း ခ်ိဳ့တဲ့သြားတယ္။ ေမြးကတည္းက မ်က္စိလည္းမျမင္ဘူး နားလည္းမၾကားဘူးဆိုရင္ အဲဒီကေလးတစ္ေယာက္ရဲ့ အသိ ဥာဏ္အဆင့္အတန္းက ဘယ္ေလာက္ရွိမလည္း.. သိပ္မရွိႏို္င္ေတာ့ဘူးေနာ္.. သူ့ကိုေတာင္စာသင္ေပးဘို့ သိပ္မလြယ္ေတာ့ဘူး"။ လို့သင္ၾကားပါတယ္။ ဆက္လက္ျပီး ဆရာေတာ္ကတိရိစ ၦာန္ေလာကက လိပ္ျပာကေလး တစ္ေကာင္ရဲ့ဘ၀ တီေကာင္ေလးတစ္ေကာင္တို့ရဲ့ဘ၀နဲ့ ငွက္ကေလးတစ္ေကာင္ ရဲ့ဘ၀ အဆင့္အတန္း အေတြ့အၾကံဳ ကြဲျပားျခားနားပံုေတြကို ကိုယွဥ္ျပီး ေျပာျပပါတယ္။
ဆရာေတာ္၏ေဟာၾကားခ်က္။ ။
- လိပ္ျပာေလးတစ္ေကာင္ရဲ့ဘ၀မွာ သူအမ်ိဳးမ်ိဳးအေရာင္ျမင္ရတယ္။ လြတ္လပ္မွုရွိတယ္. သူပ်ံသြားႏိုင္တယ္ ဟုိဟိုဒီဒီ အျမင္ၾကီးထိေအာင္ပ်ံသြားႏို္င္တယ္။ သူစားတဲ့အစားအစာၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း အင္မတန္အနံ့အရ သာနဲ့ျပည့္စံုတဲ့ ပန္း၀တ္ရည္ေတြကို စုတ္ယူရတယ္။ တီေကာင္က်ေတာ့ေျမၾကီးစားတယ္။ စားတဲ့အစားအစာကအစ ဘယ္ေလာက္ကြာျခားသြားျပီဆိုတာကို ေတြ့ႏိုင္တယ္။ ေျမၾကီးရဲ့အနံအရသာနဲ့ ပန္း၀တ္ရည္ရဲ့အနံ့အရသာ (အဆင့္ျမင့္တဲ့စားစရာလို့ေျပာလို့ရတယ္) ဘယ္ေလာက္ကြာျခားသြားသလည္း။ လိပ္ျပာတစ္ေကာင္ရဲ့ျမင္ကြင္းကေရာ အေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးပန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး သစ္ပင္အမ်ိဳးမ်ိဳးသူျမင္ရတယ္။ တီေကာင္ရဲ့ ေလာကမွာ ျမင္ကြင္းကဘာမွမရွိဘူး အလင္းအေမွာင္ဆိုတာလည္းေရးေတးေတးေလးပဲရွိတယ္ သူဘာမွ အေသအခ်ာ မျမင္ရဘူး။ အင္မတန္က်ယ္တဲ့အသံမွကိုနဲနဲေလးသိရံုလြဲလို့ အသံကိုလည္း ပီပီျပင္ျပင ္မၾကားႏိုင္ဘူး.. အနံ့နည္းနည္းေလးသိတယ္။ တီေကာင္ကေျမၾကီးေပၚကပ္ျပီး ေျဖးေျဖးျခင္းပဲေရႊ့ႏိုင္တယ္။ အျမင့္ဆိုတာကို သူေျမၾကီးထဲ၀င္ႏိုင္သေလာက္ပဲသူသိႏိုင္တယ္။ အကယ္လို့ လိပ္ျပာေလးတစ္ေကာင္က တီေကာင္တစ္ေကာင္ကို စကားေျပာတတ္လို့ သူေျပာမယ္ဆိုပါေတာ့..
"တီေကာင္ေရ ပန္းေလးေတြပြင့္ေနလိုက္တာ.. လွလိုက္တာ..ေမြးလိုက္တာ" ဆိုရင္ တီေကာင္က ဘယ္လို ျပန္ေျပာမလည္း။
"ဟယ္ ပန္းဆိုတာဘာလည္း .. ငါမသိဘူး။ မရွိတာကို မင္းေျပာေနတာပါ။"
"ေမႊးလိုက္တာ" ဆိုရင္.. "ေမႊးတယ္ဆိုတာဘာလည္း" ..သူ (တီေကာင္) မသိဘူး။
"ပန္း၀တ္ရည္ေလးေတြက ခ်ိဳလိုက္တာ" ဆိုရင္ေကာ ..ခ်ိဳတယ္ဆိုတာ တီေကာင္မသိဘူး။
"အျမင့္ၾကီးကေနတက္ၾကည့္လိုက္ရင္ေလာကၾကီးက ေတာ္ေတာ္ၾကည့္လို့ေကာင္းတယ္" ဆိုရင္ေကာ..
အျမင့္ၾကီးဆိုတာဘာလည္း သူမသိဘူး ေနာ္.။ သူမသိရွာဘူး။ ဘာျဖစ္လို့လည္းဆိုေတာ့ level of being သိပ္ကြာေနတယ္။ အဆင့္သိပ္ကြာေနတယ္။
- ဆရာေတာ္က အဲဒီကေနတဆင့္ ငွက္ကေလးေတြရဲ့ဘ၀ကို လိပ္ျပာေလးေတြနဲ့ ႏိုႈင္းယွဥ္ျပီးေတာ့ေျပာပါတယ္။ ငွက္ကေလးေတြရဲ့ဘ၀က လိပ္ျပာထက္ပိုျမင့္ေၾကာင္းေျပာျပပါတယ္။ ငွက္ကေလးေတြက ခႏၶာလည္းပိုၾကီးတယ္ သက္တန္းလည္းပိုရွည္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူ့ဘ၀အေတြ့အၾကံဳကပိုမ်ားမယ္။ လိပ္ျပာက်ေတာ့ သိပ္သက္တန္း မရွည္ဘူးရက္ပိုင္း ေလာက္ပဲရွည္တယ္။ သက္တန္းမရွည္တဲ့အတြက္ ဘ၀အေတြ့အၾကံဳ အေတာ္နည္းတယ္။ ငွက္က လူနဲ့လည္း relationship ရွိေၾကာင္း သီခ်င္းလည္းဆိုတတ္ၾကေၾကာင္းေျပာျပပါတယ္။ အခုလိုေျပာျပီးတဲ့အခါ ဆရာေတာ္ကအခုလိုဆံုးမပါတယ္….
"At a low level of being only a very poor world exists and only a very impoverished life can be lived. universe is what it is but he who limits himself to its lower sides to its biological needs, his creature comfort, or his accidental encounter, will inevitably attracts miserable life"
- သူ့ဘ၀အေျခအေနႏွိမ့္က်ရင္ ေလာဟာလည္း အင္မတန္ဂုဏ္နည္းတဲ့ quality အင္မတန္နိမ့္တဲ့ေလာကပဲျဖစ္မွာပါ။ level of being နိမ့္ေလေလ သူေလာကကလည္း နိမ့္ေလေလပဲျဖစ္မွာပါ။ level of being ႏွိမ့္လို့ရွိရင္ အင္မတန္ခ်ိဳ့တဲ့တဲ့ဘ၀ကို ပဲေနလို့ထိုင္လို့ရမယ္။ ကိုယ့္ဘ၀ကိုမခ်ိဳ့တဲ့ေစခ်င္ရင္ ကိုယ့္ဘ၀အဆင့္အတန္း (လူေနမွုအဆင့္အတန္းကိုဆိုလိုတာမဟုတ္) စိတ္ဓါတ္နဲ့အသိညာဏ္ကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ျမင့္မွရမယ္။ စၾကာဝဋာၾကီးကေတာ့ သူ့နကိုယ္သူ့အတိုင္းပဲရွိေနတာပါ။ သို့ေသာ္ ေလာကၾကီးရဲ့အႏွိမ့္ဆံုးအပိုင္းကိုပဲ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ကန့္သတ္ျပီးေတာ့ေနမယ္ဆိုရင္ ... သူ့ရဲ့ခႏၶာကိုယ္ လိုအပ္ခ်က္ေလာက္ ကိုပဲအဓိကထားျပီးေနမယ္ဆိုရင္.... ဒီခႏၶာ ကိုယ္ခ်မ္းသာဖို့ (သို့မဟုတ္ ) ေခတ္ အေျခအေန ပတ္၀န္းက်င္အေျခေနအရ ေတြ့ေနျမင္ေနရတဲ့ အထဲမွာပဲ အကန့္အသတ္ျဖစ္ေနမယ္ ကန့္သတ္ျပီးေနေနမယ္ဆိုရင္..... အဲဒီလူဟာ အင္မတန္ခ်ိဳ့တဲ့ျပီးေတာ့ ေက်နပ္စရာမရွိတဲ့ ဘ၀မ်ိဳးကိုပဲဆြဲေဆာင္မိမွာပဲ" လို့ ေျပာျပဆံုးမပါတယ္။
- ဆရာေတာ္ရဲ့ တရိစၦာန္ေလာကက လိပ္ျပာကေလးနဲ့ တီေကာင္ကေလးနဲ့ ငွက္ကေလး ဘ၀ျခားနားတဲ့ ဘ၀၏အဆင့္အတန္းတရားကေနတဆင့္- က်ေနာ္တို့ ေန့တဓူ၀ ဘ၀ေတြ လူလူခ်င္းဆက္ဆံေရးကိစၥေတြ ႏိုင္ငံေရးရာကိစၥေတြ ကို သိျမင္နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို့လူ့ေလာကမွာလည္း အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ လူလူခ်င္းျဖစ္ေပမယ့္လည္း ဘ၀အဆင့္အတန္းျခင္း အသိဉာဏ္ဗဟုတုသျခင္း ေတြးေခၚရွျမင္ႏိုင္တဲ့ အရည္အေသြးျခင္း စတာေတြ ကြာျခားေနတာကိုေတြ့ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို လူခ်င္းတူေပမဲ့ စဥ္းစားႏိုင္စြမ္းေတြ မတူကြဲျပား ျဖစ္ေနရတာကလည္း (က်ေနာ္တို့ႏိုင္ငံကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္) တိုင္းျပည္ကျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့အေျခအေနေအာက္က ရရွိလာခဲ့တဲ့ သူတို့ ရဲ့ ပညာေရး၊ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ဘ၀ေပၚအေျချပဳျပီး ရခဲ့တဲ့ အရည္အေသြးအရည္အခ်င္းစတဲ့ ဘ၀အဆင့္အတန္းေတြ ကြာျခားေနၾကလို့ပါပဲ။ လူ့အဖြဲ့အစည္းေပၚထားရွိတဲ့ တာ၀န္ယူစိတ္နဲ့စဥ္းစားမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို့အေနနဲ့ အဲဒီ ကြာျခားမွုေတြကို နည္းႏိုင္သမွ်နည္းေအာင္လုပ္ဘို့ လိုေနတယ္ဆိုတာေတြကိုပါ သေဘာေပါက္နားလည္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို့အဲဒီလိုနားလည္လာႏိုင္တဲ့ အခါ ကိုယ့္ဆိုလိုခ်က္ ကိုယ့္တင္ျပခ်က္ ကိုယ့္သေဘာထားကို အျခားတဖက္က လူကမသိရေကာင္းလား နားမလည္ရေကာင္းလား တံုးလွခ်ည္လားရယ္လို့ ဆိုတာမ်ိဴးလည္း ေဒါသနဲ့ တဘက္သက္ခံယူျပီး မေတြးျဖစ္ေတာ့ပဲ နားလည္ႏိုင္စြမ္းမရွိတဲ့ ဘ၀ႏွိမ့္တဲ့ တဖက္သားကိုနားလည္မူေတြေပးလာႏိုင္စြမ္းရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။
- "Some can't see a forest for the trees." တခ်ိဳ့ အျမင္တိုရွိတဲ့ လူေတြက နီးစပ္ရာ သစ္ပင္ကိုပဲျမင္ႏိုင္စြမ္းရွိၾကျပီး သစ္ေတာတေတာလံုး (တခြင္တျပင္လံုး) ကို ျမင္ႏို္င္စြမ္းမရွိၾကပါဘူး။ အဲဒီလိုလူမ်ိဳးေတြဟာ သူတို့ေတြရဲ့ ေရတိုအက်ိဳးစီးပြားေလာက္ကိုပဲ နားလည္ ေရွ့ရွုႏိုင္စြမ္းရွိၾကျပီး အခ်ိဳ့ပညာရွိတဲ့သူေတြ တခြင္တျပင္လံုးကို ျမင္ႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့သူေတြက်ျပန္ေတာ့့လည္း ေရတိုအက်ိဳးစီးပြားေတြကို စြန္လြတ္ျပီး အမ်ားလူထုေကာင္းစားေရး ေနာင္လာေနာင္သားေတြေကာင္းစားေရးကို သာေရွ့႐ႉလုပ္ၾကပါတယ္.။
- ဒီေနရာမွာ မွတ္သားစရာတစ္ခုက တစ္ခါတစ္ခါက်ျပန္ေတာ့ စဥ္းစားႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့သူေတြ တခြင္တျပင္လံုးကို ျမင္ႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့သူေတြဟာ ေရတိုမွာ တခဏတာ (သို့) အခ်ိန္ကာလတစ္ခု အရွံုးေပၚေကာင္းေပၚတတ္ပါတယ္။ ငွက္ကေလးနဲ့ တီေကာင္ကေလးရဲ့ ဘ၀၏အဆင့္အတန္းတရားပံုျပင္ေလးနဲ့ ဆင္တူတဲ့ တစ္ကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္တစ္ခုကိုေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို့ငယ္စဥ္က သင္ၾကားမွတ္သားခဲ့ဘူးတဲ့ ကမ ၻာၾကီးလံုးတာကို ရွာေဖြေတြ့ရွိခဲ့ တဲ့ အီတာလီယန္ လူမ်ိဳး ရူပေဗဒပညာရွင္၊ သခ်ၤာပညာရွင္၊ နကၡတ္ ပညာရွင္လည္းျဖစ္ျပီး အေတြးအေခၚပညာရွင္လည္းျဖစ္တဲ့ ဂလီလီယို Galileo ဆိုတဲ့ ပညာရွင္ဟာ "ကမ ၻာၾကီးဟာ လံုးတယ္" လို့ မိမိရွာေဖြေတြ့ရွိခ်က္ကို အမ်ားနဲ့ဆန့္က်င္ျပီး ရဲရဲေျပာခဲ့တဲ့အတြက္ အဲဒီအခ်ိန္ကခရိယာန္ေတြက ဘုရားရဲ့တရားေတြကို ဆန့္က်င္တယ္လို့ ဂလီလီယိုကို စြတ္ဆဲြျပီးေထာင္သြင္း အက်ဥ္းခ်ထားခဲ့လို့ ဂလီလီယိုဟာ အက်ယ္ခ်ဳပ္ဘ၀နဲ့ေနထိုင္ျပီး အသက္ဆံုးပါးခဲ့ရဘူးပါတယ္။ အခုေတာ့ က်ေနာ္တို့ ကသူကို" ေခတ္သစ္ ရူပေဗဒရဲ့ ဖခင္" "Father of Modern Physics" လို့ ေခၚေ၀ၚေနရပါျပီ။ အဲလိုအလားတူျဖစ္ရပ္မ်ိဳးျဖစ္လာရင္ (အဘက္ဘက္က ဆုတ္ယုတ္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ေနရာအႏွံ့ နယ္ပယ္အမ်ားအျပားမွာ ဘ၀အဆင့္အသိဉာဏ္ျခင္းကြာလို့ မလိုလားအပ္တဲ့ျပသနာျဖစ္ေနတာေတြ ထိုျပသနာေတြကို ေျဖရွင္းဘုိ့ နည္းလမ္းရွာမရ ျဖစ္ေနတာကိုေတြ့ေနရပါတယ္) က်ေနာ္တို့ လုပ္ရမယ့္တာ၀န္က မိမိအက်ိဳးစီးပြားပ်က္မွာစိုးလို့.. အမ်ားမုန္းမွာေၾကာက္လို့ အေျခအေနတခုေအာက္မွာ အဲဒီအေျခအေနကဖန္တီးတဲ့ အမ်ားစုဘက္ရပ္တာထက္ တကယ့္အမွန္တရားဘက္ ျပည္သူအမ်ားစုၾကီးေရရွည္အက်ိဳးစီးပြားအက်ိဳးရွိမယ့္ဘက္ ကေနရဲရဲၾကီးရပ္တည္လုပ္ကိုင္ၾကဘို့လိုပါတယ္။ တိုင္းျပည္ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရး ဖြံ့ျဖိဳးတိုးတက္ေရး တိုင္းသူျပည္သားအားလံုးနဲ့ တိုင္းျပည္တြင္းမွာ မွီတင္းေနထိုင္ၾကတဲ့သူမ်ားရဲ့အခြင့္အေရးကိုေဖၚေဆာင္ေရး စတာေတြကို အေကာင္အထည္ေဖၚတဲ့လမ္းေၾကာင္းမွာ မေလွ်ာက္ႏိုင္တဲ့သူ မစဥ္းစားႏိုင္တဲ့သူေတြကိုလည္း ေဖးမ ကူညီသင္ၾကားလမ္းျပျပီး စိတ္ရွည္ရွည္နဲ့ လက္တြဲေခၚယူရပါမယ္.။ ဒါကက်ေနာ္တို့လက္ကိုင္ထားရွိသင့္တဲ့ ေပၚလစီပဲျဖစ္ပါတယ္။
အားလုံးက်န္းမာခ်မ္းသာျပီး ေဘးဘယာေ၀းကြာၾကပါေစ.
ထြန္းသန္း
03/15/2013
0 comments:
Post a Comment