Thursday, April 11, 2013

ဆရာတုိ႔၏ ကဗ်ာမ်ား

 
** ငါတို႔ မိတ္ေဆြ ျဖစ္ခဲ့ျပီးတဲ့ ေနာက္ပုိင္း **

မင္းသဘာဝကို ျမင္ရတုိင္း
ငါ့ရင္မွာ မုန္တုိင္းထန္ခဲ့ရ
ဒီညက်မွ
လေရာင္ဟာ
မင္းကမၻာေပၚ ျဖာက်ေနရဲ႕။

စစ္မဲ့ဇံု
မင္းရင္အစံုက
စိမ့္က်လာတဲ့ စမ္းေရအိုင္တအုိင္
ႏို႔ႏွစ္ေရာင္ ခ်ိဳင့္ဝွမ္းတခု
လွ်ိဳ႕ဝွက္တဲ့ ေတာအုပ္အစပ္နား
ငါေရာက္သြားေတာ့
ေလတိုးသံလို မင္းညည္းညဴ
ေရတံခြန္လို တို႔သြန္ခ်
ငါတို႔ မိတ္ေဆြျဖစ္ခဲ့ျပီးတဲ့ ေနာက္ပုိင္း။ ။

မိုဃ္းေဇာ္

** သတိရျခင္းဆိုတာ
**

လြတ္လပ္တယ္
တိက်ေသခ်ာတယ္
သို၀ွက္ဟန္ေဆာင္မႈကင္းတယ္
လံုျခံဳတယ္
အခ်က္အလက္ျပည့္စံုတယ္
ဒါေပမယ့္ အထီးက်န္ဆန္တယ္
၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတယ္
မေရရာတဲ့ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိတတ္တယ္
အဆိုးဆုံးကေတာ့…
တစ္ဖက္သက္ဆန္တယ္။         ။

                              အယ္လ္ျဖဴ

** ရန္ကုန္ည **
*************

ဆုပ္ကိုင္ႏိုင္သမွ်ဆုပ္ကိုင္
ရပ္တည္ႏိုင္သမွ်ရပ္ထား
ဘာမွအလကား မရဘူးဆိုလို႔
စတိုးဆိုင္ေရွ႕က လမ္းျဖတ္ကူးခဲ့တယ္။

ဒီမွာေလ
က်ပ္မျပည့္တဲ့ညဥ့္ငွက္ေတြ
တစ္ဖန္ ျပန္လည္ရွင္သန္ထေျမာက္လာၾကတဲ့
ရန္ကုန္ဆိုတဲ့ ရန္ကုန္ညမွာ
ပန္းဆိုးတန္းတစ္ဝိုက္
လမ္းသလားၾကည့္လိုက္ေတာ့
ရန္ကုန္ညဟာ
ကားမီးေရာင္နဲ႔ တုန္ေနရဲ႕။

ဒီေခတ္မွာ
နာတာရွည္ေရာဂါကို
ေဆးၿမီးတိုနဲ႔ ကုသခ်င္လို႔ မျဖစ္ဘူး။
ညပလက္ေဖာင္းေပၚက
အမ်ိဳးေကာင္းသမီးေလးရယ္
ဘဝဆိုတာ
ဂြဒ္ေမာနင္းေပါင္မုန္႔စိမ္ထားတဲ့ ႏို႔တစ္ခြက္ေပါ့
ေသျခင္းတရားဆိုတာေတာ့
သတၱဝါတိုင္းရရွိမယ့္ အခ်ိန္ပို လုပ္အားခပဲ။

လန္႔ႏိုးခဲ့တဲ့ အိပ္မက္အတြက္
ေဒါသထြက္ေနလို႔လည္းအပို
ရွယ္လီကိုရြတ္ဆို
ဘိုႏိုကိုဂုဏ္ျပဳ
မသမာမႈမွန္သမွ်
လက္တကမ္းက ရင္ဆိုင္ထားလိုက္မယ္။

ဒီကေန႔ည မိုးေကာင္းကင္မွာ
မိုးသာတိမ္လိပ္ေတြ ကင္းစင္ပါရဲ႕လား
ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ ေသြးထဲမွာေရာ
ပိုးမႊားေတြ သန္႔စင္ပါရဲ႕လား
သံသရာ ခ်ားရဟတ္ထဲမွာ
ေငြၾကယ္ကေလးေတြ ပြင့္ခဲ့လို႔
ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ မက္ေမာမိျပန္တယ္
တကယ္ဆိုရင္
တို႔ေသြးသားဟာ
အမွန္တရားနဲ႔သာ တည္ေဆာက္သင့္ေပရဲ႕။

ေၾသာ္…
အေနာ္ရထာလမ္းမႀကီးက
ေျခသံေတြကို ထမ္းထားဆဲ
ေခြ်းတစိုစို လူတန္းႀကီးေတြနဲ႔
ခုံးေက်ာ္တံတားႀကီးေတြေအာက္
ဘဝေတြ စီးဆင္းေနေလရဲ႕။

ဘယ္ဆီဘယ္ဝယ္မသိ
ဘဝေတြ စီးဆင္းေနေလရဲ႕။

စစ္ႀကီးအတြင္းတုန္းက
ရန္ကုန္ညမွာ
ဗုံးခိုက်င္းေတြ တူးခဲ့တယ္။

စစ္ႀကီးအတြင္းတုန္းက
ရန္ကုန္ညကို
ၿဗိတိသွ်စစ္သားေတြ ဆုတ္ခြာခဲ့ၾကတယ္။

စစ္ႀကီးအတြင္းတုန္းက
‘ကင္ေပတိုင္’ ႐ုံးခန္းဟာ
‘ေရႊဂုံတိုင္’ မီးပိြဳင့္နားမွာ ရွိခဲ့တယ္။

စစ္ႀကီးအတြင္းတုန္းက
လူေတြ ကပ္ဆိုက္ခဲ့ၾကတယ္

စစ္ႀကီးၿပီးျပန္ေတာ့
ရန္ကုန္ညမွာ
အင္းစိန္တိုက္ပြဲ ျဖစ္ခဲ့တယ္။

ဒီလိုနဲ႔
ရန္ကုန္ညမွာ
‘မိုေရွဒါယန္း’ အိပ္စက္ခဲ့
‘ခ်ဴအင္လိုင္း’ အိပ္စက္ခဲ့
‘ခ်ာဗလစ္ေယာင္ခ်ိဳင္ယု’လည္း အိပ္စက္ခဲ့။
ခုေတာ့ ရန္ကုန္ညဟာ
ၿပီးခဲ့တဲ့စစ္ႀကီးကို ေမ့လို႔
ႀကဳံခဲ့တဲ့ ဒုကၡေတြကိုေမ့လို႔
‘အေဖာ္’ကို ဟိုတယ္ေပၚမွာ ေဝငွလို႔
လူငယ္ေတြ ၾကယ္လို ကခုန္လို႔
မေရရာတဲ့ ေဆာ့(ဖ္)ဝဲေတြနဲ႔
ရန္ကုန္ညဟာ သက္ဝင္လႈပ္ရွားလို႔။

ဟဲလို… ရန္ကုန္ညေရ
သင္နဲ႔ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ေပြ႕ဖက္ၿပီး
သင္နဲ႔ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ အိပ္စက္ခဲ့ရတာ
အကုန္အက် မ်ားလြန္းလွေပမယ့္
အခုထိ မၿငီးေငြ႕ႏိုင္တာ ဘဝေပါ့
ဂိတ္ထိုးလိုက္တဲ့ ေအာက္ဆိုက္ကားေလးေပၚ
အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္ၿပီး တက္လိုက္တယ္။

ခုံးေက်ာ္တံတားႀကီးေတြေအာက္
ဘဝေတြ စီးဆင္းသြားရွာၿပီ။      ။

                                မိုဃ္းေဇာ္
                               ႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၆
                               ေရႊအျမဳေတစာေပဆု (၂၀၀၇)
                               ေၾကးစား၊ ၂၀၀၉၊ မတ္လ၊ Majestic publishing


** စၾကာ၀ဠာပန္းၿမိဳင္လယ္ **
**********************

ေလာ့စ္အိန္ဂ်ယ္လိၿမိဳ႕မွာ ေလယာဥ္ဆင္းသက္ပါေတာ့မယ္
အပူအခ်ိန္ ၇၆ ဒီဂရီရွိၿပီး
ရာသီဥတု သာသာယာယာ ရွိပါတယ္ ။

ငါမေရးသင့္ေတာ့တဲ့ကဗ်ာေတြ
သစၥာမေဖာက္သင့္ေတာ့တဲ့ ခ်စ္သူေတြ
ေဟာလီး၀ုဒ္ မရိုက္သင့္ေတာ့တဲ့ ဇာတ္ကားေတြ
အမ္မင္နမ္ မဆိုသင့္ေတာ့တဲ့ စာသားေတြ
အိုဘားမား မေျပာသင့္ေတာ့တဲ့ မိန္႔ခြန္းေတြ
အားလံုးကင္းရွင္းၿပီလား အေၾကာင္းၾကားပါ။


သုခမိန္လႈိင္


** စီးကရက္ေသာက္ျခင္း အႏုပညာ **
*****************************

႐ွင္ ကြ်န္မကို တစ္လိပ္ၿပီးတစ္လိပ္ ေသာက္ပစ္တယ္။
႐ွင္ ကြ်န္မကို တစ္ေန႕ၿပီးတစ္ေန႕ ေသာက္ပစ္တယ္။
ကြ်န္မ ဘဝကို ပထမဆံုးေလာင္ကြ်မ္းေစခဲ့တာ ႐ွင္။
႐ွင့္မ်က္ႏွာေ႐ွ႕ကေန မၾကာခဏ ေမာင္းထုတ္ခံရတာ ကြ်န္မ။
ၾကမ္းေပၚလႊင့္ပစ္ၿပီး ေျခေထာက္နဲ႕ နင္းေျခခဲ့ခံရ အႀကိမ္ႀကိမ္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ျပာမႈန္ေတြအျဖစ္ အမိႈက္ပံုးထဲမွာ။

ဒါေပမယ့္ ကြ်န္မဘဝကို ကြ်န္မ ေက်နပ္မိပါတယ္။
႐ွင့္ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားကေန တယုတယ
မီးခိုးေငြ႕ကြင္းေလးေတြအျဖစ္ လွလွပပ
စိတ္လိုလက္ရ ႐ွင္မႈတ္ထုတ္ေနတတ္တဲ့
ဟိုးအရင္အခ်ိန္ေတြကို ျပန္ေတြးမိရင္ေပါ့။      ။

                                    ျမင့္မိုးေအာင္



ငါ ပါရီကို သြားခ်င္ေသးတယ္


               (၁)

အလက္ဇင္းဒါး  သည္ဂရိတ္ဘုရင္ႀကီး
ဥေရာပတစ္ခြင္  အာရွတစ္ခြင္  ျပဲျပဲစင္ေအာင္
နယ္ခ်ဲ႕က်ဴးေက်ာ္ သိမ္းပိုက္ခဲ႔တဲ႔  တိုက္တိုင္းေအာင္
စစ္ပြဲတိုင္းမွာ  ထမင္းခ်က္တစ္ေယာက္မွမပါဘူးလားဗ်ာလို႔
ဂ်ာမန္ကဗ်ာဆရာ  (ဘားေဒါ႔ဗရက္)  က  (အလုပ္သမားတစ္ဦး)
သမုိင္းဘာသာရပ္ကိုေလ႔လာျခင္း  ကဗ်ာထဲမွာ  ေရးခဲ႔တာဖတ္ဖူးတယ္။
သမိုင္းဆိုတာ ရာဇဝင္မဟုတ္ဘူး
ရာဇဝင္ဆိုတာ  ရာဇဝံသပဲ  မဟုတ္လား
မဟာမ်ိဳးမဟာႏြယ္  အုပ္စိုးသူ  ပေဒသရာဇ္
ဧကရာဇ္တို႔ရဲ႕  ေရႊဘုန္းေတာ္တိုးပါလို႔
ေရႊမိုးေတြရြာဆိုတဲ႔  ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ကုိ
ရာဇဝင္လို႔ေခၚတာပါပဲ။

ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီျဖစ္တဲ႔  သမိုင္းပါေမာကၡႀကီး
ေဒါက္တာသန္းထြန္းကို  စာေရးဆရာတစ္ဦးက
ဆရာသမိုင္းကို  ဘာေၾကာင္႔သင္ရတာလည္းလို႔ေမးေတာ႔
(မအေအာင္လို႔ေပါ႔)  လို႔ဆရာႀကီးက  တုိတိုတုတ္တုတ္ပဲ  ေျဖခဲ႔တယ္။

ရာဇဝင္ကိုတုတ္ထမ္း  ဓားထမ္းေျပာရမယ္ဆိုတဲ႔
မက်က္တစ္က်က္  မုန္းစိမ္းေပါင္းေတြ  ရွိေသးတယ္
တုတ္ထမ္း  ဓာထမ္းၿပီးေျပာဖို႔  မလိုပါဘူး
ေပါက္ျပားထမ္း  ေပါက္တူးထမ္းၿပီး  ေျပာရင္လည္း
ရပါတယ္လို႔  ဆရာႀကီးဦးေဖေမာင္တင္က  ေျပာဖူးပါတယ္။

ငါတို႔ရြာဦးက   ဘုရားငုတ္တိုဟာ
(သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး  တည္သြားတာကြ)  လို႔
ေ႔ရွမွီေနာက္မွီ  လူႀကီးတစ္ဦးက  အလွဴအိမ္ ၊ အသုဘအိမ္ေတြမွာ  အလ်ဥ္းသင္႔တိုင္း  လက္ဖက္ဝါးရင္
ေရေႏြးေသာက္တိုင္း  လူထူထူ  ရွိတဲ႔  ေနရာတိုင္း  အာေပါင္းအာရင္းသန္သန္နဲ႔
ေျပာေနက်ဆိုေနက်  တစ္ေန႔ေတာ႔  ရြာေျမာင္ပိုင္းက
အသုဘအိမ္တစ္အိမ္မွာ  ထံုစံအတိုင္း  အဲ႔ဒီလူၾကီးက
အပ္ေၾကာင္းထပ္ေနၿပီျဖစ္တဲ႔  စကားအိုစကားေဟာင္း
ရြာဦးက  ဘုရားငုတ္တိုအေၾကာင္းကိုပဲ  ေျပာေနေလေတာ႔
နားၾကားျမင္းကတ္ဟတ္ရွိေနတဲ႔  လူလတ္ပိုင္း  ေရာက္ေနတဲ႔  လူတစ္ေယာက္က
(သူက  မူလတန္းေလးတန္းအထိေနဖူးတယ္) ဘယ္ဟုတ္ရမွာလဲဗ်
အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီး  ေဖာင္စႀကၤာလွည္႕ရင္း  က်ဳပ္တို႔ရြာမွာ  နားေနတုန္း
ဒီဘုရားကို  တည္ခဲ႔တာဗ် ၊ ခင္ဗ်ားႀကီး  ဘာသိလို႔လဲ
(အဲ႔ဒီရြာက  ျမစ္နားေခ်ာင္းနားနဲ႔  နီးတဲ႔ရြာ  မဟုတ္ဘူး၊ ကုန္းေခါင္ ေခါင္အရပ္)
တစ္ေယာက္တစ္ခြန္း ရုတ္ရုတ္သဲသဲ  ရန္ပြဲျဖစ္လိုက္ၾကတာ  ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္ေတြအထိ
ကူးစက္သြားေတာ႔တယ္၊ ဓားထမ္းတုတ္ထမ္း  ဆိုတာ  ဒါမ်ိဳးပဲလားမသိ။
မွန္နန္းရာဇဝင္ထဲက  ဇာတ္ညႊန္းအရဆိုရင္  အေနာ္ရထာမင္းႀကီး  ျမစ္ေျခအရပ္မွာ  ကြ်ဲရိုင္းခတ္လို႔
နတ္ရြာစံသြားရရွာတယ္တဲ႔
(ျမစ္ေျခဆိုတာ  ပန္ခ်ီလည္းဆြဲ၊ ကဗ်ာလည္းေရးတဲ႔  ေမာင္ဒီရဲ႕  ဇာတိေျမေပါ႔)
ကြ်ဲရိုင္းအမည္က  (စကၡဳပါလ)  ဆိုပဲ
စိတ္ကူးမ်ားရင္  သမိုင္းမဟုတ္  သမိုင္းဟုတ္ရင္  စိတ္ကူးမပါ
အဲ႔သလို  ေဒါက္တာသန္းထြန္း  ေျပာဖူးတယ္

                  (၂)

ေမာင္ေလးေအာင္တို႔  ကြ်န္ေတာ္တို႔  အျမည္းနည္းနည္း
စကားလံုးအျမည္းမ်ားမ်ား  ပလုပ္ပေလာင္းစားၿပီး
ပုဇြန္ေတာင္  အေမ႔ဆိုင္မွာ  ေသာက္တုန္းကေပါ႔
လမ္းေလွ်ာက္အျမည္းေရာင္းတဲ႔  ကုလားေလးတစ္ေယာက္ရွိတယ္
ဟိႏၵဴမ်ိဳးႏြယ္  လူငယ္တစ္ေယာက္ပါ
သူ႔မွာ  ဘယ္ဘက္  လက္တစ္ဖက္  မရွိဘူး  ဘယ္လက္ျပတ္ေပါ႔
ငယ္ငယ္က  ရထားၾကိတ္လို႔ဆိုလားပဲ  ညာတစ္ဖက္ပဲရွိတယ္
သူ႔ကိုေမာင္ေလးေအာင္က  ဗိုလ္လက္ယာလို႔  နာမည္ေပးထားတယ္
ပုဇြန္ေတာင္အရက္ရြာထဲ  လာေရာက္ေသာက္သံုးသူေတြကလည္း
ဆိုတဲ႔အမည္ကို  ကန္႔ကြက္သူမရွိ  ေထာက္ခံၾကတယ္
သူ႕ကိုခင္လို႔။ သနားလို႔  သူေရာင္းတဲ႔  ကြမ္းယာေဆးလိပ္
ေျမပဲေလွာ္  အခ်ည္ထုပ္ေတြကိုအားေပးၾကတယ္။
ဗုိလ္လက်ၤာ  အျမည္းေရာင္းရင္း  ကြ်န္ေတာ္တို႔ဝိုင္းကို
(အရက္စကားဝိုင္း)
ေန႔စဥ္ခဏတစ္ျဖဳတ္ထိုင္ၿပီး  ကြ်န္ေတာ္တို႔ေျပာတာေတြကို
စိတ္ဝင္တစားနားေထာင္တယ္။တစ္ေန႔ေတာ႔
ကိုေလးေအာင္  ခင္ဗ်ားတို႔ေျပာေျပာေနတဲ႔   ” လူဆိုတာ  ကိုယ္႔သမိုင္း  ကိုယ္ေရးရတယ္”
ဆိုတာဘာလဲဗ် ၊  သမိုင္းဆိုတာ  ဘာလဲ
က်ဳပ္သိတဲ႔သမိုင္းကေတာ႔  အုန္က်င္းၿပီးေတာ႔  သမိုင္းဆိုတာပဲသိတယ္
ဗုိလ္လက်ၤာ ဝင္ေျပာတယ္  (ပါဝင္ ဝင္ေရာက္ေဆြးေႏြးတယ္ေပါ႔  ေလ)
အဲ႔ဒီအခ်ိန္မွာ   ဗုိလ္လက်ၤာ  အစာအိမ္ထဲမွာ  ဘီအီးသံုးေလးပက္ေလာက္ဝင္ေနၿပီ
ဟုတ္တယ္….ဟုတ္တယ္   ဗုိလ္လက်ၤာ ေၿပာတာ  လႊတ္မွန္တယ္
ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္က  သမိုင္းစစ္စစ္ကိုေျပာတာ
ကိုေရႊရက  ေထာက္ခံလိုက္ေတာ႔
ေဝါခနဲ  ရယ္သံလႈိင္းလံုးႀကီး  အရက္ဝိုင္းထဲ  ျပိဳက်သြားပါေတာ႔တယ္။

နပိုလီယံ၊  စိန္႔ဟယ္လီနာ၊  ဝါတာလူးစစ္ပြဲ၊  ပါရီကြန္ျမြန္း  လူဝီ(၁၆)၊  ေမရီအင္တြိဳင္းနက္
ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရး
ေပါသိုး  အားသိုးဓားတစ္ညံ၊  ဂါစကြန္နယ္၊  နိုင္ငံတကာသီခ်င္း
ယူဂ်င္းေဖာ္တီရဲ၊  မိုပါးဆြန္း၊  ေဂၚဂင္၊  အီဖယ္ေမွ်ာ္စင္
ေရွာင္ေဇလီလမ္းမ၊  ဟစ္တလာရဲ႕ကိုလိုနီ၊  အုိင္ရင္ဘတ္
ပါရီက်ဆံုးခန္း၊  ကြန္ျမဴနစ္ပါတီအတြင္းေရးမႈးရဲေဘာ္ေသာရက္(စ္)
ယန္းေပါဆတ္၊  ဒီေဂါ၊  ေနာ္မန္ဒီကမ္းေျခ၊  အယ္ဂ်ီးရီးယားစစ္ပြဲနဲ႔
ရုပ္ရွင္မင္းသမီး  ဘားေဒါ႔၊ ဇီဒန္းတို႔ရဲ႕ျပင္သစ္ကို
သမိုင္းေလ႔လာ  သင္ၾကားဖို႔ ငါ ပါရီကိုသြားခ်င္ေသးတယ္
(ေအာင္ဘညိဳေရ)  မင္းလည္းလိုက္ခဲ႔။


ေမာင္သင္းခိုင္
ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း  2/2010

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...