Saturday, March 23, 2013

"ဘီးရယ္ မွန္ရယ္ ေက်ာက္ပ်ဥ္ရယ္"



by Soe Min (Notes) on Saturday, March 23, 2013 at 12:52pm

         သမီးအလွ ကဥၥနကေလးက သူ႔မ်က္ႏွာေပၚ သနပ္ခါးမတင္ေတာ႔တာ ေတာ္ေတာ္ၾကာပါၿပီ။ သူ႔အေဖ ေလာက္ကိုင္ကို မသြားခင္တုန္းကေတာ႔ အေဖလုပ္တဲ႔သူက ေရမိုးခ်ဳိး သနပ္ခါးလူးေပးရင္ ပါးကြက္လွလွေလးပါ ကြက္ေပးမွ ႀကိဳက္တာ။ ယုန္ကေလးလို နားရြက္ကေလးေထာင္လိုက္၊ ၀က္၀ံကေလးလို အထုံးကေလးႏွစ္ဘက္တင္ေပးလိုက္၊ သစ္ရြက္ကေလးလို အေၾကာကေလးေတြေပၚေအာင္ မီးျခစ္ဆံနဲ႔ဆြဲေပးလိုက္ လုပ္ေပးထားရင္ မွန္တၾကည့္ၾကည့္နဲ႔ ျပဳံးေနေရာ။ သမီးႏႈတ္ခမ္းပါးပါးကေလးက ေဆးကူစရာမလိုပဲ နီတာရဲကေလးဆိုေတာ႔ သနပ္ခါးလိမ္းေပးၿပီး၊ ဆံပင္ကေလး တထြာတညဳိအတြက္ အရုပ္ကလစ္လွလွကေလးေတြ မုန္႔ဗူးအ၀ိုင္းကေလးနဲ႔ ထည့္ထားတဲ႔အထဲက သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ေရြးၿပီး ဆင္ေပးလိုက္ရင္ မီးမီး နဲ႔ ေဖေဖ နဲ႔ လည္လည္သြားဖို႔ အသင္႔ျဖစ္ၿပီ။ အကၤ်ီလဲဖို႔ပဲ က်န္ေတာ႔တယ္။ အၿမဲလုပ္ေပးေနက်က သူ႔အဖြားေပမယ္႔ သူ႔အေဖ အားအားယားယားရွိလို႔ ကိုယ္တိုင္လုပ္ေပးရင္ ပိုသေဘာက်တယ္။ (ကိုယ္႔ဘာသာ ထင္ေနတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ႔ေလ) အဲဒီတုန္းကေတာ႔ သနပ္ခါး မႀကိဳက္ဘူး တစ္ခါမွ မေျပာဖူးပါဘူး။ သူငယ္တန္းတက္လို႔ သူ႔အေဖလည္း ေတာေတာင္တခြင္ လွည့္လည္စဥ္နဲ႔ ေပၚခ်ည္ေပ်ာက္ခ်ည္ အလွမ္းေ၀းသြားသခိုက္မွာ သမီးက သူေနတဲ႔တစ္အိမ္လုံးကို အာဏာသိမ္းပလိုက္ၿပီ။ သူမႀကိဳက္တာဆို လုံး၀ လုံး၀ မလုပ္ခိုင္းနဲ႔။ မရဘူး။ အဲဒီအထဲမွာ သနပ္ခါးကေလးလည္း အဆစ္ပါသြားတယ္။  လိမ္းဘူးတဲ႔။ မ်က္နွာေပၚမွာ တင္းတင္းႀကီးမို႔ မေနတတ္ဘူးတဲ႔။ ေပါင္ဒါေလး ပုတ္လိုက္ရင္ ေျပသြားပါတယ္ သမီးရယ္ လို႔ ေခ်ာ႔ေျပာလည္း ဘူးဆိုရင္ ဖယုံမသီးေတာ႔။ ဒီလိုနဲ႔ သမီးကို ျခံစည္းရိုး အျပင္မွာ စိုက္ထားတဲ႔ တရုတ္စကားပင္ကေလးနဲ႔ စကားစပ္ၿပီး သနပ္ခါးပုံျပင္ကေလး အစေဖာ္ရတယ္။ စိတ္မ်ားလည္လာမလားလို႔။ ေနာင္က် ႀကီးလာလို႔ သည္စာကေလး ဖတ္မိတဲ႔အခါေတာ႔ ဘာရယ္မဟုတ္ ေဖ႔ကိုသတိရလို႔ဆို သနပ္ခါးေလး ေကာက္လူးျဖစ္ရင္ ေတာ္ပါၿပီ။
            အဲသည္တရုတ္စကားပင္ကေလးကို အေက်ာ္ လို႔လည္းေခၚတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ အေက်ာ္ဆိုတာ စားတဲ႔အေၾကာ္ကို ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ သနပ္ခါးလိမ္းသလို လိမ္းတဲ႔အေက်ာ္ ကိုေျပာတာ။ သနပ္ခါးဆိုတာ သမီးသိသလို တစ္မ်ဳိးတည္းေတာ႔ မမွတ္ေလနဲ႔။ အေဖတို႔အဖြားဆို သနပ္ခါးတုံးေတြ ယြန္းဗ်ပ္ႀကီးနဲ႔ထားတာ။ အဲဒါေတာင္ တစ္မ်ဳိးကို တစ္တုံးပဲ ထားတယ္။ ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးေတာင္ ရွိမယ္ ထင္သလဲ။ သနပ္ခါးခ်ည့္ပဲကို အေခါက္တုံး နဲ႔ အျမစ္တုံး ႏွစ္မ်ဳိးထားတယ္။ အေပြးထူထူ နဲ႔ အေခါက္တုံး(ပင္စည္) က မ်က္ႏွာလိမ္းဖို႔၊ အျမစ္တုံးကေတာ႔ ေျခေထာက္ေတြ လက္ေတြ လိမ္းဖို႔ေလ။ အျမစ္တုံးက အတုံးႀကီးတယ္။ ေစ်းလည္း သက္သာတယ္ေလ။ ေပါေပါေလာေလာ လိမ္းႏိုင္တယ္။ အေခါက္တုံးက အေပြးေလးေတြ မကုန္မခ်င္းေသြးၿပီး အေပြးေတြ မက်န္ေတာ႔ရင္ ေစ်းထဲမွာ သနပ္ခါးခဲ က်ိတ္ဖို႔သြားေပးတယ္။ ေဖတို႔ေမာင္ႏွမေတြ ေျပာမရရင္လည္း သနပ္ခါးတုံးလက္က်န္ေတြက အသုံး၀င္တယ္။ ေကာက္ေပါက္ထည့္လိုက္ေရာ။
         သူသနပ္ခါးလိမ္းတာကေလးက သူ႔အထာနဲ႔သူ ရွိတယ္။ နံသာျဖဴတုံးကေလးေတြက ကိုယ္လိမ္းတဲ႔အခါ စပ္လိမ္းတယ္။ ေရေမႊးမလိုဘူး။ ႀကိဳင္ႀကိဳင္ကိုသင္းေနတာ။ ညဳိတိုတို အေမႊးတုံးကေလးက်ေတာ႔ နံသာနီတဲ႔။ သီခ်င္းႀကီးေတြထဲမွာေတာင္ ရွိေသး။ နံသာနီေတာင္ ဆိုတာ။ ကရမက္တုံးကေလးဆိုတာလည္း ပါတယ္။ သူ႔အနံ႕ကတစ္မ်ဳိး။ အေက်ာ္တို႔ ကရမက္တို႔ဆိုတာ သစ္ေမႊးေတြတဲ႔။ ခုန သမီးကိုေျပာတဲ႔ တရုတ္စကားပင္ဟာ တကယ္ေတာ႔ အေက်ာ္ပင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ခပ္ဆင္ဆင္တူတာသာ ျဖစ္တယ္ လို႔ ေျပာတယ္။ နံ႔သာျဖဴ နဲ႔ ကရမက္ကို ဘယ္လိုခြဲသလဲေတာ႔ မမွတ္မိေတာ႔ဘူး။ ငယ္ငယ္ကေတာ႔ အဖြားက နံ႔သာျဖဴ ယူခိုင္းလို႔ ကရမက္ပါလာရင္ အေခါက္ခံရလို႔ မွတ္မိတယ္။ အပူစင္ေအာင္လိမ္းရတယ္ဆိုတာက်ေတာ႔ ေတာင္နံႀကီးတဲ႔။ အတုံးခပ္ႀကီးႀကီးပဲ။ ေႏြဘက္ အိုက္တဲ႔အခါ အဲသဟာလိမ္းမွ ေအးတယ္ဆိုလားပဲ။ ေညွာ္ခံျမစ္ဆိုတာလည္း ရွိေသး။ အနာေတြဘာေတြ ေပါက္လို႔ အိမ္မွာ အေညွာ္လုပ္ရင္ အဲဒါလိမ္းထား အနာမယဥ္းဘူးတဲ႔။ မန္က်ည္းေခါက္လည္း ရွိတယ္။ မ်က္စိမွာ ကြင္းလိမ္းရတာ။ မ်က္စိနာတဲ႔အခါ မန္က်ည္းေခါက္ကေလး ေသြးလိမ္းၿပီး ကြမ္းရြက္ ေရဘင္ေလး တပ္ထားလိုက္ရင္ ေပ်ာက္ကေရာ။ ဇာတိပၹဳိလ္သီးကေတာ႔ ပါးခ်ိတ္ေယာင္တာတို႔ မန္းလိုက္ေနတဲ႔အခါတို႔ကို ေသြးလိမ္းရတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ကသစ္ဖုကေလးေတြလည္း ရွိတယ္။ ၀က္ျခံေပါက္ရင္ လိမ္းတာ။ ကြမ္းယာဆိုင္က ေလးညွင္းပြင္႔ကေလးေတြေတာင္ မက်န္ဘူး။ ဒါလည္း မ်က္စိစြံတဲ႔အခါ အသက္ေအာင္႔ၿပီး ခုႏွစ္ခ်က္တို႔လိုက္ရင္ေလ ပူရွိန္းရွိန္းကေလး ျဖစ္ၿပီး ေအာင္႔ကိုက္ေနတာေတြ သက္သာသြားေရာ။ ေပ်ာက္တာေတာ႔ သူ႔အခ်ိန္တန္မွ ေပ်ာက္တယ္ ထင္ရဲ႕။ ေက်ာက္ခ်ဥ္လည္း ေသြးလိမ္းတဲ႔အခါ လိမ္းရတယ္။ သူ႔ေဆးညႊန္းနဲ႔သူ။ စုံၿပီမထင္နဲ႔ဦး။ သူ႔ထက္စုံတာ က်န္ေသးတယ္။ ေဆးျမစ္စုံတဲ႔။ ဘာေတြမွန္းေတာင္ မသိေတာ႔ဘူး။   
         သူတို႔ေခတ္မွာ ေဖေဇာ္ဂ်ီေတြ ေဆးမက်ိတ္ေတာ႔ေပမယ္႔ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြကေတာ႔ ေက်ာက္ျပင္ႀကီးေပါက္မတတ္ နပ္ခါးရယ္တဲ႔ သုံးေတာင္ ေျပာင္ေလာက္ေအာင္ေသြးၾကရတယ္။ အညာမွာဆို ပါးသြားၿပီး ေပါက္ေနတဲ႔ ေက်ာက္ပ်ဥ္ေတာင္ ေတြ႔ဖူးေသး။ သနပ္ခါးလိမ္းတဲ႔ဓေလ႔ဟာ အဖြားေခတ္နဲ႔ အေမေခတ္မွာေတာင္ မတူေတာ႔ဘူး။ အဖြားက ဘယ္ေတာ႔မွ သနပ္ခါးခဲ မလူးဘူး။ အပ်င္းေတြသာ လူးတာတဲ႔။ အနားရွိတဲ႔ ေျမးေတြ၀င္၀င္ေသြးေပးရတာကိုး။ ဒါေပမယ္႔ သူက စိတ္တိုင္းတယ္မက်လွပါဘူး။ သနပ္ခါးကို ညက္ေနေအာင္ ေသြးတတ္မွတဲ႔။ ေက်ာက္ျပင္ပတ္လည္ သနပ္ခါးစက္ေတြ စင္မေနမွတဲ႔။ သနပ္ခါးတုံးကေလး အေပြးညီေအာင္ လွည့္ကာပတ္ကာ ေသြးတတ္မွတဲ႔။ ေက်ာက္ျပင္က ေျမာင္းကေလးထဲထိ သနပ္ခါးအႏွစ္ကေလးေတြ ျပည့္ေနေအာင္ ေသြးေပးရတယ္။ ေျမးေတြ မေသြးခိုင္းခ်င္ရင္ ေရေက်ာ္ေစ်းထဲမွာ သနပ္ခါး အငွားေသြးေပးတဲ႔သူရွိတယ္။ အၾကမ္းပန္းကန္လုံးကေလးနဲ႔ ျပည့္ေအာင္ေသြးေပးတာ။ ေဒၚသီသနပ္ခါးေတာင္မွ အစက လက္ေသြးတို႔ စက္ေသြးတို႔ ႏွစ္မ်ဳိးလာတယ္။ ေစ်းထဲမလည္း လက္ေသြးေရာ စက္ေသြးေရာ ေသြးခိုင္းလို႔ရတယ္။ စက္ေသြးဆိုတာ အေပြးကုန္သြားတဲ႔ သနပ္ခါးတုံးကို က်ိတ္ပလိုက္တာ ထင္တယ္။ အဖြားကေတာ႔ မျဖစ္လို႔သာ သူမ်ားေသြးခိုင္းတာ။ ႀကိဳက္ဘူးတဲ႔။ အေရာအေနွာေတြ ပါေတာ႔ ဘယ္႔ႏွယ္လုပ္မလဲတဲ႔။ သူအဲေလာက္ ဂရုစိုက္လို႔လား မသိဘူး။ အဖြားဟာ အသက္ခုႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ေသသာေသသြားေရာ မ်က္ႏွာေပၚ တင္းတိပ္တစ္ကြက္ မရွိဘူး။ အေမကေတာ႔ မ်က္ႏွာကို သနပ္ခါးေသြးလိမ္းေပမယ္႔ ေျခေတြလက္ေတြေတာ႔ သနပ္ခါးခဲလိမ္းတယ္။ သူ႔ေခတ္မွာ သနပ္ခါးခဲေတြ မတရားစုံလင္ေနၿပီေလ။ ေဒၚသီ၊ ေရႊျပည္နန္း၊ ေနာက္ဟာေတြ မွတ္ေတာင္ မမွတ္မိေတာ႔ဘူး။ ဒါေပသိ သနပ္ခါးနံ႔မဟုတ္ပဲ ကုလားေရေမႊးနံ႔ေတြ ရေနတာ ေတာ္ေတာ္ဆိုးတာပဲ။
          သမီးကသာ သနပ္ခါး မႀကိဳက္တာ။ ေဖကေတာ႔ ေဆးေက်ာင္းတက္ေနတဲ႔အထိ ညဘက္ဆို သနပ္ခါးလိမ္းေသးတယ္။ လွခ်င္လို႔ထက္ ေအးလို႔ေလ။ ေဖတို႔တုန္းက အိမ္မွာ ပန္ကာေတာင္ မရွိဘူး။ ယပ္ေတာင္တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ျခင္ေထာင္ထဲ၀င္သြားတာ။ လက္ေညာင္းၿပီး မခပ္ႏိုင္ေတာ႔မွ အိပ္ေပ်ာ္တယ္။ ေနာက္ေတာ႔ သိသြားတယ္။ အိပ္ကာနီးေရခ်ဳိးၿပီး သနပ္ခါးေရက်ဲကေလး လိမ္းလိုက္ရင္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း အိပ္ေပ်ာ္တယ္။ ေခၽြးေစာ္လည္း မနံဘူး။ သမီးေျပာတဲ႔ သနပ္ခါးလိမ္းၿပီးရင္ မ်က္ႏွာႀကီးတင္းေနတယ္ဆိုတာက ေပါင္ဒါ မရိုက္လို႔ပါ။ သနပ္ခါးတုံး၊ သနပ္ခါးခဲလိုပဲ အိမ္ကမွန္တင္ခုံမွာ မရွိမျဖစ္လိုတာ သနပ္ခါးမႈန္႔တဲ႔။ သမီးကိုယ္မွာ ပပ္ဖ္နဲ႔ ပုတ္တဲ႔ ေဘဘီေပါင္ဒါမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ သနပ္ခါးအမႈန္႔ကို ေပါင္ဒါလိုလုပ္ထားတာ။ အျဖဴရယ္ အ၀ါရယ္ ရွိတယ္။ ေလွ်ာ္ဖြပ္ထားတဲ႔ စြပ္က်ယ္စုတ္ အပိုင္းကေလးနဲ႔ မ်က္ႏွာကိုတို႔ရတယ္။ တို႔ပတ္ပု၀ါလို႔ ေခၚတယ္။ ဦးေပါစံတို႔ ဦးသိန္းဆုႀကီးတို႔ေတာင္ အၿငိမ္႔ထဲ ထည့္ပ်က္ေသးတယ္။ “ေဟ႔ မယ္ၾကည္ ပ်ဳိကညာ။ ေပးစမ္းပါ ဟိုဥစၥာ။” “ဘာလဲရွင္႔” “တို႔ပတ္ပု၀ါ” ဆိုတာေလ။ သနပ္ခါးလိမ္းလို႔ မ်က္ႏွာႀကီးတင္းေနရင္ တို႔ပတ္ကေလး ပုတ္လိုက္၊ မ်က္ႏွာေလးက ဖုံၿပီးေဖြးသြားတယ္။ တင္းေနတာေတြလည္း ေလ်ာ႔သြားတယ္။ ေဖ႔အမေတြေခတ္မွာေတာ႔ ပန္းေရာင္ ကရင္ပတ္ဆိုတာေတြ ေပၚလာၿပီ။ မိတ္ကပ္ဆိုတာလည္း ေခတ္စားလာၿပီ။ မ်က္လုံးကိုလည္း ေရာင္စုံျခယ္ၾကၿပီ။
အေမကမွ မ်က္ခုံးေမႊးဆြဲေသးတယ္။ အဖြားကေတာ႔ မဆြဲေပါင္။ သြားပြတ္တံ အေဟာင္းကေလး ေရဆြတ္ၿပီး ဟိုဘက္တစ္ခ်က္ သည္ဘက္တစ္ခ်က္ ပြတ္လိုက္ရင္ သူ႔မ်က္ခုံးကေလးက ထင္းလာၿပီ။ ဒါေၾကာင္႔ အမေတြေခတ္မွာ စုံစီနဖာ ပြစာက်ဲေနတဲ႔ မွန္တင္ခုံဆိုတာ အဖြားဆီမွာေတာ႔ သီခ်င္းထဲကအတိုင္း “ဘီးရယ္ မွန္ရယ္ ေက်ာက္ပ်ဥ္ရယ္ သနပ္ခါးတုံးနဲ႔ရယ္၊ မ်က္ခုံးေမႊးေလး ေသးေသးတင္ဖို႔ မီးေသြးခဲနဲ႔ရယ္။” ဆို ပစၥည္းစုံေနၿပီ။ ဆံပင္ကေတာ႔ သမီးတို႔လို ညွပ္ကာ ေလွ်ာ္ကာ ေကာက္ကာ ဆိုးကာနဲ႔ ကရိကထ မမ်ားဘူး။ အုန္းဆီကေလးလူးၿပီး သူတို႔ထုံးေနက်အတုိင္း ပတ္ထုံးလိုက္ရုံပဲ။ ေဖတို႔အမ်ဳိးက ဆံပင္ေကာင္းတယ္။ ေဖငယ္ငယ္တုန္းက သမီးဖြားဖြားဆံပင္ဟာ တံေခါက္ခြက္ေက်ာ္တယ္။ ေဖတို႔ေဘးႀကီးက်ေတာ႔ ေယာကၤ်ားေပမယ္႔ သူ႔ဆံပင္က ဆံပင္တရပ္ လူတရပ္၊ ေျခဖ်ားအထိေရာက္ၿပီးမွ ေကာ႔တက္သြားတာ။ ဒါေတာင္ ကတုံးသုံးခါ တုံးပစ္ရသတဲ႔။ ဆံပင္ေတြမ်ားေတာ႔ ေခါင္းေလွ်ာ္ရတာတစ္ခုပဲ အလုပ္ရႈပ္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ သူတို႔ေခါင္းေလွ်ာ္ထားတဲ႔ေန႔ဆို ကင္ပြန္းသီးနံ႕ကေလး ေမႊးေနတာပဲ။ သူတို႔တေတြ ဆံထုံးထုံးတာမ်ား သိပ္ျမန္ သိပ္လြယ္တာပဲ။ ဘီးနဲ႔ၿဖီးၿပီး ေက်ာ္ပတ္လိုက္ၿပီးသြားေရာ။ အဲ႔တုန္းက အလွျပင္တဲ႔မာမီေတြမွ မေပၚေသးပဲကိုး။ အိမ္နားက အမႀကီးေတြ ဘီးဆံထုံးထုံးခ်င္လို႔ဆိုရင္ အဖြားဆီလာရတယ္။ အဖြားက ဘီးအေႏွာင္႔ကေလးနဲ႔ ပြတ္ပြတ္ၿပီး ထိပ္ေပၚတင္ေပးလိုက္ရင္ ဓါတ္ပုံထဲကအတိုင္း ျဖစ္သြားေရာ။ သူလည္း သူ႔ေခတ္နဲ႔သူေတာ႔ အတတ္ႀကီးကြယ္႔။
           သမီးငယ္ငယ္က သမီးကို ၿဖီးလိမ္းဆင္ျပင္ေပးခဲ႔သလိုပဲ ေဖငယ္ငယ္ကလည္း အဖြားတို႔ အေမတို႔က ၿဖီးကာလိမ္းကာ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ထားခဲ႔ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ သမီးအရြယ္ေရာက္တဲ႔အခါ ေစ်း၀ယ္ရင္ ျခင္းေတာင္းဆြဲရတယ္။ ေရခ်ဳိးေနရင္ သနပ္ခါးေသြးေပးရတယ္။ တရားပြဲသြားရင္ အေဖာ္လိုက္ရတယ္။ ညဘက္က်ရင္ နင္းႏွိပ္ေပးရတယ္။ သမီးကေတာ႔ ခုခ်ိန္ထိ သမီးဖြားဖြားေတြက ျပဳစုေနရတုန္း။ ဒါေပသိ ကိုယ္႔ဖြားေအကိုယ္ ခ်စ္လို႔လုပ္ေပးတာ၊ ကိုယ္႔ေျမးေလးကိုယ္ ခ်စ္လို႔လုပ္ေပးတာဆိုေတာ႔ တစ္ခါမွ ၿငီးၿငီးျငဴျငဴ မရွိပါဘူး။ အဲဒီခ်စ္စရာ ျမန္မာ႔ဓေလ႔ကေလးက အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာေတာ႔ ေပ်ာက္သြားသေလာက္ပဲ။ သို႔ေသာ္လည္း အျမတ္တႏိုး ဆက္ခံထိန္းသိမ္းထားတဲ႔သူေတြေတာ႔ ရွိေသးသကြဲ႔။ လူႀကီးသူမမ်ားလာရင္ ကေတာ္မယားမ်ားအားလုံး တာ၀န္ခြဲေ၀လို႔ အခ်က္အျပဳတ္၊ အေလွ်ာ္အဖြပ္၊ ေစ်း၀ယ္၊ ဆြဲျခင္းကိုင္၊ ပိုက္ဆံရွင္း၊ နံ႔သာေသြး၊ ဘယ္ေနရာမွ မလစ္ဟင္းရေအာင္ စီမံထားရတာေလ။ ပဏၰာေတာ္မယြင္းရုံနဲ႔မရဘူး။ ရာဇသၾကၤန္လို ပန္းကလပ္အပဲ႔ႀကီးနဲ႔ ခစား၀င္မိလို႔  တြံေတး ဒလ မုတၱမကို သံမင္းႀကီးအျဖစ္နဲ႔ ေဘးေတာ္ေရာက္သြားတာလည္း ရွိပါသတဲ႔။ ပူဇာစ ပူဇာ႔ေနရာနံ ပူေဇာ္ထိုက္သူကုိ ပူေဇာ္သမႈျပဳမွ ေနရာနံ ေနရာေကာင္းကေလးမ်ား ရမယ္ မဟုတ္ဘူးလား။
         သမီးတို႔ေခတ္မွာေတာ႔ သနပ္ခါးဆိုတာႀကီး ပါးေပၚတင္မိရင္ မယဥ္ေက်းေသာအရပ္က သစ္ေခါက္ကို မ်က္ႏွာေပၚျခယ္သတဲ႔ အင္ဒီးယန္းမ်ဳိးႏြယ္ေတြအလား ထင္မွတ္မွား ကုန္ၾကၿပီလား မသိပါဘူး။ ဟုတ္တယ္။ အဲဒီအင္ဒီးယန္းမ်ဳိးႏြယ္ေတြလည္း ေဖတို႔လိုပဲ သစ္ပင္သစ္ေခါက္ ဆိုးလို႔ျခယ္လို႔ လိမ္းက်ံတယ္။ သဘာ၀ သစ္ျမစ္သစ္ဖု၊ ဘယ္ဟာက ဘယ္ေနရာမွာ အသုံး၀င္အစြမ္းထက္တယ္ဆိုတာ နားလည္တယ္။ ေနလ နကၡတ္ နဲ႔ သဘာ၀ကေျပာတဲ႔ အမွတ္အသား လကၡဏာေတြကို ယုံယုံၾကည္ၾကည္ အဓိပၸါယ္ေကာက္တယ္။ အဖိုးက ေျမးကို အေဖက သားကို သူတို႔ယုံၾကည္မႈ၊ သူတို႔ ဓေလ႔ထုံးစံေတြကို လက္ဆင္႔ကမ္းခဲ႔တယ္။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီလူေတြ အခု မရွိေတာ႔ဘူး။ အရုပ္ေရးျပစရာေတာင္ ခ်န္မထားခဲ႔ဘူး။ တာဇံကားရိုက္မွ ေတာတြင္းသား လူရိုင္းေတြေနရာက ထားလိုက္ေတာ႔တယ္။ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာ ကမာၻအႏွံ႔အျပား ဘယ္ေနရာကလာသည္ျဖစ္ေစ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ၀တ္၊ ဟမ္ဘာဂါစား၊ မကြဲမျပား တသားတည္းရွိဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူေတြရဲ႕ေအာက္မွာ ေျခရာလည္းေပ်ာက္ ေရလည္း ေနာက္ခဲ႔ၿပီ။ ေခတ္နဲ႔မေလွ်ာ္ညီေတာ႔တဲ႔၊ လိုက္ေလ်ာညီေထြမျဖစ္ေတာ႔တဲ႔ အေတြးအေခၚအယူအဆေတြမို႔ စြန္႔ပစ္ခဲ႔ဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီ လို႔ ေတြးခ်င္လည္း ေတြးပါေလ။ အေဖကေတာ႔ ကိုယ္႔ဘိုးကိုယ္႔ဘြားေတြ ဒီလိုမ်ဳိး ေနခဲ႔ထိုင္ခဲ႔ၾကတာကေလးေတြကို သတိရမိေတာ႔ သူတို႔ကို လြမ္းတဲ႔အခါ သူတို႔လိုမ်ဳိး ျပန္ေနၾကည့္လိုက္ရင္ စိတ္ထဲမွာ သူတို႔ဆီ ျပန္ေရာက္သြားသလို ခံစားရတာေပါ႔။ သူတို႔နဲ႔ကိုယ္နဲ႔ တစ္ကမာၻ မျခားေသးဘူးလို႔ ခံစားရတာေပါ႔။ အေဖမရွိတဲ႔ေနာက္ သမီးေလးလည္း အေဖ႔ကို သတိရတယ္ဆိုတဲ႔ အခ်ိန္က်ရင္ ငယ္ငယ္တုန္းက  ပါးေပၚမွာ ပါးကြက္အရုပ္ကေလးေတြ ျခယ္ေပးခဲ႔တဲ႔ အခ်ိန္ေတြကို ျပန္စဥ္းစားၿပီး သနပ္ခါးေရက်ဲကေလး လိမ္းၾကည့္လိုက္ေပါ႔ေနာ္။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...