ၿမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚ (အပိုင္း- ၈)
by cherrymyodaw on Wednesday, May 9, 2012 at 2:48pm ·
ဗမာမင္းနဲ႔ ဗမာျပည္သူရဲ႕ ဆက္ဆံေရးဓေလ့ ကိုလိုနီေခတ္အထိ ရွင္သန္ေနလို႔ အဂၤလိပ္ကို
သခင္လို႔ေခၚၿပီး ဘုရားထူးသူေတြ အမ်ားအျပားရွိေနေပမယ့္ ေခတ္ပညာတတ္လူငယ္က
အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ လႈပ္ရွားၾကပံုကို သမိုင္းပါေမာကၡ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ႀကီးရဲ႕
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚအပိုင္း (၈) မွာ ဒီအပတ္တင္ျပပါမယ္။
အဂၤလိပ္ ကိုလိုနီအစိုးရဟာ မွ်တတဲ့အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို တည္ေဆာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားေပမယ့္
ျပည္သူလူထုရဲ႕ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈနဲ႔ ေထာက္ခံမႈကိုမရတဲ့အတြက္ အမိန္႔အာဏာကို
သံုးရပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားအုပ္ခ်ဳပ္ေပမယ့္ ဗမာမင္းလက္ထက္က ဆက္ဆံေရးပံုစံကို
ဆက္သံုးပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အဂၤလိပ္ကို “သခင္” လို႔ေခၚၿပီး “မွန္ပါ့ဘုရား” လို႔
ျပန္ထူးရပါတယ္။ အရပ္သားရဲ႕အမည္ေရွ႕မွာ “င” အကၡရာ မထည့္ေတာ့ေပမယ့္ တရားခံကို
ငျဖဴ-ငညိဳ-ငမဲ စသျဖင့္ ေခၚတုန္းပါပဲ။
အဂၤလိပ္အရာရွိက ကုလားထိုင္ေပၚမွာထိုင္ၿပီး
ဗမာအရာရွိနဲ႔ အရပ္သားေတြက ၾကမ္းေပၚမွာ က်ဳံ႕က်ဳံ႕ေလးထိုင္ၾကရပါတယ္။
အဂၤလိပ္အရာရွိရဲ႕ ႐ံုးခန္းကို၀င္တဲ့ စာေရး သို႔မဟုတ္ အရပ္သားဟာ အခန္း၀မွာ
ဖိနပ္ခၽြတ္လက္အုပ္ခ်ၿပီး ခါးကုန္းသြားရပါတယ္။ အဂၤလိပ္ေျပာတာကိုနားေထာင္ၿပီး
ဘုရားထူးရပါတယ္။ ဒီလိုလက္အုပ္ခ်ီရွိခိုးၿပီး အ႐ိုအေသေပးတာကို အဂၤလိပ္ကလည္း
သေဘာက်ပါတယ္။ ဗမာေတြကလည္း မင္းမႈထမ္းနဲ႔ ဆက္ဆံရာမွာ ရွိခိုးၿပီးဆက္ဆံတဲ့
နည္းကလြဲၿပီး အျခားနည္းလမ္းကို နားမလည္တဲ့အတြက္ အဂၤလိပ္အရာရွိကို
လက္အုပ္ခ်ီရွိခိုးေနတာျဖစ္ပံုရပါတယ္။ ေက်းကၽြန္လိုမျပဳမူဘဲ သာမန္လူသားတစ္ေယာက္လို
လူ႔သိကၡာနဲ႔အညီ ေနထိုင္ဖို႔ သြန္သင္ဆံုးမတာမ်ဳိး အဂၤလိပ္ကမလုပ္ပါဘူး။ လူလူခ်င္းရွိခိုးၿပီး
အ႐ိုအေသေပးတဲ့ ဗမာ့႐ိုးရာဓေလ့ကို အဂၤလိပ္ကိုလိုနီအစိုးရက ဆက္ၿပီး အားေပးေနပံုရပါတယ္။
အထက္ျမန္မာျပည္ကို သိမ္းပိုက္တဲ့ အဂၤလိပ္စစ္ဗိုလ္ေတြကို ဗမာက “ဗိုလ္” လို႔ေခၚပါတယ္။
ေနာက္ေတာ့ အဂၤလိပ္မွန္သမွ်ကို “ဗိုလ္” လို႔ေခၚပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးရတာေတာင္
အေနာက္တိုင္းဆန္သူကို “ဗိုလ္ဆန္” တယ္လို႔ ဗမာေတြသံုးႏႈန္းတုန္းပါပဲ။ အာဏာရွိသူကို
နာခံေၾကာက္ရြံ႕တဲ့ ဗမာ့ဓေလ့ကို အဂၤလိပ္က ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းထားတဲ့အတြက္
ျပည္သူလူထုရဲ႕ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈနဲ႔ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈကို မရရွိေတာ့ပါဘူး။
အဂၤလိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ရဲ႕ တရားမွ်တမႈသေဘာကိုလည္း နားလည္သေဘာေပါက္ဖို႔
ခက္ခဲသြားပါတယ္။ အဂၤလိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ရဲ႕ ေကာင္းမြန္တဲ့အခ်က္ေတြကို ဗမာက
မမွတ္မိေတာ့ဘဲ သခင္နဲ႔ ကၽြန္ဆက္ဆံသလို ရွိခိုးေနရတာကိုသာ စိတ္ထဲစြဲေနပါေတာ့တယ္။
အဲဒီေခတ္အေျခအေနကို ျပန္လည္သံုးသပ္မယ္ဆိုရင္ အဂၤလိပ္လုပ္ပံုကိုင္ပံုဟာ
သိပ္မဆိုးဘူးလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္တဲ့။ ေစ့ေစ့ေတြးရင္ အဂၤလိပ္ေရာက္လာတာ ေကာင္းတယ္လို႔
ေျပာႏိုင္ပါတယ္တဲ့။ ဗမာမင္းရဲ႕ အႂကြင္းမဲ့အာဏာရွင္စနစ္အလြယ္တကူ ပ်က္စီးသြားတာ
အဂၤလိပ္က ၀င္ေရာက္တိုက္ခိုက္လို႔ပါ။ ဒီလိုသာ ႏိုင္ငံျခားက၀င္မတိုက္ဘူးဆိုရင္
အႂကြင္းမဲ့အာဏာရွင္စနစ္ ပ်က္စီးဖို႔အတြက္ ေတာ္လွန္ေရးတစ္ရပ္ ဆင္ႏႊဲရပါလိမ့္မယ္။
ဒါေပမဲ့ အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ေတြကေတာ့ က်န္ရွိေနပါေသးတယ္။
ျပည္သူလူထုအဖို႔ကေတာ့ အစိုးရဆိုတာ သူတို႔နဲ႔ နီးစပ္တဲ့ သူႀကီးနဲ႔ ၿမိဳ႕အုပ္ပါပဲ။
ဗဟုသုတရွိသူကသာ အာဏာပိုင္ဟာ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ အရာရွိခ်ဳပ္ျဖစ္မွန္းသိၾကပါတယ္။
ဘိလပ္က အဂၤလိပ္ဘုရင္ဟာ အျမင့္ဆံုးအာဏာပိုင္ျဖစ္မွန္း ခပ္ေရးေရးသေဘာေပါက္ေပမယ့္
ဘယ္လိုအုပ္ခ်ဳပ္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ မသိၾကပါဘူး။ အေျခခံဥပေဒနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တယ္ဆိုတာကို
ဗမာေတြနားမလည္ၾကပါဘူး။ ပါလီမန္စနစ္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အစိုးရ သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့
တရားစီရင္ေရးဌာန တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးဆိုတာေတြကို ဗမာက တစ္ခါမွ ၾကားဖူးတာမဟုတ္ပါဘူး။
အဂၤလိပ္ပိုင္ ေအာက္ျမန္မာျပည္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို အတုခိုးၿပီး မင္းတုန္းမင္းက
အနည္းအက်ဥ္း ျပဳျပင္ေရးလုပ္တာေလာက္ပဲရွိပါတယ္။
ကိုလိုနီေခတ္မွာ ဗမာေတြေခတ္ပညာတတ္လာလို႔ အမ်ဳိးသားစိတ္ဓာတ္နဲ႔
လြတ္လပ္လုိစိတ္ရွိလာတာကို ေခါင္းမေထာင္ႏုိင္ေအာင္ဖိႏွိပ္တာမ်ဳိး အဂၤလိပ္ကမလုပ္ပါဘူး။
ႏုိးၾကားလာတဲ့ အမ်ဳိးသားစိတ္ဓာတ္ကို လုိခ်င္သလိုပံုသြင္းၿပီး ၿဗိတိသွ်အင္ပါယာမွာ
အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္သြားေအာင္လုပ္ဖို႔သာ အဂၤလိပ္ကစိတ္၀င္စားပါတယ္။ ဗမာ့အမ်ဳိးသား၀ါဒဟာ
ၿဗိတိသွ်အင္ပါယာႀကီးရဲ႕အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအေနနဲ႔ ရွင္သန္ႀကီးထြားလာတာကိုသာ
အဂၤလိပ္ကိုလုိနီအစိုးရက ျမင္လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၿဗိတိသွ်အင္ပါယာဆိုတဲ့ အယူအဆကို
ေက်ာင္းနဲ႔ေကာလိပ္ေတြမွာသင္ၾကားဖို႔ နည္းလမ္းရွာရတဲ့ အင္ပါယာသေဘာတရားေကာ္မတီ
COMMITTEE ON THE IMPERIAL IDEA ကို ၁၉၁၇မွာ ဖြဲ႕စည္းပါတယ္။
ၿဗိတိသွ်အင္ပါယာအတြင္းမွာ ေနထုိင္ၾကသူေတြဟာ လူမ်ဳိးဘာသာအယူ၀ါဒ
အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားေနၾကေပမယ့္ တရားမွ်တမႈသေဘာတရားကိုက်င့္သံုးရာမွာ တူညီၾကတဲ့အတြက္
အခ်င္းခ်င္းပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တဲ့ အမ်ဳိးသားတုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလမ္းစဥ္ကို က်င့္သံုးတာ
အေကာင္းဆံုးလို႔ အင္ပါယာသေဘာတရားကဆိုပါတယ္။ အဂၤလိပ္ဘုရင္ဧကရာဇ္က
အင္ပါယာကိုကုိယ္စားျပဳၿပီး အဂၤလိပ္အလံေတာ္ UNION JACK ဟာ အင္ပါယာရဲ႕
သေကၤတျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ အင္ပါယာအဖြဲ႕၀င္အျဖစ္ ဗမာေက်ာင္းသားေတြျမင္လာေအာင္
သင္ၾကားပို႔ခ်ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရင္ဧကရာဇ္ရဲ႕ ႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္ကို ေက်ာင္းမွာခ်ိတ္ဆြဲထားၿပီး
ေက်ာင္းေရွ႕မွာ UNION JACK အလံေတာ္ကိုစိုက္ထူကာ GOD SAVE THE KING
ဘုရင္မင္းျမတ္ကို ဘုရားသခင္ေစာင့္ေရွာက္ပါေစဆုိတဲ့ အဂၤလိပ္အမ်ဳိးသားသီခ်င္းကို
ေက်ာင္းမွာသီဆုိၾကဖုိ႔ အင္ပါယာေကာ္မတီကေထာက္ခံတင္ျပပါတယ္။ အင္ပါယာကို
သစၥာရွိၾကဖို႔ စည္း႐ံုးတဲ့လုပ္ရပ္ပါပဲ။
အင္ပါယာသေဘာတရားေအာင္ျမင္ေအာင္ ျမန္မာစာေပနဲ႔ ျမန္မာ့သမိုင္းကို သင္ၾကားဖုိ႔လည္း
ေကာ္မတီက ေထာက္ခံတင္ျပပါတယ္။ အမ်ဳိးသားေရးရည္မွန္းခ်က္ကို အင္ပါယာေကာ္မတီက
ဘယ္လုိအဓိပၸာယ္ဖြင့္တယ္ဆုိတာကို မသိရေပမယ့္ ဗမာေတြကေတာ့ အမ်ဳိးသားရည္မွန္းခ်က္ဟာ
ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျဖစ္တယ္လုိ႔ အေစာပိုင္းကေၾကညာၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ လံုး၀လြတ္လပ္ေရးကို
ဦးတည္ပါတယ္။
ဗမာေတြဟာ ေအးေအးေဆးေဆး တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲေနၾကတယ္လုိ႔ ၁၉၂၀ မတိုင္မီမွာ
အဂၤလိပ္က ယူဆခဲ့တာေၾကာင့္ အမ်ဳိး-ဘာသာ-သာသနာကို ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြားတတ္တဲ့
ဗမာေတြမွာ အမ်ဳိးသားစိတ္တေငြ႕ေငြ႕ေလာင္ကၽြမ္းေနတာကို သတိမထားမိခဲ့တာ ျဖစ္ပံုရပါတယ္တဲ့။
အကယ္၍ သတိထားမိရင္ေတာင္ အမ်ဳိးသား၀ါဒီကို လုိက္ေလ်ာဖုိ႔မလုိေသးဘူးလို႔
ယူဆတာလည္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒဟာ တျဖည္းျဖည္း ရွင္သန္ႀကီးထြားခြင့္
ရလာတာပါတဲ့။ ၁၉၂၀ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေနာက္ပိုင္းမွာ အမ်ဳိးသားေရးလႈပ္ရွားမႈ
က်ယ္ျပန္႔လာၿပီး ေခတ္မီနည္းလမ္းေတြနဲ႔ စည္း႐ံုးလႈံ႔ေဆာ္ၾကပါတယ္။
ဒါကုိ အဂၤလိပ္က ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ သူ႔အစီအစဥ္အတုိင္းသာ ဆက္လုပ္ေနပါတယ္။ တက္ႂကြလာတဲ့
ျမန္မာ့အမ်ဳိးသားေရးလႈပ္ရွားမႈကို ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္အက်ဳိးရွိေအာင္ အသံုးမျပဳႏုိင္တာဟာ
အဂၤလိပ္ကိုလိုနီအစိုးရရဲ႕အမွားပဲလို႔ ဆရာေမာင္ေမာင္ႀကီးက ယူဆပါတယ္။ ဗမာ့အမ်ဳိးသားစိတ္ဓာတ္ကို
မွန္မွန္ကန္ကန္မခန္႔မွန္းႏုိင္တဲ့အတြက္ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးျဖစ္ပြားလုိ႔ ဂ်ပန္စစ္တပ္၀င္လာတဲ့အထိ
ဗမာလူငယ္ေတြကို စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းရင္ ရႏုိင္တယ္လုိ႔ အဂၤလိပ္ကိုလုိနီ
အစုိးရ ယူဆခဲ့တာျဖစ္ပံုရပါတယ္။
(ေရွ႕ေျပးစကား) ျမန္မာျပည္သူလူထုရဲ႕ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးမႈကိုမရတဲ့ ကိုလိုနီအစုိးရ
အမိန္႔အာဏာသံုးၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ဗမာဘုရင္လက္ထက္က မင္းနဲ႔ျ့ပည္သူဆက္ဆံေရးပံုစံကို
ဆက္လက္က်င့္သံုးေနတဲ့အတြက္ အမ်ဳိးသားေရးလႈပ္ရွားမႈရဲ႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကို
မွန္ကန္စြာအဂၤလိပ္က မခန္႔မွန္းႏိုင္တာျဖစ္ပါတယ္။
(ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ၾကီး)
0 comments:
Post a Comment