ေဆာင္းပါး
ယခုေခတ္ျမန္မာျပည္၌ ဟုိလူကလဲ ေဆာင္းပါး၊ ဒီလူကလည္း ေဆာင္းပါး၊ ၁၆ ႏွစ္သားကေလးကလဲ ေဆာင္းပါး၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြက လဲ ေဆာင္းပါး၊ ေဆာင္းပါးေတြ မႈိလိုေပါက္ေန ေပါက္လ်က္ ရွိေပသည္။ ျမန္မာမဂၢဇင္း ေတြကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖုံဖုံ ထြက္ေပၚလာၾကသျဖင္႔ ေနာက္ထပ္ မဂၢဇင္းလုပ္ရန္ စိတ္ကူး ေသာသူ မည္သညမ မဂၢဇင္း နာမည္ကိုပင္ ေပးစရာမရွိသေလာက္ျဖစ္ေနၾကေပ၏ ။
မဂၢဇင္းေတြ မည္မ်ွပင္ တိုးတက္မ်ားျပားလာေသာ္လည္း အမ်ားအားျဖင္႔ ေဆာင္းပါးတို႔မွာ ျမန္မာေတြ အိပ္မေနၾကပါႏွင္႔၊ ကမၻာကို ျမန္မာက ဘာၿဖဳံမလဲ၊ ၁၀ ရက္ အတြင္းသူေ႒းျဖစ္နည္း၊ နိသရည္း စသည္တို႔ပင္တည္း၊ ေရးသူမ်ားကို ၾကည္႔ၾကပါစို႔။ နာမည္ေက်ာ္ ဆရာ႔ ဆရာၾကီးမ်ားျဖစ္ေသာ ယုဇနသိန္း၊ ၾကယ္တာယာ၊ ဦးပဲ၊ ရခိုင္ျပည္ ဦးဘေစာ၊ မဟာပါရဂူဘဲြ႕ခံ ဦးေ႒းဝင္း၊ ေတာင္ငူက ေမာင္ျဖဴ စသည္တို႔ တည္း။ ထိုကဲ႔သို႔ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ား၏ ရဲရဲေတာက္ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ဖတ္ၾကည္႔လွ်င္ မွတ္စရာဆို၍လည္း တယ္ၿပီး မပါလွ၊ စိတ္ရႊင္စရာ ဆို၍လည္း ဘာမွ မရွိ၊ အက်ဳိးမမ်ားေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။
ထိုသို႔ေသာ လူမ်ားက ေဆာင္းပါးမေရးရ ဟု မဆိုလိုပါ၊ ေရးရပါသည္၊ သို႔ရာတြင္ ကိုယ္ႏိုင္ရာ ဇာတ္ကိုသာ ခင္းၾကေစလိုပါသည္။ ရရ စားစား ေနေသာာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက ၁၀ ရက္အတြင္းသူေ႒းျဖစ္နည္း နိသရည္းကို မေရးေစလိုပါ။ ေက်ာင္းသားအရြယ္လူမမယ္ကေလးက ျမန္မာျပည္ ပညာေရးအေၾကာင္းကို မေရးေစလိုပါ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကလည္း အခ်စ္ဆိုတာဘာလဲ အစရွိေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရးရန္မသင္႔ပါ၊ သူ႔ အလုပ္ႏွင္႔သူ တာဝန္ေက်ျပြန္ေသာ ကိစၥမ်ားကိုသာေရးသင္႔ပါသည္။ အိမ္ေကာင္းတစ္ေဆာင္ကို ေဆာက္လုပ္ရာ၍ အိမ္ပုံစံကိုဆြဲရန္ လူတစ္ဦးလိုသည္၊ အုတ္ႏွင္႔ဆိုင္ေသာ လုပ္ငန္းအတြက္ ပန္းရံလို၏။ သစ္ႏွင္႔ဆိုင္ေသာ လုပ္ငန္းအတြက္ လက္သမားလို၏ ။ ထိုသို႔ ဆိုင္ရာတာဝန္ကို ဆိုင္ရာ ပဂၢဳိလ္တို႔ ကေဆာင္ရြက္မွသာလွ်င္ အိမ္ေကာင္းတစ္ေဆာင္ ၿပီးေျမာက္ႏိုင္ေပမည္။
ထိုအိမ္ဥပမာကဲ႔သို႔ ျမန္မာျပည္ႀကီး တိုးတက္ႀကီးပြား လြပ္လပ္လိုလ်ွင္ ပညာေရး တတ္သိနားလည္ေသာသူ၊ ႏိုင္ငံေရးႏွံ႔စပ္ေသာသူ၊ စီးပြားေရး ကၽြမ္းက်င္သူ၊ သာသနာေရးတြင္ တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ တတ္ေျမာက္ေသာသူ၊ ႏိုင္ငံျခားေရးမ်ားကို ေစ႔စပ္ေသခ်ာစြာ ေလ႔လာသူ အစရွိသည္ျဖင္႔ မ်ားစြာလိုေပ၏။
တတ္ကၽြမ္းသည္ ဆိုရာ၌ သာမာန္ဖတ္ဖူး၊ မွတ္ဖူးေသားသူကို မဆိုလို၊ အစစ္ အေဆး အေမးအျမန္းခံႏိုင္ေသာ စြယ္စုံပညာရွင္ကို ဆိုလိုသည္။
ဂ်ာနယ္ မဂၢဇင္းတို႔တြင္ ထိုသူတို႔ ေရးေသာေဆာင္းပါးမ်ားကို သာ၍ အလိုရွိသင္႔၏ ။ ဥပမာ ျမန္မာဇာတ္သဘင္ အေၾကာင္း ဇာတ္ဆရာႀကီး ဦးဖိုးစိန္ေရးလွ်င္ မွတ္ဘြယ္ျဖစ္ေပမည္။ ထိုနည္းအတူ ျမန္မာမိန္းမမ်ား၏ အခြင္႔အေရးကို ေဒၚျမစိန္လို အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ေရးလွ်င္ အသိုလွ်င္ မေကာင္းဘဲ ရွိပါအံ႔နည္း။
ကၽြႏု္ပ္တို႔ ဂ်ာနယ္ မဂၢဇင္းမ်ားသည္ မ်ားတိုင္းမေကာင္း အေရအတြက္ထက္ အဆင္႔အတန္း ကိုပိုမိုအလိုရွိအပ္ေပသည္။
ျမန္မာျပည္၌ ယခုေခတ္သည္ သတင္းစာ ဂ်ာနယ္ေခတ္ႀကီးျဖစ္၍ ေဆာင္းပါးအေရးအသားသည္ ေရွးကထက္ ပို၍ အေရးႀကီးေပသည္။ သတင္းစာ ဂ်ာနယ္မ်ားက ရန္ကုန္ႏွင္႔ ေမာ္လၿမိဳင္ ေရပက္ျပိဳင္ေစလိုလွ်င္ နင္လားငါလား အႀကိတ္အနယ္ ၿပိဳင္ၾက၏ ။ သတင္းစာဂ်ာနယ္မ်ားက စမ္းေခ်ာင္းရပ္က မီးထြန္းပဲြကို ႀကီးက်ယ္ေစလိုလွ်င္ နတ္ဘုံတမွ် ႀကီးက်ယ္ေအာင္ စမ္းေခ်ာင္းရပ္က မီးထြန္းညွိပူေဇာ္ၾကေလမည္ ။ သတင္းစာ ဂ်ာနယ္မ်ားက ႏိုင္ငံေရးေယာင္ေယာင္ ဦးျဖဴကို ခဏခဏ “ႏွက္ ” ေပးပါက တစ္တိုင္းျပည္လုးံက ထိုဦးျဖဴကို ႏွာေခါင္းရႈံ႕ၾက၏ ။ ေအာ္ဂလီဆန္ၾက၏ ။ သတင္းစာဂ်ာနယ္မ်ားက စံဖဲလို ေတာပုန္းတစ္ေယာက္ ကို မဟာဗႏၶဳလ စစ္သူႀကီးနီးနီး သတၱိ၊ ဗ်တၱိေတြ ေပးလိုက္လ်ွင္ တစ္တိုင္းျပည္လုံးက စံဖဲကို စၾကာမင္းေလာက္ ထင္ၾက၏ ။ ထိုမွ် ျမန္မာျပည္တြင္ အင္အားေကာင္းေသာ သတင္းစာ ဂ်ာနယ္မဂၢဇင္းမ်ားသည္ တိုင္းျပည္အား အသိဥာဏ္ေပးၾကပါေစသတည္း။ အေမွာင္ အမိုက္ မျဖစ္ၾကပါေစလင္႔ ။ ထိုစာနယ္ဇင္း ထုတ္ေဝသူတို႔သည္လည္း လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္ကို ျပႏုိင္ၾကပါေစသတည္း။
ေဆာင္းပါးေရးသူတို႔ ပထမ စီစစ္ရမည္မွာ “ ငါေရးေသာ ေဆာင္းပါးကို ငါေကာင္းေကာင္း နားလည္ပါ၏ေလာ ” ဒုတိယ စီစစ္ရမည္မွာ “ ငါ၏ ေဆာင္းပါးသည္ တိုင္းျပည္က ဖတ္ရန္သင္႔ပါမည္ေလာ ” ဟူေသာ ေလာေလာ ကို ထုတ္ၾကပါကုန္။
မ်ား မၾကာမီက တကယ္ႏိုင္ငံေက်ာ္ေသာ ဝတၳဳေရး ဆရာကေလးတစ္ေယာက္ကို ယခုစာေရးသူသည္ ေတြ႕ဖူး၏ ။ ၄င္းနာမည္ကို ဝတၳဳဖတ္သူတိုင္း သိေကာင္း သိၾကေပလိမ္႔မည္၊ ထိုသူႏွင္႔ ဝတၳဳအေၾကာင္းမ်ားကို စပ္မိစပ္ရာေျပာၾကရ၏ ။ ထိုေျပာေသာစကားမ်ားသည္ ေအာက္ပါအတိုင္း လိုလိုပင္ ျဖစ္ေပသည္။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ခင္ဗ်ားဘာကို ဝါသနာပါသလဲ
ဝတၳဳေရးဆရာ။ ။ ဟာဗ်ာ ဝတၳဳေရး သိပ္ဝါသနာပါတာပဲ။
ကၽြန္ေတာ္ ။ခင္ဗ်ား ဒီ႔ျပင္ေကာ ဘာဝါသနာပါေသးသလဲ ။
ဝတၳဳေရးဆရာ။ ။ကၽြန္ေတာ္ ဒီ႔ျပင္ေတာ႔ ဘာမွ ဝါသနာမပါဘူး ဝတၳဳေတြ ခ်ည္း ေရးခ်င္ေနတာပဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ခင္ဗ်ား သတင္းစာဂ်ာနယ္ ေတြေရာ ဝါသနာပါရဲ႕လား။
ဝတၳဳေရးဆရာ။ ။“ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာပါပေကာ၊ ဝတၳဳေတြသာ ေရးခ်င္တာပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ခင္ဗ်ား မိတ္ေဆြ သဂၤဟ အေပါင္းအသင္း ေကာမ်ားရဲ႕လား ။
ဝတၳဳေရးဆရာ။ ။မမ်ားပါဘူး၊ ဝတၳဳခ်ည္းပဲ ေရးခ်င္ေနတာပဲ
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ခင္ဗ်ား မခ်မ္းသာခ်င္ဘူးလား၊ မင္းတိုင္ပင္ အမတ္တို႔ ဘာတို႔ေကာ မလုပ္ခ်င္ဘူးလား။
ဝတၳဳေရးဆရာ။ ။ဒါေတြ တစ္ခုမွ စိတ္မကူးမိပါဘူးခင္ဗ်ာ ၊ ဝတၳဳေရးရရင္ ေပ်ာ္ေနတာပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ခင္ဗ်ား သမီးရည္းစားေတြ ဘာေတြ ေကာထားဖူးသလား
ဝတၳဳေရးဆရာ။ ။ဒါေတြလဲ ဝါသနာမပါပါဘူး ခင္ဗ်ာ၊ ဝတၳဳဆို ဝတၳဳ တစ္ခုထဲပဲ ….
ကၽြန္ေတာ္။ ။“ ဒါျဖင္႔ ခင္ဗ်ားဝတၳဳ ေတြ ဘာေကာင္းေတာ႔မွာလဲ၊ ေလာက အေၾကာင္းကို မေလ႔လာ၊ ခ်စ္တယ္ ႀကိဳက္တယ္ ဆိုတာလဲ ကိုယ္ေတြ႕ မဟုတ္ပဲနဲ႔ေရး၊ အေပါင္းအသင္းလဲ နည္း၊ ဘာကိုမွလဲ ဝါသနာမပါ ဘဲႏွင္႔ ဝတၳဳေကာင္းဘယ္ေရးႏိုင္ပါ႔မလဲ။ ခင္ဗ်ားေရးတဲ႔ ဝတၳဳေတြဟာ အကၡရာေတြ စုၿပီး စာမ်က္ႏွာျပည္႔သြားရင္ရၿပီဆိုတဲ ႔ စာစုႀကီးျဖစ္ေနေရာေပါ႔။
ဝတၳဳေရး ဆရာဆိုတာ အျခားလူမႈေရးကိစၥမ်ားကို အမ်ားႀကီး ဝါသနာမပါေတာင္မွ အနည္း အက်ဥ္းဆိုသလို ပါဖို႔ေကာင္းတယ္။ ႏို႔မဟုတ္လ်ွင္ ခင္ဗ်ား ဘာအေၾကာင္းဝတၳဳေရးမလဲ ”
စသျဖင္႔ ေျပာလိုက္ရပါသည္။
ထိုနည္းအတူပင္ ေဆာင္းပါးေရးရလွ်င္ၿပီးေရာ ဆိုေသာလူမ်ဳိးသည္ ေဆာင္းပါးေရးရုံႏွင္႔မၿပီးေသးဘဲ မိမိေရးေသာ ေဆာင္းပါးအေၾကာင္းကို ႏွံ႔စပ္ နားလည္ၿပီးမွသာ ေရးၾကေစလိုပါသည္။ မင္အိုး ကေလာင္တံ စကၠဴရွိလွ်င္ ေဆာင္းပါးျဖစ္ႏိုင္သည္ ဟူေသာ အယူအဆကို ေဖ်ာက္ၾကေစလိုပါသည္။ စိတ္ကူး ကေလးမ်ားလည္း ထုတ္ၾကပါ။ ယခုအခါ ျမန္မာ႔ ႏိုင္ငံေရးသည္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္အတြင္းေအာက္ဆုံးတန္ းသို႔ က်ေရာက္လ်က္ ရွိပါသည္။
တိုင္းျပည္ ဘာျဖစ္ျဖစ္၊ ငါဝလွ်င္ၿပီးေရာဆိုသည္႔ ကိုယ္က်ဳိးရွာသမားမ်ား ယခုအခါကဲ႔သို႔ မည္သည္္႔ အခါကမွ မမ်ားခဲ႔ဖူးပါ။ ထိုသို႔ေသာ ေခတ္ညံ႔ႀကီးတြင္ တိုင္းသူျပည္သားတို႔အား အမွန္ကိုသိေစ၍ အမွားကိုပယ္ရွားႏိုင္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ဳိးသာလွ်င္ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း တို႔တြင္ ျမင္ရပါလို၏ ။
ဦးသန္႔
ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္း၊ တြဲ ၆ မွတ္ ၁၁ (ႏိုဝင္ဘာ၁၉၃၈)
0 comments:
Post a Comment