Tuesday, April 17, 2012

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေၿပာတဲ့ ေအာင္ဆန္းအေၿကာင္း (နိဂုံး)


by Tharchit Zaw on Tuesday, April 17, 2012 at 7:51pm 

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေၿပာတဲ.ေအာင္ဆန္းအေၿကာင္းေရးလာတာ
အပိုင္း ၃ အထိၿပီးသြားပါၿပီ၊ အခုအပိုင္းကေတာ.ေနာက္ဆံုးအပိုင္းေလး ပါ၊ ဤ အပိုင္းသည္ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏အဓိကက်ေသာ အေတြးအၿမင္အယူအဆပိုင္းေလးၿဖစ္ပါသည္၊ ပညာႏွင္.ပတ္
သက္တဲ.ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ.အၿမင္အေတြးအေခၚ၊ကိုယ္က်င္.တရား၊ဘာသာေ၇းစတဲ.သံုးသပ္ခ်က္ေတြပါဝင္ေနၿပီး အႏွစ္အသား က်တဲ. နိဂုဏ္းပိုင္းေလးပဲၿဖစ္ပါတယ္၊ သူ.ေခတ္သူအခါပင္ ၿဖစ္လင္.ကစား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ.အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြ
ဟာယေန.ထိသစ္လြင္ေတာက္ပေနဆဲဆိုတာ ဖတ္ရင္းနဲ.ပဲ စာဖတ္သူေတြၿမင္ လာပါလိမ္.မယ္၊ဘာပဲေၿပာေၿပာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ.စာေပလက္ရာဟန္စစ္စစ္ေလးမို.
ဖတ္ရင္းေတြးရင္းအတုယူအားက်ရင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို.လို လူငယ္မ်ိဳးခ်စ္နိုင္ငံေရးသမားစစ္စစ္ေလးေတြ ေပၚထြန္းလာၿကရင္ၿဖင္. ဒီေဆာင္းပါးေလးနဲ.တေထာင္.
တေန၇ာကအက်ိဳးရွိသြားမယ္ဆိုရင္တင္ၿပရက်ိဳးနပ္ပါၿပီ၊
ႏွစ္သစ္မွာအားလံုးပဲေစတနာသန္.သန္.ၿဖင္.နိုင္ငံအက်ိဳးသယ္ပိုးနုိင္ပါေစ။။ 
(သားခ်စ္ေဇာ္)


ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေၿပာတဲ.ေအာင္ဆန္းအေၿကာင္း (နိဂုံး)

ဗမာၿပည္တြင္ဘုန္းၿကီးႏွင္.ေရွးလူၿကီးမ်ား၏တခ်ိဳ.အယူအဆမ်ားကိုေခတ္ႏွင္.ေလ်ာ္
ညီေအာင္ၿပဳၿပင္သင္.ေပသည္၊သို.မဟုတ္ဆိုလွ်င္ပညာဆိုသည္မွာစာအုပ္စာတမ္းတက္
ရ်္စာသိမွုကိုပညာဟုမဆိုသာေပ၊ပညာသည္အတိုင္းအဆမထင္အလြန္က်ယ္ေၿပာနက္
နဲလွေပသည္၊ကမၻာေပၚရွိစာအုပ္အားလံုးပင္လွ်င္ပညာအားလံုးကိုေလာကၿပင္က်ယ္တည္း
ဟူေသာေက်ာင္းၿကီးၮ္ကြ်န္ပ္တို.သည္ပုခက္တြင္းမွသည္ေၿမၿကီးထဲေရာက္သည္အထိပညာ
သင္ၿကားမွုသည္အမွန္စစ္စစ္အားၿဖင္.သူ၏တသက္ပန္တြင္ကုန္ဆံုးသည္ဟုမဆိုနုိင္ေပ၊

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း


ပညာတတ္သူသည္ေလာကရွိအရာရာကိုအခြင္.အလမ္းအလိုက္ဆင္ၿခင္သံုးသပ္နိုင္စြမ္းေသာ
ဥာဏ္အားကိုလည္းေကာင္း၊မိမိအဥာဏ္အၿမင္အရစိတ္ေနစိတ္ထားစိတ္ဓါတ္တို.ကိုလည္း
ေကာင္း(Emotion of the Education)ၿပဳၿပင္ၿပဳစုစီမံထားခဲ.သူသာလွ်င္ၿဖစ္သည္၊ဘီေအပင္
ေအာင္ေစကာမူပညာဆိုေသာသဘာဝအဓိပၸါယ္ကိုေကာင္းစြာသံုးသပ္နားလည္ၿခင္းမရွိခဲ.ေသာ္
တကယ္အရာမေရာက္အသံုးမဝင္နုိင္ေပ၊

ပညာဟူသည္စာအုပ္မ်ားထဲၮ္သာရွိသည္မဟုတ္၊စာအုပ္မ်ားကိုေက်ာ္ရ်္ၿမင္နုိင္စြမ္းၿခင္းကိုေဆာင္
နိုင္ရေပမည္၊ပညာသည္လူ၏ဥာဏ္ကိုသာၿပဳၿပင္တိုးခ်ဲ.ယံုသာမဟုတ္၊လူ၏စိတ္ေနစိတ္ထားအ
ယူအဆမ်ားကိုလည္းတိုးတက္ေစရမည္၊လူ၏ဆႏၵအား၊လုပ္အားကိုနဴးညြတ္ေစရမည္၊ရာဇဝင္
သိရံုသာမဟုတ္၊ရာဇဝင္ကိုဖန္တီးနိုင္ေစရမည္၊ေလာကဓါတ္ပညာကိုသိရံုသာမဟုတ္၊ေလာက
ဓါတ္ပညာကိုတိုးခ်ဲ.နိုင္ေစရမည္၊ပထဝီပညာကိုသိရံုသာမဟုတ္၊ေၿမသစ္၊ေရသစ္၊ေေတာ၊ေတာင္
တို.ကိုရွာေဖြစံုစမ္းနိုင္စြမ္းေစရမည္၊

ေလာကအေၿကာင္းကိုနားလည္ေစရံုသာမဟုတ္၊သည္.ထက္ေကာင္းေသာေလာကကိုဖန္ဆင္းနိုင္
ေစရမည္၊ဤကားပညာ၏သရုပ္အက်ဥ္းမွ်တည္း၊ပညာသည္ကာလေဒသ၊ပေရာဂႏွင္.ယွဥ္ရမည္၊
ဥာဏ္ၿကီးသာတိုးတက္ရ်္သညာမရွိပါမူလည္းဤမွ်ပိုမိုဆန္းၿကယ္အေၿပာက်ယ္လွေသာေခတ္
သစ္အေၿကာင္းကိုနားမလည္နုိင္ေပ၊ေလာကဓါတ္ပညာကိုမတတ္မသိပဲေလာကဓါတ္ပညာ
ဥာဏ္ကိုသာရလွ်င္ေလာကဓါတ္ပညာ၏တန္ဖိုးကိုဒင္းၿပည္.မသံုးနိုင္ေပ။

တိုင္းၿပည္အေၿခအေနၿပသ၁နာ၊ေခတ္၏အေၿခအေနႏွင္.မယွဥ္ပါမူတိုင္းၿပည္ေထာင္ၿခင္း၊
ေခတ္ၿပင္ၿခင္းမၿပဳနိုင္ေပ၊ေမြးကတည္းကေသသည္အထိအယူဝါဒအေၿပာင္းအလဲမရွိသူ
သည္ပညာတတ္သည္ဟုမဆိုနိုင္ေပ၊လူတေယာက္၏သက္တမ္းတြင္အစပထမကသိၿမင္
လာေသာစိတ္ေနစိတ္ထားဝါဒတို.သည္အမွန္ခ်ည္းမဟုတ္၊ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမည္သာတည္း၊
ယေန.အယူအဆႏွင္.မနက္ၿဖန္အယူအဆတို.မွာတူခ်င္မွတူမည္၊အမွန္ကားလူတစ္ဦး၏
ဘဝတြင္ကြ်ုန္ပ္တို.သည္အယူဝါဒေၿပာင္းလဲၿခင္းမ်ားကိုေတြ.ေသာအခါထုိလူသည္သမာဓိ
မတည္၊ေရွ့ေနာက္မညီဟုထင္မွတ္မွားတတ္ေလသည္၊

သမာဓိမတည္ၿခင္းမွာကိုယ္က်င္.တ၇ားေဖာက္လဲြေဖာက္ၿပန္ၿခင္းေပတည္း၊ဝါဒေၿပာင္းလဲမွု
မွာဥာဏ္အၿမင္၏ေၿပာင္းလဲမွုေၿကာင္.သမာဓိမတည္ၿခင္းမဟုတ္ေပ၊တနည္းတိုးတက္ၿခင္း
ေပတည္း၊အမွန္အားၿဖင္.သမာဓိဆိုေသာစကားကိုနက္နက္နဲနဲဆင္ၿခင္လွ်င္ေလာကရွိလူ
အေပါင္းတို.မွာသမာဓိလက္ကိုင္ၿကရသူရွားေပသည္၊သမာဓိဆိုသည္မွာေလာက၏အေကာင္း
အဆိုး၊အက်ိဳး၊အၿပစ္၊အပ်က္စနစ္စံုကိုပိုင္းၿခားထင္ထင္သိၿမင္ရ်္ဆင္းရဲလည္းဝမ္းမနည္း၊ခ်မ္း
သာလဲဝမ္းမသာ၊ပကတိစိတ္ထားဥာဏ္အၿမင္အရလူခ်ီးမြမ္း၊လူ.ကဲ.ရဲ.မွုေဘးဒုကၡအႏၱရာယ္ကို
မထိတ္မလန္.တသမတ္တည္းတည္ၿငိမ္စြာရွိၿခင္းကိုဆိုေလသည္၊ဘုရားအစရွိေသာသူေတာ္
ေကာင္းတို.၏စိတ္တည္ေနပံုမ်ိဳးတည္း။

သို.ၿဖစ္ရာသာမန္ကိုယ္က်င္.တရားအမူအရာ၊အေၿပာအဆို၊ဘမ္းၿပတည္ၿငိမ္မွုကိုလူအေပါင္း
တို.ကသမာဓိဟုသာမညေၿပာစမွတ္ၿပဳၿကေလသည္၊အမွန္စစ္စစ္ကားထိုဘမ္းၿပတည္ၿငိမ္
မွုေနာက္တြင္မည္မွ်အတြင္းေဖာက္လဲြေဖာက္ၿပန္မွုမ်ားတိုးပြါးမ်ားၿပားလာသည္ကိုလူအေပါင္း
တို.မစဥ္းစားမိၿကေခ်၊ကြ်န္ေတာ္သည္ကၠဳေၿႏၵၿကီးရ်္မ်က္ႏွာထားအလြန္တည္သူတေယာက္
ဟုအသိအမွတ္ၿပဳခံရေလသည္၊ကြ်န္ေတာ္၏ကိုယ္အမူအရာစိတ္ထားသရုပ္တို.သည္ေဖာက္
လဲြေဖာက္ၿပန္သေဘာကိုမၿပေပ၊သို.ေသာ္အကယ္ပင္ကြ်န္ေတာ္သည္သမာဓိရွိ၏၊မည္မွ်သမာ
ဓိကိုပိုင္ဆိုင္ေပသနည္း၊ကြ်န္ေတာ္သာလွ်င္အတြင္းလွုပ္ရွားမွုတို.ကိုဤစာအုပ္ဖတ္ရင္းေတြ.
ၿမင္ၿကရေပလိမ္.မည္၊

အသိဆံုးၿဖစ္ေပသည္.ကြ်န္ေတာ္၏အတြင္းလွဳပ္ရွားမွုမ်ားကားသမာဓိတရားကိုလံုးဝမပိုင္ဆိုင္
ေသးၿခင္း၏အမွတ္လကၡဏာပင္တည္း၊ယခုလည္းကြ်န္ေတာ္သမာဓိတရားကိုပိုင္ၿပီေလာ။လံုး
ဝမပိုင္ဆိုင္ေသးေပ၊ထို.ေၿကာင္.လူတိုင္းပိုင္ဆိုင္ၿခင္းမရွိေသးေသာသမာဓိတရားကိုစကားလုပ္
ရ်္မဆိုၿကပါႏွင္.ဦး၊၊လူတေယာက္၏ဥာဏ္အၿမင္လွုပ္ရွားမွု၊ဝါဒေၿပာင္းလဲမွုကိုသမာဓိမတည္ဟု
တံဆိပ္အရိုက္မေစာသင္.ၿကေပ၊ဥပမာအားၿဖင္.လြန္ခဲ.ေသာႏွစ္မ်ားကအရွင္အာဒိစၥဝံသဆိုေသာ
ကိုယ္ေတာ္အားသာသနာတြင္ဘိကၡဴနီမမ်ားရွိသင္.သည္ဟုစာအုပ္တအုပ္ေရးသားမွုေၿကာင္.ဝိုင္း
ပယ္ၿက၏။သပိတ္ေမွာက္ၿကကုန္၏။အမွန္ကားသူ၏ေၿပာင္းလဲမွုသည္မွားခ်င္လည္းမွားေပလိမ္.
မည္။သို.ေသာ္လည္းပုထုဇဥ္တို.၏ဂတိအားၿဖင္.အမွားမရွိသူမရွိ၊အမွားသိမွအမွန္ၿမင္ေလသည္၊

အမွားတခါလုပ္မိလွ်င္အမွားႏွစ္ခါလုပ္မိေသာအခါမွန္လာေပလိမ္.မည္၊သို.ေသာ္လည္းမွားပင္
မွားေစကာမူမိမိဥာဏ္အၿမင္အေလွ်ာက္ေၿပာင္းလဲမွုမွာရွိအပ္သည္သာတည္း၊ေလွနံဓါးထစ္ဆို
ေသာအလုပ္အေၿပာအေတြးတို.မွာပညာ၏အဓိပၸါယ္ဆန္.က်င္ဘက္ေပတည္း၊
ဗုဒၶေဂါတမသည္သဗၺညဳတေရြုဥာဏ္ေတာ္ကိုေၿခာက္ႏွစ္တုိင္တိုင္အမွားအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုေက်ာ္ကာ
ရွာေဖြေတြ.ရွိခဲ.ေလသည္၊ထုိဥာဏ္ေတာ္ရွာေဖြရန္စိတ္ပိုင္းၿဖတ္ေသာအစၮ္သိဒၶတၱမင္းသားသည္
မိမိဥာဏ္အၿမင္အရအနုမာနမ်က္မွန္းရမ္းဆရ်္ေၿပာင္းလဲမွုရွိေလသည္၊အလွယ္လွယ္အေၿပာင္း
ေၿပာင္းအေသာင္းမကေသာေမာင္းမိသ၁ံေၿခြရံပရိသတ္တို.ႏွင္.တကြနန္းေဆာင္သံုးဝယ္မင္း
စည္းစိမ္ကိုစြန္.ပယ္ရ်္ေသာင္မၿမင္ကမ္းမၿမင္ရေသ.ရဟန္းအသြင္ေလွ်ာ္ေတသကၤန္းကိုဝတ္ဆင္
ရ်္ဘိကၡဴနီေလာယာစနသီေလတိဘိကၡဴဟူသည္ႏွင္.အညီသူေတာင္းစားဘဝမ်ိဳးသို.ေၿပာင္းလဲမွု
သည္သာမာန္ပကတိမ်က္စိအားၿဖင္.ၿကည္.လွ်င္ရူးမိုက္သည္ဟုဆိုရေပမည္၊မိမိ၏မင္းစိ္တ္မင္း
ဝါဒကိုဆန္.က်င္ေသာေလာကစိတ္၊ေလာကဝါဒအားဤသို.ေၿပာင္းလဲခဲ.ေလသည္၊

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...