Saturday, April 21, 2012

မဇၥ်ိမပဋိပဒါ (သို႔) ေလာကရဲ႕ အလင္းေရာင္


by Moenge Aung on Saturday, April 21, 2012 at 10:24 am 

ဘုရားရွင္က ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔တြင္ ဗာရာဏသီျပည္ မိဂဒါ၀ုန္ေတာအတြင္းအ၀ယ္ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးတို႔အား ဓမၼစၾကာ တရားဦး ေဟာေတာ္မူခဲ့ျခင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ကုိ ဓမၼစၾကာအခါေတာ္ေန႔အျဖစ္ က်င္းပၾကပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအဖုိ႔ ဓမၼစၾကာအခါေတာ္ေန႔ရဲ႕ ေနာက္ခံသမုိင္းေၾကာင္းရယ္၊ ဓမၼစၾကာ တရားေတာ္အေၾကာင္းရယ္ကုိ သိၾကၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုိတစ္ေန႔ကလည္း ကုိထြန္းေဇာ္ဦးက လျမတ္၀ါဆို ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ပုိ႔စ္တင္ထားတာ ေတြ႔လုိက္ပါတယ္။ အခု အဲဒီဓမၼစၾကာသုတ္ထဲက မဇၥ်ိမပဋိပဒါ (အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္) အေၾကာင္းကုိ တင္ျပသြားပါ့မယ္။
ဒီဓမၼစၾကာသုတ္ဟာ အရွင္ေကာ႑ည၊ အရွင္၀ပၸ၊ အရွင္ဘဒၵိယ၊ အရွင္မဟာနာမ္၊ အရွင္အႆဇိဆိုတဲ့ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးကုိ အဓိကထား ေဟာၾကားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ငါးဦးစလုံးဟာ ဒီသုတ္ေတာ္ကုိ နာၾကားၿပီးမွ ရဟႏၱာျဖစ္သြားၾကတာပါ။ ဒီသုတ္ေတာ္ႀကီးကုိ အႏွစ္ခ်ဳပ္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း…..

၁။ အစြန္းထြက္ေနတဲ့ အက်င့္ေတြကုိ မက်င့္ဘဲ အလယ္အလတ္(သမာသမတ္) က်တဲ့ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ ဆိုတဲ့ လမ္းစဥ္ကို က်င့္သုံးႏုိင္မွ နိဗၺာန္ေရာက္ႏုိင္ျခင္း၊
၂။ သစၥာေလးပါးကို ေဟာၾကားျခင္း၊
၃။ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးလုံး အစဥ္အတုိင္း ရဟႏၱာျဖစ္ၾကၿပီး သာသနာေတာ္မွာ သံဃာရတနာ အစဦးဆုံး ေပၚလာကာ ရတနာသုံးပါးရယ္လုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ဆုိၿပီး ေတြ႔ရပါမယ္။

မဇၥ်ိမပဋိပဒါကို အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ ဆုိလုိ႔… ေဘးႏွစ္ဖက္ရဲ႕ အလယ္တည့္တည့္က်တဲ့ လမ္းစဥ္ဆိုၿပီး နားလည္ထားၾကပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားစရာက ေဘးႏွစ္ဖက္က်တဲ့လမ္းစဥ္ေတြရွိလာမွ အလယ္လမ္းစဥ္ ဆိုတာ ေပၚလာတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ နဂိုကတည္းက ရွိေနတာလားဆုိတာပါ။ ဒီသုတ္မွာ ဆိုလိုခ်င္တဲ့ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ဆိုတာ အဲလိုသေဘာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ပင္ကုိယ္ကေန ရွိေနတဲ့ လမ္းစဥ္တစ္ခုပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိ သမာသမတ္က်တဲ့လမ္းစဥ္ကုိ ေတာ္ရုံနဲ႔ သိရွိဖို႔ မလြယ္ဘူးေပါ့။ ဘုရားအေလာင္းေသာ္မွ ၆ ႏွစ္တိုင္တုိင္ ဒုကၠရစရိယာအက်င့္ကို က်င့္ၿပီးမွ အခုလို သိရွိလာတာလုိ႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီသုတ္မွာ ေျပာထားတဲ့ အစြန္းထြက္ေနတဲ့ လမ္းစဥ္ဆိုတာ ကာမဂုဏ္အာရုံေတြကုိ ခံစားေနမွ ခ်မ္းသာသုခကုိ ရႏုိင္မယ္ဆုိတဲ့ အစြန္းရယ္၊ ကုိယ့္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ကို ညွင္းဆဲၿပီးက်င့္ႀကံမွသာ ခ်မ္းသာကုိ ရႏုိင္မယ္ဆိုတဲ့ အစြန္း ရယ္ဆိုၿပီး ေတြ႔ရတယ္ေလ။
ဘုရားမပြင့္ခင္ အိႏၵိယျပည္မွာ ျဗဟၼဏ၀ါဒ ဆုိတာ ေပၚေနၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ အခ်ဳိ႕က ခႏၶာကုိယ္ကုိ ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ ညွင္းဆဲၿပီး က်င့္ႀကံမွသာ ကိေလသာေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းမယ္၊ ခ်မ္းသာကိုရမယ္လို႔ အယူရွိခဲ့ ၾကတယ္။ အတၱကိလမထာႏုေယာဂ အက်င့္လို႔ဆိုပါတယ္။ ကာမဂုဏ္အာရုံေတြကို ခံစားေနရမွ ခ်မ္းသာတယ္ ဆုိတာကေတာ့ ပုထုဇဥ္လူသားတုိင္း ထင္တတ္ၾကတဲ့ အယူအဆေတြပဲေလ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္က ဒီ၀ါဒကုိ သီးသန္႔ယူဆခဲ့ၾကတဲ့သူေတြလည္း ေပၚေနၿပီေလ။ ဒါကုိေတာ့ ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ အက်င့္လို႔ ေခၚပါ တယ္။ ဘုရားရွင္ဟာ ဒီကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာေတြကုိ နန္းေတာ္မွာေနစဥ္ ခံစားခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဒါေပမယ့္ သူလိုခ်င္ခဲ့တဲ့ သဗၺညဳတဥာဏ္ကုိ မရႏုိင္ဘူးဆိုတာကုိ နားလည္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာထြက္တယ္။ ေနာက္ဆုံး ေတာထဲ ေတာင္ထဲမွာ တစ္ေန႔မွ ပဲျပဳတ္ရည္ေလး လက္တစ္ခုပ္ေလာက္ေသာက္လုိ႔ က်င့္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဇီးျဖဴသီးေလး တစ္လုံးေလာက္ စားၿပီးူေတာ့လည္း က်င့္ခဲ့ဖူးတာပဲ။ အဲဒီ အယူအဆေတြ အဲဒီ အစြန္းေရာက္မႈေတြနဲ႔ တကယ့္ ခ်မ္းသာမႈကို မရႏုိင္ဘူးဆိုတာကုိ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ၆ ႏွစ္တိုင္တိုင္ ဒုကၠရစရိယာ အက်င့္ကို က်င့္ၿပီးမွ သိရွိလာပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ကာမဂုဏ္ဆိုတာကုိ အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီးႏွစ္ဦးသား ဆက္ဆံေပါင္းသင္းမႈ တစ္ခုတည္းကုိ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သတၱ၀ါတို႔မွာတို႔မွာ မ်က္လုံးေတြ ရွိေနတာမုိ႔ အဆင္းအာရုံေတြကုိ ၾကည့္ခ်င္ၾကတယ္။ ၾကည့္ခ်င္ၾကတာမွ အေကာင္းဆုံး လွပဆုံးဆုိတာေတြခ်ည္းပဲ ၾကည့္ခ်င္ေနမိတာေလ။ ဒါေၾကာင့္ ၾကည့္လုိ႔ရ ေအာင္ နည္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ ႀကဳိးစားၾကတယ္မုိ႔လား။ အဲဒါဟာလည္း ကာမဂုဏ္ ခံစားျခင္းတစ္မ်ဳိးပါပဲ။ အေကာင္းဆုံး ေတြကုိ ၾကည့္ခ်င္ေပမယ့္ မေကာင္းတာေတြ ျမင္ေနရေတာ့ စိတ္မေက်နပ္မႈေတြ၊ ေဒါသေတြ ျဖစ္လာရတယ္။ ဒါလည္း ကိေလသာတစ္မ်ဳိး ျဖစ္တာေလ။ ဒီလုိပါပဲ.. တျခားတျခား နားတို႔ လွ်ာတို႔ ႏွာေခါင္းတို႔ ကိုယ္ခႏၶာတို႔
အႏွစ္ခ်ဳပ္ကေတာ့ ဒီလုိ ကာမဂုဏ္အာရုံေတြကုိ ခံစားေနရုံနဲ႔ ခ်မ္းသာတယ္လို႔ ထင္ေနတာလည္း အစြန္းတစ္ခု၊ အဲဒီလုိ မခံစားခ်င္ေအာင္ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးကို အမ်ဳိးမ်ဳိး မတရား ညွင္းဆဲႏွိပ္စက္ေနမွ ကိေလသာေတြ ၿငိမ္းတယ္၊ ခ်မ္းသာတယ္လုိ႔ ယူဆျခင္းဟာလည္း အစြန္းတစ္ခုပဲတဲ့။ အဲလို အစြန္းႏွစ္ဖက္ မေရာက္ေအာင္ သမာသမတ္ က်က် က်င့္သုံးျခင္းကို မဇၥ်ိမပဋိပဒါလုိ႔ ဆိုလုိတာပါ။ ဆိုပါစုိ႔… အေကာင္းဆုံး အစားစာေတြကုိ စားသုံးေနရလုိ႔ ကိေလသာစိတ္ေတြ ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာ အတိုင္းအတာ တစ္ခုထိမွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခႏၶာကုိယ္ ကိုယ္ခံအား စနစ္အရ တကယ္လုိအပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ မစားဘဲ ေနၾကည့္ပါ။ တရားထူးရမယ့္သူေတာင္မွ အစာအာဟာရ ခ်ဳိ႕တဲ့လုိ႔ မရဘဲ အခ်ိန္ေတြ ၾကာခဲ့ရတဲ့ သာဓကေတြ ဘုရားေဟာ ဇာတ္၀တၳဳေတြမွာ ရွိပါတယ္။ စားေနတဲ့အခ်ိန္ ထားရွိရမဲ့ စိတ္ထားေလးကသာ ပဓာနပါ။ ရဟန္းေတာ္ေတြ ဆြမ္းစားခါနီး ပစၥေ၀ကၡဏာ ဆင္ျခင္ၾကတာကို ေတြ႔ဖူးၾကမွာပါ။ ဘယ္လို အစားေကာင္းေတြကုိပဲ စားစား ခႏၶာကုိယ္ႀကီး အရွည္တည္တ့ံဖို႔၊ အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့တဲ့ ေရာဂါေတြ မျဖစ္ေအာင္၊ တရားဓမၼေတြ က်င့္ႀကံႏုိင္ဖုိ႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ စားၾကတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ ဘုရားရွင္က ဒီလို သမာသမတ္က်က် က်င့္သုံးလို႔သာ ဥာဏ္အထူးေတြ အသိထူးေတြ အျမင္ထူးေတြကုိ ရရွိခဲ့ တယ္လုိ႔ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးအား ျပန္ၿပီး ေဟာၾကားၾကားခဲ့ပါတယ္။
တကယ့္ခ်မ္းသာစစ္ ခ်မ္းသာမွန္ကုိ ရရွိေစတဲ့ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ (မဇၥ်ိမပဋိပဒါ) ဆုိတာ ရွစ္မ်ဳိး ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့…
၁။ သမၼာဒိ႒ိ = မွန္ကန္တဲ့ အျမင္၊ ( မွန္ကန္တဲ့ အျမင္ဆိုတာ ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိးကုိ မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္ျခင္းဆို တဲ့ ကမၼႆတာဥာဏ္ျပ႒ာန္းတဲ့ အျမင္၊ ဒုတိယအခ်က္က ၀ိပႆနာဥာဏ္ျပ႒ာန္းထားတဲ့ အျမင္၊ တတိယ အခ်က္က မဂ္ဥာဏ္ ဖုိလ္ဥာဏ္ျပ႒ာန္းထားတဲ့ အျမင္မ်ဳိးကို ဆိုလုိပါတယ္။)
၂။ သမၼာသကၤပၸ = မွန္ကန္တဲ့ ေတြးေတာႀကံစည္မႈ၊
၃။ သမၼာ၀ါစာ = မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုမႈ၊
၄။ သမၼာကမၼ ႏၱ = မွန္ကန္စြာ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္မႈ၊
၅။ သမၼာအာဇီ၀ = မွန္ကန္တဲ့ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈ၊
၆။ သမၼာ၀ါယာမ = မွန္ကန္တဲ့ ႀကဳိးစား အားထုတ္မႈ၊
၇။ သမၼာသတိ = မွန္ကန္တဲ့ သတိတရားရွိမႈ၊
၈။ သမၼာသမာဓိ = မွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္ေသာတည္ၾကည္မႈ ဆိုၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလမ္းစဥ္ ရွစ္မ်ဳိးနဲ႔ သြားမွသာ မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ခ်မ္းသာအစစ္အမွန္ကုိ ရရွိႏုိင္မယ္လုိ႔ ဆိုလုိတာပါ။ တျခား တျခား နည္းလမ္းေတြနဲ႔ မရႏုိင္ဘူးဆုိတဲ့ သေဘာပါ။ ဒါကုိပဲ… မဇၥ်ိမပဋိပဒါ အလယ္အလတ္က်တဲ့ လမ္းစဥ္၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ သမာသမတ္က်တဲ့ လမ္းစဥ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မွ်မွ်တတ က်င့္သုံးရမယ့္ လမ္းစဥ္မ်ားလုိ႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဒါက ဒီသုတ္ေတာ္မွာ တိုက္ရုိက္ညႊန္ျပတဲ့ အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလမ္းစဥ္ေတြဟာ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္မွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ဖို႔ ညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့တဲ့ လမ္းစဥ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လမ္းစဥ္တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိ ရွင္းျပၿပီး ေျပာမွ ေပၚလြင္မွာပါ။ ပုိ႔စ္ တစ္ပုဒ္အေနနဲ႔ သီးသန္႔ တင္ျပႏုိင္မွ ပုိ အဆင္ေျပမွာပါ။
ဒီလမ္းစဥ္ေတြဟာ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္ထဲမွာပဲ က်င့္သုံးလုိ႔ ရမွာလား၊ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္နဲ႔ပဲ တိုက္ရုိက္ ပတ္သက္ေနတာလား။ ေလာကီနယ္ပယ္ထဲမွာ က်င့္သုံးၾကမယ္ဆုိရင္ေရာ… ဆုိတဲ့ အေတြးေတြ ၀င္ေနတာ ေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ သင္တန္းေတြ တက္ေနစဥ္က ဆရာတစ္ေယာက္က ေျပာဖူးခဲ့တာကို အမွတ္ရမိရဲ႕။ မဇၥ်ိမ ပဋိပဒါ အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်င့္သုံးႏိုင္မယ္ဆိုရင္… မွ်တတဲ့လူ႔၀န္း က်င္ႀကီး ျဖစ္လာမွာမလြဲပါဘူးတဲ့။ အဓိကေတာ့ ေလာကနဲ႔ ဓမၼဟာ ဆက္စပ္ပက္သက္မႈ ရွိေနတယ္ဆုိတာပါပဲ။ ဓမၼဟာ ေလာကနဲ႔မကင္းကြာသလုိ ေလာကဟာလည္း ဓမၼရဲ႕အျပင္ဘက္မွာရွိေနတာ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ သမၼာသကၤပၸဆိုတဲ့ လမ္းစဥ္တစ္ခုကိုပဲ ဆုိပါစုိ႔။ သူ႔ဖုိ႔ ကုိယ့္ဖို႔ သူ႔အတြက္ ကိုယ့္အတြက္ မွ်မွ်တတ ေတြးေတာ ႀကံဆေပးႏုိင္မႈ ရွိတဲ့သူဟာ လူ႔၀န္းက်င္မွာ အမွန္တကယ္ ၀င္ဆံ့ၿပီး အမ်ားသူငါရဲ႕ ေလးစားယုံ ၾကည္မႈ၊ အားထားမႈကုိ ခံရသူအျဖစ္ ျမင္ေတြ႔ၾကရမွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ငါ့အတြက္ခ်ည္းပဲ ဆုိတာကို ေရွ႕တန္းတင္ႀကံစည္ ေနသူကုိေတာ့ ေရွာင္ၾကပါလိမ့္မယ္။ သူ႔ရဲ႕ ႀကံစည္မႈကို သူ႔ရဲ႕ ေျပာဆိုမႈေတြ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြမွ တဆင့္ သိေနရလို႔ပါ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဓမၼနဲ႔ ဘ၀တစ္ထပ္တည္း က်ေအာင္ က်င့္ႀကံေနႏုိင္ဖို႔ ႀကဳိးစားရဦးမယ္။ သိၿပီး မက်င့္ႏုိင္ ေသးသေရြ႕ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဘ၀ေတြဟာ ဓမၼရဲ႕ အျပင္ကုိ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္ေနၾကရဦးမယ္ေပါ့။ အဲဒီ အတြက္ ရည္ရြယ္ရင္း ဓမၼစၾကာအခါေတာ္ေန႔ကုိလည္း ပူေဇာ္ရင္း တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။
Tags: ဓမၼအေရး

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...