ၿမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚ (အပိုင္း- ၂)
by cherrymyodaw on Saturday, January 7, 2012 at 6:39am
ၿမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚ အပိုင္း(၂)မွာ အစိုးရမင္းနဲ႔ပက္သက္တဲ့
ၿမန္မာ့ရိုးရာအယူအဆကိုတင္ၿပပါမယ္။ ၿမန္မာၿပည္ကို အဂၤလိပ္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့
ရည္ရြယ္ခ်က္က စီးပြားေရးအၿမတ္ထုတ္ဖို႔သာၿဖစ္တဲ့အတြက္ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီ
အစိုးရဟာ ၿပည္သူၿပည္သားနဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးဆက္ဆံဖို႔ စိတ္မကူးပါဘူး။
ၿမန္မာၿပည္ထဲမွာ အခြင့္ထူးခ့သီးၿခားကမာၻေလးတည္ေဆာက္ၿပီး
အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားအၿဖစ္ တသီးတၿခားေနထိုင္ၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ေအာက္ျမန္မာျပည္မွာ အႏွစ္တစ္ရာေက်ာ္၊ အထက္ျမန္မာျပည္မွာ
အႏွစ္ (၆၀)ေက်ာ္အဂၤလိပ္က အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေပမယ့္ မင္းနဲ႔ပတ္သက္လာရင္
အဂၤလိပ္အယူအဆ အျမစ္မတြယ္ဘဲ ျမန္မာ့ေရွးေဟာင္း အယူအဆကသာ
ဆက္လက္ရွင္သန္ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ပုဂံေခတ္ကစၿပီး ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္
နိဂုံးခ်ဳပ္တဲ့အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၈၀၀ ေက်ာ္အတြင္း ပုံသြင္းခံခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးအေတြး
အေခၚကသာ ကုိလုိနီေခတ္နဲ႔ လြတ္လပ္ေရးေခတ္မွာ ဆက္လက္ရွင္
သန္ေနတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ျမန္မာဘုရင္စနစ္ရဲ႕ အသြင္လကၡဏာသုံးရပ္ကုိ ဆရာေမာင္ေမာင္ႀကီးက ေဖာ္ျပပါတယ္။
ဘုရင္ကုိ အထြတ္အထိပ္ အမြန္အျမတ္ထားၿပီး ကုိးကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တာဟာ
ပထမအသြင္လကၡဏာပါ။ ဒုတိယက ဘုရင့္အာဏာမွာ အကန္႔အသတ္မရွိဘူးလုိ႔ ယုံၾကည္တာ
ျဖစ္ပါတယ္။ တတိယကေတာ့ ဘုရင့္တာ၀န္ကုိ ခြဲျခားသတ္မွတ္တာမ်ဳိး
မရွိဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရးနဲ႔ တရားစီရင္ေရးမွာ ဘုရင္ဟာ
အျမင့္ဆုံးအာဏာပုိင္ ျဖစ္ေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ ျမန္မာမင္းအုပ္ခ်ဳပ္
ေရးယႏၱရားဟာ ဘုရင္ကုိဗဟုိျပဳၿပီးလည္ပတ္ေနတာမုိ႔ ဘုရင္မရွိရင္
အုပ္ခ်ဳပ္လုိ႔ မရတဲ့စနစ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘုရင္အဓိက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပါပဲ။
ဘုရင္ဟာ မဟာသမၼတမင္းက ဆင္းသက္လာတာျဖစ္လုိ႔
အလြန္တရာ ျမင့္ျမတ္တဲ့မ်ဳိးႏြယ္အျဖစ္ ယုံၾကည္ထားၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုရင့္မ်ဳိးႏြယ္နဲ႔ မင္းမႈထမ္းေတြရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈဟာ
သာမန္ျပည္သူနဲ႔မတူ တစ္မူထူးျခားေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရင္မင္းျမတ္
ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားပုံနဲ႔ တန္ဖုိးၾသဇာႀကီးမားပုံေတြကုိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပညာေရး
သင္႐ုိးစာအုပ္ေတြျဖစ္တဲ့ ေလာကနီတိဆယ္ေစာင္တြဲ၊ ေလာကသာရဆုံးမစာ
စတာေတြမွာေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။ ဥပမာေလာကသာရဆုံးမစာမွာဆုိရင္
ရွင္ဘုရင္ရဲ႕ ဂုဏ္က်က္သေရႀကီးမားပုံကုိ အျမင့္ဆုံးနာမ၀ိေသသနအမ်ဳိးေပါင္း
၂၀ နဲ႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္တဲ့။ ရွင္ဘုရင္ႀကီးစုိးတဲ့ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးမွာ ႏုိင္ငံသားေတြပါ၀င္ဖုိ႔
ေနရာမရွိသေလာက္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသမုိင္းဆုိတာ ဘုရင္
နဲ႔ ဘုရင့္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကုိ မွတ္တမ္းတင္တဲ့ ရာဇ၀င္သာျဖစ္ေနပါတယ္။
ျမန္မာဘုရင္ရဲ႕ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ကုိ အမ်ဳိးမ်ဳိးခ်ီးမြမ္း ဂုဏ္ျပဳေျမႇာက္ပင့္ေရးသားထားေတြကုိ
ေခတ္သစ္အျမင္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ကေလးကလားျဖစ္ေနေပမယ့္
ေရွးျမန္မာေတြကေတာ့ ေျမႇာက္ပင့္တင္စား ေရးသားထားတဲ့
ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ေတြကုိ အမွန္တကယ္အျဖစ္ ယုံၾကည္ၾကပါတယ္။
ဘုရင့္စကားကုိ ေလလုံးထြားတာလုိ႔ ေရွးျမန္မာေတြက မယူဆၾကပါဘူး။
ေရွးေဟာင္းဒ႑ာရီလာ ဘုရင့္ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ဟာ အမွန္တကယ္မဟုတ္ေၾကာင္း
ဘယ္သူမွ မေျပာရဲပါဘူး။ ဒီလုိနဲ႔ ျမန္မာမင္းနဲ႔ ျမန္မာျပည္သားေတြဟာ
၀ါးလုံးေခါင္းထဲလသာၿပီး အျပင္ေလာကမွာ ဘာျဖစ္ေနမွန္း မသိၾကတာမ်ားပါတယ္။
အျပင္ေလာကနဲ႔ အဆက္အသြယ္နည္းတာေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုကုိ အစုိးရမင္းက
အယုံသြင္းႏုိင္တာျဖစ္ပုံရပါတယ္။ ရွင္ဘုရင္ရဲ႕ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ပုံကုိသာ
အဓိကဦးစားေပးၿပီး ျပည္သူလူထုရဲ႕ အခန္းက႑ကုိ ေမွးမွိန္
ေသးသိမ္ေအာင္ လုပ္ထားတဲ့အတြက္ တုိင္းသူျပည္သားဟာ
ေက်းေတာ္မ်ဳိးကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအဆင့္ကုိ ေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။ ရြာသူႀကီး-
ဦးေအာင္ေဇယ် ဘုရင္အျဖစ္ခံယူတဲ့အခါမွာ “အေလာင္းဘုရား” ဆုိတဲ့
အမည္ကုိ ယူလုိက္တဲ့အတြက္ ဘုရားအေလာင္းသေဘာမ်ဳိး ျဖစ္သြား
ပါတယ္။ ဒါဟာမင္းနဲ႔ မင္းမႈထမ္းကုိ အမ်ားက ႐ုိေသေလးစားေအာင္
တမင္လုပ္ယူထားတာျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာဘုရင္ဟာ “ေအာတားခရက္” Autocrat (ေခၚ) သက္ဦးဆံပုိင္အာဏာရွင္မင္းပါ။
အႂကြင္းမဲ့ အာဏာရွင္ျဖစ္ၿပီး ေက်းေတာ္မ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအားလုံးရဲ႕
အသက္အုိးအိမ္စည္းစိမ္ကုိ ပုိင္ဆုိင္သူျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရင့္စိတ္ဆႏၵ တရားဥပေဒျဖစ္ေနတဲ့အတြက္တုိင္းျပည္နဲ႔ လူထုဟာ
ဘုရင္လုပ္သမွ် ခံၾကရပါတယ္။ ရာထူးနဲ႔ဘြဲ႕အပ္ႏွင္းမႈ၊ ရာထူးျဖဳတ္မႈ၊
ဘြဲ႕႐ုပ္သိမ္းမႈ၊ ဂုဏ္ျပဳခ်ီးက်ဴးမႈစတာေတြကုိ ဘုရင္ကသာလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ မိမိအသိတရားေၾကာင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ရတာမ်ဳိးနဲ႔ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္မွာစိုးရိမ္လုိ႔
ဆင္ျခင္ရတာမ်ဳိးကလြဲၿပီး ဘုရင့္အာဏာမွာ အကန္႔အသတ္ အထိန္းအခ်ဳပ္မရွိ
ပါဘူး။
မင္းက်င့္တရား ၁၀ ပါးနဲ႔ အျခားစည္းမ်ဥ္းဥပေဒေတြရွိေပမယ့္ ဘုရင္က
မလုိက္နာရင္ ဘာမွမတတ္ႏုိင္ပါဘူး။ မိမိအာဏာခ်ဳပ္ခ်ယ္ကန္႔သတ္ခံရမယ့္ကိစၥကုိ
ဗမာဘုရင္က လက္မခံႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အစုိးရေကာင္း၊ မေကာင္းဆုိတာ
ဘုရင္လုပ္သူရဲ႕ ပညာဥာဏ္အေျမာ္အျမင္နဲ႔ ကုိယ္က်င့္တရားေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။
ဘုရင္စိတ္ဆုိးရင္ ၀န္ႀကီး၀န္ေထာက္စတဲ့ အမႈထမ္းေတြ အခ်ိန္မေရြးဒုကၡေရာက္သြားႏုိင္ပါတယ္။
ဘုရင္လုပ္သူက မေက်မနပ္ျဖစ္ေနတာကုိ သိတဲ့ပုဂ္ၢိဳလ္ဟာ ထြက္ေျပးရင္ေျပး-မေျပးခ်င္ရင္
ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ဖုိ႔ပဲရွိပါေတာ့တယ္။ ဒီလုိမွ မလုပ္ရင္ ဘုရင္လုပ္သမွ်
လွိမ့္ခံဖုိ႔ပဲ ရွိပါတယ္။ ပုဂံမင္းလက္ထက္ အဂၤလိပ္-ျမန္မာဒုတိယစစ္ပြဲ
ျဖစ္ပြားေနခ်ိန္မွာ ညီေတာ္ “မင္းတုန္းမင္းသား”က စစ္ရပ္စဲလုိတဲ့
အတြက္ ပုဂံမင္းက မေက်မနပ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ “မင္းတုန္းမင္းသား”
ဟာ ပုဂံမင္းကုိ ေတာ္လွန္ရင္လွန္၊ မေတာ္လွန္ရင္ အသတ္ခံရဖြယ္
ရွိပါတယ္။ ဒီလုိအေျခအေနကုိ ေရာက္လာတဲ့အတြက္ ေနာက္ဆုံးမွာ
ေရွးထုံးအတုိင္း ပုဂံမင္းကုိ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ၿပီး ထီးနန္းကုိသိမ္းပုိက္
လုိက္ရပါတယ္။
၁၆ ရာစု အင္း၀မင္း သုိဟန္ဘြားက ဘုရားဌာပနာေဖာက္ၿပီး
ဘုန္းႀကီးေတြကုိသတ္လုိ႔ ဗမာေတြက ပုန္ကန္တာမ်ဳိး ရွိခဲ့ဖူးေပမယ့္
မ်ားေသာအားျဖင့္ကေတာ့ ဘုရင္ဟာ ဘုန္းႀကီးကုိ မ႐ိုမေသ မေလးမစားမလုပ္တဲ့အတြက္
ဘုန္းႀကီးအေနနဲ႔ အထုိက္အေလ်ာက္ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိပါတယ္။
ဘုန္းႀကီးက ၾကား၀င္ေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့အတြက္အသိမ္းခံရတဲ့
လယ္ေျမျပန္ရတာမ်ဳိးရွိသလုိ ေသဒဏ္က်ခံၿပီးမွလြတ္ေျမာက္သြားသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။
ဘုန္းႀကီးက ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ၿပီဆုိရင္ က်ဴးလြန္တဲ့ဘုန္းႀကီးကုိ ၀ါရင့္သံဃာ့အဖြဲ႕က အရင္ဆုံး
စစ္ေဆးရပါတယ္။ အျပစ္ရွိေၾကာင္းေတြ႕ရွိရတဲ့အခါမွာ သကၤန္းခၽြတ္
ၿပီး အစုိးရအာဏာပုိင္လက္ကုိ လႊဲေပးလုိက္ပါတယ္။
ဘုရားတည္၊ ေက်ာင္းေဆာက္၊ ေရကန္တူး၊ တူးေျမာင္းေဖာက္၊
ၿမဳိ႕သစ္တည္ေဆာက္ စတဲ့ကိစၥေတြကုိ ဘာသာေရးအျမင္နဲ႔ လုပ္တာျဖစ္ပါတယ္။
သာသနာကုိ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ တာ၀န္ရွိတယ္လုိ႔ ဗမာမင္းက ယူဆတဲ့အတြက္
သံဃာေတြကုိ ဖိႏွိပ္တာမ်ဳိး မလုပ္ၾကပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ “ရာဇေတာ၀ါ” မင္းဆုိးမင္းညစ္
အႏၲရာယ္ကာကြယ္ေပးဖုိ႔ ပရိတ္ႀကီးပါဠိေတာ္မွာ သမၼာေဒ၀-နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ေတြကုိ
ဆုေတာင္းတာကုိၾကည့္ရင္ မင္းဆုိးမင္းညစ္ကုိ သံဃာေတာ္ေတြ
လက္မခံႏုိင္တာ ထင္ရွားပါတယ္။ ဗမာမင္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေၾကာင္း
ေရွ႕အပတ္မွာ ဆက္လက္တင္ျပပါမယ္။
(ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ၾကီး)
0 comments:
Post a Comment