လူ႔အခြင့္အေရးနွင့္ ဒီမိုကေရစီဆက္စပ္မႈ ကြာျခားမႈ
လူ႔အခြင့္အေရးနဲ့ ဒီမိုကေရစီ ဆက္စပ္မႈ ကြာျခားမႈနဲ့ ပတ္သက္ျပီး ပံုျပင္ကေလးတခုကို ျပန္လည္ ေဖါက္သည္ ခ်လိုပါတယ္။
ေရွးအခါက ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံၾကီး တနိုုင္ငံမွာ လူသံုးေထာင္ေလာက္ ေနထိုင္ၾကတဲ့
ရြာၾကီးတရြာရိွသတဲ့။ ရြာကသာမန္ဆင္းရဲသား၊ လယ္သမားေတြ အေနမ်ားၾကတဲ့ ရြာျဖစ္သတဲ့။ ငယ္စဥ္ကထဲက
မိဘ နွစ္ ပါးလံုး ဆံုးပါးသြားျပီး ေဆြမို်းမ်ားနဲ႔ေနထိုင္ရတဲ့ မိန္းမပ်ဳိကေလး တေယာက္ဟာ
တေန့ေတာ့ ရြာကေနမ်က္ရည္ စက္လက္နဲ့ ထြက္ခြာသြားသတဲ့။ သူမ ဘာေၾကာင့္ ဒီလို ၀မ္းနည္းပက္လက္နဲ့
ထြက္ခြာသြားေၾကာင္း ဘယ္သူ႔ ကိုမွလဲမေျပာ၊ ဘယ္သူမွလည္းမသိလိုက္ၾကဘူးတဲ့။
ရြာသူရြာသားေတြလည္းၾကာေတာ့
ဒီမိန္းကေလး အေၾကာင္းကို ေမ့သြားၾကသတဲ့။
နွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္ေက်ာ္ၾကာျပီးတဲ့
တေန႔မွာ သစ္လြင္ေကာင္းမြန္ျပီး တကယ့္သူေဌးၾကီးေတြမွသာ စီးနိုင္တဲ့ ဇိမ္ခံကားၾကီးတစီးဟာ
ရြာထဲကို တေျဖးေျဖးေမာင္း၀င္လာသတဲ့။ ရြာသားေတြလဲ
ဒီေလာက္
ေကာင္းတဲ့ကားၾကီး ရြာကိုလာတာမျမင္ဘူးေတာ့ ထြက္ၾကည့္ၾကသတဲ့။ ကားၾကီးဟာ
ရြာသူၾကီးအိမ္ေရွ့မွာ
ရပ္ျပီး စိန္ေတြေရႊေတြ ညႊတ္ေနေအာင္၀တ္ထားတဲ့ မိန္းမၾကီးတေယာက္နဲ့
သူ႔အေဖၚေတြဆင္းလာသတဲ့။
ျပီးေတာ့ အဲဒီမိန္းမၾကီးက
ရြာသားေတြအားလံုးအတြက္ လက္ေဆာင္ေပးစရာပါလာတဲ့အတြက္ မနက္ျဖန္
ၾကရင္ ရြာလည္ကဓမၼာရံုၾကီးမွာ လူစုေပးဘို့ ရြာသူၾကီးကိုေျပာသတဲ့။
ရြာသူၾကီးကလည္း မိန္းမၾကီးရဲ့အရိွန္
အ၀ါကိုစိုးရံြ႕တာေရာ၊ လက္ေဆာင္ပစၥည္းလိုျခင္တာေရာ နွစ္ခုေပါင္းျပီး
လူစုေပးဘို့ သေဘာတူလိုက္သတဲ့။
ေနာက္တေန့နံနက္
ဓမၼာရံုၾကီးမွာလူစံုတဲ့အခါက်ေတာ့ မိန္းမၾကီးကမတ္တပ္ ရပ္လိုက္ျပီး၊ လြန္ခဲ့တဲ့ နွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္တံုးက ဒီရြာကထြက္သြားတဲ့ မိန္းကေလးဟာ က်မဘဲလို့ေျပာလိုက္သတဲ့။
အဲဒီအခါမွာ ရြာသားေတြအားလံုးဟာ အံ့ၾသလြန္းအားၾကီးတဲ့အတြက္ “ဟင္” ဆိုတဲ့ အသံၾကီးထြက္လာသတဲ့။ မိန္းမၾကီးကလည္း သူ့မအျဖစ္ကိုသူမ
အက်ဥ္းခံုူ်းျပီးျပန္ေျပာျပသတဲ့။ ဒီရြာကထြက္ကာစမွာ သူမဒုကၡအမို်းမို်း ေရာက္ခဲ့သတဲ့။
ေနာက္ဆံုးမွာ ကံအားေလွ်ာ္စြာ အလြန္ခ်မ္းသာတဲ့ သူေဌးၾကီးတဦးနဲ့အိမ္ေထာင္က်ျပီး အေျခ
အေနေကာင္းသြားသတဲ့။ အခုသူေဌးၾကီးကြယ္လြန္သြားျပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေပါင္းတေထာင္ေက်ာ္
ေလာက္ သူမအတြက္ခ်န္ထားခဲ့သတဲ့။ အဲဒီေငြေတြထဲကေန သူမအတြက္ နည္းနည္းပါးပါးဘဲခ်န္ထားျပီး
သန္းတေထာင္လံုးကို သူမငယ္စဥ္က ၾကည့္ရႉေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တဲ့ ေက်းရြာကို လုဴျခင္ပါသတဲ့။
မိန္းမၾကီးရဲ့
အဲဒီေျပာစကားကို ၾကားလိုက္တဲ့အခါမွာ ရြာသားေတြအားလံုးဟာ အံ့ၾသ၀မ္းသာျဖစ္ျပီး က်ယ္ေလာင္စြာနဲ့
လက္ခုပ္ၾသဘာေတြ ေပးၾကသတဲ့။ ဒါေပမယ့္ မိန္းမၾကီးဆက္ေျပာတဲ့စကားကို ၾကားလိုက္ ရတဲ့ အခါမွာေတာ့
ရြာသားေတြအားလံုးဟာ မီးကိုေရနဲ့သတ္လိုက္သလို ျငိ္မ္သြားၾကသတဲ့။
မိန္းမၾကီးကဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ “က်မဒီရြာကေနမ်က္ရည္စက္လက္နဲ့ ထြက္သြားရတာဟာ
လူယုတ္မာ တေယာက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုဒီလူဟာ ဒီပရိသတ္ ထဲမွာဘဲရိွေနပါတယ္။ က်မရြာမွာ
စါရင္းငွားလုပ္ ခဲ့စဥ္က လယ္ပိုင္ရွင္ ဦးေကာက္ ဆိုသူပါဘဲ။ ဒီလူဟာ စီးပြားေရးအရက်မက
သူ့အေပၚ မီွခိုေနရတာကို အေၾကာင္းျပဳ အထက္စီးယူျပီး က်မကိုအၾကိမ္မ်ားစြာ မုဒိန္းက်င့္ခဲ့တဲ့အျပင္
ကိုယ္၀န္ရိွလာတဲ့အခါမွာလည္း ေဆးေၾကြးျပီးကိုယ္၀န္ကို အတင္းအဓမၼဖ်က္ခ်ပစ္ခဲ့တယ္။ က်မရွက္လည္းရွက္ခဲ့၊
သူ႔အနၱရယ္လည္း ေၾကာက္ရ ေတာ့ ထုတ္လည္းမေျပာရဲတာေၾကာင့္ ရြာကေနထြက္သြားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အခုအခိ်န္မွာ က်မကရြာကို ျပန္ျပီးေက်းဇူးျပုမွာျဖစ္သလို က်မကိုမေတာ္မတရားလုပ္ခဲ့တဲ့
လူယုတ္မာ ဦးေကာက္ကို ရြာ ကေန အဆံုးစီရင္ေပးၾကပါ” လို႔ ေတာင္းဆိုသတဲ့။
မိန္းမၾကီးရွင္းျပတဲ့စကားကို နားေထာင္ျပီး ရြာသားေတြဟာ မိန္းမၾကီး
မ်က္နွာကိုၾကည့္လိုက္ ဦးေကာက္ရဲ့ မ်က္နွာကိုၾကည့္လိုက္နဲ့ ဘာဆံုးျဖတ္ရမွန္းမသိေအာင္
ေၾကာင္ေနၾကသတဲ့။ ဦးေကာက္ဟာလည္း ေၾကာက္ လြန္းအားၾကီးတဲ့အတြက္ မ်က္နွာတခုလံုးျဖူျပီး ေသြးမရိွေတာ့ဘူး။ မိန္းမၾကီးက ရြာကိုလုဴမယ့္ ေဒၚလာ သန္း တေထာင္ဆိုတာ
နဲတဲ့ေငြမဟုတ္ဘူး။ ရြာလမ္းေတြ အားလံုးေကာင္းသြားမယ္။ ရြာမွာလိုအပ္တဲ့ ေဆးရံုေတြ၊ ေက်ာင္းေတြ၊
သက္ၾကီးရြယ္အိုေတြအတြက္ လူအိုရံုေတြေဆာက္နိုင္မယ္။ တရြာလံုးအတြက္ အက်ဳိးရိွမွာက ေတာ့
အေသအခ်ာဘဲျဖစ္တယ္။
ခဏၾကာေတာ့ ရြာသားတေယာက္က မတ္တတ္ရပ္လိုက္ျပီး …
“ ဒီလိုလုပ္လို႔ေတာ့မျဖစ္ဘူးထင္တယ္။
အျဖစ္အပ်က္ေတြကလဲၾကာျပီ။ သက္ေသအေထာက္အထား ေတြလည္း မရိွေတာ့ဘူး။ လူတေယာက္ရဲ့အသက္ကို
ဒီလိုလြယ္လြယ္နဲ႔ေတာ့ အဆံုးမစီရင္သင့္ဘူးထင္တယ္” လို႔ မရဲတရဲနဲ႔ ေျပာလာတယ္။
အဲဒီအခါမွာ ေနာက္ထပ္ရြာသားတေယာက္က ပထမရြာသားေျပာတာကို လက္မခံဘူး။
သူကထျပီး … “အခုဦးေကာက္ ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ ျငိမ္ေနတာကိုၾကည့္ရင္ မိန္းမၾကီးေျပာတဲ့အျဖစ္အပ်က္ဟာ
မွန္ပံုရတယ္။ ဦးေကာက္ဟာ မုဒိန္းလဲက်င့္ခဲ့တယ္။ ကေလးလည္းဖ်က္ခ်ျပီး လူလည္းသတ္ခဲ့တယ္။
ဒီလိုလူယုတ္မာမို်းကို ေသဒဏ္စီရင္သင့္တယ္” လို႔ေျပာတယ္။
တတိယ ရြာသားတဦးက ဒုတိယရြာသားရဲ့အဆိုကို ေထာက္ခံတယ္။ ဒါေပမယ့္
သူစဥ္းစားပံုက ဒုတိယ ရြာသားနဲ႔ မတူဘူး။ သူက
… “ မိန္းမၾကီး ေတာင္းဆိုခ်က္ကို လိုက္ေလွ်ာသင့္တယ္လို႔ထင္တယ္။
ဦးေကာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ကိစၥ သက္ေသခိုင္လံုတာ မခိုင္လံုတာထားဦးေတာ့
တေယာက္ကိစၥနဲ႔ တရြာလံုးအက်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ လိုအပ္ရင္ တရြာလံုးအက်ဳိး လူ႔အဖဲြ႔အစည္းတခုလံုးအက်ဳိးအတြက္
တေယာက္တေလ အနာခံ သင့္ရင္ ခံရမယ္”
စတုတၱရြာသားတဦးက မတ္တပ္ရပ္လိုက္ျပီး သူ႔အျမင္ကိုေဆြးေနြးျပန္တယ္။
ဒါေပမယ့္ သူ႔စဥ္းစားပံုကလည္း ဒုတိယရြာသားနဲ႔ေရာ တတိယရြာသားနဲ႔ ပါမတူဘူး။ ေနာက္တမ်ဳိးျဖစ္ေနျပန္တယ္။
“ အခုေဆြးေနြးသူေတြရဲ့ အေရအတြက္ကို အၾကမ္းဖ်င္းေလ့လာၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ
မိန္းမၾကီး ေတာင္းဆို ခ်က္ကို လိုက္ေလ်ာရမယ့္ဘက္က မ်ားေနပံုရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အတိအက်ေတာ့
မေျပာနိုင္ေသးဘူး။ အခု ဓမၼာရံုထဲမွာလည္း ရြာသားေတြ အားလံုးနီးပါးေရာက္ေနၾကျပီ။ ေသခ်ာသြားေအာင္
ဦးေကာက္ကို အဆံုးစီရင္ သင့္ မသင့္ ဒီမိုကေရစီနည္းနဲ့အညီ အားလံုးရဲ့သေဘာဆနၵကိုရယူျပီး
မွဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကရင္ေကာင္းမယ္ ထင္တယ္”
ပံုျပင္ကေလးကေတာ့ ဒါပါဘဲ။
စာဖတ္သူသာ အဲဒီရြာက ရြာသားတဦးျဖစ္ရင္ မိန္းမၾကီးတင္ျပတဲ့ျပသနာအေပၚမွာ
ဘယ္လို သေဘာထား ေပးမလဲ ဆိုတာကို ေျဖၾကားေပးေစလိုပါတယ္။
ရြာသားေလးဦးစလံုး၏ အဆိုျပုခ်က္ေတြအေပၚ ျပသနာနဲ့ ယွဥ္တဲြျပီး
သံုးသပ္တင္ျပပါမယ္။
ပထမရြာသားက သက္ေသအေထာက္အထားေတြလဲ မရိွေတာ့ဘူးရယ္လို့ အလြယ္တကူ
နိဂံုးခု်ပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအခိ်န္အထိ သက္ေသအေထာက္အထားရိွမရိွ ဘယ္သူမွအတိအက် မေျပာနိုင္ပါ။
“လူတေယာက္ရဲ့ အသက္ကို ဒီလို လြယ္လြယ္နဲ့ေတာ့ အဆံုးမစီရင္သင့္ဘူး” ဆိုျပီး သတိေပးသြားတာက
လဲြလို့ သက္ေသ အေထာက္အထား ကို ဘယ္လို ရွာေဖြသင့္တယ္။ ဘယ္လို အေရးယူေဆာင္ရြက္သင့္တယ္ဆိုတာကို တိတိက်က်
တင္ျပနိုင္ျခင္း မရိွပါ။
ဒုတိယရြာသားရဲ့ တင္ျပပံုဟာ အနၱရာယ္ၾကီးပါတယ္။ လူတဦးရဲ့ တိုင္တန္းခ်က္ကို
အလြယ္တကူ လက္ခံ ယံုၾကည္ျပီး၊ အျခားလူတဦးကို အေရးယူနိုင္တဲ့ သေဘာျဖစ္ေနပါတယ္။
တတိယရြာသားရဲ့ တင္ျပပံုက ပိုျပီး အနၱရာယ္ ၾကီးပါတယ္။ လူ့ေလာက ျပသနာရပ္ ေတြကို ခ်ည္းကပ္ရာမွာ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းေကာင္းက်ဳိး၊ တိုင္းျပည္ေကာင္းက်ဳိး၊
အမ်ားေကာင္းက်ဳိး၊ ေတာ္လွန္ေရးအက်ဳိးစီးပြား စသျဖင့္ တခုလံုးနဲ႔ဆိုင္တဲ့အကို်းကို ေဖၚေဆာင္ဘို့ဆိုတဲ့
အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ လူတဦးရဲ့အခြင့္အေရးကိစၥကို ေပါ့ေပါ့ သေဘာထားျပီး စီမံလုပ္ေဆာင္္္သြားနိုင္ပါတယ္။
အဲဒါမ်ဳိးသာ အစဥ္အလာျဖစ္သြားမယ္ဆိုရင္ လူ႔အဖဲြ႔အစည္း
တရပ္လံုးအတြက္ အနၱရယ္ၾကီးလွပါတယ္။
ကေမၻာဒီးယားနိုူင္ငံမွာ ခမာနီအစိုးရဟာ တိုင္းျပည္အကို်းစီးပြား၊ ေတာ္လွန္ေရးအကို်းစီးပြားရယ္လို႔
ေၾကြးေၾကာ္ျပီး လူနွစ္သန္းေက်ာ္မွ် သတ္ျဖတ္သြားခဲ့တယ္။ ခမာနီတို႔ေလာက္
အေရအတြက္မမ်ားေပမယ့္ တကမၻာလံုးမွာတိုင္းျပည္အက်ဳိးစီးပြား၊ တခုလံုးအက်ဳိးစီပြား၊ ေတာ္လွန္ေရးအက်ဳိးစီးပြားဆိုတဲ့
ေၾကြးေၾကာ္သံ ေအာက္မွာ အလြယ္တကူ စီရင္ခံခဲ့ရျပီး အသက္ေပ်ာက္ခဲ့ရတဲ့ အျပစ္မဲ့ျပည္သူေပါင္းေျမာက္မ်ားလွစြာ ရိွပါတယ္။
စတုတၱရြာသားရဲ့ တင္ျပခ်က္ဟာ ဒီမိုကေရစီနွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးကို
ကဲြျပားစြာနားမလည္သူေတြအတြက္ ယံုထင္ေၾကာင္ထင္ျဖစ္သြားေစနိုင္ပါတယ္။ ဦးေကာက္အေပၚ အဆံုးစီရင္သင့္မသင့္ကို
ရြာသားအမ်ားစု ၾကီးက ဆံုးျဖတ္ ရင္ ရ မလိုလို ျဖစ္ေနတယ္။ “ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ နိုင္ငံေရးကိစၥရပ္မ်ားအေပၚမွာသာ
ဆံုးျဖတ္ရမွာျဖစ္တယ္။ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား၊ ဥပေဒေၾကာင္းဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို
ဒီမိုကေရစီနဲ့ ဆံုးျဖတ္လို့မရဘူးဆိုတာကို အဲဒီ ရြာသား နားမလည္လို႔ျဖစ္တယ္” ဆိုျပီး
ေစာဒကတက္လိုသူမ်ားလည္း ရိွေကာင္းရိွနိုင္ပါတယ္။
ဒီမွ်နွင့္ မလံု ေလာက္မျပည့္စံုပါ။ လက္ေတြ႔နယ္ပယ္မွာ နိုင္ငံေရးကိစၥရပ္ေတြနဲ႔
ဥပေဒကိစၥရပ္ေတြ ေရာေထြးေနေလ့ရိွပါ တယ္။ အာဏာပိုင္ေတြဟာ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာဘဲ နိုင္ငံေရးကိစၥ ရပ္ေတြကို
ဥပေဒနဲ႔ ေျဖရွင္းခိုင္းေလ့ရိွတယ္။ ဥပေဒ ေတြကိုလည္း မိမိတို့ရဲ့ နိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ား အတြက္
အသံုးခ်ခဲ့ေပါင္းမ်ားလွပါျပီ။
လူထုဆနၵကိုအေျချပုျပီး အခု်ုပ္အျခာအာဏာပိုင္ဆိုင္မႈ စနစ္က်င့္သံုးတာကို
ဒီမိုကေရစီအျဖစ္ အမ်ားနားလည္ ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူ႔အခြင့္အေရးကို က်ယ္က်ယ္ျပန့္ျပန့္
က်င့္သံုးလာၾကတဲ့ မ်က္ေမွာက္ကာလမွာ မိမိတို့ လူ႔အဖဲြ႔အစည္း (ဒါမွမဟုတ္) နိုင္ငံမွ နိုင္ငံသားအမ်ားစုရဲ့
ဆနၵပါဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ့ အေျခခံလူ႔အခြင့္ အေရးေတြနဲ့ ဆန့္က်င္ျပီး ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတရပ္ရပ္
(သို့မဟုတ္) အျခားဥပေဒတရပ္ရပ္ ျပဌာန္းတာကို ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တရပ္ရပ္ လုပ္ေဆာင္တာကိုျဖစ္ေစ
လက္မခံၾကေတာ့ပါ။ သက္ဆိုင္ရာနိုင္ငံက နိုင္ငံသား တကယ့္အမ်ားစုၾကီးရဲ့ဆနၵ အစစ္အမွန္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ က်ေကာင္း က်မယ္။ ဒါေပမယ့္
အဲဒီဆနၵ (ဒါမွမဟုတ္) လုပ္ေဆာင္လိုတဲ့ အရာ (ဒါမွမဟုတ္) ဥပေဒ တရပ္ရပ္ျပဌာန္းျခင္း ဟာ
လူတဦးျခင္းစီရဲ့ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနရင္
လက္မခံနိုင္တဲ့လမ္းေၾကာင္းသို့ ယေန႔ ကမာၻ့နိုင္ငံ အမ်ားစုၾကီးက ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းလွ်က္
ရိွပါတယ္။
အထက္ပါ ပံုျပင္ကေလးမွာ
ေဖၚျပထားတဲ့ျပသနာကို အေျခခံလူ့အခြင့္အေရး ရႈေဒါင့္ကေနွ စဥ္းစားမယ္ ဆိုရင္လြယ္လြယ္ရွင္းရွင္း အေျဖထုတ္နိုင္ျပီး လူတိုင္းလည္း လြယ္လင့္တကူ
နားလည္နိုင္ပါတယ္။
“ အသက္ရွင္သန္ပိုင္ခြင့္” ဟာ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရးျဖစ္တယ္။ ဒုတိယ
ရြာသားေျပာသလို လူတဦးရဲ့ အသက္ ကို ေရာ္ရမ္းမွန္းဆျပီးသံသယနဲ႔ အဆံုးစီရင္ပိုင္ခြင့္မရိွပါ။ တတိယရြာသားေျပာသလိုလည္း
တရြာလံုးရဲ့ ေကာင္းကို်းပင္ ျဖစ္ေနပါေစ၊ လူတဦး၏အသက္ကို အဆံုးစီရင္ျခင္းအေပၚ လူ့အခြင့္အေရး အယူအဆက
ခြင့္မျပုပါ။ စတုတၱ ရြာသားေျပာသလိုလည္း ရြာသူၾကီး၊ ရြာအုပ္ခု်ုပ္ေရးအာဏာပိုင္အဖဲြ႔
အပါအ၀င္၊ တရြာလံုးရိွ ရြာသားအားလံုးကပင္ သေဘာတူၾကပါေစ၊ ဒီမိုကေရစီဆိုျပီး အထက္ပါ ဓမၼာရံုအစည္းအေ၀းမွာ
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ကာ ဦးေကာက္ကို အဆံုးစီရင္ခြင့္မရိွပါ။ “ အသက္ရွင္သန္ပိုင္ခြင့္” ဟာ
မည္သူမွ် ရုပ္သိမ္းလို႔မရတဲ့ ဦးေကာက္ရဲ့အခြင့္အေရး အတိတက်ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေကာက္ဟာ ဘယ္ေလာက္ဘဲ
မိန္းမၾကီးအေပၚ ယုတ္မာခဲ့ သူျဖစ္ပါေစ၊ သက္ေသအေထာက္ အထားခိုင္လံုမႈအေပၚ တရားရံုးရဲ့
ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရမဟုတ္ရင္ ဦးေကာက္ရဲ့ အသက္ကို မည္သူတစံုတေယာက္ကမွ် ထိပါးလို႔မရပါ။ ဒါဟာ
ျပသနာကို လူ႔အခြင့္အေရးအေျခခံကေန ရွင္းလင္းစြာစဥ္းစားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ လူတေယာက္ရဲ့ အခြင့္အေရး၊
လူ႔အခြင့္အေရး အေျခခံကိုေလးစားလိုက္နာ ျပီး ေဖၚေဆာင္တည္ေဆာက္တဲ့ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႔အဖဲြ႔အစည္း
(Civil Society) ကို လူထုအဓိက လူ႔အဖဲြ႔အစည္း ရယ္လို႔ ဆိုလိုရင္းျဖစ္ပါတယ္။
ေအာင္ထူး
အေထြေထြ အတြင္းေရးမွုး
ျမန္မာနိုင္ငံ ေရွ့ေနမ်ားေကာင္စီ
0 comments:
Post a Comment