ႏိုင္ငံေရးႏွင့္လူမွဳေရး
by Nay Zaw on Monday, December 19, 2011 at 12:04pm
စံျမတ္
ကုသိုလ္ဆိုတာကို ေ၀းေ၀းမွာ ရွာေနစရာ မလိုပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံထဲမွာပဲ ရွိပါတယ္။ ဒီလုိပါပဲ။ အကုသိုလ္ဆိုတာကလည္း ေ၀းေ၀းမွာ မရွိပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ ကာယကံ ၊၀စီကံ၊ မေနာကံ
ထဲမွာပဲ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တရားရွာ ကိုယ္မွာေတြ႕လို႔ ေျပာၾကတာပါ။
ဟုတ္ပါတယ္။
ကုသိုလ္ေကာ၊ အကုသိုလ္ပါ ကိုယ့္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာပဲ ရွိေနၾကတာပါ။ ခႏၶာကုိယ္ တစ္ကိုယ္တည္းအ
တြင္းမွာပဲ ဒီမတူညီတဲ႔ ဆန္႕က်င္ဘက္ႏွစ္ခုက အတူတူရွိေနၾကတာပါ။
ဒီလိုပါပဲ။
ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ အလြန္မြန္ျမတ္တဲ႔ အရာပါ။ ကုသိုလ္ျဖစ္ေစတဲ႔ အရာပါ။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဆုိတာက တုိင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးကို ေကာင္းစားေစခ်င္လြန္းတဲ႔ ေစတနာက ေပါက္ဖြားလာတာမို႔လို႔ပါ။
ႏိုင္ငံေရးသမားေတြဆိုတာက ကိုယ့္တုိင္းျပည္နဲ႔ ကုိယ့္လူမ်ိဳးကို အေျခတင့္ အေနျမင့္ခ်င္ၾကတဲ႔ လူေတြပါ။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ထက္သန္တဲ႔ လူေတြပါ။ လူေကာင္းေတြပါ။ စိတ္ရင္း ေစတနာေကာင္းၾကတဲ႔ လူေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ . . . .
ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆိုတဲ႔ အခါမွာ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာေတြကို စိတ္တိုင္းက် လုပ္ရဖုိ႔အတြက္ ႏိုင္ငံေရးအာဏာရဖုိ႔ လိုပါတယ္။ ကိုယ္ယုံၾကည္ထားတဲ႔ ႏုိင္ငံေရးသေဘာတရားေတြကို လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ႏိုင္ငံေရး အာဏာရယူထားဖို႔ လုိပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး
အာဏာကို လက္၀ယ္ပိုင္ပိုင္ ရယူထားႏုိင္မွ ႏိုင္ငံ နဲ႔ လူမ်ိဳး အေျခတင့္ အေနျမင့္ေအာင္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္မွာပါ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ေရေႏြးတစ္ကရားၿပီး တစ္ကရားကုန္ေအာင္ ေသာက္ေျပာေနတာနဲ႔ပဲ ႏိုင္ငံနဲ႔ လူမ်ိဳးက
ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အရက္၀ိုင္းမွာ တစ္ပုလင္းၿပီးတစ္ပုလင္း ကုန္ေအာင္ ေသာက္ေနရုံနဲ႔ ႏိုင္ငံ
နဲ႔ လူမ်ိဳးက စည္ပင္ပြားစည္းလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပါတီရုံးမွာ အာေဘာင္အာရင္းသန္သန္နဲ႔ ပါးစပ္ထဲက အျမဳပ္
တစ္စီစီထေအာင္ ေ၀ဖန္ေျပာဆုိေနရုံနဲ႔ တုိင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးက တိုးတက္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရး အာဏာ
ကသာ တိုင္းျပည္ကို အက်ိဳးျပဳေစႏိုင္တာပါ။
ဒီေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံနဲ႔ ကိုယ့္လူမ်ိဳး အေျခတင့္ အေနျမင့္ေအာင္ လုပ္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံေရးအာဏာကို လက္
၀ယ္ပိုင္ပိုင္ ရယူႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားလာၾကရတယ္။ ရရွိၿပီးသား ဆုိရင္လည္း တိုင္းျပည္အက်ိဳးကို ဆက္လက္
သယ္ပိုးခြင့္ရဖို႔အတြက္ အာဏာကိုလက္မလႊတ္ရေလေအာင္ ဆက္လက္ၿပီး ႀကိဳးစားထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေနရ
တယ္။ ဒါမွ ႏိုင္ငံေတာ္ကို အက်ိဳးျပဳႏိုင္မွာကိုး။ ဒါမွ ျပည္သူကို အက်ိဳးျပဳႏိုင္မွာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ တိုင္းျပည္နဲ႔
လူမ်ိဳး ေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳးရဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံေရးအာဏာကို ရယူဖုိ႔ႀကိဳးစားတာဟာ အျပစ္မဟုတ္ဘူး။ ရာဇ
၀တ္မွဳ မဟုတ္ဘူး။ မတရား ေတာ္လွန္ပုန္ကန္တာ မဟုတ္ဘူး။
ဒါေပမယ့္ . . .
အာဏာက လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ အမ်ားႀကီးေပးတယ္။ အာဏာအရလုပ္ႏိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီးရွိလာတယ္။ အာဏာနဲ႔ဆိုရင္ `` အရာရာ ´´ ဟာ ၿပီးေျမာက္လာတယ္။ ႏိုင္ငံေရးအစ . . . စီးပြားေရးအလယ္ . . . လူမွဳေရး
အဆုံး . . . အရာရာကို အာဏာနဲ႔ လက္၀ယ္ပိုင္ပိုင္ ရယူႏိုင္တယ္။ ရယူႏိုင္လာတယ္။
ဒီအခါမွာ . . .
အစက တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိးအတြက္ စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းေတြနဲ႔ `` ရင္း ´´ ခဲ႔ရတာ မွန္ေပမယ့္လည္း အာဏာကို တကယ္တမ္း ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ရလာတဲ႔အခါမွာ အာဏာပိုင္သူဟာ အာဏာရဲ႕ အရ
သာကို လွ်ာရင္းျမတ္ျမတ္ ခံစားလာတယ္။ အဲသလို ခံစားလာရင္းနဲ႔ အာဏာပိုင္သူဟာ အာဏာကို စြဲလာတယ္။
အဲဒီေနာက္ေတာ့ အာဏာကို ငမ္းငမ္းတက္တပ္မက္လာတယ္။ ဒီအခါမွာ အာဏာဟာ အာဏာပိုင္သူကို တစ္စစီ တစ္စစီ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း အတြင္းလွိဳက္စားၿပီး ဖ်က္ဆီးလာတယ္။ အဆုံးသတ္မွာေတာ့ အာဏာယစ္မူးသူဟာ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးအတြက္ ဘာဆုိဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ငါနဲ႔ ငါ့အတြက္ပဲ လုပ္လာေတာ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အမ်ားက ရြံရွာစက္ဆုပ္တဲ႔ အာဏာရွင္ႀကီး ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေျပာတာပါ။
ႏိုင္ငံေရးဟာ အင္မတန္သန္႔စင္မြန္ျမတ္တဲ႔လုပ္ငန္း ျဖစ္ေပမယ့္လည္း ကိုယ္ခံအားမေကာင္းခဲ႔ရင္ အဲဒီႏိုင္ငံေရးကပဲ ယုတ္မာညစ္ေထး ေကာက္က်စ္မွဳေတြကို ဖိတ္ေခၚ ေပးခဲ႔တယ္လို႔ ေျပာရတာပါ။
ဒီလိုပါပဲ။
လူမွဳေရးလုပ္တယ္ ဆိုတာဟာလည္း အင္မတန္ မြန္ျမတ္သန္႔စင္တဲ႔ လုပ္ငန္းပါ။ အမ်ားအက်ိဳးကို ကိုယ္က်ိဳး
မငဲ႔ လုပ္ေဆာင္ေစတဲ႔ လုပ္ငန္းပါ။
လူမွဳေရးမွာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ မတူတာက ႏိုင္ငံေရးအာဏာကို ရယူဖို႔ မလုိတာပါပဲ။ လူအမ်ားရဲ႕ အက်ိဳးကို ေဖာ္ေဆာင္တဲ႔ေနရာမွာ အာဏာကို လုံး၀ အသုံးမျပဳဘဲ ေစတနာသက္သက္နဲ႔ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံ လုပ္
ေဆာင္ၾကရတာပါ။ ဒါနျပဳေနၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ပဲ လူမွဳေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ အာဏာပါ၀ါေတြမလိုေတာ့ပဲ လူအမ်ားရဲ႕ အက်ိဳးကုိ စိတ္သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းနဲ႔ လုပ္ႏုိင္ေနၾကတာေပါ့။
ဒါေပမယ့္ ခက္ေနတာက လူ႕အတၱ အက်ိဳးစီးပြားပါ။ အတၱေလာဘတကက္တာေတြပါ။ လူအမ်ားကို ကူညီေဆာင္မတာက မြန္ျမတ္မွန္း သိၾကပါတယ္။ ကုိယ္က်ိဳးမဖက္ပဲ အမ်ားအက်ိဳးကို ေဖာ္ေဆာင္ၾကတာကလည္း သန္႕စင္မွန္း လူတိုင္းသိၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ . . .
အူမေတာင့္မွသာ သီလေစာင့္ႏိုင္ၾကရတဲ႔ ဘ၀ဆိုေတာ့ . . .
သူမ်ားကိုကူညီေစာင့္ေရွာက္တာ ေကာင္းမွန္းသိေပမယ့္လည္း ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က လမ္းေၾကာင္းမွန္အ
တုိင္း ေလွ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ မနည္း ``မတ္ ´´ ေနရတာဆိုေတာ့ . . .
တဖက္က ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း . . .အလွဴရွင္ေတြက သူတုိ႔ခ်မ္းသာတိုင္း အတိုင္းအဆမရွိ ေပးလွဴႏိုင္ၾကေပမယ့္ ေနရာတကာမွာ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ လုပ္ေပးဖို႔ဆိုတဲ႔ အခါက်ေတာ့ မလြယ္တာ
ေတြ႕ရွိလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ျပသာနာက တစ္မ်ိဳး။ ကိုယ္ကခ်ည္းပဲ တစ္လုံးတစ္ခဲတည္း မလွဴ
ႏိုင္ေတာ့ စုေပါင္းဒါနလုပ္ၾကရေရာ။ ဒီအခါမွာ ကိုယ္ႏုိင္သမွ်ကေလး ထည့္၀င္လွဴဒါန္းၾကၿပီး လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးၾကတဲ႔လူေတြကို အစစအရာရာ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ `` အပ္ ´´ လိုက္ၾက
ရတာမ်ိဳးေတြ ရွိလာတယ္။
ဒီအခါမွာ လူမွဳေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ အလွဴရွင္ေတြက တစ္ဖက္ . . . အလွဴရွင္ေတြရဲ႕ စိတ္ေစတနာ
ေတြကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးၾကရတဲ႔ သူေတြကတစ္ဖက္နဲ႔ ျဖစ္လာၾကတယ္။
ဒီအခါမွာ . . .
ရပ္ကြက္အတြင္း မီးရရွိေအာင္ ဆုိၿပီး စုေပါင္းထည့္၀င္ လုပ္ကိုင္ၾကတဲ႔အခါမွာ စာရင္းမရွင္းႏုိင္တာေတြ
ျဖစ္လာတယ္။ စာရင္းမရွင္းၾကတာေတြ ျဖစ္လာတယ္။
ရပ္ကြက္အတြင္း ကုိယ္ထူကိုယ္ထလမ္းေတြ ခင္းၾကတဲ႔အခါမွာ စာရင္းမရွင္းႏုိင္ၾကတာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ စာရင္းမရွင္းၾကတာေတြ ျဖစ္လာတယ္။
မူလတန္း . . . အလယ္တန္း . . . စသျဖင့္ ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္ေရးအတြက္ အလွဴေငြေတြ မွန္မွန္
ေကာက္ခံခဲ႔ေပမယ့္ ေက်ာင္းက တစ္ႏွစ္နဲ႔လည္း မၿပီး . . . ႏွစ္ ႏွစ္နဲ႔လည္းမၿပီးတာေတြ ေတြ႕လာရတယ္။
တခ်ိဳ႕မ်ားဆိုရင္ ဘုရားမ်က္ႏွာေတာ္ကိုေတာင္မွ မေထာက္ဘဲ လုပ္စားၾကတယ္။ ဘုရားကေတာ့ ဒီအတိုင္း ဒီအတိုင္း ကေလးပဲ ငုတ္တုတ္ထုိင္ေတာ္မူေနရတယ္။ သူတို႔ အိတ္ေတြကေတာ့ ေျပာင္သည္ထက္
ေျပာင္လာၾကတယ္။ သူတို႔ မိန္းမ၊ သူတုိ႔သားသမီးေတြကေတာ့ ေတာက္သည္ထက္ ေတာက္လာၾကတယ္။
နာဂစ္ဆိုင္ကလုန္းမုန္တိုင္း တုိက္တုန္းကဆိုရင္ ပိုးစိုးပက္စက္ အေသဆုိးနဲ႔ ေသၾကသူေတြက အမ်ား
ႀကီး။ အႀကီးအက်ယ္ ဒုကၡေရာက္ၿပီး ဘ၀ပ်က္ၾကရသူေတြကလည္း အမ်ားႀကီး။ ေစတနာအျပည့္နဲ႔ ကူညီေထာက္ပ႕ံလွဴဒါန္းၾကသူေတြကလည္း အမ်ားႀကီး။ အဲ . . . ဒါေပမယ့္ စားေပါက္ေတြ အႀကီးအက်ယ္ေရာက္ၿပီး အပြႀကီး ပြသြားၾကတဲ႔ လူေတြကလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။
အင္မတန္ မြန္ျမတ္သန္႔စင္တဲ႔ လူမွဳေရးလုပ္ငန္းႀကီးျဖစ္ေပမယ့္လည္း အဲဒီ မြန္ျမတ္သန္႕စင္မွဳကို အသုံးခ်ၾကတဲ႔ . . . အသုံးခ်ၾကရက္တဲ႔ အတၱစိတ္လြန္လြန္ကဲကဲ ႀကီးမားၾကသူေတြလည္း ရွိေနၾကပါေသးတယ္။
ဒါက သူမ်ားရဲ႕ မြန္ျမတ္တဲ႔လူမွဳေရး စိတ္ဓာတ္ေတြကုိ တျခားလူေတြက အသုံးခ်ၾကတဲ႔ ပုံေတြပါ။ အဲဒါနဲ႔
မတူတဲ႔ တျခား ပုံစံတစ္ခုလည္း ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ လူမွဳေရးလုပ္ငန္းကို ကိုယ္တုိင္လွဴ ကိုယ္တုိင္လုပ္ကိုင္ျပသူ အလွဴရွင္ရဲ႕ အရွိန္အ၀ါယူတည္ေဆာက္ၾကတဲ႔ ပုံစံေတြပါပဲ။
ပိုက္ဆံကေလးက . . . ခ်မ္းသာလာေတာ့ ဟုိေနရာမွာ ဟုိဟာကေလးလွဴျပလုိက္ . . . ဒီေနရာမွာ
ဒီဟာကေလး လွဴျပလုိက္နဲ႔ လူမွဳေရးလုပ္ငန္းေတြကို ရုပ္လုံးျပၿပီး လူလုံးျပလာတတ္ၾကတာပဲ။ ဒီလိုပါပဲ။ ႏိုင္ငံ
ေရးအာဏာကေလး လိုခ်င္လာေတာ့ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံေရး အာဏာ ကေလးရွိလာေတာ့ ျပည္သူ႕အေရးကို
ဂရုတစိုက္ျပဳစုတာပါဆုိၿပီး ဟိုဟာ ဒီဟာ ကေလးေတြ ကူညီလုပ္ေဆာင္ ျပတတ္လာၾကတယ္။ တကယ္ဆုိ
ေတာ့ ဒီလိုပုံစံမ်ိဳးေတြဟာ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ``အေရာင္တင္ ´´ ျပၾကတာပါ။ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္အျပတ္
``ရွဳိင္း Shine ´´ ျပၾကတာပါ။ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ `` ဟုိင္းလိုက္ highlight ´´ လုပ္ျပ ေနၾကတာပါ။ ဒီလို လုပ္
ျပၾကတဲ႔အခါမွာ ေစတနာမရွိဘူးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ရွိပါတယ္။ ရွိေတာ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေစတနာရွိတာက
နည္းနည္း . . . ဂုဏ္ေဖာ္ခ်င္တာက မ်ားမ်ားပါ။
ဒီလို ဂုဏ္ေဖာ္ၾကတဲ႔အခါမွာ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ပိုက္ဆံရွိလို႕ ဂုဏ္ေဖာ္ၿပီး ပကာသနလုပ္ခ်င္ၾကတာပါ။ ဒါက သူ႕ဘာသာသူ ပိုက္ဆံရွိလုိ႕ ပကာသနလုပ္ ျဖဳန္းတာျဖစ္လို႔ ဘာမွေတာ့
အျပစ္ေျပာစရာမရွိပါဘူး။ မ်က္စိေနာက္တာ တစ္ခုပဲ ရွိတာပါ။
ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရးသမားက လူမွဳေရးလုပ္ငန္းေတြကို လုပ္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ သတိသာ ေကာင္း
ေကာင္းထားပါေတာ့။ ျပည္သူေတြရဲ႕ အက်ိဳးကို အမွန္တကယ္ ေဖာ္ေဆာင္ခ်င္လို႔ ေစတနာသန္႕သန္႕နဲ႔ လုပ္တာလား . . . မဲႏိုင္ေအာင္ တမင္တကာျမွဴဆြယ္စည္းရုံးတာလားဆုိတာကိုေပါ့။ ေစတနာသန္႕သန္္႕နဲ႔ လုပ္တာဆုိရင္ေတာ့ ဘာအျပစ္ေျပာစရာရွိသလဲဗ်ာ။ အားေပးရမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အာဏာရေအာင္ လုပ္တာ
ဆိုရင္ေတာ့ ဒီလို ``အသားလိုလို႔ အရိုးေတာင္း´´ တဲ႔ ကိစၥဟာ အင္မတန္ သန္႔စင္တဲ႔ လူမွဳေရးလုပ္ငန္းကို
တလြဲ အသုံးခ်လုိ္္က္တာပဲ မဟုတ္ပါလား။ ဒါဟာ အျပစ္ေျပာစရာပါ။ ရွဳတ္ခ်စရာပါ။
ဟုတ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရးဟာ အင္မတန္ မြန္ျမတ္ပါတယ္။ လူမွဳေရးဟာ အင္မတန္ သန္႕စင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ . . .
အင္မတန္ အသုံး၀င္ အစြမ္းထက္လွတဲ႔ ေဆးတစ္လက္ဟာ လူ႕အသက္တစ္ေခ်ာင္းကို ပိုင္ပုိင္ႏိုင္ႏိုင္
ကယ္တင္ေပးႏုိင္သလို . . . အင္မတန္ အဖိုးတန္လွတဲ႔ လူ႔အသက္တစ္ေခ်ာင္းကိုလည္း ပိုးစိုးပက္စက္ ေသေစႏိုင္တဲ႔ အဆိပ္တစ္ခြက္လည္း ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ အသုံးျပဳသူ သမားေတာ္ရဲ႕ ပညာအေပၚမွာ မူတည္ပါ
တယ္။
ဒီလိုပါပဲ။
အင္မတန္ သန္႕စင္မြန္ျမတ္တဲ႔ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ လူမွဳေရး လုပ္ငန္းေတြကိုလည္း ဘယ္လို မေနာကံမ်ိဳးေတြနဲ႔
ႀကံစည္ခဲ႔သလဲ . . . ဘယ္လုိ ၀ဇီကံမ်ိဳးနဲ႔ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိခဲ႔သလဲ . . . ဘယ္လိုကာယကံမ်ိဳးေတြနဲ႕ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ႔သလဲဆုိတဲ႔ အေပၚမွာ မူတည္ၾကည့္ၿပီး . . .
သန္႕ရွင္းတဲ႔ အရာက ဆက္ၿပီး သန္႔ရွင္းေနေသးသလား . . . မြန္ျမတ္တဲ႔အရာက ဆက္ၿပီး မြန္ျမတ္ေနေသးသလားဆုိတာကို လက္ေတြ႕တိုင္းတာၾကည့္ရင္ . . .
အဲဒီ ႏိုင္ငံေရးသမားဟာ သန္႕ရွင္းမြန္ျမတ္တဲ႔ လူမွဳေရးသမားစစ္စစ္လားဆိုတာ ကြဲကြဲျပားျပား ျခားျခားနားနား သိလာရမွာပါ။
စံျမတ္
အေတြးအျမင္ ( အမွတ္ ၂၃၇ ) ၂၀၁၁ ဒီဇင္ဘာ
0 comments:
Post a Comment