Saturday, November 19, 2011

ဗုဒၶ၏ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကို ဆန္းစစ္ေလ႔လာျခင္း (၃)

by Boston Cat on Saturday, November 19, 2011 at 8:53pm
အဇာတသတ္ရွင္ဘုရင္သည္ တုိင္းၿပည္တစ္ခုကို စစ္တုိက္ၿပီး သိမ္းယူမည့္အေရး ဗုဒၶအားအဘယ့္ေၾကာင့္ ေဆြးေႏြးေစရပါသနည္း……..၊၊
 
ၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ စစ္ေရးႏုိင္ငံေရး ပရိယာယ္ကြ်မ္းက်င္လွသည့္ ၀ႆကာရပညာရွင္အမတ္ၾကီး နည္းရသြားေစ ေလာက္သည့္ အရိပ္အၿမြက္စကားကို အဘယ့္ေၾကာင့္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသနည္း……..၊၊
 
သဗၺညဳတဥာဏ္ ကို ပိုင္ဆိုင္တဲ႔ အၾကမ္းဖက္မႈကို မလိုလားတဲ႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ လူေပါင္းသန္းႏွင့္ခ်ီ ေသဆုံးရမည့္ စစ္ပြဲၾကီးကိုဆင္ႏႊဲရန္ လာေရာက္တုိင္ပင္သည္ကို ဗုဒၶရွင္ေတာ္ အဘယ့္ေၾကာင့္မတားၿမစ္ခဲ့ပါသနည္း…..၊၊
ဗုဒၶရွင္ေတာ္၌ အဇာတသတ္ရွင္ဘုရင္အား စစ္ေအာင္ႏိုင္ေရးအတြက္ကူညီရန္ ဆႏၵရွိခဲ့ပါသလား………၊



စတဲ႔ ေမးခြန္းေတြက ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ရဲ႕   သဗၺညဳတဥာဏ္ကို ေစာဒကတက္ခ်င္သူ ပါဠိစာေပ ပညာရွင္တုိ႔အတြက္သံသယ ျဖစ္ေစတဲ႔  ေမးခြန္းမ်ား ၿဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ဟာ မဟာကရုဏာတရားနဲ႔ ျပည္႔၀သူျဖစ္လို႕  ၀ႆကာရပညာရွင္ အမတ္ၾကီး က အပရိဟာနိယဓမၼတရားေတြ ကို ေျပာင္းျပန္ အနက္ေကာက္ အသံုးခ် နည္းယူ ၿပီးေတာ႔  လူေပါင္းသိန္းႏွင့္ခ်ီ ေသဆုံးရမည့္ စစ္ပြဲၾကီး ကို ျဖစ္ေစခဲ႔မယ္ဆိုတာကို ႀကိဳ မသိခဲ႔လို႔ သာ ဒီ လို ေဟာေတာ္မူခဲ႔တာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႕   ပါဠိစာေပ ပညာရွင္တုိ႔ က ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကပါတယ္။


သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္အေပၚ ေစာဒနာခ်က္ (၆)


ေနာက္ဆံုးေတြ႕  ရတဲ႔ ေစာဒနာခ်က္ကေတာ႔ ၀ိဋဓူပ မင္းေၾကာင္႔ သက်သာကီ၀င္ ေတြ ပ်က္စီး ရတဲ႔ အျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ေနပါတယ္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္အခါက ဗုဒၶ ရဲ႕   ေမြးရပ္တိုင္းျပည္ ကပၸီလ၀တ္ႏွင့္ ဗုဒၶကို အလြန္ ၾကည္ညိဳ ေလးစားေသာ ေကာသလမင္းႀကီး ရဲ ႕  ေကာသလတုိင္း ႏုိင္ငံတို႔မွာ အိမ္နီးခ်င္းမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာသလတုိင္း သားတို႔သည္ ဗုဒၶ ရဲ႕  ကပၸီလ၀တ္ တုိင္းသားတို႔ကဲ့သို႔ သက်သာကီ၀င္အႏြယ္မ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ ေကာသလမင္းႀကီး က ဗုဒၶဘုရားရွင္အား အလြန္ၾကည္ညိဳလွေသာေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း ေျမာက္ပိုင္းမွာ ရွိတဲ႔ ဂဏ ႏိုင္ငံခယ္မ်ားနဲ႔ မိတ္ဖက္ျဖစ္ လိုတဲ႔ သေဘာေၾကာင္႔ တစ္ေၾကာင္း ကပၸီလ၀တ္ျပည္သုိ႔ သာကီ၀င္ မင္းသမီးတပါးအား လက္ဆက္လိုေၾကာင္း ကမ္းလွမ္း ခဲ့ပါတယ္။  ထိုေခတ္ ထိုအခ်ိန္က အလြန္မာန ေထာင္လႊားေသာ သာကီ၀င္ တုိ႔က ၄င္းတို႔ထက္ အမ်ဳိးဇာတ္နိမ့္ တယ္လို႕ ယူဆတဲ႔ ေကာသလမင္းအား သာကီ၀င္ မင္းသမီးကို မေပးလိုပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ေကာသလတိုင္းဟာ ထုိစဥ္က ၄င္းတု႔ိထက္ စစ္အင္အားလည္း သာလြန္ေနတာေၾကာင္႔ ျငင္းလည္း မျငင္းဆန္၀ံ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ မဟာနာမ္ သာကီ၀င္မင္း ဟာ သူ ကၽြန္မႏွင့္ရၿပီး ေမြးထားတဲ႔ ကၽြန္ဇာတ္သာသာရွိတဲ႔ ဇာတ္နိမ့္ မင္းသမီးတပါးကို သာကီ၀င္အစစ္အျဖစ္ လိမ္လည္ၿပီး ဆက္သလိုက္ ပါတယ္။


ေကာသလမင္းႀကီးလည္း သာကီ၀င္ မင္းသမီး အမွတ္ႏွင့္ ေပါင္းသင္းခဲ့ၿပီး ၀ိဋဓူပ မင္းသားကို ဖြားျမင္ခဲ့ပါတယ္။ ထုိမင္းသားဟာ တေန႔၌ ၎၏ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္မ်ားဟု မွတ္ယူထားေသာ သာကီ၀င္မ်ားေနထိုင္ရာ ကပၸီလ၀တ္ျပည္သုိ႔ သြားေရာက္ လည္ပတ္စဥ္တြင္ ဇာတ္ခြဲျခား ဆက္ဆံျခင္းကို ခံရရာမွ အစျပဳၿပီး ၎သည္ ကၽြန္မသား ျဖစ္သည္ဟူေသာ အျဖစ္မွန္ကို သိရေတာ႔  ေကာသလမင္းႀကီးလည္း ၀ိဋဓူပ နဲ႔ သူ႔မယ္ေတာ္ ကို အရာကေနခ်ပါတယ္။ ဗုဒၶ က ေကာသလ မင္းႀကီးကို သြားေရာက္ ေမတၱာရပ္ခံမွသာ ျပန္ၿပီးခ်ီးေျမာက္ပါသတဲ႔။ ဒီ အခ်ိန္ကစလို႕   ၀ိဋဓူပ မင္းသား ဟာ သာကီ၀င္ မ်ားကို လြန္စြာ အမ်က္ထြက္ၿပီး တေန႔ ျပန္လည္ လက္စားေခ်ရန္ ႀကံဳး၀ါးခဲ့ပါသတဲ႔။ ဒါေၾကာင့္ သူ မင္းျဖစ္ တဲ႔ အခါမွာ ကပၸီလ၀တ္ကို တိုက္ခိုက္ဖ်က္ဆီးရန္ တပ္အင္အား အလံုးအရင္းႏွင့္ စစ္ခ်ီေလေတာ့တယ္။ ဒီအခ်င္းအရာကို သိေနတဲ႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဟာ စစ္ခ်ီရာလမ္းေၾကာင္း မွာ တရားထုိင္ေနရင္း ၀ိဋဓူပမင္းအား တားျမစ္ခဲ့ရာ ၎က စစ္ေၾကာင္းကို ျပန္လွည့္ခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယႏွင့္ တတိယအႀကိမ္တို႔တြင္လည္း ထိုသို႔ တားျမစ္ခဲ့၍ ျပန္လွည့္ခဲ့ရျပန္တယ္။ စတုတၳအႀကိမ္ မွာေတာ႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဟာ သာကီ၀င္တုိ႔၏ အတိတ္ အကုသုိလ္ကံအရ ၀ိ႐ူဓူပမင္းအား တားျမစ္လို႕  မရႏုိင္ေတာ့တာကို သိလို႕   မတားျမစ္ခဲ့ေတာ့ျခင္းပင္ ျဖစ္တယ္လို႔ အ႒ကထာစာေပေတြ က ဆိုပါတယ္။ သာကီ၀င္ေတြ ဟာ တံငါသည္ဘ၀ တစ္ခုက ငါးေတြ ကို သတ္ျဖတ္ခဲ႔ၾကတဲ႔ အတိတ္ အကုသုိလ္ကံအရ (ေသသင္႔ေသထိုက္လို႕  ) ပ်က္စီးၾကရတာပဲ လို႔ ဆိုပါတယ္။


ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ရဲ႕   သဗၺညဳတဥာဏ္ကို ေစာဒကတက္ခ်င္သူေတြက ဒီျဖစ္ရပ္မွာ အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ကို ေထာက္ျပ ေစာဒနာၾကပါတယ္။

(၁) ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ဟာ သဗၺညဳတဥာဏ္ နဲ႔ အလံုးစံုကို သိႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ဒီျပႆနာ မီးပြား စကတည္း က သိၿပီး သာကီ၀င္ေတြ ကို ရွင္းျပသင္႔တယ္။ ေကာသလမင္းႀကီး ကို မလိမ္ဖို႔ သာကီ၀င္ေတြ ကို သတိေပးသင္႔တယ္။ ဒီလို သတိေပးခဲ႔တာ မရွိေတာ႔ ဒီလို အက်ိဳးဆက္ေတြ ျဖစ္ပြားလာလိမ္႔ မယ္ဆိုတာ ႀကိဳမသိခဲ႔ ပံုေပၚေနတယ္။

(၂) ၀ိဋဓူပမင္းကို တားျမစ္ခဲ့ရာမွာ (၃) ႀကိမ္တိုင္ေအာင္ တားျမစ္ၿပီးေတာ႔ စတုတၳအႀကိမ္ က်မွ သာကီ၀င္တုိ႔၏ အတိတ္ အကုသုိလ္ကံအရ ၀ိ႐ူဓူပမင္းအား တားျမစ္၍ မရႏုိင္ေတာ့သည္ကို သိ လို႔ မတားေတာ႔ဘူး ဆိုတာ က လဲ ယုတၱိ လြဲေနတယ္။ အတိတ္ကံ ေၾကာင္႔ သာ တားမရ ရင္ (၃) ႀကိမ္တိုင္ေအာင္ တား ေနတာကလဲ အခ်ည္းႏွီးေပါ႔။ တကယ္ေတာ႔ ၀ိဋဓူပမင္း ရဲ႕   အညိဳးအေတး အာဃာတႀကီးမႈ ရဲ႕  သေဘာ ကို စတုတၳအႀကိမ္ က်မွ ျမင္လို႔ မတားေတာ႔ တာပဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ၀ိဋဓူပမင္း ရဲ႕   အညိဳးအေတး အာဃာတႀကီးမႈ ကို အစက မသိခဲ႔လို႔ သာ (၃) ႀကိမ္တိုင္ေအာင္ တားဖို႔ ႀကိဳးးစားခဲ႔တာပဲျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္


သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ ရဲ႕  အနက္မွန္

အထက္မွာ တင္ျပခဲ႔တဲ႔ ေစာဒနာခ်က္ေတြ က သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ ဆိုတာ မရွိဘူး လို႕   အပ္ခ်မတ္ခ် သက္ေသျပႏိုင္တဲ႔ အခ်က္ေတြ ေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ ကို ယံုၾကည္သူေတြ ဖက္က လဲ ဒီ ေစာဒနာေတြ ကို ရွင္းျပဖို႕  ရွိမွာ အမွန္ပါ။ ဒါေပမဲ႔ ဒီ ျဖစ္ရပ္ေတြ က ညႊန္ျပေနတာကေတာ႔ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ ကို လက္ခံ ရင္ ဒီ အျဖစ္ေတြ ကို ယုတၱိ ရွိစြာ (သက္၀င္ယုံၾကည္မႈမပါပဲနဲ႔) ရွင္းျပဖို႕   အေတာ္ခက္ခဲတယ္ ဆိုတဲ႔ အခ်က္ပါပဲ။ နိကာယ္စာေပေတြထဲမွာ ေတြ႔ ရတဲ႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ရဲ႕   ရုပ္ပံုလႊာ က ထာ၀ရဘုရား နဲ႔ မတူပဲ မဟာလူသားတစ္ေယာက္ နဲ႔ ပဲ ပိုတူေနပါတယ္။ မဟာလူသား ဟာ လဲ လူသား ပဲ ျဖစ္လို႕   လူသားဘ၀ ရဲ႕   အကန္႔အသတ္ေတြ မုခ်ရွိေနမွာပါပဲ။

ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ မွာ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ ရွိတယ္ ဆိုတဲ႔ အယူအဆ က သူ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူၿပီးေနာက္မွ
ာ ပိုလို႔တိုးတက္ ထြန္းကားလာ ပံုရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ဗုဒၶဘာသာ ဂုိဏ္းကြဲ ေတြ မွာ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ရဲ႕  ရုပ္ပံုလႊာဟာ မဟာလူသား တစ္ေယာက္ အျဖစ္ကေန နတ္ေဒ၀တာ ဘုရားတစ္ဆူ သဖြယ္ ေျပာင္းလဲ လက္ခံလာ ၾကတာကို ၾကည္႔ ရင္ ဒီ အေရြ႕   ဟာ ျမင္သာ ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ဂုိဏ္းကြဲ ေတြ မွာ ေတြ႕  ရတဲ႔ မဟာ၀တၱဳ လလိတာ၀တၱာရ သဒၶမၼပု႑ရိကာ စတဲ႔ က်မ္းေတြ မွာ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ကိုယ္တိုင္ လက္မခံခဲ႔တဲ႔ အလြန္ အက်ဳး ဖြဲ႔ႏြဲ႔မႈေတြ ကို ေတြ႕  ရပါတယ္။ ေထရ၀ါဒ ဂုိဏ္းမွာ ရွိတဲ႔ ေနာက္ပိုင္း လက္ရာေတြျဖစ္တဲ႔ ဗုဒၶ၀ံသ ပါဠိေတာ္ နဲ႔ စရိယာပိဋကတ္ ေတြ မွာ ဒီလို အဖြဲ႕  အႏြဲ႔ ေတြ ပါ ၀င္ ေနတာကို ေတြ႕  ရပါတယ္။

ေရွးေဟာင္းနိကာယ္က်မ္းႀကီးေတြထဲမွာ ေတြ႕  ရတဲ႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ရဲ႕   ရုပ္ပံုလႊာ က လူသားဆန္ သေလာက္ ေနာက္ပိုင္း ေပၚေပါက္လာတဲ႔ ေထရ၀ါဒနဲ႔ မဟာယာန အ႒ကထာက်မ္းေတြ က ခ်ယ္မႈန္းထားတဲ႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ရဲ႕   ရုပ္ပံုလႊာ ကေတာ႔ လူ႕  အတိုင္းအတာ ကို လြန္ေနတဲ႔ ရုပ္ပံုလႊာ မ်ိဳးျဖစ္ ေနပါတယ္။ ဒါေတြက အေသးစိတ္ ထပ္ၿပီး သုေတသန ျပဳရင္ ပိုၿပီးထင္ရွား လာပါလိမ္႔ မယ္။ ဒီေနရာမွာ ေတာ႔ အက်ယ္မခ်ဲ႕  လိုေတာ႔ ပဲ ေရွးေဟာင္းနိကာယ္က်မ္းႀကီးေတြထဲ
မွာ ေတြ႕  ရတဲ႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ က သူ႔ ကိုယ္သူ ဘယ္လို ပံုေဖၚ ခဲ႔ သလဲ ဆိုတာ ေလ႕ လာၾကည္႔ ၾကပါစို႕  ။

သံယုတၱနိကာယ္-သီသပါ၀န၀ဂ္ သီသပါ၀နသုတ္ မွာ ေတာ႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ က သူ သိၿပီး ရဟန္း ေတြကို မေဟာပဲထားတဲ႔ တရားေတြ က ေဟာခဲ႔တဲ႔တရားေတြ ထက္ အဆေပါင္း မ်ားစြာ ႀကီးမား ေၾကာင္းကို လက္ထဲမွာကိုင္ထားတဲ႔ ယင္းတုိက္ရြက္ ေတြ ကို ျပ ၿပီး ဥပမာ ေပးခဲ႔ ပါတယ္။

အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာသမၺီျပည္ ယင္းတုိက္ေတာ၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏၊ ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အနည္းငယ္ေသာ ယင္းတုိက္ရြက္တို႔ကုိ လက္ျဖင့္ ကုိင္၍ ရဟန္းတို႔ထုိအရာကုိ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္ၾကကုန္သနည္း၊ ငါ လက္ျဖင့္ ကုိင္ထားအပ္ကုန္ေသာအနည္းငယ္ေသာယင္းတုိက္ရြက္တို႔ႏွင့္ ယင္းတုိက္ေတာ အတြင္းရွိ ယင္းတုိက္ရြက္တို႔သည္ အဘယ္ကမ်ားျပားသနည္း ဟု ရဟန္းတို႔ကုိ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားလက္ျဖင့္ကုိင္ထားအပ
္ကုန္ေသာ ယင္းတုိက္ရြက္ တို႔သည္ နည္းလွပါကုန္၏၊ စင္စစ္ေသာ္ကား ယင္းတုိက္ေတာအတြင္းရွိ ယင္းတုိက္ရြက္တို႔သာ မ်ားလွပါ ကုန္၏ဟု (ေလွ်ာက္ကုန္၏)။

ရဟန္းတို႔ ဤအတူပင္ ငါသည္ ထူးေသာဥာဏ္ျဖင့္ သိ၍ မေဟာအပ္ေသာ တရားသည္သာ မ်ားျပား၏၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထုိတရားကုိ ငါ မေဟာသနည္းဟူမူ- ရဟန္းတို႔ ထုိတရားသည္ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ မစပ္၊ မဂ္တည္းဟူေသာအက်င့္ျမတ္၏ အစမဟုတ္၊ ၿငီးေငြ႕ရန္ တပ္မက္မႈ ကင္းရန္ ခ်ဳပ္ရန္ ၿငိမ္းရန္ ထူးေသာဥာဏ္ျဖင့္ သိရန္ ကုိယ္တုိင္ သိရန္ တဏွာမွ ထြက္ေျမာက္ရန္ မျဖစ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထုိတရားကုိ ငါ မေဟာအပ္။

ရဟန္းတို႔ အဘယ္တရားမ်ဳိးကုိ ငါ ေဟာအပ္သနည္းဟူမူ-ရဟန္းတို႔ ]]ဤကား ဆင္းရဲတည္းဟု ငါေဟာအပ္၏၊ ဤကား ဆင္းရဲျဖစ္ေပၚေၾကာင္းတည္းဟု ငါ ေဟာအပ္၏၊ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) တည္း}}ဟု ငါ ေဟာအပ္၏၊ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း့အက်င့္တည္း ဟု ငါ ေဟာအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထုိတရားကုိ ေဟာသနည္းဟူမူ- ရဟန္းတို႔ ထုိတရားသည္ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ စပ္၏၊ မဂ္တည္းဟူေသာအက်င့္ျမတ္၏ အစျဖစ္၏၊ ထုိတရားသည္ ၿငီးေငြ႕ရန္ တပ္မက္မႈကင္းရန္ ခ်ဳပ္ရန္ ၿငိမ္းရန္ ထူးေသာဥာဏ္ျဖင့္ သိရန္ ကုိယ္တုိင္ သိရန္ တဏွာမွ ထြက္ေျမာက္ရန္ ျဖစ္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထုိတရားကုိ ေဟာအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသာသနာေတာ္၌ ]ဤကား ဆင္းရဲတည္း-ဟု သိရန္ အားထုတ္ရမည္။ပ။ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္တည္း}}ဟု သိရန္ အားထုတ္ရမည္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ဒီလို ေျပာခဲ႔ တာဟာ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ဟာ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ ကို  (သြယ္၀ိုက္ေသာနည္းနဲ႔ ) ၀န္ခံ ပါတယ္ လို႔ ေျပာမလား။ တကယ္ေတာ႔ ဒီသုတ္ က ညြန္ျပေနတာ က သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ ကို မဟုတ္ပဲ အရိယာသစၥာ (၄) ပါး ရဲ႕   ေလးနက္မႈ အသံုးက်မႈ တန္ဖိုးရွိမႈ လက္ေတြ႕  ဆန္မႈ ဆိုတာေတြ ကို ပဲ ျဖစ္တယ္။ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ဟာ ေလာက ရဲ႕  ဆရာတစ္ဆူ ျဖစ္လို႔ တပည္႔သာ၀က ေတြထက္ အမ်ားႀကီး ပို အသိပညာ ၾကြယ္၀ နက္ရိႈင္းေနမယ္ ဆိုတဲ႔ အခ်က္ ကေတာ႔ သံသယ ျဖစ္ စရာ မရွိ ပါဘူး။ ဒါ ေပမဲ႔ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ကိုယ္ တိုင္ က ဂ်ိန္းေတြ ရဲ႕  သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္မ်ိဳးကို ျငင္းခဲ႔ သလို စစ္မွန္တဲ႔သဗၺညဳတ ဥာဏ္ေတာ္ တစ္မ်ိဳး ကို လဲ လက္ခံ ခဲ႔ တာ အမွန္ပါပဲ။ ဒီ လို သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္မ်ိဳး ကို သူ ရရွိ ပိုင္ဆိုင္ထားတယ္ လို႔ လဲ ၀န္ခံခဲ႔တာ ေတြ အေပၚမွာ ေရးသားခဲ႔ ၿပီးပါၿပီ။ ဒီေတာ႔ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ရဲ႕  သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္က ဘယ္လို ဥာဏ္မ်ိဳး ျဖစ္ႏိုင္မလဲ။

ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ လက္ခံခဲ႔ တဲ႔ အလံုးစံုေသာ တရားသေဘာ (သဗၺဓမၼ)

ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ဟာ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ ကို ၀န္ခံသည္ျဖစ္ေစ ၀န္မခံသည္ျဖစ္ေစ အဓိက ေဟာၾကားခဲ႔တဲ႔တရားေတြ ကေတာ႔ ဒုကၡ- ဒုကၡ ရဲ႕  အေၾကာင္းတရား ဒုကၡခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈ  ဒုကၡခ်ဳပ္ျငိမ္းေၾကာင္း အက်င္႔လမ္းအမွန္ စတာေတြ ကို ပဲ မူတည္ၿပီး ေဟာခဲ႔တာပါပဲ။

ေလာကသုတ္ မွာ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶဟာ လူနတ္ျဗဟၼာတို႔ ရဲ႕  အာရုံက်က္စားရာ ေလာက အလံုးစံုကို သိေၾကာင္းေျပာခဲ႔

သူ႔ရဲ႕  ေလာက အနက္က လူနတ္ျဗဟၼာတို႔ ရဲ႕  သစၥာေလးပါး ကို သာ ဆိုလိုတယ္။


ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေလာကကို ထိုးထြင္း၍ သိေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေလာကမွ ကင္းေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေလာက၏ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ထိုးထြင္း၍ သိေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေလာက၏ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ပယ္ေတာ္မူ၏။ ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေလာကခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ (နိဗၺာန္) ကို ထိုးထြင္း၍ သိေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေလာကခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ (နိဗၺာန္)ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေလာက၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကို ထိုးထြင္း၍ သိေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေလာက၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အက်င့္ကို ပြါးမ်ားေတာ္မူ၏။

ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ နတ္ မာရ္နတ္ ျဗဟၼာတို႔ႏွင့္ တကြေသာ နတ္ေလာကႏွင့္ သမဏ ျဗာဟၼဏ မင္းမ်ား လူမ်ားႏွင့္ တကြေသာ လူ႕ေလာကသည္ ျမင္အပ္ ၾကားအပ္ ေတြ႕အပ္ သိအပ္ ရအပ္ ရွာမွီးအပ္ စိတ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္ က်က္စားအပ္ေသာ အာ႐ံု အလံုးစံုကို ထိုးထြင္း၍ သိေတာ္မူ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ တထာဂတ ဟု ဆိုအပ္၏။

သဠာယတနသံယုတ္-သဗၺဝဂ္-သဗၺသုတ္ မွာ ေတာ႔ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ လက္ခံခဲ႔ တဲ႔ အလံုးစံုေသာ တရားသေဘာ (သဗၺဓမၼ) ဆိုတာဘာလဲလို႔ သိႏိုင္မဲ႔ သဲလြန္စေတြ ကို ေတြ႕  ရတယ္။ ဒီသုတ္ ရဲ႕  အလိုအရ ဆိုရင္ အလံုးစံုေသာ တရားသေဘာ ေတြ ဆိုတာ အာရုံ(၆) ပါး အာယတန (၁၂) ပါး ဓါတု (၁၈) ပါး စတဲ႔ တရား ေတြ ပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း အတိအက် မိန္႔ဆိုထားပါတယ္။

ရဟန္းတို႔ အလံုးစံုကို သင္တို႔အား ေဟာၾကားေပအံ့၊ ထိုတရားကို နာၾကကုန္ေလာ့။ ရဟန္းတို႔ အလံုးစံုဟူသည္ အဘယ္နည္း။ မ်က္စိႏွင့္ အဆင္းတို႔လည္းေကာင္း၊ နားႏွင့္အသံ တို႔လည္းေကာင္း၊ လွ်ာႏွင့္ အရသာတို႔လည္းေကာင္း၊ကိုယ္ႏွင့္ အေတြ႕အထိတို႔လည္းေကာင္း၊ စိတ္ႏွင့္ သေဘာတရားတို႔လည္းေကာင္းတည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို အလံုးစံုဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ''ငါသည္ ဤအလံုးစံုကို ပယ္စြန္႔၍ တစ္ပါးေသာ အလံုးစံုကို ပညတ္မည္''ဟု တစ္ဦးတစ္ယာက္က ဆိုခဲ့ပါလွ်င္ ထိုသူ၏ စကားသည္ အေျပာမွ်သာ ျဖစ္ရာ၏၊ ေမးသည္ရွိေသာ္ကား အျပည့္အစံု မေျဖဆိုႏိုင္႐ုံသာမက ပင္ပန္းျခင္းသို႔လည္း ေရာက္ရာ၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ အရာ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။


ဒီ သုတ္ ရဲ႕  ေနာက္ က လာတဲ႔ ပဟာနသုတ္ မွာ ဒီ အလံုးစံုေသာ သိအပ္တဲ႔တရားေတြ ကို (၀ိပႆနာဥာဏ္-မဂ္ဥာဏ္ စတာေတြနဲ႔) အမွန္အတိုင္းသိၿပီးေတာ႔ စြဲလန္းတပ္မက္တဲ႔ တဏွာ ဥပါဒါန္ေတြ ကို ပယ္ အပ္ေၾကာင္း ထပ္ၿပီးေဟာပါတယ္။


ရဟန္းတို႔ အလံုးစံုကို ပယ္ျခင္းငွါ သင္တို႔အား ေဟာၾကားေပအံ့၊ ထိုတရားကို နာၾကကုန္ေလာ့။ ရဟန္းတို႔ အလံုးစံုကို ပယ္ျခင္းငွါ ေဟာမည့္ တရားဟူသည္ အဘယ္နည္း။

ရဟန္းတို႔ မ်က္စိကို ပယ္ရမည္၊ အဆင္းတို႔ကို ပယ္ရမည္၊ စကၡဳဝိညာဏ္ကို ပယ္ရမည္၊ စကၡဳသမၹႆကို ပယ္ရမည္၊ စကၡဳသမၹႆဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ခံစားမႈ သုခ ဒုကၡဥေပကၡာကိုလည္း ပယ္ရမည္။ နားကို။ပ။ ႏွာေခါင္းကို။ပ။ လွ်ာကို ပယ္ရမည္၊ အရသာတို႔ကို ပယ္ရမည္၊ ဇိဝွါဝိညာဏ္ကို ပယ္ရမည္၊ ဇိဝွါသမၹႆကို ပယ္ရမည္၊ ဇိဝွါသမၹႆဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ခံစားမႈ သုခ ဒုကၡ ဥေပကၡာကိုလည္း ပယ္ရမည္။ကိုယ္ကို ပယ္ရမည္၊ စိတ္ကို ပယ္ရမည္၊ သေဘာတရားတို႔ကို ပယ္ရမည္၊ မေနာဝိညာဏ္ကို ပယ္ရမည္၊ မေနာသမၹႆကို ပယ္ရမည္၊ မေနာသမၹႆဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ ေပၚလာသည့္ ခံစားမႈ သုခ ဒုကၡ ဥေပကၡာကိုလည္း ပယ္ရမည္။

ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ အလံုးစံုကို ပယ္ျခင္းငွါ ေဟာျပအပ္ေသာ တရားတည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။


ဒီ ေနာက္မွာေတာ႔ ဒီ အလံုးစံုသေဘာ ကို အေျခခံၿပီး  အဘိညာပရိညာပဟာနသုတ္ (အလံုးစံုကို အထူးသိ၍ ပိုင္းျခားသိ၍ ပယ္ျခင္း အေၾကာင္း) ပဌမ+ဒုတိယ အပရိဇာနနသုတ္ (အလံုးစံုကို အထူးမသိေသးလွ်င္ ပိုင္းျခား၍ မသိေသးလွ်င္ မခြါႏိုင္ေသးလွ်င္ မပယ္ႏိုင္ေသးလွ်င္ ဆင္းရဲကုန္ျခင္းငွါ မထိုက္ ေၾကာင္း) အာဒိတၱသုတ္ (စြဲမက္မႈ 'ရာဂ' မီးျဖင့္,အမ်က္ ထြက္မႈ 'ေဒါသ' မီးျဖင့္, ေတြေဝမႈ 'ေမာဟ' မီးျဖင့္ အလံုးစုံေသာ တရားေတြ ဟာ ေျပာင္ေျပာင္ေတာက္ေလာင္ ေနေၾကာင္း--ပဋိသေႏၶေနမႈ 'ဇာတိ' အိုမႈ 'ဇရာ' ေသမႈ 'မရဏ' စိုးရိမ္မႈ 'ေသာက' ငိုေႂကြးမႈ'ပရိေဒဝ'ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ 'ဒုကၡ' စိတ္ဆင္းရဲမႈ 'ေဒါမနႆ' ျပင္းစြာ ပင္ပန္းမႈ 'ဥပါယာသ' တို႔ျဖင့္ေျပာင္ေျပာင္ေတာက္ေလာင
္ေနေၾကာင္း)--စတဲ႔ သုတၱန္ေတြ ကို ေတြ႕ ရပါတယ္။


အလံုးစံု တကာ႔ အလံုးစံု သေဘာ ေတြ ကိုသိတဲ႔ ဥာဏ္ေတာ္


မဇၩိမနိကာယ္-မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္-မ
ူလပရိယာယဝဂ္- မူလပရိယာယသုတ္ မွာ ေတာ႔ အထက္မွာ ေဖၚျပခဲ႔တဲ႔ သုတၱန္ေတြ အျပင္ ပိုလို႔ နက္ရႈိင္းက်ယ္၀န္း အေသးစိတ္တဲ႔ အလံုးစံုသေဘာ အနက္ဖြင္႔ဆိုခ်က္ကို ေတြ႕ ရျပန္ပါတယ္။ဒီေနရာမွာ ေတာ႕ တထာဂတ (ျမတ္စြာဘုရား) ဟာ ေျမ-ေရ-ေလ-မီး၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ လူနတ္ျဗဟၼာ ခႏၶာ အာယတန ဓါတု သစၥာ စ်ာန္ မဂ္ဖိုလ္ -အလံုးစံုသေဘာ (ေလာက) နဲ႔ အလံုးစံုသေဘာမွ ဆိတ္သုဥ္းလြန္ေျမာက္ေနတဲ႔ ၀ိမုတၱိတရား (နိဗၺာန္)- စတဲ႔ အလံုးစံု တကာ႔ အလံုးစံု သေဘာ ေတြ ကို ဥာဏ္ပညာနဲ႔ အထူးသိၿပီးေတာ႔ အတၱ-အတၱနိယ အေနနဲ႔ မစြဲလန္းတဲ႔ အေၾကာင္း ကို ေဟာၾကားထားပါတယ္။


ရဟန္းတို႔ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာသိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္လည္း- ေျမကို ေျမဟု အထူးသိ၏၊ ေျမကို ေျမဟု အထူးသိ၍ ေျမကို မၾကံ၊ ေျမ၌ မၾကံ၊ ေျမမွ မၾကံ၊ ေျမကိုငါ့ (ဟာ) ဟု မၾကံ၊ ေျမကို ေရွး႐ႈမႏွစ္သက္။ ထိုသို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္နည္း ဟူမူ- ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထို (အားလံုး) ကို ပိုင္းျခား၍သိၿပီးေသာေၾကာင့္တည္
းဟု (ငါဘုရား) ဆို၏။

ေရကို။ပ။ မီးကို။ ေလကို။ သတၱဝါတို႔ကို။ နတ္တို႔ကို။ မာရ္နတ္ကို။ ျဗဟၼာကို။ အာဘႆရျဗဟၼာတို႔ကို။ သုဘကိဏွျဗဟၼာတို႔ကို။ ေဝဟပၹိဳလ္ျဗဟၼာတို႔ကို။ အဘိဘူျဗဟၼာကို။ အာကာသာနၪၥာယတနျဗဟၼာကို။ ဝိညာဏၪၥာယတနျဗဟၼာကို။ အာကိၪၥညာယတနျဗဟၼာကို။ ေနဝသညာနာသညာယတနျဗဟၼာကို။ ျမင္အပ္ေသာ အဆင္းကို။ ၾကားအပ္ေသာ အသံကို။ ေတြ႕ထိအပ္ေသာ အနံ႕ အရသာအေတြ႕ အထိကို။ အထူးသိအပ္ေသာ အာ႐ံုကို။ တစ္ခုတည္းျဖစ္ျခင္း (စ်ာန္သမာပတ္စိတ္) ကို။ အထူးထူးျဖစ္ျခင္း (ကာမစိတ္) ကို။ အလံုးစံုကို။ နိဗၺာန္ကို နိဗၺာန္ဟု အထူးသိ၏၊ နိဗၺာန္ကို နိဗၺာန္ဟုအထူးသိ၍ နိဗၺာန္ကို မၾကံ၊ နိဗၺာန္၌ မၾကံ၊ နိဗၺာန္မွ မၾကံ၊ နိဗၺာန္ကို ငါ့ (ဟာ) ဟု မၾကံ၊ နိဗၺာန္ကိုေရွး႐ႈမႏွစ္သက္။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္နည္း ဟူမူ- ျမတ္စြာဘုရားသည္ထို (အားလံုး) ကို ပိုင္းျခား ၍ သိၿပီးေသာေၾကာင့္ တည္းဟု (ငါဘုရား) ဆို၏။

ဒီ အလံုးစံုသေဘာေတြကို ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ မ်က္စိ-နား-ႏွာေခါင္း-လွ်ာ-ကိုယ္-စိတ္ ဆိုတဲ႔ ဣေႁႏၵ(၆)ပါး ကို ပဲ ေတြ႔ ရမယ္။ ဒီဣေႁႏၵ(၆)ပါးတို႔ဟာ ဘာေၾကာင့္ သက္ရွိသတၲဝါအားလံုး အတြက္ အေရးအပါဆံုး ဣေႁႏၵမ်ားလို႔ ေျပာရသလဲ ဆိုရင္ေတာ့ လူျဖစ္ေစ၊ နတ္ျဖစ္ေစ၊ တိရစၦာန္ျဖစ္ေစ သက္ရွိသတၲဝါ မွန္သမွ်အတြက္ ခႏၶာကိုယ္ အတြင္းမွာ ရွိသမွ် တရားအားလံုး (သဗၺ)ကို ေဖာ္ျပပါဆိုရင္ ဒီဣေႁႏၵ(၆)ပါးက လြဲလို႔ တျခား ဘာမွ်မရွိပါဘူး။ ခႏၶာကိုယ္ အတြင္းပိုင္းမွာ ရွိသမွ်တရား အားလံုး ဆိုတာ ျမန္မာလို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မ်က္စိရယ္၊ နားရယ္၊ ႏွာေခါင္းရယ္၊ လွ်ာရယ္၊ က်န္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးရယ္၊ အတြင္းက သိတတ္တဲ့ မန(စိတ္)ရယ္၊ ဒီ(၆)မ်ိဳးပဲရွိပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ အျပင္ဘက္မွာ သတၲဝါတစ္ဦး တစ္ေယာက္ ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္သမွ် တရားအားလံုး(သဗၺ)ဆိုတာကလဲ အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕၊ အေတြးဆိုတဲ့ ဒီအာ႐ံု(၆)မ်ိဳးက လြဲလို႔ တျခားမရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အလံုးစံုကို သိျမင္ေတာ္မူတဲ့ သဗၺညဳ ဘုရားရွင္တို႔ဆိုတာ အတြင္းမွာရွိတဲ့ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္တို႔နဲ႔အျပင္က အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕အထိ၊ အေတြး(ဓမၼာ႐ံု)ဆိုတဲ့ အာ႐ံု(၆)ပါး တို႔ရဲ႕  သေဘာသဘာဝ အျပည့္အစံုကိုလဲ သိတယ္၊ ဒီအတြင္းရွိသမွ် (သဗၺ)နဲ႔ အျပင္မွာရွိသမွ်(သဗၺ)တို႔ တိုက္ဆံုမႈ (ဖႆ) ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး (၁) သတၲဝါတို႔ သံသရာမွာ က်င္လည္ ၾကရျခင္းကိုလည္း သိတယ္၊ (၂) က်င္လည္ရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း ကိုလည္း သိတယ္၊ (၃) သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းကိုလည္း သိတယ္၊ (၄) လြတ္ေျမာက္ ရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းကိုလည္း သိတယ္ ။ ေလာကမွာ ရွိတာဟူသမွ် ဆိုရင္လဲ ဒီ(၆)စံုသာရွိၿပီး သိစရာဆိုလို႔လဲ ဒီ(၄)ခ်က္ပဲရွိပါတယ္။ဒီသိစရာ(၄)
ခ်က္ကို ထိုးထြင္း သိျမင္တာကိုလည္း သစၥာ(၄)ပါးကို ထိုးထြင္းသိျမင္တယ္လို႔ ဆိုရသလို၊ သိစရာရွိသမွ် အားလံုးကို အျပည့္အစံု သိတယ္ (သဗၺညဴ ) လို႔လည္း ေခၚရပါတယ္။

ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ သိရမယ့္ သဗၺ(အားလံုး)ဆိုတာ အတြင္းဣေႁႏၵ (အာယတနလို႔လဲေခၚတယ္) (၆) ခုနဲ႔ အျပင္အာ႐ံု (၆)မ်ိဳးရယ္၊ အတြင္းနဲ႔ အျပင္တိုက္ဆံုမႈကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး သိစရာ (၄)မ်ိဳးရယ္ကလြဲလို႔ တျခားဘာမွ်မရွိပါဘူး။ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ ရဲ႕ နယ္ပယ္မွာရွိတာ အားလံုးဆိုရင္ ဒီ(၆)စံုပါပဲ။ သိစရာ မွန္သမွ်ကလဲ ဒီ (၄)မ်ိဳးပဲရွိတယ္။ ဒီဣေႁႏၵ(၆)ခုဟာ အတြင္းမွာရွိတဲ့ အလံုးစံု(သဗၺ)ျဖစ္သလို၊ သံသရာနဲ႔နိဗၺာန္၊ တနည္း ေျပာရင္ေတာ့ ကာမသုခလႅိကာ ႏုေယာဂလမ္း၊ အတၲကိလမထာ ႏုေယာဂ လမ္းဆိုတဲ့ အစြန္း(၂)ပါးနဲ႔ မဇၩိမပဋိပဒါလမ္းတို႔ရဲ႕ အဓိက “ဆံုမွတ္”ေနရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သႆတဒိ႒ိ နဲ႔ ဥေစၦဒဒိ႒ိ အစြန္း(၂)ပါးနဲ႔ မဇၩိမပဋိပဒါ-သမၼာဒိ႒ိ တို႔ရဲ႕ အဓိက “ဆံုမွတ္”ေနရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဣေႁႏၵ(၆)ခု ကို မွီတြယ္ ၿပီး ဖႆေတြ ျဖစ္ပြားတယ္။ ဖႆ ကို အေျခခံ ၿပီး သံသရာနဲ႔နိဗၺာန္ ဆိုတာေတြ ျဖစ္လာရတာ မို႔ ဒီတရားေတြ အေၾကာင္း (ျဖစ္ေပၚရာ- ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ နဲ႔ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေစတဲ႔လမ္း အမွန္) ေတြ ကို သိ ရင္ အလံုးစံုကို သိ တယ္ လို ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ဒီစကားရပ္ကို ဒီျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အေလးအနက္ သိရွိသေဘာေပါက္ေစခ်င္ပါတယ္။သဗၺညဳဆိုတာ ဘာမဆို အကုန္လံုးကို သိတယ္။ အႏုျမဴေဖာ္ျမဴလာေတြ၊ အခုေပၚေနတဲ့ ကြန္ျပဴတာ ပညာရပ္ေတြ သိပၸံပညာရပ္ေတြ အားလံုး ကို ေရာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သိတယ္ စသျဖင္႔ ေဆြးေႏြးျငင္းခုံေနၾကတာေတြ ကို ရပ္တန္႔ သင႔္ ၾကပါၿပီ။  တကယ္ေတာ႔  ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ရဲ႕  သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ ဆိုတာ ေထြေထြရာရာအခ်က္အလက္ေတြကို သိတဲ႔ (Factual Knowledge) မ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ေလာက-ေလာကရဲ႕  အေၾကာင္းတရား - ေလာကခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ-ေလာကခ်ဳပ္ျငိ
မ္းေၾကာင္း အက်င္႔ျမတ္ စတာေတြ ကို ေယဘုယ်ဥပေဒသ သေဘာအရ အၾကြင္းမဲ႔ သိတဲ႔ (Principle Knowledge) သာျဖစ္တဲ႔ အေၾကာင္း ကို ကြဲကြဲျပားျပား နားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္  ေလ့လာၾကပါ လို႕  ေျပာၾကားရင္း ဒီ ေလ႕လာခ်က္ကို နိဂုံးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္။

( လင္း ထက္ ေဆြ )

  1 comment:

  1. အခုလို တင္ထားေပးလို႔ ေက်းဇုးတင္ပါတယ္ ကို လူဗိုလ္ ေရ
    (လင္းထက္ေဆြ)

    ReplyDelete

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...