Sunday, November 13, 2011

လြတ္လပ္ေသာ လူထုအသင္းအဖဲြ႔မ်ား၏ အေရးပါမႈ



ဤသို႔မိမိတို႔ သေဘာဆႏၵအေလ်ာက္ လာေရာက္စုဖြဲ႔ထားၾကသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား/ ေစတနာ့ ဝန္ထမ္းအသင္း အဖြဲ႔မ်ားအတြင္း ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးခ်င္းစီမွ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈသည္ မည္သို႔မည္ပံုအေရးပါသည္ ဆိုသည့္ အေၾကာင္းအရင္း (၃) ခ်က္ရိွပါသည္။ လီဗင္က ေဖာ္ျပရာ၌ …

၁။ ဤကဲ့သို႔ေသာ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီယဥ္ေက်းမႈ၏ အေျခခံမ်ားျဖစ္ၾကသည္။  ႏိုင္ငံသား ေျမာက္မ်ားစြာတို႔ တတ္တတ္ၾကြၾကြႏွင့္ စိတ္အားထက္သန္စြာပါဝင္လႈပ္ရွားၾကေသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္က်င့္သံုးမႈ အတြက္ စံျပျဖစ္သည္။ လူတိုင္းလူတိုင္းက အသင္းအဖြဲ႔မ်ားဖြဲ႔စည္းႏိုင္ျခင္း၊ဤအသင္းအဖြဲ႔မ်ားအေနျဖင့္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ အလြတ္သေဘာဖြဲ႔စည္းထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီနည္းက်စြာေဆာင္ရြက္ၾကျခင္းတို႔ေၾကာင့္ လူအမ်ားပါဝင္ဖြဲ႔စည္းသည္ လူမႈအသင္းအဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းျခင္းယဥ္ေက်းမႈက ‘တန္းတူညီမွ်မႈႏွင့္ လူတိုင္းခြဲျခား ကန္႔သတ္မႈမရိွပါဝင္ႏိုင္ေစခြင့္’တို႔ကို ကိုယ္စားျပဳသည္။  လူတိုင္းက ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ တုိက္ ရိုက္ဒီမိုကေရစီက်င့္သံုးသည့္ ပံုစံငယ္ေလးသဖြယ္ျဖစ္ေနသည္။ ဤအဝန္းအဝိုင္းတြင္ လူအမ်ားႀကိဳက္မဟုတ္ ေသာအယူအဆရိွသူမ်ားပင္ စုစည္းမိလာေစႏိုင္ၿပီး မိမိတို႔၏အျမင္ကို လူအမ်ားသိေအာင္တင္ျပႏိုင္ေစသည္။

၂။ လူမႈအသင္းမ်ားအတြင္းရိွေစတနာ့ဝန္ထမ္းအဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ၎တို႔၏ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားအတြက္ ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္မႈ အရည္အခ်င္းမ်ား ေလ့က်င့္ႏို္င္ရန္ အေကာင္းဆံုးေနရာမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ သာမန္လူတစ္ဦးစီတို႔ ကို လူအမ်ားအားဦးေဆာင္ႏိုင္မည့္အာဏာမ်ား က်င့္သံုးတတ္ေစရန္အတြက္ ေလ့က်င့္ေပးရာလည္းေရာက္ ေစသည္။

၃။ အထင္ရွားဆံုးေသာအခ်က္မွာ လႈပ္ရွားရွင္သန္ေနေသာ၊အေရာင္စံုမတူကြဲျပားေသာCivil Society မ်ားသည္ အစိုးရ၏ အာဏာမ်ားကိုကန္႔သတ္ထိန္းခ်ဳပ္ထားေပးၿပီး ျပည္သူမ်ား၏ အေရးကိစၥမ်ားအတြင္း မတရားက်ဴး ေက်ာ္ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ကာ အတင္းအက်ပ္အာဏာသံုးမႈမ်ားကို ကန္႔သတ္ကာကြယ္ေပးေစႏိုင္သည္။
          ဤသို႔ေသာအဖြဲ႔ငယ္ကေလးမ်ားအတြင္းလႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈမ်ားသည္ လူ႔ေဘာင္အတုိင္းအတာျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေနေသာ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းစာလွ်င္လူအနည္းစုကိုသာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရိွပါ လိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဤသို႔ေသာအဖြဲ႔ငယ္ကေလးမ်ားတြင္ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ရေသာအေတြ႔အႀကံဳမ်ား (ဥပမာအားျဖင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ားအဖို႔)က မိမိ၏ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ ေနစဥ္မွာပင္ မိမိ၏အုပ္စုအတြင္းရိွအဖြဲ႔ဝင္မ်ားအတြက္သာမကဘဲ အျခားေသာအုပ္စုမ်ား၏ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားအပါအ ဝင္ လူ႔ေဘာင္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္လံုးရိွ လူမ်ားအားလံုး၏ အက်ိဳးစီးပြားမ်ားအတြက္ပါ လုပ္ေဆာင္ေပးရန္လုိ အပ္ေသာ က်င့္ဝတ္မ်ားအေၾကာင္းကို သင္ျပေပးသည္။
          ထို႔အျပင္ “ဤကဲ့သို႔ေသာဘံုအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ စိတ္ပါဝင္စားမႈမ်ားပိုမိုမ်ားျပားလာေလေလ လူသား မ်ားအေနျဖင့္ အားစုိက္ရန္မလိုဘဲ ပိုမိုႀကီးမားေသာ ဘံုရည္မွန္းခ်က္ႀကီး ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ စြမ္းရည္မ်ား ပိုမိုရရိွလာေလေလပင္ျဖစ္သည္။”ထိုအတြက္ေၾကာင့္လူမႈအသင္းအဖြဲ႔မ်ား သည္ ႏိုင္ငံေရးအသင္းအဖြဲ႔မ်ားျဖစ္လာမည့္( ႏိုင္ငံေရးသေဘာသဘာဝေဆာင္လာမည့္)လမ္းစ၇ိွေလသည္။

          အထက္ပါကဲ့သို႔အေတြးအႀကံဳမ်ားရရိွေအာင္ ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ေပးႏိုင္ေသာအျခားအေရးပါသည့္ ႏိုင္ ငံေရးအခင္းအက်င္းမ်ားမွာ ေဒသႏၱရအစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြင္းတြင္ ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုတြင္ လူ႔ေဘာင္တစ္ရပ္လံုးအေပၚ ဗဟိုမွခ်ဳပ္ကိုင္ေသာ အာဏာက်င့္သံုးမႈမ်ားမရိွေသာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ မ်ားႏွင့္ ခရိုင္မ်ားကို ေဒသႏၱရအစိုးရမ်ားျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ၾကပါသည္။ ျပည္သူလူထုတုိ႔က ဤေဒသႏၱရ အစိုးရမ်ားမွ တဆင့္ ၎တို႔၏လိုလားခ်က္မ်ားကိုတတ္တတ္ၾကြၾကြ စပ်ိဳးေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ၾကပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေက်ာင္း မ်ားေဆာက္ျခင္း၊ ဘုရားေက်ာင္းမ်ားေဆာက္ျခင္းမ်ား၊ လမ္းမ်ားေဖာက္ျခင္းစသည္ကိစၥမ်ားကုိ ေဒသလုိအပ္ ခ်က္ႏွင့္အညီလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကသည္။ ဤအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုတို႔က ၎တို႔သည္ ၎တို႔၏ အေရးကိစၥမ်ားအား ႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုအစိုးရမွ လာေရာက္လုပ္ေဆာင္ေပးရန္ကိုသာ ေမွ်ာ္လင့္အားကိုး ေနရန္မသင့္ ဟူေသာ ခံယူခ်က္ကိုစြဲၿမဲခိုင္မာေစၿပီး အဆိုပါခံယူခ်က္ႏွင့္စိတ္ေနသေဘာထားမ်ားျဖစ္ပင္ ၎တို႔ ၏လြတ္လပ္မႈကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ထားၾကသည္။ ထို႔အျပင္ေဒသႏၱရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ်ားအတြင္း ျပည္သူမ်ား တတ္တတ္ၾကြၾကြ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းမွရရိွလာေသာအေတြ႔အႀကံဳမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားမ်ားအေနျဖင့္ မိမိိတို႔၏ ႏို္င္ငံတစ္ခုလံုးအေပၚ ေလးစားတန္ဖိုးထားမႈမ်ားျဖစ္ေပၚေစပါသည္။ ေဒါ႔ကဝီးလ္က အေမရိကန္ႏိုင္ငံ တြင္ မည္သည့္ေနရာကို ၾကည့္လိုက္၊ ၾကည့္လိုက္ ပိုမိုႀကီးမားေသာတစ္ႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာ၏ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားကိုေတြ႔ျမင္ခံစားေစရသည္ဟုဆိုသည္။ လူ႔ေဘာင္တစ္ခုလံုး၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအေပၚနားလည္သေဘာ ေပါက္မႈမ်ားကို ေဒသႏၱရအစိုးရမ်ား အဆင့္၌လည္း ေကာင္းစြာယက္ေဖာက္ထားသည္။ လူတစ္ဦးခ်င္းအေနႏွင့္ သူ၏ ႏိုင္ငံအေပၚ တန္ဖိုးထား မႈမွာ သူ၏မိသားစုအေပၚတန္ဖိုးထားမႈႏွင့္ တန္းတူပင္ျဖစ္သည္။

          ေဒါ႔ကဝီးလ္ကအက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပသည္မွာ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားကို အာမခံေပးထားေသာအရာမွာ ေဒါ႔ကဝီးလ္က ‘ဒီမိုကေရစီ၏ အေထာက္အကူမ်ား’ဟုေခၚဆိုသည့္အခ်က္ အေပၚတြင္မူတည္ သည္ဟုဆိုသည္။ အဆိုပါအခ်က္တြင္ေဒသႏၱရအစိုးရမ်ား၊ ဘာသာေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးခြဲျခားထားမႈ၊လြတ္လပ္ ေသာသတင္းစာမ်ား၊ တိုက္ရိုက္မဟုတ္ေသာ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္မႈစနစ္၊ လြတ္လပ္ေသာတရားစီရင္မႈုစနစ္ ႏွင့္အေရးအႀကီးဆံုးမွာ ‘အစုအေဝအသင္းအပင္းျဖင့္ ေနထိုင္ေသာဘဝ’ စသည္တို႔ပါဝင္သည္။
          သို႔တိုင္လည္းအေမရိကန္လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးေဆာင္ရြက္ေရးဆိုင္ရာ လူမႈေရး က်င့္ဝတ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးပစ္ရန္ ၿခိမ္းေျခာက္ေနေသာ အင္အားစုမ်ားအခိုင္အမာ ေျခခ်ေနဆဲ ရိွေသးသည္။ ဤကဲ့ သို႔ေသာအေျခအေနႏွင့္ကိစၥရပ္မ်ိဳးတြင္ လူမႈေရးက်င့္ဝတ္မ်ားကိုအကာအကြယ္ ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ေစတနာ့ဝန္ထမ္းအဖြဲ႔အစည္းမ်ားအတြင္း  ပါဝင္ျခင္းမွရလာေသာ အေတြ႔အႀကံဳ မ်ားကေရာ ဘာသာေရးကပါ မစြမ္းသာေခ်။

          ထိုသို႔ၿခိမ္းေျခာက္ေနသာျပႆနာ(၂)ရပ္ရိွသည္။
          ပထမအခ်က္မွာ အေမရိကန္လူမ်ိဳးမ်ားအေနျဖင့္ သူတို႔ေဆာင္ရြက္ပါမည္ဟု သံႏၷိဌာန္ျပဳထားေသာ ႏိုင္ ငံသားမ်ားအားလံုး၏ တန္းတူညီမွ်ေရးကို အေကာင္ထည္ေဖာ္ရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့ျခင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္။ ဒုတိယ အခ်က္မွာ ႏိုင္ငံသားမ်ားအေနျဖင့္ ၎တို႔၏ႏိုင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္မ်ားကို စြန္႔လႊတ္ၾကမည့္ အလားလာပင္ျဖစ္သည္။
          ပထမအခ်က္ကားလူျဖဴမ်ားလႊမ္းမိုးႀကီးစိုးထားေသာ ဝန္းက်င္အသိုင္းအဝိုင္း၌ ေက်းကၽြန္စနစ္၏ အေတြ႔ အႀကံဳကိုခံစားခဲ့ၾကရေသာ လူမည္းမ်ားအား၎တို႔လူမႈဘဝကို ပံုမွန္ေနထိုင္ သြားရန္ခြင့္ မျပဳၾက ေသးျခင္းျဖစ္သည္။
….လူမႈဘဝအတြက္ အျခားအႏၱရယ္တစ္ခုမွာလည္း တန္းတူညီမွ်မႈႏွင့္ဖီလာျဖစ္ေနသည္။ ယင္းအခ်က္ကားစစ္ မႈေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရး၏ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ေဒါ႔ကဝီးလ္က ေဖာ္ျပရာ၌လုပ္ငန္းခြင္သည္ ပိုင္ ဆိုင္သူ လူတန္းစားႏွင့္ အလုပ္သမားလူတန္းစားတို႔ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေတြ႔ရာျဖစ္လာသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အေျခအေနမ်ိဳးတြင္အထက္တန္းလႊာ လူတန္းစားအသစ္တစ္ရပ္က အျခားသူမ်ား၏လုပ္အားကို အမ်ားေကာင္း က်ိဳးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမဟုတ္ေတာ့ဘဲ စက္ရံု၊ အလုပ္ရံုမ်ားပိုင္ဆိုင္သူ လူတန္းစား၏ဥစၥာ ဓနမ်ား တိုးတတ္ၾကြယ္ဝေရးဆီသို႔သာအဓိက ဦးတည္၍ အသံုးခ်လာၾကသည္။ …….ထိုကဲ့သို႔ေသာအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ကၽြန္စနစ္ႏွင့္ဆက္စပ္ေသာျပႆနာမွာကဲ့သို႔ပင္ ေမးခြန္းမ်ား ေပၚလာသည္။ ၎ေမးခြန္းကား ဤသို႔ရန္လိုမုန္း တီးမႈမ်ားေပၚလာေသာ အေနအထားမ်ားၾကား၌ အမ်ား ေကာင္းက်ိဳးေဆာင္ရြက္ေရးဆိုင္ရာ လူမႈက်င့္ဝတ္မ်ား ကိုမည္ကဲ့သို႔ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းသြားနည္း ဟူေသာ ျပႆနာပင္ျဖစ္သည္။

          အမ်ားေကာင္းက်ိဳးေဆာင္ရြက္ေရးဆိုင္ရာ လူမႈက်င့္ဝတ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးပစ္ႏိုင္သည့္ ေနာက္ဆံုး ၿခိမ္းေျခာက္မႈကား ႏိုင္ငံေရးလြတ္လပ္မႈမ်ား လက္လြတ္ဆံုးရႈံးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ စက္မႈႏိုင္ငံ၏ လူေနမႈ ပံုစံသစ္ အတြင္း ေနထုိင္ၾကေသာလူအမ်ားမွျဖစ္ေလ့ရိွသည့္ အတုိင္း ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းမ်ားကို စြဲလန္း တပ္မက္မႈက အခ်ိန္ ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ်  ဘာသာေရးႏွင့္အမ်ားေကာင္းက်ိဳးေဆာင္ရြက္ေရးဆိုင္ရာ လူမႈေရးက်င့္ဝတ္မ်ားအေပၚ အႏိုင္ယူစိုးမိုးသြားမည္ကို ေဒါ႔ကဝီးလ္က စိုးရိမ္သည္။ ေဒါ႔ကဝီးလ္က အေမရိကန္လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းအေနျဖင့္ ၎တို႔ကိုယ္ကို “လူသားတစ္ဦးခ်င္း သြင္ျပင္လည္းညီ၊ တန္းတူညီမႈ လည္းရိွေသာသူမ်ား၏ ပတ္ဝန္းက်င္ငယ္ အတြင္း၌ေသးႏုတ္ေသာ အေပါစားသာယာမႈမ်ားကို အၿမဲတေစရွာေဖြျခင္းမ်ား၌ ၎တို႔ဝိဥာဥ္ကိုနစ္မြန္းထားရင္း သံသရာသဖြယ္ တဝဲလည္လည္ လွည့္ေနၾကမည့္အျဖစ္” သို႔ေျပာင္းလဲပစ္မည္ကိုစိုးရိမ္ပူပန္သည္။ ဤကဲ့သို႔ ေသာ လူသားမ်ားအေနျဖင့္ သူတို႔တစ္ကိုယ္စာအတြက္သာ တည္ရိွေနၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္၏ အေရးကိစၥ အပါအဝင္ အျခားသူမ်ား၏ အေရးကိုထည့္သြင္းစိုးရိမ္ပူပန္စဥ္းစားျခင္းလည္းမရိွၾကေခ်။ ဤကဲ့သို႔ လူမ်ား၏  အေရးကိစၥမ်ားကို စိတ္လည္းမဝင္စား၊ စိတ္ဝင္စားဖို႔အခ်ိန္လည္းမရိွေသာေၾကာင့္ ၎တို႔၏ အေရးကိစၥ မ်ားကို အျခားသူတစ္ဦးဦးမွ လာေရာက္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ အားကိုး၊ေဖြရွာလာသည္။ ထိုသိုျဖစ္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံသားတ ဦးခ်င္းစီအေနျဖင့္ ၎တို႔၏ ႏိုင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္မ်ားကို လံုးဝစြန္႔လႊတ္လိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ အား အဖအရာအျဖစ္ေျပာင္းလဲလိုက္ကာ၊ ၎တို႔အားၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ေပးရန္ သာေတာင္းဆိုေတာ့သည္။

          ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္လည္း ၎တို႔ေပ်ာ္ရႊင္မႈရိွေစေရးအတြက္ အားရဝမ္းသာစြာ ေဆာင္ရြက္ေပး မည္သာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၎(ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ)ကသာ အဓိကဆံုးျဖတ္ေနရာခ်သူ ျဖစ္လိုေနမည္။ ႏိုင္ငံ ေတာ္အစိုးရ ကဤသူမ်ား၏ လံုၿခံဳေရးအတြက္တာဝန္ယူေပးျခင္း၊ သူတို႔၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ႀကိဳတင္ေမွ်ာ္ျမင္ ကာေထာက္ပ့ံေပးျခင္း၊ သူတို႔ဝမ္းေျမာက္ေက်နပ္မႈရိွေစရန္ ကူညီ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ သူတို႔၏အဓိကစိုးရိမ္ပူပန္ ခ်က္မ်ားကိုေျဖရွင္းေပးျခင္း၊သူတို႔၏စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို လမ္းညႊန္ေပးျခင္း၊ သူတို႔၏ေသတမ္းစာမ်ားအတြက္ ဥပေဒမ်ားခ်မွတ္ျပဌာန္းျခင္းႏွင့္ သူတို႔၏အေမြမ်ားကို ခြဲေဝေပးျခင္းမ်ားျပဳေပေတာ့မည္။ဤအေျခအေနေအာက္ ၌ ‘လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ခြင့္ကို က်င့္သံုးျခင္း’ ဆိုသည္မွာ သိပ္အသံုးမဝင္ေတာ့သကဲ့သို႔ ပို၍လည္းရွားပါးလာမည္။
          စင္စစ္အားျဖင့္လည္း ဤကဲ့သို႔ေသာ ဖခင္သဖြယ္အစိုးရပံုစံကိုထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ရန္အတြက္ တသီးပုဂၢ လအေနျဖင့္ အာဏာပိုင္၏တစတစတိုးတိုးလာေသာထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ားကိုနာခံလာရေတာ့မည္။ အခ်ိန္ကာလရွည္ ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ေနာက္ဆံုးတြင္ ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးခ်င္းစီအေနျဖင့္ ‘၎တို႔၏ကိုယ္ပိုင္အစြမ္းအစမ်ားကို သင့္တင့္ေလွ်ာက္ပတ္စြာ အသံုးခ်မႈ’ အခြင့္အေရးမ်ားအားလံုးမွာ လုယက္ခံရေလေတာ့သည္။ ….ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ေခတ္သစ္ကမာၻ၌ထိန္းခ်ဳပ္အုပ္စိုးမႈမ်ား အရွည္သျဖင့္ က်င့္သံုးႏုိ္င္ရန္အတြက္ ေရွးယခင္က အာဏာရွင္မ်ားကဲ့ သို႔ ႏိုပ္စက္ညွင္းပန္းမႈမ်ား၊ ရက္စက္မႈမ်ားကို အသံုးျပဳရန္လိုအပ္ေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။ အာဏာရွင္စနစ္ မ်က္ႏွာ ဖံုးအသစ္ကို တတ္ထားသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားမ်ားအား သိမ္းသြင္းရာတြင္ ပိုမိုႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႔ေသာ နည္းလမ္းမ်ားကိုသံုးလာၾကမည္။ ေဒါ႔ကဝီးလ္က စိုးရိမ္သည္မွာ ေခတ္သစ္အာဏာရွင္မ်ားအေန ျဖင့္ ယခင္က ေခတ္ေဟာင္းအာဏာရွင္မ်ားကဲ့သို႔ မဟုတ္ဘဲ ပိုမိုသိမ္ေမြ႔ညင္သာေသာထိန္းခ်ဳပ္နည္းမ်ားကို အသံုးျပဳလာမည့္ကိစၥျဖစ္သည္။ ေခတ္သစ္အာဏာရွင္အေနျဖင့္ လူမ်ားကိုႏိုပ္စက္ညွင္းပန္းျခင္း မျပဳ ေတာ့ေသာ္ လည္း ၎တို႔၏လူသားဂုဏ္သိကၡာကို ေလ်ာ့ခ်ပစ္မည္ျဖစ္သည္။

          အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေဖာ္ျပရေသာ္ ေဒါ႔ကဝီးလ္၏ ျပည္သူ႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္း Civil Society ဟူေသာ အယူအဆမွာ ခ်တ္ခ်္ဘုုရားေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္ေသာသတင္းစာမ်ား အပါအဝင္ေရာင္အေသြး စံုလင္မ်ားျပားသည့္ မိမိ တို႔၏ သေဘာဆႏၵအရ လာေရာက္စုဖြဲ႔ထားၾကသည့္ အသင္းအဖြ႔ဲမ်ား/ ေစတနာ့ဝန္ထမ္းအဖြဲ႔အစည္းမ်ားအားလံုး ကိုရည္ညႊန္းလႊမ္းၿခံဳထားၿပီး ထိုျပည္သူ႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ တသီးပုဂၢလမ်ား/မိသားစုမ်ားကတစ္ဖက္ႏွင့္ အျခားတ ဖက္မွ ႏိုင္ငံေတာ္(အစိုးရ)အၾကားတြင္ တည္ရိွေနသည္။ ဤသီအိုရီအရ ျပည္သူ႔လူအဖြဲ႔အစည္း(Civil Society) ဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ သီးျခားကင္းလြတ္ရံုမွ်သာမကဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္အၿပိဳင္အဆိုင္ ႀကိဳး ပမ္းေနၾကေသာ ႏုိင္ငံေရးပါတီကဲ့သို႔ေသာ အုပ္စုမ်ားႏွင့္ပါမတူညီဘဲ အမ်ိဳးအစားကြဲျပားစြာ သီးျခားတည္ရိွေန သည္။ သီးျခားလြတ္လပ္၍ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရိွေသာႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ မိသားစု ဘဝၾကားတြင္တည္ရိွေနသည့္ ႏိုင္ ငံသူႏိုင္ငံသားတို႔၏ အသင္းအပင္းမ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ႀကီး အဓြန္႔ရွည္ေရးအတြက္ အဓိကေသာ့ခ်က္ျဖစ္သည့္အျပင္ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရကိုလည္း စစ္ေဆးေပးႏိုင္သည့္ အာဏာခ်ိန္ခြင္လွ်ာ ထိန္းညိႈ႔ေပးႏိုင္ ေသာ အင္အားစုအျဖစ္ ေဒါကဝီးလ္ ကျမင္သည္။


Civil Society ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရးအက်ပ္အတည္းအၾကား ဆက္စပ္မႈမ်ားကို စူးစမ္းရွာေဖြ ျခင္း။ ဓမၼါဝဘ့္ဘါမွ

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...