`ဆင္ႀကီးဂဠဳန္ခ်ီ´
by Soe Min on Sunday, June 5, 2011 at 2:29pm
`ဗိုလ္စံဖဲ ပြဲၾကည့္လာတာျမင္´ ဆိုတဲ႔ သီခ်င္းကလည္း ဆရာတင္ပဲ ေရးခဲ႔တာမို႔ ဒီေကာင္ေတာ႔ ေတာပုန္းႀကီးေတြ သူပုန္ႀကီးေတြနဲ႔ အဆက္အသြယ္ရွိပုံ လို႔ တြက္သလားမသိ။ ဆရာတင္ရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထားကလည္း အဂၤလိပ္အစိုးရကို ေရလိုက္ငါးလိုက္ေတာင္ ဆက္ဆံခ်င္ပုံမရပါဘူး။ ပုလိပ္နဲ႔သပိတ္သီခ်င္းမွာလည္း လက္သံေျပာင္ခဲ႔တာပဲ။ ျမန္မာ႔ဂုဏ္ရည္သီခ်င္းကလည္း သူ႔လက္ရာပါ။ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါမွာ အမ်ဳိးသားေရးတာ၀န္ကို ေက်ပြန္ခဲ႔တဲ႔ ဂီတစာဆိုႀကီးမို႔ ေလးစားစရာ ေကာင္းလိုက္ပုံမ်ား။ သီခ်င္းအပုဒ္ေရ ေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီးေရးခဲ႔ရာမွာ အဖမ္းအဆီးလြတ္ေအာင္ ၿဂဳိလ္ေျပနံေျပဆိုၿပီး ´ေဂ်ာ႔ဘုရင္ ေရႊဘုန္း ေနတႏႈန္းတူညီ´ လို႔ က်က္သေရယုတ္တဲ႔၊ သားေျမးမ်ားမ်က္ႏွာကို အိုးမဲသုတ္တဲ႔ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္တစ္ေလေတာင္ မပါခဲ႔ဘူးဆိုတာ ေခတ္ကာလ အႏုပညာရွင္မ်ား သတိျပဳမိေစခ်င္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ေတြက အတင္းမေရးခိုင္းတတ္လို႔ ေနမွာေပါ႔ေနာ္။
ဆရာတင္ရဲ႕ ပထမဦးဆုံးသီခ်င္း `မေအးေလးကို ပို႔တဲ႔ ေမတၱာရည္´ ဆိုၿပီး ယုဇနမေအးစိန္ကို ေရးေပးခဲ႔တဲ႔အခါ အသံဆန္းလြန္းလို႔ လက္ဦးဂီတဆရာမ်ားက သေဘာမေတြ႔ၾကပါဘူး။ ေတးေရးဆရာရဲ႕အသက္ကလည္း အရမ္းငယ္လြန္းေသးေတာ႔ `ဒီသူငယ္ တို႔လို သီခ်င္းႀကီး သီခ်င္းခန္႔တတ္ပုံ မေပၚပါဘူး။ ေကာက္ရိုးမီးပါ။´ လို႔ အထင္အျမင္ေသးၾကပါသတဲ႔။ အဲဒါေၾကာင္႔ ဆရာတင္က သူ႔ကိုယ္သူ `မဟာဂီတကမွ မတတ္တဲ႔သူပါခင္ဗ်ာ´ လို႔ ၀န္ခံၿပီး မဟာဂီတသီခ်င္းေတြထဲက မဲဇာေတာင္ေျခတို႔ ေထာင္ေရာင္ေနတို႔လို သီခ်င္းေတြကို ေမႊေႏွာက္ေရးစပ္လို႔ သေရာ္သြားတာပါ။ တခ်ဳိ႔က်ေတာ႔လည္း ဘာဂီတမွ မတတ္တဲ႔သူပါလို႔ ဆိုၾကတယ္ဗ်။ တတ္မ်ားတတ္လို႔ကေတာ႔ ဘယ္လိုေနမွာပါလိမ္႔။
ဆရာတင္ဟာ မင္းမႈထမ္းမိဘမ်ားက ေမြးဖြားလာၿပီး သူ႔ေခတ္သူ႔အခါမွာ ၀န္ေထာက္မင္း အေရးပိုင္မင္းေတြထြက္ခဲ႔တဲ႔ ၀က္စလီယန္သာသနာျပဳေက်ာင္းမွာ ပညာသင္ခဲ႔သူပါ။ ဒါေပမယ္႔ ခုႏွစ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ မေအးေလးက ပို႔တဲ႔ေမတၱာရည္ သီခ်င္းအၿပီးမွာ သူ႔ဘ၀သူ ရွာေဖြေတြ႔ရွိသြားၿပီး ေက်ာင္းထြက္လို႔ ဇာတ္ထဲလိုက္သြားပါသတဲ႔။ နံမယ္ႀကီးၿပီး ေငြရလြယ္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ေအာက္ေျခသိမ္းဘ၀နဲ႔ ၀ါသနာပါရာနယ္ပယ္ကို စြန္႔စြန္႔စားစား ေျခစုံပစ္ၿပီး ၀င္သြားတာပါ။ ေျခစုံပစ္တယ္ဆိုတာ ခုေခတ္ မင္းသားမင္းသမီး အဆိုေတာ္ေတြလို ေလွနံႏွစ္ဘက္နင္းၿပီး သီခ်င္းဆို ရုပ္ရွင္ရိုက္ရင္း ေဆးေက်ာင္းတက္ စပြန္ဆာရွာတာမ်ဳိးမဟုတ္ပဲ ဒီအလုပ္ကလြဲလို႔ ဘာကိုမွ အာရုံမထား အေထာက္အကူ အားကိုးမျပဳတာကို ေျပာတာပါ။
သူတို႔ေခတ္ကလူေတြဟာ သိပ္သတၱိေကာင္းတာပါပဲ။ စိတ္ထဲရွိတာ ဇြတ္တရြတ္ လုပ္ႏိုင္ၾကတယ္။ ဆရာႀကီးပီမိုးနင္းဆိုလည္း ခရစ္ယာန္ဘုန္းႀကီးတစ္ပိုင္းဘ၀ကေန မေပ်ာ္ဘူးထင္တာနဲ႔ တန္းလူထြက္ပစ္လိုက္၊ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ သူမ်ားရပ္ရြာလိုက္သြားၿပိး ေပ်ာ္လို႔ရွိရင္ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ေနၿပီး ေတာမင္းသားလုပ္ေနလိုက္၊ စာေရးစာခ်ီဘ၀ကေန သူမ်ားေတြ ပိေတာက္ပန္းေတြခူးၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေနတာကို အားက်မိတာနဲ႔ ၀န္ထမ္းဘ၀က မလြတ္လပ္ဘူးဆို ခ်က္ခ်င္းအလုပ္ထြက္ပစ္လိုက္၊ သိပ္မ်ားမ်ား စဥ္းစားမေနဘူး။ အားက်စရာႀကီးဗ်ာ။ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ တသက္တာမွတ္တမ္းဖတ္မိေတာ႔ ပိုေတာင္ အားက်သြားေသး။ မိန္းမနဲ႔ ခြန္းႀကီးခြန္းငယ္ စကားမ်ားမေနဘူး။ ဒီေန႔ရန္ျဖစ္ ေနာက္ေန႔ အိမ္ေပၚကဆင္း၊ လွည့္ေတာင္မၾကည့္ေတာ႔ဘူး။ လာေလ႔ ေနာက္တစ္ေယာက္။ (သူ႔စာဖတ္ၿပီး ဒါကိုမွ အားက်မိတာသိသြားရင္ ဘိုးေတာ္ႀကီး ရင္ခံသြားမလားပဲ)
ခုေခတ္မွာေတာ႔ ဘာေလးလုပ္ခ်င္လုပ္ခ်င္ ဟိုဟာငဲ႔ရ ဒီဟာငဲ႔ရ၊ ဟိုစဥ္းစား ဒီစဥ္းစားနဲ႔ ေနာက္ဆုံး ဘာမွ မလုပ္ျဖစ္ေတာ႔ဘူး။ သိပ္စဥ္းစားလြန္းတဲ႔သူေတြ အပ်ဳိႀကီး လူပ်ဳိႀကီး ျဖစ္တတ္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္မွာေနာ္။ `သားသားႀကီးရင္ ဘာလုပ္မယ္ ေမေမေမးရင္ကြယ္´ ေတာင္မွ စိတ္ရွိလက္ရွိ `ဂလိုင္ကေလးေခါက္ကာရယ္ ေရခဲေခ်ာင္း ေရာင္းခ်င္တယ္´ လို႔ သီခ်င္းထဲကလို ေျဖမိရင္ `ဟင္းေနာ္။ ဒုတ္ ဒုတ္´ လို႔ အေခါက္ခံရတာနဲ႔ `ခ်ာ၀န္ဂ်ီးလုပ္မယ္´ ျဖစ္ကုန္ေရာ။ ကိုယ္တိုင္လည္း ဒီပုပ္ထဲက ဒီပဲဆိုေတာ႔ သူမ်ားတကာေတြ စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္ပါေနတာေတြ႔ရင္ တယ္အားက်မိသဗ်ာ။
အဲသလို အားက်မိတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကေတာ႔ အခုနားေထာင္မယ္႔ သီခ်င္းကိုတီးတဲ႔ စႏၵယားကိုဘသန္းတင္ပါ။ သူက မုံရြာသားဗ်။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ၀ိုင္းေခါင္းေဆာင္လုပ္တီးေနရင္း ဘာအဆက္အသြယ္မွ မရွိပဲ ရန္ကုန္ကို တစ္ေယာက္တည္း ဆင္းခ်လာတုန္းက အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ပဲ ရွိဦးမယ္ထင္ပါတယ္။ စား၀တ္ေနေရးကို ေခါင္းထဲလုံး၀မစဥ္းစားပဲ ဆိုမယ္တီးမယ္ေလာက္ ေခါင္းထဲထည့္ထားတာဟာ ထမင္းနပ္မွန္ၿပီး ေက်ာတေနရာစာ စိတ္ခ်ထားႏိုင္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သူမ်ားသားသမီး ခ်ဳိးခ်ဳိးဖဲ႔ဖဲ႔ေျပာတယ္မထင္နဲ႔ေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္႔မွာ သူ႔လို သတၱိမ်ဳိးရွိခ်င္လိုက္တာ။ တကယ္ကို အားက်တာပါ။
သူနဲ႔စေတြ႔ဖူးတုန္းက ျမန္မာ႔အသံမွာ သီခ်င္းႀကီး၀ိုင္း အသံသြင္းေနတုန္း ယမုန္နာပတ္ပ်ဳိးကေလးကို တီးေပးတဲ႔အခါပါ။ အလူးအလွိမ္႔ေတြမ်ားလြန္းလို႔ အဆိုေတာ္မေလး ခနခနျပန္သြင္းခဲ႔ရတဲ႔ သူ႕လက္သံက ကိုယ္နဲ႔က်ေတာ႔ ဂြပ္ကနဲကြက္တိ နားေထာင္လို႔ကိုက္ေနေတာ႔ `ဒီလူ ေတာ္သကိုး´ လို႔ သတိထားမိၿပီး ခင္မင္သြားပါတယ္။ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း တစ္ေယာက္သိၿပီး နွစ္ရွည္လမ်ား ခင္မင္လာတဲ႔ေနာက္မွာ သူလည္းပဲ သူ႔ပညာနဲ႔သူ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ရပ္တည္လာႏိုင္ခဲ႔ပါၿပီ။ အာဇာနည္တို႔ ဥကၠာဦးသာတို႔လို ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းနဲ႔အတူ ေမ်ာပါေနရသူ မဟုတ္ေတာ႔ ျမန္မာသံဂီတရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ တတ္ထားတဲ႔ ပညာနဲ႔စာရင္ ကေလးကစားစရာပါ။
သူ႔လိုပဲ ၀ါသနာပါရာကို တစိုက္မတ္မတ္ သတၱိရွိရွိလုပ္ေနတဲ႔ လူငယ္ကေလးေတြ ဒီကေန႔အခါမွာ ရွားသြားေပမယ္႔ ရွိေတာ႔ ရွိေနတုန္းပဲလို႔ ေတြ႔လိုက္ရပါေသးတယ္။ ေလးစားပါတယ္။ အားေပးပါတယ္ေပါ႔။ သို႔ေသာ္လည္း အားမရေသးလို႔ တိုက္တြန္းခ်င္တာတစ္ခုေတာ႔ ရွိပါတယ္။ ၀ါသနာနဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလို႔ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ရပ္တည္ႏိုင္လာၿပီဆိုတာ ပန္းတိုင္မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာင္လာေနာက္သား အတုယူမွတ္သားေလ႔လာစရာ ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးမႈလက္ရာေတြ ထြက္မလာေသးရင္ ကိုယ္ရေနတဲ႔ ပညာဟာ ထမင္းစားေရေသာက္အဆင္႔ပဲလို႔ သေဘာထားေစခ်င္ပါတယ္။ ကိုယ္႔ေရွ႕ကလူေတြ ဖန္တီးခဲ႔သမွ် အေမြေတြကို ဆက္ခံႏိုင္တာက ၀မ္းစာသာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ၀မ္းစာကို အေျခခံလို႔ အသစ္ကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီးႏိုင္မွ မ်ဳိးေစ႔ခ်တဲ႔အဆင္႔ကို ေရာက္ပါမယ္။ သူမ်ားခ်န္ထားခဲ႔တာေတြနဲ႔ ကိုယ္ကလူျဖစ္လာၿပီ။ ကိုယ္႔အလွည့္မွာ ဘာေတြ ခ်န္ထားခဲ႔မလဲဆိုတာ ေတြးၾကည့္ဖို႔မေကာင္းပါလား။ ဆရာတင္ကေတာ႔ သီခ်င္းပုဒ္ေရ ၃၀၀၀ ေက်ာ္အျပင္ သားသမီးခ်ည့္ပဲ ၁၃ ေယာက္ ခ်န္ထားခဲ႔ပါသတဲ႔။ ဒါလည္း အားက်စရာႀကီးပဲေနာ္။ ဒီလိုေတာ႔လည္း ဒီေကာင္ကေလးကို အရြဲ႕တိုက္တယ္လို႔ ထင္ပါမည္ေလ။
ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ ကိုယ္႔အေတြးနဲ႔ စာေရးလို႔ ေျပာပါမည္။ ဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္ ႏႈတ္၀ဇီ စဥ္းစားကာ ေ၀ဖန္ၾကည့္ပါေတာ႔ (စာေရးတဲ႔ဆရာတင္) ၂ ။ ဆရာတင္ရဲ႕ ဆင္ႀကီးဂဠဳန္ခ်ီ။
(စိန္ျခယ္ ညီးညီးလင္း စဥ္းစားနားေထာင္ေနာ္ ဆိုပါမည္။ ဆင္ႀကီးဂဠဳန္ခ်ီ) ၂ ။
ဒီလိုေတာ႔လည္း တင္ေအာင္ကေလးကို အရြဲ႕တိုက္တယ္လို႔ ထင္ပါမည္။ ဒီတခါေတာ႔လည္း တင္ေအာင္ကေလးကို အရြဲ႕တိုက္တယ္လို႔ ထင္ပါမည္။ စာစီသမားရယ္ လာ ဒီအနားကြယ္ မဟာဂီတကမွ မတတ္တဲ႔သူပါအတည္။
ေထာင္ေရာင္ေန ေမွာင္ေမွာင္ေခၽြ၊ နန္းအမရ ေရႊဘိုေျမ။ ေဇယ်ာေအာင္ေျမ၊ ေသလာေတာင္ေျခ၊ မၾကားဖူးေပါင္ ဆင္ႀကီးဂဠဳန္ခ်ီ။
(စိန္ျခယ္ ညီးညီးလင္း စဥ္းစားနားေထာင္ေနာ္ ဆိုပါမည္။ ဆင္ႀကီးဂဠဳန္ခ်ီ) ၂ ။
ဒီလိုေတာ႔လည္း တင္ေအာင္ကေလးကို အရြဲ႕တိုက္တယ္လို႔ ထင္ပါမည္။ ဒီတခါေတာ႔လည္း တင္ေအာင္ကေလးကို အရြဲ႕တိုက္တယ္လို႔ ထင္ပါမည္။ စာစီသမားရယ္ လာ ဒီအနားကြယ္ မဟာဂီတကမွ မတတ္တဲ႔သူပါအတည္။
မဲဇာေတာင္ေျခ စီးေတြေတြ ရစ္သန္းသီတာေရ။ ပန္းၿမဳိင္လယ္ ေတာေတာင္စြယ္။ (အပင္ႀကီးေတြ စုံသည္ စုံသည္။ အလြန္နက္တဲ႔ေတာ ဆင္ႀကီးကိုဂဠဳန္ခ်ီပါတယ္ ညႊန္ခ်က္နဲ႔ေျပာ) ၂ ။ ဆန္းေပၚသေရြ႕ နန္းေတာ္ေရွ႕ မရိုးတဲ႔သူပါအတည္။
ေတာ္ပါ။ တန္ပါ။ ကၽြန္မဘာသာဆိုပါမည္။ ေဇယ်ာေအာင္ေျမ၊ ေသလာေတာင္ေျခ၊ မၾကားဖူးေပါင္ ဆင္ႀကီးဂဠဳန္ခ်ီ။
(စိန္ျခယ္ ညီးညီးလင္း စဥ္းစားနားေထာင္ေနာ္ ဆိုပါမည္။ ဆင္ႀကီးဂဠဳန္ခ်ီ) ၂ ။
ဒီလိုေတာ႔လည္း တင္ေအာင္ကေလးကို အရြဲ႕တိုက္တယ္လို႔ ထင္ပါမည္။ ဒီတခါေတာ႔လည္း တင္ေအာင္ကေလးကို အရြဲ႕တိုက္တယ္လို႔ ထင္ပါမည္။ စာစီသမားရယ္ လာ ဒီအနားကြယ္ မဟာဂီတကမွ မတတ္တဲ႔သူပါအတည္။
http://soundcloud.com/winmyat-nyein/singee-galone-chi-with-vocal#play
http://soundcloud.com/winmyat-nyein/singee-galone-chi-instrumental#play
0 comments:
Post a Comment