ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္အစ စာသင္ေက်ာင္းက
ေဒါက္တာ
ေမာင္သင္း
ပညာေရးရဲ႕တာဝန္ဟာ
အဲဒီေခတ္က ေတာင္းဆိုတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔လိုက္ေလ်ာညီေထြရိွမယ့္ လူ႔စြမ္းအား အရင္းျမစ္ေမြးထုတ္ေပးျခင္းပါ။
အဲဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ အံဝင္ခြင္က်ေစမယ့္ အရည္အေသြးေတြ ေလ့က်င့္ေပး၊ တပ္ဆင္ေပးျခင္းပါ။ ကိုလိုနီေခတ္တုန္းက အမ်ိဳးသားစိတ္ဓာတ္ ျပည့္ဝၿပီး
လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈကို ျမင့္တင္ ႏိုင္မယ့္ လူငယ္ေတြေပၚထြက္လာဖို႔ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းေတြက
ေလ့က်င့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္မွာ ဆိုရွယ္လစ္သားေကာင္းေမြးထုတ္ေရးကို ပညာေရးက
ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ယေန႔ ျမန္မာ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ဦးတည္ေနတဲ့လမ္းေၾကာင္းက ဒီမိုကေရစီ
လူ႔အဖြဲ႔အစည္းပါ။ အဲဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္လိုအပ္တဲ့ စံျပဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံသား ေလ့က်င့္ေပးရန္မွာ ယေန႔ေခတ္ပညာေရးရဲ႕တာဝန္ပါ။
ျမန္မာ့ ပညာေရးက ဒီမိုကေရစီ အရည္အေသြးျပည့္ဝသူမ်ားေလ့က်င့္ေပးတာ
အထူးအဆန္းမဟုတ္ပါ။ ၁၉၅၄ခုနစ္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရရဲ႕ ၈ ႏွစ္တာပညာေရးစီရင္ခံစာကိုတစ္ေန႔ကဖတ္မိေတာ့
ေက်ာင္းသူတစ္ဦး ေက်ာင္းသားကိုယ္စလွယ္ေရြးေနတဲ့ ဓာတ္ပံုကို ေတြ႔မိပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္
ျမန္မာ့ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈရိွမယ့္ ဒီမိုကေရစီအေလ့အက်င့္ကို ေက်ာင္းသားအရြယ္က
စတင္ေလ့က်င့္ ေပးျခင္းပါ။ ပညာေရးက သူ႔တာဝန္ေက်ခဲ့ပါတယ္။
တစ္ေန႔က ဆရာလည္းဆရာလို၊ အစ္ကိုႀကီးလို အတူလက္တြဲလုပ္ခဲ့တဲ့
ဘုတလင္ၿမိဳ႕နယ္ျပည္သူ႔လႊတ္ ေတာ္ ကိုယ္စလွယ္ ဦးသန္းႏြယ္ (တာဝန္ခံ ပါေမာကၡခ်ဳပ္(ၿငိမ္း)
ရတနာပံုတကၠသိုလ္) က အဖံုးမပါ၊ စာရြက္သားေတြ ညိဳေနတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ငွားတယ္။ ဘယ္တုန္းက၊
ဘယ္စာအုပ္တိုက္က ထုတ္ခဲ့မွန္းမသိခဲ့ပါ။ စာေရးသူႏွင့္စာအုပ္အမည္ကိုေတာ့
စာအုပ္အတြင္းမွာပါတဲ႔ အမွာစာမ်ား၊ နိဒါန္းအရသိရပါတယ္။ စာေရးသူက ရန္ကုန္ခရိုင္ပညာေရးဝန္ႀကီး ဦးခင္သန္းတဲ့၊
စာအုပ္အမည္ကေတာ့ လူမႈေရးရာသင္ျပမႈတဲ့၊
အမွာစာ၊ နိဒါန္းနဲ႔ မာတိကာဖတ္ၾကည့္ရံုနဲ႔ပညာေရးမွာ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ စာအုပ္ေကာင္းတစ္အုပ္ဆိုတာ
သိရပါတယ္။ လူ႔တန္ဖိုးျမင့္ေစဖို႔သေဘာတရားထက္
လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္မႈက ပိုမ်ားတဲ့ျပဌာန္းစာအုပ္ပါ။ ဒါနဲ႔ကၽြန္ေတာ္က အဖိုးတန္လိုက္တာဆရာ၊ ဒီလိုျမင့္မားၿပီးေခတ္ေရွ႕ေျပးေနတဲ့
ပညာေရးျမန္မာျပည္မွာ ရိွခဲ့တာပဲေနာ္ ဆရာ ဆိုေတာ့ ဒါေၾကာင့္လည္းအဲဒီတုန္းက ျမန္မာ့ပညာေရးဟာ
အာရွတစ္ခြင္မွာ ထိပ္အဆင့္ရိွခဲ့တယ္လို႔ ဆိုၾကတာ ကိုး လို႔ ဦးသန္းႏြယ္က ျပန္ေျပာပါတယ္။
ဆရာႀကီးရဲ႕စာအုပ္ကို အမွာစာေရးသူ သံုးဦးရိွပါတယ္။
ပညာမင္းႀကီး ဦးဘြား၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဆရာအတတ္သင္ မဟာဌာနမွဴး ဦးကြန္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ
ပညာမင္းႀကီးရံုး၊ ပညာေရးသုေတသနအရာရိွ ဦးဘျမင့္တို႔ပါ။ ဆရာႀကီးဦးကြန္းရဲ႕ အမွာစာမွာ
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီက်င့္သံုးေနေသာ
ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ၏
ဖြဲ႔႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို အေျခခံကာေရးဆြဲ ထားေသာ ဥပေဒျဖစ္သည္
လို႔ ဆိုၿပီး အဲဒီေခတ္ ႏိုင္ငံေတာ္၏မူ၊ လမ္းစဥ္ကို ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ ၿပီးလွ်င္ ဒီမိုကေရစီ
ႏိုင္ငံေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ တည္တ့ံ ခိုင္ၿမဲေစရန္ အဓိက လိုက္နာက်င့္သံုးမည့္သူမ်ားကို ဆရာႀကီး၏
အမွာစာတြင္ ဆက္လက္ေဖာ္ျပထားသည္မွာ ကို ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံတြင္
ဒီမိုကေရစီ အဓြန္႔ရွည္တည့္တံံ့ခိုင္ၿမဲေရး အတြက္ လူႀကီးမ်ားသာမက ကေလးမ်ားအားလည္း ဒီမိုကေရစီဝါဒ
လိုက္နာက်င့္သံုးေစ သင့္သည္။ ကေလးမ်ားအားငယ္စဥ္ကတည္းက ဒီမိုကေရစီက်ေသာ ေနထိုင္မႈ အေလ့အထကို ရေစလွ်င္
၎တို႔သည္ ႀကီးျပင္းလာေသာ္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို
လိုက္နာက်င့္သံုးသြားၾကလိမ့္မည္။ လူႀကီးေရာ
ကေလးပါဒီမိုကေရစီ က်င့္သံုးေသာ ႏိုင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီဝါဒသည္ အဓြန္႔ရွည္စြာ တည့္တံ့ခိုင္ၿမဲလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကေလးလူငယ္ မ်ားအား
ေက်ာင္းေနစဥ္ကေလးဘဝမွစ၍ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ေနထိုင္မႈ အေလ့အထမ်ားကို ကေလးမ်ားအားရရိွ
ေစသင့္သည္ဆိုၿပီး ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္
ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္အစ စာသင္ေက်ာင္းကဟု
တိတိက်က် ေဖာ္ညႊန္းလိုက္တာပါ။ ေနာင္ဝယ္လူႀကီးျဖစ္လာမည့္ ယေန႔ကေလး (အနာဂတ္ေခါင္းေဆာင္ေလာင္း)ကို ကေလးဘဝမွ အစျပဳပါမွႏိုင္ငံတာဝန္ထမ္းႏိုင္တဲ့ဘဝမွာစံျပည့္ဒီမိုကေရစီသားေကာင္းရတနာမ်ား
ျဖစ္လာ မွာမို႔ပါ။
စာေရးသူဆရာႀကီး ဦးခင္သန္းကေတာ့ သူ႔စာအုပ္မွာ
လက္ေတြ႔ဘဝနဲ႔ဆက္စပ္ေသာ ပညာေရးဟု အစ ခ်ီကာ
ဒီမိုကေရစီ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေရး
ဒီမိုကေရစီ ႏွင့္ ေက်ာင္းတာဝန္
မူလတန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ေနထိုင္မႈ
မူလတန္းစာသင္ခန္းတြင္ ဒီမိုကေရစီက်င့္သံုးမႈ
ဒီမိုကေရစီေနထိုင္မႈသည္ မည္သည့္အတန္းက စသင္မည္နည္း။
ေက်ာင္းတြင္ ဒီမိုကေရစီစသည္ျဖင့္ ေခါင္းစဥ္ေတြ
ခြဲၿပီးေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆို ရာ၌ ဆရာႀကီးက ‘လူတိုင္း လူတိုင္း၌ လူအျဖစ္ ေနထိုင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာျပဳမူေျပာဆိုေနထိုင္ခြင့္ရိွသည္။
ထို႔အခြင့္အေရးကို လူတိုင္းလူတိုင္း ခံစားႏိုင္ေအာင္ လူတိုင္းေဆာင္ရြက္ရန္လိုသည္’ လို႔ဆိုၿပီး လူသားတိုင္းသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာဝေျပာစြာ
လူဘဝႀကီးမွာ ေနထိုင္ခြင့္ရိွေၾကာင္းေဖာ္ျပထားပါသည္။
ဒါအျပင္ ဆရာႀကီးက ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးသမား၊
ပညာတတ္ေတြသာ သိထားရမည့္ အရာမဟုတ္ပါ။ လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းမက်န္သိၿပီး ေန႔စဥ္လူမႈဘဝမွာ
အသံုးခ်ဖို႔ျဖစ္ေၾကာင္းကို
‘ဒီမိုကေရစီသည္
သေဘာတရားသက္သက္မဟုတ္၊ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ ရမည့္ က်င့္စဥ္ ျဖစ္သည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုလွ်င္
ဒီမိုကေရစီသည္ လူအမ်ားသင့္ျမတ္စြာ စုေပါင္း၍ သင့္ျမတ္စြာစုေပါင္းေနထိုင္ ႏိုင္ေရးအတြက္
ေနထိုင္မႈစနစ္တစ္ရပ္ျဖစ္သည္’ ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထို႔အျပင္ဆရာႀကီးက ‘ေက်ာင္းကို ဒီမိုကေရစီပုခပ္ဟုေျပာစမွတ္ျပဳၾကသည္။
ကေလးမ်ားေက်ာင္းထြက္လွ်င္ ေလာကသားအေနျဖင့္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ၾကသည္ျဖစ္ရာ ဒီမိုကေရစီကို
ကေလးမ်ား၏ အိမ္ ႏွင့္ ေက်ာင္းတြင္ မ်ိဳးေစ့ခ်ေပး၍ ကေလး၏ ပတ္ဝန္းက်င္ သည္လည္း ဒီမိုကေရစီရနံ႔တို႔ျဖင့္
သင္းပ်ံ႔ႀကိဳင္လႈိင္ေစရမည္။ ေက်ာင္းတြင္ ကေလးမ်ား၏ ေနစဥ္ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားသည္ သဘာဝက်ေသာ ဒီမိုကေရစီေနထိုင္မႈ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားျဖစ္ရမည္’ ဆိုၿပီး ပညာေရးက ေလ့က်င့္ေပးေနတာဟာ ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္မွာ
သူတို႔ေလွ်ာက္လွမ္းရမည့္ လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ ရိွေစရန္အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေပးတာျဖစ္ၿပီး
ဒီမိုကေရစီ လူ႔ေဘာင္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္း ေတြ မျဖစ္မေနေလ့က်င့္ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
မီးေမာင္း ထိုးျပတာပါ။
ဒီမိုကေရစီအေလ့အက်င့္ကို အထံုပါရမီျဖစ္ေအာင္
ျပင္ဆင္ေလ့က်င့္ေပးရမည္ဆိုလွ်င္ ဘယ္အတန္း ကစၿပီး
ေက်ာင္းေတြမွာ သင္ရမွာလဲဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္၍ ဆရာႀကီးက ‘ဒီမုိကေရစီ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးေစမႈကို ကေလးေက်ာင္းသို႔ေရာက္လာေသာ ပထမႏွစ္
(Grade one ဟုဆိုလိုဟန္တူပါတယ္) ၌ပင္ အစျပဳသင့္သည္။ ကေလးတို႔သည္ လြတ္လပ္စြာေျပာဆို ေဆြးေႏြးခြင့္
လြတ္လပ္စြာေဝဖန္ခြင့္ႏွင့္ အစုလိုက္ဆံုးျဖတ္ခြင့္ရေသာ လုပ္ငန္းတို႔တြင္ ပါဝင္လိုေသာဆႏၵ
ရိွၾကသည္။ တစ္တန္းလံုးပါဝင္လုပ္ေဆာင္ရေသာသန္႔ရွင္းေရး၊ စာသင္ခန္း ပစၥည္းမ်ားထိန္သိန္းေရး၊ စာသင္ခန္း တံခါးဖြင့္ပိတ္ျခင္း
စသည္တို႔ျဖစ္သည္’ ဆိုၿပီးကေလးအရြယ္နဲ႔လိုက္မည့္ ဒီမိုကေရစီလူမႈေရးဘဝကို ေက်ာင္းကိုစတင္ေရာက္ကတည္းကေလ့က်င့္သြားရန္ပါ။
ေနာင္အတန္းေတြႀကီး
လာလွ်င္ သည့္ထက္ ျမင့္မားေသာ ဒီမိုကေရစီအေလ့အက်င့္မ်ားျဖစ္သည့္
အသင္းအဖြဲ႔မ်ား (ပန္းခ်ီအႏုပညာအသင္း၊ ၾကက္ေျခနီ အသင္း၊ အားကစားအသင္း၊
သိပၸံအသင္း စသည္ျဖင့္) တြင္ ပါဝင္လႈပ္ရွားျခင္း၊
ေက်ာင္းေကာင္စီတြင္ ကိုယ္စာလွယ္အျဖစ္ အေရြးခံျခင္းႏွင့္ ကိုယ္စလွယ္မ်ား
မဲေပးျခင္း၊
တို႔ကိုလုပ္ေဆာင္ၾကရ မည္ဟု ေရးသားထားသည္။
ဆရာႀကီးက အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဒီမိုကေရစီေက်ာင္းသည္
၁။
ဒီမိုကေရစီ၏ မြန္ျမတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ တန္ဖိုးကိုနားလည္ေစရန္
၂။
လူမႈဆက္ဆံေရးပိုမိုေကာင္းမြန္ေစရန္ႏွင့္ ဂုဏ္ကို ပိုမိုထင္ရွားေစရန္
၃။
ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုသူ ျပည္ေထာင္စုသားတို႔၏ အေၾကာင္းကို နားလည္ေစရန္
၄။
လူ၏အင္အားနဲ႔ သဘာဝအင္အားစုကို ထိ္န္းသိမ္းေပးရန္
၅။
လြတ္လပ္ေသာကမာၻတြင္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ ျပည္သူျပည္သားျဖစ္လာရန္
၆။
ဒီမိုကေရစီ၏ရင္ဆိုင္ရမည့္ ျပႆနာမ်ားကို ပိုမိုနားလည္ရန္
ရ။
ဒီမိုကေရစီသည္ ျပဳျပင္ဖန္တီးေပးေသာ လုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္ေၾကာင္းသိနားလည္ေစရန္
၈။
အမ်ိဳးသားတိုးပြားေရး
(ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတတ္ေရးဟု ဆိုလိုတာလို႔ ထင္ပါတယ္) တြင္ လူတိုင္း
ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ ရမည္ကို ကေလးမ်ားအားလံုးသေဘာေပါက္ေစရန္ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။
သူတို႔ေခတ္မွာပညာေရးက တာဝန္ေက်ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း
ျမင့္မားသည့္ပညာေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ပါမွ တာဝန္ေက်သည့္ဘဝေရာက္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ကေလးေတြကို
ဒီမိုကေရစီအေလ့အထ ခိုင္ၿမဲေအာင္ႏွင့္ ေနာင္အခါတြင္
ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္အစ စာသင္ေက်ာင္းကဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ ေပၚထြန္းလာေအာင္ ေက်ာင္းေတြမွာ
ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ဆိုင္ေသာစာသင္ခန္းမ်ား သင္ၾကားမႈစတင္ ေလ့က်င့္ေပးဖို႔ အခ်ိန္အခါေကာင္းကို
သံုးႏိုင္ပါမွ ပညာေရးကိုျမင့္တင္ရာ ေရာက္မွာပါ။
ျပည္သူ႔ေခတ္၊
အတြဲ (၂)၊ အမွတ္ (၆၈) မွ
0 comments:
Post a Comment