အာရံုဝင္စားၿခင္း
by ဂ်ဴး - Ju on Wednesday, June 8, 2011 at 2:07pm
ကၽြန္မကေတာ့ စာေပႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ ဝတၳဳတိုကို အၿမတ္ႏိုးဆံုး ၿဖစ္သည္။ ဝတၳဳတိုေကာင္းတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ ၿပီးတိုင္း ရင္ထဲမွာ အမွတ္ထင္ထင္ စြဲမက္ မိန္မူးေနေလ့ ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဝတၳဳတို စာေရး ဆရာ တစ္ေယာက္ၿဖစ္ဖို႔ အလြန္ စိတ္အားထက္သန္စြာ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ပါသည္။
လူ႔ဘဝတြင္ ဆင္ၿခင္မႈတစ္ခုတည္းသာ ရွိသည္ မဟုတ္။ ခံစားမႈ၊ ဆႏၵၿပဳမႈတို႔လည္း ရွိ၏။ လြတ္လပ္မႈကို အၿမဲ လိုအပ္ လက္ခံသူ တစ္ဦးပီပီ ကၽြန္မသည္ စာေရးရာတြင္လည္း မိမိကုိယ္ မိမိ ေဘာင္မခတ္မိဖို႔ အၿမဲၾကိဳးစားေလ့ ရွိပါသည္။ အယူအဆတစ္ခုတည္း အတြင္းမွာၿဖစ္ေစ၊ ဆင္ၿခင္မႈတစ္ခုတည္း အတြင္းမွာၿဖစ္ေစ၊ ခံစားမႈတစ္ခုတည္း အ တြင္းမွာၿဖစ္ေစ ကၽြန္မကိုယ္ ကၽြန္မ ဘယ္ေတာ့ မွ် ေလွာင္ပိတ္မထားလိုခဲ့ပါ။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုမွ တစ္ခုသို႔ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္၍ ကူးေၿပာင္းဆက္သြယ္လိုပါသည္။ စာေရးဟန္ (Style) ႏွင့္ ပံုစံ (Pattern) ကေတာ့ တစ္ပုဒ္ႏွင့္ တစ္ပုဒ္ ထူးထူးၿခားၿခား ေၿပာင္းလဲသြားလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ အေၾကာင္းမွာ စာေရးသူ တစ္ဦးတြင္ သူ၏ သီးၿခားဟန္ (Style) တစ္ခုရွိၿပီး ၎မွာ စာေရးသူကိုယ္တိုင္က ေၿပာင္းလဲမပစ္သမွ် အၿမဲတမ္း တည္ၿမဲေန တတ္ေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္ပါ သည္။
ကၽြန္မအထင္ေတာ့ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ ၿဖစ္လာဖို႔ ပထမဆံုး အၿမင္ (Sight) သို႔မဟုတ္ အသိ (Knowledge) လို အပ္ပါလိမ့္မည္။ ၿပီးမွ အေတြး (Thought) ကို ရလာပါသည္။ ထို႔ေနာက္မွ မွ်ေဝခံစားၿခင္း (Sympathy) ကို ရလာပါ သည္။ ၎အေၿခအေနၿဖင့္ ရပ္တန္႔ေနလွ်င္ေတာ့ ကၽြန္မအတြက္ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ ၿဖစ္မလာႏိုင္ေသးပါ။ အလြန္ဆံုး ၿဖစ္ လွ်င္ ကိုယ္ခ်င္းစာၿခင္း၊ မွ်ေဝခံစားၿခင္းတို႔သာ ၿဖစ္ေပၚေနပါလိမ့္မည္။ ကၽြန္မအတြက္ ဝတၳဳတုိတစ္ပုဒ္ ၿဖစ္လာရန္ အရးၾကီးဆံုးေသာ တြန္းအားေပးမႈမွာ အာရံုဝင္စားၿခင္း (Inspiration) သာ ၿဖစ္ပါသည္။
အခ်ိန္မွာ သူတို႔အတြက္ သူတို႔ ပတ္ဝန္းက်င္၏ ရိုက္ခတ္မႈ၊ တံု႔ၿပန္မႈ စသည္ၿဖင့္ အေနအထား အမ်ိဳးမ်ိဳး ေၾကာင့္ အသိအၿမင္ အေတြးမ်ား ၿဖစ္ေပၚေလ့ရွိၾကမွာပဲ။ အမ်ားစုက မွ်ေဝခံစားႏိုင္စြမ္းလည္း ရွိၾကမွာပါပဲ။ သို႔ေသာ္ သူ တို႔တြင္ အရံုဝင္စားၿခင္း မရွိလို႔ၿဖစ္ေစ၊ စာေရးခ်င္စိတ္ လံုးဝ မရွိလို႔ၿဖစ္ေစ ဝတၳဳတိုမ်ား ၿဖစ္မလာၾကပါ။
အာရံုဝင္စားၿခင္း ဆိုသည္မွာ ဘာလဲ။
ကၽြန္မ သိထားသေလာက္ေတာ့ စာေပ၊ ဂီတ၊ အႏုပညာ စသည္တို႔တြင္ ဖန္တီးမႈစြမ္းအားကို ႏိုးထလာေစ ေသာ ၾသဇာ သက္ေရာက္မႈကို အာရံုဝင္စားၿခင္း (Inspiration) ဟု ေခၚပါသည္။ မ်ားစြာေသာ ကဗ်ာဆရာ၊ အႏုပညာ ရွင္တို႔သည္ သူတို႔၏ အာရံု ဝင္စားၿခင္းကို သဘာဝတရားၾကီးထဲမွ ဆြဲထုတ္ယူၾကသည္ဟု ဆိုပါသည္။ အၿဖစ္အပ်က္ မွန္တစ္ခု မၿဖစ္ေပၚခဲ့ဖူးဘဲႏွင့္ စိတ္ကူးဝတၳဳတစ္ပုဒ္ ၿဖစ္မလာႏိုင္ပါ။ တကယ့္အၿဖစ္အပ်က္မွန္သည္ စိတ္ကူးဝတၳဳထက္ ပို၍ ထူးဆန္းေလ့ရွိသည္။ (Truth is stranger than fiction) ဟူေသာ စကားရွိသည္ မဟုတ္လား။
ကၽြန္မေရးခဲ့သမွ် ဝတၳဳအမ်ားစုမွာ တကယ့္ အၿဖစ္အပ်က္ေပၚတြင္ အေၿခခံၿပီး အလုိအေလ်ာက္ အာရံုဝင္စား ၿခင္းေၾကာင့္ ရရွိလာၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္မေရးခဲ့သမွ် ဝတၳဳတိုမ်ားတြင္ ကၽြန္မ အၾကိဳက္ဆံုးဝတၳဳမွာ “အေဝးၾကည့္မွန္ေၿပာင္း” ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၎ဝတၳဳႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အာရံုဝင္စားၿခင္းကို အနည္းငယ္ ရွင္းလင္းလိုပါသည္။
ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႕သည္ ကုန္းအတက္အဆင္း၊ အနိမ့္အၿမင့္ အလြန္ေပါမ်ား၏။ ကၽြန္မ အစ္မ၏ အိမ္ဝရန္တာကေန ၾကည့္လွ်င္ ေအာက္ ဘက္ခပ္လွမ္းလွမ္းက ကားလမ္းေတြ သစ္ပင္ေတြကို အေပၚစီးမွ ၿမင္ရပါသည္။ ၿမန္မာမ်ား၏ ဓေလ့ထံုးစံ အရ ကုန္းခပ္ၿမင့္ၿမင့္ရွိလွ်င္ ဘုရားေစတီ တည္ေလ့ရွိသည့္အတိုင္း ကၽြန္မတို႔ ၿမိဳ႕မွာလည္း ကုန္းၿမင့္က ေလးတိုင္းတြင္ ဘုရားေစတီ တစ္ဆူစီ (ခပ္ငယ္ငယ္ၿဖစ္ေစ) တည္ထား ကိုးကြယ္ေလ့ ရွိပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္မ သည္ ဝရန္တာမွ အားသိပ္မေကာင္းလွေသာ အေဝးၾကည့္ မွန္ေၿပာင္းကေလး ၿဖင့္ စိတ္ဝင္စားစြာ ၾကည့္ရင္း အခ်ိန္ၿဖဳန္း တတ္ပါသည္။ ဘုရားေစတီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ၿမင္ရသည့္အၿပင္ သစ္ပင္ တစ္ဝက္ တစ္ပ်က္ အၾကားမွ ေအာက္ ဘက္ ကားလမ္း တစ္ပိုင္းတစ္စတြင္ သြားလာေနေသာ ကားၾကီး ကားငယ္မ်ားကိုလည္း ၿမင္ရေလ့ရွိသည္။ ကၽြန္မတို႔ ၿမိဳ႕တြင္ ရထားလမ္း မရွိပါ။ သို႔ေသာ္ စိတ္အာရံုထဲမွာ ဘူတာရံုတစ္ခုကို ၿမင္ေယာင္ၾကည့္မိသည္။ ထိုဘူတာရံုမွာ ၿမင္ဖူး ေနက် ဘူတာအမ်ားစုလိုပဲ အနီေရာင္အုတ္ၾကြပ္မိုး၊ အုတ္နီတိုက္ငယ္ ၿပားၿပားကေလး ၿဖစ္သည္။ ေလနီၾကမ္း တိုက္ ခတ္ၿခင္း၊ အသုဘ ခ်ၿခင္း၊ ေမြးေန႔ပြဲ က်င္းပၿခင္း စသည့္ အစီအစဥ္တက် မဟုတ္ေသာ အၿဖစ္အပ်က္မ်ားကို တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု နီးကပ္စြာ ဆက္စပ္ဆြဲယူ ၿပီး ေရးဖြဲ႕ရန္ၾကိဳးစားရင္း လူ႔ဘဝ၏ မဆံုးႏိုင္ေသာ ေမွ်ာ္လင့္ၿခင္းတစ္ခုကို ထည့္သြင္း ေဖာ္ၿပဖို႔ စိတ္ကူးရလာခဲ့ပါသည္။
ကၽြန္မသည္ အၿမဲတေစ ေရရာေသခ်ာေသာ ဆံုးရႈံးၿခင္းထက္ မေရရာ မေသခ်ာေသာ ေမွ်ာ္လင့္ၿခင္းကို ဆုပ္ကိုင္ဖက္တြယ္ ထားလိုသူ ၿဖစ္ေၾကာင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ၿပန္လည္ သံုးသပ္မိေသာအခါ ကၽြန္မအတြက္ ဝတၳဳေရးရန္ အ ေတြးတစ္ခု ရလာပါသည္။ ထိုဝတၳဳ၏ အဓိက အေၾကာင္းအရာအတြက္ အာရံုဝင္စားၿခင္းကိုေတာ့ ကၽြန္မ၏ အေမ့ထံမွ ရခဲ့ပါသည္။
ငယ္စဥ္က ညေနခင္း သံုးနာရီခြဲ ေလးနာရီအခ်ိန္မ်ားတြင္ ကၽြန္မ အိပ္ေပ်ာ္ေနခိုက္ တစ္ခါတစ္ရံ အေမလာ၍ ႏိႈးတတ္ပါသည္။ အေမ၏ အေၾကာင္းၿပခ်က္မွာ အိမ္ေဘးက လမ္းမွာ အသုဘတစ္ခု ခ်လာေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္တဲ့။ အသုဘခ်လာခ်ိန္တြင္ မ အိပ္ေကာင္းဘူး ....ဟု အေမ အၿမဲတမ္းသတိေပးေလ့ရွိၿပီး ထိုမအိပ္ေကာင္းေသာ အေၾကာင္း ရင္းကိုေတာ့ ကၽြန္မ ေမးၾကည့္ဖို႔ ဘယ္တုန္းကမွ သတိမရခဲ့ပါ။
အေဝးၾကည့္မွန္ေၿပာင္း ဝတၳဳကို ေရးဖို႔ စိတ္ကူးရလာမည့္ ေန႔တြင္ေတာ့ မွတ္မွတ္ရရ အေမ့ကို ေမးမိပါသည္။ အသုဘရဲ႕ ဝိညာဥ္က ကိုယ့္ဆီလာ၍ ကပ္ၿငိပူးဝင္ေတာ့မလိုလုိ၊ မိမိ၏ လိပ္ၿပာကပဲ အသုဘေနာက္သို႔ ပါသြားေတာ့ မ လိုလုိ၊ သိပ္မေသခ်ာေသာ အေၾကာင္းၿပခ်က္ကိုသာ ရခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအေၾကာင္းၿပခ်က္ကေလးသည္ပင္ ဆာရီ ယယ္လစ္ဇင္ (Surrealism) ကို အလြန္ စိတ္ဝင္စားေသာ ကၽြန္မအတြက္ တန္ဖိုးမၿဖတ္ႏိုင္ေသာ အာရံုဝင္စားၿခင္း တစ္ခု ၿဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ဤေနရာတြင္ အလ်ဥ္းသင့္၍ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ဘာသာၿပန္ေသာ “ပေလတိုးနိဒါန္း”မွ ေဆာ့ခရတၱိ ေၿပာစကား တစ္ခုကို ေဖာ္ၿပ ပါရေစ။
ေဆာ့ခရတၱိ၏ ကဗ်ာ့သေဘာ အယူအဆေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ဆိုထား၏။
‘အစပ္အဆိုေကာင္းေသာ စာဆိုတို႔သည္ မိမိတို႔၏ ကဗ်ာေကာင္းမ်ားကို အတတ္ပညာ နည္းနာတို႔ ၿဖင့္ အစပ္အဆိုၿပဳၾက သည္ မဟုတ္။ အပူးအဝင္ခံၾကရ၍ စိတ္တက္ၾကြမႈ ၿဖစ္လာၿခင္းၿဖင့္ စပ္ဆိုၾကၿခင္း ၿဖစ္ သည္။ ေခါရိဗင့္နတ္ဝင္သည္တို႔သည္ နတ္ပြဲမ်ား ၌ အပူးအဝင္ခံၾကရေသာအခါ ကလား၊ ခုန္လား၊ ေအာ္လား၊ ဟစ္လား ၿပဳၾကသည္။ ထိုအခါ သူတို႔၏စိတ္သည္ နဂိုစိတ္ မဟုတ္ၿပီ။ ထုိ နည္းတူစြာ စာဆိုတို႔၏ စိတ္သည္ လည္း စာဆိုေနေသာအခိုက္၌ လည္းေကာင္း၊ သုတိသာယာ သဒၵါကာရန္တို႔ အစြမ္းေၾကာင့္ အပူးအဝင္ ခံၾက ရ၍ စိတ္တက္ၾကြၿခင္း ၿဖစ္ေနေသာ အခိုက္၌ လည္းေကာင္း နဂုိစိတ္အေၿခ၌ မရွိၿပီ။’
(Inspiration) ႏွင့္ ပတ္သက္၍ စာဖတ္ပရိသတ္ မၾကိဳက္ဆံုး ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္အေၾကာင္း ေၿပာခ်င္ပါေသး သည္။ ၎ဝတၳဳမွာ သူမ၏မိုး ၿဖစ္သည္။
သူမ၏မိုး ဝတၳဳ မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ၿပခံရၿပီး မၾကာမီပင္ အလြန္ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ေသာ မိတ္ေဆြတစ္ဦးက သူ ဖတ္ဖူး ေသာ ႏိုင္ငံၿခား ဘာသာၿပန္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ႏွင့္ ဆင္တူသည္ဟု ကၽြန္မကို ထိုဝတၳဳလာ၍ ၿပပါသည္။ ဒီလန္ေတာမတ္(စ္) ၏ ပန္းေဖာ္အကႌ်ဟု ထင္ပါသည္။ ကၽြန္မ အံ့ၾသစြာ ထိုဝတၳဳကို ဖတ္ၾကည့္သည္။ အနည္းငယ္ဆင္တူေၾကာင္း ကၽြန္မ မၿငင္းသာပါ။
သို႔ေသာ္ သူမ၏မိုး ဝတၳဳသည္ ဒီလန္ေသာမတ္(စ္)၏ ဝတၳဳကို မဖတ္မူးမီက ကၽြန္မ ေရးခဲ့ၿခင္းသာ ၿဖစ္သည္။ သူမ၏မိုး ၿဖစ္ေပၚလာဖို႔ အာရံုဝင္စားၿခင္း ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ တစ္ခုမွာ (Conrad Aiken) ေရးသားေသာ (Silent snow, Secret snow) ဝတၳဳမွရၿပီး ေနာက္တစ္ခုမွာ ေမၿမိဳ႕သို႔ ကၽြန္မ ေခတၱသြားေရာက္စဥ္က ရရွိပါသည္။ ကၽြန္မ ေရာက္သြား ခ်ိန္မွာ ဒီဇင္ဘာလ ၿဖစ္ၿပီး ေဆာင္းရာသီတြင္ မိုးရြာသည္ကို ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ၾကံဳခဲ့ရပါသည္။ ရာသီဥတု အလြန္ ေအးေသာေၾကာင့္ ဧည့္ခန္းရွိ မီးလင္းဖိုတြင္ မီးဖိုထားၾကရပါသည္။ မီးလင္းဖိုေရွ႕မွာ ထိုင္ရင္း၊ ဖ်န္းပက္ေသာ မိုးသံကို နားေထာင္ရင္း ကၽြန္မအာရံုထဲတြင္ ဟိုေရွး ကာလက ဖတ္ဖူးထားခဲ့ေသာ (Silent snow, Secret snow) ဝတၳဳကို ၿပန္ လည္ ၿမင္ေယာင္လာသည္။ ထိုဝတၳဳတြင္ အေဖႏွင့္ အေမေၾကာင့္ စိတ္ဒဏ္ရာရေနေသာ ေက်ာင္းသားအရြယ္ ကေလး သူငယ္တစ္ေယာက္သည္ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ တကယ္ မရွိေသာ ႏွင္းမ်ားကို တစ္ခ်ိန္လံုး ၿမင္ေတြ႕ ခံစားေနရေၾကာင္း ဖြဲ႕ ႏြဲ႕ေရးၿပထားသည္။ တၿခားလူမ်ား ႏွင္းကို မၿမင္ရ၊ မခံစား ရေသာ ေတာက္ပသည့္ ေနေရာင္ၿခည္ေအာက္တြင္ ၿဖစ္ေစ၊ ညအေမွာင္ေအာက္တြင္ ၿဖစ္ေစ လူငယ္ကေလးေပါလ္သည္ ႏွင္္းထု၏ ၿခိမ္းေၿခာက္မႈ၊ ေအးစက္မႈဒဏ္ကို ခံေနရသည္။
ထိုဝတၳဳ၏ ေနာက္ဆံုးအခန္းတြင္ (ကၽြန္မ မွတ္မိသေလာက္ဆိုလွ်င္) ေပါလ္၏ အိပ္ခန္းအတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ လာေသာ (ဝင္ေရာက္လာသည္ဟု သူထင္ေသာ) ႏွင္းထုသည္ ကခုန္လ်က္ရွိသည္။ တစ္ခ်ိန္တြင္ ၾကမ္းၿပင္အထိ က်ဳံ႕ ဝင္ပိၿပားသြားၿပီး ေနာက္ တစ္ခ်ိန္တြင္ မ်က္ႏွာၾကက္သို႔ ေရပန္းသဖြယ္ ေရာက္သြားၿပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ ယိမ္းယိုင္ ေကြးညႊတ္လာလ်က္ ရယ္ေမာ လာေသာ ႏွင္းလႊာအထပ္မ်ားၿဖင့္ နဂိုအတိုင္း ၿပန္လည္ ၿဖည့္စြက္လုိက္ၾကၿပန္သည္။
ေဆးဘက္ဆိုင္ရာ စိတ္ပညာအလိုအရ ထင္ေယာင္ထင္မွား ၿဖစ္မႈ (Hallucination) ႏွင့္ မွားယြင္းစြာ ေကာက္ ခ်က္ခ်မႈ (Mis interpretation) ဟူ၍ ရွိေၾကာင္း အမ်ားသိၾကၿပီး ၿဖစ္ပါလိမ့္မည္။ (Hallucination) ၿဖစ္ေပၚေနခ်ိန္တြင္ သိစိတ္ (Conscious mind) မရွိေတာ့ဘဲ မသိစိတ္ (Sub-conscious mind) သာ လူကို လႊမ္းမိုး အႏိုင္ရသြားေလ့ ရွိပါ သည္။
ထိုဝတၳဳမွ ကၽြန္မရေသာ (Inspiration) မွာ ႏွင္းမ်ားကို ၿမင္ေနရသည္ဟု ထင္ေယာင္ထင္မွား ၿဖစ္ေနေသာ အ ခ်က္ တစ္ခုသာၿဖစ္၏။ ကၽြန္မသည္ ႏွင္းအစား မိုးကိုဖြဲ႕ၿပီး ဝတၳဳေရးခဲ့ပါသည္။ မိုးတစ္ညတြင္ ၿဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ အ ေၾကာင္းအရာကို လည္းေကာင္း၊ မိုးတကယ္မရြာဘဲ ရြာသည္ဟု ထင္ေယာင္ထင္မွား ၿဖစ္ေနေသာ အမ်ိဳးသမီး၏ စိတ္ လႈပ္ရွားမႈ (Emotion) ကိုလည္းေကာင္း စိတ္ကူးၿဖင့္ ဖန္တီးခံစားယူၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။
*
လူသည္ လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိသည္။ လြတ္လပ္စြာ ဆံုးၿဖတ္ႏိုင္စြမ္း ရွိသည္။ ထိုသို႔ ဆံုးၿဖတ္ႏိုင္စြမ္းရွိ သည္ႏွင့္အမွ် လူ၌ မိမိလြတ္လပ္စြာ ဆံုးၿဖတ္ၿပဳမူလိုက္သည့္ အၿပဳအမူႏွင့္ ပတ္သက္၍ တာဝန္လည္း ရွိသည္။
ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ေရးၿပီးလွ်င္လည္း ထိုဝတၳဳမွ ေဖာ္ၿပေသာ အေၾကာင္းအရာ အခ်က္အလက္တိုင္းအတြက္ စာေရး သူတြင္ တာဝန္ရွိ သည္။ စိတ္မွတ္မထင္ ေရးလိုက္မိသည္ၿဖစ္ေစ၊ အမွတ္ထင္ထင္ ေရးလိုက္မိသည္ ၿဖစ္ေစ ဝတၳဳထဲမွ စာေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္းခ်င္း အတြက္ စာေရးသူတြင္ တာဝန္ရွိပါသည္။
ကၽြန္မ ေရးခဲ့သမွ်ေသာ ဝတၳဳမ်ား၏ စကားလံုးတိုင္းအတြက္လည္း ကၽြန္မမွာ တာဝန္ရွိေၾကာင္း ဝန္ခံပါသည္။
ကၽြန္မ၏စာမ်ားသည္ အဆိပ္အေတာက္ အမ်ိဳးအစားတြင္ ပါဝင္ေၾကာင္း၊ ဘယ္ေတာ့မွ် မဖတ္သင့္ေၾကာင္း တားၿမစ္အၾကံၿပဳၾက သူ အမ်ားအၿပားကိုလည္း စာေပ အႏုပညာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လြတ္လပ္မႈကို အထူးၿမတ္ႏိုး တန္ဖိုး ထားေသာ ကၽြန္မအေနႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ထင္ၿမင္ခြင့္ အၿပည့္အဝ ေပးအပ္ထားပါသည္။
ကၽြန္မ၏စာမ်ား အဆိပ္ရွိမရွိ ဆက္လက္ဖတ္ရႈဖို႔၊ သင့္မသင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ေဝဖန္ဖို႔မွာ ေဝဖန္ေရးဆရာမ်ား၏အလုပ္သာ ၿဖစ္ပါသည္။ အာရံုဝင္စားမႈကို အေၿခခံလ်က္ အႏုပညာေၿမာက္ေသာ စာကို ေရးဖြဲ႕တင္ၿပၿခင္းသည္ ကၽြန္မ အလုပ္ ၿဖစ္ပါသည္။
ေၿပာမည္ဆိုလွ်င္ ေၿပာစရာ ရွိေနသည္မွာ အမွန္တရားအေၾကာင္း ၿဖစ္သည္။
အမွန္တရားဆုိတာ မ်ိဳခ်ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ မေၿပၿပစ္ေသာ ေဆးခါးၾကီးတစ္ခြက္ပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ ထို႔ေၾကာင့္ လည္း အမ်ားတကာက သၾကားအုပ္ထားၾကေလ့ ရွိပါသည္။
ကၽြန္မဘဝတြင္ အေသခ်ာဆံုး တစ္ခုကေတာ့ ကၽြန္မသည္ စာဖတ္ပရိသတ္ကို ဘယ္တုန္းကမွ မညာခဲ့ဖူးၿခင္းပင္ ၿဖစ္ပါသည္။
ဂ်ဴး
(စာေပဂ်ာနယ္၊ အမွတ္(၅)၊ ဇြန္လ၊ ၁၉၈၉)
***********************************************
Admin မွတ္ခ်က္
ယခုေဆာင္းပါးေလးသည္ ဆရာမ ဂ်ဴး၏ ပထမဆံုးေရးသားခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးေလး ၿဖစ္သည္။ ဆရာမ၏ ပထမဆံုး ဝတၳဳတိုၿဖစ္ေသာ “ရာဇဝင္ထဲမွာ ေမာင့္ကိုထားရစ္ခဲ့” ဝတၳဳတို ၁၉၇၉ ခုႏွစ္ထုတ္ မႏၱေလးေဆးတကၠသိုလ္ ႏွစ္လည္ မဂၢဇင္းတြင္ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ဆယ္ႏွစ္အၾကာ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္တြင္မွ ဆရာမသည္ ေဆာင္းပါးအေနၿဖင့္ ပထမဆံုး ေရး သားခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးၿဖစ္သည္။ ၂၀၁၀ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လထုတ္ ၿမန္မာသစ္ ရသစံုမဂၢဇင္းတြင္ ပါဝင္ေသာ ဆရာမ၏ “ဘယ္သူက ကၽြန္မလဲ” အက္ေဆးတြင္ ဆရာမက ယခုေဆာင္းပါးေလးသည္ ဆရာမ၏ ပထမဆံုး ေဆာင္းပါး ၿဖစ္ ေၾကာင္း ေရးသားခဲ့သည္။ ထို“ဘယ္သူက ကၽြန္မလဲ” အက္ေဆး ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ Page မွ တစ္ဆင့္ Fansမ်ား ကို မွ်ေဝၿပီးၿဖစ္သည္။
ယခုေဆာင္းပါးတြင္ ဆရာမက သူေရးခဲ့သမွ်ထဲမွ အၾကိဳက္ဆံုးဝတၳဳတိုမွာ “အေဝးၾကည့္မွန္ေၿပာင္း” ၿဖစ္ ေၾကာင္း ေရးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေဆာင္းပါး ေရးသားခဲ့ေသာအခ်ိန္ႏွင့္ လက္ရွိသည္ အခ်ိန္မ်ားစြာ ကြာဟခဲ့ၿပီး ၿဖစ္သ လို ထိုေနာက္ပိုင္းမွ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ဆရာမသည္ ဝတၳဳတုိေပါင္းမ်ားစြာ ေရးသားလ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ ယခုအခ်ိန္ တြင္ ဆရာမ အၾကိဳက္ဆံုး ဝတၳဳတိုသည္ “အေဝးၾကည့္ မွန္ေၿပာင္း” ဝတၳဳတို ၿဖစ္ခ်င္မွ ၿဖစ္ေတာ့မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါသည္။ ယခုအထိ အၾကိဳက္ဆံုး ၿဖစ္ခ်င္လည္း ၿဖစ္ေပ လိမ့္မည္။
ယခုေဆာင္းပါး၏ အဆံုးသတ္စာပိုဒ္မ်ားသည္ ထိုေဆာင္းပါးေရးသားေသာ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ တစ္ဝိုက္တြင္ ဆရာမ ၾကံဳေတြ႕ေန ရေသာ အေၿခအေနႏွင့္ ထုိအေၿခအေနအေပၚ ဆရာမ၏ အၿမင္၊ ခံယူခ်က္၊ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္မ်ားကို ဆရာမက ေဖာ္ၿပထားၿခင္း ၿဖစ္သည္။ အားလံုးကို အခ်ိန္က အဆံုးအၿဖတ္ေပးသြားၿခင္္း ၿဖစ္သည္။ ပတၱၿမားမွန္ရင္ ႏြံမနစ္ ဆို ေသာ ဆိုရိုးစကားအတုိင္း ယခုအခ်ိန္တြင္ေတာ့ ဆရာမဂ်ဴးသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿမန္မာစာေပေလာကတြင္ ခ်န္ထားခဲ့ ၍ မရေသာသူ ၿဖစ္ေနၿပီဟု ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါသည္။ ထုိကဲ့သို႔ ယူဆခ်က္မွာ ကၽြန္ေတာ္တစ္ဦးတည္း၏ ထင္ၿမင္ယူဆခ်က္ ၿဖစ္ၿပီး လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကြဲလြဲႏိုင္ပါသည္။
ဆရာမ၏ ပထမဆံုးေဆာင္းပါးေလးကို ဖတ္ရႈၿပီး အားလံုး ရႊင္လန္းခ်မ္းေၿမ့ၾကပါေစလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Admin Team မွ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါသည္။
(One of Admins)
ဆရာမဂ်ဴး၏ “ဘယ္သူက ကၽြန္မလဲ” အက္ေဆးကို ေအာက္ပါ Link ကို Click ႏွိပ္ၿပီး ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/note.php?note_id=139600316079866
0 comments:
Post a Comment